Caminzind

Caminzind

Česko
Jako netopýr trhám porcelán přítmí svou stopou

29 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 5 10 14 15 16 17 18 následující >>
    • 14.1.2010  20:26

    Tuctový a předvídatelný krimithriller, ale na Novu někdy po půlnoci tak akorát. 45%

    • 14.1.2010  20:24
    Otčím (2009)
    **

    Doufal jsem v solidní thriller, ale dočkal jsem se jakéhosi kleštěnce, který by mohl sloužit jako polopatické instruktážní video pro ty natvrdlejší studenty prvního ročníku filmové režie. K tomu mizerně volená hudba a otravný střih. Jedinými plus jsou představitel hlavní role a kupodivu i permanentně napjatá atmosféra. 45%

    • 12.1.2010  00:24

    Teenagerovská rebelská komedie s otravnou hudbou 60. let.

    • 11.1.2010  23:31

    Slušný přírůstek do odpadkového koše. Schází zde přesně to, oč se tvůrci snaží: vtip, intelekt i nadhled. 5%

    • 11.1.2010  20:57

    Ponaučení, mimo jiné, o tom, že i skutečné ZLO má své místo na Slunci. Dokonce i ti Take That mi tady zní úplně jinak. 97%

    • 9.1.2010  00:11

    Shlédl jsem před léty v brněnském ARTu. Román jsem nečetl, ale scénář a celý film mě hodně oslovil. Zaujaly mě některé myšlenky, které bych si ještě někdy rád probral. Zatím 88%

    • 9.1.2010  00:02

    !!Tak tohle je paradox. Tohle téma mě velice zajímá a beru ho vážně. Ale ta ubohá úvodní mystifikace v podání Jovovichové mě tak vytočila, že jsem nevydržel ani deset minut. (mračící se rudý smajlík) Jestli si rádi necháte srát na hlavu, prosím. Já si raději pustím KGB o UFO. Dodatek: Po 2,5 letech jsem do toho šel znovu, film dokoukal a ohodnotil.

    • 8.1.2010  23:25
    Jezero smrti (2008)
    ***

    Tak já nevím. Bylo to příjemně (vlastně nepříjemně) syrové a surové, ale až moc nereálné. Napětí funguje, vztek jsem na ty smrady měl podobně jako u Funny Games U.S. Slečna učitelka se snaží, prochází deziluzí, ale Ramba z ní zrovna dělat nemuseli. Stejně tak z děcek se přes noc nestanou Rudí Khmérové. Závěr byl ale hodně silný, možná bych mu věnoval i více prostoru. Díky němu se to klidně mohlo jmenovat třeba DĚJINY NÁSILÍ. Přísné tři placky. 69%

    • 8.1.2010  23:01
    Orphan (2009)
    ***

    Líbila se mi hlavní představitelka, a okouzlující byla i ta nejmenší. Obě měly jiskru, jakou děcka ve filmu mají málokdy. Příběh se ale odvíjí dost klišovitě, což platí i pro závěrečnou akci. Celé to vlastně zachraňuje titulní role.

    • 8.1.2010  21:50
    Predátor (1987)
    *****

    Na začátku záběr do chladného a temného vesmíru, v závěru nehostinná pustina na Zemi po výbuchu. Někde mezi sic krásný a tichý prales, ale ani zde se necítím doma. A k tomu strhující hudební motivy a neotřelé filmové vychytávky navozující permanentní pocit ohrožení. Asi můj nejoblíbenější akční film. 96%

    • 8.1.2010  21:23
    Oblomov (1979)
    *****

    Děkuji.

    • 7.1.2010  15:05
    Mikrokosmos (1996)
    odpad!

    Debilovina pro ty, kteří nejspíš zapomněli, že příroda není výtvorem televize. 10% (viz komentář od regin)

    • 7.1.2010  15:00
    Něha (2009)
    ****

    Jako samotný tento film, nenápadně, decentně a nenuceně chovají se postavy i příběhy v něm. Jsou zde propojeny tři hlavní postavy s vlastními motivy, démony a tragikou jejich osudů. Povahy působí věrohodně a herecké výkony přirozeně. Crowe, který se blíží do středních let, zde coby policista ve výslužbě s knírkem a menším panděrem vykazuje solidní herecký potenciál pro podobné role. Takový nostalgický Columbo, ikdyž ne až tak prozíravý. Už fakt, že jde o pomalejší psychologické drama o vrahovi, které nesklouzává k nějakému akčnímu thrilleru, a přesto si po celou dobu zachovává značnou míru napětí, je snad důkazem, že je něco správně. A k tomu taková příjemná intimita mezi vámi čtyřmi. A vůbec nevadilo, že pro mě zde byly dva důležité momenty jasně předvídatelné, asi jen uvažuji podobně jako pan scénarista. 78%

    • 28.12.2009  18:23
    Moon (2009)
    ***

    Pěkné nablýskané prostředí kosmické lodi, zajímavý námět podněcující někoho k morálním otázkám (míra spol. zodpovědnosti ke svobodě jedince), jiného k existenciálním úvahám na téma lidské identity (odkud kam jsem to stále ještě "já"). Po formální stránce mi zde chybělo více napětí a její gradace, jak to mám u thrillerů rád. Rockwell se mi sice líbil, ale mám pocit, že se jeho herectví a nakonec i celá režie minula s původním záměrem. 65-70%

    • 28.12.2009  18:22
    Uvnitř (2007)
    *

    Samoúčelné svinstvo, byť velice efektní. Asi jsem čekal více inteligence, a proto mě to nasralo až k jedné hvězdě. Prostě v blbý čas na blbé obrazovce.

    • 28.12.2009  18:21
    P2 (2007)
    **

    Dvě hvězdičky za tu vánoční atmosféru v garáži .

    • 24.12.2009  23:45
    Box (2009)
    *****

    K formě jenom krátce. Atmosféra je příjemně komorní, ale rovněž znepokojující (takovým tím lynchovským stylem), což podtrhnul i zvláštní kovový zvuk (pokud však nebyla závada na mém přijímači :)). Teď k samotné ideji, kterou si mě Kelly získal a která, jak jsem zde pochopil, mnohým unikla, a to jest problém svobodné volby: "Jen na vás je, jestli budete vstupovat svobodní." Takže, v příběhu máte na výběr: rozhodnout se jakoby morálně či podle svědomí (ušetřit lidský život), anebo sobecky, tj. faustovsky (nic není zadarmo). Vtip je v tom, a to je sartrovská pointa celého příběhu (!), že ať už se rozhodnete jakkoliv, vždycky jen uskutečníte tu možnost, která vám byla předepsána a proto už hrajete podle cizích pravidel. Ať jsou důsledky jakékoliv (a vy je dobředu neznáte), žádné takové rozhodnutí není svobodné a nakonec stejně budete litovat. Nikdy nebudete svobodní, a přesto uvězněni v pocitu viny. Nechci spoilovat, ale v závěru to jasně eskaluje. A ta neklidná atmosféra je zde na místě víc, než kde jinde. Pro mě vyjímečná záležitost, stejně jako Darko. Kdož jste na vážkách ohledně Kellyho intelektu (ačkoli vás jeho filmy nějakým zvláštním způsobem přitahují), vás chci uklidnit: dává to smysl, a velký. 89% (Dodatek: Postavu záhadného cizince chápu jako symboliku transcendentna jako takového.)

    • 24.12.2009  23:44
    Nepřítel (2002)
    *****

    To jednou takhle stál Jean-Marc / Jean-Claude Romand před zkouškou z medicíny u kabinetu, když se "to všechno" najednou na něj sesypalo a on pocítil obrovský strach, strach z celé své budoucnosti. Tak nějak popisuje zdejší hrdina (bez uvozovek), proč začal lhát. Lhal svojí rodině, aby s ní mohl být šťastný, utíkal před povinnostmi - ze strachu ze světa, z neúspěchu a jejích následků. Z pohodlnosti raději okrádal své známé, aby uživil rodinu. A dokud mu všichni věřili, bylo moc hezky na světě. Moderní faustovský příběh, který může vymyslet jen život, aby mu člověk mohl uvěřit, by se neztratil ani v attice. Je to bolestně krásný dithyramb o moderním člověku, a pro nás všechny velice osobní. Nebo snad nikdy nelžete? Fantastický Auteuil, výborný Badalamenti i kamera a velmi dobrá režie. Zprostředkovalo mi to až jakousi archetypální úzkost, pocit prázdnoty, ale i netečného klidu, což u jiných filmů moc nepamatuji. Po zralé úvaze dávám absolutorium. 100%

    • 8.12.2009  14:21

    Náhodou jsem to kdysi shlédl v TV. Bylo už pozdě v noci, a zrovna to byla ta noc, kdy dostanete chuť na nějaké opravdu kvalitní a originální kino. No a jakože se někdy ztrácím v těch různých soudních dramatech pro přemíru jmen, výpovědí a souvislostí, tak tento MEGAFILM mě přesto vtáhnul. Jako bych seděl v soudní síni - ovšem s jedním rozdílem, který je právě zásadní pro divácký požitek z podobných filmů: byl jsem na straně odsouzených. A tímto se před vámi rozehrává děsivá obžaloba nikoliv těch, co čelí žalobě ve filmu, nýbrž davové společnosti, zvlčilé lůzy pod vládou veřejného mínění. Tento film je dokonalou a úchvatně šokují ilustrací toho, jak jednáme, myslíme a cítíme, když ztratíme vlastní soudnost. 90%

    • 8.12.2009  14:17
    Vetřelci (1986)
    *****

    Už ty úvodní titulky.... :-O

    • 8.12.2009  14:13

    Dnes už mi Lecter přijde trošku stylizovaný (hlavně nemrkat), ale stal se z něj mýtus, strašidelná pohádka, která nás učí temnotě podobně jako kdysy Klekánice. Takže až budou děti zase zlobit, nezapomeňte: Hannibal ante portas!. Ještě si říkám, jak by ta role sekla i Robertu Duvallovi s jeho pomněnkovýma očima. Když připočtu kultovní výkon Teda Levina, opravdu perfektní režii, mrazivou atmosféru a snad ten nejthrillovější závěr, kdy si fakt nepomůžete autosugescemi typu "Je to jen film. Všechno dobře dopadne."

    • 7.12.2009  12:49
    Moulin Rouge (2001)

    A jaký je rozdíl mezi tímto a Ein Kessel Buntes??

    • 7.12.2009  01:53
    Disturbia (2007)
    **

    Napínavé, se sympatickým a herecky silným LaBeoufem, ale tak strašně předvídatelné. Co s takovým thrillerem, který jen udržuje napětí, aby pak potvrdil původní podezření hlavního hrdiny? Za celou tu trpělivost vás odmění jenom návštěvou Morseovy garáže a tuctovou akční pětiminutovkou. Ostatně Okno do dvora mě zklamalo stejně. 55%

    • 7.12.2009  01:48

    Zombie-vyvražďovačky nějak zvlášť nevyhledávám. Tahle měla ale originální atmosféru (ta Aljaška ve studiu mi připomínala komornost Truman Show :-))))), pestrý děj, pikantní gore-scénky a příjemnou stopáž. Pobavilo.

    • 7.12.2009  01:45
    Já, legenda (2007)
    ***

    Vlastně jde jen o tu atmosféru vylidněného New Yorku, nebo něčeho podobného. Člověk se může zasnít, co by tak podnikal, mít tak vše pro sebe, ikdyž depka by na sebe asi nenechala dlouho čekat. No ale golf by byl asi to poslední.

    • 7.12.2009  01:43

    DÁÁÁK!!! DÁÁÁK!!! KOKOKOKODÁÁK!! KODÁÁK!! KOK. Užvaněná pozérská sračka.

    • 7.12.2009  01:34
    Sirotčinec (2007)
    **

    Ani nevím, za co ty dvě hvězdy. Asi za tu hromádku snapshotů, které jsem za celý film nasnímal. Tím jsem možná ještě prohloubil tu strašnou nudu, co jsem u toho zažil. Za závěrečnou pointu to rozhodně nestálo.

    • 7.12.2009  01:30
    Psycho (1960)
    *****

    Mně na Psychu vadí pouze jedna věc, stejně jako u většiny Hitchcockových filmů, a to je, že jsou budovány prakticky jen pro první shlédnutí. 96%

    • 7.12.2009  01:07
    Taxikář (1976)
    *****

    Nádherné mimické herectví Roberta De Nira: "Máš bouchačku?" A Cybill Shepherd je hrozně krásná, což jsem zjistil až zde v detailním záběru. Do pornokina ji ale mohl pozvat vážně jen sociopat. Jinak skvělá finální akce, jaké v poslední době točí snad už jen Cronenberg. 86%

    • 7.12.2009  01:06

    Někdy mám problém se smyslem naděje. V tomto příběhu jde hlavně o ni, více než o pravdu a spravedlnost, dobro a zadostiučinění, anebo o pomstu. Dufresne má už jenom svůj skromný sen o malém plácku u moře, bárce k tomu a troše slunce; to je jeho nadějí, která vydrží deset, dvacet, třicet let. A dokazuje, že nikdy není dost pozdě si svůj sen splnit . Ono to může znít strašně pateticky, ale ve filmu tomu tak není. Jak to? A jak to, že zrovna já tomu dávám 98% ??

1 5 10 14 15 16 17 18 následující >>
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace