Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Sci-Fi

Recenze (320)

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Je to epické. Má to bombastickou hudbu. Ale nějak nechápu ten hype. Možná už doba dospěla do stádia, kdy se každá trochu lepší věc v té hromadě sraček, co chrlí filmová studia, považuje za kultovní. Tenhle díl mne definitivně utvrdil v tom, že Zendaya neumí hrát, stačí jí celý film dělat neutrální nebo nasraný obličej, v čemž mimochodem nebyl zas tak velký rozdíl.

plakát

Nadace - Série 2 (2023) (série) 

I druhá série si podržela slušnou úroveň. Pozitivy jsou zajímavé twisty, nové prvky, negativy přílišný důraz na vizuál místo děje, někteří opravdu nesympatičtí herci, logické nesmysly, celá řada okamžiků, kdy divák neví, proč daná osoba jde, kam jde, dělá, co dělá, kde se tam co vzalo apod., a samozřejmě nezbytné woke motivy (dojemné nebo "hluboké" rozhovory a ... chudák Bel Rios). Místy jsem si připadal jak ve Hvězdných válkách nebo Startreku, no, co už. Samozřejmě vůbec neřeším knižní předlohy, protože z nich opět zůstala jen jména a pár lokací. "Teaser" těsně před závěrečnými titulky zbytečný a hloupoučký. Potěšily Prachovské skály.

plakát

Osada - Série 2 (2023) (série) 

První sérii jsem dal slušný průměrný počet, protože se přiznám, že jsem se často smál, i když obvykle nad absurditou scény, ale to tak nějak u Kolečka člověk čeká. Bohužel od druhé série byly nahrazeny vtipné i absurdní scény trapností, koncentrovanou trapností, plytkými plácavými dialogy, pitomoučkými scénami,to, co bylo vtipné dříve, v této sérii je trapné (ohrané židovství, militarismus), já jsem trpěl, i za herce, co to museli hrát. Snad jedna, dvě epizody se trochu vymykaly (s Majerem), ale to fakt nestačí. Souhlasím s Enšpíglem a MIKEm.

plakát

Devadesátky - Kleopatra (2022) (epizoda) 

Tak tohle už bylo jiný kafe. Nevím, jestli jsem si už zvykl, nebo kameraman konečně přestal třepat kamerou, ale nevolnost přešla. Ultrarychlý tempo zvolnilo, slovní přestřelky byly srozumitelný, počet zmiňovaných postav nenarůstal donekonečna. Tenhle díl se mi konečně líbil. Velké plus už od prvního dílu je civilní herectví hlavních postav a neokoukané postavy ve vedlejších rolích.

plakát

Devadesátky - Král diskoték (2022) (epizoda) 

Ta kamera je šílená, stejně jako u prvního dílu, kterej idiot si vzpomněl, že to bylo kdysi populární? Ale co mne u tohoto dílu štvalo mnohem víc, bylo to zběsilé tempo, při kterém jsem v slovních kanonádách vůbec nestíhal v hlavě ztotožňovat tu kterou zmiňovanou osobu, protože jich tam bylo opravdu hodně, občas nebylo hned zřejmé, jak na nějakou osobu detektivové přišli, protože se fakt hodně stříhalo, musel jsem se zamyslet, jenže mezitím už děj utekl o pořádný kus dál, detektivové tu a tam byli tak blbě nazvučení, že jim nebylo rozumět. Tomu tempu prostě ubrat, proč to za každou cenu dělat akčnější zběsilým tempem? Místo, aby dlouhé, úmorné, často bezvýsledné vyšetřování bylo nějak naznačeno a umocnilo frustrující atmosféru, delší časové úseky se prostě přeskočily a vyskočilo jen nové datum, o měsíc pozdější a hned po hlavě do další zběsilé vřavy plné vražedně rychlých slovních výměn. Jinak výborně zpracované, ta atmosféra devadesátek a místních veksláků v kvádrech super. Souhlas Enšpígl, Lukrecie, mira007

plakát

Devadesátky - Poprava bodyguarda (2022) (epizoda) 

Šílená kamera se nejspíš potáhne celým seriálem, takže mi znemožní dát plné hodnocení. Pěkný rozjezd seriálu, tempo ještě docela pozvolné (proti třeba druhému šílenému dílu), což mi vyhovovalo. Role zahrané velmi civilně, bez přehrávání. Otevřený konec se doufám dočká uzavření v některém z dalších dílů.

plakát

Devadesátky - Přehrada (2022) (epizoda) 

Kameraman sice zase trochu šňupnul, takže kamera jančí více než ve trojce, ale nahrazuje to veeeelmi liknavé tempo vyprávění, které je ale vyloženě ku prospěchu, protože zatím nejlíp ze všech dílů vystihuje zdlouhavost pátrání a peripetie kolem. Vůbec nechápu, proč by tempo mělo být zběsilé, jak u prvních dvou dílů. Divák má sice akci, ale takhle přeci vyšetřování nevypadá, je to mravenčí, pomalá práce se spoustou slepých uliček. Proto mne zvolnění potěšilo. Velmi potěšil Ondřej Sokol, jak se snaží umanévrovat situaci a ten dlouhý záběr, když se vrací do Prahy, ten je na jedničku, úplně vidím, co se mu honí hlavou.

plakát

Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022) 

Šílená jízda s několika zajímavými momenty, neuvěřitelně nudnou a otravnou puberťačkou a k sežrání Scarlett Witch. A samozřejmě tu musíme mít trochu toho woke. I přes nejspíš šílený rozpočet to za víc než tři není.

plakát

Krakonošovo tajemství (2022) (TV film) 

Za mne dobrý. Ne úplně dobrý, ale dobrý, ale serou mne ta nízká hodnocení, tak spíš přidám, než uberu. Po delší době pěkné zpracování příběhu, které neurazí. Vydařený výběr herců, včetně např. Leony Skleničkové, Jana Nedbala nebo Dominiky Zeleníkové. Bez přehrávání – toho jsem se opravdu velmi obával u prvoplánovitě komické role vědátora Ondřeje Sokola, ale úroveň pitvoření a hláškování nakonec tak akorát, aby se to nezvrhlo v trapnou frašku. Švehlík spíše komornější a strohý (k třistaleté postavě mi to nicméně sedělo), Prachař správný necita a hajzl (jako vždy), Skleničková k sežrání, i ten trochu přehrávaný Burmeister mi tam seděl. Příběh měl hlavu a patu, krásné exteriéry, kamera a taky, jak jsem si už při filmu uvědomil, vydařené hudba a ruchy. Decentní triky. Fakt, že se na to určitě ještě někdy podívám, sám o sobě znamená, že film byl dobrý. Jasný, jsem generace vyrůstající na staré seriálové verzi, ale ta byla až příliš černobílá a tendenční (zlý pán s velkým břichem vykořisťující poddané, hodní poddaní, krakonoš, kterému vlastně všechno patří a rozdává jen komu chce) a na jedno brdo (Trautenberk něco vymyslel, byla to vždy lumpárna, Krakonoš ho vytrestal), což mi vždy vadilo. Rozhodně bych staré verzi dal nižší hodnocení než této, nicméně jsou to dvě rozdílné kategorie.

plakát

Peacemaker (2022) (seriál) 

Tyvole, to mě fakt baví, jak si tu lidi stěžujou, že to není žádná Marvelovka, jen bezduchá ptákovina od DC. Kua a co všechny ty komiksárny asi jsou, ať od Marvelu nebo od DC? Nejsem nějaký skalní fanda komiksů, na marvelovky i filmy a seriály DCU se podívám, sakra, ale proč? Abych dostal nálož hluboký myšlenek, nad kterými budu ještě týdny přemýšlet? Hovno. Je to prostě zábava, nic než zábava, akce, akce a zase zábava, prakticky šablonovitá zábava pro puberťáky se spoustou klišé, přiznejme si to, u Peacemakera navíc (proti třeba Avengers) okořeněná nemalým množstvám absurdit a gore scén. A po Sebevražedném oddílu, který byl tedy podle mne hodně ujetý, tohle mi připadlo skoro až komorní, ale mělo to grády a vtip. Za mně dobrý.