PaRi

PaRi

Pavel P. Ries

okres Kladno
režisér dokumentarista

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 10.6.2018  04:03

    Říkám si, kolik diváků a generací už Ducháčka vidělo od premiéry v roce 1938? A stále znovu baví a bude bavit další generace, tenhle nestárnoucí geniální komik. Především na Burianovi komedie stojí. Zkuste si je představit bez něj - nejde to, že!

    • 26.5.2018  01:15

    Nějak mne ten film nevzal a Hemmings mi připadal lepší a přesvědčivější ve zvětšenině, než jako Alfréd. Navíc, i přes veleúspěšnou Zvětšeninu, mám pocit, že Hemmings byl herec cca čtyř výrazů. Rozhodně na filmu zapracoval zub času a určitě nepatří k nadprůměrným snímkům doby svého vzniku.

    • 20.5.2018  13:36
    Božská Ema (1979)
    ****

    Božská Turzonovová, pod vedením skvělého Krejčíka, která má co hrát díky scénáři od Mahlera. Je na co se koukat očima Ondříčka a Šámala a nádherně to stmeluje hudba Zdeňka Lišky proti které by jistě neměla nic ani Božská Ema osobně.

    • 20.5.2018  13:31

    Tohle je přesně formát pro komerční TV a ne veřejnoprávní ČT. Tady mi to velmi vadí.

    • 20.5.2018  13:29

    Pottermánie mne neoslovuje a to ani v knižní předloze. Byl jsem schopen se podívat jen na tento díl a to mne na něj dovlekly mé děti. Zlaté české pohádky.

    • 20.5.2018  13:21
    Svatební cesta do Jiljí (TV film) (1983)
    ****

    Moje velmi oblíbená kniha a s adaptací Hynka Bočana a volbou hlavních představitelů jsem více než spokojený, což mi umožňuje dát si tohle dílko opakovaně.

    • 20.5.2018  01:45

    Nenadchlo ani neurazilo. Podruhé vidět nemusím.

    • 16.5.2018  11:57

    Inu, scenáristika je výsostným samostatným uměleckým oborem, který se vyučuje na vysoké škole, jako je např. FAMU. To samé platí pro obor filmové režie. Jestli je pravdou to, co tu napsal scenárista filmu pan Kosatík - a není důvod si myslet, že ne - pak čemu se divíme. Neumím si představit, že bych takto surově, bez vědomí autora scénáře zasáhl do jeho práce a pak se ke scénáři připsal jako spoluautor, jak to udělal režisér. Ke kladům a záporům filmu se nebudu rozepisovat, je jich tu v komentářích řečeno dost a jen bych je opakoval. Snad jen bych dodal, že i přes viditelnou snahu postavit se k tématu jinak, než je obvyklé, což je mi sympatické, tato snaha, především směrem k divákovi, nevyšla a to tu rozhodně nehoruji podbízet se divákovi tak, jako to vidíme u Troškových filmů. Těžko ale soudit do jaké míry za to mohl scénář, když s ním bylo naloženo tak surově, jak říká pan Kosatík a do jaké míry je to vina režiséra a jeho nakládání s autorskou prací scenáristy. Soudě podle jiného díla České století, kde je na scénáři vedle pana Kosatíka podepsán také režisér, v tomto případě Robert Sedláček, vypadá výsledek ale zcela jinak. Podivné na tom všem je to, že scénář, než je schválen v definitivní verzi, prochází velmi složitým mechanismem schvalování. Jak je poté možné do něj tak významně zasáhnout, že je autor scénáře nucen se od hotového filmu distancovat, moc nechápu. Očekával bych, že se k tomu režisér filmu vyjádří. Pak je mi také záhadou, co dělali hned tří dramaturgové podepsaní pod filmem. Jen těžko by asi režisér zařadil bitvu na Bílé hoře do roku 1622, tak proč si svévolně změní data a chování manželky Ferdinanda II.? Eleonora Gonzagová se stává manželkou Ferdinanda II. až 2. února roku 1622 to za prvé. A za druhé bylo o ní známo, že nebyla žádným náboženským štváčem, ale spíše vášně mírnila. Jako bych slyšel reakce dramaturgů, pokud byla tato námitka vznesena: A kdo to prosím vás z diváků ví?! Jistě, a tak si při této filosofii mohu dovolit i to, vzdor koprodukci tří států, že nechám přijet Fridricha Falckého do Prahy v jednom kočáru, jako obchodníčka a stejně tak odjet! Kdo to ví, že těch kočárů a vozů bylo cca 150 , že? Nebuďme polopatičtí, důležitější pro režiséra zřejmě je stylizovaný vizuál a tak hraběnka Thunová musí hledět do rozmazaného zrcadla, které svým povrchem vypadá jak zrcadlo na záchodku nějaké krčmy. A to raději nezmiňovat klíčovou bitvu (tedy něco, co mělo představovat bitvu) v mlze. Možná tím mělo být naznačeno, že historie je v mlze, ale neumím si představit žádného generála, který by dal povel k útoku v takové mlze, kdy je vidět pouze na dva kroky. U tohoto režiséra je mi velmi sympatická snaha o zajímavý vizuál, ale už u jeho dokudramatu Jagellonci jsem si všiml, že historická fakta jsou mu šuma-fuk a to u dokumentu je u mne neodpustitelné! Klidně tak použil u korunovace Vladislava Jagellonského cca třicetiletého herce, přestože musel vědět, že Vladislavovi bylo 15 let a v podobných lapsech bych mohl pokračovat.

    • 5.5.2018  17:08
    Pýcha a předsudek (TV seriál) (1995)
    **

    Pro mne jednoznačně horší verze, než ta mladší z roku 2005. Otřesné kostýmy, kdy máte pocit, že jsou ženy dole obalené prostěradlem a značně mánesovsky korpulentní a to i ta patnáctiletá, kterou hraje mnohem starší herečka. Nezajímavá televizní kamera a hlavní představitelka, které prý bylo v roce natáčení 25 let vypadá jak žena po dvou dětech, tak 35letá. Naprosto nesrovnatelná s osobností Keiry Knightley z verze mladší. Nedal jsem více jak dva díly a to ještě jen kvůli Colinu Firthovi. Ono je totiž velký problém převést slavné literární dílo do filmu a málo kdo to umí. Ten má svoji řeč a tvůrčí postupy a pokud chci z románu do něj dát polopaticky vše, je to špatně. Po této stránce je nesrovnatelně lepší verze z roku 2005. Však taky tenhle TV seriál o žádná ocenění nezavadil sni o nominace.

    • 3.5.2018  13:13

    Neurazí, nenadchne. Na jedno shlédnutí a více se nemusíte vracet.

    • 1.5.2018  23:15

    Inu, díky tehdejším hvězdám se na to dívat dá, ale film by zoufale potřeboval nůžky! Mluví dnes již hodně zastaralou filmovou řečí. Pokud se opravdu jedná o skutečný příběh, pak by si zasloužil jej dnes natočit znovu.

    • 16.4.2018  23:59

    Velmi pozoruhodný snímek, který určitě stojí za vidění. Nejde o prvoplánovou indiánku, ale o hlubokou sondu do života indiánů a jejich utlačování bělochy.

    • 13.4.2018  22:07

    V*W dělali výsostnou politickou satiru a to až tak, že dostat se do rukou nacistům není těžké si domyslet, jak by skončili. Nepotřebovali k tomu vulgaritu. Na celovečerní film tohle nemá. Působí to jako poslepované a to velmi ztuha z toho co známe z Kanceláře Blaník.

    • 2.4.2018  23:25
    Cromwell (1970)
    ***

    Richard Harris hraje přesvědčivě, ale přeci jen poněkud teatrálně. Ten rok 1970 a Hollywoodská macha tý doby je na filmu znát. Jo, Oscar za kostýmy sedí. Mnohem lepší a na stejné téma mi přijde film VB z r. 2003 Zabijte krále: https://www.csfd.cz/film/73815-zabijte-krale/komentare/.

    • 30.3.2018  16:39
    Zem spieva (1933)
    ***

    Inu, mám pocit, že na tomto díle hodně zapracoval čas a že mu příliš neodolává. V encyklopedii Český film - režiséři - dokumentaristé se píše, že se jedná o nepřekonatelné dílo československé etnografické dokumentaristiky. No, na mě tak po 85 letech od jeho vzniku nepůsobí. Myslím, že Plicka byl především vynikající fotograf a to je na záběrech znát, ale film má svoji řeč a to již i tenkrát. Nelze neustále za sebou stříhat až deset celků. Myslím, že Alexandr Hackenschmied musel být zoufalý při střihu. Jak měl tvořit nějakou střihovou skladbu ze samých celků a polocelků? Navíc je znát, že Plickovi dělalo trochu problém komponovat záběr na téměř čtverec (tedy rozměr klasického filmového políčka, který je 5:4) a taky pohyb - uřezané hlavy apod. Z celého filmu přímo kape patos, včetně hudby, i když ta střih mnohdy zachraňuje. Často dění ve filmu nevěřím. Že by zemědělci sklízeli pole v krojích?

    • 30.3.2018  10:54
    Manželské etudy po 35 letech (TV seriál) (2018)
    ***

    Mě tento, dle mého názoru přeceňovaný formát, nijak neokouzluje a nebaví. Nikdy nemůže jít o autenticitu, protože je tu vždy přítomen objektiv kamery a minimálně tři lidé ze štábu, kameraman, režisérka a zvukař. Tak jak se chcete chovat tak jako, když jste sami? Navíc mi tento experiment přijde jako taková lepší Peep Show. Koho budou třeba za 50 let zajímat tyto postavičky, kterým se dala důležitost, protože si je režisérka náhodně vybrala? Čím jsou jinak zajímaví, aby se o nich točila tato sága? Přitom chybí dokumentárně zpracovat řadu významných osobností našich dějin. Ale to není holt tak populární, zde si dokumentarista velkou popularitu nevydobude.

    • 30.3.2018  10:54

    Mě tento, dle mého názoru přeceňovaný formát, nijak neokouzluje a nebaví. Nikdy nemůže jít o autenticitu, protože je tu vždy přítomen objektiv kamery a minimálně tři lidé ze štábu, kameraman, režisérka a zvukař. Tak jak se chcete chovat tak jako, když jste sami? Navíc mi tento experiment přijde jako taková lepší Peep Show. Koho budou třeba za 50 let zajímat tyto postavičky, kterým se dala důležitost, protože si je režisérka náhodně vybrala? Čím jsou jinak zajímaví, aby se o nich točila tato sága? Přitom chybí dokumentárně zpracovat řadu významných osobností našich dějin. Ale to není holt tak populární, zde si dokumentarista velkou popularitu nevydobude.

    • 30.3.2018  10:45
    Manželské etudy (TV seriál) (1987)
    ***

    Mě tento, dle mého názoru přeceňovaný formát, nijak neokouzluje a nebaví. Nikdy nemůže jít o autenticitu, protože je tu vždy přítomen objektiv kamery a minimálně tři lidé ze štábu, kameraman, režisérka a zvukař. Tak jak se chcete chovat tak jako, když jste sami? Navíc mi tento experiment přijde jako taková lepší Peep Show. Koho budou třeba za 50 let zajímat tyto postavičky, kterým se dala důležitost, protože si je režisérka náhodně vybrala? Čím jsou jinak zajímaví, aby se o nich točila tato sága? Přitom chybí dokumentárně zpracovat řadu významných osobností našich dějin. Ale to není holt tak populární, zde si dokumentarista velkou popularitu nevydobude.

    • 30.3.2018  09:05
    To Be Alive! (1964)
    ****

    Vynikající dokument režiséra českého původu (tvořícího až do II. světové války v Praze) pojednávající velmi zajímavou filmovou řečí o tom, že si jsou lidé ve všech rasách rovni. Pouze v angličtině se na něj můžete podívat tady: https://youtu.be/TSui8SM8zmA.

    • 23.3.2018  22:57
    Napoleon (TV seriál) (2012)
    ****

    Ano, můžeme se pavit o velmi diskutabilní grafice a animacích působících velmi lacině, ale to neumenšuje fakt, že co do výkladu historie Napoleonovo života je tu vše a to srozumitelně a to do nejmenších detailů. Aby taky ne, když na to autoři mají cca 10 hodin projekčního času.

    • 21.3.2018  23:24

    Mě to neoslovilo. Krizi středního věku jsem neprožil a tak nevím jak se muži v téhle situaci chovají. Přišlo mi to hodně urputné a přetažené. Podruhé to vidět nemusím.

    • 18.3.2018  08:25
    Až já budu velká (TV film) (1981)
    ****

    Vynikající kousek někdejších velmi kvalitních TV inscenací, které točili skvělí režiséři, inscenací s hlubokou společenskou sondou. Čas oponou trhl a o co jsme dál? Je mi smutno z toho, že uplynul jen určitý čas, jednání lidí je stejné ba mnohdy horší, kdy ideologii komunistickou nahradila ideologie peněz.

    • 22.2.2018  23:27

    Neurazí ani nenadchne. Pro mne zatím nejslabší Svěrákův film. Není důvod vidět jej podruhé či potřetí, jako si mohu dát třeba Obecnou školu. Dobrý film zřejmě dělají scény, kdy si je můžeme pouštět znovu a znovu a neomrzí nás. Navíc u Vetchýho mám vždy pocit, že vidím Vetchýho a ne postavu, kterou hraje. Svěrák mi začíná otravovat už i tou předvídatelností použití herců.

    • 15.2.2018  02:51

    Tak tohoto režiséra si budu rozhodně všímat víc. Krásně zalidněný film skvělými postavičkami nenapodobitelná poezie, hravé milé, smutné i veselé. Výborná kamera střih a pod Chometovou režijí vše plyne přirozeně a vy stojíte opodál, vše pozorujete a bavíte se. Nepopadáte se za břicho, ale bavíte se. Dám si film ještě jednou a budu se dívat, co mi v prvním shlédnutí uniklo pro nutnost číst titulky. Skvělý komentář Malarkey, nejhorší Enšpígl. Ani chlapec neví, co vše na sebe tím komentářem vypovídá.

    • 13.2.2018  01:48
    Clara Immerwahrová (TV film) (2014)
    ***

    Škoda, zajímavý příběh, ale pojatý nevýrazně. Říkám si jak by to vypadalo v rukách nějaké režisérské hvězdy a s hvězdným obsazením. Takhle to neurazí, ale ani nenadchne.

    • 31.1.2018  11:35

    Vynikající dokument, který vám nedovolí ani na chvíli se odpoutat od obrazovky. Skvěle a naprosto funkčně, nikoliv účelově, provedené 3D animace. Prostě takto má v dnešní době vypadat vědecky podložený populárně naučný dokument!

    • 29.1.2018  11:48

    Mám pro tuhle dobu slabost a také pro herectví Colina Firtha a tak jednu hvězdu přidávám. Komentáře jinak netřeba, příjemně a na úrovni anglického humoru se pobavíte a o to tvůrcům šlo a dokonale jim to vyšlo.

    • 22.1.2018  22:27
    Lev v zimě (1968)
    *****

    Tak tohle zpracování mohu vidět stále znovu a znovu. Vynikající a pro mne o dvě třídy výše, než zpracování Končalovského z roku 2003.

    • 19.1.2018  13:16

    Bohužel pro mne příliš s ideologickým podtextem, což film nejméně o jednu příčku snižuje.

    • 19.1.2018  13:07
    Vojna a mír (1956)
    ***

    Přestože na tehdejší dobu skvělá výprava, výborná kamera a práce s barvou a vše dobře režijně zvládnuté, je tohle dílo, podle mne, naprosto nesrovnatelné s Bondarčukovo realizací. Americká VaM je typický Hollywoodský produkt, kde mne americké hvězdy - sice první velikosti, ale americké - chtějí přesvědčit, že jsou ruské národnosti. To i hvězda největší velikosti u mne nedokáže a tím film ztrácí na věrohodnosti. Přidáme-li k tomu době poplatné líčení a filmovou řeč, nejsem schopen tuto verzi, právě ve srovnání s verzí zmíněnou, akceptovat. K těm kladům bych ještě připočetl výbornou hudbu od Nino Rota, ve které jsem poznal motivy, které za 14 let ještě zdařileji rozvedl ve Waterloo S. Bondarčuka. Celý film tak za 3 a půl hvězdičky.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace