castor

castor

Michal Kočí

okres Žďár nad Sázavou
..úspěšně proplouvám..

113 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 35 69 102 136
    • 22.9.2017  13:11
    Baby Driver (2017)
    ****

    Brit Edgar Wright to s žánry vždy uměl. Pokaždé to měl vypiplané do detailu, nablýskané, vypulírované. Jenže to mnohdy nepěkně drhnulo na cestě k divákovu srdci. Prostě to bylo prázdné uvnitř. A to je i lehce tentokrát, ač musím s potěšením konstatovat, že tenhle kousek se mi strefil do vkusu náramně. Střih je funkční, hudba si dokonale rozumí s tím, co se děje na plátně. Celé je to promyšlené, hudba se stává další postavou. Hošan, který má sluchovou vadu, se musí sžít s přítomností darebáků, kterým cosi dluží, a i když se ze závazků vyváže, pořád nemá vyhráno. A ač je příběh nekomplikovaný, Baby Driver je jedním z nejoriginálnějších a nejstylovějších projektů roku.

    • 21.9.2017  10:24
    Memento (2000)
    ****

    Tehdy to byla událost a jméno invenčního Christophera Nolana se začalo ve velkém skloňovat. Dnes je uctívaným polobohem, místy si troufnu tvrdit, že nezaslouženě (poměrně špatně pracuje s emocemi a kupříkladu nechápu jeho pořadí mezi kameramany zde na CSFD). Tehdy „odvyprávěl“ příběh muže, který v souvislosti s vraždou manželky přišel o krátkodobou paměť. Mstít se je proto docela ošemetné, pomůžou polaroidové snímky a tvrdá data vytetovaná na vlastním těle. Holt byla to láska jako trám. Postupně se propracováváme zpět do minulosti, tudíž víme, jak to má celé skončit. Ovšem jak to začalo, to už je o obrácené chronologii tohohle netradičního příběhu. Střih, buldočí vytrvalost pomsty, střih, komu důvěřovat, střih. Guy Pearce i Carrie-Anne Moss jsou fajn, nápad také, ale na zadek zase úplně nepadám. Tedy nepadal jsem léta páně 2000, ani o 17 let později. A ani nikdy mezitím.

    • 20.9.2017  08:34
    Druhá míza (2015)
    ****

    Jejda, to se mi strefilo do noty. Samozřejmě scénárista občas kouzlí na hraně uvěřitelna a berliček vypálí hned několik, nicméně celkově jde o velmi milý kus. Druhá míza vznikla na motivy skutečného příběhu a dokazuje, že je škoda, že se charismatický Al Pacino nechává do něčeho pořádného ukecat ojediněle, respektive, že by měl možná vyhodit agenta (Jack a Jill, Uzavřený případ atp.). Tentokrát jeho zhýralý zpěvák žije několikátou dekádu ze své předešlé kariéry, senilní diváctvo žádá stále ty stejné staré hity, až přijde dárek od manažera (tady ta inspirace skutečným příběhem), který zamíchá docela dramaticky jeho životem. Co kdyby..? Člověk by čekal šablonovitý příběh o nápravě jednoho života, kdy chlast, děvky a drogy hrály vždy důležitou roli, ovšem až tak jednoduché to není. A můžou za to právě herecké ikony, které se sešly, i mnohé scény, které to s vyvoláním emocí zatraceně zvládly. Feel-good drama se sympatickou atmosférou, rodinnými prvky (tady se na pilu tlačí nejvíc) a docela upřímnou zpovědí. Režisér a scénárista Dan Fogelman mimochodem napsal Bláznivou, zatracenou lásku. To už něco napovídá.

    • 19.9.2017  15:04

    Rutinních romancí s komediálními prvky každý viděl moře. Některé jsou profláknuté, že se televize předhánějí, která je nasadí častěji, jindy jde o křeč a nudu. Bejvalky jsou někde mezi tím, ač by z hodnocení tady mělo být patrné, že patří spíš do druhé kategorie. Rozhodně nepatří. Do noty se mi strefily parádně. Bezohledný sukničkář a fotograf polonahých děv Matthew McConaughey se se svými krátkými známostmi rozchází po síti, možná na tom ovšem něco změní blížící se svatba jeho mladšího bratra (jinak tuhle tradici považuje za naivní a zbytečný obřad), kde je i jeho bývalá láska a světice Jennifer Garner. Do toho občas vyskočí duch strýčka-divocha s tváří Michaela Douglase a další duchařské postavy, až se divák bojí, že to tvůrci nemůžou ukočírovat. S přivřením obou očí můžou. I když se děj tříští na slabší i milé epizody. Já chemii mezi ústředním duem vnímal, vkusné dialogy mě bavily. Režisér Mark Waters je jedním z těch šťastlivců, kterému divácký oslík stále třese zlaťáky. Jeho komedie pořád poměrně baví, dojímají a vydělávají. Bejvalky sází na výborné herecké obsazení, trefné dialogy i dojemný dojezd mnoha scén. A prostě každý občas potřebujeme podobný kus odehrávající se pod limonádovou hvězdnou oblohou. Nadhodnocené 4*, ale s ohledem na hodnocení tady i trochu natruc.

    • 18.9.2017  16:52

    Když přišly estrády pro náctileté, kdy to po amerických Prcičkách všichni chtěli taky, snesla se vlna kritiky, proto moc nechápu, jak tenhle německý kousek může být v červených číslech. Opravdu v něm nevidím „jednu z nejzábavnějších komedií daného roku“. Ale postupně. Jedno arogantní nevychované pako si odsedělo trest, nyní se vrací pro lup, který je ovšem zakopaný v místě, kde mezitím vyrostla školní přístavba. Světe, div se, je zapotřebí naskočit do školního vlaku coby pomocný učitel. Divoké zvěře v lavicích se nebojí, což vyvolá řadu „úsměvných“ momentů, u kterých se náctiletí možná smějí, ale my dříve narození spíš trpíme a s nestandardními vzdělávacími metodami si ne a ne potykat. Líná mládež se pochopitelně napraví a jistojistě se posune i hrdinova nevraživost s roztomilou husičkou Karoline Herfurth. Svižná režie ještě neznamená, že divák nevnímá jednotlivé situace a školácké dialogy. Koutek mi cukl opravdu jen párkrát. Kdybych chtěl šťourat, dopadlo by to ještě hůř. Takhle mezi ** a ***.

    • 17.9.2017  22:44

    Tak nějak tušíme, co se stane, když nájemný zabiják odmítne splnit úkol. Má prostě pravidlo, že děti ne. Vše se proti němu otočí a stává se z něj terč celého gangu. Jenže v případě Chow Yun-Fata velmi nesnadný terč. Shodou okolností se spojí s padělatelkou dokladů, která ovšem umí držet v ruce kvér a nejde pro ránu daleko. Sic si vysloužili přední místa na seznamu smrti mafiánského bosse, jenže snadno odejít ze scény nehodlají. Klipař Antoine Fuqua si tady kroutí svůj celovečerní debut, hongkongská legenda je na tom stejně: první hollywoodská akce. Producentsky je navíc pohlídal John Woo, takže udělat ostudu snad ani nešlo. Příběh je prostý, tuctový a provařuje veškerá možná klišé, nicméně akce je dostatek, vesměs je vydařená a řádně řízná. Záporáků je hned několik a je radost na ně pohledět – jen škoda, že žádný nedostal patřičný prostor. Vedle kousků Johna Woo jde pochopitelně o chudého příbuzného, přesto tohle béčko chutná i po letech. A Fuqua dokazuje, proč dneska patří mezi širší akční špičku.

    • 16.9.2017  11:25

    Synonymum filmového průšvihu. Respektive totálního komerčního propadáku. Kevin Costner zachraňuje lidstvo, protože ti, jenž přežili nukleární válku, nemají zdaleka na růžích ustláno. Akce je řídká, postavy jsou nevýrazné, patriotismus, kam se podíváš. Skautsky naivní předlouhý opus, přesto jsme všichni viděli horší drahé projekty, nicméně tady platí, že pouze „otevřené srdce“ nestačí.

    • 15.9.2017  13:51
    Critters 4 (1992)
    *

    Pláchly z jedné vesmírné lodi, napáchaly dole na Zemi dost škody, aby se zase objevily v jiné lodi, na které posádka objeví podivná vejce. Tehdy jich byla plná televize. Kruh se uzavírá, hodně žravé potvůrky se ovšem vracejí naposledy. Propadáme se, propadáme. Ostatně se to dalo čekat, ač bych klidně přivítal nějaký remake. Lehká zvrácenost, černý humor, napětí, na svou dobu velmi dobré efekty – to všechno bohužel odvál čas a čtyřka vznikla jednoduše proto, aby to zacinkalo.

    • 15.9.2017  13:49
    Critters 3 (1991)
    **

    Propadáme se, propadáme. Ostatně se to dalo čekat, ač bych klidně přivítal nějaký remake. Trojka měla jednu (pro dnešního diváka) zajímavou akvizici: Leonarda DiCapria. Jinak ovšem zábava, efekty a napětí trestuhodně opadly, zubaté potvory i tak ještě dokázaly něco nabídnout. Mají všechny nešvary pokračování, přesto jejich smysl pro humor leccos vynahradí. Tohle by na pultech hračkářství obstálo!! Alespoň u lehce zvrácených pamětníků. Nostalgický kult.

    • 14.9.2017  23:18
    25. hodina (2002)
    ****

    Přesné dialogy, výtečné herecké výkony a zvláštně silná atmosféra. Napravit za jediný den všechny průšvihy posledních dnů nebo dokonce let? Kdo navíc dal policii tip, jež ukončil jeden drogový byznys? Z drsňáka je vyděšený hošan s hubeným bílým zadkem a tlumeným výrazem, který se bojí, že hned první noc ve vězení přijde o zuby, aby s ním mohli spoluvězni bez obav posléze provozovat orální radovánky. Chvíle nástupu do vězení se blíží, čeká ho poslední dlouhá noc, ve které se možná něco vyjasní. Hlavně ale lehce kontroverzní Spike Lee přispěchal s komorní sestavou, která čítá pár lidiček a čokla, s výbornými dialogy a pořádnou dávkou melancholie. Město je navíc krátce po útocích z 11. září, v lidech je cítit napětí, bezstarostnost šla stranou, nic už nebude jako dřív. Nortonova postava je poměrně komplikovaná, přesně zahraná, zajímavá. Netriviálně jsou pojaté i ostatní party, taková Rosario Dawson potěší i jinak. Výsledku a atmosféře výrazně pomáhá i kamera Rodriga Prieta a výrazová hudba Terence Blancharda. Moc fajn setkání.

    • 13.9.2017  17:01

    Tenhle comicsový filmový vesmír (smlouvy, rivalita, Marvel, Sony ad.) jde krapet mimo mě, zajímá mě výsledný produkt a musím říct, že s tímhle kouskem jsem spokojený. Tvůrci mají k dispozici mnohem zajímavější pole působnosti než třeba v případě „prvotiny“ s Tobeym Maguirem. Nepotřebujeme znovu vidět pavoučí kousnutí, nepotřebujeme bulet nad smrtí strýčka. Prostě nastupujeme do rozjetého vlaku. Náš hrdina balí největší kočku na škole, tvůrci umně využívají marvelovského filmového světa a baví třeba trháním trajektu. Ač tedy akce má kolísavou kvalitu, to si zase musíme přiznat. A Spidey tak trochu nezodpovědně ničí cizí majetek. Nicméně tak trochu platí to, co jsem vnímal u předchozího Amazing. Že mě snad i víc bavilo tokání mezi Peterem Parkerem a šprtkou Gwen než samotná comicsová linie, tady to místy bylo podobné. Tom Holland každopádně moc fajn, pojetí legendárního kamaráda ze sousedství mu sedí dokonale. A z jeho setkání s padouchem (v obou případech bez kostýmů) lehce mrazí. Nepotřebuju to vidět znovu, ale čtyři hvězdy dám. PS: 15 minut bych šoupnul pryč.

    • 12.9.2017  18:15

    Tuhle sérii o Vargu Veumovi, soukromém detektivovi, jsem neznal. Přilákalo mě jméno režiséra. Morten Tyldum, který perverzně absurdní Lovce hlav protknul několika krutými vsuvkami, si následně udělal i za oceánem slušné jméno (oceňovaný Kód Enigmy). I tohle očko s neortodoxními metodami udržuje divákovu pozornost, má stabilní tempo a drží si i slušné napětí. Místy přepálené, celkově lepší tři hvězdy.

    • 11.9.2017  17:24
    Hry a sny (1958)
    ****

    Poetika vpravdě lyrická. Aškenazy s Vošmikem v Malé vánoční mile zachycují zvláštní atmosféru Štědrého dne optikou malého hocha, který se ztratil. Autoři mísí pohádkový nádech s realitou. Svůj půvab to má, ač film výrazně zestárl. Tak či onak jde o žánr, který by se neměl podceňovat.

    • 11.9.2017  17:11

    Na vysoké škole byly nerozlučnými kamarádkami a spolubydlícími. Jenže roky plynou, směřování každé z nich se liší, času je málo, starostí dost. Nyní se blíží rozlučka se svobodou jedné z nich, která rozhodně nebude mít klidný průběh. První čtvrthodinka byla mírným utrpením, kdy jsem litoval, do čeho jsem sám sebe namočil. Hlavní pitvořící se hrdinky byly strnulé a vesměs trapné. Jenže pak se to zlomilo a až do konce to byla snesitelná, místy milá, místy vtipná záležitost. I když ona trapnost tam neustále vylézala na povrch. S příchodem a brzkým „odchodem“ striptéra to celé tak nějak získá na tempu a černém humoru, hluchá místa nejsou, klišé naopak ano. Takže nechybí provařené joky, zvracení, vtípky o menstruaci a penisech, otravná obézní trubka, která se nalepila na budoucí nevěstu a chybí jí vlastní život. Scarlett Johansson (potřebovala by pořádnou roli jako sůl) se do podobného kusu příliš nehodí, jakože Australanka Kate McKinnon opravdu není dobrá komička. Naopak snahy o uspokojení náruživé Demi Moore pobaví. A pobaví toho mnohem víc, což se třeba o Pobřežní hlídce říct nedalo. Ve finále opatrná spokojenost.

    • 9.9.2017  17:30

    Místy komické, místy dramatické. Tahle kinematografie mě nikdy zvlášť nefascinovala. A vlna asijské romantiky mě ze židle taktéž nezvedla. Inu, řádně propečený hamburger kdesi u stánku se taky nedá jíst denně, ale jednou za čas vás jeho vůně přivábí. A dost možná, že i zasytí. Život středoškoláka má samozřejmě své radosti i bolístky. Někdo to celé považuje za rozněžnělé a uvěřitelné, já tyhle asijské emoce prostě považuju za umělé a vyhledávám je jen velmi sporadicky. Samotný příběh strhnout nedokáže.

    • 7.9.2017  13:42

    Z nadšené čtenářky, největší obdivovatelky literární Misery a pečovatelky se o rok později stala nespokojená manželka žijící ve stereotypu, která se nejprve zesměšňuje ve feministickém kurzu, aby se následně proměnila v moderní sebevědomou dámu. Pomůže jí k tomu dávný příběh na pokračování z prostředí amerického jihu o velkém přátelství, pomstě a porozumění. Ovšem škoda, že tahle retrodetektivka je uhlazená a nepříliš účinná. Kathy Bates je jedním z lákadel téhle milé podívané, na kterou si dnes sice diváci asi už moc nevzpomenou, ale podobné laskavé kousky je fajn si tu a tam zopakovat. Ač bych ovšem na několika místech krátil.

    • 6.9.2017  13:27
    Past (1996)
    ****

    Když chodí holky s holkama.. aneb jeden hňup, jenž pere špinavé peníze, si myslí, že mu to klape na všech frontách, ovšem jeho přítelkyně se seznámí s potetovanou a z vězení právě propuštěnou údržbářkou Ginou Gershon a na malér je zaděláno. Půjde o jeho prachy i ego, páč si jeho milá začne užívat lesbického sexu s novou známostí. Svérázný a rafinovaný debut, za kterým stojí slavní bratři (dnes sestry) Wachowski. Už tehdy prokázali slušný cit pro vizuál, nabídli několik kamerových vychytávek a efektních průletů, i zvukově mi to lehce připomínalo jejich pozdější kultovní trhák.

    • 5.9.2017  15:41
    Uteč (2017)
    ****

    On je černoch, ona bílá. On má obavy, ona tvrdí, že si ho rodiče zamilují. Blíží se totiž první seznamovačka a mladý nadějný fotograf má oprávněné pochybnosti. Sice se všichni tváří, jakoby se nechumelilo, drobných podivností ovšem začne přibývat. Vše startuje zvláštními setkáními s černošským služebnictvem, končí… no, docela solidně. Celé tohle vyprávění á la něco tady nehraje má velmi slušnou atmosféru a diváka jednoduše zajímá, co nabídnou další minuty. Napětí se tu buduje neotřele, k rasismu se napřímo nemusíme vyjadřovat, ale cítit je pořádně (zvlášť když je za oceánem tahle otázka nesmírně živá). Celé je to zvláštně nervózní a docela chytře uchopené. Není to o vyskakování bubáků ze dveří, je to o mísení žánrů, chytré režii a slušných hereckých výkonech. V detailech moc fajn.

    • 4.9.2017  22:19

    Popsání, proč to dál nešlo, samotný zoufalý akt, záchrana na poslední chvíli a krutá zpráva. Sny jsou dávno pryč, tik tak tik tak. Neoperabilní výduť na srdci, která se jednou protrhne. Úspěšná a zdánlivě spokojená (jinam velmi slušná) Sarah Michelle Gellar se tak ocitá v soukromé psychiatrické léčebně a divák si nepřeje, aby vyběhly titulky, které budou znamenat jediné. Nakonec si pro nás tvůrci přichystali několik překvapení, takže milovníci látek z pera Paula Coelha si přijdou na své. Milé drama o druhých šancích a záchraně jedné duše, kdy se konečně můžeme chovat tak, jak chceme a okolí to musí respektovat. Potěší umírněné herectví, rozumné tempo i délka. Neměl jsem žádná očekávání, o to víc jsem si výsledek užil.

    • 3.9.2017  12:42

    Jejda, jak já se těšil. Patrick Hughes do první akční ligy nepatří, přesto se snaží a některé sekvence jsou vymazlené. Ovšem jiné dost trikově mdlé. V Interpolu někdo zlobí, sličná agentka tak raději kontaktuje svého bývalého Ryana Reynoldse, který před ztrátou klienta patřil ke špičce osobních strážců, aby pomohl dopravit do nizozemského Haagu zásadního svědka procesu s běloruským diktátorem (mimochodem tahle linie o genocidě se do podobného filmu moc nehodí). Tím svědkem je motherfucker nájemný vrah Samuel L. Jackson. Jenže překážek je hodně. A tenhle ultracool týpek vlastně ani žádnou ochranu nepotřebuje. Což není jediná výtka k zápletce, která je chatrná. A s ní jsou chatrné i samotné dialogy a situace, do kterých se dvojice dostává. Moc jsem se těšil, že zase někdo po dlouhé době udělá pořádný zářez do žánru buddy-movie. Nesourodá dvojice hrdinů by tu sice byla, jenže dost často přijde na citové projevy a vztahové poradenství, vzájemné popichování je naopak úderné jen v minimu případů. Prostě spíš úsměvné, než že by se u výsledku dalo smát nahlas. Ulítlé béčko s áčkovými herci a dialogy, které potřebovaly mnohem větší péči. PS: Prořízlá pusa Salmy Hayek pobaví.

    • 2.9.2017  19:44

    Kdo využívá koho? Vrah policejního reportéra nebo naopak? Ten se stává prostředníkem mezi psychopatickým vrahem, o kterém píše, a právě policií. A spojením s veřejností. Žurnalistická ctižádostivost spojená se zvýšením nákladů listu je sice fajn, ale samotný příběh zrovna nestrhne, s tématem, že nejen novinář ví o vrahovi mnohé, ale i naopak, se pracuje poměrně mdle. Jakmile se žurnalista stává „zajímavější“ než vrah, začne být psychopat nevrlý. A své kroky náležitě oživí. Kurt Russell slušný. 55%

    • 1.9.2017  17:57
    V utajení (2017)
    ***

    Finále s výtahy/vysvětlováním/připitomělým jednáním padoucha je z řady neuvěřitelných. Když někdo něco tak důkladně naplánuje, aby to pak tak lajdácky odpískal, tak musí být divákovi smutno. Přitom to celé začíná velmi slibně. Boj s muslimy na evropské půdě je žhavé filmové téma, kdy další filmová zastavení nás v dohledné době ještě čekají. Tentokrát je agentka (nijak zvlášť zajímavá postava) Noomi Rapace zapletená do špinavé hry, ve které neví, komu věřit a divák je z množství postav a zbytečné překombinovanosti smutný podruhé. Potřetí pak z toho, kolik se na plátně objeví hereckých es: potěší ovšem snad jen šarmantní Orlando Bloom a sympaticky hláškující John Malkovich. Akce není zdaleka tak kontaktní, jak bych si přál, vyjma řežby v hotelovém pokoji se jí příliš nedočkáme, napětí s ohledem na přibývající scény a situace bez smyslu slábne. Navrch nemám rád divné náhody.

    • 31.8.2017  22:37

    Nebudu si nic nalhávat, už letošní Cruisova Mumie zklamala. Jeho nos na vysoce atraktivní látky a pověstný tah na bránu selhaly. Barry Seal je na tom o poznání lépe, ale že bych skákal do vzduchu jako u Jacka Reachera nebo předchozí spolupráce s Dougem Limanem Na hraně zítřka, tak to určitě ne. Uvolněné to sice je, očekávání ovšem byla vyšší. Za mě tak sice ujeté, absurdní, ovšem bez momentu překvapení, energie nebo jakékoliv přidané hodnoty. Náš hrdina začínal coby řadový pilot, který občas simuluje turbulence a který na palubě pašuje nějaký ten doutníček. Nejmladší pilot v oboru zaujal CIA a ta mu nabídla job fotit z letadla komunistické tábory. Kolumbijský drogový kartel přišel vzápětí s lákavější nabídkou: pašovat do USA kokain. Podobné to bylo se zbraněmi, vojáky mířícími do výcvikových táborů.. prostě na jeden život pilota aerolinek hodně muziky. A dost přitažené za vlasy. Stejně jako tvůrci se náš hrdina nedopouští výraznějších škobrtnutí, ovšem jeho osudy se tak nějak brzy začnou zajídat. Pasivně plní úkoly, které dostává od těch, kteří královsky platí, když jde do tuhého, divák o nějak nemá strach, ač je patrné, že Cruisovi role sedla. A když třeba ve své vile schovává další pytel prachů, užívá si to společně s divákem. Letní zábava, která nepřekvapí. Nic moc víc. A já krapet víc čekal.

    • 30.8.2017  17:00
    The Gambler (2014)
    ****

    Rupert Wyatt po opičím dobrodružství úplně změnil žánr a zasedl za hráčský stůl s Markem Wahlbergem, aby sledoval, jak je možné rozházet slušný balík peněz. Jeho šance jsou zoufalé, protože on jednoduše nehodlá zůstat na svém. A odejít od stolu se mu také zrovna nechce. Neumí říct dost, když vyhraje. Vypadá to tedy, že se Wahlberg může přetrhnout, aby si nadělal spoustu problémů. Tvůrci se vyhýbají dynamickému míchání karet a efektnímu hraní si s kamerou a střihem nad ruletami, kartami a blikajícími světly, víc řeší morální témata a cynický až nepřátelský přístup hlavního hrdiny ke svému okolí. Existenční otázky řeší svérázným způsobem, stejně jako jedná se svými studenty. Wahlbergův herecký výkon je podmanivý i odpudivý zároveň, což vnímám jako pochvalu. Pár hlušších míst bych popohnal, ale vesměs spokojenost. Nadržuju, ale čtyři hvězdy dám.

    • 29.8.2017  11:37
    Doom (2005)
    **

    Když je něco populární, chytne několik generací, tak je logické, že se na tom chtějí obohatit mnozí. V případě videoher jde často o filmové verze. Jakmile Doom 3 nabídl i jakýs takýs příběh, bylo vymalováno. Andrzej Bartkowiak je výtečný kameraman (Volný pád, Nebezpečná rychlost), ani jako režisér (alespoň zezačátku) úplně neselhal. Jenže tady se měl zaměřit výhradně na akci. Ovšem on si dal krapet vyšší cíle a tak trochu pracuje s tajemnem. A na akci se docela dlouho čeká. Pár scén sice udělá radost, Dwayne i Karl jsou solidní a Rosamund Pike si hezky zaječí, monstra jsou ovšem slabá, atmosféra mizerná. Každopádně přežít se to dá.

    • 28.8.2017  10:15
    Velký dar (2017)
    ****

    Chris Evans střídá velké produkce spojené zejména s jeho stěžejní komiksovou rolí s menšími projekty, u kterých projeví svůj slušný herecký talent. Překvapil i coby režisér (Noc v New Yorku), kterak potěšil všechny, kteří prožili nejednu probdělou noc. Čerstvá školačka, jinak jeho neteř, tentokrát oplývá zázračným matematickým talentem, takže vypočítá příklady, o kterých většina dospělých ani neslyšela. Je to promyšlený útok na city, kdy se potýkáme s tím, jakou výchovu zvolit (po letech se ozve panovačná babička s nemalými ambicemi). A samozřejmě to ve finále do sebe všechno krásně zapadne. Potěší civilní podání i dětská bezprostřednost Mckenny Grace (*2006). Návrat Marca Webba ke svěžímu nezávislému vánku á la 500 dní se Summer potěší. PS: Děvče nicméně tužku drželo jako kopyto.

    • 27.8.2017  10:46

    S krutými diagnózami se v posledních letech roztrhl pytel. Většinou s nimi pomohly výtečné herecké výkony, černější humor i šibalsky napsané dialogy. Maddy je bystré děvče a hned nám začne vyprávět svůj příběh. Trpí vzácnou chorobou SCID, kvůli které neopouští domov, páč by se její tělo nevypořádalo s viry a bacily, imunitní systém má takřka nefunkční. Její život tvoří starostlivá máma, přátelská zdravotní sestra, knihy, představy a sny, internet. A nově i pokukování po právě přistěhovaném sousedovi. A začne riskovat. Nechejme stranou luxusní vilu a fakt, kde na všechno matka samoživitelka bere, ovšem slabinou příběhu je právě jeho nereálnost (a s tím spojený fakt, že se o dívku nikdy skutečně nebojíme). Vývoj událostí dokážeme odhadnout, závěrečné odhalení karet je ovšem silná káva, které se horko těžko věří. Sentimentální povahy si přesto přijdou na své. Tvůrci přesně ví, co chtějí točit, nestydí se za to, neskrývají se za nějaké přehnané ambice, prostě hromadí dojemné scény a žánrové klišé. Necyničtí diváci jim to rádi zbaští. Herci jsou snaživí, škoda, že nedostali víc dialogových přestřelek, každopádně Amandla Stenberg je docela velkým příslibem do budoucna.

    • 27.8.2017  09:12
    Nebezpečné vztahy (TV pořad) (2016)
    *

    Kouzelné. Alkohol povolen. Barrandov jede. A k tomu ustaraný Jenda Musil, který se tváří, že přespává v knihovně a že má několik diplomů z psychologie. Jen se obávám, že někteří slabší diváci si zřejmě myslí, že dotyční to celé nehrají. Někteří komparzisté jsou překvapivě docela přesvědčiví. No, to jsme tady ještě neměli.

    • 26.8.2017  20:23

    Televizně to byla naivní limonáda, jenže tehdy možností moc nebylo a samozřejmě jsme všichni dřepěli a fandili, kterak si plavčice s bujným poprsím a jejich svalnatí kolegové hráli na detektivy. Tedy když zrovna chlupáč David Hasselhoff nehonil nějakou sukni. Když si představím, že se seriál natře moderním hávem, tým povede Dwayne Johnson, využije slušný rozpočet, eRkový rating a okolo se bude prsit třeba Alexandra Daddario, neznělo to zle. Jenže hrdinství možná, ovšem absence intelektu určitě, a to je potíž. Nová Pobřežní hlídka je totiž k uzoufání pitomá. Akce je nenápaditá, nahodilá, bez energie (navíc s digitálním ohněm na hořící jachtě, mimochodem). Humor je mizerný, pokud se tedy divák nepopadá za břicho z přirození zaseklého v plážovém lehátku. Zároveň se ale na komedii bereme dost vážně, což nikdy není správná cesta. A ani ty zpomalovačky nebaví. Kriminální příběh, kterak jedna kočka ovládá drogový byznys a chce změnit zátoku k nepoznání, je na úrovni školácké story, kterou si promítá v hlavě před spaním. V druhé (slabší) polovině Zac Efron očekávaně vystupuje z pozice nafrněného olympionika, hlavně ovšem dostáváme bídnou kriminální zápletku, ze které je na zvracení. Mimochodem Jon Bass je zoufale trapný po obě poloviny. Kelly Rohrbach k sežrání, Daddario pochopitelně taky. Ač děvčata nemají co hrát. PS: Jediná nahotinka je scvrklý penis nebožtíka, což jen podtrhuje bídu, o které píšu.

    • 26.8.2017  20:06

    Velká sláva skrze seriál Chirurgové, pak několik nadějných sólovek a nakonec zaměnitelných blábolů. Možná vydělávaly, ale poslední snímky Katherine Heigl si kinodistribuci už určitě nezaslouží. Rosario Dawson je na tom podobně. Zdálo se, že nebude jen ozdobou filmů hvězdnějších partnerů, leč stalo se a přešlapů má na kontě požehnaně. Karty jsou jasně rozdané. Jedna je majetnická, zlá a ponížená, druhá oblíbená a snaživá, leč ji stíhá minulost a tak občas klopýtne, i když tomu scénáristé hodně pomůžou a sama postava jen pasivně přihlíží následkům: třeba když se rivalka zřítí ze schodů. Divák opravdu nemůže očekávat dramatické zvraty, elegantní zápletky a už vůbec ne inovativní přístup. Tohle tady bylo mnohokrát a podstatně lépe, tvůrci naštěstí nemají problémy s rytmem vyprávění, herecké výkony jsou bez větších výhrad, jen scénárista se toho neměl bát a víc tlačit na pilu. Zejména v 90. letech velmi úspěšná producentka Denise Di Novi se zbytečně cpe někam, kam nepatří.

<< předchozí 1 2 3 4 35 69 102 136
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace