castor

castor

Michal Kočí

okres Žďár nad Sázavou
..úspěšně proplouvám..

114 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 34 68 101 134
    • 22.7.2017  09:46

    Politika je špinavá díra, kdy jeden den do ní někoho strčíme a další zase kvůli spojenectví vytáhneme. Očekával jsem pořádný steak a nikoliv veganské tofu. Celkově jsme tak zůstali někde na půli cesty. Nebudu přeci cpát pět hvězd za několik vteřin trvající skvostnou scénu.. Frank si pěkně pozvolna chystá půdu, aby mohl mrazivě zaskočit a udeřit. Vůbec nedokážu říct, zda se mi vyvrcholení v podobě posledních dvou dílů zamlouvalo. Ano, nepostrádaly to, co by divák od konce páté série očekával: napětí, dravost, skvostné herecké výkony, peprné dialogy, zvraty. Jenže právě zvraty už natolik zamotávají jednotlivé role zúčastněných, že se nad jejich věrohodností povážlivě třese zem. A to i přesto, že víme, že celou dobu sledujeme jednu výborně napsanou a zrežírovanou politickou pohádku. Pravidla stranou. Nicméně lepší než mdlá třetí série.

    • 21.7.2017  22:43

    Politika je špinavá díra, kdy jeden den do ní někoho strčíme a další zase kvůli spojenectví vytáhneme. Frank si pěkně pozvolna chystá půdu, aby mohl mrazivě zaskočit a udeřit. Vůbec nedokážu říct, zda se mi vyvrcholení v podobě posledních dvou dílů zamlouvalo. Ano, nepostrádaly to, co by divák od konce páté série očekával: napětí, dravost, skvostné herecké výkony, peprné dialogy, zvraty. Jenže právě zvraty už natolik zamotávají jednotlivé role, že se nad jejich věrohodností třese zem. A to i přesto, že víme, že celou dobu sledujeme jednu výborně napsanou a zrežírovanou politickou pohádku. Bohužel už z toho máme nastavovanou kaši. Tvůrci to mohli celé s grácií ukončit. Nestalo se.

    • 20.7.2017  16:46

    Už jsem se bál, že nás čeká další díl náznaků a už lehce povrchních scén. Naštěstí to graduje náramně a novináři přinášejí „zaručené“ zprávy. A zoufalý tým okolo manipulátora Francise hledá, jak s nimi naložit. Politická pohádka pokračuje. A Velký bratr všechno vidí.

    • 20.7.2017  16:41

    Manipulátor par excellence je zase v plné síle, nicméně s blížícím se vyvrcholením očekávám pořádný steak a nikoliv veganské tofu. Pár záblesků tu máme, ale občas to vypadá, že Frank vypustí z úst cokoliv a ostatní se stáhnou a chovají se jak žáci zvláštní školy. Naše politická pohádka se občas dostává jen do průměrných vod. Věřím, že se to tři díly do konce změní.

    • 19.7.2017  16:57

    Noc to musela být divoká, jenže dva puberťáci netuší, jak ji strávili. Náznaky by byly, nicméně nejprve musíme prošlapat těch 80 minut, které si pro nás tvůrci připravili. Pochopitelně se dočkáme politicky méně korektních scén, které se dají zvládnout za předpokladu, že divák přijme fakt, že osazenstvo na plátně je plné imbecilů, čímž se z komedie stává spíš absurdní groteska. Tehdy to ovšem táhlo a s ohledem na rozpočet slušně vydělávalo, vliv Prciček byl holt enormní a nemůžeme se zase tvářit, že se některé scény nepovedly. Ba naopak, navíc si tvůrci pohlídali tempo a zvolili docela sympatické (toho času neokoukané) tváře.

    • 18.7.2017  18:28

    Politika je špinavá díra, kdy jeden den do ní někoho strčíme a další zase kvůli spojenectví vytáhneme. Frank je zpátky v křesle, spokojený, sarkastický, trefný. Ale tak nějak se točíme v kruhu, páč si jen připravujeme půdu pro další příští, ale je toho tak trochu málo. Navíc když se obáváme, zda to další příští bude dostatečně nosné.

    • 17.7.2017  22:54

    Humor černočerný i lidsky jemný. A hlavně zatraceně britský. Tři muži, jedna žena, jedna loupež. A jedna ukrytá kořist. Jeden z trojice, který o lupu ví, sedí ve vazbě, hlavní hrdince tak nezbývá nic jiného, než svést jeho advokáta, aby se k diamantům dostala. Tak či onak, jak už to tak bývá, nikdo se nechce o získané milióny dělit. Jeden z pachatelů Monty Pythonů John Cleese stojí za nesmírně svěžím scénářem, který si po zásluze dokráčel k oscarové nominaci. Navíc některé ze scén i sám režíroval. Tenhle dokonale pestrý komediální tým, který intrikuje, miluje italskou kuchyni, nemá rád slovo „stupid“, likviduje zvířata, neustále někoho svádí, honí nebo podráží, se prostě musí líbit. Svědomité a stylové. Stačí si vybrat, zda raději vykrádání vlastního domu, svádění od Jamie Lee Curtis nebo drcení nevinných pudlů. Po právu jeden z divácky nejúspěšnějších anglických filmů druhé poloviny 80. let. Kevin Kline na maximum.

    • 17.7.2017  22:42

    Sic to Frankovi nejvíc sekne v obleku a v koženém křesle, z kterého intrikuje a rozdává úsečné příkazy, ani uprostřed přírody to s ním nebylo zlé. Dění v Bílém domě mezitím nebylo z nejzajímavějších, nicméně celkové vyznění s jednou tajnou nahrávkou vytáhlo tenhle díl do slušného nadprůměru. A investigativní novináři mezitím přicházejí na zajímavou stopu. „My vyhrajeme, Dougu!“

    • 17.7.2017  17:29
    Song to Song (2017)
    ***

    Malicku, Malicku, proč už to nemáš v malíku? Pevně věřím a doufám, že se filmový poetik Terrence Malick vrátí k vyprávění příběhů. Páč tohle jsou naprosto nedivácké filmy, které už si publikum získávají velmi obtížně. Jeho filmy rozhodně není snadné mít rád, obzvlášť v posledních letech, kdy o opravdovosti a hloubce vztahů mezi postavami můžeme silně pochybovat. Možná ty neuvěřitelně dlouhé tvůrčí pauzy byly k něčemu dobré (pak vznikne zbožňovaný kus typu Tenká červená linie). Hluboce rozjímavý tvůrce nás minule zavedl do znudění moderního jedince, jeho vnitřní rozpolcenosti, kdy nás čekalo mnoho obrazové rozkoše, stejně jako mnoho nudy. Kameraman Emmanuel Lubezki je skvostný i tentokrát, netuším, zda on nebo herci skutečně chápali režisérovu vizi, ale v jeho (i hereckém) případě je to dokonalost sama. Jenže každá hra musí mít určitá pravidla. Za mě „lepší“ než předchozí Knight of Cups, ale příště prosím partnerské vztahy v nějakém uchopitelnějším provedení. PS: Natalie výtečně živočišná.

    • 16.7.2017  12:35

    Z Bílého domu do protiatomového krytu. Ztracený kamion s radioaktivním materiálem dostává napětí do několika desítek metrů čtverečních, ve kterých se odehraje další bitva, která může mít jen jediné vítěze: manžele Underwoodovi. Dravý Kevin Spacey, který se po letech (pro mě nepochopitelného plahočení – buď si on nevybíral silné látky, nebo mu je jednoduše nikdo nenabízel), v plné síle.

    • 16.7.2017  12:17

    Stárnoucí Cézar přichází o milovanou ženu a syna, tlupa musí do bezpečí, jenže její vůdce má v očích jen pomstu. Loajálně se k němu připojí pár primátů, aby se zasněženou krajinou vydali po stopách vojáků vedených plukovníkem Woodym Harrelsonem. Výsledek trošku šlape na pravidla letního blockbusteru, místy má až hypnotickou atmosféru, technicky je to samozřejmě znovu o maximální spokojenosti, kombinace herců, krajiny a primátů působí naprosto realisticky. Jednička byla určitou interpretací na současnou podobu sebedestruktivního světa, sázela na herce i znepokojivou atmosféru a byla výtečně dynamická. Dvojka byla příběhově plošší, ubylo nápadů a zajímavých momentů, propracovanější motivace postav chyběly, akční scény prakticky nestrhly. Tak to prostě bylo. Už tehdy opice sílily, zatímco lidstvo decimovala virová infekce. Na trojku se chystal stejný režisér Matt Reeves a dá se říct, že zopakoval co se akce týče dvojku. Jenže co se psychologie týče, víc se blíží komornější jedničce. Za to velká pochvala. Emocionální pochody opic jsou naprosto skvostné, tvůrcům nechybí odvaha ve smyslu „všichni šli na proklamovanou válku z názvu a ono je to jinak“, navrch vše předkládají v pomalém a promyšleném tempu, kdy z vůdce a autority se stává ikona. Vyvrcholení trilogie je prostě syrové drama, kdy naše ego dostává opět pořádně na frak a které předkládá několik interpretací na současnou podobu sebedestruktivního počínání lidstva. Závěrečný patos nevadí, nějakou opravdu skvostnou akční scénu navíc bych uvítal, víc bych zapracoval i na úloze nalezené dívenky, ale jinak spokojenost. Nečekaná. A Andy Serkis definitivně potvrdil jednu z nejikoničtějších postav poslední dekády.

    • 16.7.2017  11:45

    Začínají se představovat lákavé linie, řada scén je napínavých a dynamických, skoro vítěz voleb Conway se začíná psychicky hroutit, takže šestý díl páté série si zaslouží plné hodnocení. Scenáristicky je to vypiplané, herecky zas a znovu bezkonkurenční.

    • 15.7.2017  18:32

    Dopadlo to dle očekávání, i když Claire má před sebou pořádnou výzvu. Několik momentů (zejména hereckých od Spaceyho) bravurních, ale ze sedmdesáti procent takový umolousaný díl. Víc na povrch se dere minulost Douga Stampera, která je spojená hlavně s totální loajálností k Frankovi. Začíná mi dost vadit postava spisovatele Thomase Yatese, resp. jeho krokům a úmyslům příliš nerozumím, dějově epizody nikam neposouvá.

    • 14.7.2017  17:00

    Zatím to vypadá, že náš ústřední pár má stále kam jít, ač se témata musí jistojistě vyčerpávat. Prezidentské volby léta páně 2016 jsou tady a jelikož výsledky nevěstí nic dobrého, vytáhneme z kouzelného klobouku další pohádkové eso. Tuhle nebezpečnou politickou hru totiž dokonale ovládá dravý Kevin Spacey, který se po letech (pro mě nepochopitelného plahočení – buď si on nevybíral silné látky, nebo mu je jednoduše nikdo nenabízel) znovu ukazuje v hodně oslnivém světle. Chuť po moci sílí.

    • 14.7.2017  16:58

    Sakra, ten chlap mi chyběl. Jeho hlas, jeho gesta, jeho charisma. Kdykoliv po nějakém strhujícím dialogu šibalsky pronese cosi trefného do kamery, naskočí divákovi husí kůže. Herecký a scénáristický koncert pokračuje, protože politika je špinavá díra, kdy jeden den do ní někoho strčíme a další zase kvůli spojenectví vytáhneme. Zatím to vypadá, že náš ústřední pár má stále kam jít, ač se témata musí jistojistě vyčerpávat. Teď ovšem zbývá jen pár hodin do voleb, poslední zbytky sil míří k voličům a dalším intrikám. První výsledky nicméně nevypadají dobře.

    • 13.7.2017  10:47
    The Circle (2017)
    **

    Pochopil jsem, co nám tvůrci chtěli sdělit, ale něco tak násilně, doslovně, povrchně a okatě pojatého jsem dlouho neviděl. Navíc rozuzlení je jednoduše pitomé a moc smysl nedává. A jaksi popírá, co se poslední hodinu a půl dělo. Zvídavá Hermiona je tu za snaživou kočku, která se pracovně hledá, až získá džob ve firmě, která se snaží posouvat hranice technologií. Naše hrdinka se po nemilé (a lehce pitomé) zkušenosti zapojí do projektu naprosté transparentnosti. Má na sobě kameru a každý tak ví, zda neodflákla ranní čištění zubů. Potenciál o ztrátě soukromí a zběsilém rozvoji technologií by tu byl, jenže tvůrci nevyvolávají zajímavé otázky, ale předkládají hodně divné momenty. Postava „vývojáře“ je ve výsledku zbytečná, postava kámošky, která naši hrdinku do firmy dostala, zmatená, páč z veselé workoholičky je najednou naštvané cosi, které zřejmě brzy někoho zařízne. Omylem bylo i obsazení Toma Hankse, který je prostě vřelost sama a „temná“ role šéfa obří společnosti mi k němu jaksi nesedí. Další hrdinové téhle IT sekty jsou stejně mimo. Největší potíž je ovšem se samotnou Emmou Watson. Jasně, nejen na rande bych s ní zašel, ovšem vůbec nechápeme, jak se z váhavé a poměrně introvertní holky stává fanatik, který najednou vypouští moudrá slova, bystré bonmoty a strhává davy. Divák tak moc nerozumí tomu, o co jí vlastně šlo. The Circle se pokouší řešit kontroverzní témata, výsledkem je ovšem jeden velký a naivní omyl. Režisér James Ponsoldt (velmi slušné The Spectacular Now) měl zůstat v jiných vodách. Dvě až tři hvězdy. Vzhledem k očekávání jdu dolů. PS: Poslední role Billa Paxtona!!

    • 12.7.2017  17:27

    Pátá série si velmi chytře všímá aktuálních bolístek a reality současného světa, druhý díl téhle politické pohádky rozehrává další minilinie, které si připravují půdu pro následující intriky. Prezidentské volby se blíží a údajný kybernetický útok na hlavní ústředny telekomunikační sítě jedné z nejcílevědomějších seriálových postav několika posledních let nahrává dokonale do karet.

    • 12.7.2017  17:25

    Sakra, ten chlap mi ale chyběl. Jeho hlas, jeho gesta, jeho charisma. Kdykoliv po nějakém strhujícím dialogu šibalsky pronese cosi trefného do kamery, naskočí divákovi husí kůže. Třetí série byla krokem stranou, čtvrtá ovšem i přes několik zaškobrtnutí a zbytečně polopatických zvratů vytáhla tenhle seriál znovu tam, kam patří. Frank nejprve vlétne do Kongresu Spojených států amerických, protože volby se blíží a pohřeb vojáka, kterému teroristé sťali hlavu, jakbysmet. A okolo nejšťavnatější seriálové postavy několika posledních let je znovu sakra živo.

    • 11.7.2017  14:46
    Constantine (2005)
    ****

    Kouří jednu za druhou a vymítá démony. Rentgenové vyšetření plic není nejpozitivnější, takže se hoch musí ohánět, aby se dostal za vymítání do nebe, páč se kdysi pokoušel o sebevraždu. Do toho se objevilo kopí, které kdysi propíchlo Ježíše Krista, Rachel Weisz se navíc zabilo dvojče, Lucifer Petera Stormarea bravurně přehrává, takže hláškující Keanu Reeves má docela dost práce. Hodně ovíněná kamera a zběsilý střih se spolu s působivou vizuální stránkou musejí líbit, celé to má slušnou atmosféru, pestrost a řadu lahůdkových scén. Občasné akční oživení chutná dokonale, možná škoda, že některé komiksové artefakty v příběhu působí lehce násilně. K předloze má ovšem Constantine zdravý respekt, ač se nebojí odkročit stranou. Stylová cesta za spásou. Napodruhé chválím víc.

    • 10.7.2017  18:57

    V Bostonu žijí empatické černošské servírky, které jsou střelené jako všechny role Queen Latifah, a ještě k tomu je v něm zaneprázdněný dětský specialista, který snad vyřeší závažné střevní potíže malé roztomilé holčičky. Páč chození do kostela jaksi nestačí. Ztráta ve víru, zoufalí lékaři, špatné zprávy. A srdceryvný příběh jedné rodinky z Texasu, která má tři dcery a hodně čoklů. Jedné z holčiček diagnostikují neléčitelnou vážnou nemoc trávicího traktu. Léčba je náročná, doktor pozitivní, matka zoufalá, taťka bude muset střelit motorku, nechybí polštářová bitva i prosby, že malá slečna chce raději umřít. A moře slz, objetí, dojetí. A zbytečně moc víry. Prý se to tak nějak událo, tak tomu budeme věřit. Všechno je barevné, rodinné, sousedé grilují, podporují se, pomáhají si. Samozřejmě musíme hodně přivírat oči, cynikové by se tomuhle rodinnému dramatu měli vyhýbat obloukem. Posledních dvacet minut je na kapesníky. A nakonec i pizza bude. PS: Velká pochvala všem třem dívčím herečkám.

    • 9.7.2017  17:31

    Takový potenciál. Taková látka, která tady nějakou dobu nebyla. Dobrodružné drama s životopisnými prvky, atraktivní prostředí, slušní filmaři (kupříkladu kameraman Sedm nebo Evity Darius Khondji) za kamerou. Hlavní hrdina se vrací do amazonské džungle, aby dokázal existenci uvědomělé civilizace. Prostě žádného podřadného druhu. Jenže vrací se tam opakovaně a tím nám lehce kazí možnost si to celé pořádně prožít. Do nástrah džungle se tak nikdy zcela neponoříme, zvlášť když se pořád vracíme do civilizace, která se tak nějak opakuje „neshodami“ s manželkou nebo sponzory. Náš hrdina je navrch necharismatický a nezajímavý, že by se o něj nebála ani vlastní žena. Překonává překážky, které vlastně ani nejsou moc obtížné nebo napínavé, celé je to pojaté starosvětsky, za což režiséra a scenáristu Jamese Graye můžeme pochválit, ale postavy nemají žádné zajímavé charaktery, vlastně ani jasně dané vlastnosti (náš badatel má doma vždy těhotnou manželku, ale stejně se vydává na několikaletou cestu: je obyčejný sobec nebo zapálený výzkumník?), což mrzí u jinak zajímavého Pattinsona. Charlie Hunnam zase lehce připomíná Heathe Ledgera, herecky je však o míle pozadu. Děsí i stopáž – mdlá akce či nezajímavé scény ji jednoduše nevyplní. Škoda, těšil jsem se dost.

    • 7.7.2017  18:00
    Z pekla (2001)
    ***

    „Typičtí Londýňané. Naplnění křesťanským duchem spolupatřičnosti k bližnímu. V tomto případě k bližní kurvě,“ komentuje ostřílený londýnský polda Robbie Coltrane nad tělem další zavražděné prostitutky, která před několika hodinami naposledy zoufale zachroptěla dusící se vlastní krví. Dvojčata Hughesovi v Čechách vystavěla kulisy viktoriánského Londýna, v ulicích nechala rozporcovat několik šlapek, aby po stopě masového vraha vypustila Johnnyho Deppa. Je nemožné ho zastavit, ovšem ještě těžší odhalit. Asi nejslavnější masový vrah historie se vrací (mýtus okolo nenasytného řezníka Jacka Rozparovače je vskutku impozantní) a tvůrčí dvojčata jeho návrat pojala po svém coby béčkový žánrový mix. Vedlejší herci jsou slušní, včetně zrzky Heather Graham, která se v potemnělých ulicích nebojí, naopak Johnny Depp měl lepší filmová zastavení, víc tak potěší slušný střih, sympatická výprava i kostýmy a hlavně expresivní kamera. Do výšky neskáču, ale zase tu máme jeden poměrně solidní příběh o temné stránce lidské duše, respektive lidských duší.

    • 4.7.2017  08:40

    Přítel vrah přítel vrah, známe z prvního Vřískotu. Tady je spořádaná středoškolačka cukrkandlové tvářičky Reese Witherspoon okouzlená a posléze terorizovaná psychicky narušeným přítelem s tváří charismatického exMarkyho Marka. Mimochodem Reese následně odmítla role právě ve Vřískotu nebo Tajemství loňského léta podobného ražení – jednoduše další obdobnou zkušenost nepotřebovala a soustředila se na jiné herecké výzvy. A že jich nebylo málo. I Marka Wahlberga po téhle postavě i díky dalším z počátku a poloviny 90. let začal brát filmový svět vážně. Námětově to není žádné terno, finále se trošku podobá Strašákům, pochopitelně o třídu horším a hodně uhlazeným, což je možná ten největší problém celého příběhu. Prostě se pořád držíme v takovém televizním pojetí, bojíme se ostrých hran a pořádného přitlačení na pilu i krve. O postavy se jednoduše nebojíme, finále je lehce uspěchané a zatraceně málo napínavé. Navrch banda agresorů by rozhodně zvládla jednu vyděšenou rodinku.

    • 4.7.2017  08:29
    Vetřelec (1979)
    ****

    Nouzový signál, přistání na neznámé planetě, líheň vajec. A první přisátí. A dotáhnutí parazita mezi další členy posádky. Právě řady původně sedmičlenné posádky lodi Nostromo se v klaustrofobických prostorách povážlivě tenčí. Mezi nimi je astronautka Ripley, která zachovává chladnou hlavu a měrou vrchovatou se podílí na tom, že tu máme významný žánrový mezník, který se zapsal do historie sci-fi zlatým písmem. Vizuálně snímek vypadá špičkově a je vyloženě radost dívat se na něj na velkém plátně. Dietní rozpočet navíc téhle látce paradoxně pomáhá. Nesází na nějakou velkohubou akci, ale poctivě buduje atmosféru strachu, nabízí nespočet průletů skrze dlouhé chodby lodi, klaustrofobních ruchů a šumů a hlavně výtečnou vizuální podobu monstra.

    • 3.7.2017  10:08

    Guy Ritchie potvrzuje pravidlo, že na mě to prostě neumí!! Legenda o Excaliburu? Že bych se nějak těšil? Vůbec. A to se také potvrdilo. Dle mého stále nedospělý Ritchie navíc neumí natočit „normální“ film, v tomhle případě dobrodružnou podívanou, což by mělo být ku prospěchu. Jenže není. Je to kombinace nudné nepřehledné digiakce a moderních fíglů, sic v ní je pořádný kus rukopisu tohohle Angličana, nicméně předkládá nesoustředěný mišmaš, který nechutná a jen se vysmívá artušovským legendám. Vyznívá příliš zkratkovitě a zároveň i příliš dlouze. Přidrzlý floutek z vykřičeného domu hláškuje za běhu a mohl by se v klidu přidat mezi současnou gangsterskou smetánku, páč tahle postmoderní stylizace je na mě až příliš přehnaná. Prostě k legendě by se podle mého mělo přistupovat jinak. Poctivěji a méně extrémně. Místy těžká nuda.

    • 2.7.2017  22:47
    Rocco (2016)
    ***

    Velcí ptáci, škaredé kozy a neustálé hádky mezi Roccem a jeho bratrancem, který si hraje na nedoceněného umělce. To byla ale kariéra. Roky nezastavíš a tak dvojice dokumentaristů připravila látku, která vypadá atraktivně a zároveň kontroverzně. Životopisný dokument stojí vždy na ústřední postavě, která je z logiky věci zajímavá. Nejslavnější pornoherec všech dob ovšem mele o vnitřním ďáblovi, závislosti na sexu, o tom, jak souložil s našimi prababičkami, vše je navrch zabalené do melodramatického povídání. A to je problém. Občas si popláče, občas se tváří velmi soustředěně jakoby tvořil revoluční sci-fi, občas dáví pornoherečku rukou a ta jakoby žadoní, že chce víc. Z pornobranže jsem se toho zase tolik nedozvěděl (asi všichni tušíme, že je v ní potřeba velké péro a žádné zábrany na obou stranách), na zamyšlení to opravdu není, místy to bylo až moc předpřipravené (třeba synek si nemohl přát lepšího otce), až moc sebelítostivé a místy až komické (emancipované ženy se rozhodují, kam si co nechají strčit). Příště prosím zase o někom zajímavém.

    • 30.6.2017  20:44

    Ona a on. Australská turistka, která se tak trochu hledá, učitel angličtiny, který ji našel a nepustí. Poměrně ambiciózní australská režisérka ji vysílá do Berlína na polopracovní pobyt, pozná jeho, vymění si pár pohledů a vášnivá noc pokračuje ránem ve stylu „kéž bych mohla zůstat“, aby záhy pochopila, o jakého podivína jde. Začne to zamčenými dveřmi a údajně zapomenutým klíčem, pokračuje.. však víte. Jenže co když přijde den, kdy se zakouká do nějaké jiné? Žádné velké dusno to nicméně není, tvůrci mohli přitlačit na pilu a hlavně měli klidně o dvacet minut krátit. Závěr na můj vkus nebyl úplně dotažený a vyladěný. Atmosféra solidní. Max Riemelt je takový zvláštní kámoš od vedle, kterého by zpacifikovalo i vězněné něžné pohlaví. Příležitosti byly, naše hrdinka (jinak krásná Teresa Palmer) toho ovšem moc nezkusila. A když už šroubovák nepoužila na křeslo z IKEY, měla věznitele dorazit. Škoda..

    • 29.6.2017  11:13
    Úkryt v zoo (2017)
    ***

    Praha představuje Varšavu, Jessica Chastain manželku ředitele zoo, Daniel Brühl pak Hitlerova prominentního zoologa i nacistu, který by se rád Jessice dostal pod sukni. Varšavu obsadí německá vojska, rodinka prokáže odvahu, když pod záminkou zásobování farmy zajíždí do ghetta a vyváží Židy za lepším příštím. Všechno je lehce předvídatelné, málo napínavé a nijak zvlášť poutavé. Chybí atmosféra, chybí větší autenticita i emoce, celé je to zbytečně moc srozumitelné. Ano, námět je poměrně neotřelý, vadí ovšem to, že Němci či Poláci nemluví jednoduše německy nebo polsky, utrpení v ghettech se nedočkáme. A pod kůži se to nedostalo ani omylem. Kupříkladu jen první nálet byl dramatický asi jako příprava nedělního oběda. Novozélandská režisérka Niki Caro ztvárňující poměrně umně morální a vnitřní dilemata postav už jednoduše měla lepší filmová zastavení. Česká stopa pochopitelně potěší.

    • 28.6.2017  16:49
    Ruce od krve (1997)
    **

    Ne každá hra má pravidla. Jedna nečekaná operace na baru v hospodě dokonale změnila život bývalého chirurga, který pod vlivem drog způsobil smrt pacienta. Coby chirurg skončil, coby uživatel nikoliv. V pochybném baru se tak zrodil obchodně-pracovní vztah, který má však spoustu „ale“ a který ho dostane mezi gangstery i zkorumpované poldy. A holku s tváří Angeliny Jolie. Zápletka je domotaná, atmosféra zvláštní, hudba řízná, herci průměrní. David Duchovny přestal na čas pátrat po mimozemšťanech a odskočil si k tomuhle dle mého nevýraznému kusu. Forma mi prostě nesedla, což je ale spíš můj problém.

    • 27.6.2017  13:56
    Drsnej Shaft (2000)
    ***

    Newyorští živlové, třeste se. Tenhle chlapík sice má přímočaré metody, ale celkově tak nějak furt připravujeme půdu pro pořádnou řežbu, ale ta jaksi nepřijde. A to ani poté, co Samuel L. Jackson odevzdá policejní odznak. Přitom nafrněný milionářský synek Christian Bale se nebál vzít do ruky železnou tyč a udělat z ní smrtící nástroj, po propuštění na kauci zmizel do Evropy, jednou se však vrátí a ani s portorikánským dealerem, se kterým si zanotoval ve vězení, na Shafta nevyzraje. První problém je v tom, že Shaft u nás není žádným fenoménem. Tohle drsné černošské ražení ze 70. let u nás nikdo moc nezná. Další je v tom, že rutinér John Singleton nikdy díru do filmového světa neudělá, jeho syroví Čtyři bratři jsou o třídu lepší. Tady jedeme na neutrál. Hodně se fuckuje, málo řeže nebo střílí. Sic je to celé příjemně staromódně natočené a má velmi slušné herce, výsledkem je rutinní krimithriller, kterej je motherfucker drsnej tak akorát na papíře.

<< předchozí 1 2 3 4 34 68 101 134
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace