Recenze (551)
S tebou mě baví svět (1982)
V porovnání s jejími dalšími filmy (od "Zkrocení zlého muže" až po nedávný smrtící über-blábol "Líbáš jako bůh") tu Poledňáková ještě vykazuje jakés takés režisérské kvality. Jedna hvězda za dvě povedené scény a druhá za výkony dospělých herců (hlavně Stainského). Film jako takový není "Komedie století" ani omylem! Spíš esence podbízivosti, uslintaného "humoru" a občas ryzí trapnosti. Zkrátka český "rodinný film"!
Romance pro křídlovku (1966)
Srdeční záležitost. Hrubín, Posázaví, venkovská pouť... , věčné téma lásky, života a smrti. Jedna z hvězdných chvil celé naší poválečné kinematografie. Čím je člověk starší, tím mu film dá víc.
Hodiny (2002)
Pro mne jeden ze zásadních filmů. Rafinovaně vystavěný film, který vyžaduje divákovu spolupráci a otevřenost a bohatě se mu za ně odmění.
Noc na Karlštejně (1973)
Od malička stokrát viděný film - klasika. "Jede král", "Hoja hoj.... " Co dodat? Přesně ten typ filmu, u kterého člověk časem najde nějaké ty nedostatky, a přesto je přehlíží. Přidá se smutek nad tím, jaké herce se tenkrát podařilo dát ve filmu dohromady. Opravdu nevím, jak by dopadl casting na podobný projekt dnes. A Karel Svoboda byl taky jenom jeden.
Kozí roh (1972)
Tak trochu zjevení, srovnání s Marketou Lazarovou docela sedí. Syrová, a přitom nesmírně krásná balada. Zní to jako děsné klišé, ale působí jako vyřezaná z jednoho kusu dřeva.
Smrt v Benátkách (1971)
Úchvatný film, který pro mnoho lidí objevil Mahlerovu hudbu. Mimořádné filmové dílo a svým způsobem solitér, jehož působivost je zřejmě neopakovatelná.
Vlak dětství a naděje (1985) (seriál)
Seriál, který se stal rodinným stříbrem. Mistrovský kousek, nejen díky Kachyňovi a Růžičkové.
Jerusalem (1996)
Seversky těžké téma o poblouznění lidí sektářstvím, ale rozhodně je to kvalitní dílo obsazené výkvětem švédského herectva, který překvapivě doplňuje Olympia Dukakis.
Teta (1987) (seriál)
Výjimečný rodinný seriál, který má vše, co je třeba: nápaditý scénář, výborné herce, nádherné lokace, pěknou hudbu a - v neposlední řadě - poselství. Opravdu vydařený mix retra a pohádky, legrace i dojímavých momentů. Dietl a Jakubisko odvedli skvělou práci. Škoda nepovedeného českého dabingu.
Prodloužený čas (1984)
Výborný komorní film, který se v TV objeví jednou za uherský rok, a přitom je to jedna z Kopeckého nejlepších rolí...