PaRi

PaRi

Pavel P. Ries

okres Kladno
režisér dokumentarista

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
    • 18.8.2018  23:01
    Evita (1996)
    ***

    Nejsem milovníkem žánru muzikál - myslím, že mnohdy snižuje drama jako v tomto případě, prostě zpívající diktátor mi přijde úsměvný - a tak zřejmě nejsem ani objektivní v hodnocení. Jen si říkám, co z filmu zbude? Oscarová píseň, kterou si mohu poslechnout vždy znovu, ale tento film už vidět znovu nemusím.

    • 15.8.2018  12:43
    Prázdniny v Provence (2016)
    odpad!

    Tak tohle fakt nestojí za komentář. Jen zírám, že pod tohle se podepíše Vladimír Michálek! Inu prachy nečekají... https://youtu.be/ACGCwHML_h0?t=91.

    • 7.8.2018  17:46
    Hitler versus Churchill (TV film) (2017)
    *

    Osobně mi velmi vadí srovnávání snad největšího válečného zločince s jedním z největších britských státníků. Již tento záměr považuji za bulvární a nehodný kvalitní dokumentaristiky! Přesně tímto způsobem, porovnání neporovnatelného a tím zpochybňování skutečných hodnot, posouváme společnost k onomu rozmělnění hodnot, kdy vrah je mediálně na stejné úrovni - ne-li na vyšší - jako hrdina! Do toho patří také velmi zcestné poměřování německé armády a armády spojenců, aniž by v komentáři zaznělo, že německá armáda sloužila bandě nacistických zločinců a jejím hlavním velitelem byl super válečný zločinec! Pokud tento zločinec vyhrával byla z něj německá armáda a její generalita nadšena a žádné páchané zločiny jí nevadily. Její zvěrstva v Polsku i v Rusku a jinde se příliš nelišily od zvěrstev SS. Divme se pak, že u mladých lidí vzniká obdiv k Hitlerovi. Je smutné, že tento dokument zařadila veřejnoprávní ČT do svého programu.

    • 1.8.2018  15:36

    Tak bez patosu to nebylo možné v té době natočit, ale za tu úroveň skvělé výpravy, kdy námořní bitvy jsou natočeny tak, že by se za to nemuseli stydět ani v Hollywoodu, a to v době, kdy se tvůrcům nemohlo ani zdát o počítačových efektech, to filmu odpustíte. Jako kluci jsme na tenhle film zírali s otevřenou pusou a vždy, když jej v kině dávali znovu, tak jsme na něj šli.

    • 27.7.2018  12:54
    Wolf Hall (TV seriál) (2015)
    *****

    Filmové zpracování TV témat vždy hodnotím podle toho, jak brzo mne tvůrci dokáží přenést do doby o které vypráví. U tohoto TV seriálu dávám nejvyšší hodnocení a to proto, že se to tvůrcům povedlo hned v prvním dílu a tendence není klesající. Vynikající režie, kamera, herecké výkony. Kdysi tyto konverzační historické série ČT také uměla, kdysi, to už je ale hodně dávno to se ještě psala jako ČST. Dnes je to tristní. Chybí Daněk a podobní tvůrci. Samozřejmě, že tato forma není pro milovníky nejrůznějších akčních pokleslých žánrů typu fantasi, nemající se skutečnou historií nic společného. Ti ať to ani nezkouší ať nemusí především o sobě vypovídat jako jakýsi nick mamrman.

    • 16.7.2018  13:14

    Vedle velmi špatné volby Laweho, kterému jsem nevěřil ani úsměv a připomínal mi spíše Limonádového Joe se jedná o vykradení nebo inspiraci(?) několika westernů Sedmi statečnými počínaje a Rio Bravem konče. Pohromadě to udržuje mistr Morricone a charismatický Lee Van Cleef.

    • 15.7.2018  00:24

    Pro mne tak na jedno podívání. Navíc dle mého názoru bylo špatnou volbou postavit vedle sebe DiCapria a Damona. Mě připadají typově zaměnitelní a trvalo mi hodně dlouho, než jsem je ve filmu rozeznával, takže ta skrytá identita byla dokonalá i pro diváka..

    • 14.7.2018  18:50

    Vynikajícím způsobem převedené literární dílo to TV cyklu. Inu byla to doba velkých herců na jejichž skvělých výkonech především ten úspěch stojí. Potom samozřejmě také na panu Zelenkovi, který si spolu s režisérem Filipem nemysleli, že jsou lepší než pan Neff a přistoupili k převedení jeho předlohy na obrazovku s velkou pokorou, takže se tento přepis stal nadčasovým a můžete jej vidět klidně i několikrát, tak jako já, kdy si jej po nějakém čase dám určitě znovu.

    • 8.7.2018  09:19
    Valmont (1989)
    ****

    Mě osobně více vyhovuje toto Formanovo pojetí oproti Nebezpečným známostem od Frease. Přijde mi svižnější nápaditější ve zpracování a také výběr herců pro hlavní postavy mi více sedí. Škoda, že Forman přichází se svým Valmontem pouze rok po uvedení Nebezpečných známostí nominovaných na 7 Oscarů s třemi obdrženými. Takže téma bylo vyčerpáno.

    • 8.7.2018  02:02

    Ach jo, zase jeden pokus natočit skvělé literární dílo s přístupem jsem lepší než autor a udělám to tedy podle sebe. Na prznění klasiky by měl existovat nějaký §, protože klasici se už bránit většinou nemohou, ledaže by tak chodili tyhle prznitele svých děl strašit. Je mi jasné, že film má jinou řeč vyprávění než román, ale máme tady mnoho příkladů - má-li režisér pokoru před literárním dílem - že filmový přepis může dopadnou výborně. Sophie Barthes k těm pokorným tvůrcům evidentně nepatří. Vytrhala tak věci ze slavného díla z kontextu a takto zmrzačené dílo špatně ilustrovala. To pak nemohou zachránit ani dobří herci či výborné kostýmy a slušná hudba.

    • 6.7.2018  01:29

    Od tohoto filmu jsem začal sledovat Edwarda Nortona - vynikající výkon, že Gere měl co dělat, aby mu stačil. Kdypak asi dosáhne Norton na Oscara?

    • 28.6.2018  23:58

    Viděno znovu asi po dvaceti letech se zjištěním, že mě to nebavilo stejně jako tehdy, ale spíš ještě o něco míň. Ve filmu totálně přehrávají všichni role zajíčků jsou zoufale nepřesvědčivé, Suchařípa mě svojí karikaturou seladona přímo otravoval. K Chytilové jsem měl vždy ambivalentní vztah. Pokud nejste žena feministka nenávidějící muže, pak o nic nepřijdete, když tenhle film neuvidíte. V roce 2000 získala Věra Chytilová na MFF v Karlových Varech Křišťálový glóbus za mimořádný umělecký přínos světové kinematografii. Akorát, že ta světová kinematografie si toho jejího mimořádného přínosu nějak moc nevšimla. Tedy krom neproměněné nominace na Velkou cenu festivalu v Cannes v r. 1970 za film Ovoce stromů rajských jíme a stejně tak neproměněné nominace na Berlínského Zlatého medvěda za film Vlčí bouda v r. 1987.

    • 24.6.2018  23:47
    Jan Žižka (1955)
    ***

    Vávra prostě uměl natočit historický velkofilm a Štěpánek byl v roli Žižky nepřekonatelný i když Alšovsky zidealizovaný. Jen kdyby z toho nečišela jak sláma z bot ta komunistická ideologie, která zneužila kde co i to husitství.

    • 10.6.2018  04:03

    Říkám si, kolik diváků a generací už Ducháčka vidělo od premiéry v roce 1938? A stále znovu baví a bude bavit další generace, tenhle nestárnoucí geniální komik. Především na Burianovi komedie stojí. Zkuste si je představit bez něj - nejde to, že!

    • 26.5.2018  01:15

    Nějak mne ten film nevzal a Hemmings mi připadal lepší a přesvědčivější ve zvětšenině, než jako Alfréd. Navíc, i přes veleúspěšnou Zvětšeninu, mám pocit, že Hemmings byl herec cca čtyř výrazů. Rozhodně na filmu zapracoval zub času a určitě nepatří k nadprůměrným snímkům doby svého vzniku.

    • 20.5.2018  13:36
    Božská Ema (1979)
    ****

    Božská Turzonovová, pod vedením skvělého Krejčíka, která má co hrát díky scénáři od Mahlera. Je na co se koukat očima Ondříčka a Šámala a nádherně to stmeluje hudba Zdeňka Lišky proti které by jistě neměla nic ani Božská Ema osobně.

    • 20.5.2018  13:31

    Tohle je přesně formát pro komerční TV a ne veřejnoprávní ČT. Tady mi to velmi vadí.

    • 20.5.2018  13:29

    Pottermánie mne neoslovuje a to ani v knižní předloze. Byl jsem schopen se podívat jen na tento díl a to mne na něj dovlekly mé děti. Zlaté české pohádky.

    • 20.5.2018  13:21
    Svatební cesta do Jiljí (TV film) (1983)
    ****

    Moje velmi oblíbená kniha a s adaptací Hynka Bočana a volbou hlavních představitelů jsem více než spokojený, což mi umožňuje dát si tohle dílko opakovaně.

    • 20.5.2018  01:45

    Nenadchlo ani neurazilo. Podruhé vidět nemusím. Myslím, že nominace na 6 Razzies ten film dost dobře charakterizuje. Víc slov netřeba.

    • 16.5.2018  11:57

    Inu, scenáristika je výsostným samostatným uměleckým oborem, který se vyučuje na vysoké škole, jako je např. FAMU. To samé platí pro obor filmové režie. Jestli je pravdou to, co tu napsal scenárista filmu pan Kosatík - a není důvod si myslet, že ne - pak čemu se divíme. Neumím si představit, že bych takto surově, bez vědomí autora scénáře zasáhl do jeho práce a pak se ke scénáři připsal jako spoluautor, jak to udělal režisér. Ke kladům a záporům filmu se nebudu rozepisovat, je jich tu v komentářích řečeno dost a jen bych je opakoval. Snad jen bych dodal, že i přes viditelnou snahu postavit se k tématu jinak, než je obvyklé, což je mi sympatické, tato snaha, především směrem k divákovi, nevyšla a to tu rozhodně nehoruji podbízet se divákovi tak, jako to vidíme u Troškových filmů. Těžko ale soudit do jaké míry za to mohl scénář, když s ním bylo naloženo tak surově, jak říká pan Kosatík a do jaké míry je to vina režiséra a jeho nakládání s autorskou prací scenáristy. Soudě podle jiného díla České století, kde je na scénáři vedle pana Kosatíka podepsán také režisér, v tomto případě Robert Sedláček, vypadá výsledek ale zcela jinak. Podivné na tom všem je to, že scénář, než je schválen v definitivní verzi, prochází velmi složitým mechanismem schvalování. Jak je poté možné do něj tak významně zasáhnout, že je autor scénáře nucen se od hotového filmu distancovat, moc nechápu. Očekával bych, že se k tomu režisér filmu vyjádří. Pak je mi také záhadou, co dělali hned tří dramaturgové podepsaní pod filmem. Jen těžko by asi režisér zařadil bitvu na Bílé hoře do roku 1622, tak proč si svévolně změní data a chování manželky Ferdinanda II.? Eleonora Gonzagová se stává manželkou Ferdinanda II. až 2. února roku 1622 to za prvé. A za druhé bylo o ní známo, že nebyla žádným náboženským štváčem, ale spíše vášně mírnila. Jako bych slyšel reakce dramaturgů, pokud byla tato námitka vznesena: A kdo to prosím vás z diváků ví?! Jistě, a tak si při této filosofii mohu dovolit i to, vzdor koprodukci tří států, že nechám přijet Fridricha Falckého do Prahy v jednom kočáru, jako obchodníčka a stejně tak odjet! Kdo to ví, že těch kočárů a vozů bylo cca 150 , že? Nebuďme polopatičtí, důležitější pro režiséra zřejmě je stylizovaný vizuál a tak hraběnka Thunová musí hledět do rozmazaného zrcadla, které svým povrchem vypadá jak zrcadlo na záchodku nějaké krčmy. A to raději nezmiňovat klíčovou bitvu (tedy něco, co mělo představovat bitvu) v mlze. Možná tím mělo být naznačeno, že historie je v mlze, ale neumím si představit žádného generála, který by dal povel k útoku v takové mlze, kdy je vidět pouze na dva kroky. U tohoto režiséra je mi velmi sympatická snaha o zajímavý vizuál, ale už u jeho dokudramatu Jagellonci jsem si všiml, že historická fakta jsou mu šuma-fuk a to u dokumentu je u mne neodpustitelné! Klidně tak použil u korunovace Vladislava Jagellonského cca třicetiletého herce, přestože musel vědět, že Vladislavovi bylo 15 let a v podobných lapsech bych mohl pokračovat.

    • 5.5.2018  17:08
    Pýcha a předsudek (TV seriál) (1995)
    **

    Pro mne jednoznačně horší verze, než ta mladší z roku 2005. Otřesné kostýmy, kdy máte pocit, že jsou ženy dole obalené prostěradlem a značně mánesovsky korpulentní a to i ta patnáctiletá, kterou hraje mnohem starší herečka. Nezajímavá televizní kamera a hlavní představitelka, které prý bylo v roce natáčení 25 let vypadá jak žena po dvou dětech, tak 35letá. Naprosto nesrovnatelná s osobností Keiry Knightley z verze mladší. Nedal jsem více jak dva díly a to ještě jen kvůli Colinu Firthovi. Ono je totiž velký problém převést slavné literární dílo do filmu a málo kdo to umí. Ten má svoji řeč a tvůrčí postupy a pokud chci z románu do něj dát polopaticky vše, je to špatně. Po této stránce je nesrovnatelně lepší verze z roku 2005. Však taky tenhle TV seriál o žádná ocenění nezavadil sni o nominace.

    • 3.5.2018  13:13

    Neurazí, nenadchne. Na jedno shlédnutí a více se nemusíte vracet.

    • 1.5.2018  23:15

    Inu, díky tehdejším hvězdám se na to dívat dá, ale film by zoufale potřeboval nůžky! Mluví dnes již hodně zastaralou filmovou řečí. Pokud se opravdu jedná o skutečný příběh, pak by si zasloužil jej dnes natočit znovu.

    • 16.4.2018  23:59

    Velmi pozoruhodný snímek, který určitě stojí za vidění. Nejde o prvoplánovou indiánku, ale o hlubokou sondu do života indiánů a jejich utlačování bělochy.

    • 13.4.2018  22:07

    V*W dělali výsostnou politickou satiru a to až tak, že dostat se do rukou nacistům není těžké si domyslet, jak by skončili. Nepotřebovali k tomu vulgaritu. Na celovečerní film tohle nemá. Působí to jako poslepované a to velmi ztuha z toho co známe z Kanceláře Blaník.

    • 2.4.2018  23:25
    Cromwell (1970)
    ***

    Richard Harris hraje přesvědčivě, ale přeci jen poněkud teatrálně. Ten rok 1970 a Hollywoodská macha tý doby je na filmu znát. Jo, Oscar za kostýmy sedí. Mnohem lepší a na stejné téma mi přijde film VB z r. 2003 Zabijte krále: https://www.csfd.cz/film/73815-zabijte-krale/komentare/.

    • 30.3.2018  16:39
    Zem spieva (1933)
    ***

    Inu, mám pocit, že na tomto díle hodně zapracoval čas a že mu příliš neodolává. V encyklopedii Český film - režiséři - dokumentaristé se píše, že se jedná o nepřekonatelné dílo československé etnografické dokumentaristiky. No, na mě tak po 85 letech od jeho vzniku nepůsobí. Myslím, že Plicka byl především vynikající fotograf a to je na záběrech znát, ale film má svoji řeč a to již i tenkrát. Nelze neustále za sebou stříhat až deset celků. Myslím, že Alexandr Hackenschmied musel být zoufalý při střihu. Jak měl tvořit nějakou střihovou skladbu ze samých celků a polocelků? Navíc je znát, že Plickovi dělalo trochu problém komponovat záběr na téměř čtverec (tedy rozměr klasického filmového políčka, který je 5:4) a taky pohyb - uřezané hlavy apod. Z celého filmu přímo kape patos, včetně hudby, i když ta střih mnohdy zachraňuje. Často dění ve filmu nevěřím. Že by zemědělci sklízeli pole v krojích?

    • 30.3.2018  10:54
    Manželské etudy po 35 letech (TV seriál) (2018)
    ***

    Mě tento, dle mého názoru přeceňovaný formát, nijak neokouzluje a nebaví. Nikdy nemůže jít o autenticitu, protože je tu vždy přítomen objektiv kamery a minimálně tři lidé ze štábu, kameraman, režisérka a zvukař. Tak jak se chcete chovat tak jako, když jste sami? Navíc mi tento experiment přijde jako taková lepší Peep Show. Koho budou třeba za 50 let zajímat tyto postavičky, kterým se dala důležitost, protože si je režisérka náhodně vybrala? Čím jsou jinak zajímaví, aby se o nich točila tato sága? Přitom chybí dokumentárně zpracovat řadu významných osobností našich dějin. Ale to není holt tak populární, zde si dokumentarista velkou popularitu nevydobude.

    • 30.3.2018  10:54

    Mě tento, dle mého názoru přeceňovaný formát, nijak neokouzluje a nebaví. Nikdy nemůže jít o autenticitu, protože je tu vždy přítomen objektiv kamery a minimálně tři lidé ze štábu, kameraman, režisérka a zvukař. Tak jak se chcete chovat tak jako, když jste sami? Navíc mi tento experiment přijde jako taková lepší Peep Show. Koho budou třeba za 50 let zajímat tyto postavičky, kterým se dala důležitost, protože si je režisérka náhodně vybrala? Čím jsou jinak zajímaví, aby se o nich točila tato sága? Přitom chybí dokumentárně zpracovat řadu významných osobností našich dějin. Ale to není holt tak populární, zde si dokumentarista velkou popularitu nevydobude.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace