PaRi

PaRi

Pavel P. Ries

okres Kladno
režisér dokumentarista

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 22.8.2017  13:16
    Stud (1967)
    ****

    Tak tenhle film bych povinně předepsal všem nostalgikům po téhle době, kdy v USA se vyvíjely první integrované obvody a na obzoru byl již stolní počítač zatímco náš venkov pod vedením soudruhů vypadal velmi neutěšeně. Jaký rozdíl pohledu ve srovnání s tolik oceňovaným TV šlágrem Vyprávěj, z něhož nostalgie po životě v totalitě přímo kape.

    • 8.8.2017  21:51

    Scénář komunisti z Barrandova ořezali jak jen to šlo, ale skvělý Lasica se Satinským film skvěle táhli. V té době měli zákaz jak pro práci ve filmu tak v televizi, ale režisér Lipský si je prosadil. Věděl co dělá a vyplatilo se. 3+

    • 7.8.2017  18:38
    Blade Runner (1982)
    **

    Tak tomuhle jsem prostě nedorostl. Ve filmu je stále noc, děj je tak k uzoufání rozvleklý, že jsem usínal i po desetihodinovém vydatném spánku. Pro mne to není nic víc, než detektivní trailer oblečený do hávu sci-fi. Jaký nebetyčný rozdíl mezi 2001: vesmírnou odyseou, kterou si můžu dát kdykoliv znovu a tímhle opulentním sci-fi, které jsem ani nemusel dokoukat a nikdy více už se k němu nevrátím. Podle mého názoru film při jeho premiéře neuspěl především z důvodů, že diváci nebyli ještě zblblí různými hovadinami, které se po roce 1982 na nás začaly z pláten řítit a to přímou úměrou s rozvojem PC grafiky a triků umožňující tyhle příšernosti točit. Přirozeně pak musel uspět režisérův sestřih, protože se jím trefil do tohoto zparchantělého vkusu dnešního diváka.

    • 31.7.2017  03:15

    Zajímavý počin na zajímavé téma. Dokumentu by ale slušela menší stopáž. Není mi taky moc jasné pro koho byl dokument určen. Výchovné metody v sexuální výchově jsem točil s panem Petrnouškem už v roce 2002 (Dospívání a menstruace: https://www.youtube.com/watch?v=FZ3rj6vc4j8) a už tehdy mi přišly místy značně diskutabilní. Navlékání kondomu přes ruku je jeho majstrštyk už od té doby.

    • 30.7.2017  18:03

    Zase jeden zbytečný film dobrý tak k tomu, aby zaplácl vysílací čas. Umolousaná přisprostlá lascivnost, která se snad Vieweghtovi nemůže líbit. Ale co, líbí - nelíbí - peníze jsou pořád potřeba. Pro které muže že je tento román a pro které film?

    • 27.7.2017  01:22

    Z tohoto seriálu čiší normalizační doba, což je umocněno neustálým soudruhováním. Nechápu, co ČT sleduje vysíláním tohoto průměrného normalizačního dílka mající za úkol popularizovat komunistickou VB.

    • 16.7.2017  13:16
    Masaryk (2016)
    ***

    Mne nechal tento snímek dokonale chladným, tak jako chladným byl celý film. Vlastně pak na mne působil správně. Prostě neurazí ani nenadchne. Pokud si ale chcete opravdu Jana Masaryka připomenout, pusťte si raději na iVysílání ČT Hledání ztraceného času se vzpomínkou na Jana Masaryka.

    • 15.7.2017  23:07
    Čingischán (1965)
    ***

    Američtí Mongolové se prohánějí v těch samých místech, kde se točil Vinnetou. Nejvíce mongolsky působila žena Čingischána. Ale americkému divákovi hltajícímu v té době Dallas, a nejen jemu, to jistě nevadilo a byl spokojen. Vzpomínám si, že nám dvanáctiletým klukům v té době také ne. Jinak není co komentovat - typický Hollywoodský spektákl té doby, který jistě celosvětově vydělal víc než se do jeho výroby vložilo. Jen je třeba zapomenout na historii, ale tenhle film nebyl dělán pro ty, kdo jí znají.

    • 6.7.2017  08:33

    Na svoji dobu vynikající historický film s překvapivě velkou výpravou. Při sledování filmu vám nijak nepřijde, že se jedná o snímek téměř 60 let starý.

    • 26.6.2017  16:32

    Co chcete říci k filmu, kde hlavní herečka, sama neslyšící, zahraje roli beze slov a to rovnou na Oscara? Je nutné snímek vidět!

    • 14.6.2017  11:18
    Občan Kane (1941)
    *****

    Naprosto nadčasový snímek geniálního tvůrce. Tu nadčasovost lze vnímat zejména v současné době, kdy máme zkušenost s podobným magnátem a bohatcem. Po tomto díle už byl svět filmu jiný. Naprostý milník.

    • 31.5.2017  00:04

    Ach jo, velmi mi dnes schází to, co nejrůznější přisprostlí baviči dát nemohou a to inteligentní humor pana Horníčka, Wericha. Kdo ještě dnes zbývá s podobným inteligentním humorem? Jen Jiří Suchý. Hovory byly skvělé. Občas si je na YouTube pustím.

    • 29.5.2017  14:18
    Notting Hill (1999)
    ***

    Ale ano, jako odpočinkový film na nedělní odpoledne, který nemusíte už vidět znovu, to funguje a pobaví.

    • 29.5.2017  14:07
    Monstrum (TV film) (2017)
    **

    Až na Novotného nepřesvědčivé herecké výkony. Čemu se divit? Sta a tisícidílné telenovely, ve kterých tito "herci" "hrají" je hrát nenaučí. Navíc slabý scénář a příšerná televizní dramaturgie. To se pak může kamera, stavba a výprava snažit jak chce. Prostě pod réžií a scénářem Polesného vzniklo podprůměrné dílo, což je u tak silného námětu velká škoda.

    • 28.5.2017  18:49
    Anthropoid (2016)
    ***

    No dobře, chápu, že se dnes západnímu divákovi nedá předložit Squencův Atentát, i když Anthropoid jej rozhodně nepřekonal. Divák je dnes zvyklý na jinou filmovou řeč a to bohužel především tu Hollywoodskou. Všimněte si, že je dnes - pro větší dramatičnost - potřeba vidět rozstříknutou krev na zdi při prostřelené hlavě, jakožto i jiné naturalismy, které ovšem nepřinášejí větší atmosféru a nedodávají hrdinům větší heroičnost. V naturalismu umění není, což současný film nějak nemůže pochopit. Nic z toho Atentát nepotřeboval a možná právě proto je umělecky výše. Navíc je vidět, že režisér Atentát viděl a pilně z něj opisoval. Je to vidět zejména v boji o kostel, kdy se záběry mnohdy podobají jako vejce vejci. Přesto je dobře, že tento film vznikl. Díky tomuto, oproti Atentátu béčkovému filmu, se o hrdinství našich parašutistů dozví i současný západní divák a pochopí je. Nad Atentátem nevítězí ani sloučení funkce režiséra, scénáristy a kameramana do jedné osoby. Možná právě proto. Možná by bylo lepší, pokud by Sean Ellis dělal jen kameru, tu umí velmi dobře. Atentátu jsem kdysi dal tři hvězdičky, jdu hodnocení opravit na čtyři, lhostejno kolik Athropoid získal nominací na Českého Magnezia lva.

    • 17.5.2017  10:48

    U původem scénáristky Šárky Horákové-Maixnerové to není první pokus přidat ke své profesi, podle mne, jedné z nejlepších našich scénáristek dokumentu, ještě profesi režisérky. Čekal jsem, že to jednou udělá - bylo jen otázkou času, kdy se tak stane, neboť její scénáře jsou autorsky velmi osobité a ona často trpěla - tu více, tu méně - když viděla jejich realizaci jinými režiséry. Stalo se tak prvně v r. 2015 v dokumentu ztraceni v Evropě. U tohoto snímku, stejně jako u dalšího Obchodník s deštěm, to ještě nebylo tak výrazné ani u dalších sociálních dramat, vzestup však byl zaznamenatelný. Ukazuje se ale, soudě podle tohoto jejího posledního dokumentu, že její rozhodnutí, ujmout se režie vlastních scénářů, bylo správné. Podle mého názoru, je dokument o profesoru Kouteckém jedním z nejlepších dokumentů, který vznikl v poslední době na půdě České televize. Jak je patrné, režisérka si umí vybrat i tvůrčí tým. Pod vynikající kamerou je opět podepsán Krunoslav Kiko Keteleš, který výraznou poetiku dokumentu významně podtrhuje stejně tak, jako to činí výborná zvuková složka a hudební režie Oto Mandelíka. Tak jak je u Šárky Maixnerové zvykem, její scénáře jsou zaklenuty mezi začátkem a koncem, kdy tvoří velmi pevný most, a to často se silnou symbolikou. Ne jinak je to i v tomto snímku - umocněno její vlastní režií. Pan profesor čeká na začátku dokumentu na nádraží svého milovaného města na svůj poslední vlak, kdy mezi tím stačí v syžetu odvyprávět svůj život. Očekývaný vlak ale nepřijede - konečně, vždyť ještě přeci nedokouřil své poslední viržínko.

    • 3.5.2017  12:06
    Waterloo! (TV film) (2014)
    *

    Zase jedem zbytečný dokument, který nepřináší vůbec nic nového, než tendenční pohled na Napoleona. V záběrech je často vykrádáno skvělé a dosud nepřekonané Waterloo od Sergeje Bondarčuka a další filmová díla a "okořeněné" drastickými záběry, ať si divák odkojený současnými akčňáky přijde na své. Nic takového Bondarčuk ve svém záběrově vykrádaném heroickém filmu nepotřeboval. Až legračně působí Napoleon s Wellikngtonem jak u jednoho stolu, jako u kulečníku v hospodě, posouvají vojáčky. To neobstojí ani v nadsázce či nějakém pochybném uměleckém záměru vzhledem k tomu, že oba byli neustále přímo na bojišti a Napoleon osobně na koni vedl svojí gardu do bitvy! Režisér tohle vše evidentně nestihl nastudovat, neboť čas věnoval hlavně prohlížení všech děl, která kdo o Waterloo natočil a vykrádal z nich záběry. To dá samozřejmě fušku a žere to čas, Ano, toto není hraný film, ale dokument. O to spíše bych v komentáři očekával něco více, než oblíbená klišé např. držení se dobře známých historických faktů. To, že si Napoleon podmanil větší část Evropy bylo zásluhou především britského impéria, které stavělo proti revoluční Francii jednu koalici za druhou a platilo je svým bohatstvím získaným především ze zotročování zámořských kolonií. Geniální stratég Napoleon pak jednu koalici za druhou porážel a sebevědomí mu rostlo - samozřejmě - a to až do nekritičnosti. Spojenci - opět v čele s Anglií - se neměli co vrhat na Francii po triumfálním návratu Napoleona z Elby. Francouzi Napoleona slavně přijali, bez jediného výstřelu! Dosazený tlustý Ludvík XVIII. se stačil za pár měsíců své vlády zcela znemožnit. Francouzský národ si Napoleona znovu postavil do čela. Napoleon se navíc obrátil ke všem evropským státům s ujištěním, že nechce válčit, ale jen v míru dále vládnout Francii. Tohle vše bych očekával, že bude v dobrém dokumentu řečeno. Tohle ale dobrý dokument není. Je to jen jednostranný pohled, který vykrádá záběry z jiných děl! Takové dokumentární Waterloo. Nikdo nemůže zpochybnit, že Napoleon byl vojenským i politickým géniem. O kvalitách režiséra tohoto snímku si myslím své.

    • 1.5.2017  23:41
    Wilsonov (2015)
    *

    Upatlané, upocené, rádoby parodické, vcelku naprosto v křeči. Režisér by měl zůstat u reklam a videoklipů - to mu jde podstatně lépe.

    • 30.4.2017  00:01
    Po stopách staré Rusi (TV seriál) (2013)
    ***

    První díl o Petrohradu mne nijak nenadchl. Je jen málo prostoru věnováno jedinečné architektuře a památkám. Režisér se rozhodl ukázat Petrohrad přes portréty zajímavých povolání vybraných obyvatel města a tento pohled mě osobně nevyhovuje. Nepotřebuji se seznamovat 5 minut s kapitánem ledoborce odstraňující led z Něvy a s dalšími povoláními. Ano, město jsou také jeho lidé ale tady mi to přišlo, že architektura a památky jsou jen kulisou pro práci těchto vybraných profesí. U mne slabší průměr. Neurazí, ale ani nenadchne.

    • 23.4.2017  23:30
    Rio Grande (1950)
    **

    Řekl bych, že tato westernová zpěvohra s plukovními zpěváky značně vyčpěla těmi téměř sedmdesáti lety od natočení. Působí dnes jako selanka z červené knihovny s melodramatickou hudbou v symfonickém provedení, jak bylo tehdy zvykem. V ukazování chrabrých vojáků USA a rodinných hodnot jaksi vyšumělo to, že Indiáni právem bránili zemi svých předků, která jim byla bezohledně a surově ukradená.

    • 19.4.2017  23:15
    Varieté (2010)
    ***

    Inu, slabý odvar Chicaga, ze kterého je značně opisováno. Jinak, ale celkem koukatelné.

    • 17.4.2017  15:56
    Babička (1971)
    ****

    Zaručeného úspěchu při převodu slavného literárního díla do filmové podoby docílíte, pokud toto dílo budete respektovat v jeho duchu. Přesně to režisér Moskalyk udělal a přidal ještě úctu a to, že měl tohle dílo Boženy Němcové opravdu rád. Poznám to, protože mám k Babičce silné pouto z dětství, kdy mi je maminka nejednou předčítala a pak jsem jej několikrát přečetl sám, když jsem to už uměl.

    • 2.4.2017  08:05

    Škoda komentáře, navíc tu už vše podstatné bylo napsáno. Alespoň kdyby se kostyméři podívali, jak opravdu vypadal pověstný klobouk Napoleona.

    • 14.3.2017  22:33
    Mise na Mars (2000)
    ***

    Vypadá to jako 2001: Vesmírná odysea, ale Odysea to není! Vypadá to jako Blízká setkání třetího druhu, ale Blízká setkání to nejsou! Vypadá to ... ano pouze to vypadá a tváří se to jako... Co to tedy je? Slušné filmové řemeslo s rutinérsky dobře odvedenými hereckými výkony, ale umění to není! Neurazí to, ale ani nenadchne a všechno ostatní už tu bylo řečeno v jiných komentářích. Podruhé to vidět nemusím, kdežto ty jmenované spektákly ano a to i vícekrát.

    • 13.3.2017  11:41
    Angelika (2013)
    *

    Naprosto zbytečný film, takže je zbytečný i komentář.

    • 12.3.2017  14:58

    Tak nevím, bezesporu se jednalo na svou dobu o vynikající adaptaci románu, což ukazuje ten věnec Oscarů. Mám ale pocit, že čas, těch dlouhých 78 let, zanechal na tomto díle značné jizvy dobového charakteru. Především dnes již herci mají jiný výrazový rejstřík - zde působí poněkud divadelně. Vyvinula se i filmová řeč. Výprava je vynikající i když ze zabrání do děje mne vytrhovaly ty zadní projekce, které u takto nákladného filmu nechápu. V té době už bylo možné se bez nich obejít. Kamera je jinak skvělá s dokonalou prací v barvě, což nebylo samozřejmostí. Nejvíc mi však vadí ta dobová macha, která si neuměla představit, že by téměř pod každým záběrem nezněla utahaná hudba. K celkově divadelnímu pojetí přispívá i způsob vsouvaného komentáře a to, že zásadní bitvy jsou komentovány a ne ukázány. Celkově z filmu čouhá především ateliérové zpracování.

    • 7.3.2017  23:47

    Je vždycky nesmírně těžké udržet tzv. Love Story v přijatelné poloze, aby nespadla do bohapustého kýče a že to Hollywood umí tam spadnout. Davidu O. Russellovi se podařilo tu hranu kýče nepřekročit. Možná to bylo předlohou a nebo tím, že si ke své režii napsal i scénář. Je vlastně jedno čím to bylo, povedlo se a nominace na 8 Oscarů to potvrdila. Jennifer Lawrence se mi líbí čím dál tím více a toho Oscara jí hodně přeju.

    • 28.2.2017  16:31
    Příchozí (2016)
    ****

    Tak na takovouto filmovou Sci-Fi jsem čekal hodně dlouho. Sci-Fi, kde neútočí na Zemi nejrůznější uslintané latexové potvory, či obří hmyz, kde Zemi neohrožuje mega asteroid, který parta správných amerických hochů odstřelí v poslední vteřině a jiné a jiné béčkové stupidity. Ničeho podobného se nemusíte u Příchozích bát. Jedná se o filosofické dílo, které není ani tak o setkání s jinou vesmírnou inteligencí, jako daleko spíše o nás o lidech. Možná, že se s jménem režiséra setkáváte prvně, ale vězte, že se jedná o jednoho z nejlepších světových režisérů pocházejícího z Kanady. Na filmu mne, vedle jeho skvělé režie, výborné kamery a hudby, zaujalo, jak poměrně minimalistickými prostředky je docílena velká míra věrohodnosti. O to víc mne mrzí drobné pihy na kráse tohoto snímku. Hollywood holt určitým způsobem poznamená každého a chce-li v této Mece filmu uspět, musí dát něco na obětní oltář továrny na sny. Tou obětí jsou některá klišé, přes které zřejmě hollywoodský vlak nejede. A tak i tady, aby bylo vše vyvážené, zachraňuje svět pěkná a chytrá vědkyně, musí tu být malá holčička, černoch (pardon, Afroameričan) a taky láska. Ale pod vedením zmíněného režiséra jsou tahle obvyklá klišé namixována v míře únosné, tedy menší, než malé.

    • 27.2.2017  23:45

    Inu, co dodat k hereckému, scenáristickému a režijnímu koncertu? Dal bych pět hvězd, kdyby film nekončil tak nějak useknutě.

    • 20.2.2017  17:36
    Bohéma (TV seriál) (2017)
    *

    Prostě velikány Buriana, Štěpánka či Marvana nelze hrát!! Pokud to někdo zkusí nutně musí dojí ke karikatuře a pokud tvůrci přistupují k reálným velikánům navíc nepravdami tak se tisíckrát mohou vymlouvat na autorskou licenci, prostě je to čirý diletantismus! Navíc, jak se nechala slyšet Jana Štěpánková, nikdo s nimi nic nekonzultoval. Scénáristka Brdečková si tohle vše uvědomovala a původně chtěla, aby se jednalo o smyšlené postavy. Škoda, že s touto opulentností souhlasila a poškodila si tak své dobré jméno.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace