Recenze (35)
Šmoulové (2011)
Očakávala som niečo fakt zlé, ale je to milý a vtipný film. Hodnotenie by šlo hore nebyť neskutočne trapných hercov.
Temné lesy (2003)
Je ťažké tento snímok pochopiť a celý dej je pretkaný nejasnosťami. Záver na nás vychrlí množstvo informácií, ktoré nedávajú zmysel. Možno by si to zaslúžilo dlhšiu stopáž a premyslenejšie postavy. Vraždil snúbenec a "vrátnik" bol komplic? Gunnar sa od začiatku správa podivne, takže očakávate , že s tým bude mať niečo spoločné a nakoniec...Starý otec mu vravieval, aby nechodil k jazeru a čo s tým má vražda spred mesiaca? Podivné zvuky na magnetofóne? Lietadlo z 2. svet vojny v jazere? Podotýkam, že sa nejedná o žiadny experimentálny film a lá Lynch a preto ma štve toľko nezrovnalostí. Na druhej strane to má skvelú atmosféru a tie nezodpovedané otázky ma nútia rozmýšľať a rozvíjajú fantáziu. Nemalé plus je za ten obrovský strach, ktorý vo mne vyvolali husté lesy a šialený pán v šatách v samotnom finále :)
Mami, ožeň mě (2011) (pořad)
TOP
Fanny a Alexandr (1982)
ono je to tak povediac posledné dielo Bergmana ( ak nerátame televíznu tvorbu ) a je to možno istý druh sentimentu nad prvotnou tvorbou režiséra, kde nám ponúka nádej na život a záchvevy šťastia. Alexander je chlapec, ktorého predstavivosť je potláčaná vplyvom svojho sadistického otčima ako niečo zlé a klamlivé. Svet fantázie je preňho katarziou a útekom od reality .Smrť otca ho donúti rozmýšľať o existencii boha a jeho spravodlivosti. Do týchto myšlienok vložil Bergman svoje postoje a do postavy sám seba. Sám pochádzal z vyšších stavovských vrstiev a bol synom pastora, ktorý presadzoval prísnu výchovu a trpel prudkými zmenami nálad. do akej miery je film autobiografický nevedno.
Seventh Moon (2008)
Ale ja som sa bála. Práca s kamerou, hudba , mykanie, behanie po lese podobné Blairwitch. Na tom sa po 10 rokoch stavať nedá ... pozrieť sa to však dalo.
Grindhouse: Werewolf Women of the S.S. (2007)
Vzhľadom na to , že sa nejedná o film ale trailer , tak áno je dokonalý 100 %
My všichni školou povinní (1984) (seriál)
Ako malá som to žrala , no dnes už neviem či by som bola schopná dopozerať jeden diel:D Niektoré scény otriasli mojím detským svetom a už ich asi nikdy nevystrnadím z mysle, ako tá s tým darovaným uplácaným mydlom. Učiteľky sú niekedy fakt kurvy ...
Must Love Death (2009)
Jorg najlepšia úloha a bohužiaľ aj jediná vtipná scéna inak by to bolo ešte menej.
Zakázané ovoce (2009)
Severské drámy obľubujem no táto sa mi akosi nedostala pod kožu skôr sa okolo mňa len obšuchla. Vadila mi prílišná citlivosť zbližovania sa blonďavej predstaviteľky s chlapcom.... popravde išlo mi z toho rozpučiť hlavu. Fanaticky veriace dievčatá z komunity oddelenej od civilizovaného sveta sa mohli viac odtrhnúť z reťaze. Inak téma má veľký potenciál len to spracovanie mi nevyhovovalo ... citlivé, intímne, nevyvodzujúce žiadne závery, nikoho neurážajúce
Zrůdy (1932)
Rozprávka zasadená do prostredia cirkusu ( herci sú skotočné hviezdy vtedajších "freak show"), kde zlo je potrestané a najväčšia obludnosť sa skrýva za maskou krásy. Jednoduché a dokonalé.