Petaxis

Petaxis

Petra Čapková

okres Brno

29 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 29.10.2020  11:54
    Orange Is the New Black (TV seriál) (2013)
    *****

    O Orange Is the New Black jsem věděla už dlooouho, ale vždycky jsem dala přednost něčemu jinému. Což byla na jednu stranu chyba, ale na druhou stranu jsem vážně ráda, že si ho teď můžu vychutnávat, lockdown je pro to naprosto ideální. Začátek první série byl trošičku rozpačitý, protože jsem čekala drsné drama z prostředí ženské věznice a místo toho jsem dostala spíše dramatickou komedii, což jsem však velmi brzo začala vnímat jako pozitivní věc. OITNB je skvěle komediálně-dramaticky vyvážené, je zde mnoho prostoru pro slzy smutku i smíchu (pro ty z vás, co jsou snadno naměkko). První a druhá série jsou na tom kvalitativně dost podobně, rychle to odsýpá, nechybí zvraty a vtipně absurdní situace. Sfoukla jsem je za pár dní. Třetí série má zatím taky super rozjezd. Dokonce mi ani nevadí, že z hlavní postavy se v průběhu času vyvrbila celkem kráva, mám pocit, že i přesto se s ní dá pořád celkem soucítit a navíc vedlejší postavy jsou tak strašně zajímavé, že i kdybyste hlavní hrdinku vyloženě nesnášeli, je to celkem jedno. Jsem strašně zvědavá, co přinesou další série a upřímně říkám, že takhle parádní seriálovou jízdu, kdy hltáte sérii během jednoho dne, už jsem dost dlouho nezažila a fakt mi to moc chybělo! Vůbec se nedivím, že OITNB je jeden ze stěžejních seriálů, který z Netflixu pomohl udělat to, čím dnes je.

    • 10.10.2020  13:41

    Výborný. Téma natolik univerzální, že věřím, že se s ním dokáží ztotožnit ženy nejen v Gruzii (kde se možná nad svou situací mnoho z nich vlastně ani nezamýšlí a nevnímají ji jako nijak problematickou), tak třeba i u nás, a do určitý míry myslím, že i u našich západních sousedů. La Shugliashvili hraje jako o život. Pečlivě potlačovanou, přesto ale velmi silnou niterní zoufalost a nejspíš i hněv hlavní hrdinky dokázala ztvárnit bravurně, hrdinčiny emoce se derou na povrch v sotva postřehnutelných mimických gestech. Za mě se jedná o velmi silný film.

    • 4.9.2020  23:19

    WTF?

    • 27.8.2020  09:14
    Ach, Ramono! (2019)
    **

    Hroznej film. Není tam snad jediná skupina lidí, kterou by tenhle film nezobrazoval jako magory. Všechny ženský postavy jsou tam brutální krávy, všichni chlapi vlastně taky. Fat shaming jak sviňa a bejt homouš je přece taky ta nejodpornější a nejtrapnější věc na světě... Prostě hrozný. Ještě bych pochopila, kdyby takovej film vydali někdy před dvaceti lety, i když ani na tu dobu, by to nebyla ani průměrná podívaná. Ale v dnešní době? No Rumuni jsou zjevně někde jinde... Postavy se chovají brutálně nelogicky, celý to vůbec nedává smysl. Navíc to má být komedie, ale není to vůbec vtipný. Prostě strašný. Nemůžete tady fandit ani jediný postavě. A nejvtipnější je na tom to, jak všechny ženský postavy Andreie označují za "hodnýho kluka". Ty vole přitom takový šovinistický prase. No masaker.

    • 10.8.2020  09:28
    Stále spolu (2014)
    ****

    Jako masakr. Člověk by čekal, že život někde v lesích mimo civilizaci musí být nádhernej, plnej svobody a radosti. Že ho představitelům dokumentu budete závidět. A možná byste i mohli, kdyby to celý fungovalo trošičku jinak. To by ale otec rodiny nesměl být totalní psychopatickej despota a manipulátor, který všem členům svý rodiny nonstop diktuje jak se mají chovat, co si mají myslet a kdy můžou dýchat. Magor, kterej se považuje za vůdce smečky vytvořil něco jako absolutní patriarchát. A na jeho dětech to bohužel zanechalo brutální stopy, stali se z nich asociální dementi, kteří se nedokážou normálně vyjádřit a kteří jsou v sociálních situacích úplně mimo. Snad ani nechci přemýšlet nad tím, jak brutálně tahle výchova poškodila jejich psychiku. A je to fakt škoda, protože co se týká inteligence a šikovnosti, rozhodně podědily geny svých rodičů a mohli v životě dokázat něco zajímavýho. Je mi dost líto manželky, která už o svým životě nemůže vůbec rozhodovat, protože, jak sama řekla v dokumentu, vlastně tam být musí, protože manžel by jí děti nikdy nenechal. Fakt chudák, já bych s takovým magorem nevydržela ani den. No docela by mě zajímalo, jak to s rodinou dopadne, jak třeba budou žít děti, až rodiče umřou, protože si nejsem jistá, že budou schopni se o sebe postarat.

    • 8.7.2020  09:33

    Viděla jsem jen kousek traileru a tak jsem šla do kina v domnění, že zde bude základní zápletka filmu Naprostí cizinci použita trochu jiným způsobem, s novými příběhy. Víc jsem se mýlit nemohla. Nikdo, kdo tomu tady dal víc než tři hvězdičky, nemohl film Naprostí cizinci vidět. Téměř dokonalá tajemství jsou totiž jeho naprosto zbytečnou a ještě dost trapnou kopií s poněkud odlišným, mnohem debilnějším koncem. No nic, můžu si za to sama, mohlo mě to napadnout. Každopádně absolutně nechápu smysl tohoto "díla", asi už němci (a jak jsem teď zjistila nejenom oni, ale spousta dalších národů, které mají svoje vlastní kopie Naprostých cizinců) nedokázali přijít s ničím svým a tak uboze vykradli fakt dokonalej film, kterej rozhodně žádnou kopii nepotřeboval.

    • 15.6.2020  10:03

    Borec docela debil, na dítě nespěchají, oba ví, že by to v budoucnosti mohl být problém, jsou spolu 15 let a když to pak nejde tak se sebere a jde do prdele? Tak to fakt chceš mít doma no... Úplně to pro mě zahazuje celej ten vztah, jako by mu na ní vůbec nezáleželo. Navíc borec věčně v lihu, na práci všechno možný, takže starost o dítě by stejně celou vahou dopadla na manželku. Chudák holka. Hlavně že by se tatínek mohl pyšnit, co zasel, že jo. Měla sis nechat svoje příjmení holka! :D Jinak s jejich stylem života narozdíl od většinové populace našeho státu nemám vůbec problém, i když já bych přece jen s partnerem chtěla trávit o něco více času. Bylo to zajímavé pokoukání, oba dva jsou dost jedineční lidé.

    • 26.12.2019  18:49

    Film mého dětství, kterej jsem mívala hrozně ráda. Ovšem teď po letech se na něj dívám trošku jinak. Už mi to moc nepřipadá jako veselá komedie, ale hardcore horor. Kdybych totiž musela žít s takovým debilem, tak si jdu asi skočit. Je fakt, že kvalitu snímku to nijak nesnižuje, jen je to takové drsné zrcadlo tehdejší doby.

    • 22.9.2019  20:33
    Přes prsty (2019)
    *

    Jak mohl někdo napsat tuhle sračku a zároveň MOST! mi zůstává totální záhadou. A že to momentálně má 65 % je záhada snad ještě větší. Mé oči krvácí.

    • 8.6.2019  20:43
    Trhlina (2019)
    *****

    Knihu jsem zatím nečetla, ale to co jsem o ní slyšela mě hodně zaujalo, takže když jsem zjistila, že to někdo zfilmoval, bylo jasný, že to prostě musím vidět. Snažila jsem se předem nemít přehnaný očekávání, abych nebyla zklamaná, zvlášť po tom, co jsem viděla hodnocení na CSFD. Ale to co jsem za svých 100 Kč utracených v kině dostala, předčilo všechna moje očekávání. Hned na začátku filmu mě totálně rozbila kamera, a aby to bylo jasný, nechválím ji u filmů často, ani když je hodně dobrá, protože to prostě tak nějak považuji za samozřejmou součást kvalitního filmu. Ale teď udělám výjimku a pochválím ji, protože mě dokonale položila na kolena, při sledování jsem si říkala, že teď se dívám na umělecký dílo, úplně mě to dostalo. Pak se pomalu začal rozplétat příběh - případy záhadných zmizení, psychiatričtí pacienti s nevysvětlitelnýma ránama na těle, les ve kterým se ztrácí lidé. Jasně, můžete si říkat: "Kde už jsem jenom tohle viděl?". Jenže ono to funguje. Není to originální, ale tady to prostě funguje. Hodně se nabízí srovnání s found footage hororama, především se všem asi vybaví Blair Witch (kterou mimochodem docela můžu). Každopádně Trhlina na mě zapůsobila asi ještě o něco víc, je to taková Blair WItch říznutá s Lesem sebevrahů dotažená k dokonalosti (+ hlavní postava je takovej James Cole, lol). A to, že něco takovýho vzniklo na Slovensku, působí jako zjevení. Češi a Slováci se sice často snaží dělat různý kopírky, napodobovat to co v Holywoodu funguje, jenže obvykle to prostě dělají strašně špatně. Tady však ne. Tady to vyšlo. Když jsem šla včera v noci z kina domů, úplně mě mrazilo. Navíc je celej tenhle příběh vystavěnej na fakt dobře udělaný mystifikaci, kterou většina lidí sežrala i s navijákem. Jasně, můžeme Karikovi nadávat že z lidi dělá debily, ale osobně mi to v tomhle případě ani nevadí. Je to autor hororů, tak co jinýho by měl dělat, že jo. I když by asi neuškodilo po nějaký době věci uvést na pravou míru. Každopádně vlastně ani nemám co bych vytkla - kamera, hudba, scénář - všechno do sebe skvěle zapadá a buduje naprosto neuvěřitelnou atmosféru. Jedním slovem VYNIKAJÍCÍ, nebo, chcete-li, VYNIKAJÚCI.

    • 20.5.2019  17:26
    Charmed (TV seriál) (2018)
    ****

    Dala bych asi 3*, ale za všechny ty odpady od lidí, kteří tenhle seriál hodnotili po jednom nebo několika málo dílech, si přisadím. Ano, prvních několik dílů je fakt žalostných, ale s postupem času to jde nahoru a začne to bejt docela fajn béčková věc, u který se dá vypnout (takže vlastně podobné, jako původní Čarodějky, i když úplně jiné). Chápu, že to někdo se seriálem vzdá po prvním dílu, ale co už nechápu je, když to po tomhle jediným dílu taky ohodnotí. Každopádně za mě až na ten rozpačitý začátek dobrý a těším se na druhou sérii.

    • 19.3.2019  20:20
    MOST! (TV seriál) (2019)
    ****

    Totální úkaz. A ten hudební podkres je prostě bezchybnej.

    • 15.2.2019  20:52

    Komentář obsahuje SPOILERY. Ty jo, tak já nevím, jsem to asi celý nějak nepochopila. Prostě borec chce udusit hlavní hrdinku polštářem (což značí, že bude asi úplnej psychopat), ale ona na konci zjistí, že je to vlastně její životní láska, the end? What? A lidi to potom hodnotí jako pohodový, romantický, odpočinkový feel good movie? To je vaším životním snem mít za partnera násilnickýho psychouše? Tak proti gustu, že jo... Za mě je to teda hooooodně ujetý, scéna s polštářem je jak vystřižená z jinýho filmu a z hlavy už jsem jí až do konce nedostala...

    • 5.2.2019  16:52

    Asi se to, alespoň pro českou společnost, chce tvářit jako feministický film, který má jakože ukázat, jak to mají ženy v životě těžký. Místo toho ovšem divákovi servíruje jeden stereotyp za druhým a ze ženských v podstatě dělá dementy. Na to, že je to komedie jsem se zasmála asi tak dvakrát, což mi nepřipadá jako moc dobrý skóre. Ale dívat se na to dá no, což se o velký části český novodobý produkce ani říct nedá.

    • 8.1.2019  00:17

    Jako musím říct, že mě to zklamalo, čekala jsem, že když se spojí interaktivní film, Netflix a Black Mirror, vyleze z toho něco epickýho. Ale nestalo se tak. Za svůj život už jsem pár těch interaktivních filmů viděla, takže mám s čím porovnávat. Žádnej teda nebyl celovečerní a chápu, že když to nemá patnáct minut, ale hodinu a půl, tak to dá o mnoho víc práce, ale možná bych upřednostnila patnáctiminutovou verzi, kde mají vaše rozhodnutí na děj nějakej skutečnej dopad. U tohoto filmu máte ale jen iluzi svobody (což sice krásně koresponduje se životem hlavního hrdiny), ale je to neskutečně otravné. Dějová linka vás totiž neustále svádí na jednu a tu samou cestu a přestože se ve filmu vyskytuje několik konců (více či méně podobných), stejně máte pocit, že jen jeden z nich je ten správný a jste nuceni se k němu probojovat, ačkoliv musíte udělat rozhodnutí, pro která byste se jinak nerozhodli. Bez toho ale nemáte pocit toho správného ukončení a bude vás to vnitřně hryzat. Jenže když k tomu konci nakonec dojdete, stejně vás to vnitřně neuspokojí, naopak, akorát vás to naštve a budete si vyčítat, že jste ten čas tomu věnovaný mohli strávit jinak a lépe. Místní vysoké hodnocení nechápu, mám pocit, že půlka hodnotících se s interaktivním filmem setkala poprvé a tak tam napálila pět hvězd, protože je to přece něco nového, hrozně průlomového a navíc je to Black Mirror, že jo, tak tomu těch pět hvězd napálíme, protože je to hroznej hype (a to nemám nic proti Black Mirror, naopak, je to jeden z nejlepších seriálů co jsem kdy viděla). Ti uživatelé, kteří hráli třeba Heavy Rain ale asi úplně spokojení nebudou, protože jsou přece jen zvyklí na úplně jinou ligu.

    • 7.1.2019  00:38
    My Interactive TV (TV film) (1998)
    ****

    Tak tohle je docela nářez. V porovnání s jinejma interaktivníma filmama, co jsem viděla (poslední dobou mě napadá třeba Bandersnatch od Netflixu) tady vaše rozhodnutí mají na děj fakt dramatickej dopad a nemáte pocit, že vás to nutí jít po nějaký (jediný možný) předem vyšlapaný cestičce. Viděla jsem dvakrát a rozhodně ne naposled, jsem si jistá, že je pořád co objevovat. Přitom každý další průchod je pořád zábavnej. No to jsme teda za těch dvacet posledních let v oblasti interaktivních filmů (nemluvím teď o hrách, to je jiná liga) moc nepokročili, spíš naopak. Veliký (pozitivní) překvapení. / Docházím k závěru, že má film nejspíš jen tři definitivní různé konce, ale víte co, mně to nevadí. Pořád mě to dostalo víc než naprostá většina interaktivních filmů co jsem kdy viděla.

    • 28.12.2018  23:55
    Zmizelá (2014)
    ***

    Kdybych nečetla knihu, asi by se mi to líbilo víc. Ale při znalosti předlohy Vám film nic moc dalšího nedá a jelikož celý stojí na tom "wow efektu", který se samozřejmě nekoná, když od začátku víte, jak to dopadne, tak s hodnocením prostě výš jít nemůžu.

    • 6.12.2018  15:57
    Čas čarodějnic (TV seriál) (2018)
    **

    Ze začátku to vypadalo, že se na to bude i dát koukat, ale postupem času se z toho stávala čím dál větší slátanina. Já nevím, co na tom ty lidi tak baví... žena, která je ve skutečnosti hrozně mocná, ale potřebuje prince na bílém koni, aby přišel a ukázal ji, že vlastně není úplně k ničemu, nebezpečná, zakázaná láska k upírovi, bohatý muž s frekventovanýma emočníma výlevama a láska na život a na smrt po čtrnácti dnech od prvního setkání. Tyhle rysy jsme mohli vidět ve Stmívání, vlastně i ve 50 Shades of Grey, pravděpodobně i v Upířích deníkách (nevím, neviděla jsem) a teď tu máme Čas čarodějnic. Já říkám jen: proč? To je pro většinu lidí (a ano, pravděpodobně většina z nich budou ženy) tak hrozně úžasný sledovat příběh, ve kterým přijede princ na bílým koni, aby vás zachránil, a příběh, ve kterým se ženy zamilovávají do mužů, do kterých by se zamilovávat neměly? WTF. Pokud takhle fakt uvažuje většina populace, tak pak není divu, že tu stále máme (samozřejmě už méně znatelnou) genderovou nerovnoprávnost :D No nic. To byla jen taková odbočka. Každopádně pokud se na seriál chcete začít dívat ze stejného důvodu, jako jsem začla já, a to protože máte rádi seriály a filmy kde se objevuje magie, pak doporučuju spíš novou Sabrinu, nebo nový Čarodějky. Ani jedno sice není úplnej zázrak, především tedy rozpačitý rozjezd Čarodějek, ale zatím to má vzestupnou tendenci a dá se na to koukat. Pokud máte ale rádi/y plytkou prvoplánovou romantiku, plnou sladkejch, naivních a komických řečiček a citových výlevů, umíráte napětím u psedodramatických scén, tak pak je tenhle seriál určený právě vám. První sérii jsem dokoukala jen díky pěknému prostředí (Oxford, Benátky), ale fakt si nejsem jistá, jestli budu dávat šanci sérii druhý. Na druhou stranu se tam má cestovat časem, což je další z mých oblíbených témat, tak uvidíme no. A takhle to dopadá, když prostě chcete dosledovat všechny rozkoukaný seriály, i přesto, že vás vůbec nebaví :D Na tomhle svým přístupu k seriálům musím fakt zapracovat :D

    • 23.10.2018  20:45
    Čarodějky (TV seriál) (1998)
    *****

    Moje dětství, nemůžu jinak. Objektivně to samozřejmě na 5* není. A první série byly o mnoho lepší než ty poslední, tam to šlo bohužel hodně dolů. Ale série 1-4 jsou prostě kult. A devadesátky byly fakt super.

    • 14.9.2018  02:11
    One Tree Hill (TV seriál) (2003)
    ***

    Pocity po zhlédnutí první série: tenhle seriál je prostě naprosto RIDICULOUS. I can't even tell... Některý zápletky jsou prostě vyloženě směšný, nedávají smysl, irl jsou nemožný... Což se asi do jistý míry děje v každým seriálu/filmu, ale tady je to opravdu už přes čáru. Při sledování se popadám za hlavu a mlátím hlavou do zdi... Ale stejně to sleduju dál... Nedokážu vlastně ani vysvětlit proč. Je to vlastně hrozná blbost, ale baví mě, občas :D Podobné pocity přetrvávají i při sledování třetí série. I při sérii páté :D

    • 26.8.2018  01:07
    Potvora (2017)
    ****

    V první polovině filmu jsem si říkala, že takové věci se ve vztahu dějí a umím si představit že se do nějakého podobného konfliktu dostanu i já sama a pořád jsem se na to dokázala podívat z obou stran, jak z pohledu partnera, tak partnerky. V normálním životě by ale lidé nakonec měli dojít do nějakýho kompromisu. Ovšem to co se dělo v druhé půlce filmu už bylo hodně přes čáru, protože něco takovýho co tam pronášela hlavní hrdinka dokáže člověku, kterýho by měla mít ráda, říct jen největší psychopat. Konec dost nepochopitelný, pokud by mi někdy někdo řekl takový věci, co ona jemu, tak už ho nikdy v životě nechci vidět a tudíž si za to tak trochu vlastně může sám. I když kdo ví, možná to tak bývá, když se pomalu přikládá pod kotel, člověk ztrácí nadhled. Hodně se mi ale na filmu nelíbilo vykreslení všech ženských hrdinek, podle režiséra je asi každá žena hnusná mrcha a když po chlapovi chce, aby se z poloviny podílel na domácích pracích a byl schopnej se o sebe postarat, nedej bože se při nějaký výjimečný události postarat i o partnerku, tak to asi znamená, že je strašně utlačovanej chudáček, kterýmu ženy sebraly všechny jeho práva. A to že musí otcové z piva domů, aby hlídali děti, na tom je něco divnýho nebo co? Je jasný, že když už si je udělali, tak se o ně budou muset kurva taky starat ne. To fakt neznamená, že jsou šikanovaný... Chápu, bylo potřeba zajít do extrému a pojmout to jako psychologickou sondu do světa bezcitných ženskejch, co nemají city a svý partnery jen vysávají a i proto se mi film líbil, protože pohled je to fakt zajímavý, na druhou stranu ale nebylo nutné takhle vykreslovat všechny ženy, jako by žádná ženská nemohla bejt v pohodě.

    • 14.8.2018  23:21
    Most (TV seriál) (2011)
    ****

    Jen jedna poznámka. Jak je možný, že když jste seriálová postava a jste jako Sága nebo třeba Dr. House či jinej, do společnosti nezapadající jedinec s Aspergerovým syndromem nebo něčím podobným, všichni (diváci) vás milujou a obdivujou, ale když jste takoví ve skutečným světě, tak vás všichni nenávidí, hejtují a označují za sobce/psychopaty/pro společnost bezcenný (a/nebo nebezpečný) jedince?

    • 15.7.2018  22:35
    Dexter (TV seriál) (2006)
    ****

    Dexter, byl hlavně z počátku, jedna z nejlepších věcí, co jsem kdy viděla. Nedá se to popsat, prostě to musíte zjistit sami. Jsou zde momenty, při kterých budete téměř ohryzávat obazovku nervozitou a budete na pokraji srdečního infarktu. Veliká škoda, že to nezabalili v ten pravý čas, ale hnali se za dalším a dalším natahováním seriálu, protože poslední tři série jsou prostě taková menší kupa sraček a ten konec je prostě WTF. První série jsou s těmi posledními naprosto nesrovnatelné, je to téměř jako koukat se na jiný seriál. Ne, že by se na ty poslední série nedalo vůbec koukat, jen prostě když si vzpomenete na to, jaké to bylo na začátku, chce se vám brečet.

    • 15.7.2018  22:31
    Černé zrcadlo (TV seriál) (2011)
    *****

    Black Mirror se určitě řadí to toho nejlepšího ze seriálové tvorby, co jsem kdy měla možnost vidět. Je to názorná ukázka toho, do jaké budoucnosti se ženeme a kam až to může zajít, pokud se nevzpamatujeme a nezačneme nad technologiemi a jejich využitím kriticky přemýšlet. Technologie jsou samozřejmě skvělé a náš život dělají jednodušším, ale Black Mirror dokonale ukazuje, jak to skončí, pokud v nich budeme hledat jen samé superlativy a nezamyslíme se taky nad tím, co nám berou a co nám ještě vzít můžou. Inteligentní, temné, prostě kulervoucí. To prostě chcete vidět.

    • 15.7.2018  22:26
    Příběh služebnice (TV seriál) (2017)
    ****

    První série výborná, druhá, hlavně zpočátku, ještě lepší. Ke konci jsme se ale dočkali dalšího umělého natahování. Jen doufám, že tvůrci ví, co dělají a ze seriálu se nestane překombinovaná sračka, vytvořená z honby za zisky. Ale zpátky k tomu, co už jsme měli možnost vidět. Handmaid's Tale je seriál, který Vám buď sedne a budete z jeho sledování úplně mimo, nebo ho budete nenávidět. Nejdříve jsem směřovala k tomu druhému případu, protože se mi scénář po zhlédnutí prvního dílu zdál nesmírně přitaženej za vlasy, každopádně jsem vytrvala a netrvalo dlouho a změnila jsem na seriál názor. Nejdřív na mě působilo všechno brutálně nereálně až hloupě, ale pak jsem se zamyslela nad tím, co všechno se dělo v minulosti, nebo se stále děje na některých místech naší planety. Ne, zřejmě nikdy nebude existovat země ve kterém by to vypadalo přesně tak jako v Gileádu, ale tenhle utopistický stát nám může připomenout, jak snadné je lidi postupně zbavovat jejich práv, pomalu a plíživě, tak, že si toho všimnou, až když už je pozdě. Může nám připomenout, jak se z náboženství může stát nebezpečná zbraň, která lidem vymeje mozky, připraví je o kritický myšlení a jejich dříve běžná práva a potřeby se změní v kacířství. Seriál je navíc doslova prošpikovaný neuvěřitelně brilantníma hereckýma výkonama a jeho atmosféra je tak temná a skličující, že budete při sledování trpět společně s hlavními postavami. Ano, určitě to není seriál pro každého, koukat se na Handmaid's Tale se dá vlastně přirovnat ke každotýdennímu psychickýmu mučení, ale možná si při sledování s postavama vytvoříte tak pevný pouto, že jim prostě taky budete muset fandit až do konce. Doufejme tedy, že třetí série nezažije žádný strmý scénaristický propad a kvalita bude i nadále stoupat, nebo se alespoň nebude snižovat. Jsem ale trošku skeptická, protože Handmaid's Tale nevidím jako materiál na velký počet sérií, ale předpokládám, že z ní Hulu bude chtít vytřískat ještě hodně peněz a tak se dočkáme umělého natahování. Snad se mýlím. UPDATE: Při sledování třetí série bohužel musím snížit hodnocení. Seriál už fakt kriticky volá po ukončení, místo toho byl obnoven pro čtvrtou sérii...

    • 23.6.2018  20:36

    Měla jsem jít raději na něco jiného. Musím uznat, že alespoň efekty byly na super úrovni a herecký výkony byly taky fajn, ale co je to platný, když scénář je úplně stupidní. U některých scén jsem nevěděla, zda se smát, nebo brečet. Škoda, protože Jurský svět z roku 2015 se mi líbil a myslím že se jednalo o důstojné pokračování původního Jurského parku. Dvojka je ale opravdu jen jedno velké zklamání.

    • 7.6.2018  17:29

    Hodně silný film. Musím říct, že jsem fakt ráda, že jsem se narodila v téměř civilizované a téměř západní zemi, kde i přesto, že občas pořád cítím, že jsem díky svýmu pohlaví zaškatulkovaná do nějakejch stereotypů, do kterejch ve skutečnosti nezapadám, nemusím díky bohu nikoho žádat o podpis, když si chci najít práci, nebo zajít na potrat, nebo dělat prakticky cokoliv se svým životem. Předně mě velmi překvapilo, že se tenhle film rozhodli natočit lidé, kteří z Íránu pocházejí, protože jsem žila v domnění, že většina z nich musí být tak brainwashovaná, že takhle "kacířsky" vůbec nemůžou přemýšlet. Na druhou stranu to dává smysl, protože autoři v Íránu už nežijí a když se dostanete do styku se západní kulturou, může vám to otevřít oči. Kdyby se o něco podobnýho pokusili ve svý rodný zemi, už by asi nežili. Cítím velké sympatie k lidem, kteří jsou nuceni v Íránu žít podle všech těch psychotradic, a kteří s nimi zároveň nesouhlasí. Pro tuhle část populace to musí být opravdový peklo. Hlavně pro ty ženy. Ale není to vlastně tak dlouho, co ženy potřebovaly souhlas manžela ke každý kravině i u nás. Na tom, do jakých situací tahle kultura protagonisty filmu dostala, je krásně vidět, že potlačování primárních lidských potřeb, v tomhle případě potřeb sexuálních, ale taky třeba potřeby nějaký seberealizace, uznání nebo lásky, prostě nikam nevede a z lidí to udělá akorát trosky a nebo psychopaty. Žádný příliš ortodoxní náboženství není dobrý a nadělá víc škody než užitku. Teď k filmu jako takovýmu. Nejdřív jsem se obávala tý animace, protože většinou nejsem schopná se do vážných snímků který využívají animaci pořádně ponořit, ale tady jsem po chvíli zapomněla, že se vlastně nedívám na hraný film. Super bylo taky to, že se snímek nesnaží nějak na tvrdo hrát na city a manipulovat s diváky, nebo z hlavních postav dělat hrozný chudinky, to téma je samo o sobě fakt silný, takže přístup natočit to tak jak to je je tady adekvátní. Žádná z postav tady není vyloženě pozitivní, ale ani vyloženě negativní a je jen na vás, jaký přístup vůči nim zaujmete. Konec filmu vás fakt donutí přemýšlet. A jedna malá poznámka nakonec, byla jsem na tom v kině s přítelem a kamarádem a oba dva film okomentovali slovy "hm, zajímavý, no". Like what? Tenhle film musí přece v každým vyvolat hafo emocí a když už ne to, tak minimálně aspoň hafo otázek a myšlenek, který vás v noci nenechají spát... Doporučuju každýmu, člověk si pak začne víc vážit toho, co má.

    • 15.4.2018  12:41

    Není to katastrofa, ale knize to nesahá ani po kotníky. Kdyby ji zde přítomní četli, nikdy by to nemohlo mít 82 %.

    • 26.10.2017  22:08

    Best parents in law ever.

    • 31.7.2017  00:40

    Haha, ty vole. Pan učitel - lektor mi připadal trošku jako úchylák, jako ptát se dětí na základní škole zdali masturbují nebo jestli už jim roste ochlupení mi připadá trošku WTF a celkově tak trochu neopodstatněné a od věci. Vůbec bych se nedivila, kdyby si večer honil při myšlenkách na své pubertální žáčky (ale třeba se pletu a prostě tomu vůbec nerozumím), a to nejsem žádný odpůrce sexuální výchovy ve školách, spíš naopak, mám pocit, že některým dětem - dospívajícím by prospělo takovéto získání informací z nějakého relevantního zdroje. Pak mě teda ještě dostalo složení učitelského sboru. Nad některými lidmi mi prostě zůstal rozum stát a je div, že se jim kdy vůbec podařilo počít děti. Jako chychotat se ve čtyřiceti nad slovem "kunda" nebo se ho stydět vyslovit, to je teda fakt něco. A tohle říká člověk, kterej teda fakt nepatří mezi lidi, kteří by měli úplně bezproblémový a zdravý vztah k sexu. Pak se ještě musím pozastavit nad názory většiny věřících o sexuální výchově. Já respektuju, že je pro ně sex něco posvátného (a z velké většiny s tím souhlasím), respektuju i jejich přání začít se sexem až po svatbě (s čímž už sice osobně úplně nesouhlasím, ale naprosto to chápu). Čemu ale vážně nerozumím, je to jejich striktní odmítání sexuální výchovy ve škole. Jako co je špatného na tom, že se tam jejich děti dozví informace o různých druzích antikoncepce a o prevenci proti STD. V nejlepším případě, budou dělat radost svým rodičům a nebudou je nikdy potřebovat. V nejhorším případě, je potřebovat budou, ale dozví se je až pozdě (a dozví se je zaručeně i bez sexuální výchovy, žijeme v době internetu, proboha), a pak nakráčí domů s tím, že jejich přítelkyně je těhotná, nebo s nějakou jinou úžasnou novinkou. Naivita některých rodičů mě fakt dojímá. Jako to, že si oni počkali na sex až po svatbě, ještě prostě rozhodně neznamená, že to stejně budou mít i jejich děti a zavírat oči před realitou prostě nic neřeší. Já sama jsem sice nikdy získávat informace o sexu od žádných autorit nepotřebovala, protože mi vždycky byla vlastní schopnost vyhledávat na internetu informace a z nich vybírat pouze ty důvěryhodné a relevantní, ale ne všichni lidé jsou na tom stejně a někteří mladí se prostě chovají jako nezodpovědní a nepoučení idioti a nějaká informační hodinka by jim určitě prospěla. Všehovšudy šlo o celkem zajímavý dokument, který však ani tak neinformuje o současné situaci kolem sexuální výchovy ve školách, spíš sleduje osudy několika dospělých lidí - učitelů, které Vás v mnohých případech prostě dostanou do kolen.

<< předchozí 1 2 3