PaRi

PaRi

Pavel P. Ries

okres Kladno
režisér dokumentarista

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 21.11.2017  10:34

    Tak tenhle kýč jsem nedokázal ani dokoukat. Červená knihovna pro paní a dívky z první poloviny minulého století. Je s podivem, že něco takového napsal velký francouzský dramatik. Nebo to takhle zprznil Vávra? To by bylo také s podivem. Poté co se milenci k sobě poprvé skloní v zámeckém budoáru a kamera švenkne do ohně krbu, který má symbolizovat právě rozhořelou lásku, jsem od tohoto pouťového spektáklu znechuceně odešel. Jinak nutno uznat, jak bylo u Vávry zvykem, že na výpravě se nešetřilo a kamera nebyla špatná. To se nedá říci o hereckých výkonech hlavních rolí. K uzoufání teatrální.

    • 19.11.2017  10:19

    Jen těžko se mi hodnotí jednotlivé díly této minisérie geniálního Dańka, protože kvalita jednotlivých dílů nijak nekolísá a je vynikající. Přesto si myslím, že Jiřina Bohdalová v tomto dílu je úžasná a předvádí suverénně jak velký je její herecký rejstřík. U všech dílů platí to, že je-li skvělá předloha a režisér, který si umí dosadit pro svoji předlohu herce, je možné docílit úžasné drama i jen pouze mezi kulisami TV studia.

    • 1.11.2017  13:21

    Já mám pro Kršku a Felixe le Beux slabost a tak o jednu hvězdičku nadsazuji. Na film jsem se nedávno díval znovu po letech a pořád mě bavil. Skvělá hudba a bezchybné herecké výkony.

    • 1.11.2017  13:10

    Skvělý režisér Krška dokázal tuhle komedii držet v milé nadsázce a to včetně názvu. Bavilo mne to. Pro pamětníky je tu navíc obrazová ilustrace doby, která se nedá srovnat - pro svoji autentičnost - s kašírovaným seriálem ČT Vyprávěj. Film samozřejmě drží použití skvělých herců, kterým dnes ti telenoveláčtí nesahají ani po kotníky. Pod vedením režiséra se jim podařilo zalidnit film uvěřitelným a milým panoptikem postav.

    • 31.10.2017  00:28

    Tuhle adaptaci Šrámka stavím značně výše, než Stříbrný vítr a to zřejmě také, pro skvělý výkon Dany Medřické, jejíž civilní projev je mi velmi blízký.

    • 31.10.2017  00:23

    Zajisté, že film má své kvality, ale pro mne jsou postavy příliš přehrávané a přepoetizované a tak mne připadali i v době, kdy mne bylo jako Ratkinovi. Dnes už vypadají úplně směšně.

    • 22.10.2017  23:44
    Hodný chlapec (TV film) (2004)
    ***

    Typicky televizní neurazí ani nenadchne. Bez nápadu a bez invence. Poslední klapka a co tam máme v plánu dalšího? Klidně by to mohlo být natočeno i v sedmdesátých letech a nikdo by to nepoznal.

    • 14.10.2017  23:11
    Znamení (2002)
    ***

    Pro mne jen horor navlečený do sci-fi navíc plný nelogismů.

    • 22.8.2017  13:16
    Stud (1967)
    ****

    Tak tenhle film bych povinně předepsal všem nostalgikům po téhle době, kdy v USA se vyvíjely první integrované obvody a na obzoru byl již stolní počítač zatímco náš venkov pod vedením soudruhů vypadal velmi neutěšeně. Jaký rozdíl pohledu ve srovnání s tolik oceňovaným TV šlágrem Vyprávěj, z něhož nostalgie po životě v totalitě přímo kape.

    • 8.8.2017  21:51

    Scénář komunisti z Barrandova ořezali jak jen to šlo, ale skvělý Lasica se Satinským film skvěle táhli. V té době měli zákaz jak pro práci ve filmu tak v televizi, ale režisér Lipský si je prosadil. Věděl co dělá a vyplatilo se. 3+

    • 7.8.2017  18:38
    Blade Runner (1982)
    **

    Tak tomuhle jsem prostě nedorostl. Ve filmu je stále noc, děj je tak k uzoufání rozvleklý, že jsem usínal i po desetihodinovém vydatném spánku. Pro mne to není nic víc, než detektivní trailer oblečený do hávu sci-fi. Jaký nebetyčný rozdíl mezi 2001: vesmírnou odyseou, kterou si můžu dát kdykoliv znovu a tímhle opulentním sci-fi, které jsem ani nemusel dokoukat a nikdy více už se k němu nevrátím. Podle mého názoru film při jeho premiéře neuspěl především z důvodů, že diváci nebyli ještě zblblí různými hovadinami, které se po roce 1982 na nás začaly z pláten řítit a to přímou úměrou s rozvojem PC grafiky a triků umožňující tyhle příšernosti točit. Přirozeně pak musel uspět režisérův sestřih, protože se jím trefil do tohoto zparchantělého vkusu dnešního diváka.

    • 31.7.2017  03:15

    Zajímavý počin na zajímavé téma. Dokumentu by ale slušela menší stopáž. Není mi taky moc jasné pro koho byl dokument určen. Výchovné metody v sexuální výchově jsem točil s panem Petrnouškem už v roce 2002 (Dospívání a menstruace: https://www.youtube.com/watch?v=FZ3rj6vc4j8) a už tehdy mi přišly místy značně diskutabilní. Navlékání kondomu přes ruku je jeho majstrštyk už od té doby.

    • 30.7.2017  18:03

    Zase jeden zbytečný film dobrý tak k tomu, aby zaplácl vysílací čas. Umolousaná přisprostlá lascivnost, která se snad Vieweghtovi nemůže líbit. Ale co, líbí - nelíbí - peníze jsou pořád potřeba. Pro které muže že je tento román a pro které film?

    • 27.7.2017  01:22

    Z tohoto seriálu čiší normalizační doba, což je umocněno neustálým soudruhováním. Nechápu, co ČT sleduje vysíláním tohoto průměrného normalizačního dílka mající za úkol popularizovat komunistickou VB.

    • 16.7.2017  13:16
    Masaryk (2016)
    ***

    Mne nechal tento snímek dokonale chladným, tak jako chladným byl celý film. Vlastně pak na mne působil správně. Prostě neurazí ani nenadchne. Pokud si ale chcete opravdu Jana Masaryka připomenout, pusťte si raději na iVysílání ČT Hledání ztraceného času se vzpomínkou na Jana Masaryka.

    • 15.7.2017  23:07
    Čingischán (1965)
    ***

    Američtí Mongolové se prohánějí v těch samých místech, kde se točil Vinnetou. Nejvíce mongolsky působila žena Čingischána. Ale americkému divákovi hltajícímu v té době Dallas, a nejen jemu, to jistě nevadilo a byl spokojen. Vzpomínám si, že nám dvanáctiletým klukům v té době také ne. Jinak není co komentovat - typický Hollywoodský spektákl té doby, který jistě celosvětově vydělal víc než se do jeho výroby vložilo. Jen je třeba zapomenout na historii, ale tenhle film nebyl dělán pro ty, kdo jí znají.

    • 6.7.2017  08:33

    Na svoji dobu vynikající historický film s překvapivě velkou výpravou. Při sledování filmu vám nijak nepřijde, že se jedná o snímek téměř 60 let starý.

    • 26.6.2017  16:32

    Co chcete říci k filmu, kde hlavní herečka, sama neslyšící, zahraje roli beze slov a to rovnou na Oscara? Je nutné snímek vidět!

    • 14.6.2017  11:18
    Občan Kane (1941)
    *****

    Naprosto nadčasový snímek geniálního tvůrce. Tu nadčasovost lze vnímat zejména v současné době, kdy máme zkušenost s podobným magnátem a bohatcem. Po tomto díle už byl svět filmu jiný. Naprostý milník.

    • 31.5.2017  00:04

    Ach jo, velmi mi dnes schází to, co nejrůznější přisprostlí baviči dát nemohou a to inteligentní humor pana Horníčka, Wericha. Kdo ještě dnes zbývá s podobným inteligentním humorem? Jen Jiří Suchý. Hovory byly skvělé. Občas si je na YouTube pustím.

    • 29.5.2017  14:18
    Notting Hill (1999)
    ***

    Ale ano, jako odpočinkový film na nedělní odpoledne, který nemusíte už vidět znovu, to funguje a pobaví.

    • 29.5.2017  14:07
    Monstrum (TV film) (2017)
    **

    Až na Novotného nepřesvědčivé herecké výkony. Čemu se divit? Sta a tisícidílné telenovely, ve kterých tito "herci" "hrají" je hrát nenaučí. Navíc slabý scénář a příšerná televizní dramaturgie. To se pak může kamera, stavba a výprava snažit jak chce. Prostě pod réžií a scénářem Polesného vzniklo podprůměrné dílo, což je u tak silného námětu velká škoda.

    • 28.5.2017  18:49
    Anthropoid (2016)
    ***

    No dobře, chápu, že se dnes západnímu divákovi nedá předložit Squencův Atentát, i když Anthropoid jej rozhodně nepřekonal. Divák je dnes zvyklý na jinou filmovou řeč a to bohužel především tu Hollywoodskou. Všimněte si, že je dnes - pro větší dramatičnost - potřeba vidět rozstříknutou krev na zdi při prostřelené hlavě, jakožto i jiné naturalismy, které ovšem nepřinášejí větší atmosféru a nedodávají hrdinům větší heroičnost. V naturalismu umění není, což současný film nějak nemůže pochopit. Nic z toho Atentát nepotřeboval a možná právě proto je umělecky výše. Navíc je vidět, že režisér Atentát viděl a pilně z něj opisoval. Je to vidět zejména v boji o kostel, kdy se záběry mnohdy podobají jako vejce vejci. Přesto je dobře, že tento film vznikl. Díky tomuto, oproti Atentátu béčkovému filmu, se o hrdinství našich parašutistů dozví i současný západní divák a pochopí je. Nad Atentátem nevítězí ani sloučení funkce režiséra, scénáristy a kameramana do jedné osoby. Možná právě proto. Možná by bylo lepší, pokud by Sean Ellis dělal jen kameru, tu umí velmi dobře. Atentátu jsem kdysi dal tři hvězdičky, jdu hodnocení opravit na čtyři, lhostejno kolik Athropoid získal nominací na Českého Magnezia lva.

    • 17.5.2017  10:48

    U původem scenáristky Šárky Horákové-Maixnerové to není první pokus přidat ke své profesi, podle mne, jedné z nejlepších našich scenáristek dokumentu, ještě profesi režisérky. Čekal jsem, že to jednou udělá - bylo jen otázkou času, kdy se tak stane, neboť její scénáře jsou autorsky velmi osobité a ona často trpěla - tu více, tu méně - když viděla jejich realizaci jinými režiséry. Stalo se tak prvně v r. 2015 v dokumentu ztraceni v Evropě. U tohoto snímku, stejně jako u dalšího Obchodník s deštěm, to ještě nebylo tak výrazné ani u dalších sociálních dramat, vzestup však byl zaznamenatelný. Ukazuje se ale, soudě podle tohoto jejího posledního dokumentu, že její rozhodnutí, ujmout se režie vlastních scénářů, bylo správné. Podle mého názoru, je dokument o profesoru Kouteckém jedním z nejlepších dokumentů, který vznikl v poslední době na půdě České televize. Jak je patrné, režisérka si umí vybrat i tvůrčí tým. Pod vynikající kamerou je opět podepsán Krunoslav Kiko Keteleš, který výraznou poetiku dokumentu významně podtrhuje stejně tak, jako to činí výborná zvuková složka a hudební režie Oto Mandelíka. Tak jak je u Šárky Maixnerové zvykem, její scénáře jsou zaklenuty mezi začátkem a koncem, kdy tvoří velmi pevný most, a to často se silnou symbolikou. Ne jinak je to i v tomto snímku - umocněno její vlastní režií. Pan profesor čeká na začátku dokumentu na nádraží svého milovaného města na svůj poslední vlak, kdy mezi tím stačí v syžetu odvyprávět svůj život. Očekávaný vlak ale nepřijede - konečně, vždyť ještě přeci nedokouřil své poslední viržínko.

    • 3.5.2017  12:06
    Waterloo! (TV film) (2014)
    *

    Zase jedem zbytečný dokument, který nepřináší vůbec nic nového, než tendenční pohled na Napoleona. V záběrech je často vykrádáno skvělé a dosud nepřekonané Waterloo od Sergeje Bondarčuka a další filmová díla a "okořeněné" drastickými záběry, ať si divák odkojený současnými akčňáky přijde na své. Nic takového Bondarčuk ve svém záběrově vykrádaném heroickém filmu nepotřeboval. Až legračně působí Napoleon s Wellikngtonem jak u jednoho stolu, jako u kulečníku v hospodě, posouvají vojáčky. To neobstojí ani v nadsázce či nějakém pochybném uměleckém záměru vzhledem k tomu, že oba byli neustále přímo na bojišti a Napoleon osobně na koni vedl svojí gardu do bitvy! Režisér tohle vše evidentně nestihl nastudovat, neboť čas věnoval hlavně prohlížení všech děl, která kdo o Waterloo natočil a vykrádal z nich záběry. To dá samozřejmě fušku a žere to čas, Ano, toto není hraný film, ale dokument. O to spíše bych v komentáři očekával něco více, než oblíbená klišé např. držení se dobře známých historických faktů. To, že si Napoleon podmanil větší část Evropy bylo zásluhou především britského impéria, které stavělo proti revoluční Francii jednu koalici za druhou a platilo je svým bohatstvím získaným především ze zotročování zámořských kolonií. Geniální stratég Napoleon pak jednu koalici za druhou porážel a sebevědomí mu rostlo - samozřejmě - a to až do nekritičnosti. Spojenci - opět v čele s Anglií - se neměli co vrhat na Francii po triumfálním návratu Napoleona z Elby. Francouzi Napoleona slavně přijali, bez jediného výstřelu! Dosazený tlustý Ludvík XVIII. se stačil za pár měsíců své vlády zcela znemožnit. Francouzský národ si Napoleona znovu postavil do čela. Napoleon se navíc obrátil ke všem evropským státům s ujištěním, že nechce válčit, ale jen v míru dále vládnout Francii. Tohle vše bych očekával, že bude v dobrém dokumentu řečeno. Tohle ale dobrý dokument není. Je to jen jednostranný pohled, který vykrádá záběry z jiných děl! Takové dokumentární Waterloo. Nikdo nemůže zpochybnit, že Napoleon byl vojenským i politickým géniem. O kvalitách režiséra tohoto snímku si myslím své.

    • 1.5.2017  23:41
    Wilsonov (2015)
    *

    Upatlané, upocené, rádoby parodické, vcelku naprosto v křeči. Režisér by měl zůstat u reklam a videoklipů - to mu jde podstatně lépe. Tři sezóny v pekle byla zřejmě výjimka.

    • 30.4.2017  00:01
    Po stopách staré Rusi (TV seriál) (2013)
    ***

    První díl o Petrohradu mne nijak nenadchl. Je jen málo prostoru věnováno jedinečné architektuře a památkám. Režisér se rozhodl ukázat Petrohrad přes portréty zajímavých povolání vybraných obyvatel města a tento pohled mě osobně nevyhovuje. Nepotřebuji se seznamovat 5 minut s kapitánem ledoborce odstraňující led z Něvy a s dalšími povoláními. Ano, město jsou také jeho lidé ale tady mi to přišlo, že architektura a památky jsou jen kulisou pro práci těchto vybraných profesí. U mne slabší průměr. Neurazí, ale ani nenadchne.

    • 23.4.2017  23:30
    Rio Grande (1950)
    **

    Řekl bych, že tato westernová zpěvohra s plukovními zpěváky značně vyčpěla těmi téměř sedmdesáti lety od natočení. Působí dnes jako selanka z červené knihovny s melodramatickou hudbou v symfonickém provedení, jak bylo tehdy zvykem. V ukazování chrabrých vojáků USA a rodinných hodnot jaksi vyšumělo to, že Indiáni právem bránili zemi svých předků, která jim byla bezohledně a surově ukradená.

    • 19.4.2017  23:15
    Varieté (2010)
    ***

    Inu, slabý odvar Chicaga, ze kterého je značně opisováno. Jinak, ale celkem koukatelné.

    • 17.4.2017  15:56
    Babička (1971)
    ****

    Zaručeného úspěchu při převodu slavného literárního díla do filmové podoby docílíte, pokud toto dílo budete respektovat v jeho duchu. Přesně to režisér Moskalyk udělal a přidal ještě úctu a to, že měl tohle dílo Boženy Němcové opravdu rád. Poznám to, protože mám k Babičce silné pouto z dětství, kdy mi je maminka nejednou předčítala a pak jsem jej několikrát přečetl sám, když jsem to už uměl.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace