Skejpr

Skejpr

Karel Ondrka

okres Písek
Střihač, Redaktor na Fandíme Filmu, Whovian, Blázen do mobilních technologií

homepage

Facebook: Skejpr

222 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 15 28 42 55
    • 17.10.2018  09:43
    Halloween (2018)
    ****

    Velmi fajn atmosférická poklona originálu, která sice trošku ztrácí na nedohraných liniích, ale hodně dohání civilními hereckými výkony a přirozeným scénářem. Funguje to a baví...

    • 14.10.2018  19:57
    Venom (2018)
    **

    Z nějakého důvodu jsem se nechal zviklat pozitivními diváckými reakcemi a nevěnoval jsem příliš pozornosti úplně prvním zahraničním kritikám, které hlásily těžký průser a Venoma přirovnávali ke Catwoman... Udělal jsem chybu. Venom je těžký průser. Počínaje mizerným scénářem s neskutečně dlouhou expozicí a absencí jakéhokoliv dramaturgického oblouku vrcholící v tak narychlo spíchnutému finále, že to až smrdí, přes neskutečně podivné herecké výkony (Michelle Williams je tady neskutečně příšerná) až po odporné triky a nekoukatelnou akci. Kromě Catwoman se mi při sledování vybavovali také Transformers, Incredible Hulk, a bohužel především Spawn, kterého dodnes považuji za nejhorší comicsovou adaptaci ever. Po hvězdě za Hardyho a Ahmeda, kteří se tu snaží ze všech sil povýšit tuhle břečku na něco alespoň trochu koukatelného.

    • 5.10.2018  09:01
    Srdce Zóny (amatérský film) (2018)
    ***

    Srdce zóny, jakožto doposud nejambiciózní projekt skupiny filmařů vystupujících pod značkou Goldenview Pictures, má objektivně spoustu chyb typických pro poloamatérskou produkci - sklony ke schematičnosti, slabý scénář, nevyvážené herecké výkony i problémy s vyprávěním. Přesto si ale zaslouží pozornost. Jednak je film s postupující stopáží tak nějak lepší a lepší, ale především proto, že jsou si pánové plně vědomi svého statusu a daří se jim poměrně solidně kompenzovat nedostatek zkušeností správným uchopením technologie, s níž pracují (točilo se na iPhony) a především velkou láskou k tématu. Je vidět, že autoři nemají příliš zkušeností s filmovým vyprávěním, nakoukáno (a nahráno) mají ale více než dost. Tři hvězdy jsou maximální možné hodnocení, dát méně by ale nebylo fér, protože kontext zde hraje mimořádně důležitou roli. A v rámci kontextu se rozhodně jedná o nadstandard, který sice objektivně má mnoho chyb, ale přesto jsem si jej užil. Kromě solidní kamery si zaslouží vyzvdihnout především pánové Bláha a Formánek, kteří předvádí velmi slušný herecký nadstandard a také hudba Filipa Čermáka.

    • 30.8.2018  10:06

    V jednotlivostech vlastně docela milé, jako celek ale příliš na jistotu hrané a příliš do extrému vypreparované. V podstatě divadelní hra, která by ale potřebovala mnohem víc srdce a mnohem méně kalkulu..

    • 27.8.2018  23:25

    Smutný a krásně (a klasicky) vyprávěný snímek, jehož největší výhrou je jeho až televizní cudnost. Charlize i Penélope jsou skvostné, Townsend velmi překvapil...

    • 27.8.2018  11:19

    Technicky překvapivě velmi slušná práce, která ale trpí na zoufale mizerný scénář.

    • 18.8.2018  18:43
    Equalizer 2 (2018)
    **

    Antiklimaktická nuda, která se prvnímu dílu nedokáže přiblížit ani na dostřel...

    • 18.8.2018  18:41
    Equalizer (2014)
    ****

    Překvapivě funkční meditační drama, kde dialog má smysl a akce je strohá, rozvážná a o to více efektní. Veliké překvapení.

    • 16.8.2018  20:53

    Výtečná a bohožel i velmi smutná podívaná s nádernou atmosférou a perfektním balancováním na hranici několika žánrů. Konec je zdrcující ...

    • 16.8.2018  12:44

    Hodně jiná Disneyovka, která stěží zaujme ty nejmenší a cílí především na dospělé publikum, které si potřebuje připomenout své ztracené dětsví. Překvapí depresivní atmosféra i televizní charakter, ale možná právě proto má cenu dát tomu šanci. Kryštůfek je hodně věcí, ale není předvídatelný. Což se cení...

    • 12.8.2018  11:20

    Zoufale schematické a nezajímavé béčko, které od Asyláckých fláků dělí opravdu jenom o něco lepší rozpočet. Turteltaub ale nemá nejmenší ponětí, jak s ním pracovat. Antiklimatická nuda a šeď, kde největším nepřítelem postav je jejich vlastní neschopnost...

    • 9.8.2018  17:05

    Nejsmutnější (a paradoxně nejfunkčnější) je Muž, který zabil Dona Quijota v momentech, kdy si divák uvědomí, že na místo postavy Dona Quijota si může dosadit právě režiséra Terryho Gilliama. Ono už Imaginárium s sebou neslo velkou analogii Gilliama jakožto autora, který se začíná ztrácet ve svých fikčních světech a dost možná se v nich již dávno ztratil a není schopen najít cestu do reality. V takovou chvíli je pak jeho poslední film vlastně jen dalším dílem do skládačky, neboť Gilliam se zde nachází ztracený, dělající to, čemu věří, že umí nejlépe, bez ohledu na kohokoliv. Zaslepený paličák, který ani tváří v tvář faktu, že je všem už jenom pro smích, nedokáže vystoupit ze své role a raději zemře s vědomím, že zůstává postavou z legend. Nostalgickou připomínkou doby, kdy postavit se větrným mlýnům bylo aktem cti a ne projevem bláznovství, prvkem otravným a zbytečně nadužívaným. Přesně takový je Muž, který zabil Dona Quijota. Zaslouží si vaši pozornost a váš respekt. Je to ale smutná podívaná…

    • 8.8.2018  12:17
    Temné síly (2018)
    ***

    Prvotní averzi vůči dalšímu teen postapo klonu Divergenta a Hunger Games rychle zažene solidní atmosféra, poměrně nekorektní motivy a slušný scénář a sympaticky napsané i zahrané postavy. Bohužel, film se v druhé půli neubrání a spadné přesně do vod generického průměru. Příslib pro slušnou sérii tu ale je.

    • 14.3.2018  13:03

    Chirurgicky přesné, ale ani ťuk navíc. Pefektní, dokonale vycizelovaný blockbuster, profesionálně natočený, perfektně napsaný a zahraný, u něhož někdo přemýšlel, než ho pustil do výroby (práce s přízvuky postav je skvělá) a někdo si mimořádně vyhrál s výpravou, kostýmy, designem... Ale ANI ŤUK navíc.. Chybí mi právě riskantní drzost třetího Thora, Ant-Mana, nebo Strážců Galaxie. Čímž neříkám, že jsou nezbytně lepší, ale mají hmatatelnější duši. Black Panther je "jen" precizní produkt.

    • 21.2.2018  12:33

    V koncovce tomu chybí nějaká hlubší katarze, celá soudní část filmu je řešená víceméně šmahem. Schematičnost a zjednodušení celého tématu je celkově asi jediným zásadním kamenem úrazu. Jinak je to ale Spielberg - řemeslně precizní, herecky bezchybný, na konci trochu sentimentální ... Na The Post je radost se dívat. Pod kůži se ale nezaryje.

    • 31.1.2018  09:51

    Čím dříve divák akceptuje fakt, že Phantom Thread je pro Andersona něco jako encyklopedie evropské Nové vlny, tím dříve se pro něj stanou čitelnými jednotlivé motivy typické pro filmy tohoto období - Sebedestruktivní vášeň, cynické partnerské hry, ale také pracovní i partnerské rituály popisované až s posvátnou úctou... Hlavní síla snímku spočívá v hypernaturalismu všeho, z něhož se čas od času vynoří čistě filmový moment, o to silnější pak ale je zážitek. Práce se zvukem je fascinující. Není to dokonalý film, ale jeho čistota je odzbrojující..

    • 31.1.2018  09:42

    Řadový britský televizní film s výrazně vyšším rozpočtem. Pro Wrighta představuje jen takové kamerové cvičení na napravení reputace pochroumané snímkem Pan. Je to solidní, řemeslně precizní film, ale není sám o sobě vůbec ničím výjimečný. Výjimečným jej dělají pánové Oldman a Mandelsohn.

    • 26.12.2017  00:53

    The Force is strong with this one.. Epizodu 7 považuji za fiasko a nejhorší snímek J. J. Abramse a současně nejhorší epizodu SW. Hype okolo ní pak připisuji především nostalgii a neschopnosti objektivní kritiky ze strany ortodoxních fanoušků. Přeji jim to, ale zúčastnit se nedokáži. Epizoda 8 díky bohu napravuje většinu zásadních lapsů a problémů, které jsem se sedmičkou měl. Příběh je o něco originálnější, opět se vrací mystický prvek, humor nádherně funguje, akce je zajímavá a dobře choreografovaná a narozdíl od prachsprosté a předvídatelné vykradačky tentokrát dostáváme spoustu nečekaných situací. Už dlouho se mi nestalo, aby mě dokázal nějaký blockbuster opravdu překvapit a šokovat (s čestnou výjimkou třetího Thora). Škoda motivové přeplácanosti a celé jedné absolutně zbytečné dějové linie. Mám mnoho objektivních výtek, ale faktem je, že jsem si Epizodu 8 upřímně užil.

    • 26.11.2017  21:48
    Wind River (2017)
    ****

    Intenzivní mrazvá kriminálka, která se v poslední části podivně rozsype a ztratí v podstatě všechno, čím byla zajímavá. Namísto katarze se dostavuje pocit otrávenosti. Škoda..

    • 15.11.2017  22:45

    Film sype, nestihne nudit a funguje situační humor (obecně je hodně znát, co dělal Snyder a co dělal Whedon, na scénáři i záběrování filmu) a je to jediná klika, protože postavy mají jen základní charakteristiky, příběh drží pohromadě silou dobré vůle a logika si již tradičně bere dovolenou. A ano, v porovnání s v postatě čímkoliv od Marvelu je to pořád mimořádně lame. Veškeré postavy kromě hlavních hrdinů jsou vedlejší a mají maximálně tři scény.Boj o záchranu lidstva symbolizovaný jednou čtyřčlennou rodinkou je jen třešínka na dortu. Stopáž do dvou hodin je naprosto zásadní rozhodnutí, které film dělá snesitelným.

    • 14.11.2017  19:40
    Stranger Things (TV seriál) (2016)
    *****

    Naprosto perfektní, skvěle napsaná, zahraná i natočená atmosférická lahůdka, což platí jak pro první, tak pro druhou sérii.

    • 13.11.2017  22:29

    Absolutní galymatyáš zcela nesouvisejících několika vteřinových úseků, z nichž je poskládán dvou a půl hodinový crazy komediální PlayStation 3 digifest, ve kterém nic nedává smysl a Anthony Hopkins jede na koksu. Otázek se nabízí víc, než relevantních odpovědí a bohužel nezbyly žádné mozkové buňky, které by si s nimi dokázaly poradit...

    • 3.9.2017  01:00

    To teda potěš koště... Inhumans jsou od pohledu levná televizní řezničina, která šetří kde může. Čas od času se objeví moment, nebo motiv, který není úplně špatný a ke konci druhé části (druhého dílu) se dokonce začalo objevovat cosi, jako humor, stěží ale soudit, zda se jedná o skutečný náznak postupně se probouzejícího trendu, nebo naprosto nahodilé záblesky. Svým způsobem mě to asi bavilo, ale že bych to někomu mohl doporučit, to se skutečně říci nedá.

    • 12.5.2017  07:08

    Objektivně​ to nemá prakticky žádný děj a green screen z toho trčí možná až nepříjemně často. Pořád je to ale mimořádně zábavná a pomilování hodná úchylárna plná skvělých postav, výborných fórů a intenzivního bad ass feelingu. Takže za mě ano, otěhotněl jsem...

    • 29.3.2017  23:10

    Sterilní kastrovaný pohrobek fenoménu GitS, který předvádí řemeslnou rutinu, z níž jen občas vykoukne světlejší moment, který se ale málokdy zmůže na něco sofistikovanějšího, než doslovnou citaci. Před 18 lety se Matrix původním GitS inspiroval a odstartoval nový typ akčního filmu, na jehož konci teď stojí hraný Ghost in the Shell a není v žádném ohledu lepší. Kruh se uzavřel a nic z toho. Jen spousta prohřešků vůči filmovému i seriálovému vesmíru, které jen dokazují, že autoři látku absolutně nepochopili..

    • 4.8.2016  11:42
    Mělčiny (2016)
    ***

    Řemeslně solidní exploatace s nádhernými obrázky a skvělou Blake Lively, která ale nejde na dřeň a ani zdaleka nevyužívá svého plného potenciálu. K intenzitě 127 hodin se ani nepřiblíží...

    • 10.7.2016  23:19

    Za mě teda oproti druhému dílu výrazný krok zpět. Nevidím žádný progres po stránce charakterové, mytologické, ani filmařské. První polovina filmu je dokonce tak strašná, že mám pocit, že se snad jelo na druhou dobrou. Scénář bolí, postavy nejsou nijak zajímavé a vrcholem jsou neskutečně levné rekvizity.. Simulovat ovládání zabezpečení baráku mobilním telefonem přilepeným ke zdi a scanování otisku prstu přes nativní androidí zamykací obrazovku? Levnost přímo tluče do očí. Nepomáhá pak ani snaha o jakýsi psychedelický přesah a comisovou stylizaci "čističů". Výsledkem je v lepším případě průměrné béčko. V případě horším nefunkční póza...

    • 10.7.2016  17:38
    Hra peněz (2016)
    ****

    Ne zrovna originální, ani bůhvíjak nečekaný, nicméně stále velmi intenzivní film, skvěle oscilující na pomezí intimního minimalistického dramatu a velkolepého akčního thrilleru. Ženské postavy vesměs výrazně silnější, než mužské (což vzhledem k Jodie Foster na režisérské sesli překvapí jen málokoho) a celkově velmi příjemný adrenalin, který dává vzpomenout na Telefonní budku..

    • 25.6.2016  14:51

    Překvapivě funkční a zábavný mix letní komedie a found footage experimentu, který velmi spoléhá na toleranci cílového diváka, nicméně má jistý potenciál stát se králem skupinových dýchánků. Až se trochu stydím za to, jak jsem si jej užil...

    • 3.3.2016  18:57
    Polednice (2016)
    ****

    Řemeslně precizní a skvěle uchopená zánrovka, která skvěle buduje atmosféru, opírá se o bezchybné herecké výkony a, byť zasazená do českých a moderních reálií, si v ničem nezadá se zhraniční produkcí, z níž mě jako první srovnání napadá Žena v černém. Skvělá práce.

<< předchozí 1 2 3 4 15 28 42 55
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace