Trustme

Trustme

The PeterPan

Česko
Fan Action & Animated Film

homepage

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 18.6.2017  19:09
    Auta 3 (2017)
    ***

    V době, kdy již nepřekvapí počítačová animace a Pixar lenošně tvoří pokračování svých legendárních filmů si divák uvědomuje, jak důležité je mít okouzlující příběh a zkušeného režiséra. Tohle byla právě doména Pixaru. Spojit úchvatnou grafiku, animaci do příběhu, který dojme, překvapí, nadchne. Třetí Auta tak nějak evokují tenhle princip - vše nové, lesklejší, digitálnější nemusí být nejlepší, když příběh je nudou, kde se i děti v kině nemají čemu zasmát nebo čekají na podívanou, která se od Pixaru očekává. Absence Johna Lassetera je znát. Vše je zde až příliš klišé, pokradené z jiných vzorů. Úděl třetích pokračování, kdy už je okoukána originálnost, v tomhle případě, že auta mají svůj svět je pak o to útrpnější, když vám není okolo šesti let a nestačí vám, že autíčka mluví. Předchozí dva díly totiž měli humor i pro rodiče a řidiče. Z technického hlediska absolutní animační špička a lesk karosérií, lighting, ambient, detailnost, textury, realita krajiny je fascinující!

    • 10.5.2017  20:15
    La La Land (2016)
    *****

    Sny se mají začít plnit o Vánocích.

    • 28.4.2017  20:18

    Válečná fantasy z druhé světové války s prvky křesťanského komiksu. Neuvěřitelný příběh o subtilním poblouzněném pobožném mládenci, kterého žene božská víra vpřed a jsou nad ním všichni svatí. Absurdní pohádka vsazená do okinawského pekla. Každá bitva má svého hrdinu, jehož činy jsou časem mýtizovány, zveličeny pro podporu a odhodlaní vojaků do dalších bitev. Mel Gibson opět mixuje nebe a peklo - čistotu a hnus v hrdinském eposu. Hacksaw Ridge je filmem, který je v první polovině obalen ochrannou vrstvou životopisného dramatu pro divácký poklid. Poté bez upozornění vyskočí Japonec a zde by se měl standardní citlivý divák schovat do bezpečnostní zóny. Gibson ve své režijní extázi diriguje symfonii válečné vřavy a křičí na diváka: "Tohle je válka! Taková jak jí točím jen já! Nažer se krve a olova, diváku!". Level brutality si tak posunul až na samý vrchol. Pokud by tohle své unikátní umění vložil do serioznějšího příběhu, zlepšil charizmatičnost hrdiny, pak tu máme možná pokořitele Vojína Ryana. Každopádně smekám, že má Mel Gibson to odhodlání (do)dělat filmy v duchu neřízené brutality v dnešní sluníčkové době. V závěrečných titulcích se lze mimo jiné dozvědět, že režisér měl čtyři asistenty režie a ti měli své druhé asistenty, že tým kameramanů měl Týmy A/B/C a každý tým se dělil na podskupiny s různými druhy kamer a že v hereckém obsazení jsou názvy pro roli: Mrtvola s krysami #4. Tohle vše patří k tomu pokud hodláte natočit ty nejúchvatnější záběry bitvy v dějinách filmu.

    • 27.4.2017  20:19
    Aftermath (2017)
    ****

    Je těžké být nejslavnějším akčním hrdinou a přitom hercem, který stárne. Arnold by už nemusel vůbec hrát - je zajištěn finančně, angažuje se v různých asociacích, moderuje tv show, cestuje - přesto stíhá filmové projekty, kde chce být a zároveň podporuje určité filmaře točící mimo mainstream. Volba žánru, charakteru téměř sedmdesátiletého herce je tedy adekvátní a rozumná. Arnold disponuje ve všech rolích jistým charizmem, které mu dává náskok před rýpavým divákem, který obrble jeho lopotný herecký výkon a patří tak k nemnoha hollywoodským stars na které se stále chodí kvůli legendárnosti a jménu, neboť jeho filmy byly odkojeny generace ještě těch správných mužů a jejich žen. Jak dokazují komentáře zde, většina by ho poslala i na invalidním vozíku vystřílet Predátory a nebo máchat dvouručákem. Já se už před léty smířil, že Konečná (2013) byla takovou konečnou posledního akčního hrdiny. Aftermath je zvláštní v několika aspektech. Opět být to film bez Arnolda (stejně jako u Maggie), tak film zapadne. Zde ovšem zafungoval ten kontrast akční hrdina v komorním dramatu a i jeho výkon se dal nazvat hereckým. Pak je tu skvěle vystavěná depresivní (pohlcující) atmosféra (featuring Aronovsky). Pominu skutečnost do jaké míry je film autentický k letecké havarii (srážka dvou letadel mi přijde jako absurdní) a pokud je divák připraven na to, že zde Arnold není za mstitele, který jde vyhodit letiště do vzduchu, dostane se mu velmi niterní pohled na situaci, kterou lze těžko ustát a to finále - skutek pomsty je divácky osvobozující a v jednoduchosti geniální. Na některé filmy je dobré si udělat klid a nebo k nim dospět.

    • 26.4.2017  20:25

    Další ptákovina z vydojené krávy s novými postavičkami, které kopírují stále dokola podobné charaktery. Ani tento melouch rebelů a pomocná síla Donnnieho Yena mě nepřesvědčily vnímat Hvězdné války jinak, než jako mexickou sci-fi telenovelu.

    • 19.4.2017  20:13
    Zpívej (2016)
    *****

    Přehlížený animák s nepřehlédnutelnou kvalitou pro splnění žánru. Komplexní ingredience v takové dávce, že trumfuje většinu pixarovek a disneyovek poslední doby. Famózní výběr písniček a přiřazení ke zvířecím charakterům. Nutné vidět v originále.

    • 18.4.2017  21:50
    Trollové (2016)
    *****

    Nejlepší animák roku 2016 a moje osobní provinilé potěšení.

    • 17.4.2017  20:33

    Předem mého dopisu chci konstatovat, že předchozí díl byl rychlejší a zběsilejší a v mém srdci nejmilovanější. Možná proto, že si v něm poprvé dávali přes držku tři správní muži, zatímco zde to byli spíš Tři muži a nemluvně. Přibyl nebezpečný nadhled a z holohlavých neurvalců se stali tátové, bráškové a ta tolik omílaná rodina. Záporák dostal příležitost být ženou - kyber teroristkou, které nějak nevěřím její sílu a organizační schopnosti (vyloženě i v tak debilní nelogické filmové taškařici by mohla mít víc selského rozumu) a tím vyškrtávám položku: "Obávaný záporák - rovnocenný nepřítel hrdiny". Prostě jako divák se pak přepínám do módu: čum na akci, oni to zvládnou a dopadne to dobře. Film má několik akčních zón, které by mohl mít lecjaký blockbuster jako finální monstr akci. Ale jde i o ty pověstné koule a zde mě osobně asi nejvíc dostaly dvě scény: úvodní kubánská míle v uličkách Havany (ach, ten střih a zvuk!!!) a symfonie ledového inferna v doposud asi té nejexplozivnější akční honičce vícestopých motorových vozidel jaká byla stvořena. Přesto mé přání by bylo vyloučit (nechat zabít) zbytečné postavy "vtipkujících" černoušků, ubrat na jednoduchosti s jakou vše klape, Doumínik Thouretho ať není za poloboha, Hobbs za Herkula a Deckard za šaška a vytvořit z téhle trojice Svatou trojici akčních hrdinů s lepším portfoliem hlášek. Vzhledem k tomu, že film trhá kasovní rekordy, tak se obávám, že v dalším dílu budou bojovat proti Darth Vaderovi a Tyrannosauru rexovi, ať to má na pár let náskok v žebříčku tržeb a divák může jít na filmový balíček 3v1.

    • 26.3.2017  12:45
    Život (2017)
    ****

    Velmi příjemný mix všeho, co mají kosmičtí fanoušci rádi s napínavou gravitací. Kino pomáhá užít si vesmírněji nahánění po raketě s Marťanem, skvělá hudba a divácký zážitek ve fascinujícím prostředí, kam se člověk podívá jen díky dokonalé iluzi filmu. Podívanou povyšuje beznadějná atmosféra a asimilační dravost vražedného organismu v jednoduché biologické podobě. Potěšil i závěr filmu, který se hodil víc, než to, co divák čekal.

    • 21.2.2017  20:28

    Útrpně nudné. Nevyužita síla námětu. Název zcela zavádějící. Zpracování přeplácané a postavy nevýrazné. Spíš melodramatický román o psychopatce a masové vražedkyni, než-li pravý sniperský válečný epos.

    • 16.2.2017  20:26

    Ruská báchorka o Dvaceti vosmi statečných. Stejně jako Číňané točí jak na běžícím páse filmy o svých hrdinech všech možných povstání a bitev, ideálně ve stylu kung-fu movies, chrlí Rusové vlastenecké válečné eposy z druhé světové války na podporu i za podpory své skomírající Matičky Rusi a utužení národní střízlivosti. Schéma bývá vždy podobné. Zde parta vojáků tlachá veselé příhody ze života, kterým se dokáže zasmát jen sovětský gardista. Kdesi na poli, jenž je bránou do Moskvy hodlají přemoci přesilu německé tankové divize. Tedy jinak než obvykle, kdy Rudá armáda právě převyšujícím počtem vojáků doháněla svůj deficit ve výzbroji vůči Němcům. A tak vznikla legenda o super rudoarmějcích, kde není potřeba celý pluk na obranu, ale postačí několik soudruhů, kterým politruk vysvětlí, že obrana vlasti je to, pro co se narodili a zemřou a budou hrdinové. Na děj se tu nehraje. Sovět brání, Němec se blíží. Je to vcelku pěkně nasnímané a ozvučené i když celá bitva je na rozloze fotbalového hřiště a za použití opakujících se záběrů. Postavy vojáků jsou jako obvykle k nezapamatování, protože mají nízkou trvanlivost. Film vznikl za podpory půlky Ruska a tak v závěrečných titulcích jsou všichni vyjmenovaní, čímž jsou to titulky delší než u Robocopa (1987).

    • 13.2.2017  20:54
    Jedinička (2015)
    **

    Standardní ruský vojenský film. Bodří a chrabří vojáci. Rozevláté vojačky s nesmělými náznaky citů k veliteli. Důraz na lyriku, přátelství, dojemnost a úmrtnost. Akční sekvence na úrovni rekonstrukce bitvy místního armádního spolku aneb střílej jako do terčů a nebo pokrop seřazené nepřátele. Pasáž s dětmi tlačí do úmoru diváka na mateřské city a veškeré počínání vojáků je absurdní. Plusem jako ve všech ruských válečných filmech je, že - - - - SPOILER - - - - všichni umřouuuu.

    • 7.2.2017  22:34

    Kdo se nejvíc naběhá ve filmech? Tom Cruise (Matt Damon je až druhý). První Jack Reacher v Posledním výstřelu se mi moc líbil. Hrdina, který je inteligentní rváč s bonmoty a ksichtem fešáka je divácky poutavý. Další devizou je, že i přes svojí přitažlivost je Reacher džentlmen a udržuje si s ženskými spolupracovnicemi odstup vykáním. A potom jsou to většinou stejně mužatky, takže divákovi nehrozí psychická újma z postelových scén. Těšil jsem se tedy na pokračování a po čtyřech letech se dočkal. Nestárnoucí playboy v bílém triku však v rukou rutinéra Zwicka úplně zblbnul a své schopnosti vložil do příběhu s největším klišé jaké mohli filmaři odčerpat. Absolutně dementní nahánění osob, kdy divák neví proč a pak se to tak nějak jakože povysvětluje. Mobilní telefony ve filmech jsou stále víc a víc začleňovány a čekám kdy se děj bude odehrávat už jen po telefonech. Plusem je, jak je u Zwicka zvykem, že děj se odehrává v živoucím světě - ulice, město, lidé jsou součástí akce a výpravy. Souboje jsou razantní, což je alespoň dodržené v rámci trademarku. Divačky se mohou těšit v závěrečné scéně na Tomovo pozadí odcházející do dáli a šibalské pomrknutí. A já si tentokrát říkám: "Jacku Reachere, nevracej se".

    • 11.1.2017  17:55

    Někdy trvá, než se z kluka stane chlap. Ben Affleck se motal ve filmech díky obličeji dlouho jako uvědomělý americký hošan. Pak se pokusil vzít tuhle otravnou image do vlastních rukou a pasovat se alespoň do drsnějších zlobivějších postav. V roce 2016 se však stal temným rytířem a já musel uznat, že lepšího Batmana jsem nepotkal. Affleck přibral svaloviny i víc větrných ošlehanin ve tváři a já mu začal tyhle chlápky věřit. Stále mu ovšem zůstal ten dobrácký ksicht. A tohle se tady dokonale zúčtovalo do jedné z nejúžasnějších filmových postav jaká kdy byla stvořena. Zabiják s obličejem účetního. Je zde totálně vše na co celou dobu čekám od dob Leona (Luca Bessona) a stále nemohu v jiných filmech adekvátně najít. Samotář s tajemnou, nevyrovnanou minulostí, který působí nenápadně. Má své přísné zásady a je perfekcionista v tom, co dělá. Poruší ale pravidla pro někoho, kdo se mu stane blízkým. The Accountant má v sobě batmanovskou poetiku milionářského mecenáše žijícího dvojí život, zvědavě vystavěný originální příběh s obvyklými podezřelými a razantní údernost. Hlavním trumfem zde je charakter Christiana Wolffa! Spojení autistické důkladnosti s vizáží obrýleného zranitelného "Clarka Kenta", který využije a ovládne svůj stav. Stane se člověkem se super schopnostmi, které nevznikly v důsledku laboratorních pokusů, ale jen, že se narodil jiný. The Accountant je veskrze akční thriller pro dospělé, kde je potřebný i divákův mozek, což z něj dělá renesanční dílo a vyslyšení modliteb, že se dá nalézt stále film, který má pro fanouška akce a krimi thrillerů vyšší přidanou hodnotu, neboť má okouzlující originální postavu (anti) hrdiny, perfektní herecké obsazení, uvěřitelnou akci a tendenci stát se filmem kultovním a památným. Ve svém TOP 10 jsem 7 let neměnil film, který by byl lepší a odsunul některý z nich. Nerad dělám změny a chci mít vše utříděné a ujistit se, že je to ten nejlepší z nejlepších, abych ho mohl mít za srdeční záležitost. Budu o vašem filmu hodně přemýšlet, Gavine O'Connore!

    • 7.1.2017  19:19

    Pravděpodobně nejnudnější akční film, který má v názvu, žánru a rodném listu AKCI. Slušné zvukové efekty, pěkné military prvky, robustní střelba. Děj a zpracování na úrovni budgetové PC střílečky ruské provenience. Diletantská režie, námět a sterilní postavy v "hereckém" pachtění v podzimním lese, kde veškerý horor tropí nezbedné chodící kulomety. Ztráta času.

    • 3.1.2017  21:44

    V prvé řadě tohle má název jen pro lepší výdělek. Lidi chtějí vidět remake slavných původností a pak se těšit z toho jak je ten originál nepřekonatelný. Producenti by ovšem měli zvážit zda je dobré dát svému výrobku hrdé jméno ze Síně slávy a nebo se nerouhat a pokorně stvořit film, který se diplomaticky nazve například Sedm hrozných. Pročež v této verzi není zas tolik vyloženě opsaných scén a tak bych to nazval evoluční vývoj Sedmi statečných a tohle je současný upgrade. Zda vznikne za 100 let ještě nějaká vesmírná varianta, kde budou bránit vesnici Marťané před lidmi, je ve hvězdách. Nemá smysl porovnávat s charismatickým geniálním kultovním westernem Johna Sturgese (a už vůbec s Kurosawovým originálem, který nikdo pořádně ani neviděl). Tohle je pouze výtažek osnovy původního námětu. Zmizelo macho alfa samčí kouzlo, stateční se vyměnili za chlápky o kterých nevíme nic, protože když mluví, tak to bolí víc, než když střílejí. Dají se do kupy rychleji než v pohádce O statečném kováři a jdou bez přemlouvání ochránit princeznu a malé království. Udělají to všelijak nesportovně, až si divák říká, že sedm frajerů vystřílí postupně všechny zlověstné zaměstnance až k samotnému panu ředitelovi a vesnička bude bez poskvrnění, ale ten má stále ještě pro finální bitvu dost pistolníků. Antoine Fuqua je režisér, který je snaživý tvůrce a zejména akční sekvence zvládá mistrovsky a tak jsem byl zvědavý na jeho pojetí mých dvou oblíbených žánrů - akčního filmu a westernu. Pokud se uvelebím do křesla a spustím film od 94minuty lze mluvit o orgasmicky spektakulárním vizuálním zážitku s prvky dojetí i motýlky v břiše. Zde je opravdu to odhalení, co chtěl Fuqua dokázat - překonat přestřelku z Divoké bandy Sama Peckinpaha. Přiznám se, že na něco takového čekám řadu let, aby přišel někdo a pojal western moderněji v rámci kamery, střihu a nekonečné munice. Tohle je zkrátka takové porno pro jinak zbožného westernového puritána modlícího se k Pánu Sergiu Leonemu.

    • 1.1.2017  20:04
    Spectral (2016)
    ****

    Od Ghost Recon: Future Soldier přes F.E.A.R. až po Akta X. Téměř vlhký sen pro žánrově zaměřené fanoušky military sci-fi movies. Tohle chci vidět ve 3D. Povedený přímočarý chlapácký akčňák s vynikajícím designem guns & gear armor a robustním ozvučením. Místy hraničící s pětihvězdičkovým udělením.

    • 23.12.2016  16:14

    V záplavě sraček, dojení slavných originálů do moderní zbytečnosti, tápání soudobé kinematografie přijít s něčím divácky vděčným, co zaujme i kritiky přichází starý pistolník a režisér Eastwood s jednoduchým příběhem, který v době zla, zmaru a katastrof přesvědčí, že jsou na světě zázraky a hrdinové z masa a kostí a že naděje umírá poslední, když si člověk zachová chladnou hlavu. Famózní drama zpracované až neskutečně dokonale z několika pohledů na věc. Bravurní režie s detailním přístupem pro diváka - být u toho. A Tom Hanks. Filmy takové kvality jsou požehnáním. Film roku.

    • 20.12.2016  16:46

    Kultovní film mého dětství spatřený na školní povinné návštěvě kina. Jako socialistického žáka mne film uhranul. Na velkém plátně nervy drásající scény, které malé dítě uvyklé veselým pohádkám a světovému míru prostě šokovaly. Ruské filmy mají vždy příklon neskrývavě zobrazit lidské utrpení a krev. A tak dodnes si hlavně vybavuji jako všichni moji vrstevníci scénu, kde veškerým oblečením nabalený hrdina jde za letu a mrazivé venkovní teploty opravit díru v letadle. Film má delší stopáž a je někde uváděn jako dvoudílný. Rozdělen přesně na část seznamovací s postavami a na část katastrofickou, akční. Jak bývá u katastrofických filmů zvykem (např. Skleněné peklo). Po zhlédnutí filmu jsme měli napsat slohovou práci jak na nás film zapůsobil. Napsal jsem tenkrát vlastně svojí první filmovou recenzi.

    • 19.12.2016  20:56

    Parta vyšinutých "X-Menů" jde dvě hodiny volným krokem zlikvidovat epicentrum Zla. Poblíž někde je i Batman, aby tohle vyřešil, ale ten se dištancuje z malicherností a Superman je toho času mrtev. Takže nezbývá, než povolat odpočinuté DC postavičky a vytvořit z nich krotitele duchů. Vyprávění se chopil zručně razantní David Ayer, který zde musel upustit ze své jinak oblíbené brutalitárnosti a pojmout vše tak nějak líbezněji, než se od něj doufalo. Výsledkem je komiksový scénář, který rve uši, a děj, který zaujme jen konzumenta popcornu. Will Smith zkouší vpašovat do své postavy alespoň oscarovou nominaci za výkon milujícího otce-vraha. Margot Robbie už nemusí natočit žádný film a do smrti se bude slintat nad její HARLEY QUINN. Jared Leto jako ultra nesympatický šklebil, což asi ke všem Jokerům patří - být teatrálně přehrávající magor. Ostatní společenstvo prapodivných bytostí fungujících na principu Oheň, voda, vítr - pak vnáší možnost vzít na film i dětské diváky na pohádkové představení. Rok 2016 je patrně jedním z mála období, kdy skoro všechny mnou očekávané filmy se pak staly velikým zklamáním. Opět epické trailerové kampaně vyhnaly naše naivní srdéčka ku těšení a tleskání, aby po spatření celého filmu (ke všemu ještě extended) se zraněná musela dlouho léčit z podvedení.

    • 30.11.2016  20:50

    Abstraktní orientální paskvil s nádechem japonské mytologie a relikvií ze kterého si společnost umělecky založených filozofů udělá animák roku. Halucinogenní příběh, kde je možné cokoliv. Nezáživné scény a dialogy, které mohou být zajímavé pro západní svět. Překrásná animace ve stylingu Laika Studio.

    • 25.11.2016  19:50

    Aspirant na Zlatou Malinu. Úděsný scénář a klišé zápletka jak z počítačové střílečky. Trailerové navnazení na hitmanovskou eliminaci se finálně rozmělnilo do debilního konceptu - zabíjení je druh nenáročného sportu, všechno dokonale funguje, nepřátelé jsou idioti, zloduši v přísně střežených a nedobytných objektech po celém světě během pár hodin dobyti a to vše jen kvůli hodinkám po tátovi. Tedy standardní akční film. Jenže... Jenže v hlavní roli je někdo, kdo každý film, kam ho dosadí povýší. A tak buď mohu přetočit jen na akční scény jako na cigánské DVD párty a konstatovat, že to byl bomba akční film a nebo to zkouknout celé a přitom stihnout vyžehlit košili, vyčistit hlaveň, oholit hlavu i očistit rukavice od nečistot.

    • 12.11.2016  20:49

    Absolutně fenomenální ztvárnění orků! Můj úžas a okouzlení jak z dinosaurů v prvním Jurském parku. Kéž by celý film byl takto pojat. Mohl jsem být filmovým Warcraftem dojat. Já, stařičký hráč této hry jsem trochu totiž zklamaný. Ač to říkám nerad - filmovou adaptaci hry nezvládl ohlídat ani sám velký Blizzard. Herci mdlí jak z české pohádky. Příběh jede na poloviční obrátky. Jen pokud jsou tam orkové, tak slintám jak psy paní Pavlové. Ten dizajn, styling, garderoba! Až jde na mne z felu mdloba. Brutální božské a animální. Chci vidět toho světu pokračování! Zug-Zug.

    • 6.11.2016  17:01
    Anthropoid (2016)
    ***

    Diskutabilní čin naší historie, filmově vzkříšen od tam odkud tenkrát přišel. Často netočí zahraniční produkce o našich událostech. Leč atentát na Heydricha je natolik fotogenický, že je zázrak, že se toho již nechopili třeba němečtí tvůrci (pokus o černý humor). V této britské verzi mám jediný problém. Že to není český film za britské peníze. Taky na Slovensku nechcete přece, aby Juraje Jánošíka hrál český herec a třeba to režírovala Polka (pokus o nevhodnou legraci). Zkrátka víc bych se zažral do postav, když budou hráni opravdu místními herci, ideálně neokoukaných fyziognomií. Věřím, že takhle by i našinec podobně komorně-televizně zvládl natočit tento film pro ty, kteří se nedívají na nic staršího, co nemá rok výroby začínající dvojkou. A to je škoda, protože my jsme si už dávno natočili svůj Atentát a tenhle britský Anthropoid je jen jeho novější, horší variace i když dodržujíc poměrně přesně většinu situací. A teď i něco chvály: Kostelní akce je velmi adrenalínově natočená, stejně tak čistky a výslechy gestapa. Příklon k variantě váhání, zda má tento čin smysl pro hrůzné následky. Vykreslení postav - nikdo není vyloženě tak sympatický, aby jsme jeho smrt oplakali. Fašisti jsou velezrůdní, je jich moc a jsou všude a zase je někdo střílí jak na běžícím pásu a to je dobře. Poslední dovětek mám ke zvláštnímu poděkování v závěrečných titulcích předsedovi vlády panu Sobotkovi. Asi chtěl mít své jméno ve spojení s legendárním vlasteneckým odhodláním. Jen netuší, že ho většina bere spíš za takového Karla Čurdy.

    • 5.11.2016  17:31

    To muselo dát spoustu práce. A přitom taková blbost.

    • 4.11.2016  16:12

    Nejzbytečnější filmový počin posledních let. Nefunkční nezábavné nepochopitelné nekonečné.

    • 22.10.2016  17:59
    Mělčiny (2016)
    *****

    Excelentní survival nervák o krásce a zvířeti. Dokonale splněný žánr se strachem o nekřehkou blondýnku v dechberoucích záběrech kameramana Flavia a krevtuhnoucí surfařské nájezdy mořského predátora toužícího po bílém masu. Moře, kuře, stavení - nic víc tento film nepotřeboval k tomu, abych mu vysekl high five.

    • 23.9.2016  18:23

    Pokud jste tlustý, starý a sklerotický může se stát, že opomenete svojí vnučku někde na procházce a ta se již nenajde. Výčitky svědomí, zvyšující se ztráta krátkodobé paměti a mafiáni vám tak znepříjemní osamělý život... Sammo Hung se pasuje do role po které touží každý režisér, aby se sám obsadil do hlavní role - bývalý voják (agent, policista, atd.) ochraňuje, pomáhá dítěti (z 90% je to vždy dívka), aby našel nějaký smysl svého bídného života. The Bodyguard má blíž k japonským melodramatům, jak režií, tak vleklejším dějem s čekáním na akci. Sammo Hunga nemůžeme obviňovat, že nepěkně ztloustl pro martial arts movies, snad jen, že je pro ně starší. Takže by bylo už nevhodné létat vzduchem a dělat otočky. Přesto tenhle obézní senior sestavil adekvátní bojovou choreografii, kde svěže poláme kosti a zpřeráží páteře jak v brutálním náborovém videu na výcvik krav maga. Vždy mě právě fascinuje ten kontrast a využití jeho nestandardní kung-fu postavy, kde protivník nečeká takový výkon a razanci. Zde je to ještě povýšeno tím, že většina protivníků má nože, aby se mohli důstojně postavit kulhavému otylému bezbrannému Sammo Hungovi. Film mohl být lepší, na to jaký námět si vypůjčil z jiných filmů a měl asijské možnosti.

    • 13.9.2016  19:40

    Specialista na pseudopokračování a vymítač názvů původních filmů, Pán krouživé kamery a zpomalovací režie - Roel Reiné sahá na akční klenot devadesátek, což je poněkud zbytečné. Srovnávat nebudu, neboť zde jde o takové to domácí video bulharských fanoušků, kteří mají rádi naivní poetiku akčních videofilmů minulého století. A vždy najdou tvůrce, kteří jim ochotně podrží. Kamerorežisér Roel Reiné není úplné jelito v rámci žánru, co se týče obrazovosti, ale udělat to trošku pro starší děti se mu nedaří. Čert vem zápletku, tá je i tentokrát vkusně okoukaná, ale styl, kdy hrdina všechny zlikviduje aniž by je zabil (jak na potvoru to udělá vždy někdo jiný) je nesportovní. Parta ultra zabijáků je pak eliminována nešťastnými náhodami nebo z rukou ženy či friendly fire. Scott Adkins má smůlu na bojové choreografy, umí krásné filmové hmaty, ale co naplat, když invence soubojů je na úrovni "počkám až mě praštíš" anebo "ruka-uhnu-noha-uhnu". Ještě že občas přidá svůj trojitý Boyka-kick. Bohužel v tomhle filmu není nic, čím může fanoušek žánru obohatit svojí křehkou duši a potěšení z dynamiky, tak jak to pro nás udělal pan Woo ve svém Živém Terči.

    • 5.8.2016  14:43

    Zásadní mezník v žánru celovečerního akčního filmu. Díky pohledu first person se tak akce a děj násobí až do divákova uvytržení, zadýchání a okusení prožitku in natura. Svým pojetím jde o hranou verzi nějaké počítačové hry, což by mohlo vyznít posměšně, ale tenhle film je natolik technicky náročný a bravurně zpracovaný, že bych ho nominoval na cenu za Nejlepší fyzický výkon kameramana s kamerou. Též myslím, že něco podobného je možné stvořit jen směrem na Východ. Jinde by film měl velké problémy s bezpečnostními směrnicemi a možnostmi dělat si prakticky, co se tvůrcům zamane. A Rusové jsou tak trochu magoři. Hardcore Henry má své kouzlo v razantnosti, nonstop akci, béčkové brutalitě, originalitě, stylingu, ale ten největší šmrnc má v akurátním absurdním humoru, neboť tohle je jeden velký bombastický úlet, kde je vše, co jsem si filmově spatřit přál, když FPS hry kdysi jsem hrál.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace