Bivoy

Bivoy

Hana Märzová

okres Domažlice
studentka


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 11.4.2012  11:55

    Milý optimistický film plný svěžího humoru, jen bohužel poněkud předvídatelný. Driss jako bývalý trestanec je zkrátka až neuvěřitelně kladnou postavou.

    • 16.11.2011  12:22

    Takový milý film, na který se rádi podíváte se svojí drahou polovičkou. Ovšem, jak už tomu u takových milých filmů bývá, má Půlnoc v Paříži tendenci sklouzávat k povrchnosti, a to především v té "nemagické" části: nic nám zde nevysvětlí, jak spolu mohli vydržet beznadějný romantik a "praktická" žena, a ve chvíli, kdy se kolem začne motat "praktický" muž a následně i romantička, je jasné, jak to dopadne. V této části filmu je děj naprosto schematický. Jakmile se ale přeneseme do 20. let, všechno najednou získává šmrnc a hloubku. Woody Allen mě potěšil tím, že nezůstal u oslavy minulosti, ale vytáhl z ní i myšlenku a poučení. Půlnoc v Paříži je silným nadprůměrem mezi romantickými komediemi, ale průměřem mezi Allenovými filmy. Nemůže co do hloubky a propracovanosti charakterů soutěžit s Manhattanem (na nějž je jakousi variací). To je ovšem dáno i tím, že Owen Wilson, i když se snaží seč může, jen stěží někdy zahraje postavu "Allenovského typu" lépe, než sám Woody Allen. Výsledkem jsou * * * * podpořené i skvělou dobovou hudbou.

    • 4.12.2011  23:12
    Santiniho jazyk (TV film) (2011)
    ***

    Na televizní film poměrně vydařené... Světlo, hudba a mystika. Jen mi asi trošku unikaly souvislosti mezi reklamní agenturou a Santiniho stavbami. Jako by ve filmu chyběl nějaký článek řetězu, který v knize snad byl. Ovšem Urbanův Santiniho jazyk jsem nečetla, tak nemohu soudit. Spíš k pousmání byly lhostejné reakce hlavního hrdiny v podání Davida Švehlíka na brutalitu prvních dvou vražd. Až sekyra v hlavě kněze v něm vyvolala jistý úlek :-D

    • 18.4.2012  00:02

    Velkou většinu toho, co uvidíte v tomhle filmu, jste nejspíš už dřív viděli v nějakém jiném. Ale Cheyenna (perfektně zahraného Seanem Pennem) jste asi ještě neviděli. Cheyenne je možná o něco více ztracený než většina z nás, ale má tu výhodu, že se to nebojí přiznat. A Cheyenne proměňuje všechny obyčejné věci, s nimiž se setkává, ve zvláštní a neobyčejné a naopak. Nabízí nám úplně novou, zčásti zvrácenou a zčásti osvěžující perspektivu. A činí tak za doprovodu výborné hudby a z pohledu skvělé, často kroužící a poskakující kamery.

    • 22.1.2012  13:13
    The Artist (2011)
    *****

    Film, do kterého se budete muset ponořit víc, než do kteréhokoliv jiného současného filmu. Beze slov je člověk nucen mnohem víc vnímat obraz a ten je zde dokonalý... A opravdu se nejedná o nostalgické napodobování starých časů - prvky z období němého filmu jsou tu posunuty někam dál - kamera je dynamičtější, gesta herců umírněnější... Do takové podoby by se dnes asi vyvinul film, pokud by k němu nebyl býval přidán zvuk a barva. A ty části, kdy najednou uslyšíme zvuk jako by nás probouzely ze sna a připomínaly nám, že celá ta "němost" je jen iluze. Celý tento odvážný počin je vyšperkován skvělou hudbou a neuvěřitelným výkonem Jeana Dujardina (ta jeho mimika!).

    • 27.2.2012  11:12

    Kýčovité až běda a nepravděpodobné až k smíchu. Jen z té části, která zachycovala boje v zákopech, mi skoro běhal mráz po zádech... to Steven ještě pořád umí.

    • 12.3.2012  13:49
    Warrior (2011)
    ****

    Zajímavě vystavěný příběh, v němž jen postupně vyplouvají na povrch všechny křivdy z minulosti. Skvělé herecké výkony Toma Hardyho a Joela Edgertona, za nimiž bohužel trošku pokulhával Nick Nolte. Ona ta jeho role špatného otce-alkoholika přerozeného ve všeho litujícího staříka, který se snaží napravit své chyby, asi taky nebyla zrovna nejsnazší... Velkým minusem filmu je z mého pohledu jednak jeho přílišná délka a pak především ten závěr, z něhož se O'Connor snaží - zřetelně křečovitě - vyždímat emoce, jak to jen jde, a jenž nakonec sklouzává až do absurdna.

    • 8.1.2012  23:30

    Poměrně nápaditá variace na sci-fi o paralelních realitách poměrně úspěšně uniká otřepanosti tohoto žánru. Rýpalům, kteří by chtěli poukazovat na logické chyby ve vztazích paralelních realit (především v závěru filmu), jichž není prostý snad žádný podobný film, je zde "mezi řečí" naznačeno, že projekt Zdrojový kód je tak průlomový, že jeho dosahy ještě nemusí být přesně známé a pochopitelné. Ostatně, člověk ani nějak nemá chuť ony logické nedostatky řešit, když se ocitne v rychlém víru akce. Jasným plusem je pro mě moje oblíbená Vera Farmiga, byť zde nedostala mnoho šancí předvést svůj herecký um. Naopak pomyslné minus si film zaslouží za otřesnou hudbu, která je jako z nějakého levného staršího akčního filmu.

    • 8.2.2012  22:34

    Neočekávaně příjemný filmový zážitek. Ačkoliv Planetu opic znám jenom tak zběžně a nikdy jsem nebyla jejím velkým příznivcem, bez problémů jsem se dostala do děje. Zrození planety opic je propracované a "uvěřitelné" sci-fi, na němž jsem ocenila především plynulý (ačkoliv převratný) přerod opic v inteligentní tvory podobné (nebo i nadřazené?) lidem. Scény s opicemi proskakujícími sklem vytvořené zcela jasně na "efekt" mi nevadily tolik jako snad až přehnaná, viditelně počítačově vytvořená mimika opic.

    • 26.9.2011  22:31
    Čapkovy kapsy (TV seriál) (2011)
    ***

    Protože jsem Čapkovy povídky nečetla, oceňuji seriál jako pohodlnější způsob, jak se s nimi seznámit. Ne všechny mě ale nějak zaujaly - spíš naopak: čapkovský humor převedený do televizního seriálu ne vždy funguje, a tak jsem se místy docela nudila. Je to ale "kus od kusu" - každá povídka je úplně jiná a například "Případy pana Janíka" byly - z velké části díky hereckému výkonu Arnošta Goldflama - úžasně vtipné a čapkovsky vlídné.

    • 3.1.2012  23:53

    S citem natočený film doplněný krásnou hudbou a vyšperkovaný skvělými hereckými výkony, jehož (snad trochu natažený) konec dojemnější snad ani být nemohl, odhaluje absurdnost ve vztazích mezi služebnými černé pleti a jejich bílými zaměstnavatelkami. Přesto film není "jen" o (tehdejších) nerovnostech mezi lidmi různé barvy pleti. Ty totiž tvoří pouze jakési pozadí nebo rámec pro příběh o tom, kam až může dojít lidská nenávist a pomstychtivost a jak s ní naopak dokáže zatočit lidská dobrota a ochota bojovat za dobrou věc. Ve chvíli, kdy vás film rozpláče, odpustíte mu i jistou dávku naivity. Ta je v Černobílém světě představována především absencí záporné postavy černé pleti, která by vyvážila, z pochopitelných důvodů idealizované, hlavní postavy moudrých služebných.

    • 27.2.2012  11:24

    Film, který se vás snaží napnout tím, že vám skoro dvě hodiny nepodá žádnou novou informaci, a pak strhne šátek z klobouku a v něm je místo živého králíka jenom plyšový a žádné velké překvapení se tak nekoná. Šarm Pierce Brosnana tu bohužel nedostane šanci vyniknout a okouzlit tak davy jeho fanynek. A sympaťák Ewan McGregor působí (stejně jako v Začátcích) tak, jako by v něm bylo něco víc, ale ne a ne se to naplno projevit. Jinak atomsféra pěkná, pěkně v tradičním Polanského duchu.

    • 28.7.2011  11:48

    Slabý odvar původního filmu Wall Street z roku 1987. Jediné, co v tomto pokračování zůstalo stejné, je postava Gordona Gekka v podání Michaela Douglase. Píšu stejné, ale Michael Douglas je přirozeně starší a především mnohem méně přesvědčivý coby ztělesnění zla ve světě financí. A ani Shia LaBeouf nemůže dost dobře nahradit Charlieho Sheena, který ve své ambicióznosti a prvotní nevinnosti představoval ideální bytost, která mohla být ďáblem svedena na scestí. Pokud jde o jinde zářící Carey Mulligan, tak ta bohužel nemá v roli ublížené dcery ďábelského otce prostor pro nic jiného než pro vzdychání nad tím, jak k ní byl tatínek nefér. Zkrátka herecké výkony nevalné a zápletka bez šmrncu. Měla jsem co dělat, abych se dodívala až do konce, kde mě čekala nejprve rádoby dojemná scéna smíření a následně v pozadí titulků snad až kýčovité záběry šťastné rodinky na ideální americké narozeninové party. Dvě hvězdičky dávám jen kvůli tomu, že je Michael Douglas mým oblíbeným hercem, byť mě zrovna v tomto filmu zklamal.

    • 20.1.2012  23:38
    Začátky (2010)
    ***

    Buď jsem ten film nepochopila, nebo v něm skutečně víc není...

    • 13.1.2013  14:49
    Jonesovi (2009)
    ***

    Nápaditý film, který se ve druhé polovině snaží jít i trochu do hloubky a ukázat odvrácenou tvář života Jonesových, jejich vlivu na sousedy a potažmo i celé konzumní společnosti, kde je hodnota člověka stanovována podle ceny a značky jeho domu, auta, bot nebo třeba golfové hole. Škoda jen toho naprosto předvídatelného tuctového závěru.

    • 5.5.2012  11:43

    Pohodová komedie s atmosférou šedesátých let.

    • 10.6.2013  01:41
    Star Trek (2009)
    ***

    Naprosto chápu, že tenhle film je určen jen pro vyvolené - fanoušky Star Treku, kteří viděli vše od prvních seriálových dílů, přes všechny ty filmy až po tenhle - a já jsem se jim jaksi vkradla do jejich svatyně a nemohla jsem, než se vysmívat jejich bohům. Jenže co může nezasvěcený dělat jiného, když už si ten film - možná jaksi omylem - pustí a má pocit, že je většina replik pronesena s ironií či sarkasmem a celý film je spíše fraškou než vážným dramatem, kterým by přece vesmírný boj měl být? Dějová linie filmu je navíc velice chatrná. Ono "náhodné" setkání na jakési ledové planetě, které bylo vlastně klíčovým momentem celého filmu, bylo - alespoň z pohledu neobeznámeného diváka - úplně nepravděpodobné a velice uměle vykonstruované. Herecké výkony pod těmi maskami moc nedokážu zhodnotit :-D ovšem vizuální efekty špičikové. Výsledné hodnocení *** Možná se jednou odhodlám shlédnout více startrekovských filmů a přehodnotím to.

    • 1.4.2012  11:45

    Britský humor postavený na klasickém protikladu mezi staromilnými Angličany a moderní Američankou. Předvídatelné, ale vtipné, navrch s dávkou charakteru a roztomilosti Colina Firtha. Jako stvořené pro příjemnou "rodinnou" zábavu.

    • 13.12.2011  22:08
    Yes Man (2008)
    ***

    Námět zajímavý, zpracování nic moc. Carreyho vtípky jsou úsměvné, ale často poměrně bezduché. Navíc mě dost překvapil závěr, kdy podle mého názoru měla být celá ta yes filosofie ukázána jako scestná - vždyť vedla k pasivitě, jen trošku jiného druhu než říkání ne.

    • 10.1.2012  18:28
    Artmix (TV pořad) (2007)
    ****

    Zajímavé novinky ze světa umění. Možná bych ocenila, kdyby bylo moderní umění občas proloženo něčím starším. Mohlo by to divákům pomoci utvořit si lepší přehled, pospojovat souvislosti.

    • 5.9.2011  00:07

    Na můj vkus trošku moc upovídané. V mnoha až samoúčelných konverzacích (neustále se někdo s někým chodí "projít" a musí si s ním "promluvit" a podobně) je vždy všechno vysloveno a do detailů rozebráno. A přitom by vše působilo mnohem přirozeněji, kdyby alespoň něco zůstávalo nevyřčeno. Přece by stačilo jen ukázat Sarah jako rezignovanou ženu v domácnosti a postavit vedle ní její dceru hledající svoji první lásku a své místo v životě a bez nějakého vysvětlování by muselo být jasné, že se ty dvě zrovna moc neshodnou. Jinak - když pominu klasickou přemoudřelou americkou holčičku - bylo herecké obsazení skvělé. Především vztah mezi Carterem a jeho babičkou byl velmi uvěřitelný - byl vtipný a přesto nesklouzával k pustému zesměšňování staré ženy. Takže zůstávám na klasických ***

    • 31.8.2011  21:49

    Klasický zamotaný příběh podle královny detektivek. Roli v něm samozřejmě hrají nejasné narážky na dávnou minulost, které se jen postupně spojují do jednoho celku. Narozdíl od jiných detektivek podle Agathy Christie, jsou v tomto příběhu všechny postavy nejen několikrát dobře představeny, ale navíc jsou velmi dobře rozlišitelné a zapomatovatelné. Geraldine McEwan je - jako obvykle - s tím svým štrikováním a neustálým vyptáváním naprosto odzbrojující.

    • 19.1.2012  22:51

    Jeden z nejkrásnějších příběhů, jaké znám, velice citlivě převědený na plátno, je pro mě obrovskou inspirací stejně jako písně Eddieho Veddera. Chris, alespoň tak, jak ho ztvárnil Emile Hirsch pod vedením Seana Penna, byl úžasnou osobností. 22 let už mám za sebou, ale přesto k němu musím stále obdivně vzhlížet protože se dokázal vzbouřit proti všemu a všem a vydal se hledat pravdu na vlastní pěst.

    • 1.8.2011  22:06

    Celkem vtipná parodie, která ale ničím nepřekvapí a hezky si jede v názvem vyznačených kolejích. Člověk tak jenom čeká, čím vším ještě "supermanka" po svém milém hodí a co vše mu ještě ze žárlivosti rozbije. Pokus o uvaření rybičky byl jednoznačně nejlepším kouskem ;-)

    • 5.5.2012  12:04
    Síla umění (TV seriál) (2006)
    ****

    Zatím jsem viděla jenom van Gogha, takže možná časem hodnocení upravím. Tenhle populárně-naučný styl je docela líbivý, každý si v něm najde to své. Jen mám pocit, že to podání je sice působivé, ale hodně zjednodušené a okleštěné od spousty důležitých informací. Pro všeobecný přehled to asi stačí, ale člověk si nesmí dělat iluze, že prostřednictvím takového seriálu dané umělce pochopí. Smyslem je asi spíš diváky nadchnout pro umění a pobídnout je k dalšímu poznávání.

    • 28.7.2011  11:51
    Na dotek (2004)
    ****

    Opravdu tématem tak trochu telenovela (jak píše POMO), ale zpracováním a hereckým obsazením posunutá do trošku jiné, vyšší roviny. Vztahy dvou dvojic se znovu a znovu převrací a hroutí a nakonec se vždy ukazují jako prázdné, ačkoliv se dříve zdály být tak plné vášně a lásky. Nakonec film vyznívá – řekla bych – poměrně beznadějně. Ať jsem se snažila, jak jsem chtěla, nenašla jsem mezi čtyřmi hlavními postavami jedinou, která by se alespoň jednou nezachovala nějak zle nebo nízce. Hvězdičku jsem ale ubrala za něco jiného – při poslední scéně „miluji tě – nemiluji tě“ jsem si uvědomila, že film je v podstatě jen sérií takových scén, i když dobře postavených a zahraných. A to neustálé opakování vět typu „před pěti minutami jsem tě miloval, ale teď už ne“ člověka nakonec trošku zmáhá.

    • 12.12.2011  21:46

    Film, který dokazuje, že je možné natočit Paříž bez Eiffelovky a romantický film bez klišé. Přesto se zde bohužel nevyhnu srovnání s předchozím filmem, který byl přece jen dynamičtější a jiskřivější. Tady se pod slupkou štěstí a romantiky skrývá smutek dvou lidí, kteří vlastně stále žijí minulostí a mají pocit, že propásli svoji šanci. Bohužel je jejich povídání hlavně v první půli filmu, než dospějí k tomu, jak se doopravdy cítí, poněkud rozvleklé. Navíc tady téměř úplně chybí interakce s jinými lidmi, kteří oživovali procházku Vídní (věštkyně, herci...). Ovšem, jsem ve věku, v jakém se Jesse a Celine procházeli Vídní, takže mi asi ještě chvíli bude trvat, než dojdu do Paříže a budu schopná ocenit i jejich "zralejší" rozhovor.

    • 7.6.2013  00:23

    Film, který se vám neustále snaží namluvit, že je něčím víc než je, tedy kýčovitým slaďákem toho nejpředvídatelnějšího rázu: jak vyřešit klasický trojúhelník chudý muž-bohatá dívka-bohatý muž, je nad slunce jasnější. Způsob vyprávění má pravděpodobně za cíl zastřít kýčovitost tohoto hlavního příběhu, ale samotné zobrazení idylického sanatoria i Alliiny nemoci je rovněž naprosto naivní a na konci má člověk skoro chuť nad tou banalitou zaplakat. Ale pořád zbývá možnost prostě sledovat Goslinga, který tu dostal roli zamilovaného sympaťáka, nebo - v případě mužského publika - celkem půvabnou McAdams s retro lokýnkami. Na dvě hodiny je to ovšem trochu málo.

    • 13.12.2011  22:16

    Ve většině rolí mě Jim Carrey irituje, ale tahle komedie mi - říkejte si, co chcete - prostě sedla. Možná někdo namítne, že je naivní a pohádková, ale romantické komedie takové přece vždycky aspoň trošku musí být. Pro mě je to zkrátka jeden z těch milých filmů, které si člověk pouští vždycky, když si chce zvednout náladu... A samozřejmě, Morgan Freeman je tu jako vždy boží :-)

    • 19.9.2011  21:58
    Nuda v Brně (2003)
    **

    100 minut může být někdy hodně dlouhých. Jak název napovídá, je to nuda. Pokud točíte film téměř bez děje, je třeba dát divákovi něco jiného, co by ho u filmu udrželo až do konce. Tady tím něčím snad mělo být skvělé herecké obsazení (Donutil, Budař, Liška a další), jenže ani to celou tu nudu nevyvážilo. Chyběl mi nějaký hlubší smysl nebo zajímavější zpracování, které prostě nemůže vzniknout jenom tím, že natočíte film černobíle. Dvě hvězdičky jsou za skvělé herce a vtipnou písničku.