Eterninox

Eterninox

Jirka H.

okres Brno

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 20.9.2020  14:34
    Code 8 (2019)
    ****

    Něco mezi X-Meny a District 9, jen s méně uvěřitelným zasazením a nepříliš vydařeným obsazením hlavním role. Jinak se ale na Code 8 kouká o poznání lépe než na lecjakou mnohohánosbně dražší Hollywoodskou sci-fi. 70%, zaokrouhleno nahoru za efektivně využitý rozpočet.

    • 18.9.2020  22:10
    Mulan (2020)
    **

    Žádný "černošský" drak, zajímavá postava čarodějky (která nakonec bohužel zůstane nevyužita), a kraťoučké cameo Ming-Na Wen - tyhle tři věci mě na nové Mulan potěšily. Prakticky ve všem ostatním je to bohužel znatelné zhoršení oproti předloze. Téměř nulová povahokresba a vývoj postav, prkenné herectví, rutinní režie, šroubované dialogy, nezajímavá scénografie, přeplácané kostýmy, přestřelené střihy - šlo by pokračovat dlouho. Mohlo by sice být sympatické, že tvůrci tentokrát nekopírují animovanou klasiku slovo od slova, ale když pak v titulcích děkují správcům Uyghurských koncentráků, smrdí to chladným kalkulem ještě víc. 45%

    • 6.9.2020  20:19
    Tenet (2020)
    ****

    Zapomeňte na přehledně systematické mentální gymnastiky z Inception nebo Interstellaru, s Tenetem se Nolan ze všeho nejvíc vrací k Mementu. Opět totiž vypravěč neustále nutí diváka tápat, co se vlastně děje, a každá odpověď (včetně úplného závěru filmu) vyvolává tři další otázky. Opět také sledujeme Protagonistu s nejasnou minulostí, který neví co se vlastně děje, ale zároveň je tak nějak podivně nad věcí. *** Tenet ale místo nespolehlivého vypravěče operuje s relativitou časového kontinua, a ještě syžet připepřuje kulometnou expozicí a přehuštěnou akcí. Když pak nevyhnutelně dojde na hlášky, že nemá cenu řešit paradoxy, protože co se stane, to se stane, film jen potvrzuje, co se od diváka čeká - nesnažit se to celé rozklíčovat, a nechat se opájet perfektní řemeslnou stránkou a grandiozními sci-fi koncepty. Trochu jako Michael Bay, ale invertovaný, protože si u toho alespoň přijdete chytře. 80%

    • 6.9.2020  14:01
    Peninsula (2020)
    **

    Co vznikne, když tvůrci vcelku neotřelého a svébytného Train to Busan dostanou výrazně větší rozpočet na pokračování? Rozhodnou se natočit značně nesourodou melanž World War Z, Zombielandu, Mad Maxe, 28 Days After, a Resident Evilu, a ještě to střihnou notnou dávku asijského melodramatu. Má to sice svoje silné chvilky a audiovizuálně je na co koukat, ale povětšinou se Peninsula jen chabě snaží imitovat lépe udělané post-apo klasiky. 50%, zaokrouhleno dolů za rezignaci na originalitu

    • 23.5.2020  21:08
    Dolittle (2020)
    ***

    Rozklížený, přihlouplý, ale překvapivě koukatelný hollywoodský úlet. Ústřední příběh je tu evidentně jen nesourodá série MacGuffinů, a většina postav by se dala charakterizovat jedinou nerozvitou větou. Film ale dobře vykresluje svůj (pravda dost fantasmagorický) svět, a humor většinu času funguje vcelku slušně. Pomáhá také řada působivých jmen v herecko-hlasovém ansámblu a slušné zvířecí CGI. *** Je to sice hodně nízká laťka, ale oproti Murphyho Dolittlům jsem u toho nového ani jednou naztrácel víru v lidskost. 60% Pokud nicméně nejste příznivci zvířecího humoru, určitě si odečtěte alespoň 10%

    • 10.4.2020  20:56

    Výtvarně velkolepá wire-fu epika, která - podobně jako Zhimou-ův Hrdina - právem patří mezi klasiky žánru. Celkový dojem však bohužel kazí přespříliš melodramatické finále a neptřičně působící (a dnes už i viditelně zastaralé) speciální efekty. 70%

    • 4.1.2020  21:09

    Hyper-barevná pohádka o xenofobii, imperializmu a genocidě, s "trumpovskou" královnou a džihádistickými elfy, půlhodinou bitevích scén, a ohromujícími kostýmy a maskami. Vlastní scénář a povahokresba jsou ale bohužel dost slabé, příběh navzdory tématice až překvapivě politicky korektní a přístupný, velká herecká jména jedou na autopilota, a režii se nedaří vykouzlit výraznější narativního tah nebo emoční investici. 60%, komu by hodně vadila "vílácká" variace na Mimoně, odečte si alespoň 5%

    • 27.12.2019  06:38

    U Epizody IX si JJ & spol. pravděpodobně ze všeho nejdřív naplánovali konkrétní momenty které rozhodně mají nastat v rámci děje a vývoje postav. Těm pak věnovali mnoho úsilí, aby byly správně epické, emocionální, osudové, nostalgické, aby odpovídaly na otázky z předchozích dílů, nebo (ideálně) všechno dohromady. Tyto momenty povětšinou fungují výborně, nebo jsou přinejmenším prvotřídním "fan-servicem". Zbytek filmu ale bohužel tvoří značně generické pojivo, které sice diváka bombarduje našlapanou akcí, krásnými lokacemi, a celkově velmi precizním řemeslem, ale v příběhu vrší jeden nesmysl na druhý, a mnohdy by se dalo úplně vynechat. *** Narativu ubíra na Síle i disneyovská vykalkulovanost, která se zřejmě obává plně navázat na značně ikonoklastickou Epizodu VIII, a paradoxně se straní i frančízové finality (odvážné "smrti" několika vedlejších postav jsou během několika scén zvráceny). Dohromady tedy rozhodně jde o kompetentně velkolepou vesmírnou operu, ale jako zakončení pravděpodobně nejslavnější filmové ságy všech dob bych si představoval něco víc. 75%

    • 25.12.2019  08:47
    Zaklínač (TV seriál) (2019)
    ****

    Netfilxí Zaklínač novým mesiášem pro fantasy žánr (zatím) není, ale mnoho z jeho ingrediencí je ťip ťop. Henry Cavill ztvárňuje Geralta z Rivie naprosto bezchybně, a Freya Allen i Anya Chalotra jako Ciri a Yen mu zdatně sekundují. Hudba emuluje ikonický soundtrack her, souboje jsou náležitě drsné, a speciální efekty a výprava - ač ne vždycky perfektní - také fungují velmi dobře. "Povinná" etnická diverzita obsazení mi sice radost neudělala, ale herci většinou do rolí padnou, takže si na to jde zvyknout. *** Horší je to ale s narativem. Dialogy jsou často, asi pro umocnění tajemnosti a osudovosti, až strojeně kryptické, a Yennefeřina příběhová linie, oproti knihám o hodně propracovanější, není tak působivá jak se snaží být. Často jsem se tedy těšil, až se zase vrátíme ke Geraltovi nebo Ciri. S tím související přeskakování mezi časovými liniemi, které Lauren Hissrich efektivně využila v Umbrella Academy, je tady navíc spíš nutným zlem kvůli předloze, a často zbytečně znesnadňuje divácké pochopění děje a emoční investici - a to i pro znalce knih a her. Rozhodně by se leckdy hodil titulek "místo X, rok Y". Nicméně se ale určitě těším na další série - tentokrát podle hlavní zaklínačské pentalogie, a doufejme s přímějším tahem na bránu. 80%

    • 23.6.2019  10:50

    Vzhledem k tomu, za jakou ikonickou romantiku tenhle film různé televizní stanice dodnes vydávají jsem byl až v šoku, jak moc to není pravda. Postavy tuze nesympatické, zápletka nesmyslná, dialogy otřepané, humor zřídkakdy humorný, a ještě z toho čiší snaha vyždímat popularitu Pretty Woman. Možná to byla trochu jiná doba, ale jen o pár let mladší Love Actually je pořád velká klasika. Za mě každopádně 45%

    • 23.6.2019  10:25

    Vydařená moderní pohádka s drtivě originálním posláním, že rasismus je špatný, a elitismus taky. Hollywoodská šablonovitost se však naštěstí ztrácí za řemeslně precizní filmařinou, špičkovými hereckými výkony, dobře napsanými dialogy, a milým humorem. Pokud se takovýhle "Oscar-bait" bude točit víc, rozhodně se zlobit nebudu. 75%

    • 23.6.2019  10:09

    Marvelovka co se snaží být feministickou retro-epikou, a není ani feministická, ani epická, ani moc retro. Ženskost hlavní hrdinky se totiž nejvíc projevuje přehršlí okatě "holčičích" motivů a dialogů o tom, jakou má člověk sílu v sobě samém, jak je hrozné přijít o kamarádku, jak není třeba nikomu nic dokazovat, jak je důležitá rodina, atakdále... Devadesátkové zasazení přináší sice pár slušných vtípků, ale obecně zůstává dost nevyužité. Akce je těžce tuctová, hudba generická, a samotná Carol i ostatní nové postavy rutinně zahrané a nepříliš zajímavé. Hlavní "detektivní" zápletka a její zvraty jsou vcelku originální, ale na druhé zhlédnutí už dost nudí. Pokud jste nicméně skalní fanoušek Marvelu, budete určitě blahem bez sebe ze špílcování úctyhodně omlazeného Furyho (a v menší míře Coulsona) a pohledem do historie SHIELDu. Pokud nejste, ženské superhrdinství najdete mnohem lépe zpracované u Wonder Woman. Subjektivně 60%, pokud nemáte rádi vesmírné monstrkočičky, uberte 5%, a pokud nemáte rádi Marvel svět, tak dalších 15.

    • 23.6.2019  09:34

    Nejslabší částí Temného Fénixe je paradoxně Jean a její příběh. Ten totiž nejenže je značně zkratkovitý a obsahuje prvky naprosto nezapadající do celé série (těžce nevyužitá Jessica Chastain a její mimozemská eskadra), ale Sophie Turner nedokáže překotný vývoj své postavy ani moc dobře prodat. Kinberg také často nechává postavy velmi explicitně předříkávat, co si myslí ("Nechápu, co se se mnou děje", "Už vím, čí to byla krev"), což je v příkrém nesouladu s temnější a dospělejší stylizací narativu. Na McAvoye a Fassbendera je jako už tradičně radost koukat, ale více či méně jen opakují, co už jsme od jejich Xaviera a Magneta přinejmenším jednou viděli. Co mě na druhou stranu nadchlo byla efektivně zlověstná hudba od Hanse Zimmera, a na PG-13 film místy velmi drsná akce (Magneto ve vlaku!). Dohromady tedy jde o vcelku slušný příspěvek do X-mení série, ale jakožto de facto uzavření této průkopnické (a skoro dvacetileté) ságy bych raději něco v kvalitě Logana nebo Days of Future Past. 65%

    • 7.6.2019  21:57

    Netradiční a ambiciozní scifko, které ale rozhodně nepotěší diváky, pro něž jsou zlatým standardem marvelovké limonády. Děj má sice dechberoucí spád prakticky od první scény do té poslední, ale když člověk na chvíli přestane dávat pozor, rychle se ztratí ve velkém množsví postav, jejich plánů, a spojistostí s hlavní linkou příběhu. Navzdory premise extraterestriální invaze jsou navíc mimozemšťané spíše stínovou hrozbou než aktivními záporáky, a lidé jsou především nepřáteli sami sobě. Je jen škoda, že pro budování napětí a mystifikaci diváka se celkem plýtvá trhanými záběry a rychlým střihem, a že finální mega-komplikovaný zvrat (podobně jako všechny mega-komplikované filmové zvraty) je založený na nepředvídatelných sledech okolností. I tak je pro mě ale Captive State velmi příjemným překvapením, a pokud se vám líbil třeba District 9 a nečekáte hromadu vtípků a CGI bitev, rozhodně koukněte. 80%

    • 25.2.2019  19:10

    První dvě třetiny filmu výborné nápady mařené nepodařeným obsazením a prachmizerným zpracováním. Pak si ale někdo řekl, že děj spěje k příliš smutnému konci, a rozhodl se z posledního aktu udělat cosi jako konspirační thriller - ještě k tomu velice neúspěšně. Kdyby tohle režíroval třeba Christopher Nolan, mohlo to být jedno z nejlepších scifek posledních let, s pohlcujícím příběhem, nadčasovým posláním, emočně zničujícími zvraty, a oscarovými hereckými výkony. Ale tenhle film to není. 45%

    • 19.2.2019  11:50

    Taky jste se těšili na pokračování Fincherovy Dívky s Dračím Tetováním? Tak vězte, že tenhle film s ním má společná jen jména postav - a odlišné obsazení je bohužel ta nejmenší ze změn. *** Místo Lisbeth - emočně poškozené asociální hackerky máme Lisbeth - superšpiónku a akční hrdinku, která se zaplétá do spiknutí hodného Mission Impossible, jen bez impozantních akčních scén, strhující režie, nebo zajímavého scénáře. *** Na nedělní večerní krimi byste si tedy mohli asi vybrat i hůř. ale oprosti vynikajícímu prvnímu dílu opravdu velký sestup v kvalitě. 55%

    • 18.2.2019  13:24

    Když pejsek s kočičkou vařili Predátora. Shane Black si zřejmě trochu přihnul, pak brainstormoval cool nápady na nějaké scifko, a vyšlo mu něco jako: "mraky sprostých hlášek!", "autistický klučina co rozluší mimozemskou technologii!", "ochočený mimozemský pejsek!", "nahá Olivia Munn!", "spousta uřezaných končetin a explodujících hlav!", "parťáctví traumatizovaných válečných veteránů!", "odpor proti vládní mašinerii!", "hybridní megazáporák!", a "boj o přežití jako v Predátorovi!". Když pak trochu vystřízlivěl, přišlo mu líto některé z nápadů zahazovat, tak to všechno splácal dohromady, a aby se to dobře prodalo, udělal z toho rovnou dalšího Predátora. *** Výsledek je bohužel beznadějný mišmaš s děsivým střihem, překvapivě bídnými triky, a asi nejhorším způsobem expozice co jsem ve filmu viděl za hodně dlouho. Některé scény rozhodně pobaví blackovsky třeskutým humorem a občas uznale zamručíte nad nečekaně brutálním krvetryskem, ale především budete vyjeveně kroutit hlavou, že tohle někomu přišlo jako dobrý nápad na film... 45%

    • 16.2.2019  11:37

    Kompetentní velkofilm s originálním zasazením a audiovizuálem mnohem nadupanějším, než bych čekal za "pouhých" 100 mega. Většina postav sice hraničí s tuctovostí, ale zápletka je zajimavá, a za každou nudnejší scénu máte několik působivých, vynalézavých, nebo dokonce efektivně dojemných. Od produkce Petera Jacksona bych čekal trochu víc, ale pokud máte chuť na steampunkové post-apo a Fury Road už jste viděli alespoň desetkrát, není proč nebrat. 70%, zaokrouhlených nahoru za překonaná očekávání.

    • 5.8.2018  10:55
    Rock of Ages (2012)
    ***

    Over-the-top vylomeniny velkých hereckých jmen ve vedlejších rolích (v čele s Tomem Cruisem) velmi zábavné, ale ústřední dvojice a jejich selanka o hledání štěstí, úspěchu, lásky, smyslu života (a kdoví čeho ještě) v Hollywoodu otřepaná, sterilní, a nesympatická. Většina rockových vypalovaček v příběhu navíc působila dost nahodile, a téměř bez výjimky zněla hůř než originál. 50%

    • 11.7.2018  13:41

    Kvintesence "prostě další marvelovky". Etablovaný hrdina a jeho parta bez valného vývoje a zaběhlý vypravěčský modus operandi, který si zachovává svůj lehce distinktivní tón, ale chytře se vyhýbá "světazkázným" zápletkám nedávných Avengerů. Řemeslně velmi dobře udělaná lehká zábava, kde už naprosto mizí rozdíly mezi technologií a magií, příběh i motivace postav fungují především jako pojivo mezi rychle odsýpajícími vtípky, a zážitek z filmu vyšumí do pár hodin. Komu stačí "více toho samého", hurá do kina; kdo chce od komiksových filmů něco víc, radši si znovu pusťte Strážce. 65%

    • 26.3.2018  19:15

    Poté, co se z Thora stal pestrobarvený vesmírný přiblbloň, pochodeň "seriozní" Marvelovské postavy přebírá Black Panther. A dokonce na to jde podobně jako Thor před lety. Opět jsme v mocné monarchii s exotickou kulturou, založené na tradicích a rituálech, opět v příběhu figurují utajovaná rodinná pouta, následnický konflikt a zodpovědnost jdoucí ruku v ruce s mocí, a opět má děj nádech ceremoniální teatrality. *** Je to také občas trochu zdlouhavé, efekty kvalitativně kolísavé, CGI bitka na konci vlastně zbytečná a nepříliš zajímavá, a až na to, že většina protagonoistů jsou černoši, není to vlastně nic co bychom od Marvelů už neviděli. I tak se ale Pantera vyplatí vidět, protože výprava a kostýmy jsou ohromující, hudba o něco distinktivnější než obvykle, humor tentokrát střízlivěji dávkován, obsazení i herecké výkony velmi vydařené, dialogy semtam upustí nějakou dobrou myšlenku, a celkově je to po řemeslné stránce opravdu dobré. Rozhodně se těším na T'Challovy další výstupy v MCU. 75%

    • 27.1.2018  15:35
    matka! (2017)
    ****

    [Lehké spoilery!] Celovečerní kosmologické podobenství, jehož největším problémem je jednoznačnost "tenoru" celé metafory. Poté, co divák prohlédne alegorické poselství filmu (které navíc Aronofsky velmi otevřeně vyzrazuje), degraduje matka(!) na "pouhou" květnatou hádanku, ve které už jen dosazujete významy za jednotlivé symboly. Obdobně jako u předchozího Noa je navíc poslání příběhu silně ideologicky vyhraněné, což mnohé diváky určitě nepotěší. *** Z hlediska technické filmřainy nicméně téměř není co vytknout - zvukový design, kamera, vypravěčská gradace i herecké výkony (především Jennifer Lawrence) jsou na hraně dokonalosti, a dávají filmu podmanivě tísnivou atmosféru. *** Celkově je tedy matka! rozhodně řemeslně precizní a intelektuálně stimulující, ač ne zbytečně komplikované dílko. Pro někoho jako Aronofsky, který má potenciál vytvářet strhující, interpretačně hluboké eposy jako Fontána nebo Noe, mi to nicméně přijde trochu málo. Třeba jako kdyby Karel Čapek ve volné chvíli nad pivem napsal povídku o pěti stránkách - nelze ji upřít umělecké kvality, ale do historie se s ní autor nezapíše. 80%

    • 2.1.2018  20:02

    Inu, není to, co jsem čekal - v dobrém i horším slova smyslu. Osmá epizoda Hvězdných Válek nechává zápletku velmi přímočarou a soustředí se především na vývoj postav. U některých (Kylo, Luke, Rey) se to daří ohromně, což vytváří vypravěčsky i divácky dechberoucí (nebo alespoň zajímavé) momenty a ikonické scény. Jiné charakterové oblouky (Finn, Poe) však trochu působí jako povinná vycpávka namontovaná do příběhu ex post facto, protože se postavy nevešly do prvního draftu ústřední linky. *** Z hlediska technické filmařiny nicméně skoro není co vytknout - efekty i hudba jsou náležitě propracované a spektakulární, herectví vesměs excelentní (především Adam Driver), a příběh srozumitelně využívá relevantní motivy a symboliku. Narozdíl od mnoha jsem byl dost nadšený i z konzistetního rozvracení SW konvencí a očekávání - často důmyslně předcházeného vějičkami, že děj nebo vysvětlení bude po vzoru Epizody VII odkazovat na předchozí SW filmy. Dost osvěžující byla také vypravěčská fixace na (v SW zatím dost neprozkoumaný) leitmotiv selhání a jeho následků. Z některých "subverzivních" scén jsem nicméně byl trochu rozpačitý (loutkový Yoda, létající Leia, Rosein polibek), a trochu přes čáru mi občas přišel i humor (nejvíc asi Poeův "general Hugs"). *** Dohromady je však TLJ rozhodně kvalitním scifkem, a oceňuji snahu tvůrců vytvořit něco alespoň částečně originálního a svébytného v něčem tak kodifikovaném jako je Star Wars frančíza. 80% (viděno v AJ s Dolby Atmos zvukem).

    • 16.11.2017  12:59

    !!Spoilery!! Porodní bolesti téhle týmovky jsou bohužel znát. Nejenže se Warneři rozhodli přesměrovat charakteristicky "temnější" stylizaci dosavadního DCEU světa k Marvelovsky nenáročné zábavě, ale hodně se projevuje i změna režisérů v postprodukci. Je například patrné, že se značně vystříhávalo a přetáčelo - zatímco některé pasáže jsou typicky Snyderovská lehce pochmurná komiksová epika (například bitva se znovuzrozeným Clarkem mě naprosto nadchla), scény pod taktovkou Josse Whedona se zase snaží přiblížit Avengerům. Dočkáme se tedy důvtipného hašteření mezi postavami a vydatné nálože hlášek - což leckdy funguje, ale především u Supermana moc ne ("svědilo to" a "velký fanoušek spravedlnosti", opravdu?). Snad nejcitelnější ztrátou je ale distinktivní hudba Hanse Zimmera z předchozích Snyderových filmů. Ta je nahrazena sotva postřehnutelným soundtrackem od Dannyho Elfmana, který pořádně nezachovává ani již etablované motivy jednotlivých hrdinů. *** Odklon on kontroverzního Dawn of Justice je znát i v příběhu. Zápletka by snad nemohla být šablonovitější, a hlavní padouch je správně krutodrsný a hrozivě namluvený, ale narativně extrémně generický. Přišlo mi navíc škoda, že oproti teaseru v BvS z něj udělali jen velkého barevného člobrdu (zase a la Marvel). Příběh je k tomu urputně natlačen do dvou hodin, takže působí uspěchaně, a především v prvním aktu hodně útržkovitě. Vývoj postav (hlavně Supermana) je díky tomu také dost nepřesvědčivý, i přes jako už obvykle výborné obsazení a herecké výkony. Snad to napraví nějaký režisérský sestřih. *** CGI kvalitativně hodně kolísá mezi zdařile velkolepým (většina akčních scén) a dost mizerným (Supermanovo odkníření, finální souboj se záporákem). Nemůžu nezmínit ani překvapivě špatné titulky. Například přeložit "retreat" jako "útočiště" když ve scéně padouch zdrhá z bitvy, to zavání Google Translatem. *** Dohromady je tedy Justice League filmem, který příjemně zabaví, pobaví a občas vykouzlí i nějaké ty emoce, ale s talentem a rozpočtem jaký měl k dispozici jsem doufal v něco víc. 70%

    • 13.11.2017  13:57

    Příběh je jednoduchoučký a zajímavý snad jen tím, že je vyprávěn nechronologicky. Prim tudíž hraje vymazlená audiovizuální stránka, ze které srší Snyderův režisérský rukopis, a přes minimalistickou výpravu strká do kapsy mnohé vysokorozpočtové produkce. O to je obdivuhodnější, že celý filmek byl natočen mobilem. 75%

    • 6.11.2017  12:39

    Asgardians of the Galaxy. Se třetím dílem Thorova série definitivně opouští své distinktivní dramatické ladění nastavé Branaghem, a po vzoru Strážců Galaxie (především těch druhých) se stává ulítlou vesmírnou taškařicí s mega-smrští vtípků a barvité akce, ale minimem divácké investice. *** Největší devizou filmu je podle očekávání humor a špičkování mezi jednotlivými postavami - to je svižné, občas přitroublé, ale rozhodně udrží vaši pozornost. Nezřídka se však příliš tlačí na pilu (např. postava Jeffa Goldbluma), což také podrývá potenciálně napínavé nebo emočně silné scény. Jako obvykle se nicméně vydařily i triky, a tentokrát i hudba. Vypravěčsky je to ale (až na důmyslný zvrat na konci) celkem bída - děj je ukrutně epizodický, expozice často zdlouhavě předříkávána, a většina vtipnějších i příběhově zajímavějších momentů se zakládá na znalosti předchozích MCU filmů (např. Hulkův návrat k lidskosti, Lokiho divadélko, nebo zápas v aréně). *** Největším zklamáním pro mě ale byla Hela, která přes výborné obsazení funguje pouze jako další generický světazkázný padouch. O to větší je škoda, že se kvůli ní muselo násilně retconovat celé asgardské zasazení a šmahem odrovnávat několik zásadních postav Thorova dosavadního příběhu. Od Bohyně Smrti bych navíc čekal zajímavější schopnosti než nekonečné vrhání kopí a mečů, a její kostým sice vypadá výborně na obrázcích nebo v útržkovitých záběrech (např. Valkyrin flashback), ale v souvislejších scénách spíš vyvolává dojem lehce nadprůměrného cosplaye. *** Pokud ale hledáte pestrý vizuální spektákl při kterém lze vypnout mozek a bavit se kanonádou humoru a WTF hlášek, je Ragnarok určitě pro vás. Za mě nicméně jen 60%

    • 11.9.2017  16:26
    Pozemšťan (2007)
    ***

    Intelektuálně podnětný a zajímavý námět a scénář, bržděný ukrutně ochotnickou úrovní prakticky všeho ostatního. The Man from Earth by mohla být velmi dobrá divadelní konverzačka, ale jako komorní filmové drama by to potřebovalo přinejmenším přesvědčivější herce. 65%

    • 17.8.2017  07:09

    Zřejmě ve snaze o osobitost se Strážci Galaxie 2 zříkávají zdánlivé "realističnosti" marvelovského univerza (včetně prvních GotG) a pokouší se o campovou space operu a la Pátý Element. To v praxi bohužel znamená, že hodně tlačí na pilu s humorem, a vytrácí se divácká emoční investice. *** Například "Malý Groot tancuje na osmdesátkovou hudbu zatímco ostatní bojují s příšerou" je fajn nápad a na moment určitě pobaví, ale postavit na tom několikaminutovou sekvenci opravdu nefunguje. Podobný efekt má, když je několik scén zasvěcených tomu, že Ravageři kašpárkují jako osazenstvo blázince, nebo když každých 5 minut některá z postav propuká v hromový smích. A pokud by to člověka dost netlouklo přes hlavu praporkem "buď pobaven!", napínavé akční scény jsou ještě "pauzovány", aby si postavy mohly mezi sebou zašpičkovat nebo alespoň prohodili něco násilně vtipného. Hrdinové jsou k tomu naprosto nezničitelní (pokud se zrovna scénář nerozhodne jinak), takže nečekejte ani žádné napětí. I díky tomu pak jakékoliv "dojímavě rodinné momenty" nebo průpovídky o "používání srdce" těžce nevyznívají. Aby té vypravěčské mizérie nebylo málo, expozice se většinou doslovně odříkává, a poměrně zajímavý záporák je (zase pro potřeby scénáře) značně nekonzistentní v tom, co vlastně dokáže. *** Částečně to kompenzuje jen řemeslná stránka. Na mega-barevnou výpravu a kostýmy, promakané efekty, a cool záběry se celkem dobře kouká, g/oldies soundtrack šlape, a některé vtípky přecejen fungují dost dobře (obzvlášť Draxovy deadpan hlášky). Z moderních marvelovek pro mě ale i tak určitě jedna z nejhorších. 55%

    • 7.8.2017  17:43

    Rozverná londýnská gangsterka od Guye Ritchieho na šestý (?) způsob. Tentokrát ale máme středověké Londinium, hlavní rozverný gangster je mladý král Artuš, místo drogových tripů magie a mystická vidění, a místo přechytračení místního mafiánského bosse sesazení zlého krále Anglie. Jinak se ale režisérský rukopis nedá splést - jihoanglické akcenty, chlapácké šprýmy, tvrďácké proslovy, kulometné střihy, cíleně nepřehledné akční scény, toho všeho je tu hromada. *** Se středověkou realitou i "oficiální" artušovskou legendou to má samozřejmě společného pramálo. Komu by to ale vadilo, když k tomu valí osobitá hudba Daniela Pembertona, obsazení je sympatické, motivace postav uvěřitelné, a kostýmy i efekty jsou promakané a neotřelé. *** Legend of the Sword ale má i tradiční Ritchievské neduhy. Když má dojít k osudovým odhalením a citově nabitým scénám, ne vždycky to funguje. Také zatímco druhý akt filmu se docela courá, ten třetí je skoro hned pryč. ** Pro mě ale i tak asi nejzajímavější filmové zpracování artušovského mýtu od dob Excaliburu - ač diametrálně odlišné - a pokud nečekáte věrnost předloze a můžete Ritchieho styl, nelze nedoporučit. 80%

    • 7.8.2017  17:40

    Besson se snažil vrátit ke kořenům a udělat nový Pátý Element, ale ne po všech stránkách se mu zadařilo. *** Jako správná vesmírná opera se film neskrývá ne-úplnou-vážností svého světa, a humorné scény na něm fungují asi nejlépe. Člověk ale nemůže moc přemýšlet nad tím, jaký to dává smysl nebo jak něco funguje, a poměrně zamotaný příběh pak vyznívá dost samoúčelně. CGI ale rozhodně není špatné, estetika opulentně pestrobarevná, kostýmy a výprava promakané, a mnohokrát jsem uznale pokýval hlavou, že to všechno vypadá a zní opravdu cool. Nikdy však nešlo o nic, co by tady ještě nebylo. *** Mnohem horší je to ale s postavami. Dane DeHaan je rozhodně osobitý herec, ale proutnického dobrodruha a la Han Solo, kterým měl Valerian zřejmě být, jsem mu nevěřil ani za mák. Jeho "trnitá romance" s Laureline navíc mnohem spíš působí jako přátelské hašteření mezi sourozenci (mimojiné díky tomu, jak mladě oba herci vypadají, a jak podobní si jsou), a když došlo na deklamace osudové lásky, nebyl jsem si jistý, jestli to nemá být jen další vtípek. Moc dobře nefungoval ani hlavní záporák, který chvílemi byl důmyslným "mastermindem", a chvílemi zas bezpáteřním zbabělcem. *** Ač tedy v osmdesátých letech komiksový Valerian inspiroval nejednu moderní klasiku, dnes nepřináší nic moc nového, a z Bessonovy filmové verze - především kvůli podivným rozhodnutím co se týče obsazení, charakterizace, a příběhu - nová žánrová klasika nejspíš nebude. 65%

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8