Marigold

Marigold

Vít Schmarc

okres Praha-západ
muž v klíčovém průmyslu

homepage

1255 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
    • 16.10.2018  16:59
    Halloween (2018)
    ****

    Dravec nechce umřít, dokud nepokoří svojí kořist. Ale to samé platí o kořisti. David Gordon Green vyřezal a pečlivě nasvítil důstojnou poctu nepřekonatelnému originálu, které mocně brousí ostří famózní soundtrack dokazující, že podobně jako Michael ani Johnovi tunes z osmdesátých nestárnou. Atmosféra je hutná, homage elegantní, kamerové jízdy hladké, lekačky ne úplně invenční, ale atmosféra řízná... nevidím důvod proč se nenechat zas jednou naporcovat.

    • 12.9.2018  22:34

    Krom hlavní linie je Conjuring spíš semeniště klišé a odfláknutého build upu. Druhá Annabelle má ten problém, že u věcí setrvává moc dlouho nebo moc krátce, každopádně to, jak postavy-marionety účelově vede od lekačky k lekačce je srandovně průhledné a kazí mi to veškeré potěšení. Hračkářství bez fantazie.

    • 12.9.2018  19:59
    Tvář (2018)
    *****

    Jsme všichni tak trochu kurvy a tak trochu v prdeli, jako by se rozléhalo jihopolským venkovem, kde se pod největší sochou Krista na světě potácí panoptikum pokryteckých, xenofobních a vystrašených tvorů, mezi nimiž trčí páčo, maluch a metalové hadry rebela Jacka. Malgorzata Szumowská se hlásí s originální a jedovatou směsicí romantické bajky o vnitřní kráse a realistické výpovědi o stavu současné východoevropské společnosti, která se tak děsí všeho nového a vzývá neexistující tradice tak úporně, až naprosto ztratila tvář. Tohle je film, který české kinematografii chybí. Nedokonalý, ale relevantní a utržený ze řetězu. Nedoostřený přesně tak, jako identita jeho postav.

    • 31.8.2018  23:56
    Upgrade (2018)
    ****

    Nejlepší metoda na pomstu? Zapojit vnitřní automat a bypassovat svědomí. Vizuálně i zvukově suverénní dílo, které v první polovině sem tam trochu zavání mechanickou hříčkou, ale nakonec rozpojí pochyby. Krvavý a realistický cyberpunk chytře pracující s minimalistickou výpravou a zkresleným snímáním i zvukovou stopou, která ve mně probouzí vzpomínky na Deus Ex... instaluju! Ex Machina bez zbytečného chytrolínství, dobrá směs béčkového spádu a áčkových řešení.

    • 21.8.2018  21:53
    Dubček (2018)
    **

    Tak trochu hagiografie problematického politika. A místy opravdu mizerně napsaná, jako patetická esej bilancujícího Dubčeka. Film o důležitých věcech. A k ničemu.

    • 16.8.2018  16:08
    Mars (2018)
    odpad!

    Naprosto nekoukatelný a toxický slepenec mdlé režie, bezpohlavního scénáře a nevýrazných herců. Nápad tam snad kdysi byl, ale realizace připomíná čekání na zázrak. Který nepřijde. Radil jsem se o tom s velkou medvědicí a řekla mi podobné prd jako celý Mars.

    • 15.8.2018  09:42
    Léto (2018)
    ****

    Pod hladinou příjemného letního filmu jen tak o ničem vážném (vždyť komunismus se tu zhmotní spíš jen náznaky) dříme podobně melancholický portrét tvůrčích lidí v šedém ideologickém žaláři, jaký nabídl třeba letošní Dovlatov. V tomhle tichém, hrdém vzdoru, který kamera snímá v ladných trajektoriích a několika plánech, je něco typicky ruského a hluboce podmanivého. Pro mě jsou některé "západnické" hudební vsuvky spíš navíc, byť chápu, že i tady režisér poukazuje na svým způsobem nepřenositelnost kulturních tradic a velmi svébytnou pozici rockového undergroundu ve východním bloku. Krátil bych, dovedl bych si představit přesvědčivější rytmus, ale Léto je letní film s hranou.

    • 2.8.2018  12:11

    Špičková práce, které pro mě chybí vrcholná scéna, kterou byl Turandot v pětce nebo Burdž Khalífa ve čtyřce. Nicméně akční složka je nejlepší, co vzniklo od dob Dark Knight Rises, v němž si Nolan pověsil na špagát letadlo. Cruise je hazardér, který svou odvahou bojuje proti času i faktu, že herecké hvězdy vymírají. Udělá všechno, aby diváci zalapali po dechu a nebojí se kvůli tomu podstoupit extrémní riziko. A McQuarrie to dokáže dokonale usměrnit na plátno. Bude po všem, až řeknou, že je po všem.

    • 26.7.2018  17:08

    Vlídná chalupářská balada, která střídá momenty bystrého pozorovatelství a snaživá klišé deadpan komedií. Pointy tomu občas vyletí oknem, hudba Aleše Březiny je zas tak rozpustile a nablble návodná, ale když Kačer zasedne na posed, tak si člověk uvědomí, že Chata na prodej se dokáže dotknout sentimentu rodiny a chalupaření, tragikomiky všednosti. Solidně zahrané, hezky nasnímané a jednoduše příjemné jak opéct buřta a vdechnout při tom pár kuželek. Beru.

    • 1.7.2018  16:09

    Balvan větší, ale ne těžší. Sheridan už se svou zálibou v macho charakterech dost opakuje, podobně z temného prostředí současné Ameriky jako by dokázal těžit pořád méně a méně. Zůstává jen u skličujících výjevů, které tentokrát neskládají tak zdrcující a tajemný celek. Soldado je ale řemeslně velmi dobrá práce, thriller s tempem a atmosférou. I v nejsilnějších momentech ale pořád působí spíš jako zdařilá imitace filmu, který dokázal diváky rozvibrovat napětím pod hladinou. Soldado je hodně záležitostí povrchu, což ale Sicariovi nohy nepodráží. Pořád je tu laserový zrak Benicia Del Tora a krajina bez zákona.

    • 26.6.2018  17:08
    Sněhulák (2017)
    *

    Nepijte metanol, milé děti, dopadnete jako Sněhulák.

    • 25.6.2018  15:52
    Tomb Raider (2018)
    ****

    Lara Croft on Uncharted Territory aneb poslední křížová výprava za mumií Björk, která se povedla. Mix gamingové estetiky a realismu je pořád dost nevyvážený, ale Uthaug umí hodně příjemně vybalancovat digi balast a fyzické pojetí akce. Plus Vikander je skvělá, drzá, rebelující a kopající do koulí očekávání těch, kteří rádi přihoňují nad výstřihem. Bavil jsem se skvěle a prvně doufám, že tahle party bude pokračovat! Rozhodně jedna z nejlepších videoherních adaptací.

    • 20.6.2018  13:01

    Sirotčinec pro dinosaury aneb scénář, který marně spojuje nepasující dráty a režisér, který usilovně vytváří neexistující napětí. Jurassic Fail.

    • 17.5.2018  08:27

    Je lepší metodou záchrany světa sabotáž věží vysokého napětí, nebo adoptování ukrajinského sirotka? Tuto otázku řeší svérázná "zenová teroristka" ve šťavnatém, ironickém, nádherně nasnímaném a lahodně nazvučeném filmu Benedikta Erlingssona, který se podobně jako v O koních a lidech zabývá laskavými črtami islandské svéhlavosti. Zjevování kapely, která doprovází dění ironickým soundtrackem, připomene filmy Roye Anderssona, ale Woman at War je spíš čistá žánrovka ve stylu "gentle nordic weirdness", kterou si lze skvěle užít.

    • 17.5.2018  08:18
    Zloději (2018)
    *****

    V něčem se Koreeda vrací k temnější, sociálně realistické notě svých starších filmů, ale mistrovsky ji mixuje s vřelou melancholií Naši malé sestry a Po bouři. Shoplifters jsou brilantním prolnutím Jaký otec, takový syn a Nobody Knows. Film o tom, že láska mezi rodičem a dítětem není předurčená a rodina je, jako téměř každý sociální útvar, věcí společenské dohody (nebo jejího radikálního porušení). Precizně vystavěné, emocionálně uměřené, vrstevnaté a v něčem strašně skličující i plné naděje. Koreeda totiž ukazuje, že rozpad tradičních rodinných modelů nemusí znamenat konec. Ve světě inklinujícím k úplně jiným hodnotám se může vztah dospělých a dětí přerodit v něco docela jiného. Víc než co jiného jsou Shoplifters oslavou empatie a bezpodmínečné lásky nezávislé na genetických vazbách. Mistr na vrcholu.

    • 17.5.2018  08:11

    Stand by Lars. Manifest misogynie, autorské úzkosti, provokatérství i sebe-obhajoby. Terapeutický hapening, který na příkladu vraždící lidské karikatury demonstruje, jaké to je, když se filmař ocitne v osobním očistci a jediná cesta vede do pekla. Neiritovalo mě ani tak to, že Lars hranice překračuje a vysmívá se tabu (skoro každou takto narušenou hranici totiž hájí a relativizuje ve voice overu sám Jack). Spíš mi vadilo, že se mnou film skutečně neotřásl a nemanipuloval s tradiční trierovskou neomaleností. Ale čím víc času uplynulo od projekce, tím víc musím uznat určitou formu očisty a neodolatelné kompulzivnosti, kterou Jackův dům přináší. A při střihových scénách se Speerem a Hitlerem jsem ryčel smíchy. To je fakt mimo dobro a zlo. Tam mám odulého dánského trosečníka nejradši. BTW nenechte se zmást atraktivními titulky. Přijetí v Cannes bylo celkem vřelé. Asi i proto, že většina haters opustila sál v průběhu dětského halali.

    • 25.4.2018  13:29

    Brace for impact! Thanos mi vždycky přišel jako zvláštní gumák s obscénní bradou, ale Infinity War si do značné míry urval pro sebe. Konečně překvapivě dobře prokreslený mega-záporák, který funguje jinak než jako věšák na přefouklé zbraně. Jinak je to jako když vaše oblíbené postavy někdo narve do obřího mixéru, z něhož se rozletí do různých koutů galaxie a část z nich už se taky nemusí dožít dalšího dílu. Ta chemie mash-upu je moc dobře nastavená, funguje jak rozverný humor Guardians, tak Avenger patos, moc dobře se doplňují. Russovci to zase režijně ustáli na výbornou, má to zvláštně realistický, potemnělý nádech, přitom to sedí i do křiklavého klíče Ragnaroku. Dvě a půl hodiny jsem se radoval, protože se vždycky má kdo epicky objevit a někomu zachránit super-řiť... teda skoro až do konce. Avengers: Infinity War jsou parádní snoubení zábavy a fan emocí, skutečně důstojné první dějství filmu, který uzavírá éru. Někomu může chybět jasnější pointa, já to beru jako pozvání na další avengerovskou joyride za rok. Už teď stojim ve frontě jak fakin MCU bitch. You got me there...

    • 24.4.2018  14:07

    Last Of Us meets Walking Dead meets Steven Spielberg's War of Worlds. Navzdory tomu, že Krasinski vždycky uhne od vážných tónů k lehce cheesy postupům a zvratům mě tahle tichá elegie držela od první do poslední minuty. Takhle nějak by točil Shyamalan, kdyby se nezbláznil.

    • 19.4.2018  10:02
    Hastrman (2018)
    **

    Zmatená, tónově nevyvážená a toporná adaptace, kterou nad hladinou drží především výtvarná kamera. Urbanův lyrický styl ale Havelka nedokázal vůbec přeložit do filmové řeči, Hastrman je dílem prkenně divadelní, dílem upoceně televizní. Navíc absolutně postrádá tempo a knižní kapitoly ještě podporují dojem, že tenhle film polyká andělíčky a marně kope nohama. Kniha je výstřední, černohumornou, groteskní i hororovou meditací nad vztahem člověka a krajiny, hrou se šelmou v nás. Film je takové hodně prosušené žabí embryo, které se zmůže jen na úsměvně doslovné citace Kaspara Davida Friedricha a vyhrocené scény, které si koledují o umístění do hrníčku s popiskem GUILTY PLEASURE.

    • 3.4.2018  08:10

    Po delší době jsem se v kině přistihl, že (skoro) nedýchám. Zato Spielberg ventiluje jako mladý muž. Co mohlo skočit jako skladiště nostalgie a hromada fanouškovských odkazů se pod jeho rukama mění ve frenetický, přitom naprosto přehledný a systematicky uspořádaný blockbuster, kterému nechybí pára, emoce, popkulturní rozmach, ale hlavně něco skrz naskrz současného. Způsob, jakým Spielberg dokáže přirozeně vklínit digitální Avatary do pomníku své filmařské generace (The Shining ride), je nejlepším svědectvím o tom, že za dekády v byzu neztratil nic ze své relevance. Umí se ohlížet, přitom pevně stát v současnosti. RPO není ufuněné snění o zlaté době velikonočních vajec, je to zářivá raketa, která svojí průrazností nechává za sebou filmaře o generaci mladší. Jo, trochu bych to přistřihl, ale jinak strašně čistá a krystalicky zábavná jízda. Realita je možná nejvíc, ale tímhle se nechám krmit vždycky rád.

    • 14.3.2018  07:27
    Annihilation (2018)
    **

    Garlanda si cením za jednu věc: jak těmi svými nabubřelými a v tomhle případě halabala slátanými béčky dovede oblbovat kritiky, aby psali o sci-fi masterpiecech. Což je v případě filmu, který celkem nevalně vypadá i na televizi a je vágní všude tam, kde by měl být konkrétní a konkrétní všude tam, kde měl být vágní, fakt husarský kousek.

    • 13.3.2018  13:30
    The Ritual (2017)
    ***

    Technicky solidní trek švédským lesejčkem, kde když se sejdou tři sobi, tak se radost násobí a střeva visí z větví. Bohužel herecky je to prkenné, tempo je hodně vycházkové a originality ani intenzity první dvě třetiny moc nepobraly. Ta poslední má díky Jötunn-redneck mash-upu docela ostré parohy, ale i tak sotva poškrábe. Netflix by tyhle "so-so" filmy mohl vyrábět pomalu na pásu.

    • 13.3.2018  13:27

    Nejlepší na filmu je jeho nápad, který bohužel Spierigovi pojednali bez čehokoli nadstandardního. Kolekce lekaček bez řádného build-upu napětí, tempo ke konci trochu ubíjející a finále spíš uhozené než děsivé... Helen Mirren se snaží udržet důstojnost, takže je tuhá jak prkno, Jason Clarke si jako jediný svého "racionálního laudánistu" dává s grácií. Celkově neurazí, ale těch 99 minut nenabídne nic, co by člověka budilo ze sna.

    • 8.3.2018  14:06

    Hudeček natočil něco, co se nezdráhám nazvat dokonalým dokumentem. Rytmus, informační montáž, vyváženost perspektiv a schopnost vám staré zážitky nabídnout s novou intenzitou... víc než uslintané vzpomínání na časy národní slávy... nostalgie s ostnem... jeden velkej zážitek... yeah boy.

    • 17.2.2018  22:06
    Dovlatov (2018)
    ****

    Ruská kultura vždy fungovala jako společenské fórum - a Dovlatov není výjimkou. Kontrast mezi hodně doslovnými dialogy a typicky "germanovskou" mizanscénou, tentokrát však snímanou v dusivém detailu, je v něčem lehce iritující - jako by Dovlatov byl stejnou měrou nepřístupný jako přehnaně rétorický kus. Divák neznalý reálií se může v té mlze a záplavě útržků ztrácet. Pokud ale máte o téma vztahu spisovatelů a moci v Rusku aspoň trochu zájem, je Germanův film apartní, podmanivou, i když trochu rozvleklou podívanou se skvělým protagonistou, který zápolí s nepochopením, vnitřní slabostí i pokušením zaprodat se režimu.

    • 16.2.2018  21:41
    Dáma (2018)
    odpad!

    Bratry Zellnery jsem po jejich toxickém exkrementu Kumiko měl za naprosté retardy, jsem rád, že to potvrdili i tímhle anti-westernovým potratem.

    • 16.2.2018  21:40

    Pokorná, soustředěná studie procitnutí a rozkladu jedné společenské vrstvy. Suverénně zahrané, skvěle ozvučené a po rozpačitém úvodu i velmi podmanivé. Marcelo Martinessi je pozoruhodný talent, který se zajímavě etabluje někde mezi Lucretií Martel a Kleberem Mendonça Filhoem. S jeho Aquariem, studií intimního života stárnoucí ženy v rozpadajícím se sídle, má konec konců jeho prvotina společného nejvíc...

    • 16.2.2018  21:36
    Fleuve noir (2018)
    *

    Opilý Colombo Vincent Cassel se potácí od panáka k panáku, umaštěně zpovídá srandovně slizkého Romaina Durise a Erick Zonca půjčuje lidem levněji a s klidem, bohužel nemá ani základní představu, jak se graduje a staví detektivka.

    • 13.2.2018  20:08

    Není to určitě nejlepší marvelovka a velkou roli v hypeu sehrává politická rovina, která mi btw přijde úplně v pohodě, jako když vám černý kluk z Ghetta vypráví pohádku, kterou slýchal od dětství. T'Challa je na poměry MCU podivuhodně pokorná postava, Tony Stark zbavený neřestí a infikovaný směsicí Shakespeara a Lvího krále. Je to kouzelně naivní a osvěžující, protože na rozdíl od dalších marvelovek se Panther skutečně věnuje figurám a třeba padouch v podání charismatického Jordana je tu prokreslený lépe než většina jeho konkurentů. Black Panther zase zmenšuje MCU svět a oklešťuje ho o kosmický rozměr. Řeší vlastně jen velmi povědomé a aktuální problémy a v důsledku proto vyznívá jako o to větší pohádka a eskapismus. Coogler svým způsobem uzavřel svou black trilogy, která vytváří postavy černých světců. Ve Fruitvale byla jeho snaha podkopávaná sociálním realismem, v Creedovi spoustou klišé, Panther při všech problémech s tempem a trikovou stránkou vyznívá jako jeho nejpřesvědčivější film. Škoda, že nedisponuje trochu ostřejším střihem a nabušenějším využitím hip hopového soundtracku. Jinak je tenhle čítankový afrofuturismus fakt velice příjemný společník. Film, který věří v lepší svět a v to, že superhrdina je někdy ten, kdo prostě něco nezištně udělá pro komunitu. Politická korektnost? Já říkám common sense.

    • 7.2.2018  22:17

    The Cloverfield Hovadnost

<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace