Trustme

Trustme

The PeterPan

Česko
Fan Action & Animated Film

homepage

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
    • 24.4.2018  15:04

    Jeden z nejbizarnějších filmů, kde je divák otloukán víc a víc, čím se film a vlak blíží ke konci. Pokus o tajemno, hru s kočkou a myší. Nelogické, překombinované, absurdní. Role šitá na míru pro vyplašenou tvář Liama Neesona (nejlepší herec v akčním filmu = zvládne náročnější herecké výkony) a k jeho věku. Film se drkocá od počátečního zaujetí "co to teda z toho vyleze" až po fázi "wtf". Přesto je zde určitý nádech napětí, hitchcockotismu© a zvědavosti. Film bývá uměním hravosti, fantazie, přehánění, představivosti, nereálnosti. A tento snímek, ač chtěl být jistě nenudícím distingovaným thrillerem v uzavřeném prostoru to nakonec nevydržel a urval se z řetězu jak dramaturgicky, tak dramaticky a proměnil se do přehánění. Od špičkové bitky mezi McCauleyem s černošským "kytaristou" (úžasné kyvadlové záběry), přes nejokázalejší vykolejení vlaku v dějinách vykolejení až po cimrmanovskou scénu "Kdo je Prynne?!", kdy se ozvou postupně všichni zbylí cestující. Zde už i americký divák musí potlačit slzy... smíchu. Odstranit onen rádoby tajemný nelogický prvek (máme velkou moc, uděláš co ti řekneme, vše máme pod kontrolou), přiznat, že tohle je jen další akční neesonovka ("ublížíte mojí rodině a zabiju vás") a bez uzardění dám čtyři hvězdy.

    • 23.4.2018  19:24
    12 Strong (2018)
    ***

    Jerry Bruckheimer nasypal chechtáky do vojenského filmu, obstaral nejhrdinštější ksicht Hollywoodu do hlavní role velitele, trikaři vytvořili krásné válečné scenérie, správně válečně ubrali barvy a celé to působí velkofilmem, který je vždy u tohoto military/specforces žánru vzácný, jenže... Jenže to režíroval člověk, který nevydoloval nic, co by oněch 12 Strong nějak přiblížilo divákovi. Postavy jsou sterilní, nesmrtelné, celá akce až neuvěřitelně neuvěřitelná, byť se jedná o "pravdivou tajnou operaci". Tedy proč si pár hrdinských scén nevymyslet, dělali to už Rusové za II. světové války. Film přichází již natolik vzdáleně od událostí po 11. září 2001, že i velký patriotismus Američanů nepomůže k nějakému nadšení a trojnásobnému návratu rozpočtu. Mnohem lépe zvládl podobnou výzvu Michael Bay se svýma 13 Hours. Takže tu máme dobrý zapomenutelný akční film: Kterak pár amerických vojáků naviguje bombardér na Talibánce a ve finále se pěkně po Rambovsku prostřílí na koních přes špalír nepřátelských AK47 & RPG.

    • 11.4.2018  18:14

    Jeden z nejameričtějších filmů, co do reálií a nátury kovbojské Ameriky. Skvěle vystihnuté chlapácké buranství i emoce. Pohled na práci hasičů, kteří nehasí hadicemi, ale ohněm, hlínou, prořezem stromů, což jsou metody hodné obdivu k těmto drsným borcům a nezáviděníhodné za pekelnou práci v divočině. Film není akční, nemá očekávané napětí ani si nevytvoříte k nikomu divácký vztah. Vše je natočeno dějově z pohledu standardního života, osobních běžných problémů a veskrze až dokumentárně nudně: "běžné dny arizonských hasičů". Jenže on je režisérem Joseph Kosinski a kameraman Claudio Miranda a najednou je tu co si, co z tohoto filmu dělá jeden z nejlepších eposů o hrdinech a dokonce je to film podle skutečné události bez patosu, kýče a podbízení k emocím, které stejně na konci neudržíte.

    • 8.4.2018  17:13

    Do třetice opět za 5. Pravděpodobné uzavření trilogie režijní, scenáristické a herecké kulometné palby satirických komedií o boji mezi zkaženou mládeži a učiteli za pomocí ironie a černého humoru. Souhlasím, že poslední díl je i zároveň nejslabším. Možná proto, že není už tak čerstvý a originální jako díl první. Stále jde ovšem o nadprůměr v žánru jak pojmout film o adolescentech, který není jak z Disney Channelu.

    • 30.3.2018  14:51

    Prequel: Je vám okolo 40. let, prošli jste úžasnou popkulturní osmdesátkovou dobou, kdy hudba byla hravá a zapamatovatelná. Vaše mládí hltalo všechno americké/západní (nové, jiné, úžasné). Po roku 1990 jste sháněli, pátrali po zahraničních filmech doháněli všechny ty báječné, kultovní bijáky a chtěli mít nakoukáno a hláškovat slavné výroky filmových postav a být cinema znalcem během jednoho roku sjížděním 20. filmů za víkend. Mezi tím stíhat ranou dobu počítačových her od hranatých 8 bitů až po engine Quake III. Být u zrodu online her a zažít adrenalinový pocit virtuálních bitev, kde se lehce ztrácí pojem o času, realitě, životaschopnosti. Celý život mě provází zájem o tuhle tu popkulturu a technologie a stíhat ty neustále se valící nové a nové přísuny informací. Jednou o té době třeba napíšu konečně knihu a natočí se podle ní český historický sci-fi film :) LOADING. . . Hra začíná: Spielberg je tím nejpopkulturnějším režisérem v dějinách a má na svém kontě filmy, které vždy uhranou další a další generace. Na svém sklonku tvorby ještě připravil opus magnum, které pravděpodobně bude za mnoho let uctíváno jako kultovní dílo s vizí reálné budoucnosti a jsem přesvědčen, že kromě zjevných easter eggů do svého filmu Spielberg ukryl ještě něco navíc, co budou konspiračně lidé dlouze řešit po internetových diskuzích. Že by klíč ke Spielbergovu dědictví? Jeho příběh je tak trochu hallidayovský a rád si hraje. Ready Player One: Sedím v kině, předlohu jsem nečetl a jsem tudíž plně připraven k čistému zážitku. Po prvních minutách se mi mění výraz na grimasu blaženého Buddhy a prsty mám zaseklé do stehen. Takto zkoprněle zůstávám až do konce filmu. Tuto extázní polohu přeruší jen občasné diskrétní utření slzných kanálků. Nestíhám kakofonii vizuálních náletů, vtípků, narážek, odkazů. Směju se tam, kde zbytek teenagerovského diváctva mlčí a občas mlčím, kde oni se smějou. Není univerzální divák, co by pojmul veškeré gagy. Užívám si tuhle neutuchající virtuální jízdu a zábavu a přeji si ať to má ještě tak 2 hodiny, i když mé končetiny a sedinka v křesle reálného světa trpí. Emočně vyčerpán s pocitem, že jsem spatřil něco, co na dlouhou dobu předběhlo kinematografický vesmír a potěšilo tu geekovskou duši nás všech, co si přáli spatřit ultraremix všech těch herních artefaktů, unreal entit a okouzlení říši filmů v jednom balení. Řekl bych takový svatý grál pro většinu ČSFD uživatelů, neboť kdo není tak trochu Wade Watts a nebo Samantha, nechť vynuluje svůj uživatelský profil. Suma sumárum, máme zde film, který má úplně vše, co by měl mít výrobek určený pro pasivní zábavu, pokud tedy 140 minut u něj netleskáte. Uděluji nejvyšší hodnocení - šest hvězd, ta šestá je bonus navíc za to, že mi tento film vrátil vzpomínky a obrovskou radost. Díky Steve! YOU WIN!

    • 29.3.2018  12:18
    Braven (2018)
    ****

    Motto: Střílí celá rodina. Primitivně jednoduché jak film z dávných VHS časů. Ta osmdesátková jednoduchost je zde až učebnicová: Obyčejný muž (má ale sílu a odhodlanost) připletený do mezní situace, kde ochraňuje rodinu. Chata uprostřed horské krajiny, kde si zloduši ukryli své zboží, jen netušili, že narazí na nečekaný odpor statečné rodinky. Film je ovšem velmi nejednotný. Na jednu stranu je vše až reálné, skoro by se dalo říct "natočeno dle skutečné události" a na stranu druhou zde tvůrci lupnou až úsměvné gagy (manželka s kladkovým lukem, nástražná past ve finálním souboji a opravdu terminátorovští zloduši, kterým nějaká ta kulka či nůž nevadí). Jason Momoa není úplně charismatický a sympatický hrdina, ale pojal svojí postavu vcelku lidsky, tj. dostává rány, nemá navrch v každé situaci. Proč dám čtyři hvězdy jinak průměrnému filmu? Fandím filmům, co jsou v přírodě, v zimě, mají spád, hrdina není nadčlověk a celé je to natočené roztomile nostalgicky dobrodružně.

    • 9.3.2018  22:09
    Coco (2017)
    ****

    Určitě tohle není nejlepší Pixarovský film. Naopak je, co do příběhu tím nejslabším. Animačně již standardní kvalita, kde už bohužel není nijak poznat, že sledujeme něco mimořádného, co by nezvládla jiná obrázková studia. Námět, respektive myšlenka filmu je ušlechtilá a veskrze lidsky mravní. Kámen úrazu je zde poměrně nevýrazný a zkostnatělý příběh, kde děti budou trošku překvapené z tisíců koster a dospělák jim bude mít, co vysvětlovat a sám se nudit. V tomhle Pixar v posledních letech ztrácí, že pozbývá ten wau efect a zároveň nejsou jejich filmy komplexní jak dřív, kde se opravdu dospělí smáli i žasli. Zde je zdroj vtipu a parodie v perfektním nastudování a přednesu mexického koloritu, kultury a karikaturních kreatur. Možná už i začíná vadit stále stejný Disney model: Rodina základ života - I slabý, malý, otloukánek dokáže být hrdinou. Co si Oscara zaslouží je pouze maska a animátorský herecký výkon babi Coco. V roce 2017 mě bavily víc jiné animáky, např. The Boss Baby

    • 27.1.2018  19:07
    Zhan lang 2 (2017)
    ****

    Karty se otáčí a nebude dlouho trvat a američtí herci budou brát role v čínských filmech, protože Čína bude produkovat a tvořit mega blockbustery a opravdové akční filmy, na které USA už nestačí (všechno tam jde do pubertálního komiksu). Wolf Warrior II je monstrózní spektákl, kterým Čína zhmotňuje svojí celosvětovou sílu na poli akčního žánru i mocnosti své země (dost to zavání, ale Číňané rádi ukazují ve filmech svojí vlasteneckou mentalitu a nadřazenost). Pro druhé pokračování bylo využito Afriky jako kontinentu zla, což je divácky atraktivní (než obligátní Blízko východní lokace) a Wu Jing alias Jacky Wu zde rozpoutal akční militaristické peklo jaké "Afrika" nezažila a možná ani tento filmový žánr. Ono to totiž hraničí až s tím komiksovým nereálným hrdinstvím (viz fantastická úvodní scéna likvidace protivníků pod vodou). Ale pořád se to tu drží úmrtnosti, krvácivosti a vytrénovanosti hrdinů. A protože jde o asijskou produkci, tak je zde ta výdrž a síla hrdinů o něco vyšší, než u standardních jedinců. Řekl bych, že právě to hrdinství je tady na maximální možné úrovni, kde už skoro začíná superhrdinství. Ale tady to odpouštím, protože je tu vyvoláno nelidské zlo a málokde je k vidění taková fatální hromadná likvidace civilního obyvatelstva, tudíž síla protiúderu musí být adekvátně dvojnásobkem síly zla, která vyvolá v divákovi patřičnou emoci (revenge mod). Evropský divák si ovšem musí zacpat uši při některých soudružských či naivních dialozích, kterými se to tu jen hemží. Tento film je ale akční a to jedním z nejlepších, co se týče robustní akce, nápaditosti a efektnosti v rámci moderního pojetí a možností tlačit na pilu bez ohledu na směrnice EU a OSN. Je čínský a dělá si to, co chce a důkazem je jeho rekordní komerční úspěch.

    • 13.1.2018  17:40

    Jackie Chan hraje Číňana s vietnamským jménem hledajícího jména, která mají vinu za smrt jeho dcery. Jeho obličej se nepohne jinam, než do podoby kamenného Boha pomsty a pozvolna tušíme, že tenhle starý hospodský má za sebou nějaký ten nindžovský výcvik, neboť se dostane všude a nikdo ho nechytí. Často je štěstěna scénáře na straně Jackieho (produkce je vesměs totiž čínská) a tak je mu zde nadržováno. Režii má Martin Campbell a ten zase udržuje, aby obvyklé asijské Jackieho kousky působily k věku herce i sofistikovanosti evropského dramatu. Jackie Chan umí velmi dobře přepnout do ztrápeného charakteru (vynikající je jeho Mr. Han v The Karate Kid, 2010) a docela střídmě udržel většinu fightů do reality. Zápletka je malinko béčková, ale díky Campbellovi naprosto důstojně zpracována. The Foreigner je dílko, kde si Britové, stejně jako Američané vyřizují účty s teroristy prostřednictvím filmu. Zde ve stále palčivé situaci pro Británii, kde působí odnože ilegální paramilitární organizace irských republikánů.

    • 11.1.2018  17:43

    Arnold začínal na počátku své filmové kariéry "hrát" ve sračkách a bohužel v nich i končí. Jeho role je možná vtipně sebeparodická (ne, každý drsný akční herec si umí ze sebe dělat legraci), ale určitě není rolí hlavní. Tento film je ukázkou, že americký film má stále své nekonečné limity jak klesnout na větší dno. Opět zhlédnuto jako většina posledních filmů Arnolda z povinnosti a lásce k němu. Zde ovšem nebudu tolerantní a omlouvat ho, protože tento film je opravdovou sračkou a máte dvě možnosti: buď si počkat do 68. minuty, kdy se konečně objeví Gunther a nebo si pustit trailer, kde jsou s ním všechny scény v kompaktním balení. Absolutně nevtipná ptákovina, která využívá jména slavného herce, který kdoví proč v ní hraje. Aspirant na Zlatou malinu.

    • 11.1.2018  13:58

    Nejlepší česká rodinná komedie 21. století.

    • 5.1.2018  18:54
    Wind River (2017)
    *****

    Lovec Cory Lambert si vlastnoručně upravuje výkonnost munice, neboť zvěř v jeho kraji je houževnatá. Netuší, že tentokrát bude lov na úplně jinou škodnou. Veskrze jednoduchá osnova příběhu, ale s učebnicovou ukázkou vyvolat v divákovi napětí, emoce, úzkost, smutek. Film, který si asi nikdo nebude chtít pustit znovu, už proto, že jeho síla je v prvním zhlédnutí a atmosféra, která z toho jde na pár hodin člověka naladí depresivně. Film je natočen realisticky a každý výstřel, úder je cítit. Westernové chlapáctví, drsný kraj, co dělá z lidí zvěř, přesná režie, herecký koncert, kde věříte každé postavě, že je tím kým je. A osobně mám slabost pro tenhle žánr, když je takhle mrazivý.

    • 30.12.2017  20:09

    Příjemné pohlazení romantickým příběhem škádlících se darebů v nejlepším akčním filmu s prvky komedie za posledních dvacet let. Černobílé duo nesympatických postav i herců tvořící mišmaš a klišé ze všech filmových žánrů a příběhů do až parodického podání. Ovšem natolik drze, že je zázrak v dnešní době něco takového vypustit do éteru. Režisér Hughes umí akci velmi dobře a tohle i když se to schovává za komedii je bravurní ukázka tvoření režie, střihu, kamery u akčního filmu. Finální sekvence v Amsterdamu je na Oscara.

    • 17.12.2017  18:50

    Průměrný film s referenční ukázkou kaskadérského mistrovství v režii kaskadéra. Magické využití Pádu Berlína pro hru tří velmocí s ženským elementem, který eliminuje element mužský. Dobová hudba do rytmu, včetně mé milované Behind The Wheel od Depeche Mode. A Sofia Boutella.

    • 21.11.2017  21:27

    Velkoepická finální fantasy jakou si vymyslel pravděpodobně asijský hráč počítačových her a zrežíroval to adekvátní mistr megalomanské bitevní výpravy. Atraktivní obléhání "hradu" krvelačnými ještěry, na smrt jdoucí bojovníci/ce v impozantních obranných sestavách, gigantické válečné mechanismy vrhající tunové střely a dokonce snesitelný Matt Damon v roli akčního Marca Pola. Velká čínsko-americká zeď se povedla v žánru, okázalé podívané a posunula asijský styl vstříc západnímu publiku.

    • 12.11.2017  17:15
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Svět potřebuje zázračné ženy. Miluji tě Diano.

    • 9.11.2017  18:17
    John Wick 2 (2017)
    ***

    Ostřílený zabiják ve světe postřílených zabijáků. Všeho moc škodí a i to střílení začne nudit, pokud je to tak nějak počítačově herní a divákovi je u prdele hrdina, který kosí desítky nabíhačů, kteří čekají až je sejme. Celé je to efektní divadýlko, které by fungovalo víc, kdyby John Wick nebyl za postavu, které se nikdo neumí strefit do hlavy (což by zase byl brzy mrtvý..), kdyby tvůrci rozvinuli velmi zajímavé universum zabijáckých-mafiánských klanů, jejich zákonů, šarmantního fasování výbavy a noblesní dialogy při každodenní šichtě nájemných vrahů ("Jsi tu pracovně?"). Víc té hitmanovské poetiky, vyměnit strojového Reevese za charismatického Stathama, režii svěřit Matthew Vaughnovi a mohlo by to konečně klapnout.

    • 5.11.2017  22:34

    Dávám pět hvězdiček, protože tomuto filmu ač z rodu Marvelů se povedly dvě unikátní věci: nefalšovaně jsem se dojal k slzám a poklekl nad nezvyklou okouzlující brutalitou. Bravo, pane Mangolde a Jackmane!

    • 5.11.2017  16:40

    Sci-fi survival s kompromisem pro tábor fanoušků akčních Vetřelců i pro zvědavé diváky "co bylo dál?". Bohužel Ridley Scott upozadil Prometheuskou línii a Inženýrskou odyseu, označil viníka, ale stále nemáme logické, funkční odpovědi, proč se všemu tak sofistikovaně děje, když je to furt jen vyvražďovací horrůrek. Opět vesmírná posádka nepřipravená na nezvané hosty a stát se jejich hostiteli. Žena proti Monstru. A nějaký ten android, který se snaží zmást diváka (Fassbenderovo two man show). Jenže ono je to tak luxusně zabalené a značkové zboží, že si to chceme vyzkoušet a znovu se tetelit jak se to díl od dílu trikově reálně a agresivněji klube na svět a člověk prohrává svůj boj proti nejdokonalejšímu organismu ve vesmíru (žena je až druhá). Takže ALIEN je slavná filmová značka a zatím jí vyrábějí stále tvůrci, kteří jí chtějí udržet v dobré kondici a věrný fanoušek odpustí tu dlouhou cestu mezi hibernací a cílem.

    • 30.10.2017  17:20

    Konečně někdo stvořil akční fantasy, kde se mlátí obludy, vojáci bojují s gigantickými bestiemi a je to masakr. Dokonalá režie připomínající Spielberga, kameramanské umění dosažené k vrcholu a touze mít zarámované obrazy z impozantních scenérií této podívané, uchvatné exteriéry a fascinující triky. Bravurní zpracování rodokapsového dobrodružného románu do technicky a divácky přesného filmového díla. Žádná hluchá místa, žádné romantické melodrámy, žádné dlouhé vyjádření filozofických mouder. Jen dobrodružství, boj o život, destruktivní likvidace, výbuchy, umírání všeho možného, kolosální akční hody a sympatičtí hrdinové. Děj pouze z ostrova bez milostných avantýr a podobných kokotin, které Kong dělá v jiných filmech. Famózní příběh nového King Konga, tak jak tu ještě nebyl. Jordane Vogte-Robertsi, ty vole jako na režiséra seriálů dost dobrý.

    • 29.10.2017  17:26
    Baby Driver (2017)
    ****

    Akční muzikál? Kdepak. Akce sestavená podle jednoduché rytmické osnovy. Tak nějak se v poslední době stříhají trailery na hudební podklad - střelba, údery pěstí, výbuchy. Bohužel zde to je ke škodě použito jen občas. Mým přáním by bylo dožít se nějakého ranařského akčního filmu s vhodnou legendární hudbou a odvážně to spářit s muzikálem. Šílená představa (Tarantino je tomu asi nejblíž). Dětský Řidič má z mého pohledu zásadní vady - hlavní hrdina je nesympatický hošan poslouchající skladby, které nemají na rozdíl od Tarantinovek koule. Film může mít kultovní potenciál mezi mládeží a nebo inspirovat k novému žánru.

    • 27.10.2017  20:18

    V devadesátých letech by to byl solidní videofilm od Intersonicu.

    • 27.10.2017  17:56

    Další animovaný výlet mezi hvězdnou pěchotu. Oproti geniální Starship Troopers: Invasion (2012) se Shinji Aramaki přesunul na Mars, ale nějakých spektakulárních bitev si neužijeme i když trailer na to láká. Příběh se točí sice okolo známé partičky, ale drsnost a úmrtnost je zde již zohledněna pro dětské diváky a tak i jednotka je složená z jelimanů, kteří tajtrdlíkují a až na vyjímky přežijí. Graficky dospělé, ale stále ještě ne úplně dokonalé. Děj není nějak postižen japonskou nepochopitelností, ale ani americká pohodovost této značce nesluší. Víc umírání, militarismu, hrdinství a bude to paráda.

    • 26.10.2017  18:14

    Shit Of The Year

    • 23.10.2017  20:56

    Film ve kterém je vše po čem divák roku 2017 touží a neodvážil se pomyslet, že někdy spatří. Něco takového tedy muselo být stvořeno z digitální stavebnice LEGO. Neskutečný nahláškovaný nekorektní nekonečný vtipný parodický remix, který nelze stíhat vnímat zrakem i ušima najednou ani pokud jste LEGO® Batman.

    • 22.10.2017  14:59

    Na jednu stranu napínavé pokoukání na vyšetřování teroristického činu a na druhou, až neuvěřitelně tragikomické zpracování, buranské herecké výkony a do jisté míry film na objednávku. Na každý teroristický útok na Ameriku, natočíme film, nechť svět vidí, že umíme pátrat! Toť heslo a tah na tržby od vlastenců. Tento film je bizarní, tak jako celá akce čečenských brášků Pata & Mata. Úkol popsat tuto událost dostal zkušený režijní přestřelkář a patriotér Berg. Vlastenecká hrdost je zde vykreslena spíš v závěru filmu. Pokud film čerpá z poměrně čerstvých informací o průběhu incidentu a drží se co možná nejblíž realitě, tak mám bostonskou policii za nadšené sebevrahy toužící zemřít stůj, co stůj: Policista v autě ne a ne pustit svoji zbraň. Dvojice poldů s velmi tuhým kořínkem pokřikující "ježíši kriste" při každém zásahu výbušniny pod jejich auto v nejdebilnější akční sekvenci v dějinách ačkového titulu, kterou zde někteří dokonce srovnávají se slavnou uliční přestřelkou z Heat. A vůbec je zde až nechtěně ukázáno, jak moc jsou ti Američané hloupí (občan podává kladivo policistovi, když mu dojdou náboje). Získat Trenta Reznora s jeho úžasnými nervózními melodiemi pomohlo udržet tenhle film v žánru dramatického thrilleru, jinak by sklouzla tahle pocta spíš k ostudě.

    • 21.10.2017  20:27

    Pokračování předražené kokotiny, která si najde své kokoty.

    • 18.6.2017  19:09
    Auta 3 (2017)
    ***

    V době, kdy již nepřekvapí počítačová animace a Pixar lenošně tvoří pokračování svých legendárních filmů si divák uvědomuje, jak důležité je mít okouzlující příběh a zkušeného režiséra. Tohle byla právě doména Pixaru. Spojit úchvatnou grafiku, animaci do příběhu, který dojme, překvapí, nadchne. Třetí Auta tak nějak evokují tenhle princip - vše nové, lesklejší, digitálnější nemusí být nejlepší, když příběh je nudou, kde se i děti v kině nemají čemu zasmát nebo čekají na podívanou, která se od Pixaru očekává. Absence Johna Lassetera je znát. Vše je zde až příliš klišé, pokradené z jiných vzorů. Úděl třetích pokračování, kdy už je okoukána originálnost, v tomhle případě, že auta mají svůj svět je pak o to útrpnější, když vám není okolo šesti let a nestačí vám, že autíčka mluví. Předchozí dva díly totiž měli humor i pro rodiče a řidiče. Z technického hlediska absolutní animační špička a lesk karosérií, lighting, ambient, detailnost, textury, realita krajiny je fascinující!

    • 10.5.2017  20:15
    La La Land (2016)
    *****

    Sny se mají začít plnit o Vánocích.

    • 28.4.2017  20:18

    Válečná fantasy z druhé světové války s prvky křesťanského komiksu. Neuvěřitelný příběh o subtilním poblouzněném pobožném mládenci, kterého žene božská víra vpřed a jsou nad ním všichni svatí. Absurdní pohádka vsazená do okinawského pekla. Každá bitva má svého hrdinu, jehož činy jsou časem mýtizovány, zveličeny pro podporu a odhodlaní vojaků do dalších bitev. Mel Gibson opět mixuje nebe a peklo - čistotu a hnus v hrdinském eposu. Hacksaw Ridge je filmem, který je v první polovině obalen ochrannou vrstvou životopisného dramatu pro divácký poklid. Poté bez upozornění vyskočí Japonec a zde by se měl standardní citlivý divák schovat do bezpečnostní zóny. Gibson ve své režijní extázi diriguje symfonii válečné vřavy a křičí na diváka: "Tohle je válka! Taková jak jí točím jen já! Nažer se krve a olova, diváku!". Level brutality si tak posunul až na samý vrchol. Pokud by tohle své unikátní umění vložil do serioznějšího příběhu, zlepšil charizmatičnost hrdiny, pak tu máme možná pokořitele Vojína Ryana. Každopádně smekám, že má Mel Gibson to odhodlání (do)dělat filmy v duchu neřízené brutality v dnešní sluníčkové době. V závěrečných titulcích se lze mimo jiné dozvědět, že režisér měl čtyři asistenty režie a ti měli své druhé asistenty, že tým kameramanů měl Týmy A/B/C a každý tým se dělil na podskupiny s různými druhy kamer a že v hereckém obsazení jsou názvy pro roli: Mrtvola s krysami #4. Tohle vše patří k tomu pokud hodláte natočit ty nejúchvatnější záběry bitvy v dějinách filmu.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace