castor

castor

Michal Kočí

okres Žďár nad Sázavou
..úspěšně proplouvám..

123 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 45 90 134 178
    • 6.6.2020  19:24

    Plastelínový mág okouzlujících filmečků Nick Park si pro svůj další počin vybral vpravdě hitchcockovskou zápletku, ve které se objevuje nebezpečný buldok, nenažraná ovce Pižla i továrna na psí žrádlo. Nechybí starý mládenec Wallace, který se tentokrát zamiluje, a jeho věrný pes Gromit, který se tentokrát dostává do vězení za zabíjení ovcí. Parkovým filmům určitě prospívá kratší délka a i přes nánosy plastelíny jsou sakra dospělé. Dokonce z toho byl pro tenkrát Oscar za krátkometrážní animovaný film.

    • 5.6.2020  13:27
    Frankenstein (1994)
    ****

    No, dlouho mi tenhle kus v duchu literární předlohy Mary Shelley unikal. Branagh jako posedlý lékař, De Niro jako umělá bytost. Malý Victor, který si už od útlého věku liboval ve vědeckých experimentech, právě dostal sestřičku – sirotka Elizabeth. A taky poznal první velkou bolest – přišel o matku. Jak porazit smrt, ptal se urputně Victor. Sen se nakonec stal realitou. V dospělosti totiž dokázal vdechnout život. Bytost ovšem ve své aroganci nechal jako nevydařený pokus napospas osudu a ta od samého začátku svého bytí překovávala těžké překážky. A to se Victorovi vymstí. Režisér Kenneth Branagh už předtím svérázně přistoupil třeba k shakespearovskému Jindřichu V. nebo k Mnoho povyku pro nic. Je dynamický, teatrální i velmi podmanivý. A ukazuje, jak má vypadat moderní zpracování literární klasiky. Ač bych u některých scén sáhl po střihačových nůžkách, jiné scény bych si klidně přehrál znovu. Herci velmi dobří.

    • 4.6.2020  13:33
    Dobré mravy (TV seriál) (2016)
    ****

    Vyhodili ji ze střední, utekla z domova a už v 16 letech kradla, o rok později se sjela na veřejnosti. Následovaly další krádeže i jedna (ne)milá skutečnost: ve 23 se jí narodil syn Jacob. Když mu bylo šest, řídila pod vlivem drog, nakonec o něj přišla. Kdyby se předávkovala, nikomu by zřejmě nechyběla. Přeživší. Všechen její majetek je v jednom hotelovém pokoji. Když není ve vězení, jezdí z města do města, zdrží se stěží na pár týdnů a čeká na příležitost. Je zlodějkou, kapsářkou, podfukářkou. Zhruba tak zhodnotí šarmantní Javier, introvert, který je zároveň nájemným vrahem, jistou Letty. Osud je spojil a udělal z nich jeden z nejpodivnějších (obchodních, mileneckých) párů ever. Černohumorná dramatická série, kdy každá epizoda má krapet jinou strukturu/náladu a kdy o zajímavé zvraty není nouze. A další z velkých předností je pak Michelle Dockery.

    • 4.6.2020  13:33
    Dobré mravy - Série 1 (série) (2016)
    ****

    Matka se k ní moc nehlásí, otec neznámý. Vyhodili ji ze střední, utekla z domova a už v 16 letech kradla, o rok později se sjela na veřejnosti. Následovaly další krádeže i jedna (ne)milá skutečnost: ve 23 se jí narodil syn Jacob. Když mu bylo šest, řídila pod vlivem drog, nakonec o něj přišla. Kdyby se předávkovala, nikomu by zřejmě nechyběla. Přeživší. Všechen její majetek je v jednom hotelovém pokoji. Když není ve vězení, jezdí z města do města, zdrží se stěží na pár týdnů a čeká na příležitost. Je zlodějkou, kapsářkou, podfukářkou. Zhruba tak zhodnotí šarmantní Javier, introvert, který je zároveň nájemným vrahem, jistou Letty. Osud je spojil a udělal z nich jeden z nejpodivnějších (obchodních, mileneckých) párů ever. Černohumorná dramatická série, kdy každá epizoda má krapet jinou strukturu/náladu a kdy o zajímavé zvraty není nouze. A další z velkých předností je pak Michelle Dockery. Napínavé, nápadité.

    • 4.6.2020  09:24
    Zóna úniku (1994)
    ***

    Wesley Snipes ve vládních službách doprovází během letu z Los Angeles počítačového specialistu do federálního vězení. Jenže zatímco zkouší flirtovat s letuškou, počítačové eso z letadla dostane (a pár lidí to při tom koupí) parašutistický gang, který s ním má velké plány. Režisér Horečky sobotní noci nebo Čísla 5 žije John Badham solidně využívá atraktivního prostředí akrobatického parašutismu, je nekomplikovaný a přímočarý. Navíc má kromě slušného Snipese (nějak rychle se hošan tuhle disciplínu plnou náročných figur naučil) tradičně skvělého Garyho Buseyho, který je rozeným padouchem, a hned dvě krasavice: Claire Stansfield a Yancy Butler, která rozhodně není tak uťápnutá, jako když po boku JCVD pátrala v Živém terči po svém nezvěstném otci. A taky musím ocenit svižnou kameru. 55%

    • 3.6.2020  15:17

    Obří rozpočet, obří Arabská poušť a místy obří nuda. Proti Viggu Mortensenovi se postavili arabští plnokrevníci a nejlepší beduínští jezdci, on má však svého amerického mustanga a pořádný elán. Ve hře není jen vytrvalostní závod přes poušť nacházející se mezi Nilem a Rudým mořem, ale i čest jedné arabské princezny i osud posledního velkého stáda mustangů. Celé je to natočené podle skutečných událostí, ač je evidentní, že mnohé je vycucané z prstu. Výsledkem je snesitelná dobrodružná show, která místy velmi potěší (přehlídka úžasných exteriérů), ale vesměs předloží všemožná klišé a poněkud monotónní závodění. Navíc skoro 140 minut…

    • 3.6.2020  10:45

    Devon Sawa měl v devadesátých letech několik dobrých rolí, ale jméno si udělal až nevšedním thrillerem Nezvratný osud, na který navázalo několik méně či více úderných pokračování. Tady představuje kněze, který má podíl na nešťastné smrti těhotné ženy a svého kolegy, se kterým se z ní snažili vymítat ďábla. Trčí v psychiatrickém zařízení, které spadá pod církev, a ve kterém má najít vnitřní klid. Nakonec ale bude pomáhat dívce, se kterou není něco v pořádku. Duchařiny, démoni. Rozhodně nejde o můj oblíbený hororový subžánr. Úvodní scéna rozhodně nenavnadí, divák se namlsá až pokračováním bouřlivého večírku u dívky doma, kde si prubne švédskou trojku. Jenže ranní návštěva policie pro ni bude mít fatální dohru. Své momenty to má, vesměs se ale pohybujeme v podprůměrných vodách s nutnou dávkou klišé.

    • 2.6.2020  07:49
    Robin Hood (2018)
    **

    Nechápu, jak mnozí tak moc kopali do deset let staré verze Ridleyho Scotta. Ano, bylo cítit, že se místy drasticky zasahovalo do scénáře a přišlo několik hlušších míst, ovšem pořád to byl jiný level než tahle obsahově tupá záležitost. Příběh o hrdinném lučištníkovi každý velmi dobře zná, úplně tedy nemám problém s tím, že se tvůrci odhodlali zbořit určitá zažitá schémata, ovšem tenhle digitální mišmaš, který nám předhodili, mě místy ničil. Vlastně se zmatkuje hned od začátku. Půjčujeme (krademe) nápady z jiných lepších kusů, ale koule do nich nedáme. Akce je utopená v CGI, herci poskakují jak zfetovaní jeleni, šípy efektně zasáhnou cíl, i kdyby střelec naráz zvracel i měl průjem, a všechny ty finty a vychytávky se jen snaží tvářit jako finty a vychytávky.

    • 1.6.2020  17:26

    Ratatatata a další sešup dolů. A hlavně srdce je pryč. Kultovní sci-fi s přesahem mělo u prvního dílu série moc fajn atmosféru a na svou dobu nadupané triky. Každý z dalších dílů dostal dva či více pohlavků, tady už scénář předkládá vyloženě příběh sepsaný v poklusu a na koleně. Slabá výprava, mizerná akce, herci, dialogy...

    • 31.5.2020  20:53

    Marisa Tomei má nesporný komediální talent. Výtečně zvládá i dramatické role. A hlavně je a byla neskutečná kočka. Když byla malá, dozvěděla se jméno svého vyvoleného. Jenže Robert Downey Jr. se ve filmu jmenuje jinak. Osvědčený režisér Norman Jewison před neuvěřitelnými 26 lety vsadil na starosvětskou eleganci, předkládá několik milých momentů i břitkých dialogů a ač jeho kousek zdaleka nepatří mezi romantické klasiky, své místo na slunci si najde. Nejen díky slunné Itálii, ale právě i kvůli hercům. A Marisa v bílým večerních šatech..... hmmmmm.

    • 30.5.2020  18:34

    Chlastal Matt Dillon, toho času literární alter ego undergroundového spisovatele Charlese Bukowského, a pak každé ráno takřka rituálně zvracel, hned v několika verzích si rád přihnul rovněž muzikant, který narazil na hudebně nadanou dívku a Zrodila se hvězda (naposledy to byla Lady Gaga), z vlivu alkoholu se pokoušel dostat v Roce ďábla i Jaromír Nohavica a naopak k smrti se vědomě upíjel v Las Vegas Nicolas Cage a právem za to dostal Oscara. Nově si rád přihne i někdejší basketbalová naděje, která dostala šanci pozvednout nejen beznadějné basketbalové družstvo jedné církevní školy, ale hlavně svůj zoufalý život. Koženého Bena Afflecka budu mít vždycky rád, tady je navíc velmi dobrý. Navíc v látce, u které se v reálném životě nebojí přiznat, že boj s alkoholismem je celoživotní a obtížný. Prošel si pobyty v léčebně, má za sebou ambulantní léčbu. A teď si také na plátně prochází závislostí. Skutečně silné paralely. Jeho postava je jinak stavebním dělníkem, samotářem, který rád zajde na pivo. Brzy pochopíme, že jeho docházení na bar není úplně v pohodě. Pak se rozjede druhá linie o sportovních outsiderech, kteří se musejí semknout a dokázat, že koše střílet umí. A ještě vyřešit vlastní sociální trable. Asi tušíme, kam to bude směřovat. Záhy také zjistíme, proč Ben chlastá, já mu to celé věřil. Ve výsledku jde o velmi obyčejně uchopený příběh, ovšem možná právě v té jednoduchosti je ta největší síla. Velmi civilní a docela dospělé.

    • 29.5.2020  12:45
    Proxima (2019)
    ***

    Běhala patnáct kilometrů denně, pod vodou či v nepřetržitém a neměnném pohybu prošla intenzivním výcvikem, procvičovala si sledování světa hlavou dole, i knihy nebo filmy četla/sledovala obráceně, sžívala se se skafandrem, lékaři proklepli všechna její možná zdravotní rizika, vnímala různé vůně a chutě, jakoby to mělo být už naposledy. S Rusem a Američanem stráví Francouzka Sara rok tam nahoře. Hlavně se tak loučila se svou malou dcerou, kterou dlouhé měsíce neuvidí. Nebude součástí řady věcí, které se dcerka za tu dobu naučí, nebude u problémů, které bude muset překonat. Jejich společné scény mají sílu, jinak mě ale nejvíc napadá slovo „obyčejný“. Prostě nijak vybočující snímek s minimem vzrušení nebo dramatu, který má eso v rukávu v podobě tradičně velmi dobré Evy Green, pro kterou mám roky slabost. Hraje poměrně málo, ale když už na něco kývne, její oči a sex-appeal zaručí mnohé.

    • 28.5.2020  12:53

    Dalo se to čekat. Podvodnice každým coulem stojí před obtížnou volbou. Sice jsem se rozhodl, že druhou sérii nedám, ale kromě velmi slušných herců musím znovu ocenit umné přelévání mezi žánry, odlišné pojetí jednotlivých dílů, černý humor a napětí. A vynalézavý a chytrý příběh. Na zvraty není nouze, i když s tím občas souvisí mírná i větší nevěrohodnost až absurdita postav. Jednoznačně největší předností je každopádně Michelle Dockery.

    • 28.5.2020  12:46

    Javier nesplnil to, oč ho Letty v souvislosti s biologickým otcem žádala. A to způsobí v jejich vztahu nemalé trhliny. Je tady předběžné soudní sezení (na kterém se řeší Jacobův původ/barva pleti) a Letty postupně seká další a další chyby, které by žena, o které něco jde, zřejmě neměla udělat. V situaci, kdy má „zabrat“, buď udělá hroznou kravinu, nebo sáhne po flašce. Velmi dospělé.

    • 27.5.2020  14:50

    „Teď mi došlo, že budeš moje nevlastní dcera,” vypálí snoubenec Estelle Rob poté, co za ně Letty zaplatila kauci. Babička Estelle totiž jaksi řídila v opilosti a měla smůlu na policejní kontrolu. Právě příprava na svatbu těchhle dvou Letty s její matkou opět trochu sblíží. Javier mezitím rozdýchává vše, co zaznělo na vyhrocené rodinné večeři. Na samotné veselce se pak objeví další překážka: Jacobův biologický otec.

    • 27.5.2020  14:41

    Letty kapku ustupuje do pozadí, protože teď je prostor pro šéfkuchaře Javiera a jeho velkou argentinskou rodinu. Autoři utáhnou kohoutky a vytáhnou se epizodou plnou napětí a dávných kostlivců. Nejprve to vypadá poměrně idylicky, ovšem pak si vezme slovo zlověstný otec a povypráví o nejmladším synovi Santinovi, který zrovna slavil sedmé narozeniny, když ho Javier vzal kempovat. Měli spolu velmi pěkný vztah, kdy ho starší sourozenec naučil vařit nebo rybařit. Jenže kempování dopadlo tragicky. Ostatně stejně jako tahle večeře.

    • 26.5.2020  11:24

    Ulhaná zlodějka a feťačka a nájemný vrah, jejichž jejich osudy se zapletou do sebe. Epizoda, kterak se Letty vrací domů a přemluví (nejen penězi) chůvu, aby mohla strávit nějaký čas se synkem. Návštěva baseballového tréninku a obchodního domu skrze nákup fotbalového míče ale nedopadnou úplně nejlépe. V první polovině epizody sice trochu kolísá tempo, v té druhé je to ovšem zase velmi solidní. Britka Michelle Dockery mě fakt baví.

    • 26.5.2020  11:11

    Seriálové překvapení pokračuje, ač tedy za mě přišlo na první kvalitativní pokles. Každá epizoda měla krapet jinou strukturu/náladu, tahle mi úplně nesedla. Kleptomanka každým coulem opustila rodné město, je zpět s Javierem a využívá své zkušenosti a um k dalšímu podvůdku, který ovšem souvisí s Javierovou rodinou. Myslím, že s ohledem na to, jak je to rozehrané, se dozvíme víc o charakteru obou hrdinů a o zajímavé zvraty nebude nouze.

    • 26.5.2020  11:07

    Javier jí nechal své telefonní číslo, kdyby se dostala do maléru. Letty míří na slučák po letech se střední školou. Střechu nad hlavou jí poskytne kamarádka Tiffany, která ji žádá o jediné: nevyspat se s manželem Kylem, který jí každopádně nabídne práci a pomůže se všemi právními záležitostmi týkajícími se syna Jacoba. A ještě ideálně nepít ani nefetovat. No, jak to asi dopadne? Opět díl s trochu jinou náladou, než jeho předchůdci. Britka Michelle Dockery mě fakt baví.

    • 25.5.2020  16:04

    Nový díl, po něm další a další. A jsou tak trochu přes kopírák. Good Behavior je (zdá se) jiný. Každá epizoda má jinou strukturu. A baví. Kleptomanka, která mění identity, ale její záliba v chlastu a drogách trvá, introvert, který je zároveň šarmantním nájemným vrahem. Oba se divákům dostanou pod kůži. Třetí epizoda je road tripem o odklízení dvou těl. Má několik nečekaných překážek, především s dobíjením elektromobilu. A nejen s ním.

    • 25.5.2020  16:01

    Leticia Ann Raines. Matka se k ní moc nehlásí, otec neznámý. Vyhodili ji ze střední, utekla z domova a už v 16 letech kradla, o rok později se sjela na veřejnosti. Následovaly další krádeže i jedna (ne)milá skutečnost: ve 23 se jí narodil syn Jacob. Když mu bylo šest, řídila pod vlivem drog, nakonec o něj přišla. Ostatně předávkovala se hned několikrát, stejně jako ne jednou si prošla potratem. A tak nějak „logicky“ z toho vypadly pokusy o sebevraždu. Před pár týdny ji nicméně propustili z nápravného centra. Za dobré chování. Vydrží jí to? Určitě ne. Navíc odteď pracuje pro něj. První fuška se odehraje kdesi v luxusním hotelu, ve kterém je ubytovaný i nový Javierův job.

    • 25.5.2020  15:55

    Kdyby se předávkovala, nikomu by zřejmě nechyběla. Přeživší. Všechen její majetek je v jednom hotelovém pokoji. Když není ve vězení, jezdí z města do města, zdrží se stěží na pár týdnů a čeká na příležitost. Je zlodějkou, kapsářkou, podfukářkou. Zhruba tak zhodnotí Javier jistou Letty. Osud je spojil a udělal z nich jeden z nejpodivnějších (obchodních, mileneckých) párů ever. Černohumorná dramatická série začíná. Naplno se rozjíždí tehdy, když je Letty při lupu nucená schovat se v hotelové skříni a vyslechnout rozhovor o nájemné vraždě manželky. Plán se rozhodne překazit, jenže tím to celé teprve začíná. Britka Michelle Dockery mě fakt baví.

    • 25.5.2020  10:23

    Pokračujeme v mírně futuristických příbězích, které překvapují jak stylem vyprávění, tak myšlenkou i pointou. Každý máme nějaké to tajemství. Někdo byl nevěrný, jiný vzal kolegovi stovku z peněženky. Úspěšná architektka Andrea Riseborough se snažila vytěsnit to své. Závažnější. Dlouhé roky se jí to dařilo, ovšem součást tehdejšího nešťastného konání začalo hlodat svědomí. A po letech tak naši hrdinku bývalý přítel navštíví. Jeden zločin se tak stane uvnitř hotelového pokoje, spíš nešťastná nehoda pak nadohled v ulici. Sběr vzpomínek svědků bude mít pro několik postav fatální důsledky. Celé je to zabalené do chladného severského noiru, zápletka je fajn, vyústění šokující, ale krapet nevěrohodné. Jak asi korunního svědka - morče (a kdo ví, zda nevidí jen třeba na metr) donutili, aby si vzpomnělo na danou pasáž? 70%

    • 24.5.2020  21:41

    Osobitý tvůrce Drake Doremus na nás už několikrát spustil solidní sprchu emocí (Like Crazy, Breathe In) a i přes své mládí překvapoval solidním režijním vedením a poutavými scénáři. Atmosféra, herci, nálada, kamera, hudba. I trochu té osobité jinakosti. To všechno klapalo, jenže režisér vztahových kousků zatoužil po ambicióznějších látkách a několikrát jimi lehce zklamal. Nyní se vrací ke kořenům, tedy ryze ke vztahům a kotrmelcům mezi nimi. Má už je ostatně solidně zmapované. Takže v kruhu se točící a nad životem tápající Shailene Woodley se rozhoduje, zda je lepší charisma a rozvážnost mladého spisovatele Jamie Dornana nebo živočišnost a přitažlivost Sebastiana Stana. Navzdory úplně jiným předsevzetím se záhy ocitá v milostném trojúhelníku. Jenže právě její kroky a chování ubírají výslednému dojmu nějaké ty body. Charaktery postav nestrhnou, příběh nemá úplně pevné švy, místy vyznívá až těžkopádně. Prostě plyne a nějak skončí. Jenže mu chybí spád a vyloženě dramatické momenty. Výsledek každopádně nesplyne s desítkami jiných romantických dramat, tudíž uvidím, zda mi zůstane v hlavě natolik, abych se k němu někdy vrátil.

    • 23.5.2020  19:36

    James Foley natočil několik kousků, od kterých bychom mohli očekávat nějaká zásadnější sdělení a ambice, jenže v drtivé většině to neprodal. Neprodal ani tohle drama podle skutečné události, kterak mladý Sean Penn pozná svého otce Christophera Walkena až v dospělosti a nenapadne ho nic pitomějšího, než se přidat k jeho zlodějskému gangu. Holt nezkušené mládí a pokušení velkého světa. Pak se ovšem přitvrdí, otec má prsty i ve vraždě (utopení parťáka jednou rukou, hmm, frajer) a synek neví, jak z tohohle kolotoče ven. Rutinér Foley ctí řemeslné standardy, jenže u řady scén se tváří hrozně znuděně a nenápaditě, až tím otráví i samotného diváka. Mě teda jo.

    • 22.5.2020  12:56
    Samba (2014)
    ***

    Olivier Nakache a Eric Toledano, režisérské a scenáristické duo, které stojí za dojímajícím hitem Nedotknutelní, sáhlo po další těžší látce. Sociální drama s komediálním podtónem (letos potěšili dalším dramatem Výjimeční) vypráví o jednom vztahovém poutu, které se zrodilo v nepravděpodobných podmínkách. On je senegalský imigrant, který pracuje bez papírů jako umývač nádobí či stavební dělník, ona je vyhořelou manažerkou, která potřebovala změnu a chce se sebrat v neziskové organizaci poskytující legální pomoc imigrantům. V jeho případě to neklapne a musí se tak ještě víc vyhýbat policii, úřadům a hlavně problémům. Žabožrouti přicházejí s dalším tématem, podle kterého by se multikulti Paříž měla pořádně podívat pod koberec. I když tady tvůrci nejdou úplně k jádru problému a místy jen přešlapují na místě. Zatímco Omar Sy je plný elánu a občas utrousí skvostnou černohumornou poznámku, Charlotte Gainsbourg mi herecky nesedla. Její křehké poraněné lani, která přitom řeže své podřízené telefony a ječí, když jí službu vypoví bojler, chybí půvab i zajímavost. Nefunguje ani chemie mezi oběma postavami. Ke konci jsem se už díval na hodinky.

    • 22.5.2020  12:45

    Nee, tohle mi prostě nesedlo. Bizarní kus á la Star Trek, který má fajn námět i atraktivní zpracování. O zvrácených lidských stránkách se tentokrát dozvíme prostřednictvím kapitána a jeho odvážné posádky, ovšem záhy pochopíme, že cosi shnilého je v téhle vesmírné lodi. Nebyl to můj šálek kávy (ostatně ani seriálu jsem nikdy nebyl fanoušek), navíc opět tvůrci nezvládli uhlídat délku. Emoce prakticky žádné.

    • 21.5.2020  12:42

    Kolik jim systém vyměřil? Kdy se ohlásí doba zániku? Budou to tři roky nebo jen pár hodin? Času dostali pramálo, ale oba cítili, že to tam prostě je. Brzy tak začali pochybovat o logice celého systému. Veskrze obyčejné, ale stejně jako epizoda předchozí série San Junipero milé a intenzivní, stejně jako pouto, které mezi ústřední dvojicí vzniklo. Pouto, které chtě nechtě omezují okolní zákony. Hlavní dvojice si ohromně sedla, ona (Georgina Campbell) absolutně rozkošná.

    • 21.5.2020  12:27

    Všichni to známe. Jsou aplikace rodičovské ochrany, které mají potlačit největší hrozby internetového obsahu. Ale také u dítěte ověřit jeho aktivity a počítání času, který na zařízení aktivně strávilo s podrobným výpisem činností. Nechybí možnost vzdáleného sledování pohybu potomků skrze GPS. Svobodná a hodně úzkostlivá matka Rosemarie DeWitt jde ovšem ještě dál a sleduje očima dcerky vše, co dělá. A s přibývajícím věkem i to, co si strká do nosu nebo nechává strkat tak nějak tam dolů. Jenže potomci prostě potřebují prostor, jinak z nich vyroste neschopné cosi. Režijně (ano, Jodie Foster) nevýrazné, k postavám jsem se moc nedostal. Závěr (reakcí dcery) přepálený, celkově to nedolehlo, jak mohlo a mělo. 70%

    • 20.5.2020  10:52

    PÁD STŘEMHLAV. Útok na růžovou, útok na sluníčkové úsměvy. Bryce Dallas Howard potřebuje vysoké čtyřky. Kvalitní publikum najde na téhle svatbě. Obzvlášť, když družičkovskou řeč přednese právě ona. Jenže to úplně nedopadne. A falešná společnost má i nadále zelenou. Ženeme se jako ovce, hřejí nás na srdci lajky, jakmile se jich objeví málo, panikaříme, hledáme cesty, snažíme se příště nabídnout/odhalit víc. Skvělá epizoda (85%). ZKUŠEBNÍ VERZE. Pokračujeme v mírně futuristických příbězích, které překvapují jak stylem vyprávění, tak myšlenkou i pointou. Místo snů virtuální realita. Další ujetý kousek aneb jak suverénní Američan ke strachu přišel. Nápad (zase) fajn, závěr za mě poněkud překombinovaný (70%). SKLAPNI A TANCUJ. Spáchat trestní čin nebo odhalit vlastní nepříjemnou pravdu? Kenny je looser. Něco navíc po*ral. Natočili ho. Přes kameru v jeho vlastním pokoji. Ví jen, že se má řídit jejich pokyny. Dobře to nedopadne. Méně věrohodné, celkově nechytlo (60%). SAN JUPINERO. Tak trochu jiná epizoda. Mackenzie Davis kouzelná. 1987. Ikonická léta. Soundtrack plný elektrorytmů. Zajímavý námět (80%). MUŽI POD PALBOU. Občas si říkám, že by otec projektu Charlie Brooker měl mít někoho do party, který by svým pohledem kočíroval rozpracování zajímavého námětu a hlavně by řídil samotnou stopáž. Mutanty je třeba do jednoho vyhladit, jenže jeden z vojáků pociťuje po jedné z akcí náhlé ztráty koncentrace a podivné „výpadky“. Brzy pochopíme funkci vojenského implantátu, o kterém netušil. Ani úderné, ani zajímavé (60%). NENÁVIST NÁRODA. Fajn závěr série. Alarmující kritika davů schovaných doma v pohodlí na gauči je ukázaná v ryzí podobě. Zloba sociálních sítí. Znovu přefouklá stopáž, gradaci epizody si dokážu představit jinak. Celkově ale silné (80%).

<< předchozí 1 2 3 4 45 90 134 178