Trustme

Trustme

The PeterPan

Česko
Fan Action & Animated Film

homepage

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22
    • 21.1.2019  18:41
    Pasažéři (2016)
    *****

    Úchvatné.

    • 8.1.2019  13:48

    Návrat idiota. Britská komedie. Opět taškařice stojící na jednom jediném prvku zvaném frank drebin styling. Rowan Atkinson jako nejapný zvláštní agent, který se chová jako James Bond. Paradoxně je zde více té klasické bondovské osnovy, nostalgie a typičnosti, než mají pravé bondovky posledních let. Legrace zde spočívá v kontrastu hereckého rejstříku Rowana Atkinsona, kdy prostřednictvím mimiky protřelého profesionála ustojí složité, vypjaté situace a doplní je suchou hláškou. Atkinson jako známý fanda sporťáků se zde též pouští podobně jako jiný populární britský odpůrce elektro a hybridních vozů do trefných narážek. Olga Kurylenko si zase zahrála, to co vždy. Film je vtipný opravdu jen díky Atkinsonovi a v dabingové verzi určitě bude ještě o něco méně. Přesto jde o komedii, která má rozchechtávací předpoklady. (scéna záměny prášku na spaní za prášky na povzbuzení).

    • 4.1.2019  20:42
    Hra o trůny (TV seriál) (2011)
    *****

    Nejsem moc seriálový divák a humbuk okolo Game of Thrones mě nechával ledově chladným po několik let. Zima se blíží a já si řekl, že nastal čas během dlouhých večerů odhodlat se ke zhlédnutí seriálu bez čekání na další série a před tou finální osmou všech sedm dát po kupě, což se ukázalo jako velká výhoda pro mojí chabou paměť a orientaci v postavách. Neboť tolik jmen, postav, rodinných vazeb, panovníků, bojovníků, bastardů a děvek jsem nebyl schopen naráz pojmout. Ze spaní jsem blouznil a vykřikoval jména: Lannister! Baratheon! Targaryen! Produkce HBO seriálů již párkrát dokázala, že umí dát násilí, krev a tabu do své tvorby a tady se toho nebála stoprocentně. První série srší nespoutanou anarchií ve všech možných šokantnostech, které soudobý mainstreamový divák nezná, díky něžné cenzuře, feministickým kladivům čarodějnic a nové době. Zde vládne morbidní středověk a tvůrci ho dokonale kacířsky vypouští plnými proudy. Ač je toto dílo z rodu fantasy, je dějepisně a zeměpisně šmrncnuté reálnou dávnou dobou a nebýt jistých magických prvků a stvoření šlo by o historické drama. Zhruba od páté série pozvolna začíná mizet nahota, ultra násilí, mrtvé děti a hlavně podání žen jako otrokyň mužů a jejich ponižování. Pravděpodobně zásah novodobějších změn ve světě a zákonech. Nicméně, to co činí tento seriál toliko unikátní je právě vykreslení "středověku" jako doby, kde muž byl samec, dobyvatel, šovinista, zabiják, kacíř, rytíř, hrdina, prase, zbabělec a žena byla samice, divoká, loajální, ponižovaná, intrikánka, mstitelka, mučednice, panovnice, otrokyně, znásilněná, těhotná a neustále souložená. Tedy charakteristika, která je dnes již u pánů a dam nemoderní. Tady to naopak svobodně cáká ten testosteron, tedy pokud některá z postav není eunuch, homosexuál či s useknutým nádobíčkem. A ženám zde sluší být tím, co je od pradávna baví a to včetně být za vládkyni, bojovnici, pokořitelku. K postavám se tu hledá divácký lajk těžko. Defacto každá je stvořená tak, že mění své charakterové rysy, kdy z negativní je pozvolna vcelku sympaťák a ze sympaťáka useklá hlava. Úmrtnost postav je zde vysoká, což je dáno tím, že jich je moc a je třeba trestat. To opět spatřuji jako bravurní benefit, když je divák zaskočen úmrtím klidně i hlavní postavy. Vyloženě oblíbenou postavu nemám, ale pokud bych měl dát k dobru tak tedy: cynický bonviván Tyrion Lannister, vulgární bijec se smyslem pro spravedlnost Sandor „Ohař“ Clegane, čestná, oddaná, upřimná Brienne z Tarthu, nejskromnější nosič u kterého jsem plakal - Hodor, rytířský Old Shatterhand - Ser Jorah Mormont, Arya Stark a její cesta za pomstou, Draci a jejich marxistická Daenerys Targaryen. Game of Thrones je monstózním, unikátním, výpravným a nestandardním eposem o rozloze světadílu a ve svém žánru mu konkuruje jen Tolkien.

    • 25.11.2018  19:41

    Ve své podstatě perfektní imitace s charakteristickými rysy osmdesátkových béčkových filmů obsahující většinu ingrediencí pro označení "akční sci-fi videofilm pro sobotní rodinný večer". Strašidelný nepřítel z vesmíru přistane na planetě Zemi, jdou po něm vojáci, kteří chlapácky hláškují dokud nepřijdou o hlavu, hlavní voják (hrdina) ochraňuje svého syna, který je ovšem geniálním dítětem, asistuje jim sličná, hbitá, military vědkyně, vše se odehrává buď v městečku, vědecké základně a nebo v kulisách lesa a musí to být ve tmě. Postupné eliminace všech, obávaný vesmířan je udolán a konec filmu naznačuje další pokračování s ještě lákavější akcí. Shane Black je skvělý scénárista, standardní občasný režisér a nezajímavý zbytečný herec. Universum Predátorů bylo již natolik prorecyklované (vyždímané), že je s podivem jak se stále někdo další snaží tuto postavu začlenit do různých variací. Tato varianta je totiž i komediální a to souvisí i s tím proč přirovnávám tento film k duchu osmdesátkových filmů - tekla tam krev, střílelo se, ale úmrtí postav spíše vyvolávalo divákům úsměv. Bohužel ve filmu s natolik obávanou příšerou jakou je Predator by mělo být napětí, obava o hrdiny, atmosféra a hlavně už konečně natočit film více a kvalitně "Ze života Predatora". Shane Blackův Evoluční Predator je zbytečným dílem, ale s brilantními scénáristickými obraty a několika originálními scénami, což je mezi Predátořími filmy alespoň evoluce.

    • 9.11.2018  18:11
    Alfa (2018)
    **

    Film o "pračlověcích" hned v prvních minutách ukáže jak pěstěné nehty a srovnané bílé zuby mohou mít divocí lovci bizonů a rázem si jako divák estét povzdechnu, že tohle bude takový ten umělý pravěk. Režisér Albert Hughes zde opustil své režisérské dvojče Allena a sám si zhotovil tento paskvil a vesměs rodinný dramadokument, což vyprodukovalo poněkud jinou podívanou, něž spolu s bráchou doposud točili (např. famózní Kniha přežití). Celý film působí díky CGI záběrům na krásnou krajinu, hvězdnou oblohu, polární záři, západy Slunce jako nějaká demo ukázka pro prezentaci 4K Ultra HD rozlišení. Pokud máte možnost vidět film v nějakém tom plném HD, tak je to opravdu pastva pro oči. A jelikož se toho moc ve filmu nenamluví, tak bych právě proto tento film doporučil do prodejen s elektronikou, kde může běžet bez zvuku a lákat zákazníky, protože ono se v něm takřka nic moc neděje a přátelství Chlapce a Vlka v drsné přírodě už tu bylo natočeno lépe.

    • 7.11.2018  22:17
    22. míle (2018)
    ****

    Duo Wahl-Berg opět zasahuje! Režie a dramaturgie roztříštuje střihem v pravidelných intervalech vyprávění na téma psychodynamické psychologie agentů tajného speciálního komanda neustálými nudnými monology mouder o dnešním zlém světě a narušuje divácké vychutnání jinak velmi napínavého brilantního akčního filmu. Wahl-Berg se pokouší stvořit jakousi (nesympatickou) alternativu ke všem těm ostatním filmovým agentům bez i s minulostí a rovnou si v závěru drze říkají o pokračování. Režisér Berg akci velmi dobře umí a pokud není svázán ultrapatriotismem podle "skutečné události", tak vysekne parádní smrtonosnou naháňačku, kde se pěkně střílí (členy komanda jsou pěkné ženy), řeznicky mlátí (sklo je zde častým prvkem nepříjemných poranění) a Iko Uwais je prostě kardinální nadlidský lamač pohybového ústrojí protivníků. A já zkrátka tyhle vysoký hry patriotů mám rád.

