Trustme

Trustme

The PeterPan

Česko
Fan Action & Animated Film

homepage

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 13.1.2018  17:40

    Jackie Chan hraje Číňana s vietnamským jménem hledajícího jména, která mají vinu za smrt jeho dcery. Jeho obličej se nepohne jinam, než do podoby kamenného Boha pomsty a pozvolna tušíme, že tenhle starý hospodský má za sebou nějaký ten nindžovský výcvik. neboť se dostane všude a nikdo ho nechytí. Často je štěstěna scénáře na straně Jackieho (produkce je vesměs totiž čínská) a tak je mu zde nadržováno. Režii má Martin Campbell a ten zase udržuje, aby obvyklé asijské Jackieho kousky působily k věku herce i sofistikovanosti evropského dramatu. Jackie Chan umí velmi dobře přepnout do ztrápeného charakteru (vynikající je jeho Mr. Han v The Karate Kid, 2010) a docela střídmě udržel většinu fightů do reality. Zápletka je malinko béčková, ale díky Campbellovi naprosto důstojně zpracována. The Foreigner je dílko, kde si Britové, stejně jako Američané vyřizují účty s teroristy prostřednictvím filmu. Zde ve stále palčivé situaci pro Británii, kde působí odnože ilegální paramilitární organizace irských republikánů.

    • 11.1.2018  17:43

    Arnold začínal na počátku své filmové kariéry "hrát" ve sračkách a bohužel v nich i končí. Jeho role je možná vtipně sebeparodická (ne, každý drsný akční herec si umí ze sebe dělat legraci), ale určitě není rolí hlavní. Tento film je ukázkou, že americký film má stále své nekonečné limity jak klesnout na větší dno. Opět zhlédnuto jako většina posledních filmů Arnolda z povinnosti a lásce k němu. Zde ovšem nebudu tolerantní a omlouvat ho, protože tento film je opravdovou sračkou a máte dvě možnosti: buď si počkat do 68. minuty, kdy se konečně objeví Gunther a nebo si pustit trailer, kde jsou s ním všechny scény v kompaktním balení. Absolutně nevtipná ptákovina, která využívá jména slavného herce, který kdoví proč v ní hraje. Aspirant na Zlatou malinu.

    • 11.1.2018  13:58

    Nejlepší česká rodinná komedie 21. století.

    • 5.1.2018  18:54
    Wind River (2017)
    *****

    Lovec Cory Lambert si vlastnoručně upravuje výkonnost munice, neboť zvěř v jeho kraji je houževnatá. Netuší, že tentokrát bude lov na úplně jinou škodnou. Veskrze jednoduchá osnova příběhu, ale s učebnicovou ukázkou vyvolat v divákovi napětí, emoce, úzkost, smutek. Film, který si asi nikdo nebude chtít pustit znovu, už proto, že jeho síla je v prvním zhlédnutí a atmosféra, která z toho jde na pár hodin člověka naladí depresivně. Film je natočen realisticky a každý výstřel, úder je cítit. Westernové chlapáctví, drsný kraj, co dělá z lidí zvěř, přesná režie, herecký koncert, kde věříte každé postavě, že je tím kým je. A osobně mám slabost pro tenhle žánr, když je takhle mrazivý.

    • 30.12.2017  20:09

    Příjemné pohlazení romantickým příběhem škádlících se darebů v nejlepším akčním filmu s prvky komedie za posledních dvacet let. Černobílé duo nesympatických postav i herců tvořící mišmaš a klišé ze všech filmových žánrů a příběhů do až parodického podání. Ovšem natolik drze, že je zázrak v dnešní době něco takového vypustit do éteru. Režisér Hughes umí akci velmi dobře a tohle i když se to schovává za komedii je bravurní ukázka tvoření režie, střihu, kamery u akčního filmu. Finální sekvence v Amsterdamu je na Oscara.

    • 17.12.2017  18:50

    Průměrný film s referenční ukázkou kaskadérského mistrovství v režii kaskadéra. Magické využití Pádu Berlína pro hru tří velmocí s ženským elementem, který eliminuje element mužský. Dobová hudba do rytmu, včetně mé milované Behind The Wheel od Depeche Mode. A Sofia Boutella.

    • 21.11.2017  21:27

    Velkoepická finální fantasy jakou si vymyslel pravděpodobně asijský hráč počítačových her a zrežíroval to adekvátní mistr megalomanské bitevní výpravy. Atraktivní obléhání "hradu" krvelačnými ještěry, na smrt jdoucí bojovníci/ce v impozantních obranných sestavách, gigantické válečné mechanismy vrhající tunové střely a dokonce snesitelný Matt Damon v roli akčního Marca Pola. Velká čínsko-americká zeď se povedla v žánru, okázalé podívané a posunula asijský styl vstříc západnímu publiku.

    • 12.11.2017  17:15
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Svět potřebuje zázračné ženy. Miluji tě Diano.

    • 9.11.2017  18:17
    John Wick 2 (2017)
    ***

    Ostřílený zabiják ve světe postřílených zabijáků. Všeho moc škodí a i to střílení začne nudit, pokud je to tak nějak počítačově herní a divákovi je u prdele hrdina, který kosí desítky nabíhačů, kteří čekají až je sejme. Celé je to efektní divadýlko, které by fungovalo víc, kdyby John Wick nebyl za postavu, které se nikdo neumí strefit do hlavy (což by zase byl brzy mrtvý..), kdyby tvůrci rozvinuli velmi zajímavé universum zabijáckých-mafiánských klanů, jejich zákonů, šarmantního fasování výbavy a noblesní dialogy při každodenní šichtě nájemných vrahů ("Jsi tu pracovně?"). Víc té hitmanovské poetiky, vyměnit strojového Reevese za charismatického Stathama, režii svěřit Matthew Vaughnovi a mohlo by to konečně klapnout.

    • 5.11.2017  22:34

    Dávám pět hvězdiček, protože tomuto filmu ač z rodu Marvelů se povedly dvě unikátní věci: nefalšovaně jsem se dojal k slzám a poklekl nad nezvyklou okouzlující brutalitou. Bravo, pane Mangolde a Jackmane!

    • 5.11.2017  16:40

    Sci-fi survival s kompromisem pro tábor fanoušků akčních Vetřelců i pro zvědavé diváky "co bylo dál?". Bohužel Ridley Scott upozadil Prometheuskou línii a Inženýrskou odyseu, označil viníka, ale stále nemáme logické, funkční odpovědi, proč se všemu tak sofistikovaně děje, když je to furt jen vyvražďovací horrůrek. Opět vesmírná posádka nepřipravená na nezvané hosty a stát se jejich hostiteli. Žena proti Monstru. A nějaký ten android, který se snaží zmást diváka (Fassbenderovo two man show). Jenže ono je to tak luxusně zabalené a značkové zboží, že si to chceme vyzkoušet a znovu se tetelit jak se to díl od dílu trikově reálně a agresivněji klube na svět a člověk prohrává svůj boj proti nejdokonalejšímu organismu ve vesmíru (žena je až druhá). Takže ALIEN je slavná filmová značka a zatím jí vyrábějí stále tvůrci, kteří jí chtějí udržet v dobré kondici a věrný fanoušek odpustí tu dlouhou cestu mezi hibernací a cílem.

    • 30.10.2017  17:20

    Konečně někdo stvořil akční fantasy, kde se mlátí obludy, vojáci bojují s gigantickými bestiemi a je to masakr. Dokonalá režie připomínající Spielberga, kameramanské umění dosažené k vrcholu a touze mít zarámované obrazy z impozantních scenérií této podívané, uchvatné exteriéry a fascinující triky. Bravurní zpracování rodokapsového dobrodružného románu do technicky a divácky přesného filmového díla. Žádná hluchá místa, žádné romantické melodrámy, žádné dlouhé vyjádření filozofických mouder. Jen dobrodružství, boj o život, destruktivní likvidace, výbuchy, umírání všeho možného, kolosální akční hody a sympatičtí hrdinové. Děj pouze z ostrova bez milostných avantýr a podobných kokotin, které Kong dělá v jiných filmech. Famózní příběh nového King Konga, tak jak tu ještě nebyl. Jordane Vogte-Robertsi, ty vole jako na režiséra seriálů dost dobrý.

    • 29.10.2017  17:26
    Baby Driver (2017)
    ****

    Akční muzikál? Kdepak. Akce sestavená podle jednoduché rytmické osnovy. Tak nějak se v poslední době stříhají trailery na hudební podklad - střelba, údery pěstí, výbuchy. Bohužel zde to je ke škodě použito jen občas. Mým přáním by bylo dožít se nějakého ranařského akčního filmu s vhodnou legendární hudbou a odvážně to spářit s muzikálem. Šílená představa (Tarantino je tomu asi nejblíž). Dětský Řidič má z mého pohledu zásadní vady - hlavní hrdina je nesympatický hošan poslouchající skladby, které nemají na rozdíl od Tarantinovek koule. Film může mít kultovní potenciál mezi mládeží a nebo inspirovat k novému žánru.

    • 27.10.2017  20:18

    V devadesátých letech by to byl solidní videofilm od Intersonicu.

    • 27.10.2017  17:56

    Další animovaný výlet mezi hvězdnou pěchotu. Oproti geniální Starship Troopers: Invasion (2012) se Shinji Aramaki přesunul na Mars, ale nějakých spektakulárních bitev si neužijeme i když trailer na to láká. Příběh se točí sice okolo známé partičky, ale drsnost a úmrtnost je zde již zohledněna pro dětské diváky a tak i jednotka je složená z jelimanů, kteří tajtrdlíkují a až na vyjímky přežijí. Graficky dospělé, ale stále ještě ne úplně dokonalé. Děj není nějak postižen japonskou nepochopitelností, ale ani americká pohodovost této značce nesluší. Víc umírání, militarismu, hrdinství a bude to paráda.

    • 26.10.2017  18:14

    Shit Of The Year

    • 23.10.2017  20:56

    Film ve kterém je vše po čem divák roku 2017 touží a neodvážil se pomyslet, že někdy spatří. Něco takového tedy muselo být stvořeno z digitální stavebnice LEGO. Neskutečný nahláškovaný nekorektní nekonečný vtipný parodický remix, který nelze stíhat vnímat zrakem i ušima najednou ani pokud jste LEGO® Batman.

    • 22.10.2017  14:59

    Na jednu stranu napínavé pokoukání na vyšetřování teroristického činu a na druhou, až neuvěřitelně tragikomické zpracování, buranské herecké výkony a do jisté míry film na objednávku. Na každý teroristický útok na Ameriku, natočíme film, nechť svět vidí, že umíme pátrat! Toť heslo a tah na tržby od vlastenců. Tento film je bizarní, tak jako celá akce čečenských brášků Pata & Mata. Úkol popsat tuto událost dostal zkušený režijní přestřelkář a patriotér Berg. Vlastenecká hrdost je zde vykreslena spíš v závěru filmu. Pokud film čerpá z poměrně čerstvých informací o průběhu incidentu a drží se co možná nejblíž realitě, tak mám bostonskou policii za nadšené sebevrahy toužící zemřít stůj, co stůj: Policista v autě ne a ne pustit svoji zbraň. Dvojice poldů s velmi tuhým kořínkem pokřikující "ježíši kriste" při každém zásahu výbušniny pod jejich auto v nejdebilnější akční sekvenci v dějinách ačkového titulu, kterou zde někteří dokonce srovnávají se slavnou uliční přestřelkou z Heat. A vůbec je zde až nechtěně ukázáno, jak moc jsou ti Američané hloupí (občan podává kladivo policistovi, když mu dojdou náboje). Získat Trenta Reznora s jeho úžasnými nervózními melodiemi pomohlo udržet tenhle film v žánru dramatického thrilleru, jinak by sklouzla tahle pocta spíš k ostudě.

    • 21.10.2017  20:27

    Pokračování předražené kokotiny, která si najde své kokoty.

    • 18.6.2017  19:09
    Auta 3 (2017)
    ***

    V době, kdy již nepřekvapí počítačová animace a Pixar lenošně tvoří pokračování svých legendárních filmů si divák uvědomuje, jak důležité je mít okouzlující příběh a zkušeného režiséra. Tohle byla právě doména Pixaru. Spojit úchvatnou grafiku, animaci do příběhu, který dojme, překvapí, nadchne. Třetí Auta tak nějak evokují tenhle princip - vše nové, lesklejší, digitálnější nemusí být nejlepší, když příběh je nudou, kde se i děti v kině nemají čemu zasmát nebo čekají na podívanou, která se od Pixaru očekává. Absence Johna Lassetera je znát. Vše je zde až příliš klišé, pokradené z jiných vzorů. Úděl třetích pokračování, kdy už je okoukána originálnost, v tomhle případě, že auta mají svůj svět je pak o to útrpnější, když vám není okolo šesti let a nestačí vám, že autíčka mluví. Předchozí dva díly totiž měli humor i pro rodiče a řidiče. Z technického hlediska absolutní animační špička a lesk karosérií, lighting, ambient, detailnost, textury, realita krajiny je fascinující!

    • 10.5.2017  20:15
    La La Land (2016)
    *****

    Sny se mají začít plnit o Vánocích.

    • 28.4.2017  20:18

    Válečná fantasy z druhé světové války s prvky křesťanského komiksu. Neuvěřitelný příběh o subtilním poblouzněném pobožném mládenci, kterého žene božská víra vpřed a jsou nad ním všichni svatí. Absurdní pohádka vsazená do okinawského pekla. Každá bitva má svého hrdinu, jehož činy jsou časem mýtizovány, zveličeny pro podporu a odhodlaní vojaků do dalších bitev. Mel Gibson opět mixuje nebe a peklo - čistotu a hnus v hrdinském eposu. Hacksaw Ridge je filmem, který je v první polovině obalen ochrannou vrstvou životopisného dramatu pro divácký poklid. Poté bez upozornění vyskočí Japonec a zde by se měl standardní citlivý divák schovat do bezpečnostní zóny. Gibson ve své režijní extázi diriguje symfonii válečné vřavy a křičí na diváka: "Tohle je válka! Taková jak jí točím jen já! Nažer se krve a olova, diváku!". Level brutality si tak posunul až na samý vrchol. Pokud by tohle své unikátní umění vložil do serioznějšího příběhu, zlepšil charizmatičnost hrdiny, pak tu máme možná pokořitele Vojína Ryana. Každopádně smekám, že má Mel Gibson to odhodlání (do)dělat filmy v duchu neřízené brutality v dnešní sluníčkové době. V závěrečných titulcích se lze mimo jiné dozvědět, že režisér měl čtyři asistenty režie a ti měli své druhé asistenty, že tým kameramanů měl Týmy A/B/C a každý tým se dělil na podskupiny s různými druhy kamer a že v hereckém obsazení jsou názvy pro roli: Mrtvola s krysami #4. Tohle vše patří k tomu pokud hodláte natočit ty nejúchvatnější záběry bitvy v dějinách filmu.

    • 27.4.2017  20:19
    Aftermath (2017)
    ****

    Je těžké být nejslavnějším akčním hrdinou a přitom hercem, který stárne. Arnold by už nemusel vůbec hrát - je zajištěn finančně, angažuje se v různých asociacích, moderuje tv show, cestuje - přesto stíhá filmové projekty, kde chce být a zároveň podporuje určité filmaře točící mimo mainstream. Volba žánru, charakteru téměř sedmdesátiletého herce je tedy adekvátní a rozumná. Arnold disponuje ve všech rolích jistým charizmem, které mu dává náskok před rýpavým divákem, který obrble jeho lopotný herecký výkon a patří tak k nemnoha hollywoodským stars na které se stále chodí kvůli legendárnosti a jménu, neboť jeho filmy byly odkojeny generace ještě těch správných mužů a jejich žen. Jak dokazují komentáře zde, většina by ho poslala i na invalidním vozíku vystřílet Predátory a nebo máchat dvouručákem. Já se už před léty smířil, že Konečná (2013) byla takovou konečnou posledního akčního hrdiny. Aftermath je zvláštní v několika aspektech. Opět být to film bez Arnolda (stejně jako u Maggie), tak film zapadne. Zde ovšem zafungoval ten kontrast akční hrdina v komorním dramatu a i jeho výkon se dal nazvat hereckým. Pak je tu skvěle vystavěná depresivní (pohlcující) atmosféra (featuring Aronovsky). Pominu skutečnost do jaké míry je film autentický k letecké havarii (srážka dvou letadel mi přijde jako absurdní) a pokud je divák připraven na to, že zde Arnold není za mstitele, který jde vyhodit letiště do vzduchu, dostane se mu velmi niterní pohled na situaci, kterou lze těžko ustát a to finále - skutek pomsty je divácky osvobozující a v jednoduchosti geniální. Na některé filmy je dobré si udělat klid a nebo k nim dospět.

    • 26.4.2017  20:25

    Další ptákovina z vydojené krávy s novými postavičkami, které kopírují stále dokola podobné charaktery. Ani tento melouch rebelů a pomocná síla Donnnieho Yena mě nepřesvědčily vnímat Hvězdné války jinak, než jako mexickou sci-fi telenovelu.

    • 19.4.2017  20:13
    Zpívej (2016)
    *****

    Přehlížený animák s nepřehlédnutelnou kvalitou pro splnění žánru. Komplexní ingredience v takové dávce, že trumfuje většinu pixarovek a disneyovek poslední doby. Famózní výběr písniček a přiřazení ke zvířecím charakterům. Nutné vidět v originále.

    • 18.4.2017  21:50
    Trollové (2016)
    *****

    Nejlepší animák roku 2016 a moje osobní provinilé potěšení.

    • 17.4.2017  20:33

    Předem mého dopisu chci konstatovat, že předchozí díl byl rychlejší a zběsilejší a v mém srdci nejmilovanější. Možná proto, že si v něm poprvé dávali přes držku tři správní muži, zatímco zde to byli spíš Tři muži a nemluvně. Přibyl nebezpečný nadhled a z holohlavých neurvalců se stali tátové, bráškové a ta tolik omílaná rodina. Záporák dostal příležitost být ženou - kyber teroristkou, které nějak nevěřím její sílu a organizační schopnosti (vyloženě i v tak debilní nelogické filmové taškařici by mohla mít víc selského rozumu) a tím vyškrtávám položku: "Obávaný záporák - rovnocenný nepřítel hrdiny". Prostě jako divák se pak přepínám do módu: čum na akci, oni to zvládnou a dopadne to dobře. Film má několik akčních zón, které by mohl mít lecjaký blockbuster jako finální monstr akci. Ale jde i o ty pověstné koule a zde mě osobně asi nejvíc dostaly dvě scény: úvodní kubánská míle v uličkách Havany (ach, ten střih a zvuk!!!) a symfonie ledového inferna v doposud asi té nejexplozivnější akční honičce vícestopých motorových vozidel jaká byla stvořena. Přesto mé přání by bylo vyloučit (nechat zabít) zbytečné postavy "vtipkujících" černoušků, ubrat na jednoduchosti s jakou vše klape, Doumínik Thouretho ať není za poloboha, Hobbs za Herkula a Deckard za šaška a vytvořit z téhle trojice Svatou trojici akčních hrdinů s lepším portfoliem hlášek. Vzhledem k tomu, že film trhá kasovní rekordy, tak se obávám, že v dalším dílu budou bojovat proti Darth Vaderovi a Tyrannosauru rexovi, ať to má na pár let náskok v žebříčku tržeb a divák může jít na filmový balíček 3v1.

    • 26.3.2017  12:45
    Život (2017)
    ****

    Velmi příjemný mix všeho, co mají kosmičtí fanoušci rádi s napínavou gravitací. Kino pomáhá užít si vesmírněji nahánění po raketě s Marťanem, skvělá hudba a divácký zážitek ve fascinujícím prostředí, kam se člověk podívá jen díky dokonalé iluzi filmu. Podívanou povyšuje beznadějná atmosféra a asimilační dravost vražedného organismu v jednoduché biologické podobě. Potěšil i závěr filmu, který se hodil víc, než to, co divák čekal.

    • 21.2.2017  20:28

    Útrpně nudné. Nevyužita síla námětu. Název zcela zavádějící. Zpracování přeplácané a postavy nevýrazné. Spíš melodramatický román o psychopatce a masové vražedkyni, než-li pravý sniperský válečný epos.

    • 16.2.2017  20:26

    Ruská báchorka o Dvaceti vosmi statečných. Stejně jako Číňané točí jak na běžícím páse filmy o svých hrdinech všech možných povstání a bitev, ideálně ve stylu kung-fu movies, chrlí Rusové vlastenecké válečné eposy z druhé světové války na podporu i za podpory své skomírající Matičky Rusi a utužení národní střízlivosti. Schéma bývá vždy podobné. Zde parta vojáků tlachá veselé příhody ze života, kterým se dokáže zasmát jen sovětský gardista. Kdesi na poli, jenž je bránou do Moskvy hodlají přemoci přesilu německé tankové divize. Tedy jinak než obvykle, kdy Rudá armáda právě převyšujícím počtem vojáků doháněla svůj deficit ve výzbroji vůči Němcům. A tak vznikla legenda o super rudoarmějcích, kde není potřeba celý pluk na obranu, ale postačí několik soudruhů, kterým politruk vysvětlí, že obrana vlasti je to, pro co se narodili a zemřou a budou hrdinové. Na děj se tu nehraje. Sovět brání, Němec se blíží. Je to vcelku pěkně nasnímané a ozvučené i když celá bitva je na rozloze fotbalového hřiště a za použití opakujících se záběrů. Postavy vojáků jsou jako obvykle k nezapamatování, protože mají nízkou trvanlivost. Film vznikl za podpory půlky Ruska a tak v závěrečných titulcích jsou všichni vyjmenovaní, čímž jsou to titulky delší než u Robocopa (1987).

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace