castor

castor

Michal Kočí

okres Žďár nad Sázavou
..úspěšně proplouvám..

118 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 39 77 114 152
    • 20.10.2018  15:10

    Duchovní otec série James DeMonaco, který před lety s velmi zajímavým tématem přišel, se stáhl pouze do role scénáristy. Očista je tu proto, aby v kouzelné Americe srazila kriminalitu na minimum. A právě poslední příspěvek do série není pokračováním, ale prequelem, který představuje, jak celá tahle myšlenka vznikla a jak je zatím na úrovni jedné testovací lokality. Lidé se po dvanáct hodin spolehlivě vybouří a zbytek roku je v ulicích takřka ráj. Celá idea je pochopitelně totálně přitažená za vlasy, ale vždy to bylo cynicky a násilně pojaté, producent Michael Bay vždy dohlédl na to, aby vizuál táhl všechny smysly. Další kus do série ovšem pozbývá nějaké větší ambice, prostě pitvá nápad, co to dá. Ačkoliv všichni naštěstí vědí, že točí béčkovou zábavu, už to prostě tolik „naladí“. Snaha o vykreslení pocitů a obav obyvatel z experimentu je poměrně umělá, tempo špatné, akce nezajímavá a zvrácená radost z něčeho pokleslého je ta tam.

    • 19.10.2018  22:21
    Halloween (2018)
    ****

    40 let, působivá hudba i Jamie Lee Curtis zpět na scéně a někde vzadu je i John Carpenter solidně cítit. Právě on to celé odstartoval, po něm přišly vesměs zoufalé pokusy, nicméně některé bavily, třeba jako ten na dvacetileté výročí, kterak tehdy Laurie Strode sekyrou razantně ukončila život svého neposlušného brášky. Nyní ovšem navazujeme přímo na originál, blíží se další tradiční vyhánění bubáků a vyrážení dětí v maskách na koledu, a Michael u tohohle mejdanu nehodlá chybět. Uvadající série prostě chce chytat další a další dech. Z někdejší hrdinky je babička a tvůrci jí dopřáli důstojné zadostiučinění. Hrůza ji sice provází celý život, neustále je na hraně paranoi a na návrat chodícího zla bez emocí neúnavně vyčkává. Při převozu z detenčního ústavu Michael Myers skutečně utíká. A začíná řádit. Expozice je dlouhá, režijně nijak zajímavě uchopená. Pak to ale přijde. Samozřejmě nesmíme přemýšlet nad tím, že 40 let v izolaci by s ním udělalo své (sic mu stačí výhradně kuchyňský nůž, ale na moderní technologie přeci jen naráží), nemůžeme úplně vážně řešit hrdinčin dům prošpikovaný pastmi, nekritizujme ani lehce nesmyslné jednání řady postav, neměli bychom ani moc vytýkat, že chybí sofistikovanější průběh nebo prostě cokoliv navíc. Prostě bychom si to celé měli užít. A já si to užil. PS: Až tedy na ty smrady (snad celá třída puberťáků) v kině, kteří rozhodně neviděli originál, žánru nerozumí, o Carpenteru si myslí, že je youtuber, a jediné, co zvládli, byly pytlíky chipsů a dementní poznámky.

    • 19.10.2018  13:58

    Pohyby zvýrazňující třásně, bohatě zdobené šaty, ladné křivky, dokonalé účesy, noblesa, elegance, živá hudba, ale také ranec dřiny a nemalé úsilí. Samozřejmě hodně rozhoduje, jaká sestava se poskládá na tanečním parketu (léta páně 2018 je velmi zajímavá), protože kupříkladu Marek Eben je tam „na furt“ a hlavně tradičně spolehlivý. Samozřejmě může vadit jistá monotónnost, na druhou stranu divák něco takového doslova hltá, takže změny mezi jednotlivými sériemi jsou spíš kosmetické. Prostě ve StarDance už všechno bylo, a ne jednou. Před některými „celebritami“ klobouk dolů, ti, kteří přidají i pořádný kus improvizace, si zaslouží ještě hlasitější potlesk. Všichni jsou tu každopádně „krásně dojatí“, pro všechny je „čest tam být“, takže ze vší té pozitivní uhlazenosti už se může přeci jen zatočit hlava.

    • 18.10.2018  14:40
    Přátelé - Série 7 (série) (2000)
    ****

    Noví fanoušci při četných reprízách přibývají, ti staří jsou stále věrní. Tahle nesmírně populární show skončila po deseti sezonách a 236 dílech. Bavily nápady, které vymýšlel Joey nebo Chandler, lákala stěžejní romantická linka Rosse a Rachel počínaje jejich prvním polibkem, rozchodům a návratům v průběhu všech sérií. Každý díl měl něco, situace a hlášky z leckterého by šly vytesat do mramoru. Zaslouženě kultovní večerníček pro dospělé.

    • 17.10.2018  08:41
    Až po uši - Série 1 (série) (2014)
    ****

    Ty vztahy! Navždy vděčné téma si vzal do rukou Jan Hřebejk a v duchu „s kvalitním scénářem pořád umí“ natočil příjemný seriál, který sympaticky rozehrál v několika liniích. V tom mu naštěstí pomáhají znamenité herecké výkony většiny představitelů. Postupně jsme se velmi dobře zorientovali v typickém mišmaši vztahů, kdy ten miluje toho, jenže ten spí s tím, ač ví, že je zadaný/ženatý. Hrdinové zdaleka neřeší nic zásadního, jen kloužeme hezky po povrchu. Ze začátku je to takový katalogový svět – všichni jsou načechraní, vymódění, mají luxusní kanceláře a bejváky. A jejich trable jsou vesměs citové a nijak zásadní. V druhé polovině série se to ovšem zásadně zlomilo. Dějové linky mezi sebou začaly kouzelně rezonovat, náramně těší sarkastický trojúhelník Geislerová-Havelka-Krobotová, sukničkář Čermák a tajemná celebrita Polívková. A rovněž i poměrně „napínavá“ hra mezi Kolesárovou a Čvančarovou. Jana Švandová utápějící stesk po dávné slávě v alkoholu také slušná. Praha má díky Hřebejkovi (samozřejmě i sobě samotné) svůj nepopiratelný půvab. Kameru posílal do malebných pražských uliček, kavárniček a do okolí Vltavy. Poslední díly jsem opravdu zhltnul s chutí. Co víc si přát?

    • 16.10.2018  09:33

    Jana Švandová za hvězdu. Oprávněně. Při natáčení reklamy (ačkoliv každý ze štábu zestárl o pět let) i obecně v roli, ve které utápí stesk po dávné slávě v alkoholu a odmítá „točit sračky“. Izraelská předloha prý byla víc melodramatická, jsem rád, že Jan Hřebejk sáhl víc po sarkasmu. Ano, všechno to tak nějak očekávaně skončilo, ale spokojenost rozhodně převládá. Pokud to prvních pár dílů dřelo (a to opravdu dřelo), nyní je všechno jinak. Věcné situace mají náboj i příjemný humor, herci jsou přesní, dialogy šlapou. Co víc si přát? Postavy se za oněch třináct dílů někam posunuly, spokojenost je na místě.

    • 16.10.2018  09:22

    Jan Hřebejk v tomhle spletenci dál úchvatně vede dialogy a kameru posílá do malebných pražských uliček, kavárniček a do okolí Vltavy. Poslední díly jsem zhltnul s chutí, Hynek Čermák je v realistické přeměně ze sukničkáře bezchybný, dvojice Geislerová-Havelka předkládá kouzelnou chemii, navíc do jejich vrkání úžasně vstupuje sarkastická Krobotová. Na žárlivou scénu u Geislerové doma je pak radost pohledět. Jedinou kaňkou je snad herecký výkon jinak zejména režiséra Ivana Vojnára (nalezený otec).

    • 15.10.2018  18:00
    Gándhí (1982)
    ****

    Rozpočet měl na danou dobu (ač filmová studia projektu nevěřila) a hlavně daný žánr velmi slušný. Život bojovníka za svobodu tak mohl Richard Attenborough po letech příprav zfilmovat poměrně rozmáchle. Ctí tradici výpravných eposů, stejně jako v jiných případech měl v rukávu triumf v podobě hlavní role: Ben Kingsley prostě klobouk dolů. Vnímáme nejdůležitější momenty života trpělivého a pokorného duchovního a politického vůdce Indie, dobové detaily a zejména pak jeho nenásilný boj proti britské nadvládě, která však často odpovídala krvavým potlačením odporu. Možná až příliš se tu přikresluje svatozář, možná jsme některé scény mohly postrádat. Tak či onak režisér měl dle mého nejednou k látce přistupovat „zajímavěji“ a poutavěji. Něco načrtneme a pak to „jen“ obdivně rozvíjíme a opakujeme. Možná i proto je to subjektivně delší, než ve skutečnosti. Ale třeba někdy (v lepší rozpoložení) změním názor. PS: Gándhího pohřeb po zastřelení hinduistickým fanatikem toho času představoval co do počtu statistů největší masovou scénu v historii filmu (na 300 tisíc komparzistů, mimochodem ve skutečnosti za jeho rakví kráčel milionový průvod), na druhou stranu pohřeb ve filmu zabral jen velmi málo minut. Možná právě i to o něčem svědčí..

    • 14.10.2018  18:45

    Vzhůru do oblak. Rocková hvězda Atticus si vyžádá Hanka na palubu, aby mu on a další pomohli s připravovanou prací v podobě muzikálu. Zatímco Charliemu létání nedělá dobře, ale dobře mu udělá vdova po jiné rockové hvězdě, Maggie se nechce stát múzou (rozuměj sexuální hračkou) „rozmazleného zrzka, co ze sebe sere genialitu“. Turbulence pak rozdmýchají několik slušných momentů, u kterých se divák velmi solidně pobaví. V šesté sérii asi zatím nejlepší díl.

    • 14.10.2018  17:40

    Některé hlášky by skutečně zasloužily vytesat do mramoru, ovšem postupně přicházíme o to, co tenhle seriál zdobilo – a totiž začíná selhávat samotný příběh osudové lásky. Hank a Karen okolo sebe krouží, ale už to není ono. Neustále se přitahují, vzápětí nenávidí, a divák se v tom už ani nechce orientovat a plácat. Nicméně nové postavy i Charlieho odhalení tajemství baví.

    • 14.10.2018  17:37

    Není lehké se udržet na nejvyšší úrovni, místy se lehce opakujeme, ale pořád je to velmi dobré. Becca začíná jít v otcových šlépějích, dámy přiberou jistou Ophelii a vzájemně kritizují muže coby sobecké lovce. Ovšem právě sexistický Hank Moody a jeho ležérní kurvapíčadoprdele styl mě v téhle sérii zase začal (pozvolna) bavit.

    • 13.10.2018  17:08

    Kroužení Hanka okolo Karen a Karen okolo Hanka už dochází dech. Prostě jejich snažení dře, a tak nějak omrzí. Takže přítomnost múzy Faith, které tvář propůjčila půvabná Maggie Grace, jejíž úsměv podlamuje kolena, je příjemným oživením série. Tak už nabrala správný směr a s touhle bandou je alespoň mně zase dobře. Na pohřbu rockové hvězdy obzvlášť.

    • 13.10.2018  17:06

    Přechozí série nám lehce zevšedněla, i dialogy krapet sklouzly k nějakému průměrnému sitcomu. Minule ovšem přišla zajímavá postava v podobě Attica, nyní je to chutná třešnička na dortu – rocková múza Faith. Potkají se v léčebně, kde i Charlie narazí na svou (filmovou) hvězdu, ovšem bude ho to něco stát.

    • 13.10.2018  17:02

    To, co se stalo na konci páté série, Hanka semlelo a úvod té další jde v duchu prochlastání se do hrobu. (Ve vztazích) bezradné a přisprostlé hovádko pořád válelo, ale po celých dvanáct epizod je občas těžké s ním vydržet. I dialogy místy zhlouply, naštěstí hned z úvodu šesté série přijde poměrně zajímavá postava – další z rockerů Atticus Fetch.

    • 13.10.2018  16:55

    Máme tady delší prodlevu. Pátá série startuje ve znamení toho, že Hank měl evidentně delší dobu v New Yorku známost a Karen je naopak „šťastně“ vdaná v Los Angeles se starým známým: spisovatelem Richardem Batesem. Hank se ve městě andělů, zdá se, na nějakou dobu usadí, protože od Charlieho přišla nabídka od pološvihlého rappera. Ten ani další nové postavy ovšem nejsou nijak zvlášť zajímavé. Což je docela velké zklamání. Takže nejvrstevnatějším nováčkem je Beccy záletný přítel. Becca dospěla, ovšem párkrát by zasloužila pár facek. Rozjímání nad životem místy moc fajn, jindy se docela opakujeme a natahujeme nijak zářivé nápady. Dění kolem jednoho nevychovaného pisálka prostě místy chybí vývoj i tah na bránu. A boj o Karen už postrádá kouzlo. Nakonec si to ale všechno hezky sedlo, Bates pochopil kde a s čím mu bude nejlépe, a Hank má volnou cestu, ale...

    • 12.10.2018  13:57

    Začalo to všelijak, nicméně asi tři poslední epizody byly velmi vydařené. Špičkování a ironie z úst Aničky Geislerové úchvatné, jiná Anička (Polívková) dokonale sehraje scénu v kantýně i to, co následuje. Lesbická láska má první trhliny, přesto i tady obě herečky šlapou velmi přirozeně. A Lenka Krobotová fotící „milence“ v parku opět znamenitá. Jan Hřebejk v tomhle spletenci dál úchvatně vede dialogy a kameru posílá do malebných pražských uliček, kavárniček a do okolí Vltavy. Pokud to prvních pár dílů dřelo, nyní je všechno jinak a rád na vše lehce mdlé a navoněné zapomenu.

    • 12.10.2018  13:55

    Výborný díl, kterému vládne sarkastický trojúhelník Geislerová-Havelka-Krobotová a hlavně už dříve naznačená přeměna ze sukničkáře u Hynka Čermáka, který spolu s Annou Polívkovou předvedou výtečné herecké výkony. Ale nejprve se vybrečí vlastní manželce, že milenka už ho nechce. Celé to navíc odstartuje úvodní ranní trapas, kdy děti zjistí, že ani jeden z rodičů nespal doma. Jitka Čvančarová mrštící banány rovněž skvělá. Konečně do toho tvůrci šlápli, dějové linky mezi sebou krásně rezonují. Jen tak dál!!

    • 11.10.2018  13:31

    Gus Van Sant mi dal Dobrého Willa Huntinga a to pro mě bude navždy hrozně moc znamenat. Osudové setkání je sice někde jinde, přesto zaujme. Nerudný děda a literárně nadaný mladík. Jeden je držitelem Pulitzerovy ceny, který je opředený „zaručenými“ legendami, druhý černoch, který v chudinském jižním Bronxu nemá úplně nejlepší vyhlídky. Hraje s kamarády basket, nicméně hodně čte a často něco literárního načmárá do sešitu. Shodou okolností mezi nimi vznikne zvláštní vztah. Stařec mu dá pár lekcí ze spisovatelského řemesla, sám při tom vyklouzne ze své uzavřenosti. Do toho ještě vstoupí ješitný pedagog, který brzdí chlapcům literární rozlet. Není toho moc, ale funguje to. Zápletka je svým způsobem prostá, nicméně nezávislý tvůrce nepotřebuje nějaká okázalá gesta, sází na komorní atmosféru a šlapající chemii mezi dvěma hlavními hrdiny. Umí výborně vyprávět, navíc měl štěstí na skvělé herce. Škoda, že někdy se snaží být až moc líbivý, jindy si v docela přepálené stopáži neví rady s hluchými místy. A také toho jazzu bylo trochu moc.

    • 10.10.2018  10:44

    Jak se láme chleba a dělí moc po smrti chlapíka, který poslal na smrt enormní množství lidí..? A ještě je to komedie? To si sakra zaslouží pozornost. Dobře se ví, že už během zdlouhavého umírání diktátora a masového vraha proběhlo v Kremlu dělení moci. Soupeř nesmí dostat náskok, ideálně spíš kulku do hlavy. Je to velmi solidně zrežírované, vtipné, ale spíš udivující, co za absurdity se kdysi v Sovětském svazu asi děly. Je to zvláštní typ nadsázky, kdy například jedna z důležitých postav doma s manželkou řeší, jaké anekdoty Stalin ocenil a u kterých se nesmál. U diktátorova těla se nejprve musí potkat potřebný počet nejvyšších, aby coby usnášeníschopní mohli povolat doktora. Leccos je tak úsměvné i děsivé zároveň. Ambice i obyčejná lidská tupost si dávají zelenou, kachní žaludky už měli pánové tehdy. A korýtko láká. Herecky je to velmi solidní, nejvíc mě zřejmě potěšil (doživotně) cynický Steve Buscemi. Britský režisér s italskými předky Armando Iannucci nepřitáhne se svým chytrým dílem davy, ale rozhodně nezklamal.

    • 9.10.2018  13:23

    Odhalení. Ema není ta číča z časopisu. Závěr v kuchyni kouzelný. Chorobný sukničkář Hynek Čermák výborný, stejně výtečně se role zhostila Anna Polívková. Konečně se něco děje. Stejně skvěle rezonuje i vztah mezi Havelkou a Geislerovou, kdy do jejich vrkání úžasně vstupuje sarkastická Krobotová. Dialogy jiskří, ze situací je konečně cítit uvěřitelnost. Estrádovitost má červenou, věcné situace mají náboj i příjemný humor. Jen tak dál.

    • 9.10.2018  13:21

    Konečně se něco děje. Celou dobu se hovořilo o životních krizích, nyní je patrné, že jsou cítit a jsou uvěřitelné. Dějově to začíná šlapat, škoda, že některé postavy tvůrci napsali velmi slušně, jiné jsou ploché a odsouzené k pouhému pitvoření (ctitel Radek Holub). Všechny dějové linky mezi sebou krásně rezonují, jak dvojice Milan a Ema, Linda a Zuzana, tak samozřejmě Jakub a Šárka baví. První zmiňovanou dvojici tvůrci z objektivních důvodů mírně upozadili, není to ale na dlouho. Celkově příjemně drzé a místy solidně vtipné.

    • 8.10.2018  17:47

    Každý si najde to své, dalo by se napsat. Škoda jen, že na nás neustále útočí scény typu záběr na jednu z hlavních postav, přičemž vedle ní se bezejmenný chlapík cpe rohlíkem, který „spolkne“ celý. Nechápu.. ale k tomu důležitějšímu. První lesbický sex, Milanova deprese, že se jeho „celebrita“ neozývá, plus z večírku další důkaz toho, že Aně Geislerové a Jiřímu Havelkovi by to spolu slušelo. Dál je to sice předvídatelné, navoněné a načechrané, ale dějově je to už mnohem působivější. Jsem rád, že jsem dal Hřebejkovi šanci.

    • 7.10.2018  17:19

    Nakonec si to všechno hezky sedlo, Bates pochopil kde a s čím mu bude nejlépe, což je pro Karen zatraceně velká úleva. Tyler potvrzuje roli zmetka a Charlie má zase na dosah Marcy, se kterou to dá jednou stejně zase dohromady. Hank má otevřené dveře do míst, kde je mu nejlíp, ovšem jedna zastávka před slibovanou večeří mu udělá čáru přes rozpočet. Objeví se postava, kterou z páté série už trochu známe, a zjistíme, že některé ženy Hankovu doživotní náklonost ke Karen nedávají.

    • 7.10.2018  12:22

    Bál jsem se vyvrcholení, protože tahle pátá série nemá takové grády, nemá tak zajímavé vedlejší postavy a hlavně dějově to nebylo ono. Hank se chystá do New Yorku, ale nakonec se dostává na rozlučkovou párty, o kterou asi úplně nestál. Hodně lidí, hodně emocí, hodně kostlivců. Takže to neklapne úplně podle jeho představ a je to tak trochu z prstu vycucaný díl. Protože ta kouří toho, ten kouří toho, ta otlapkává tamtoho.. a všichi mají hned ve vedlejší místnosti partnera. A když to Hank hasí, ještě to schytá.

    • 7.10.2018  12:14

    Hank to dává Charliemu sežrat a než se má Bates vrátit z protialkoholního léčení, hraje si Hank s Karen na spokojenou rodinku v domě s bílým plotem a moc fajn se na to dívá. Občas máme strach o vývoj a spád seriálu, jindy zuříme, že Hankova postava leccos žene až na hranici únosnosti, vzápětí ale přijde výborný díl, jako je právě tento.

    • 7.10.2018  11:52
    Boar (2017)
    **

    Rádoby děsivé kvičení se ozývá z polí, aby si pořádný macek vzápětí ulovil nějakého toho nešťastníka. Potravou se stávají lidé z jednoho vidlákova, kteří nejednou předvádí ochotnické výkony a dialogy jen natahují už tak dietní stopáž. Leccos probíhá mimo záběr kamery, když už se dočkáme, žádných lákavě vypadajících scén si neužijeme. Snad i naše přes šedesát let stará Cesta do pravěku na tom byla s triky lépe. Australské horory mají určité kouzlo, dané zejména prostředím. Občas navíc bývají sympaticky cynické a syrové. Naprosto podprůměrný Chris Sun nám ovšem nic takového nedopřeje. Ztráta času.

    • 5.10.2018  08:50

    V původním Predátorovi ho tohle monstrum jako prvního odkrouhlo, asi to chtěl nyní (dle mého v posledních letech velmi přeceňovaný) Shane Black zákeřnému lovci vrátit. Vymyslel zbytečně překombinovanou zápletku, která nutí spíš k zívání, digitální čoklové (negativně) vyděsily, u melodramatických scén jsem skřípal zuby. Na chemii Smrtonosných zbraní a na nestárnoucí hlášky z Posledního skauta Black rozhodně nenavázal. Zoufale mi chybělo napětí, herecky nic výjimečného. Akce není zlá, občas uletí hlava, ale vesměs na ni velmi brzy zapomeneme. Může za to i to, že se trestuhodně ve velkém odehrává v noci a není až tak přehledná. Disk si rozhodně kupovat nebudu.

    • 5.10.2018  08:35

    Zatím asi nejlepší díl série. Sic lehce upozaděný Hynek Čermák (a z objektivních důvodů i Anna Polívková), ale leccos nahrazuje sarkastický trojúhelník Geislerová-Havelka-Krobotová. A rovněž i poměrně „napínavá“ hra mezi Kolesárovou a Čvančarovou. Jana Švandová utápějící stesk po dávné slávě v alkoholu také slušná. Repliky, které vypouštějí z úst, nepůsobí vykonstruovaně a divák se těší na příští setkání.

    • 4.10.2018  21:48

    Místy krátkozraké jednání postav zamrzí, stejně jako povrchní trable. Nečekám komplikovanou zápletku jak u Davida Finchera, ale opřít by se do toho tvůrci už trochu mohli. Opravdu úplně nepotřebuju sledovat ohranou nespokojenost jedné z postav s vlastním vzhledem (ač výborná Anna Polívková), která ujíždí na internetových seznamkách, přitom za rohem nervózně přešlapuje ctitel Radek Holub. Nicméně slovní přestřelky mezi Jiřím Havelkou a jeho kouzelnou mrchou Lenkou Krobotovou jsou výborné. Stejně jako Anička Geislerová. Praha má díky Hřebejkovi (samozřejmě i sobě samotné) svůj nepopiratelný půvab. Ostatně řemeslně je to od začátku nadprůměrné.

    • 3.10.2018  17:03

    Jedni se scházejí po tmě, druzí se přitahují, ač jeden z nich čeká dítě s jinou, další (dvě ženy) si vyříkávají předchozí nedorozumění. A kouzelný sukničkář Hynek Čermák koupí manželce na výročí vibrátor. Místy je to milé, jindy to má fajn náladu, čemuž výrazně pomáhá Praha a její prosluněné lokace s lodičkami, uličkami, kavárnami. Naštěstí se objevují trable, se kterými se snad každý z nás už setkal, takže se dá s lecčím ztotožnit, ale zároveň mrzí ono stálé klouzání po povrchu. Zatím trochu vadí i lehká předvídatelnost.

<< předchozí 1 2 3 4 39 77 114 152
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace