Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (809)

plakát

Rozhněvaný muž (2021) 

Režie: Ritchie, Hlavní role: Statham. Na tuhle magickou kombinaci čekal filmový svět pěknou řádku let. A těšil se, že spatří řádný nabušený drsný mstitelský thrillero-akčňák, co si budeme pouštět povzbudivě pokaždé, když nás nasere nebezpečný soused a půjdeme mu říct, že má na chodbě už týden pytel s odpadky. Jenže tvorba filmových directorů se jaksi s příchodem virové psychózy otupila a stala se standardní, nevybočující, okoukanou, streamovačně konzumní (Zack Snyder).  A jak se zdá dřívější mistry bude pomalu muset nahradit mladá krev a nebo naopak krev nejstarší (George Miller). Wrath of Man není špatný (přichází klasické "ale" ), ale takových filmů z prostředí zlobivých poldů (sekuriťáků, poštáků, automechaniků) má francouzská kinematografie za posledních 20 let asi 50. A tohle je právě i film inspirovaný filmem francouzským. Tedy osnova: jedinec se brání, mstí v osidlech mafiánských praktik policie nebo banda žoldáků, co loupí je tím čeho je nejen francouzský divák už přesycen. Tady prostě Richtie The Director body nezískává. Je tu však naštěstí wrath of man Mr. Statham. A je vám najednou fuk, že ten film nemá okázalý střih, spád, cool akci, protože je to takové chlapské, lidské, reálné, jakmile se tento herec objeví a suše, zastřeným hlasem naznačí, že konverzace s ním nebude trvat déle, než potřebuje a jestli ho rozzlobíte, bude zlý. Tohle je totiž klasický Jason Statham - drsný, charismatický, nekompromisní. Jen už vlastně nekope, neskáče a neurve se úplně z řetězu. Bude mu letos 53 let, tak mějte slitování, není to hongkongský herec, co skáče z lešení i po šedesátce. Wrath of Man je skvělý v prvních oťukávacích minutách a potom ve finálním přepadení. Záporné postavy jsou jen postavy. Samotné vykonání pomsty na to jak moc film prezentuje rozhněvání je pak úplně o ničem. Zlatej Craig Zahler a jeho Blok 99!  Dávám za 4 hvězdy a to jen proto.. no však vy víte.

plakát

Love, Death & Robots (2019) (seriál) 

Animáky pro dospěláky! Olympiáda špičkových animačních technologií. Pokud pokulhává téma či námět, tak je ihned vyrovnán vizuálností. Máte- li rádi in-game videa ve hrách, tak zde si na jednom místě užijete parádní grafiky i akce do aleluja. Každý minifilmeček má death (velmi často brutální), skoro každý díl má nějakého bubáka, co sice není úplně robot, ale nějaký ten humunkulus, android, mech, alien, cyborg, hybrid apod. Nejméně je tu té love, nebot´ jde vetšinou o pochmurné vize budoucnosti, zlé sci-fi & fantasy světy, darebáky, žoldáky i vlkodlaky a pokud tu někdo někoho miluje, tak mu prostě umře. Inu tohle nejsou PIXAR.

plakát

Armáda mrtvých (2021) 

Nečekal jsem žádné veledílo a asi ani Zack Snyder nezamýšlel stvořit zombie epos, i když stopáží se blíží daleko za běžnou hodinovou sazbu pro nejnižší žánrovou kategorii. Ono je to totiž takové skoro televizní zpracování. Prostě vezme se objektiv ideálně s clonou f/1,4, zde asi byl dokonce použit f/0,95 a rozostříte všechno, co je pár centimetrů za hlavou postavy, tak, aby se nemuselo řešit pozadí (kulisy, efekty, bordel v reálném záběru, lidi). A nebo je to tvůrčí záměr v nějakém skandinávském psychedelickém dramatu. On to sice Snyder má rád ty hrátky s ostřením/neostřením, ale nevím fakt proč v zombie taškařici to použil, pač šetřit na výpravě a "exteriérech" nemusel. David Michael Bautista, Jr. se stává dalším herecky nadaným bývalým wrestlerem a při předávání Oscarů by mohl brzy ohrozit i Dwayna Douglase Johnsona. Tento roztomilý méďa kolohnát v jehož rukou vypadá karabina M4 jako vzduchovka se zde příjemně prezentuje do sympatického akčního hrdiny, jenž zahraje jak starostlivého otce, tak žoldáka, co umlátí i zombie slona, žirafu, tuleně. Úvodní titulková klipová otvíračka je naprosto geniální a safraporte, karkaholte proč takhle nadsázkově & černohumorně není vystajlovaný celý film!!! Ty vtípky tu sice jsou sem tam, ale jen tak po kapkách (hit od Boy George hrající něžně ve výtahu nebo vtípek na druhou s finální písní od The Cranberries). Film je dlouhý se zbytečným balastem (buď točím o zombie Armádě mrtvých a nebo o otevření sejfu v hotelu, kde se motají zombie..) Snyder je režisér, co mohl mnohem víc vizuálně tlačit na pilu, stejně jako mnohem víc měl tlačit tu opravdovou pilu černoch Vanderohe. Rodokapsový děj pominu. Škoda, udělat kacířsky zombie řežbu v hodnotách velkofilmu, tak to mohlo být v dnešní době opěvované kultovní dílo.

plakát

Gantz: O (2016) 

Budoucnost moderního a vyspělého animovaného filmu je v rukou šílených mistrů z Dálného východu. Mým zbožným přáním je, aby animované filmy mnohem víc vstoupily do drsnějšího podání v žánrech, kam se stále bojí. Asiati jsou v tomhle napřed, jen ještě potřebujeme, aby ten děj nebyl jak z Playstation 2.

plakát

Zastavte temnotu (2018) 

A tak jsem zase hledal nějaký ten přírodní film, rozumněj: napínavé drama v zimním exteriéru u kterého se budu tetelit přímým teplem přímotopu a v zádech mi bude mrazit. Netfilx and ČéeSeFDé Company mi nabídly "Zastavte temnotu". A děcka z čésefdíčka tu psaly, že to je prej něco jako Wind River a že prej je tam jakože skoro lepší přestřelka, než v tom slavným Heatu a jsou tam vlci, Indijáni, no a odehrává se to v pravé Aljašce! Uvelebil jsem se na gauč, nastavil domácí kino a těšil se na to jak, ehmm cituji: "Přírodovědec, který v ponuré aljašské zimě loví vlky, je obviněn z vraždy místního chlapce. Brzy se však dozví mrazivé tajemství." (Netflix) Realita/Resumé - Proč v tomhle filmu všichni mluví tak pomalu a šeptají a snaží se mít zastřený dramatický hlas?? Kdyby mluvili běžnou rychlostí a ne jak lenochodi ze Zootropolisu, mohl mít film 90. minut a já nemusel každých 10. minut usínat u toho ASMR šeptání. Celý se to tváří magicky a kriminálně, ale i já amatérský rozvědčík jsem brzy odtušil odkud vítr vane. Wind Rivru tohle nesahá ani po sněžnice a scéna kdy borec střílí ze stacionárního kulometu M60 z dřevěné kůlny na vyplašené policejní adjunkty patří spíš k porovnání s prastarými automatovými hrami. Celkově vyšinutý film, děj, postavy. Tuhle temnotu jsem měl zastavit už při prvním upadnutí do spánkové temnoty.

plakát

Znovuzrození boha (2021) 

Opulentní podívaná, technologické animační demo made in China. Což neznamená nějaký shit, ale jak už světu dochází, Západ by měl počítat s čínskou konkurencí ve většině odvětvích. A tak v roce 2021 přichází Čína ukázat, že umí nakreslit animák, který by měl vizuálně okouzlit. A to se mu daří. Fantasy svět, steampunk, cyberpunk, 30. léta 20. století a to vše za úžasných labužnických procesů (cinematic color grading, LUT, lighting, neon, ambient details). Co se však úplně nedaří Číňanům je dostat jejich náměty, příběhy blíž k Západu a tak dvě hodiny sice zíráte na pestrou kouzelnickou show a říkáte si, že tohle je i trošku milník v říši animace a dokonce to není úplně pro děcka jako disneyovka, ale přežít tuhle kakofonii asijských elementů je prostě řehole. Čili film je to tradiční a stále vhodný jen pro asijské publikum znalé buddhistických pohádek (draci, živly, mytologie, Sun Wu-kchung). Film si, ale oblíbí Pokémoní generace, hráči League of Legends a euforičtí příznivci všeho asijského jako EvilPhoEniX.

plakát

Za každou cenu přežít (2020) 

Oblibuji tyhle žánrové ingredience: les, sníh, krajina, boj o přežití/survival, pronásledování. Bohužel takových filmů je jako šafránu. The Decline je přímo ideální idea - parta nadšenců do military a boje o přežití dorazí v odlehlé sněžné přírodě na ranč jakéhosi survival guru, který je má v rámci kurzu učit jak být "vždy připraven". Jak už to bývá něco se posere a najednou musí dotyční opravdu bojovat o přežití. Po téměř celou dobu se jedná o reálně působící děj i jednání postav. Ovšem to je možná kámen úrazu, nic filmového se totiž neudá a nějak takto by se to mohlo stát, když jste v takové situaci. Otázkou je - !SPOILER! - zda by souboj mladá žena vojačka versus starý "expert na přežití" dopadl jak dopadl. Film má příjemnou časovou lhůtu a posledních 20 minut je už bez špetky napětí a uvěření výsledku. Nicméně výsledek je rozhodně za víc, než jak je zde ohodnocen.

plakát

The Punisher (2017) (seriál) 

Nikdy bych nevěřil, že napíšu tuhle větu: Marvel má nejdrsnějšího a nejbrutálnějšího hrdinu. Ale popořádku... Marvel je samozřejmě tou komiksovou stájí, co je spíše pro děti a mládež, ale má i sem tam pár chasníků, kterým bylo dáno do vínku krvácet a zabíjet přímo před diváky. Trend posledních let - přechod k jisté reálnosti a chladnějšímu pojetí komiksových hrdinů Punisher nemusel objevit až nyní, protože je od nepaměti vykreslen jako razantní, krvežíznivý bojovník. Zkrátka pokud byl Punisher filmově adaptován, byl za solidního testosteronového tyranosaura. Proto mám velmi rád verzi s Rayem Stevensonem. Zajímavé je, že tento film stejně jako několik dílu tohoto seriálu režírovaly ženy. Punisher trestá a to je divácky vděčné a on trestá nekomiksově, bez blesků, plazmové pušky či raketometu s mývalem. Díky Netflixu však mohl vzniknout opravdu krvavý román. Krev je zde totiž dominantní kapalinou. A u tohoto fenoménu se na chvíli zastavím: ve většině epizod přijde v soubojích Frank Castle zhruba o PET láhev své krve, což je slušná krvácivost na komiksovou postavu od Marvelu. Sympatické je, že prostě krvácí = je zranitelný, je z masa a kostí a režie chápe, že když vás někdo řízne, střelí tak teče hodně krev a postavu to bolí. Tady to bolí někdy i diváka, protože mi přijde, že tvůrci jsou sadisté nebo upíři. Díky tomu je zde ale barva krve naprosto přesně zbarvená a hurá sláva vypadá jako krev, nikoliv jako obvykle mrkvová šťáva. Punisher není ale jen o násilí, ale často i o psychoanalýzách zlobivých kluků a holčiček, kteří měli jak už to bývá špatné dětství a pan Sigmund Freud si zde potvrzuje své teorie. To je i bohužel negativní aspekt tohoto seriálu a ta psychologie a labilita postav je tu opravdu až nezdravá. Jak s oblibou říkám: Rozdíl mezi filmem a seriálem je v tom, že film se snaží vyřadit i dobré scény jen, aby udržel stopáž na uzdě a seriál natahuje děj jak se dá, aby to byl seriál. A tady se opravdu mohlo hodně střihat ty meditační kecy a o to více střílet. Každá z obou sérií je dobře pojatá, vcelku fungující, místy i originální. Pokud by se ale zremixovaly obě série šikovně do jedné s vypuštěním některých zbytečných zápletek, tak je to zlatá olympijská medaile v žánru. Musím zmínit, že mě to v některých scénách připomínalo legendární PC hru Max Payne. K postavám se nedá příliš udělat divácká náklonnost a to včetně pana Punishera. Zlí jsou opravdu zlí a hodně vydrží. Hlavní osnova: Kill Billy/Zachraňte Billyho mě doslova srala. V první sérii mě bavila osobitá buddy linie Castle & analytik David Lieberman. Naopak v druhé sérii zcela nevyužitý potenciál Castle & holčina Amy, kde jsem doufal v jakousi variaci na Bessonova Leona. Paradoxně drobné sympatie si u mě vysloužila nezdolná a krásná Dinah Madani. A samozřejmě I♡NY.

plakát

Láska a příšery (2020) 

Sci-fi film, který osloví současného diváka trpícího v covidové apokalypse, neboť je plný jinotajů, podobenství a optimistických hlášek, které zapadají do naší reality a lze je adaptovat pro přežití v bitvě proti všemožné havěti v nouzových dobách.