Dadel

Dadel

sivý čtverák

Palau
filmový nepublicista

homepage

218 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
    • 12.4.2018  08:54
    Skokan (2017)
    **

    Film je hodně zábavný prvních 15 minut, tj. než se hlavní, pro nedostatek přesnějších výrazů použijme slovo hrdina, vydá do KAN. Po těch 15 minut jde o kvalitní komedii o našich mentálně zaostalých negramotných spoluobčanech, to Petr Václav umí dobře. Jakmile se přesuneme do KAN, film se změní v nekompromisní artfilm - tj. skoro nic se tam neděje a všechny scény jsou 3x delší než by měly být. Z filmu mám pocit, že vznikl jen proto, aby se Petr Václav a jeho romští kamarádi mohli podívat do KAN a do Říma za cizí peníze, protože za svoje by si to nemohli dovolit. Pokud jste někdy byli v KAN, Římě nebo Ústí nad Labem, dejte jednu hvězdičku za každé město. Já byl ve dvou z nich, tedy za **.

    • 29.3.2018  09:16

    Po zhlédnutí trailerů jsem měl obavu, protože jsem většinu záběrů vůbec nepoznával a vypadalo to jen jako generický digibordel. Po zhlédnutí filmu musím říct, že obavy byly zbytečné a jde o zdařilou adaptaci (Ernest Cline by snad své dílo dobrovolně nezmrzačil). Změn oproti knize je hodně, ale jde o pochopitelné změny ve prospěch atraktivity pro filmové plátno - trikový velkofilm, ve kterém se jen hrají osmibitové hry, by asi diváky nenadchl. Takže tři hlavní úkoly jsou úplně jiné. Návštěva hotelu z filmu Shining je skvělý nápad, škoda jen, že tam nebyl Jack Nicholson se sekerou. Místo úvodního automobilového závodu ale šlo vymyslet něco lepšího, to je nejslabší část filmu. Taky scény, kdy se má Parzival poprvé setkat s živou Art3mis a Aechem, se mohly více emocionálně rozvinout a udržet diváka trochu více v napětí. Tady se prostě herci bez varování objevili na plátně a bylo hotovo. Popkulturních odkazů je tu hafo, a čím více se orientujete, tím víc se vám bude film líbit (schválně, kdo si všiml Art3misina trička Joy Division?:) Závěrečná bitva je bombastická a rozhodně doporučuji koukat v kině a ne na monitoru. No, a digibordel to sice je (většina filmu je komplet CGI), ale tentokrát se výjimečně jedná o OPODSTATNĚNÝ digibordel (jsme přece v MMORPG budoucnosti), takže cajk:)

    • 27.3.2018  15:17

    Díky africké výpravě, africké hudbě, africkým kostýmům, svalnatým polonahým Afričanům a krásným polonahým Afričankám byl film zábavný i pro ty, kterým je přes 20 a nerozeznají Marvel od DC (např. já).

    • 10.3.2018  11:16

    Film o poctivém chlapském přátelství mezi drsnými chlapy, co nasazují životy. Bohužel akce je tam dost málo a je to hlavně o těch mezichlapských vztazích.

    • 9.3.2018  20:35
    Oscar 2018 (TV pořad) (2018)
    ***

    Zcela rutinní večer, ze kterého vyčnívaly pouze čtyři dobré nápady: 1) vystoupení Sufjana Stevense (ale ten byl nominován, takže to není zásluha scenáristů večera) 2) vystoupení Eddieho Veddera u In Memoriam koláže 3) vtipný nápad se skútrem 4) vtipný nápad pozvat znovu Beattyho a Dunawayovou

    • 10.2.2018  18:16
    Šťastné údolí (TV seriál) (2014)
    ****

    Výborný krimiseriál z neokoukaného prostředí britského venkova, s netypickou ústřední hrdinkou - ráznou policajtkou ve středních letech, skvěle vygradovaný.....až do čtvrtého dílu. Ten je předčasným vyvrcholením první sezony, další dva díly už jsou jen antiklimax a roztahaný dojezd zápletky, kde policajtka už nemá uniformu a řeší se rodinné problémy (a vrah, násilník a feťák zatouží po otcovských povinnostech - wtf). Tj. to, co by Američani vměstnali do pětiminutového epilogu, tady má dvě hodiny, ale Britové mají na tuto podivnou narativní křivku zřejmě patent (viz seriál The Fall).

    • 5.1.2018  21:04

    Film je spíš sociální satirou a romantickým slaďákem, motiv zmenšování není dostatečně vytěžen a jen s minimem úprav ve scénáři by se mohl úplně vypustit a nahradit třeba stěhováním do jiné země apod. Přesto jde o hezký a originální film, jen by mohl být trochu kratší a Christoph Waltz by nemusel hrát podesáté zase Christopha Waltze.

    • 1.1.2018  15:57

    Od své nejoblíbenější režisérské manželské dvojice jsem čekal víc než jen průměrný rozvleklý životopisný film, který se veze na módní vlně LGBT filmů a ve svém oscarovém kalkulu raději v tichosti opomíjí spekulace o tom, že Kingová slavně vyhrála jen díky tomu, že zadlužený Riggs vsadil na svoji prohru. Pokud film získá nějaké ceny, tak jen pro Carella a Emmu..

    • 19.12.2017  22:06
    Milada (2017)
    ***

    Na film jsem se hodně těšil, bohužel jde o další z řady zpackaných, původně slibných českých filmů. Film, který sliboval být celoevropským festivalovým hitem, je nakonec jen o trochu delší epizodou Českého století (Gottwalda hraje dokonce stejný herec). Nevím, kam se ten rozpočet poděl, když jakékoli produkčně náročnější scény jsou odbyty archivními záběry a novinovými titulky. Od Miladina zatčení začne být film konečně trochu působivější, ale spíš diky historickému kontextu než kvalitám filmu.

    • 19.12.2017  21:58

    Články Alexandry U. jsem si na nejmenovaném oblíbeném LEX webu s chutí přečetl, a jsem moc rád, že vznikly, byl to záslužný počin na hranici sebeobětování. Tento film ale nepřináší moc navíc. Jen nezřetelné záběry skrytou kamerou (které byly už u článků), Alexandřino předčítání článků (mnohdy doslova) a Alexandřina rodinná homevidea (která do filmu nepatří). Je škoda, že se Alexandra vůbec nezabývá otázkou, že kdyby se její noví kamarádi ve škole lépe učili, nemuseli by třídit odpadky za 70 Kč na hodinu, aneb každý svého štěstí strůjcem. Což je ještě umocněno záběrem na přestávkovou siestu ve fabrice, kde všechny tyto socky, které nemají ani na to, aby jezdily sockou, kliďánko pokuřují z cigaret, na které se asi peníze najdou vždycky. A Alexandra mlčí.

    • 22.11.2017  15:33
    Milda (2017)
    ***

    Milouš je v 95 letech stále v obdivuhodné fyzické i psychické kondici (můžete ho i přejet autem a nic se mu nestane), a v tomhle filmu vypráví na kameru o svých názorech, které se vůbec nezměnily (politické procesy a další zločiny komunismu jsou jen malichernosti, důležité bylo, že se tehdy měli lidé dobře, zatímco dnes je 700000 nezaměstnaných, tudíž dnešní doba je horší, atd. atd.) Často sice řekne na kameru nějakou nechtěně vtipnou hlášku nebo nám ukáže svůj mrazák plný švestkových knedlíků ("proč bych chodil do restaurace za 120 korun, když to jídlo má hodnotu 30"), ale jinak je to film spíš pro filmové masochisty.

    • 4.11.2017  13:47

    Hodnotím film, ne hudbu. Měli byste to dělat taky tak.

    • 22.10.2017  12:55
    Mr. Mercedes (TV seriál) (2017)
    ***

    Zoufale průměrné, roztahané, s minimem zajímavých filmových nápadů (předloha je jinak dobrá) . Nevěřil bych, že to někdy u knižní adaptace napíšu, ale zkrácení by prospělo, 10 hodinových dílů je moc.

    • 1.10.2017  21:25

    No... jedna z nejlepších knih od Kinga čekala na zfilmování hodně dlouho. Námět sliboval další skvělý film na téma "jeden herec v uzavřeném prostoru", ale bohužel Flanagan není Boyle, a tak si neustále pomáhá berličkou v podobě halucinací, se kterými si hrdinka skoro celý film povídá. Dále je fail, že je oblečená. Proboha, kdo připoutá partnerku k posteli PŘEDTÍM, než jí sundá šaty? :-) Pak už jaksi sundat nepůjdou. Dále jsem se podivoval, proč začala pít cenné zásoby vody už pár hodin po uvěznění a proč po vysvobození nezavolala o pomoc mobilem a místo toho začala polomrtvá řídit auto. Ale dost k logickým lapsům, možná je to i v knize. Film je celkově promarněná příležitost a brzy na něj asi zapomenu.

    • 5.9.2017  15:00
    Cesta času (2016)
    ***

    Matko? Co jsme to viděli? Matko? Málo hudby. Prázdný vesmír. Proč tak málo dobré hudby, matko? Hudba povznáší duši. Slovo. Mnoho prázdných slov. Prázdný vesmír a prázdná slova. Proč tolik prázdných slov, matko? Zrození. Krása obrazů. Málo krásných obrazů. Proč tak málo krásných obrazů, matko? Nevyrovnanost částí je zhoubou pro celek. Kam kráčíme, matko? Cesta času? Brzké zapomnění.

    • 25.8.2017  17:01
    Sense8 (TV seriál) (2015)
    ***

    Zpočátku nadějně vypadající nápad a já čekal, k čemu to bude směřovat, a bohužel to směřovalo jen k nekonečným "hlubokomyslným" rozmluvám lidí z různých koutů světa (obdivuju producenty, že na to kývli poté, co se dozvěděli, že se bude každý dialog točit dvakrát - jednou v Koreji a podruhé v Keni, například). Zastřešující zápletka chatrná až žádná. Občasné akční scény byly fajn, ale od tvůrkyň Matrixu se to tak nějak očekává. Stejně tak byly skvělé všechny scény, kde se dlouho nemluvilo a jen hrála hudba (což je především zásluha autorů těch hudeb). Ale vše ostatní je jen průměr a po první sezoně končím.

    • 23.8.2017  20:37
    Temná věž (2017)
    **

    Still better than knižní předloha.

    • 24.7.2017  11:55
    Křižáček (2017)
    *

    Celý film je jen o tom, jak Karel Roden jede na koni, ukazuje lidem kresbu svého syna a ptá se, kde ho najde. V celém filmu je asi 20 vět. Údajně podle básně Jaroslava Vrchlického, takže to mělo být jakože lyrické, ale je to čirý amatérismus, který by natočil každý po absolvováni tutorialu ve Windows Movie Maker. Film se nelíbil vůbec nikomu kromě hlavní poroty karlovarského festivalu, která mu udělila hlavní cenu. Pro zajímavost: divácká známka deníku Právo - 2,53 a 162. místo z cca 170 filmů.

    • 24.7.2017  11:52
    Makala (2017)
    ***

    Kabwita je mladý bojeschopný muž(TM) z Konga, který výjimečně nenastoupil na loď do Itálie, ale je doma a pracuje. První třetinu filmu kácí stromy a vyrábí dřevěné uhlí, zatímco jeho rodina opéká krysy. Druhou třetinu tlačí kolo s masivním nákladem dřevěného uhlí do 50km vzdáleného města. V poslední třetině filmu prodává uhlí a modlí se v kostele. IMDB 8.8

    • 5.7.2017  17:18
    Happy End (2017)
    **

    Poslední film Michaela Hanekeho, jehož filmy jsou buď úplně super, nebo úplně nekoukatelné. Toto je ten druhý případ. Něco se tam možná děje, ale kdyby se scény náhodně pomíchaly, nikdo by nic nepoznal. Na konci sjede dědek v křesle do vody.

    • 5.7.2017  17:15

    Filmový ekvivalent rakoviny v délce tří hodin. Zaujala mne anotace slibující film o levicovém extremismu, což je téma, které mne zajímá, ale je to naprosto manýristický do sebe zahleděný experiment (exkrement), který se na gigantické ploše skládá pouze z těchto částí: 1) černá obrazovka, kde deset minut jen hraje patetická hudba 2) nápis Intermission, kde deset minut jen hraje patetická hudba 3) různé patetické nápisy přes celé plátno o revoluci a novém světovém řádu 4) různí nazí lidé všech pohlaví (nejen těch dvou základních), kteří stojí či leží a pronášejí různé patetické projevy o revoluci a novém světovém řádu 5) pár hraných scének o partě extremistů, kteří něco podnikají nebo o něčem diskutují, což jsou jediné části, co připomínají film. Půlka sálu odešla během první půlhodiny. Já jsem zůstal jen protože jsem měl ještě film od půlnoci a taky jsem si ze zásuvky v sále nabíjel mobil. Půlku filmu jsem prospal na zemi pod sedačkami.

    • 3.7.2017  12:45
    Korporace (2017)
    **

    Natočit film, kde je hlavní hrdinkou inspektorka bezpečnosti práce, mohou fakt jen Francouzi. Naštěstí šlo o docela pěknou herečku, protože jinak je to nuda k nepřežití. Prostě typicky karlovarský soutěžní film..

    • 1.7.2017  14:15

    Australský manželský pár psychopatů unese mladou dívku, kterou pak mučí. Nečekejte nic jako Lidská stonožka, toto je velmi realisticky natočeno a místy to bylo až fyzicky nepříjemné sledovat. V klíčové scéně hraje Atmosphere od Joy Division, a i když jste tuto píseň už slyšeli stokrát v jiných filmech, tak to pořád zas a znova funguje. K dovršení bizarnosti vypadá hlavní záporák jak Och.

    • 1.7.2017  13:49

    Podle knihy Axolotl Roadkill. Německá puberťačka a její pohrdání dospělými, sex, drogy a další věci oblíbené mezi německými puberťačkami. Scény, kde se nemluví a jen hraje hudba - ****. Scény, kde se mluví - *. Bohužel mluvících scén je tam mnohem víc a jsou nesnesitelné. Prostě něco jako film Mami!

    • 11.6.2017  15:38

    Zhang stále umí. Armáda potvor útočících na zeď jsou jak Zergové ze Starcraftu a pohledné čínské vojačky jako by vypadly z nějakého J-RPG. Škoda, že asi nevznikne druhý díl o tom, jak nastala epidemie moru, protože se nepodařilo rychle uklidit ty statisíce mrtvol.

    • 16.5.2017  08:33

    Takhle by měly vypadat všechny filmové adaptace románů. Přesto, že má předloha 600 stran, byly správně vybrány ty důležité věci a i všechny změny byly ku prospěchu věci. Závěrečná řeč pronášená Jakem (v knize ji pronáší jedna porotkyně na poradě) je nejsilnějším momentem filmu. A nevím, zda bylo úmyslem Grishama/filmařů ukázat, že americký justiční systém je padlý na hlavu, ale i to se podařilo.

    • 9.4.2017  22:57

    Nejdřív jsem si nebyl úplně jist (podle ostatních komentářů soudím, že nejsem sám), zda jde o protiválečnou satiru a parodii na americké vlastenectví, nebo o vážně míněnou oslavu amerických vojáků, nicméně nade vší pochyby se jedná o první možnost (podle ostatních komentářů soudím, že zdaleka ne všem to došlo). Výsledné skóre je tedy trochu nespravedlivé, byť ten film žádný zázrak není. Z podobného soudku doporučuji spíš Jarhead, tam je sice méně roztleskávaček, ale patologické efekty služby v armádě vystihuje lépe.

    • 5.4.2017  09:47

    Protože vím, že to, pánové a dámy z Pannonia Entertainment, tady čtete, tak chci na úvod sdělit, že je to velmi sympatický a zajímavý koncept, a až (jestli) se vychytají mušky a začnou se točit lepší filmy, může jít o zcela novou a životaschopnou formu zábavy. Tento film je ale, jak se dalo čekat, strašně laciné béčko až céčko, které láká jen na onu proklamovanou interaktivitu. Herci a scénář jsou hrozní, a že se hlavní hrdina během pár minut změní z uťápnutého studenta v drsňáka, který vydírá mafiánské bosse a říká jim FUCK YOU do ksichtu, to lze brát jen jako parodii. Ale budiž, lákadlem filmu je interaktivita, tak se to dá odpustit. Tak tedy k té interaktivitě:_____________ Věřím, že technické chyby, jako to, že se mi několikrát přestaly zobrazovat volby nebo se zobrazily desetinu vteřiny před koncem limitu, se časem vychytají. Víc mi vadilo, že jsem občas volbu vůbec nepochopil, protože snaha o co největší stručnost políček (často jediné slovo) je na úkor srozumitelnosti. Když k tomu přidáte krátký časový limit (cca 3 vteřiny), občas jsem byl nucen odkliknout něco náhodně._______ Dále, i když jsem viděl jen jednu verzi, tak je evidentní, že divákovy volby mají na děj minimální vliv a za chvilku už zase děj jede po předem připravené koleji. U her od Telltale (Walking Dead, Game of Thrones) tomu nebylo jinak, ale přeci jen natočit film je snazší než programovat hru, tak bych se rád někdy dočkal interaktivního filmu, kde vaše volby skutečně rozdělí dějovou linku do úplně jiných směrů (příklad ad absurdum: první volba bude, jestli chcete nastoupit do letadla na Sibiř nebo do Brazílie, a následně ani jedna minuta filmu nebude společná pro obě verze. A podobně u dalších voleb, ani by jich nemuselo být tolik. Prostě takový tenisový pavouk). Snažil jsem se hlasování "sabotovat" a schválně volit takové volby, které šly co nejvíc proti očekávanému dějovému vývoji (typicky třeba volba "Jít na policii"), abych se pak mohl bavit tím, jaké trapné kličky museli scenáristi vymyslet, aby děj nahodili na tu správnou kolej, bohužel publikum mě svým konformním hlasováním moc nepodpořilo :-( Takže se obávám, že hlasování bude na všech projekcích končit podobně a některé možnosti nikdo nikdy neuvidí. _____ Co bych chtěl pochválit je to, že švy jsou velmi plynulé a vůbec není poznat, že film je poskládán z různých verzí. A taky to, že aplikace je velmi tmavá a svítící telefony v sále neruší. ____ Ještě dovětek: skutečná délka byla asi 70 minut.

    • 2.4.2017  19:02

    Neakční scény tvoří jen 25 minut ze 160, viz https://www.youtube.com/watch?v=MBJHRbrNmUI Buď se autor scénáře ani nesnažil být vtipný nebo mu to nejde. Zbylých 135 minut jsou akční scény a to jsem hodně přeskakoval, to jinak nešlo. Podobnost herců s předlohami: Penny 99% Howard 70% Leonard 55% Leslie 20% Raj 10% Sheldon 10%

    • 2.4.2017  18:38

    Nechápu nízké hodnocení, jde o velice chytře napsané soudní drama, kde se můžete kochat skvěle vysoustruženou strategií a argumenty při soudním líčení, které je samo o sobě velmi absurdní, jak už to v angloamerickém systému chodí - že tu existují rádobyhistorici a falzifikátoři typu Irvinga (který je idolem i mezi těmi "intelektuálnějšími" českými nácky a jeho grafomanské odpadky vycházejí i u nás, ale nebudu těm nakladatelstvím dělat reklamu), je jedna věc, ale že je třeba před soudem dokazovat, že holocaust byl a voda je mokrá, to je už trochu moc. Timothy Spall se pro tuto roli hodí ještě víc než pro Červíčka - odpornější člověk než Irving v jeho podání je snad už jen Miloš Zeman. Kromě soudu je ve filmu i moc působivá scéna návštěvy opuštěné a zmrzlé Osvětimi, kde hlavní hrdinka šlape po zbytcích plynových komor a s hrůzou si uvědomuje, co se přesně zde před 50 lety dělo (zažil jsem ten pocit při mé navštěvě také).

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace