Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (1 060)

plakát

Ježek Sonic (2020) 

Kinematografie sonických atrakcí.

plakát

Kosmonaut z Čech (2024) 

Narozdíl od jiných uživatelů jsem četl knihu, takže můj komentář je erudovanější než jiné:)_____Výsledné hodnocení je průměrné, ale když uvážíte, že to vlastně není sci-fi (nejvíc sci-fi je představa, že by Česká republika vyslala do vesmíru loď s lidskou posádkou), ale festivalové intelektuální podobenství, takový Terrence Malick ve vesmíru s pavoukem, které bylo předhozeno nepřipravenému plebsu s předplatným Netflixu a očekávajícímu Star Wars se Sandlerem, je výsledných 57% ještě dobrých. Je vidět, že si s tím Netflix nevěděl moc rady, zveřejnil to až po několika letech od dotočení (točeno v ČR ve stejnou dobu jako Gray Man, který měl premiéru v červenci 2022) a všechny nejlepší záběry dal do traileru.____Proč tedy i já hodnotím průměrně? Nejprve odbočka ke knize: Kniha je taky průměrná a ne moc záživná. Kdyby ji Kalfař napsal v češtině, v USA by jistě nevyšla a žádný film by nebyl. Samozřejmě to taky není sci-fi. To, co uvidíte ve filmu, je ale jen půlka knihy. Druhá půlka jsou rozsáhlé flashbacky sahající až do Jakubova dětství. Taky je v knize spousta banálních zajímavostí o Česku a české historii (je vidět, že byla psána hlavně pro americké Američany)._____ A co z toho zbylo ve filmu? Skoro nic. Leccos naznačovalo vypuštění slova Bohemia z názvu, ale nejen to, ve filmu zbylo z Česka jen toto: 1) české nápisy v lodi, vlajka na skafandru a poletující pytlík Bonparů 2) slova CzechConnect, Bomba, Ferda 3) jméno Procházka, které nikdo z herců neumí vyslovit (nechápu, když už byli ve štábu Češi, proč se nikdo neozval a neopravil je). Flashbacky zabírající půlku knihy jsou zde zredukovány na větu "Můj otec byl donašeč pro stranu". Je otázka, proč se vlastně film točil v Česku, když tu žádné pořádné záběry na Česko nejsou a 75% filmu se odehrává v lodi a 24% v jiném interiéru. Sandler i Mulliganová působí unaveným dojmem, a role Mulliganové je dost mlčenlivá (10 vět max.). Nejlepší na filmu je tak Paul Dano jako Hanuš a hezky dojemný konec. Tenhle film asi Českou republiku neproslaví, škoda.

plakát

Gottwald (1986) (seriál) 

90% stopáže z celkových více než 8 hodin se skládá z toho, že pánové v oblecích sedí u stolů a povídají si, přičemž následující slova se v hovorech vyskytují častěji než je běžný průměr: "komunista", "reakcionář", "národní", "fronta" a "Kléma". Měl jsem to puštěné jako rozhlasovou kulisu k práci, skutečně není nutné sledovat i obraz. Ke slyšení na YouTube. P.S.: Gottwald v podání Štěpničky je zde vykreslován jako švarný štramák (dnes by se řeklo sexsymbol). Jedna hvězdička je za občasný nechtěný humor.

plakát

Světloplachost (2023) 

Bohužel, jako už tolikrát, je zajímavý námět zabit nekoukatelným zpracováním. Lidé žijící těžký život v bombardovaném městě by si zasloužili film, který uvidí co nejvíce lidí, ale tady většina nedokouká ani úvodní šestiminutový statický (a ve výsledku úplně zbytečný) záběr na ulici s poničeným kioskem. Pak se to sice zlepší, ale už je pozdě. Navíc je film i poněkud schizofrenní v tom, čím chce být. Na dokument je tu málo hodnotných dokumentárních záběrů, působí dojmem, že štáb v metru někam náhodně postavil kameru, natočil, co se zrovna dělo, a pak ji poponesl o kus dál. A na dětský film je tu naopak dokumentárních záběrů moc (dětem to nepouštějte, utečou, nebo jedině před spaním místo vývaru z makovic).

plakát

Sborovna (2023) 

Výborné drama o tom, jak vyeskaluje jeden nepříjemný případ na škole a jak to nejvíc odnese mladá učitelka, která přitom nic špatného neudělala. Realistický film, něco takového se může stát i na vaší škole. Film bohužel není uspokojivě zakončen, prostě skončí v jednom okamžiku a jak to celé dopadlo, se už nedozvíme. Nominaci na Oscara mu přeju, ale ze stejného žánru tam byly lepší filmy s lepším koncem (Blažiny lekce).

plakát

Medvěd (2022) (seriál) 

Vyzkoušel jsem to, protože to sbírá všechny možné seriálové ceny v kategorii "komedie". Komedie to není ani smykem, ale na podobné podvody s kategoriemi jsem zvyklý. Co to tedy je? Afektované drama o partě nesympatických lidí, co provozují restauraci, a v jednom kuse na sebe křičí, což asi znázorňuje stresovost prostředí. Jediná postava, o kterou bych si opřel kolo, je ta mladá černoška. Děje minimum. Hodnocení 90%+ u některých epizod je wtf (i s vědomím toho, že do sedmého dílu vydrží jen ti, kterým se to líbí, tudíž hodnotí lépe). Nejlepší na seriálu je to, že hudební supervizor má výborný vkus podobný mému a vybírá do seriálu dobré songy (Pearl Jam, R.E.M., Sufjan Stevens, David Byrne, Radiohead), což je ale trochu málo. Druhou řadu už hodlat nesleduji.

plakát

Ceny české filmové kritiky 2023 (2024) (pořad) 

S výsledky relativně spokojenost, pokud nejste Douglas (snad kromě Přišlavnoci, ale furt lepší než Bratři), ale ten galavečer... Tvůrci dělají vše proto, aby se koukalo co nejmíň lidí. U té kulturní vložky jsem přepnul na skoky na lyžích, a trvalo asi pět skoků než to skončilo. A Peková je stejně nesnesitelná i ve skutečnosti (myslel jsem si, že ve filmu to hraje). Představení nominovaných filmů skoro žádné, ale na trapné vtipy se našlo času dost (pořad měl přes hodinu a půl, přestože má oproti Lvům půlku kategorií). Prostě Český Lev 2.0, aspoň že ty výsledky jsou o něco kompetentnější.

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Vaughn jako režisér dělá co může, aby z hloupého scénáře vytvořil něco koukatelného. První půlka je dost děsná, akční scény zajímavé jen neustálým "problikáváním" z Rockwella na Cavilla, což začne být po chvilce otravné. V druhé půlce se to i přes sérii "povinných" zvratů zlepší a scéna s barevnými kouřovými granáty je skvostná a dá vzpomenout na nejlepší Vaughnovy scény jako vybuchující hlavy v Kingsmanovi a to, jak Hitgirl likviduje gangstery v Kick-Assu. Takže Vaughnovi skoro vše odpustíte. Hned poté ale, ve snaze přijít s další efektní akční scénou, následuje bruslení v rozlité ropě, kdy zřejmě nikomu nedošlo, že je to úplný nesmysl. V hereckém obsazení je řada skvělých menších rolí, trochu oplácanější B.D. Howard je taky fajn, jedině Sam Rockwell by si zasloužil vyměnit za někoho míň nudného (ale chápu, že to byl do jisté míry záměr). Dále, Vaughnovy filmy se vždy vyznačovaly skvělým výběrem písniček, ale tady zazní hned 3x (!) "nová" píseň od Beatles feat. Umělá inteligence (čili nic trapnějšího snad vybrat nešlo). Když to shrnu, do kina nutně nemusíte, ale na VOD to bude patřit k tomu lepšímu.

plakát

Přání (2023) 

Film vypadá jako produkt umělé inteligence, do které někdo zadal dotaz "Vytvoř typickou disneyovku s co nejvíc klišé". Doufám, že se nedožiju toho, až jednou budou takhle vznikat všechny filmy. Aspoň že oscarová akademie výjimečně měla rozum a nenominovala to na nic.

plakát

Noční koupání (2024) 

Nic naplat, z bazénu prostě strašidelnou věc neuděláš (někteří režiséři by to možná dokázali, ale rozhodně ne noname McGuire). "Strašidelnost" je tu znázorňována podvodní kamerou natočenou vzhůru a občasnými lekačkami. Ale největší fail prostě je, že ve filmu není Nightswimming od R.E.M.. To se přímo nabízí dát do nějaké scény, kde topící se postava bojuje o život, bylo by zaděláno na kultovní scénu:(