Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (13)

plakát

Boj o Hedvábnou stezku (2015) 

To, že film bude naprosto ahistorický se dalo čekat již z traileru a popisu - střet Římanů a Číňanů na Hedvábné stezce? Chyby a historické nepřenosti by asi vydaly na knihu, nebo aspoň pořádně dlouhý článek. Nicméně tenhle snímek jde ještě dál, naprosto nesmyslná příběhová linka s americko-čínskými archeology, zakonzervovaná ruina, tlačítko vytvářející hologramy během dvou vteřin... Na čínskou kameru jsem už zvyklý, ale tady to už přeháněli. Nemluvě o neustálém opakování dojemných záběrů. Postavy byly naprosto ploché a černobílé. Ani výprava tentokrát za nic nestála, což často u těchto velkofilmů leccos zachrání. Celý film tak působí jako špatná politická agitace za obnovu Hedvábné stezky, o což se Čína pokouší, a snaha ukázat, že Číňané chtějí jen mír a jejich soužití s národnostními menšinami je vynikající. Pokud se nechcete podívat na to, co taky může být považováno někde za film, nekoukejte se na to.

plakát

Paranormal Activity (2007) 

Možná to bude i tím, že hlavní hrdina se chová tak, jako si dokážu představit, že bych se choval i já ( když vynecháme naprosto zbytečnou provokaci), ale film mě zaujal a přitáhl moji pozornost. Musí se nechat, že postupná gradace člověka nechává v očekávání "co přijde teď?". Kdyby se tolik neprotahovali některé denní scény a kdyby tvůrci poněkud vylepšili konec, myslím, že bych klidně dali 5 hvězdiček.

plakát

Záhada Blair Witch (1999) 

Obvykle takhle nízké hodnocení nedávám, ale jediná, co se dá na tomto filmu ocenit bylo zajímavé provedení, které tak opravdu mohlo působit, jako realita. Bohužel u hororu člověk očekává, že se bude bát.. a ne příšeřně nudit. Ale gratuluji k úspěchům tvůrců, jen bohužel asi nedokázali promluvit i ke mně, bohužel.

plakát

Srbský film (2010) 

Pokud je cílem umění vzbudit v lidech emoce, tomuto filmu se to podařilo. Znechucenost, odpor, lítost, nenávist. Sice je potřeba připravit si velice silný žaludek a některým scénám se radši i vyhnout, rozhodně je zpráva, kterou nám režisér posílá jasná, pokud chceme vidět. Nemohu si pomoct, ale mne osobně to šokovalo, jsem zvyklý na ledacos, ale tohle už bylo moc, i když je pravda, že jsem opravdu čekal ještě něco horšího, ale aspoň jsem mohl film shlédnout, aniž bych musel přeskakovat některé extrémně nechutné scény. A jelikož mne film vzal, ač tím nejodpornějším způsobem, nemůžu než ohodnotit lepším hodnocením, tleskám. Ale takovýchto děl není potřeba víc. Stačilo :)

plakát

Otec (2010) odpad!

Uznávám, že některým nadšeným fanouškům umění se tento snímek líbit může, já ale bohužel mezi ně nepatřím a jsem rád, že jsem těch 30 min, které jsem vydržel, nemusel platit.

plakát

Útok na věžák (2011) 

Jeden z filmů, kterému se podařilo roztrhnout šedá depresivní oblaka snímků promítaných na MFFKV. Očekával jsem trapnou stupiditu, ale byl jsem až překvapen, že jsem se dokázal leknout a moment na to se smát. Určitě je nutno dodat, že se nedá očekávat hluboká myšlenka, či něco, nad čím by se dalo přemýšlet. Až na pár nesmyslů je to opravdu kvalitní výtvor.

plakát

Wangliangův ideál (2010) 

Autor si vybral vskutku zajímavé a v Číně více než aktuální téma. Děj je prokládán drastickými scénami a celý příběh je podán surově, jak mají režiséři Dálného východu a především v Číně ve zvyku. Možná některé části děje by bylo potřeba lehce zkrátit a okleštit, ale jinak tento film opravdu k divákovi mluví a člověk lituje, nenávidí a opovrhuje, jako by to byl on sám na stříbrném plátně. Na druhou stranu mi nepřišel film až tak kritický k současným podmínkám v Číně, jelikož podobné hnání se za úspěchem je patrné snad na celém světě a v samotné Číně se můžeme bavit o systému zkoušek, který mohl způsobit něco obdobného ( tehdy jen u mužů), již v ranném středověku.

plakát

Hra o trůny (2011) (seriál) 

První, co mě po přečtení recenze napadlo bylo "Válčící státy, Čína cca 500 př.Kr.", po shlédnutí pilotu a druhého dílu ale bylo nadmíru jasné, že jsme se dostali spíše do renesanční Anglie a Války růží. Podle mého je poněkud škoda, že se seriál nezaměřil i na ostatní kraje Západozemí, jelikož takto se zdá, že země jsou tak maximálně 2. Co do příběhu je to ale námět zajimavý a na plátnech se takovéto fantasy ještě neobjevilo. Příběh i vzhled rozhodně zaujaly. 90%

plakát

Ip Man (2008) 

Tento akční biografický film o mistru bojových uměni Yip Manovi, který v 2.polovině 20.století proslavil styl kung fu zvaný Wing Chun ( Yong Chun), se ujal hong-kongský rodák Yip Wai-Shun ( Wilson Yip). Motivací pro přenesení této legendy na filmové plátno možná byla režisérovi i jeho stejné rodové jméno Yip ( čínská jméno začínají vždy jménem rodovým, následují generační a vlastní). Přímá příbuznost však mezi nimi není. Do role hlavní postavy dosadil Donnieho Yena, se kterým již Wilson několikrát spolupracoval na svých filmech jako kupříkladu Kill Zone nebo Flash Point. I zde odvedl skvělou práci a dokonce i potomci samotného Mistra si pochvalují, jak dobře dokázal zahrát jejich předka. Na první pohled snímek o bojových uměních, na pohled druhý film s hlubokým podtextem. Sifu(mistr) Yip Man je příkladem typického čínského člověka vyznávající hodnoty minulosti. Skromný, tolerantní, snaží se skrýt svůj talent, nezasahovat. Obrovský zlom ale přichází během japonské invaze. Aby přežil, musí začít jednat. Důležitým motivem je tu spojení čínského lidu v boji proti utlačovatelům. Režisérova slova: "Číňané rádi sní, tak jim jeden vytvořme. Samozřejmě, chci, aby film uspěl z komerčního hlediska, ale pokud se lidem z pevninské Číny bude konec líbit, myslím, že je to vtipné. Čím víc se jim to líbit, tím vtipnější to bude." Film je tak i zprávou komunistickému režimu ČLR a především jeho utiskovaným obyvatelům. Hudba, bojové scény, hluboká myšlenka, dokonalé vystižené čínské prostředí a myšlení... 100%.

plakát

Elitní jednotka 2: Vnitřní nepřítel (2010) 

Pokračování jednoho z nejúspěšnějších brazilských filmů všech dob se stalo ještě větším trhákem. José Padilha zde znovu odvedl skvělou práci a přilákal do kin historicky největší počet brazilských diváků, jichž se během jednoho víkendu sešlo v kinech na 2 milióny. Znovu se dostává do prostředí města Rio de Janeiro a tamější policie. Kriminalita se stává čím dál tím větším problémem a tak se radikalizuje pravicové smýšlení obyčejných lidí. Film je úspěšný především díky skvělému vystihnutí brazilské reality a i myšlenkou, že násilí vlastně nic neřeší, i když je vedeno s dobrým úmyslem. Jelikož je tento snímek méně akční než jeho předchůdce, měl tak režišér více prostoru pro větší počet zvratů a vystihnutí psychologie všech postav, což se mu povedlo na výbornou. 100%.