Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Sci-Fi

Recenze (15)

plakát

Stín v oblacích (2020) 

Kvůli tomuhle filmu napíšu po letech komentář. Sakra ze začátku je to tak skvělý, úžasně atmosférický a Chloe Moretz je tam super. A pak se to jaksi zvrhne... a sere mě to, protože kdyby se to celý neslo v duchu první třetiny, dával bych si to pravidelně znova.

plakát

Interstellar (2014) 

Jen Nolan s Zimmerem umí i z auta v kukuřici udělat úžasnou scénu.

plakát

Prometheus (2012) 

Člověk aby na Scottovy filmy přestal chodit do kina, protože smysl vždycky začínají dostávat až v director's cutu. Ale Prometheovi nejspíš ani ten nepomůže (inteligenci postavám nejspíš nepřidá). Děd za kamerou to má pořád pevně v ruce a jednotlivé scény (operace, odkrouhnutí bio a geologa nebo unik před bouří) jsou působivé, ale scénaristicky je to takový bordel, že jsem zvědav, do jaké míry to ten dc zvládne všechno napravit. Linie s Waylandem totálně zbytečná (objevil se, pronesl pár zbytečných vět a chcípl). Nemluvě o tom, že oné hutné vetřelčí atmosféry se člověk taky nedočká. Když vzpomínám, jak si všichni jeho skalní příznivci (včetně mě) uchcávali ze zprávy, že Scott natočí dvojdílný prequel, je mi do breku.

plakát

Bláznivá, zatracená láska (2011) 

Ve chvíli, kdy se všichni sejdou na zahradě, jsem to hrozně žral. V tu chvíli vyplují na povrch všechny ty scénáristovy kličky a působí to jako dobře napsaná a vypointovaná romantická komedie. Když tahle zahradní scéna skončila a 4 zbití frajeři sedí na zídce, začal mi vadnout úsměv. Přicházely obavy ze závěrečné katarze postav, která nakonec přichází, předešlou eleganci postrádá, je to klišé až hanba (událost ve škole, proslov, vylévání se posluchačům, kterým jsou problémy přednášejících u prdele), je místy trapná a u mě nakonec sráží hodnocení na **** .... a na úplnej závěr dostane mladej s účesem „Darth Vaderova helma“ pár fotek na prázdninovou honičku.

plakát

Hugo a jeho velký objev (2011) 

Jsem si dost dobře vědom, že postrádám potřebný filmový kredit pro Hugovo objektivní hodnocení. A tak mě, jako víceméně konzumního diváka (řekněme, že hodně zhruba vím, kdo Georges Méliès byl), všemožné poklony, narážky a náznaky míjí. Navíc, tenhle žánr mě ani trochu neláká, film samotný taky ne, a na Huga jsem šel opravdu jenom kvůli tomu, abych věděl o čem v těch jedenácti Oscarových kategoriích bude řeč. Jednou a víckrát už ne.

plakát

J. Edgar (2011) 

Zklamání. Přestože DiCaprio je naprosto famózní, film se roztéká v nezáživné naraci a děsí některými překvapivě špatnými maskami (starej Armie Hammer vypadá jakoby utekl z natáčení třetí série The Walking Dead). Čekal jsem, že se mi to, i přes globálně špatné reakce, bude líbit, ale nelíbí. Absence Lea mezi nominacemi na Oscara je zarážející, leč tak trochu klasická.

plakát

Sunshine (2007) 

John Murphy a jeho Adagio in D Minor si mě během posledních měsíců dost získalo a přimělo mě k druhé projekci, po které zvyšuju hodnocení. Sice pořád nemůžu úplně přijít na chuť té poslední třetině filmu, do které nám scénáristova mizérie přispěla pochoutkovým pánem, ale jinak je to fakt audiovizuální bomba (obě scény s Adagiem berou dech). Každopádně bezkožnatý Mark Strong a způsob jakým je snímán (i když je fakt, že bych se na něj asi nechtěl koukat normálně) mě hrozně otravuje, do tohodle filmu mi vůbec nepasuje a upírá mu možnost hvězdičkového absolutoria.

plakát

Muži, kteří nenávidí ženy (2011) 

Americká verze se mi zamlouvala daleko víc obsazením i stylem, kterým se drží knižní předlohy a pořád servíruje látku stravitelně. Hutná atmosféra, skvělý střih vecpávající kvantum informací do krátkých sekvencí a opět skvělý Reznor a Ross. Fincher nezklamal.

plakát

Muži, kteří nenávidí ženy (2009) 

Chápu, že věrnost předloze je pro film irelevantní, přesto se ale čtenář neubrání srovnávání s knihou. Proto mě mrzelo několik, podle mě, zbytečných odchylek od předlohy, a ani Michael Nyqvist se mi do role moc nepasoval. USA:Švédsko 1:0

plakát

Počátek (2010) 

Cítím se jako řádnej nerd, když musím někde přiznat, že jsem to v kině viděl 8x. Vím, že scénář není bezchybný a ke konci je tam děr dost. Ačkoliv předchozí větu může zastánce "snového" konce vyvrátit. Tak jako tak mě to poprvé, podruhé i potřetí rozsekalo, jak dlouho nic předtím ani potom. Nejradši mám pasáž odehrávající se paralelně s padající dodávkou, scénu u Fischerova lůžka "I was disappointed" a úplný konec. Vždycky jsem sveřepě prohlašoval, že Nolan má skvělé konce, ale tímhle u mně předčil i TDK. (Hudba a střih dvě největší wtf Oscarů.) Je tu ale i pár maličkostí - třeba mi vadí, že dodávku mohli mít aspoň obrněnou. Nebo, jak tu už poukázal Blizzard, ona scéna se zaseknutým taxíkem, kde by od té ochranky s M-16tkama dostali minimálně stejnou sadu, jak Cadillac v Matrix:Reloaded. Sám jsem zastáncem té „je-to-realita-teorie", takže tam vidím i ty výše zmíněné chybky ve scénáři. 1) Jak to, že když se dodávka začne otáčet, nekickne to všechny? 2) Když vyplavou na konci na břeh, kdo je kickne nahoru? Neříkal přece Cobb asi tak před pár hodinama v tom skladu, že v úrovni „město" budou týden? + další. 3) Jak může Arthur to všechno stihnout během "couple of minutes"??? Po roce jsem si Inception zas pustil. Nenudil jsem se ani vteřinu a zase jsem se utvrdil v tom, že tohle je naprostej masterpiece. Po probuzení Cobba v letadle a tom konci jsem byl zas rozsypanej jak mikádo.