    • 28.10.2018  17:48

    Neuvěřitelně otřesné, amatérské pokračování jednoho z nejlepších muzikálů. Tohle je sterilní a bez absolutní úžasné atmosféry, kterou před deseti lety právě sršela Mamma Mia!.

    • 8.10.2018  17:35
    Pepa (2018)
    **

    Top bizarre made in Czechoslovakia.

    • 6.10.2018  20:09

    První Sicario mě nějak neoslovil, tady se už ovšem jede na ostro jak má a ten italský šmrnc režie je prostě působivý a drásající. Film, kde jsou všechny složky, které tvoří upoutání diváka mistrovské. Přeji si další díl.

    • 26.9.2018  21:52

    Nejlepší film čerpající ze Star Wars franšízy a zároveň jedno z nejlepších sci-fi fantasy poslední doby. Splnění trademarků v rámci postav, vybavení a narážek na mytologii SW a "vznik" Han Solo postavy v etapě, kdy se z něj stává divácky optimalizovaný hrdina. Ron Howardovsky dokonalá režie a ILM top trikařina. Příjemně akční po celou stopáž, kde se i scénáristé snaží zabrat. Skvělá, lehce špinavější a ráznější variace vybočující z jinak posvátně memorandujících posledních dílů Hvězdných válek. Přežít se dá i naprostá nepodoba s Harrisonem Fordem a i pro mě nejotřesnější filmová postava v dějinách filmu - Chewbacca. Dal bych si pokračování, ale nejvíc bych si přál Yoda: Star Wars Story.

    • 21.9.2018  19:02
    Mrakodrap (2018)
    ***

    Nejzbytečnější film, který se snaží použít nejotřepanější a nejokoukanější schémata: Budova v plamenech - Záchrana blízkých, děti v nesnázích - Banda žoldáků terorizuje objekt (mrakodrap, vlak, ponorku, loď, školu, letadlo, nemocnici, úřad práce) - Hrdina (bývalý policista, voják, agent) se svaly, ale polidštěn na hendikepovaného smrtelníka pro divácký soucit a obdiv, který ovšem stejně dělá nadlidské výkony - Finální happyend po eliminaci padouchů s objímáním poničených pozůstalých a budovatelská hesla hrdých Američanů (Číňanů) - Odjezd kamery v dál a titulková píseň. Tvůrci naštěstí použili zdroj divácké vděčnosti - Dwayna Johnsona, což přesně sedlo pro tento velmi jednoduchý rodinný akční film.

    • 16.9.2018  17:47
    Upgrade (2018)
    *****

    Nebudu to zbytečně okecávat - Překvapení roku, majstrštyk v žánru a film s aspirací na kultovní zařazení ve filmové historii.

    • 15.9.2018  19:30

    Tolik povyku a ona je to ta největší sračka jakou tahle komediální komiksová skupina vyplodila. Z pracovních důvodů se na to bohužel musím dívat. Obdivuji diváky, kteří dávají víc jak 3 hvězdičky za dvouhodinovou mlátičku komiksových figurek o pár kamínků.

    • 23.8.2018  20:10
    Deadpool 2 (2018)
    **

    Diváci mají rádi filmový komiks, ideálně když je to ten marvelovský. Všelijaké to poskakování prapodivných postaviček překypujících nesmrtelností a vtípky. Deadpool je v té filmové podobě za marveláckého Tilla Eulenspiegela a tropí si legraci z tohoto žánru i celkově z popkultury. Je nesmrtelný a tudíž si může dělat co chce a vše mu projde. (Till Eulenspiegel byl následně upálen za své kacířství). Popularita Deadpoola u diváků, fanoušků Marvel Movies je právě dána tím kontrastem mezi typickou pohádkovostí, bezbrutalitárností versus vulgaritou a nechutností. Marvelizovaný divák, dlouhodobě krmený růžovým komiksem (Avengers) se pak tetelí blahem, že může spatřit očistnou terapii kacířskou černou ovcí, jenž je z téže stáje. Věřím, že tento Deadpool může fungovat v kině, s partou spolužáků (jít na tohle v rámci rande je diskutabilní) nebo jako zakázaný film, co si stáhl malý Mirek, že o tom mluvily děti v jednotřídce. Obavy mám u starších nad 15. let, kterým se přesto film líbí. Co lze obdivovat na postavě, která je vizuálně, charakterově odporná, "zahraná" mdlým hercem a v nejdebilnějším kostýmu hned po Spidermanovi. Brát film jako parodii? Parodie je nejvyšší level komedie. Zde jsem za celou prodlouženou verzi pozvedl koutky asi 2x. Dialogy - co je vtipného na stylu humoru, který vychází z posmívání se konkurenci, otřepaným, internetem provařeným tématům a za každou cenu ukazovat, že pubertální humor je něco rebelského a děsně "cool". Film nepřináší zcela nic, co by mohlo být bráno v žánru za zajímavé, originální a tak sledujeme opět okoukanou akci, kterak Deadpool je zraňován/uzdravován a hromotluci se tlučou. Deadpool komiks má pravděpodobně nejvíc nejnesympatičtějších postav jaký komiks zrodil. I antihrdinové jdou stvořit tak, aby byli sympatičtí, charismatičtí a jejich hlášky inteligentně vtipné. Režisér David Leitch se snaží o jistou vizuálnost, ale opět ukazuje, že jeho schopnosti končí u kaskadérských kousků a režie kolovrátkové akce. Plusem je Josh Brolin, který prostě ty tvrďáky umí.

    • 15.8.2018  17:37

    Spáří-li se ve zkumavce James Bond s Jasonem Bournem a Jackem Bauerem mohl by být výsledným ideálním představitelem dokonalého agenta-špiona-hrdiny Ethan Hunt. Sice nebude mít ony výsostné iniciály po tatíncích, ale jinak z nich bude mít to nejlepší. Ostatně kvůli této roli se Tom Cruise rozhodl nestárnout a zlepšovat své herecké fyzické výkony dle mistrů této disciplíny Jean-Paul Belmonda a Jackieho Chana, herců bez kaskadérských náhradníků. Tím je jako herec atraktivní pro diváky. Zde předvádí čistokrevné fyzické herectví, neboť na charakterní oscarové přednesy tu není čas. Velkým plusem tohoto dílu je reálná akce. Mínusem je neustálé matení diváka, kdo je zlý a kdo hodný. I když tak nějak zkušený mozek diváka odhaduje, že tvůrci neublíží pověsti těch hodných. Příběh je obligátní agentskému klišé, ale to není záporem. Tom Cruise je standardní (skvělý) a jako jedna z mála filmových postav hrdinů má i pro diváka přidanou hodnotu v tom, že s ním cítíme jeho bolest, zranění, obavy. Největším "objevem" je ovšem robustní Henry Cavill, který nafasoval jednu z nejlepších rolí své kariéry. Film má rozhodně větší grády na velkém plátně a za zvuků Dolbyho ozvučení a je tvořen, tak aby uzemnil diváka. Nicméně nejde o akční událost, jak se tu někteří rozplývají. Většinu filmu s podobně nastolenou akcí totiž posere dvacet let starý Ronin a kdejaký made in Asia akční thriller. Ale jelikož to tepe na Nolanovskou strunu a dokonce od tam těžce vykrádá i hudbu Hanse Zimmera, tak se to prostě líbí. Nelze určit, který díl je ze série M:I nejlepší a opěvovat právě ten poslední je pokrytecké. Nicméně on je opravdu zatím tím nejlepším, byť mám rád všechny podobně, ale ty starší víc. Tady je snad jen vše zhmotněné do podoby, jak může vypadat film, který konkuruje bondovkám či je modernizuje a doplňuje. Nechybí osudové, silné, tajemné ženy, větší příklon k realitě a modernější filmařský přístup a zároveň udržení trikařiny na uzdě, hrdina se svým sympatickým týmem, nevyzpytatelní padouši a hrdlořezové a tá akce je prostě božsky nasnímaná a napětí precizně vypjaté.

    • 9.7.2018  14:38
    Nelítostná (2017)
    ****

    Tento film mi dlouho seděl v databázi stále odkládaných filmů. Teď v okurkové sezóně se naskytl čas. Usedám s jahodovým jogurtem před obrazovku s tím, že než se film rozjede v poklidu si ho sním. Jenže jsem ho stihl jen otevřít a hned v úvodu se spustila akční jatka, která mi nedovolila zamíchat kousky jahod do smetanového pokušení. Sledujíc dvě napřažené first person ruce s Berettami a tanto, kterak po "kill bill-henryovsku" eliminují nabíhající oběti v jednom nekončícím záběru jsem usoudil, že něco bude jinak a mohl by to být zase konečně film pro mé citlivé nároky. Film se malinko zklidňuje, když zkrvavělá mstitelka Sook-hee dopadá z výšky na zem do pokleku á la Trinity a já si promíchávám tedy konečně svojí svačinu. V tom se zjeví parta Korejců s oblíbeným nástrojem v této části filmové Asie a nějakému nebohému muži rozdrtí dvouručním kladivem hlavu. Odkládám jahodový jogurt, který v tuto chvíli působí až příliš efektem 4DX a snažím se pojmout tento strhující film... Korejská tvorba má jako většina asijské produkce pokud jde o žánr krimi thrilleru překombinované vazby různých vztahů a divákovu nejistotu, kdo je opravdu kladný, neboť se umírá bez vyzvání a stejně tak ožívá bez vysvětlení. Zde si je vědom pochopení příběhu asi jen scénárista a režisér Byeong-gil Jeong, protože svůj film dělá až zbytečně artovitý. Snad, aby mohl o to víc tvořit komiksově slapstickovou akci. Na první zkouknutí se divák trochu ztrácí i díky splývající vizáži herců, ale spíš díky nešťastné dramaturgii kladení událostí. A teď už k tomu pozitivnímu. Námět, ač ne úplně originální je vyždímán k mé osobní radosti naprosto bravurně. Akce, lyrika, emoce, herci - to vše je konečně namixované do filmu, který má ambici kultovního díla. Scéna, kdy v den své svatby je Sook-hee aktivována k eliminaci cíle a míří v dlouhých svatebních šatech puškou PSG-1 přes větrák je nejen poctou kolegyni Nikitě, ale i zároveň jedním z nejkrásnějších záběrů ze světa akčního filmu. Pomsta, love story, brutalita, dítě jako zdroj emocí i důvod k extrémní síle pomsty a uvěřitelná žena toužící někomu věřit. Film jaký by mohl kdysi natočit právě John Woo, kdyby neztrácel čas Amerikou.

    • 3.7.2018  13:28

    "Vítej v klubu, Slyi" - Steven Seagal

    • 30.6.2018  15:09

    Exemplární ukázka action movie for teens. Nasypete populární ksichty z různých destinací, okopírujete milionkrát kopírované, namícháte in & cool elementy, které fungují u diváků Rychle a zběsile. Postaráte se, aby všechny kladné postavy nebyly zraněny, či nedej bože umřely. Nesmí chybět rázovité hlášky, drsné baby, kung-fu Asiaté (Donnie Yen ještě vkusný, Tony Jaa opět za tajtrdlíka), sexy obrýlená "Gadžetka" a ultra macho Kostěj nesmrtelný (Vin Diesel). Sem tam ještě probleskne původní myšlenka xXx - adrenalinové sporty, co by superhrdinská schopnost hlavního hrdiny, ale křečovitost, absolutní nulové napětí, nesympatické postavy a moje pohrdání tímto typem filmů, kde jde úplně o hovno asi jako v počítačové hře, mě vede k tomu být za zatrpklého morouse v hodnocení.

    • 23.6.2018  19:16

    My kluci sme se těšili na novej film, kde hrají spolu normálně dva akční legendární borci. Rozumíš, na plagátu byly ty jejich ošlehaný ksichty a celý to působilo, že se dočkáme nějaké dobré akční béčkařiny... Sice je můžeme mít rádi, ale co naplat, když berou filmy, který jsou nudný, amatérský a zbytečný. "Dolphe, co děláš příští týden? Nechceš si zahrát v jedné sračce. Potřebujem to víc prodat, tak budeš jako druhá hlavní role, ale neboj nic, co by tě unavilo." Plejáda akčních herců za zenitem stále točí dokola něco, kde si vystřelí, bouchnou, zafuní, ale je to bída. Člověk si to zkoukne jen z lásky k nim a tajného doufání, že co kdyby tenhle film byl zrovna nějak dobře natočenej, byly v něm dobrý hlášky, nehloupý jednání postav, zajímavý prostředí (bože ponorka!!!) a třeba i nějaká originalitka. Takže, kluci ani letos to nevyšlo..

    • 22.6.2018  23:21

    Je to marvelácký, afročernošský, jednoduchý, dlouhý a vůbec jsem to nechtěl vidět. Ale když už jsem jednou ten filmový ČSFD kritik a komentátor, tak mi nic jiného nezbývá. Já ten Marvel moc nemusím, respektive jeho postavičky mi přijdou pubertální a umělohmotný (sorry děcka) a je to prostě furt dokola. A najednou se objeví tenhlentenc Black Panther a mě se splní sen o poctivém opravdovém komixu, jaké pamatuji z Ábíčka (ano, ten legendární časopis). Primitivní kultůra mísící se s vyspělou technologii a úžasným designem jejich světa, hierarchií, válečníky a combat outfity a vše je propojeno s přírodou a tradicí. A do toho trochu jiná akce, čisté hrdinství, sympatické postavy (skvělá Letitia Wright jako rozverná Shuri či Andy Serkis troufale téměř bez CGI) a stravitelnost. Spolu s prvním Iron Manem a posledním Loganem je tento film ze stáje MCU překvapivě hoden mé nadšenosti a pochval.

    • 20.6.2018  22:04
    Tomb Raider (2018)
    ***

    Vzpomínáte, když v Casinu Royale řekne Daniel Craig na úplném konci filmu: "Jmenuji se Bond ...James Bond". Tak je to ta absolutně nejsilnější scéna. A právě na celém tomhle Tomb Raideru je takovou impozantní a divácky nejsilnější scénou posledních deset vteřin.

    • 8.6.2018  14:14

    V současné době ten nejblockbusterovější akční spektákl s nejepičtějšími heroickými monstro záběry, kde se Star Wars, Marveláci, Roland Emmerich a Pacifistický Rim krčí v koutě a pšoukají pod duchny. Bay nasadil kovadlinu opět na vyšší špalek a řeže ultimátní mix veškeré klukovské fantazie do akčního porna. A i když nemalá část diváctva bude reptat nad neřízenou zhovadilostí bušící do jejich netrénovaných duší, měli by uznat, že tento film je pouze čistokrevnou zábavou pro milovníky třeskuté akce, sporťáků, military, warriorů, božské kamery a režie pana Baye.

    • 4.6.2018  11:58
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ***

    Samotná katastrofická událost je spíše pozadím děje. A i tvůrci vaří z vody, když se to celé ututlalo komunisty. Takže se vlastně dozvíme prd. Celá Dukla 61 má ale jiný aspekt. Ukazuje vcelku trefně jaká hovada horníci byli. Tento systém "vychoval" z lidí otupělá stáda otroků, kteří fungovali od výplaty k výplatě, kterou prochlastali, zmlátili/ošukali každýho na koho přišli a v pondělí šli fárat. Stejně tak absolutní netečnost vedoucích funkcionářů k horníkům, kteří byli pro ně čísla. Tím chci pochválit tvůrce, že tohle dodrželi a to jak mluví herci (pro někoho vulgárně), jak se chovají, je ještě velmi decentní oproti reálnu. Ta syrovost hornického universa mohla být ještě mnohem více využita. Film nevyrubal potenciál jaké toto téma nabízelo.

    • 2.6.2018  22:13

    Trailerová kampaň slibovala rozvernou komedii ze zákulisí panoptika svatebních peripetií. Výsledkem je spíše vážný dokument o realitě nemožnosti zvládnout bez problémů velkou, snobskou svatbu s bandou náhradníků, amatérů a nástrah. Styl týmu Nakache - Toledano stejně jako u Nedotknutelných je spíše v kanonádě herecké, scénaristické, střihové a kombinaci ušklíblého úsměvu s cynickým dojetím. I když nejde o čistou komedii a i ta svatba je zde taková zvláštní, tak se jedná o velmi zdařilé, nápadité dílko, které má nejblíž k sociální romantice.

    • 24.4.2018  15:04

    Jeden z nejbizarnějších filmů, kde je divák otloukán víc a víc, čím se film a vlak blíží ke konci. Pokus o tajemno, hru s kočkou a myší. Nelogické, překombinované, absurdní. Role šitá na míru pro vyplašenou tvář Liama Neesona (nejlepší herec v akčním filmu = zvládne náročnější herecké výkony) a k jeho věku. Film se drkocá od počátečního zaujetí "co to teda z toho vyleze" až po fázi "wtf". Přesto je zde určitý nádech napětí, hitchcockotismu© a zvědavosti. Film bývá uměním hravosti, fantazie, přehánění, představivosti, nereálnosti. A tento snímek, ač chtěl být jistě nenudícím distingovaným thrillerem v uzavřeném prostoru to nakonec nevydržel a urval se z řetězu jak dramaturgicky, tak dramaticky a proměnil se do přehánění. Od špičkové bitky mezi McCauleyem s černošským "kytaristou" (úžasné kyvadlové záběry), přes nejokázalejší vykolejení vlaku v dějinách vykolejení až po cimrmanovskou scénu "Kdo je Prynne?!", kdy se ozvou postupně všichni zbylí cestující. Zde už i americký divák musí potlačit slzy... smíchu. Odstranit onen rádoby tajemný nelogický prvek (máme velkou moc, uděláš co ti řekneme, vše máme pod kontrolou), přiznat, že tohle je jen další akční neesonovka ("ublížíte mojí rodině a zabiju vás") a bez uzardění dám čtyři hvězdy.

    • 23.4.2018  19:24
    12 hrdinů (2018)
    ***

    Jerry Bruckheimer nasypal chechtáky do vojenského filmu, obstaral nejhrdinštější ksicht Hollywoodu do hlavní role velitele, trikaři vytvořili krásné válečné scenérie, správně válečně ubrali barvy a celé to působí velkofilmem, který je vždy u tohoto military/specforces žánru vzácný, jenže... Jenže to režíroval člověk, který nevydoloval nic, co by oněch 12 Strong nějak přiblížilo divákovi. Postavy jsou sterilní, nesmrtelné, celá akce až neuvěřitelně neuvěřitelná, byť se jedná o "pravdivou tajnou operaci". Tedy proč si pár hrdinských scén nevymyslet, dělali to už Rusové za II. světové války. Film přichází již natolik vzdáleně od událostí po 11. září 2001, že i velký patriotismus Američanů nepomůže k nějakému nadšení a trojnásobnému návratu rozpočtu. Mnohem lépe zvládl podobnou výzvu Michael Bay se svýma 13 Hours. Takže tu máme dobrý zapomenutelný akční film: Kterak pár amerických vojáků naviguje bombardér na Talibánce a ve finále se pěkně po Rambovsku prostřílí na koních přes špalír nepřátelských AK47 & RPG.

    • 11.4.2018  18:14

    Jeden z nejameričtějších filmů, co do reálií a nátury kovbojské Ameriky. Skvěle vystihnuté chlapácké buranství i emoce. Pohled na práci hasičů, kteří nehasí hadicemi, ale ohněm, hlínou, prořezem stromů, což jsou metody hodné obdivu k těmto drsným borcům a nezáviděníhodné za pekelnou práci v divočině. Film není akční, nemá očekávané napětí ani si nevytvoříte k nikomu divácký vztah. Vše je natočeno dějově z pohledu standardního života, osobních běžných problémů a veskrze až dokumentárně nudně: "běžné dny arizonských hasičů". Jenže on je režisérem Joseph Kosinski a kameraman Claudio Miranda a najednou je tu co si, co z tohoto filmu dělá jeden z nejlepších eposů o hrdinech a dokonce je to film podle skutečné události bez patosu, kýče a podbízení k emocím, které stejně na konci neudržíte.

    • 8.4.2018  17:13

    Do třetice opět za 5. Pravděpodobné uzavření trilogie režijní, scenáristické a herecké kulometné palby satirických komedií o boji mezi zkaženou mládeži a učiteli za pomocí ironie a černého humoru. Souhlasím, že poslední díl je i zároveň nejslabším. Možná proto, že není už tak čerstvý a originální jako díl první. Stále jde ovšem o nadprůměr v žánru jak pojmout film o adolescentech, který není jak z Disney Channelu.

    • 30.3.2018  14:51

    Prequel: Je vám okolo 40. let, prošli jste úžasnou popkulturní osmdesátkovou dobou, kdy hudba byla hravá a zapamatovatelná. Vaše mládí hltalo všechno americké/západní (nové, jiné, úžasné). Po roku 1990 jste sháněli, pátrali po zahraničních filmech doháněli všechny ty báječné, kultovní bijáky a chtěli mít nakoukáno a hláškovat slavné výroky filmových postav a být cinema znalcem během jednoho roku sjížděním 20. filmů za víkend. Mezi tím stíhat ranou dobu počítačových her od hranatých 8 bitů až po engine Quake III. Být u zrodu online her a zažít adrenalinový pocit virtuálních bitev, kde se lehce ztrácí pojem o času, realitě, životaschopnosti. Celý život mě provází zájem o tuhle tu popkulturu a technologie a stíhat ty neustále se valící nové a nové přísuny informací. Jednou o té době třeba napíšu konečně knihu a natočí se podle ní český historický sci-fi film :) LOADING. . . Hra začíná: Spielberg je tím nejpopkulturnějším režisérem v dějinách a má na svém kontě filmy, které vždy uhranou další a další generace. Na svém sklonku tvorby ještě připravil opus magnum, které pravděpodobně bude za mnoho let uctíváno jako kultovní dílo s vizí reálné budoucnosti a jsem přesvědčen, že kromě zjevných easter eggů do svého filmu Spielberg ukryl ještě něco navíc, co budou konspiračně lidé dlouze řešit po internetových diskuzích. Že by klíč ke Spielbergovu dědictví? Jeho příběh je tak trochu hallidayovský a rád si hraje. Ready Player One: Sedím v kině, předlohu jsem nečetl a jsem tudíž plně připraven k čistému zážitku. Po prvních minutách se mi mění výraz na grimasu blaženého Buddhy a prsty mám zaseklé do stehen. Takto zkoprněle zůstávám až do konce filmu. Tuto extázní polohu přeruší jen občasné diskrétní utření slzných kanálků. Nestíhám kakofonii vizuálních náletů, vtípků, narážek, odkazů. Směju se tam, kde zbytek teenagerovského diváctva mlčí a občas mlčím, kde oni se smějou. Není univerzální divák, co by pojmul veškeré gagy. Užívám si tuhle neutuchající virtuální jízdu a zábavu a přeji si ať to má ještě tak 2 hodiny, i když mé končetiny a sedinka v křesle reálného světa trpí. Emočně vyčerpán s pocitem, že jsem spatřil něco, co na dlouhou dobu předběhlo kinematografický vesmír a potěšilo tu geekovskou duši nás všech, co si přáli spatřit ultraremix všech těch herních artefaktů, unreal entit a okouzlení říši filmů v jednom balení. Řekl bych takový svatý grál pro většinu ČSFD uživatelů, neboť kdo není tak trochu Wade Watts a nebo Samantha, nechť vynuluje svůj uživatelský profil. Suma sumárum, máme zde film, který má úplně vše, co by měl mít výrobek určený pro pasivní zábavu, pokud tedy 140 minut u něj netleskáte. Uděluji nejvyšší hodnocení - šest hvězd, ta šestá je bonus navíc za to, že mi tento film vrátil vzpomínky a obrovskou radost. Díky Steve! YOU WIN!

    • 29.3.2018  12:18
    Braven (2018)
    ****

    Motto: Střílí celá rodina. Primitivně jednoduché jak film z dávných VHS časů. Ta osmdesátková jednoduchost je zde až učebnicová: Obyčejný muž (má ale sílu a odhodlanost) připletený do mezní situace, kde ochraňuje rodinu. Chata uprostřed horské krajiny, kde si zloduši ukryli své zboží, jen netušili, že narazí na nečekaný odpor statečné rodinky. Film je ovšem velmi nejednotný. Na jednu stranu je vše až reálné, skoro by se dalo říct "natočeno dle skutečné události" a na stranu druhou zde tvůrci lupnou až úsměvné gagy (manželka s kladkovým lukem, nástražná past ve finálním souboji a opravdu terminátorovští zloduši, kterým nějaká ta kulka či nůž nevadí). Jason Momoa není úplně charismatický a sympatický hrdina, ale pojal svojí postavu vcelku lidsky, tj. dostává rány, nemá navrch v každé situaci. Proč dám čtyři hvězdy jinak průměrnému filmu? Fandím filmům, co jsou v přírodě, v zimě, mají spád, hrdina není nadčlověk a celé je to natočené roztomile nostalgicky dobrodružně.

<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace