Poslední recenze (157)
Ztraceni ve Florencii (2017)
Zjevně natočené pro Američany, co se chtějí podívat do "historické Evropy". Ale na rozdíl od některých filmů je tohle natočené přece jen s nějakou znalostí a láskou k Florencii. Zvláštní směsice napínavého sportovního a romantického filmu. Ono to úplně nefunguje, ale je to svým způsobem originální a řekla bych, že už jenom proto to stojí za to vidět. Doporučuju, jestli chcete vidět Florencii i s méně naleštěnými místy a její bláznivý renesanční sport - něco jako rugby. Člověka při sledování napadne, že tohle je vlastně současná verze toho, co se tam dělo před 500 lety. Oblečení, jídlo, práce, hudba - to všechno bylo jiné. Ale chlapi hráli úplně stejně, trénovali úplně stejně, taky si vybírali kariéry, taky si přebírali ženské, taky řešili, jestli hrajou kvůli holkám nebo kvůli týmu... Ne že by to byl světoborný film, ale dávám víc hvězdiček pro ten dojem, že to pro tvůrce nebyla jen komerční, ale i srdeční záležitost. A pro výborné zobrazení toho, jak to vypadá, když člověka pomalu pohltí nějaké úplně nové prostředí. Méně racionální, než byl zvyklý, ale zato přátelštější.
Krakonošovo tajemství (2022) (TV film)
Naprostá spokojenost! Klasika, klasika a zase klasika, a zároveň pojatá velice originálně. Jednotný styl, skoro nic není přehnané ani nedotažené. Náznak humoru a detektivky, ale ne natolik, aby to ztratilo pohádkovost. Dobrý scénář, zajímavě se vyvíjí. Ocenila jsem vysvětlení určené pro dětské diváky: "Vlaši byli Italové!" Nádherné a neobvyklé exteriéry. Zámek Doudleby vypadá úžasně pohádkově, divila jsem se, že se v něm netočí častěji. Vytkla bych jedině malou dynamiku (ke konci by člověk čekal trochu víc dramatu) a dokola se opakující hudební motivy, asi byl nízký rozpočet. Ale ty hudební motivy byly moc příjemné. Jeden z nich byl česká renesanční píseň. Která úžasně ladila k renesančním exteriérům. Trochu melancholický film, ale milý, k postavám si stihnete vytvořit vztah. Takhle se mají točit české pohádky pro děti!
Bodyguardi (2023) (seriál)
Proč Prima obsazuje Predraga Bjelace vedle nesympatických blbců? Aby víc vyniklo, jak je sexy? --- Postavy říkají "zmrdat" i tam, kde většina lidí řekne "posrat", aby to bylo jó hodně šokující. A Ernest to říká s takovým gustem, jako by mu bylo čtrnáct a maminka mu právě zakázala mluvit sprostě. Na chlapa, co mu má být kolem pětadvaceti, to působilo nepřirozeně. Bjelacova postava super. Akorát jsem si myslela, že bych se na Predraga Bjelace dokázala dívat úplně ve všem. Tak se ukázalo, že v seriálu s tak protivným parťákem nevydržím koukat ani na Predraga Bjelace. Koncept a grafické vložky super.
Poslední deníček (8)
Scénář přeložen, probíhá natáčení...
Tak jsem přeložila dva pracovní scénáře k filmu Rok před válkou (Gads pirms kara) lotyšského režiséra a scénáristy Dávise Símanise. Film se natáčí v lotyšsko-české koprodukci.
Když jsem překládala první pracovní verzi, těšila jsem se, až film uvidím... a když jsem překládala třetí, bylo mně jasné, že film nikdy neuvidím, protože po přepsání nabral na drsnosti a já mám posttraumatickou stresovou poruchu. Pokud máte rádi temné, složité filmy o absurditě doby a nevadí vám scény s mučením a podobné legrace, myslím, že film mohu doporučit.
Je to pohled na Evropu, který my moc neznáme. Lotyši se necpou dopředu, jsou trpěliví, umějí jazyky, cestují a pracují v zahraničí. A tak se v jejich filmech často objevuje motiv Lotyše, který cestuje po světě a bez problémů mluví s cizinci jejich vlastními jazyky, ale sám nemá žádné výrazné vlastnosti a oni o něm nic nevědí. A tak dotyčný Lotyš funguje jako taková houba, která nasává a zrcadlí atmosféru v jiných zemích. Pro ilustraci předválečné doby v celé Evropě je to ideální :-)
Tady se o filmu dočtete víc:
Ehm, jen opravuji - Petr Lotyš nesváděl Matu Hari, Mata Hari sváděla jeho...