Trustme

Trustme

The PeterPan

Česko
Fan Action & Animated Film

homepage

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
    • 9.7.2018  14:38
    Nelítostná (2017)
    ****

    Tento film mi dlouho seděl v databázi stále odkládaných filmů. Teď v okurkové sezóně se naskytl čas. Usedám s jahodovým jogurtem před obrazovku s tím, že než se film rozjede v poklidu si ho sním. Jenže jsem ho stihl jen otevřít a hned v úvodu se spustila akční jatka, která mi nedovolila zamíchat kousky jahod do smetanového pokušení. Sledujíc dvě napřažené first person ruce s Berettami a tanto, kterak po "kill bill-henryovsku" eliminují nabíhající oběti v jednom nekončícím záběru jsem usoudil, že něco bude jinak a mohl by to být zase konečně film pro mé citlivé nároky. Film se malinko zklidňuje, když zkrvavělá mstitelka Sook-hee dopadá z výšky na zem do pokleku á la Trinity a já si promíchávám tedy konečně svojí svačinu. V tom se zjeví parta Korejců s oblíbeným nástrojem v této části filmové Asie a nějakému nebohému muži rozdrtí dvouručním kladivem hlavu. Odkládám jahodový jogurt, který v tuto chvíli působí až příliš efektem 4DX a snažím se pojmout tento strhující film... Korejská tvorba má jako většina asijské produkce pokud jde o žánr krimi thrilleru překombinované vazby různých vztahů a divákovu nejistotu, kdo je opravdu kladný, neboť se umírá bez vyzvání a stejně tak ožívá bez vysvětlení. Zde si je vědom pochopení příběhu asi jen scénárista a režisér Byeong-gil Jeong, protože svůj film dělá až zbytečně artovitý. Snad, aby mohl o to víc tvořit komiksově slapstickovou akci. Na první zkouknutí se divák trochu ztrácí i díky splývající vizáži herců, ale spíš díky nešťastné dramaturgii kladení událostí. A teď už k tomu pozitivnímu. Námět, ač ne úplně originální je vyždímán k mé osobní radosti naprosto bravurně. Akce, lyrika, emoce, herci - to vše je konečně namixované do filmu, který má ambici kultovního díla. Scéna, kdy v den své svatby je Sook-hee aktivována k eliminaci cíle a míří v dlouhých svatebních šatech puškou PSG-1 přes větrák je nejen poctou kolegyni Nikitě, ale i zároveň jedním z nejkrásnějších záběrů ze světa akčního filmu. Pomsta, love story, brutalita, dítě jako zdroj emocí i důvod k extrémní síle pomsty a uvěřitelná žena toužící někomu věřit. Film jaký by mohl kdysi natočit právě John Woo, kdyby neztrácel čas Amerikou.

    • 3.7.2018  13:28

    "Vítej v klubu, Slyi" - Steven Seagal

    • 30.6.2018  15:09

    Exemplární ukázka action movie for teens. Nasypete populární ksichty z různých destinací, okopírujete milionkrát kopírované, namícháte in & cool elementy, které fungují u diváků Rychle a zběsile. Postaráte se, aby všechny kladné postavy nebyly zraněny, či nedej bože umřely. Nesmí chybět rázovité hlášky, drsné baby, kung-fu Asiaté (Donnie Yen ještě vkusný, Tony Jaa opět za tajtrdlíka), sexy obrýlená "Gadžetka" a ultra macho Kostěj nesmrtelný (Vin Diesel). Sem tam ještě probleskne původní myšlenka xXx - adrenalinové sporty, co by superhrdinská schopnost hlavního hrdiny, ale křečovitost, absolutní nulové napětí, nesympatické postavy a moje pohrdání tímto typem filmů, kde jde úplně o hovno asi jako v počítačové hře, mě vede k tomu být za zatrpklého morouse v hodnocení.

    • 23.6.2018  19:16
    Black Water (2018)
    **

    My kluci sme se těšili na novej film, kde hrají spolu normálně dva akční legendární borci. Rozumíš, na plagátu byly ty jejich ošlehaný ksichty a celý to působilo, že se dočkáme nějaké dobré akční béčkařiny... Sice je můžeme mít rádi, ale co naplat, když berou filmy, který jsou nudný, amatérský a zbytečný. "Dolphe, co děláš příští týden? Nechceš si zahrát v jedné sračce. Potřebujem to víc prodat, tak budeš jako druhá hlavní role, ale neboj nic, co by tě unavilo." Plejáda akčních herců za zenitem stále točí dokola něco, kde si vystřelí, bouchnou, zafuní, ale je to bída. Člověk si to zkoukne jen z lásky k nim a tajného doufání, že co kdyby tenhle film byl zrovna nějak dobře natočenej, byly v něm dobrý hlášky, nehloupý jednání postav, zajímavý prostředí (bože ponorka!!!) a třeba i nějaká originalitka. Takže, kluci ani letos to nevyšlo..

    • 22.6.2018  23:21

    Je to marvelácký, afročernošský, jednoduchý, dlouhý a vůbec jsem to nechtěl vidět. Ale když už jsem jednou ten filmový ČSFD kritik a komentátor, tak mi nic jiného nezbývá. Já ten Marvel moc nemusím, respektive jeho postavičky mi přijdou pubertální a umělohmotný (sorry děcka) a je to prostě furt dokola. A najednou se objeví tenhlentenc Black Panther a mě se splní sen o poctivém opravdovém komixu, jaké pamatuji z Ábíčka (ano, ten legendární časopis). Primitivní kultůra mísící se s vyspělou technologii a úžasným designem jejich světa, hierarchií, válečníky a combat outfity a vše je propojeno s přírodou a tradicí. A do toho trochu jiná akce, čisté hrdinství, sympatické postavy (skvělá Letitia Wright jako rozverná Shuri či Andy Serkis troufale téměř bez CGI) a stravitelnost. Spolu s prvním Iron Manem a posledním Loganem je tento film ze stáje MCU překvapivě hoden mé nadšenosti a pochval.

    • 20.6.2018  22:04
    Tomb Raider (2018)
    ***

    Vzpomínáte, když v Casinu Royale řekne Daniel Craig na úplném konci filmu: "Jmenuji se Bond ...James Bond". Tak je to ta absolutně nejsilnější scéna. A právě na celém tomhle Tomb Raideru je takovou impozantní a divácky nejsilnější scénou posledních deset vteřin.

    • 8.6.2018  14:14

    V současné době ten nejblockbusterovější akční spektákl s nejepičtějšími heroickými monstro záběry, kde se Star Wars, Marveláci, Roland Emmerich a Pacifistický Rim krčí v koutě a pšoukají pod duchny. Bay nasadil kovadlinu opět na vyšší špalek a řeže ultimátní mix veškeré klukovské fantazie do akčního porna. A i když nemalá část diváctva bude reptat nad neřízenou zhovadilostí bušící do jejich netrénovaných duší, měli by uznat, že tento film je pouze čistokrevnou zábavou pro milovníky třeskuté akce, sporťáků, military, warriorů, božské kamery a režie pana Baye.

    • 4.6.2018  11:58
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ***

    Samotná katastrofická událost je spíše pozadím děje. A i tvůrci vaří z vody, když se to celé ututlalo komunisty. Takže se vlastně dozvíme prd. Celá Dukla 61 má ale jiný aspekt. Ukazuje vcelku trefně jaká hovada horníci byli. Tento systém "vychoval" z lidí otupělá stáda otroků, kteří fungovali od výplaty k výplatě, kterou prochlastali, zmlátili/ošukali každýho na koho přišli a v pondělí šli fárat. Stejně tak absolutní netečnost vedoucích funkcionářů k horníkům, kteří byli pro ně čísla. Tím chci pochválit tvůrce, že tohle dodrželi a to jak mluví herci (pro někoho vulgárně), jak se chovají, je ještě velmi decentní oproti reálnu. Ta syrovost hornického universa mohla být ještě mnohem více využita. Film nevyrubal potenciál jaké toto téma nabízelo.

    • 2.6.2018  22:13

    Trailerová kampaň slibovala rozvernou komedii ze zákulisí panoptika svatebních peripetií. Výsledkem je spíše vážný dokument o realitě nemožnosti zvládnout bez problémů velkou, snobskou svatbu s bandou náhradníků, amatérů a nástrah. Styl týmu Nakache - Toledano stejně jako u Nedotknutelných je spíše v kanonádě herecké, scénaristické, střihové a kombinaci ušklíblého úsměvu s cynickým dojetím. I když nejde o čistou komedii a i ta svatba je zde taková zvláštní, tak se jedná o velmi zdařilé, nápadité dílko, které má nejblíž k sociální romantice.

    • 24.4.2018  15:04

    Jeden z nejbizarnějších filmů, kde je divák otloukán víc a víc, čím se film a vlak blíží ke konci. Pokus o tajemno, hru s kočkou a myší. Nelogické, překombinované, absurdní. Role šitá na míru pro vyplašenou tvář Liama Neesona (nejlepší herec v akčním filmu = zvládne náročnější herecké výkony) a k jeho věku. Film se drkocá od počátečního zaujetí "co to teda z toho vyleze" až po fázi "wtf". Přesto je zde určitý nádech napětí, hitchcockotismu© a zvědavosti. Film bývá uměním hravosti, fantazie, přehánění, představivosti, nereálnosti. A tento snímek, ač chtěl být jistě nenudícím distingovaným thrillerem v uzavřeném prostoru to nakonec nevydržel a urval se z řetězu jak dramaturgicky, tak dramaticky a proměnil se do přehánění. Od špičkové bitky mezi McCauleyem s černošským "kytaristou" (úžasné kyvadlové záběry), přes nejokázalejší vykolejení vlaku v dějinách vykolejení až po cimrmanovskou scénu "Kdo je Prynne?!", kdy se ozvou postupně všichni zbylí cestující. Zde už i americký divák musí potlačit slzy... smíchu. Odstranit onen rádoby tajemný nelogický prvek (máme velkou moc, uděláš co ti řekneme, vše máme pod kontrolou), přiznat, že tohle je jen další akční neesonovka ("ublížíte mojí rodině a zabiju vás") a bez uzardění dám čtyři hvězdy.

    • 23.4.2018  19:24
    12 Strong (2018)
    ***

    Jerry Bruckheimer nasypal chechtáky do vojenského filmu, obstaral nejhrdinštější ksicht Hollywoodu do hlavní role velitele, trikaři vytvořili krásné válečné scenérie, správně válečně ubrali barvy a celé to působí velkofilmem, který je vždy u tohoto military/specforces žánru vzácný, jenže... Jenže to režíroval člověk, který nevydoloval nic, co by oněch 12 Strong nějak přiblížilo divákovi. Postavy jsou sterilní, nesmrtelné, celá akce až neuvěřitelně neuvěřitelná, byť se jedná o "pravdivou tajnou operaci". Tedy proč si pár hrdinských scén nevymyslet, dělali to už Rusové za II. světové války. Film přichází již natolik vzdáleně od událostí po 11. září 2001, že i velký patriotismus Američanů nepomůže k nějakému nadšení a trojnásobnému návratu rozpočtu. Mnohem lépe zvládl podobnou výzvu Michael Bay se svýma 13 Hours. Takže tu máme dobrý zapomenutelný akční film: Kterak pár amerických vojáků naviguje bombardér na Talibánce a ve finále se pěkně po Rambovsku prostřílí na koních přes špalír nepřátelských AK47 & RPG.

    • 11.4.2018  18:14

    Jeden z nejameričtějších filmů, co do reálií a nátury kovbojské Ameriky. Skvěle vystihnuté chlapácké buranství i emoce. Pohled na práci hasičů, kteří nehasí hadicemi, ale ohněm, hlínou, prořezem stromů, což jsou metody hodné obdivu k těmto drsným borcům a nezáviděníhodné za pekelnou práci v divočině. Film není akční, nemá očekávané napětí ani si nevytvoříte k nikomu divácký vztah. Vše je natočeno dějově z pohledu standardního života, osobních běžných problémů a veskrze až dokumentárně nudně: "běžné dny arizonských hasičů". Jenže on je režisérem Joseph Kosinski a kameraman Claudio Miranda a najednou je tu co si, co z tohoto filmu dělá jeden z nejlepších eposů o hrdinech a dokonce je to film podle skutečné události bez patosu, kýče a podbízení k emocím, které stejně na konci neudržíte.

    • 8.4.2018  17:13

    Do třetice opět za 5. Pravděpodobné uzavření trilogie režijní, scenáristické a herecké kulometné palby satirických komedií o boji mezi zkaženou mládeži a učiteli za pomocí ironie a černého humoru. Souhlasím, že poslední díl je i zároveň nejslabším. Možná proto, že není už tak čerstvý a originální jako díl první. Stále jde ovšem o nadprůměr v žánru jak pojmout film o adolescentech, který není jak z Disney Channelu.

    • 30.3.2018  14:51

    Prequel: Je vám okolo 40. let, prošli jste úžasnou popkulturní osmdesátkovou dobou, kdy hudba byla hravá a zapamatovatelná. Vaše mládí hltalo všechno americké/západní (nové, jiné, úžasné). Po roku 1990 jste sháněli, pátrali po zahraničních filmech doháněli všechny ty báječné, kultovní bijáky a chtěli mít nakoukáno a hláškovat slavné výroky filmových postav a být cinema znalcem během jednoho roku sjížděním 20. filmů za víkend. Mezi tím stíhat ranou dobu počítačových her od hranatých 8 bitů až po engine Quake III. Být u zrodu online her a zažít adrenalinový pocit virtuálních bitev, kde se lehce ztrácí pojem o času, realitě, životaschopnosti. Celý život mě provází zájem o tuhle tu popkulturu a technologie a stíhat ty neustále se valící nové a nové přísuny informací. Jednou o té době třeba napíšu konečně knihu a natočí se podle ní český historický sci-fi film :) LOADING. . . Hra začíná: Spielberg je tím nejpopkulturnějším režisérem v dějinách a má na svém kontě filmy, které vždy uhranou další a další generace. Na svém sklonku tvorby ještě připravil opus magnum, které pravděpodobně bude za mnoho let uctíváno jako kultovní dílo s vizí reálné budoucnosti a jsem přesvědčen, že kromě zjevných easter eggů do svého filmu Spielberg ukryl ještě něco navíc, co budou konspiračně lidé dlouze řešit po internetových diskuzích. Že by klíč ke Spielbergovu dědictví? Jeho příběh je tak trochu hallidayovský a rád si hraje. Ready Player One: Sedím v kině, předlohu jsem nečetl a jsem tudíž plně připraven k čistému zážitku. Po prvních minutách se mi mění výraz na grimasu blaženého Buddhy a prsty mám zaseklé do stehen. Takto zkoprněle zůstávám až do konce filmu. Tuto extázní polohu přeruší jen občasné diskrétní utření slzných kanálků. Nestíhám kakofonii vizuálních náletů, vtípků, narážek, odkazů. Směju se tam, kde zbytek teenagerovského diváctva mlčí a občas mlčím, kde oni se smějou. Není univerzální divák, co by pojmul veškeré gagy. Užívám si tuhle neutuchající virtuální jízdu a zábavu a přeji si ať to má ještě tak 2 hodiny, i když mé končetiny a sedinka v křesle reálného světa trpí. Emočně vyčerpán s pocitem, že jsem spatřil něco, co na dlouhou dobu předběhlo kinematografický vesmír a potěšilo tu geekovskou duši nás všech, co si přáli spatřit ultraremix všech těch herních artefaktů, unreal entit a okouzlení říši filmů v jednom balení. Řekl bych takový svatý grál pro většinu ČSFD uživatelů, neboť kdo není tak trochu Wade Watts a nebo Samantha, nechť vynuluje svůj uživatelský profil. Suma sumárum, máme zde film, který má úplně vše, co by měl mít výrobek určený pro pasivní zábavu, pokud tedy 140 minut u něj netleskáte. Uděluji nejvyšší hodnocení - šest hvězd, ta šestá je bonus navíc za to, že mi tento film vrátil vzpomínky a obrovskou radost. Díky Steve! YOU WIN!

    • 29.3.2018  12:18
    Braven (2018)
    ****

    Motto: Střílí celá rodina. Primitivně jednoduché jak film z dávných VHS časů. Ta osmdesátková jednoduchost je zde až učebnicová: Obyčejný muž (má ale sílu a odhodlanost) připletený do mezní situace, kde ochraňuje rodinu. Chata uprostřed horské krajiny, kde si zloduši ukryli své zboží, jen netušili, že narazí na nečekaný odpor statečné rodinky. Film je ovšem velmi nejednotný. Na jednu stranu je vše až reálné, skoro by se dalo říct "natočeno dle skutečné události" a na stranu druhou zde tvůrci lupnou až úsměvné gagy (manželka s kladkovým lukem, nástražná past ve finálním souboji a opravdu terminátorovští zloduši, kterým nějaká ta kulka či nůž nevadí). Jason Momoa není úplně charismatický a sympatický hrdina, ale pojal svojí postavu vcelku lidsky, tj. dostává rány, nemá navrch v každé situaci. Proč dám čtyři hvězdy jinak průměrnému filmu? Fandím filmům, co jsou v přírodě, v zimě, mají spád, hrdina není nadčlověk a celé je to natočené roztomile nostalgicky dobrodružně.

    • 9.3.2018  22:09
    Coco (2017)
    ****

    Určitě tohle není nejlepší Pixarovský film. Naopak je, co do příběhu tím nejslabším. Animačně již standardní kvalita, kde už bohužel není nijak poznat, že sledujeme něco mimořádného, co by nezvládla jiná obrázková studia. Námět, respektive myšlenka filmu je ušlechtilá a veskrze lidsky mravní. Kámen úrazu je zde poměrně nevýrazný a zkostnatělý příběh, kde děti budou trošku překvapené z tisíců koster a dospělák jim bude mít, co vysvětlovat a sám se nudit. V tomhle Pixar v posledních letech ztrácí, že pozbývá ten wau efect a zároveň nejsou jejich filmy komplexní jak dřív, kde se opravdu dospělí smáli i žasli. Zde je zdroj vtipu a parodie v perfektním nastudování a přednesu mexického koloritu, kultury a karikaturních kreatur. Možná už i začíná vadit stále stejný Disney model: Rodina základ života - I slabý, malý, otloukánek dokáže být hrdinou. Co si Oscara zaslouží je pouze maska a animátorský herecký výkon babi Coco. V roce 2017 mě bavily víc jiné animáky, např. The Boss Baby

    • 27.1.2018  19:07
    Zhan lang 2 (2017)
    ****

    Karty se otáčí a nebude dlouho trvat a američtí herci budou brát role v čínských filmech, protože Čína bude produkovat a tvořit mega blockbustery a opravdové akční filmy, na které USA už nestačí (všechno tam jde do pubertálního komiksu). Wolf Warrior II je monstrózní spektákl, kterým Čína zhmotňuje svojí celosvětovou sílu na poli akčního žánru i mocnosti své země (dost to zavání, ale Číňané rádi ukazují ve filmech svojí vlasteneckou mentalitu a nadřazenost). Pro druhé pokračování bylo využito Afriky jako kontinentu zla, což je divácky atraktivní (než obligátní Blízko východní lokace) a Wu Jing alias Jacky Wu zde rozpoutal akční militaristické peklo jaké "Afrika" nezažila a možná ani tento filmový žánr. Ono to totiž hraničí až s tím komiksovým nereálným hrdinstvím (viz fantastická úvodní scéna likvidace protivníků pod vodou). Ale pořád se to tu drží úmrtnosti, krvácivosti a vytrénovanosti hrdinů. A protože jde o asijskou produkci, tak je zde ta výdrž a síla hrdinů o něco vyšší, než u standardních jedinců. Řekl bych, že právě to hrdinství je tady na maximální možné úrovni, kde už skoro začíná superhrdinství. Ale tady to odpouštím, protože je tu vyvoláno nelidské zlo a málokde je k vidění taková fatální hromadná likvidace civilního obyvatelstva, tudíž síla protiúderu musí být adekvátně dvojnásobkem síly zla, která vyvolá v divákovi patřičnou emoci (revenge mod). Evropský divák si ovšem musí zacpat uši při některých soudružských či naivních dialozích, kterými se to tu jen hemží. Tento film je ale akční a to jedním z nejlepších, co se týče robustní akce, nápaditosti a efektnosti v rámci moderního pojetí a možností tlačit na pilu bez ohledu na směrnice EU a OSN. Je čínský a dělá si to, co chce a důkazem je jeho rekordní komerční úspěch.

    • 13.1.2018  17:40

    Jackie Chan hraje Číňana s vietnamským jménem hledajícího jména, která mají vinu za smrt jeho dcery. Jeho obličej se nepohne jinam, než do podoby kamenného Boha pomsty a pozvolna tušíme, že tenhle starý hospodský má za sebou nějaký ten nindžovský výcvik, neboť se dostane všude a nikdo ho nechytí. Často je štěstěna scénáře na straně Jackieho (produkce je vesměs totiž čínská) a tak je mu zde nadržováno. Režii má Martin Campbell a ten zase udržuje, aby obvyklé asijské Jackieho kousky působily k věku herce i sofistikovanosti evropského dramatu. Jackie Chan umí velmi dobře přepnout do ztrápeného charakteru (vynikající je jeho Mr. Han v The Karate Kid, 2010) a docela střídmě udržel většinu fightů do reality. Zápletka je malinko béčková, ale díky Campbellovi naprosto důstojně zpracována. The Foreigner je dílko, kde si Britové, stejně jako Američané vyřizují účty s teroristy prostřednictvím filmu. Zde ve stále palčivé situaci pro Británii, kde působí odnože ilegální paramilitární organizace irských republikánů.

    • 11.1.2018  17:43

    Arnold začínal na počátku své filmové kariéry "hrát" ve sračkách a bohužel v nich i končí. Jeho role je možná vtipně sebeparodická (ne, každý drsný akční herec si umí ze sebe dělat legraci), ale určitě není rolí hlavní. Tento film je ukázkou, že americký film má stále své nekonečné limity jak klesnout na větší dno. Opět zhlédnuto jako většina posledních filmů Arnolda z povinnosti a lásce k němu. Zde ovšem nebudu tolerantní a omlouvat ho, protože tento film je opravdovou sračkou a máte dvě možnosti: buď si počkat do 68. minuty, kdy se konečně objeví Gunther a nebo si pustit trailer, kde jsou s ním všechny scény v kompaktním balení. Absolutně nevtipná ptákovina, která využívá jména slavného herce, který kdoví proč v ní hraje. Aspirant na Zlatou malinu.

    • 11.1.2018  13:58

    Nejlepší česká rodinná komedie 21. století.

    • 5.1.2018  18:54
    Wind River (2017)
    *****

    Lovec Cory Lambert si vlastnoručně upravuje výkonnost munice, neboť zvěř v jeho kraji je houževnatá. Netuší, že tentokrát bude lov na úplně jinou škodnou. Veskrze jednoduchá osnova příběhu, ale s učebnicovou ukázkou vyvolat v divákovi napětí, emoce, úzkost, smutek. Film, který si asi nikdo nebude chtít pustit znovu, už proto, že jeho síla je v prvním zhlédnutí a atmosféra, která z toho jde na pár hodin člověka naladí depresivně. Film je natočen realisticky a každý výstřel, úder je cítit. Westernové chlapáctví, drsný kraj, co dělá z lidí zvěř, přesná režie, herecký koncert, kde věříte každé postavě, že je tím kým je. A osobně mám slabost pro tenhle žánr, když je takhle mrazivý.

    • 30.12.2017  20:09

    Příjemné pohlazení romantickým příběhem škádlících se darebů v nejlepším akčním filmu s prvky komedie za posledních dvacet let. Černobílé duo nesympatických postav i herců tvořící mišmaš a klišé ze všech filmových žánrů a příběhů do až parodického podání. Ovšem natolik drze, že je zázrak v dnešní době něco takového vypustit do éteru. Režisér Hughes umí akci velmi dobře a tohle i když se to schovává za komedii je bravurní ukázka tvoření režie, střihu, kamery u akčního filmu. Finální sekvence v Amsterdamu je na Oscara.

    • 17.12.2017  18:50

    Průměrný film s referenční ukázkou kaskadérského mistrovství v režii kaskadéra. Magické využití Pádu Berlína pro hru tří velmocí s ženským elementem, který eliminuje element mužský. Dobová hudba do rytmu, včetně mé milované Behind The Wheel od Depeche Mode. A Sofia Boutella.

    • 21.11.2017  21:27

    Velkoepická finální fantasy jakou si vymyslel pravděpodobně asijský hráč počítačových her a zrežíroval to adekvátní mistr megalomanské bitevní výpravy. Atraktivní obléhání "hradu" krvelačnými ještěry, na smrt jdoucí bojovníci/ce v impozantních obranných sestavách, gigantické válečné mechanismy vrhající tunové střely a dokonce snesitelný Matt Damon v roli akčního Marca Pola. Velká čínsko-americká zeď se povedla v žánru, okázalé podívané a posunula asijský styl vstříc západnímu publiku.

    • 12.11.2017  17:15
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Svět potřebuje zázračné ženy. Miluji tě Diano.

    • 9.11.2017  18:17
    John Wick 2 (2017)
    ***

    Ostřílený zabiják ve světe postřílených zabijáků. Všeho moc škodí a i to střílení začne nudit, pokud je to tak nějak počítačově herní a divákovi je u prdele hrdina, který kosí desítky nabíhačů, kteří čekají až je sejme. Celé je to efektní divadýlko, které by fungovalo víc, kdyby John Wick nebyl za postavu, které se nikdo neumí strefit do hlavy (což by zase byl brzy mrtvý..), kdyby tvůrci rozvinuli velmi zajímavé universum zabijáckých-mafiánských klanů, jejich zákonů, šarmantního fasování výbavy a noblesní dialogy při každodenní šichtě nájemných vrahů ("Jsi tu pracovně?"). Víc té hitmanovské poetiky, vyměnit strojového Reevese za charismatického Stathama, režii svěřit Matthew Vaughnovi a mohlo by to konečně klapnout.

    • 5.11.2017  22:34

    Dávám pět hvězdiček, protože tomuto filmu ač z rodu Marvelů se povedly dvě unikátní věci: nefalšovaně jsem se dojal k slzám a poklekl nad nezvyklou okouzlující brutalitou. Bravo, pane Mangolde a Jackmane!

    • 5.11.2017  16:40

    Sci-fi survival s kompromisem pro tábor fanoušků akčních Vetřelců i pro zvědavé diváky "co bylo dál?". Bohužel Ridley Scott upozadil Prometheuskou línii a Inženýrskou odyseu, označil viníka, ale stále nemáme logické, funkční odpovědi, proč se všemu tak sofistikovaně děje, když je to furt jen vyvražďovací horrůrek. Opět vesmírná posádka nepřipravená na nezvané hosty a stát se jejich hostiteli. Žena proti Monstru. A nějaký ten android, který se snaží zmást diváka (Fassbenderovo two man show). Jenže ono je to tak luxusně zabalené a značkové zboží, že si to chceme vyzkoušet a znovu se tetelit jak se to díl od dílu trikově reálně a agresivněji klube na svět a člověk prohrává svůj boj proti nejdokonalejšímu organismu ve vesmíru (žena je až druhá). Takže ALIEN je slavná filmová značka a zatím jí vyrábějí stále tvůrci, kteří jí chtějí udržet v dobré kondici a věrný fanoušek odpustí tu dlouhou cestu mezi hibernací a cílem.

    • 30.10.2017  17:20

    Konečně někdo stvořil akční fantasy, kde se mlátí obludy, vojáci bojují s gigantickými bestiemi a je to masakr. Dokonalá režie připomínající Spielberga, kameramanské umění dosažené k vrcholu a touze mít zarámované obrazy z impozantních scenérií této podívané, uchvatné exteriéry a fascinující triky. Bravurní zpracování rodokapsového dobrodružného románu do technicky a divácky přesného filmového díla. Žádná hluchá místa, žádné romantické melodrámy, žádné dlouhé vyjádření filozofických mouder. Jen dobrodružství, boj o život, destruktivní likvidace, výbuchy, umírání všeho možného, kolosální akční hody a sympatičtí hrdinové. Děj pouze z ostrova bez milostných avantýr a podobných kokotin, které Kong dělá v jiných filmech. Famózní příběh nového King Konga, tak jak tu ještě nebyl. Jordane Vogte-Robertsi, ty vole jako na režiséra seriálů dost dobrý.

    • 29.10.2017  17:26
    Baby Driver (2017)
    ****

    Akční muzikál? Kdepak. Akce sestavená podle jednoduché rytmické osnovy. Tak nějak se v poslední době stříhají trailery na hudební podklad - střelba, údery pěstí, výbuchy. Bohužel zde to je ke škodě použito jen občas. Mým přáním by bylo dožít se nějakého ranařského akčního filmu s vhodnou legendární hudbou a odvážně to spářit s muzikálem. Šílená představa (Tarantino je tomu asi nejblíž). Dětský Řidič má z mého pohledu zásadní vady - hlavní hrdina je nesympatický hošan poslouchající skladby, které nemají na rozdíl od Tarantinovek koule. Film může mít kultovní potenciál mezi mládeží a nebo inspirovat k novému žánru.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace