Recenze (193)
Nikde v Africe (2001)
Malý, hodnotný a poutavý. Film Nikde v Africe je příjemnou změnou v německých kinematografických vodách a poprávu získal oscara. Není to film, který by sázel na velkolepost, spíše upoutá střet hodnot, což je vidět ve scéně s umírající ženou. Ve všech směrech je to povedený snímek, zejména pak kamera a hudba, která je velmi nenápadná a přesto se vám vryje pod kůži. Ale i přesto je to film na jedno podívání.
Země mrtvých (2005)
Kdy už Romero pochopí, že pomalé ploužení zombíků už nikoho nevyleká? Film prošel evolucí a je dobré, že někteří režiséři na ní nedbají a točí stále po staru, ale u hororu prostě musíte jít alespoň trochu s dobou. Romerem kritizovaná povedená předělávka Úsvit mrtvích je toho jen důkazem. Země mrtvích nenabízí nic nového. Spíše působí jako parodie sama na sebe.
Dějiny násilí (2005)
Film, který v konečném důsledku není téměř o ničem, ale je zfilmován natolik kvalitně, že si 4* zaslouží. Během 96 minut si více než děje, který je velice slabý, všimnete skvělých hereckých výkonů, kvalitní a vyzrálé režie a v neposlední řadě velké realistiky. Mé filmové očekávání se těšilo na nějaký dějový zvrat, ten se bohužel nekonal, ale i přesto nejsem zklamán. I když podruhé bych film asi vidět nemusel. Naprosto souhlasim s Limou
Ulice (2005) (seriál)
Dobrý nápad je jedna věc a novácká "zábava" věc druhá. Dohromady? 2*
Noční hlídka (2004)
Tento film představuje skutečnou (r)evoluci v ruské kinematografii. Je v něm vše, co si moderní doba žádá. Jsem proto zkutečně překvapen vaším hodnocením. Natočit podobný film u nás pěli byste na něj ódy. A přílišná komplikovanost? Pro člověka s polovičnim mozkem určitě.
Tajemství oceánu (2003)
To se jen tak nevidí. Přenádherné detailní záběry přírody a zvířat podtrhnuté úchvatnou hudbou. Úvod a závěr z říše snů, prostředek mírně ubíjející, ale celek skvostný. Filmů o přírodě bylo natočeno spoustu, ale žádný nebyl tak poutavý.
V zajetí rychlosti (2005)
Starý muž, motocykl, vytrvalost a dobrosrdečnost. A když se v roli starého muže objeví Anthony Hopkins ve své životní roli, nemůže vzniknout špatný film. A skutečně nevznikl. Poutavě natočený životní příběh člověka, který obětoval svůj život snu a jde za ním i přes nepřízeň osudu. K tomu skvělý humor a životní moudra v překrásných rozhovorech s malým klukem. To vše podtrhnuto skvělou režií. Odborné termíny ještě nikdy nebyli podávány s tokovou lehkostí. Podle mě zatím nejlepší film tohoto roku.
Góóól! (2005)
Kdybych měl film hodnotit z filmového hlediska dal bych mu ztěží 3*. Prvoplánové a jasně čitelné pasáže, mnohokrát opakované téma. Ale filmy nejsou jen o kvalitě a originalitě-naštěstí. Jsou o tom, jak moc nás zasáhnou, jak se nás dotýkají a kam nás posouvají. Co při nich cítíme je pak krásně hřejivý sentiment. A mi si můžem říct: "i já dokážu proměnit své sny". A kvůli těmto pocitům stojí za to vidět tento snímek. Pak sice skončí a mi se navrátíme k šedi všedních dnů, ale aspoň na 117 minut si prožíváme svůj vlastní sen. To je poctata filmů tohoto ražení.
Dogville (2003)
Ano, i v 21. století se dají točit filmy bez zbytečných kulis a efektů. Lars von Trier je totiž člověk, co zná život a umí ho ukázat. Bravo!
Mazaný Filip (2003)
Výborné kulisy, dobré triky ale nic víc-bohužel. No a filmové tempo které ubíjí mozkové buňky, jak koncert Jitky Molavcové. Veliké zklamání