Bivoy

Bivoy

Hana Märzová

okres Domažlice
studentka


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 9.2.2018  09:26

    Po dlouhé době film, který mě nepřestával překvapovat a který se úspěšně vyhýbá předvídatelným filmovým klišé. Frances McDormand dokáže u diváka vzbudit sympatie ke své postavě, která vlastně není moc obdivuhodná - pije, mluví sprostě, jako matka dost selhává a jen málokdy je schopná projevit vůči ostatním trochu empatie. I tak jí ale fandíme a doufáme, že to s ní nedopadne úplně špatně. Film jako takový je neskutečně zábavný, plný absurdního humoru a podkreslený skvělou hudbou.

    • 4.8.2016  23:04
    Komorná (2016)
    ***

    Plakát je lepší než film. Vlastně, když o tom tak přemýšlím, tak na tom plakátu je celý film nakreslený. Čekala jsem trochu víc... Místy krásné poetické záběry střídají scény, u kterých není jasné, jestli jsou (trapně) vtipné schválně.

    • 23.1.2016  22:42

    Zklamání.. Scény, které měly pravděpodobně působit vášnivě nebo dramaticky, vyvolávaly v celém kině smích. Ve filmu je řada klišé a co se týče kvality, je hodně nevyvážený. Začátek vypadal ještě slibně, ale pak to šlo spíš z kopce.

    • 11.4.2016  14:19
    Teorie tygra (2016)
    ****

    Ve své kategorii vydařený film postavený na výborném hereckém obsazení a rolích, které tu většině herců padnou jak ulité. Výborná byla Iva Janžurová, u které byla ta zásada malého dvorku a dlouhého biče zastávaná vůči manželovi o něco více uvěřitelná než u Elišky Balzerové. Sice evidentně nejsem cílová skupina, ale i tak jsem si film užila (když jsem přimhouřila oči nad některými přepjatými stereotypy chlapy vs. ženský, které ale asi patří k věci).

    • 24.8.2015  22:11

    Odlehčená verze Zločinů a poklesků. Škoda, že se Allen v posledních filmech (snad až na Jasmíniny slzy) vzdal snahy jít do hloubky. V Iracionálním muži jsem měla i při vážných scénách pocit, jako by všechno byla jen hra... Nicméně Joaquin Phoenix si s postavou Allenovského typu poradil výborně... ty deprese jsem mu docela věřila.

    • 22.2.2015  02:52
    Divočina (2014)
    ****

    "Into the wild" for beginners :-) Nasazování batohu v začátcích cesty mě opravdu rozesmálo a soucítila jsem s Reese pro ty špatné boty... Vlastně to všechno bylo dost věrohodné včetně těch jejích podlitin a odřenin od batohu (jen si holka mohla v tom hicu vzít nějakou čepici, aby nedostala úpal). Když se k tomu přičte krásná krajina, skvělý střih a píseň El Condor Pasa, která je mimochodem přesně v rytmu kroků unaveného poutníka, je z toho dokonalý film pro ty, co mají rádi filmy a chození po kopečcích...

    • 22.2.2015  03:01

    Nechápu ty pochvalné komentáře... Je to sice milý, slušně natočený film, ale jinak nic zvláštního, prostě klasický romanťák pro pohodový večer s vaší polovičkou. Když nebudete čekat víc, nebudete zklamáni.

    • 7.11.2013  08:53
    Cirkus Bukowsky (TV seriál) (2013)

    Mohl by snad být Bukowsky ještě větší sympaťák? Bylo by vůbec možné mu fandit víc, když se tak chudák protlouká všemi těmi trabli? Začátek rozhodně vypadá velice nadějně, tak uvidíme, jak se to rozvine dál.

    • 24.3.2014  17:30
    Ona (2013)
    ***

    Chytré a vtipné... ale proč jsem měla na konci pocit, jako by nápady docházely?

    • 24.3.2014  17:43
    Philomena (2013)
    ****

    Naprosto přirozená Judi Dench v roli, která jako by jí byla šitá na míru. A vedle ní Steve Coogan, který svým vtipem a charismatem dodává filmu šmrnc. Na to, jak je ten příběh jednoduchý, až banální, jsem se ani chvilku nenudila... vlastně jsem se výborně bavila.

    • 12.6.2013  15:04

    Film plný skvělých efektů, akčních scén, nudných vyznání přátelství, lásky nebo cti a velice povrchního děje, který se za více než dvě hodiny téměř nikam neposune, takže všechny postavy zůstanou hezky na svých místech, kde mají být, aby se mohly objevit v dalším trháku. Zisků lačné producenty i řadu fanoušků to určitě potěší, ale je to trochu škoda, protože celý film je pak jen nataženou epizodou seriálu v poněkud hezčím provedení.

    • 24.3.2014  17:53

    Nejsem si jistá, jestli mohl být film ještě zběsilejší a jestli tam tvůrci mohli nacpat ještě více z požitkářského života, ale asi ne. Možná, kdyby slevili z těch tří hodin, mohl by film upoutat. Takhle je spíš únavný. Ale nedá se říct, že bych se nebavila.

    • 4.11.2013  09:32
    České století (TV seriál) (2013)
    ***

    Bezesporu odvážný počin. V prvním dílu Huba krásně odkoukal pohyby a gesta našeho tatíčka Masaryka. V tom druhém oceňuji především to, jak autoři poukázali na řadu protichůdných názorů a faktorů, které hrály roli v událostech kolem Mnichova. Místy je seriál trošku utahaný a nudný a nechápu především proč je tak špatně ozvučený - lidem je někdy opravdu špatně rozumět. Uvidíme, co přinesou další díly. Zatím 70%

    • 19.1.2013  12:02
    Argo (2012)
    *****

    Skvělá zápletka je tu jen umocněna tím, že je vlastně založena na skutečnosti. Affleck pracuje výborně s napětím, které se v určitých momentech stupňuje až téměř k nesnesitelnosti. Bezvadný střih, kamera mírně rozostřená, v davech šíleně poskakující, obličeje často přesvícené nebo naopak snímané v pološeru, dobové oblečení, velké brýle a dlouhé vlasy, to vše přispívá k větší autenticitě, až se téměř zdá, že jde o dokumentární film. Pěkně je zpracovaný i úvod, ve kterém je velice srozumitelně nastíněno pozadí konfliktu v Íránu.

    • 20.1.2013  23:41
    Atlas mraků (2012)
    ****

    Tak se nemůžu rozhodnout, jestli jsem právě viděla výjimečný, komplikovaný film nebo jestli šlo jen o jeden velký kýč plný filmařských klišé. Zatím se přikláním k tomu prvnímu, ale bude to chtít další zhlédnutí. Už teď jsem si ale jistá, že jde o jeden z nejodvážnějších filmových počinů, co jsem v poslední době viděla.

    • 19.1.2013  11:38

    Měla jsem pocit, jako by se Allen pokoušel zopakovat to, co se mu podařilo v Annie Hallové, kde vystupoval z filmu a narušoval jeho děj různými vsuvkami a poznámkami. Velice jemně tak nutil diváka uvažovat o tom, co je ještě reálné a kde vlastně končí samotný film. Takového zpochybnění filmové reality se nám od Woody Allena dostalo např. i v jeho filmu "Sex noci svatojánské" nebo v magické "Půlnoci v Paříži". Ve všech těchto filmech ale bylo to zpochybnění velice jemné a poetické. Naopak při sledování "Říma" má člověk pocit, jako by jeho snaha filmu uvěřit, pochopit ho, nechat se do něj vtáhnout byla neustále násilně zpřetrhávána - tedy minimálně v dějových liniích se zpěvem ve sprše a s obyčejným člověkem pronásledovaným médii. Nejzajímavější a nejzáhadnější postava filmu: architekt ztvárněný Baldwinem.

    • 8.3.2012  20:20

    Celkem pěkná podívaná na zubaté příšerky, jakéhosi sci-fi Herkula a pseudo-indickou princeznu. Když nečekáte nic víc, směle na to můžete vyrazit do kina... Možná až se Stanton naučí, že hrané postavičky musí mít, narozdíl od těch kreslených, kromě těla i duši, budou jeho filmy nejen ke koukání, ale i k prožívání.

    • 3.4.2013  15:10

    Richard Gere coby Robert Miller je tu jako druhý Gordon Gekko (Wall Street), ovšem s větší přetvářkou a také mazanější, takže si na něj jen tak nepřijdou. Poměrně tuctový film, ale Gere tu hraje v roli, která mu - jak již několikrát prokázal - velmi dobře sedí. Čtvrtá hvězdička je výhradně za Gera (kvůli kterému jsem se obtěžovala na ten film vůbec jít ;-)).

    • 25.9.2012  15:38
    Ve stínu (2012)
    ****

    Na film Ve stínu se lze dívat přinejmenším dvěma způsoby: buď jako na výpověď o české společnosti 50. let a o zrůdnosti komunistického systému, nebo jako na detektivku. Jako svědectví o době 50. let film dost pokulhává. Ačkoliv jsou reálie z 50. let krásně vykresleny - několikrát uvidíme naskakování do tramvaje, detektivové pobíhají po Praze v dobových oblecích a kloboucích, Haklův syn tráví volný čas kopáním si s koženým míčem na dvorku atd., neustálý strách z měnové reformy je zde připomínán dosti prvoplánově a Haklova vzpoura proti lživému systému se zdá naprosto nereálná. Pokud se ale na "Ve stínu" člověk dívá jako na detektivku poměrně zdařile zasazenou do kulisy 50. let, pak nebude zklamaný, ačkoliv se vlastně nedočká žádného vybočení ze zavedených kolejí žánru. Už na začátku ale potěší scéna odehrávající se v deštivé noci, následuje kapitán Hakl, který na již prohledaném místě činu objeví důležité stopy a následně si počíná jako ohař jdoucí za kořistí. Nikdo a nic ho nemůže zastavit. Neštítí se prohledávání mrtvol ležících v kalužích krve, nebojí se poprat a sám se vydává do nebezpečných míst. Přestože bychom mohli jméno vraha od počátku tušit, jsme vždy novými důkazy přesvědčování o tom, že by to mohli být jiní a jiní lidé. A když pak děj konečně vygraduje a my končeně uvidíme tvář viníka zabíraného do té doby jen po ramena, jsme přesto docela překvapeni. Protože se nejedná o nějaký akční trhák, ale o klasickou detektivku, nelze čekat zběsilé tempo. Nové komplikace a nová fakta jsou ale až jaksi rytmicky dávkována, čímž je divák stále udržován v napětí. Jediné, co tedy lze vytknout, je poněkud předvídatelná zápletka a závěrečné (nadbytečné) věnování.

    • 28.12.2012  14:09
    Šťastný smolař (TV film) (2012)
    **

    Pár vtipných komentářů, několik dobrých nápadů a jako vždy bodující Trojan, jenže to na poutavou pohádku nestačí! Jednotlivé linie se do sebe jen pomalu a těžkopádně zaplétají, takže divák dlouho dopředu ví, jak se to vše rozmotá. Snad kdyby to celé místo hodiny a půl trvalo jen hodinu a mělo větší spád, člověk by děj sledoval s větším zájmem. Velkým plusem pro mě byla animovaná část (cesta kolem světa), minusem pak až telenovelové, "srdceryvné" repliky Štěstěniny dcery Haničky.

    • 5.10.2011  09:24
    Alois Nebel (2011)
    ****

    Nebýt té zvláštní techniky animace, zbyde z toho taková ta typická česká psychárna téměř bez děje, sem tam s vtipnýma narážkama a s chlastáním. Ale nevadí, několik z nás to má celkem rádo a ve světě si nás snad zapamatují aspoň jako schopné animátory. Trošku zvláštní se mi zdálo, že vedlejší příběh Nebela a Květy vrcholící tím, jak Nebel hledá Květu v bouřce, byl mnohem poutavější a napínavější než hlavní dějová linie, zdlouhavá a plná nejasností. Ve chvilce pozvednutí sekyry se mi nezatajil dech (jak by asi měl v nejdůležitější chvíli filmu), ale spíš se mi v hlavě znovu vynořilo "Proč?". A to přitom mám jisté povědomí o dějinách naší země. Je ale vůbec možné, aby ten film pochopili v zahraničí (nebo dokonce v zámoří)? Čtyři hvězdičky aspoň za pokus o něco nového... a taky samozřejmě za Krobota a Rodena.

    • 29.12.2011  14:24
    Café (2011)
    **

    Proč to nemohlo zůstat u obyčejné kavárny, kterou její tajemný majitel provozuje za velice zvláštním účelem? Proč jsme se nemohli prostě setkávat se všemi těmi zajímavými lidmi, jejichž osudy se propletou v té kavárně a o nichž se ani nedozvíme nic jiného, než to, co se právě v té kavárně řekne nebo odehraje? Proč nemohla mít kavárna jen lehce magický nádech alá Amelie z Montmartru? Proč nemohlo zůstat jen u nejasných pochyb, zda to vše je skutečnost nebo výplod spisovatelovy mysli? Proč se tam vlastně musela objevit ta protivná malá vševědoucí holka v podání protivné malé vševědoucí Madeline Carrol?... Celou tu hrůzu a šílenost jsem přežila jen díky skvělé hudbě a několika poměrně sympatickým (byť snad ne dobře hrajícím) hercům.

    • 25.4.2012  21:48
    Drive (2011)
    **

    Utahaný film, v němž po většinu času lidé koukají upřeně před sebe nebo na někoho druhého a vyjadřují při tom pokud možno co nejméně emocí, načež se obejmou a při tomto obětí jeden z nich druhého s naprstou přirozeností zabije vynalézavým brutálním způsobem, přičemž se krví nešetří. Některé scény dokreslené podmanivou hudbou (např. zpomalený polibek se setměním ve výtahu) navíc nemají daleko ke kýči. A - narozdíl od režiséra - si nemyslím, že jakákoliv brutalita, která následuje může takový kýč vyvážit nebo dokonce ospravedlnit. Výrazně kladné hodnocení u tohoto filmu opravdu nechápu. A to je také jediný důvod, proč nedávám jen jednu hvězdičku - mám pořád pocit, že mi snad musela uniknout nějaká neuvěřitelná přednost filmu, které si druzí zjevně všimli lépe než já.

    • 7.1.2012  21:42
    Jana Eyrová (2011)
    **

    Já jsem Janu Eyrovou nečetla, a proto jsem se těšila, že mi film ten příběh zprostředkuje. Nevěřím ale, že by tak populární kniha mohla být tak bez vášně a bez opravdovosti. Nevím, čím to bylo - možná zčásti českým dabingem, ale nedokázala jsem tomu filmu porozumět. Hlavní postavy mě nedokázali přesvědčit, že cítí to, o čem mluví... Nechápu, jak se jakákoliv - byť nezkušená - dívka může zamilovat do tak zlého, odporného a bezohledného chlapa a nechápu, proč pokaždé, když se stane něco záhadného, ta holka jen stojí a mlčí? Proč se neptá, nesnaží zjsitit, co se děje? Jediné vysvětlení, které mě napadá, je, že je hlavní hrdinka silně psychicky narušená, což by vysvětlovalo i to její neustálé hroucení se... Teď mě tu nejspíš budou pravověrní milovníci této knihy a filmu pranýřovat, ale nemohla jsem si pomoct! Film je rozvleklý, nesoudržný a studený. Jediné, co ho zachraňuje je krásná výprava (Thornfield je kouzelný) a jako vždy výborná Judi Dench.

    • 1.4.2014  21:25
    Jeden den (2011)
    ***

    Na rozdíl od úžasné komedie Příští rok ve stejnou dobu v tomhle filmu ten podobný nápad tak dobře nefunguje. Kolísá to mezi trapně teenagerskou komedií a přeslazeným romanťákem s rádoby hořkosladkým koncem. Pár vtipných momentů zachraňuje celý film.

    • 12.1.2012  15:39

    Klasický barvitý Almodóvar: stále stejná témata a přitom stále dokáže překvapovat. Jeho styl je čím dále tím vybroušenejší a osobitější, takže rozděluje diváky na dvě nesmiřitelné skupiny - ty, kteří ho nechápou a nesnáší, a ty, kteří ho právě pro ten styl obdivují. Já patřím samozřejěm mezi ty druhé ;-) Almodóvarovy postavy jsou film od filmu charismatičtější a barvitější. Robert Ledgard v podání Antonia Banderase je toho důkazem. Díky skvělému scénáři, režii i hereckému výkonu nabývá jeho osobnost velmi plastický rysů, takže - byť je to vlastně psychopat - naprosto rozumíme všemu, co dělá. Neméně úžasný je ovšem i výkon Eleny Anaya. A celý film je samozřejmě podbarvený skvělou dramatickou hudbou Alberta Iglesiase. PS: tygřík je zaručeně nejodpornější filmovou postavou roku :-D

    • 5.1.2012  16:42
    Lovci hlav (2011)
    ****

    No jo, tihle seveřani musí mít všude spoustu krve a vyhřezlé mozky a z každé strany tam musím vyskakovat někdo s nožem nebo pistolí... to jim neberu, proti gustu žádný dišputát :-) Jen ten Roger mohl být míň chladný, aby ho člověk měl aspoň trošku rád...

    • 19.1.2012  01:35
    Moneyball (2011)
    ***

    Příjemně mě překvapilo, že jsem filmu rozuměla, ačkoliv mám o baseballu jen hrubou představu. Nejde zde totiž tolik o samotný baseball jako o peníze, které stojí za ním. A také o statistiky, které někdy znamenají víc než zkušenosti. Škoda jen, že ta první půlka, která měla spád, najednou přešla v rozvleklou druhou polovinu, kde rádoby filosofické dumání vytěsňuje děj.

    • 30.10.2011  11:02

    Pokud nebudete čekat nic víc, než jednoduchou lehkou komedii s naprosto nepravděpodobnými postavami, zahranými ovšem skvělými herci, kterými Polívka i Macháček určitě jsou, tenhle film vás nezklame. Způsoby, jakými se hlavní hrdina Ondřej dostává ze všech možných prekérních situací, jsou překvapivé a vtipné. Na mnoha místech si přitom tyto vtipy drží svoji úroveň a nezklouzávají k naprosté prvoplánovitosti.

    • 11.4.2012  11:49

    Zvláštním způsobem dramatický film. Drama se zde skrývá kdesi za dopisy a za slovy a spočívá ve střetu mezi dvěma světy, které se před námi odkrývají. Na jedné straně je svět uhlazený, vždy slušný, ale zároveň dosti porvrchní a velmi represivní a na druhé ten šílený, plný touhy a emocí a neschopnosti je potlačit. Freud i Jung balancují kdesi mezi těmito světy - jejich nová metoda i to, jak jsou schopni mluvit o tabuizovaných věcech, je staví mimo svět první, ale jejich způsoby a jejich klidné uhlazené chování je v něm zadržuje. Jenže nová metoda je opravdu nebezpečná a stačí jeden chybný krok a mohou se ocitnout ve druhém světě. Nejvtipnější bylo, když jsem zjistila, že Freuda hrál Viggo Mortensen. Vůbec ho za těmi vousy nebylo poznat :-D

<< předchozí 1 2 3 4