Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (630)

plakát

Marťan (2015) 

Scházelo tomu více poezie.

plakát

Fokus Václava Moravce (2015) (pořad) odpad!

Já viděl jen jeden díl, ale z té neomarxistické selanky se mi ježily chlupy.

plakát

Circle (2015) 

Představte si, že pro vás někdo chystá obrovské překvapení, dlouho vás napíná, myslím jako fakt dlouho, ne jako já teď, takže musíte snášet dlouhé minuty, ne-li hodiny jeho sáhodlouhý monolog, a pak vám tato osoba předá ono překvapení, které celou tu dobu držela před sebou okázale zabalené ve velikánské krabici................................. A to je konec, chápete? Ta krabice je prostě prázdná, do prdele!

plakát

Nesmrtelný (2015) 

52% Tohle sci-fi mi připomnělo můj vynález vysílačky, když mi bylo asi tak šest let. Krabička, dírka, drátek a fííííííííííííí........... to určitě bude fungovat!

plakát

T is for Talk (2011) 

Člověk celou dobu čeká, o co tam půjde a hle...

plakát

Dárek (2015) 

Sympatický režijní debut, který chtěl být ve své opovážlivosti něčím víc, než na co měl. Edgerton nezrale kličkuje mezi psychologickým dramatem a béčkový thrillerem a napíná diváka víc než si samotný příběh zaslouží. Asi nejzdařilejší záležitostí se tak kupodivu jeví Batemanova postava, ne nepodobná té Auteuilovy z Hanekeho Caché. To je však level, o kterém si Edgerton zatím může nechat jenom zdát. 69%

plakát

Na návštěvě (2015) 

Shyamalanův nízkorozpočtový mininávrat ke kořenům, který působí spíš jako mimořádná bokovka (a ruku na srdce, ona to asi i bokovka bude), mne zanechal poměrně chladným. Jde o nadprůměrný found footage se všemi svými komicky absurdními situacemi, kdy postavy i za cenu života pobíhají s handycamem po chalupě, aby divák nebyl náhodou o něco ochuzen. Osobně jsem doufal v mysteriózní a otevřený závěr. Ten se sice nekonal, nicměně nechybí zde silný zvrat, který dal opravdu vzpomenout na starší režisérovy kousky. Celkově jde o jistě sympatickou první vlaštovku, ikdyž se obávám, že tolik kýžený a očekáváný nástup staronového Shyamalana zůstane i nadále jen zbožným přáním jeho fanoušků. Což je ostatně i důvod hysterického nadhodnocení tohoto filmu. 59%

plakát

Dark Was the Night (2014) 

Námět. Ten je kamenem úrazu tohoto horrorového příběhu s půvabným názvem, který i v doslovném překladu zní stále stejně poeticky Temná byla noc. A atmosféra je zde opravdu temná, byť se časem trochu omrzí. Režie výborná a invenční. Skvělá hudba. Kamerové filtry, které vůbec nemusím, zase tolik nevadily. Herci jsou zajímaví. Vykreslení postav je bez chyby, ikdyž ne zrovna originální. Ale ten námět... Někteří tady snímku vytýkají nevyužitý potenciál. Ale dle mého tady ani žádný potenciál nebyl, chyběla prostě látka. A kdo si osvojil základy Aristotelovy fyziky, tak ví, že bez látky není co u-tvář-et. To vše k velké škodě tvůrců. 51%

plakát

Nebezpečné pokušení (2015) 

Funny Games podle Eliho Rotha, aneb když se vlhký sen mění v noční můru. Knock, Knock je podle mě žánrově blíže horroru než thrilleru, s náznakem exploitation, sic bez krve a brutality. A ikdyž je to Rothův první mainstream, tak žánrová zručnost se nezapře. Rovněž fakt, že scénář je divácky nenáročný a obejde se bez hlubší myšlenky, zvratu či pointy, řadí tento snímek opravdu blíže k exploitation horroru, kde se "věci" dějí tak nějak bezdůvodně, samoúčelně, pro zvrácenou zábavu. Najdeme tu sice klasický pokus o nějaký morální přesah, ale, jak je již zvykem, tak pouze pro forma. Je těžké zde hledat věci pozitivní či vyloženě negativní, aniž bychom vybřednuli ze škatulky subžánru. Jednoduše řečeno, klišé tam je jak máku, ale tak to zkrátka v těchto filmech bývá, tak nač se neustále opakovat. A jelikož snímek nemíří nikam vysoko, je takový, jaký se dal nejspíš očekávat. Co však stojí za zmínku, je hudba, která film posouvá o něco výš a do některých scén si sedla jako cedník na Reevesovu zarostlou palici. 61%

plakát

Sklizeň (2013) 

Kritiky překvapivě vysoko hodnocený skororodinný thriller na televizní úrovni, ve kterém bohužel nefunguje samotný zvrat příběhu, poněvadž je až příliš okatý a předvídatelný. 53%