Marigold

Marigold

Vít Schmarc

okres Praha-západ
muž v klíčovém průmyslu

homepage

1339 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 34 50 66
    • 21.5.2020  12:32
    Emma. (2020)
    **

    Jediným přínosem téhle afektované adaptace literární klasiky je ta tečka za slovem Emma.

    • 21.5.2020  12:31

    PR dokument, který má jasný motivační a aktivizační aspekt, ale bohužel nepůsobí vůbec životně a energicky. Je to pečlivě kontrolovaná sbírka citátů a chápavých póz, které přesvědčují přesvědčené. Knock Down The House šel podstatně víc na dřeň, měl lepší dramaturgickou stavbu a energii.

    • 15.5.2020  10:52

    Zdánlivě neokázalé female empowerement indie, které se vrací k tématu potratů a snaží se nezúčastněně, ale empaticky, sledovat pouť dvou dívek z rodného města do NYC, kde má jedna z nich podstoupit interupci. I když velmi cením typicky zrnité, anti-euforické a poeticky autentické snímání Hélène Louvart, dělá mi problém tenhle film přijmout jako skutečné působivé a naléhavé dílo. Jeho konstruovanost a tezovitost vyplouvá na povrch až příliš často (dívčí sounáležitost redukovaná na stylizovaná gesta, karikovaný svět plný toxické maskulinity), zatímco přirozená procedurální síla jen zřídka (skvělá pasáž, která filmu dala jméno). Navíc to celé vyznívá zvláštně inertně, unyle, rozvlekle, empatie se tu omezuje na blízké snímání fyzických detailů a důsledně utrápenou hrdinku, jejíž setrvalá apatie chvílemi vyvolává indiferentnost. Ani jednou nevidíme prolnutí prostředí a vnitřního světa hrdinek s takovou lehkostí, s jakou tuhle mystickou operaci dokáže provést Andrea Arnold. Výsledek je navzdory aktuálnosti a naléhavosti vlastně trochu jako karaoke o třídu lepších artových filmů.

    • 25.4.2020  00:28

    V ideálním světě by to byl John Wick meets Raid with Punisher touch, ale ouha. K prvnímu tu schází větší akční nadsázka, byť většině rvaček a přestřelek se nedá nic vytknout, špičkový stunt showreel. Ve srovnání s Garthem Evansem a jeho partou indonéských sebevrahů ale přeci jenom Extraction nikdy nevyrazí dech. Hemsworthovi to v plné polní sluší, ale táhne s sebou taky tuctové back story a hodně chlapácké něhy, které se nedá věřit, i když toho kluka mám rád a sežeru mu každý post na Instagramu. Na tohle dealování smrtící něhy je tu jediný odborník, a to je Joe Bernthal. Šel bych výš, nebýt třeskutě pitomého finále a faktu, že bangladéšský Ivan Jonák měl dostat víc prostoru. BTW za scénu s mlácením dětí děkuju, po měsíci karantény solidně katarzní. P. S. Pokud to čte někdo z Netflixu (určitě jo), autora překladu střelte do nohy a zaplaťte si překladatele. Tenhle člověk je podvodník a nepotřebuje vyprostit, ale vykostit.

    • 24.4.2020  19:33
    Sestra (2018)
    *

    Bezmocný a impotentní upšouknutí na okraj skvělého Conjuring.

    • 24.4.2020  10:33

    Pure gem výtvarnýho a režijního myšlení myšlení AS, 52 minut dlouhý ekvivalent úvodní scény Vzhůru do oblak.

    • 16.4.2020  12:17

    Zmínky o outsider-dokumentech Netflixu (Sunderland, Cheer, Last Chance U) nejsou mimo mísu kvůli budgetu. Samozřejmě, tohle je důstojné poloamatérské dílo, u kterého je rušivý hlavně hodně "syrový" zvuk a občas průměrné ilustráky. Ale ten hlavní problém tkví v perspektivě. Dokusérie Netflixu jsou pozorovatelské, obraz týmu a fanoušků skládají z distance a autenticity. Chezu sráží pekelný chlapácký agro voice over (Hoffmanova macha týpka ze třetí cenový se ohrála rychle), který všemu dodává proletářsko-romantický punc, i tomu, že Cheza vedle skvělých tradic a úžasných výsledků taky funguje jako devadesátkový mentální skanzen (epizoda se švédským hráčem tmavé pleti, který se automaticky a s asistencí týmového marketingu stane dalším "mirečkem"). Na jinak sympatickém dokumentu je patrná i dramaturgická nahodilost - že původně šlo o zaznamenání open air zápasu, které se posléze stalo propagačním videem o málem sestupové sezóně, se úplně zamaskovat nepodaří. Je to prostě ultimátně opatrný fan service. Zatímco Sunderland může místní fandy naštvat, když je občas demaskuje jako agresivní křupany, tohle je takové pohlazení po srsti, které si skalní budou pouštět místo večerníčku. Český hokej by si určitě zasloužil tvrdší ruku, ale o to tady zjevně nešlo. Totáln! sezóna za mě v disciplíně týmového PR odvedla lepší (koncepčnější) práci. Jo a jen tak na okraj, Litvínovu držím palce roky, finále 2014/2015 bylo jedním z nejlepších hokejových zážitků mýho života. Takže nic proti severu...

    • 2.4.2020  16:38

    Proč to nikdy nejsme my? Ani druhá sezóna není tolik o fotbale, taktice a kabině, ale o chemii mezi vysokým managementem, zaměstnanci a fanoušky. Kvůli fotbalu jsem v životě slzel jenom párkrát. A většinou kvůli klubu, kterému ani nefandím. Tohle je sportovně-sociální thriller. Pro mě zatím nejlepší seriál letos.

    • 20.3.2020  11:17
    Rhythm + Flow (TV pořad) (2019)
    *****

    Pro mě zatím seriál roku. Hudební show, která není o žádném faktoru X, ale o hledání komplexního muzikanta, schopného pod tvrdým tlakem zvládat všechny požadavky hudebního byznysu. Nejlepší porota, jakou jsem kdy viděl v čele se Samuelem L. Jacksonem hip hopu, uprostřed s geniální královnou ganster dylin a na kraji s vychilleným chicagským good boyem. Emocionální omáčku kriminálu a broken families beru, obzvlášť proto, že seriál věnuje stejně prostoru citovým manipulacím jako zachycení různých forem rapu a jeho magie okamžiku. Navíc o hlavní cenu tu hraje interpret, jehož komplexnost jsem do teď úplně nepobral. Wow.

    • 17.3.2020  12:06

    Je zřejmé, že PR oddělení jednotlivých stájí i FIA pochopilo, že Netflix je pro tenhle sport gamechanger a vstupenka zpátky na vrchol. Jednoznačně tak přibylo momentů, kdy piloti i manažeři hrají pro kamery divadlo. Nicméně výhodou je, že se už podíváme i do zákulisí Ferrari a Merglu a také to, že když se podaří dokumentaristům zachytit rozkol mezi PR a realitou (Renault, Williams), jsou to furt strašně silné momenty. O střihové a dramaturgické vyzrálosti se už snad ani nemá cenu se zmiňovat, lepší sportovní seriál v současnosti neexistuje. Jak to funguje epizodicky i jako celá sezóna s jedním příběhem - tvůrci hraných věcí by měli sledovat a učit se. Wow.

    • 13.3.2020  20:48

    Skvělá komedie o obezitě a nádherný drama o tom, že někdy je třeba změnit perspektivu, aby i ten nejsvéhlavější člověk dokázal uvěřit vlastnímu přesvědčení. Poprvé mi Wrightův krasopis nepřijde v ničem navíc. Brutálně oříznutá scéna s telefonátem na hajzlu patří k jeho vrcholům. Famózní Mendelsohn a Oldman. Scénář hodně tezovitý, ale nějakým způsobem to má punch i ve slabších momentech. Wright mobilizuje filmový jazyk a chraptí možná jednoduchý, ale působivý poselství nezlomného ducha.

    • 10.3.2020  22:07
    Outsider (TV seriál) (2020)
    ****

    Mohla a měla to bejt nadpřirozená ptákovina. Vskutočnosti je to kandidát na jeden z nejlepších seriálů roku, kterej prostřednictvím hororovýho motivu podobně jako před časem Hill House pojednává o něčem velmi civilním a nakažlivě melancholickým. Ta pomalá maloměstská elegie o vině a smíření je strašně podmanivá a nic na tom nezmění ani rozpačitej konec. Ben Mendelsohn a Cynthia Erivo nejlepší detektivní duo roku, klobouček

    • 29.2.2020  11:22

    Brutalism from the outer space. Rekviem za humanitu, které kombinuje hypnagogický voice over Tildy Swinton, pomalé jízdy 70mm kamery a Jóhannův typicky nabíraný sound design, který začíná rezonovat někde v tlustém střevě, aby vám vzápětí ovládl veškeré receptory. Víc muzejní instalace než film. Ale taky víc film než většina filmů.

    • 29.2.2020  11:19

    Může být dokument o memu s žabákem strhující? Může. Obzvlášť, když jde o žabáka, který původně demonstroval výhody chcaní s kalhotama u kotníku a následně se stal vlajkovou nevystříkaných incel frustrátů a náglovských troglodytů v USA. Arthur Jones made Pepe great again.

    • 29.2.2020  11:16
    Mare (2020)
    ***

    Hezky natočená festivalovka o citově vyprahlé matce od tří dětí, která zahoří k polskému opraváři praček. Je to takový ten intimní portrét utkaný ze zjevných metafor a docela příjemných hereckých výkonů, které odletí stejně rychle jako letadla z runwaye, u níž se film odehrává.

    • 29.2.2020  11:14
    Otac (2020)
    **

    Festival misery porn z pásové výroby.

    • 29.2.2020  11:13
    Shirley (2020)
    ****

    Nit z přízraků předsazená z módního světa do intelektuální rodiny hororové spisovatelky a promiskuitního profesora. Film nepříjemný, kontaktní a pro mě vlastně příliš odtažitý. Ale na masterclass Moss a Stuhlbarga to nic nemění.

    • 29.2.2020  11:11
    DAU. Natasha (2020)
    ****

    Neměl bych to hodnotit, protože po hodině něco mi film už tak strašnou kocovinu zhoršil natolik, že jsem musel utéct. Ale tenhle simulátor pozdního stalinismu, spíš sociologický experiment než film v klasickém slova smyslu, se do člověka zažere tak hluboko, že na něj musí pořád myslet. Lepší argument k dokázání zrůdnosti totality než všechny moralistní masturbace vymítačů neomarxismu.

    • 29.2.2020  11:08

    Myslel jsem, že nic horšího než tohohle Felliniho z pomocný školy letos Itálie do světa nepošle, ale pak tam vypukl ten koronavirus, takže jsem smířlivější.

    • 29.2.2020  11:06
    Siberia (2020)
    **

    Zpackaný spin-off majáku, kde je soulož s těhotnou, rodící stařena, zápas s medvědem, nahá midgetka na vozíku, ale stejně je to asi tak zábavný jako rozprava o Wittgensteinovi s ožralým eskymákem.

    • 29.2.2020  11:05

    Chceš točit modernizovanou adaptaci literární klasiky, ale tvoje skills stačí tak na průměrný gangsta videoklip. Du bist nicht gut.

    • 29.2.2020  11:03

    Referát na téma "nešvary virtuální doby a chvála loserství" od autorů, jejichž humor dávno ztratil hrany a otupil se v trochu dětinské úšklebky. Z tohohle cloudu nezaprší.

    • 29.2.2020  11:01
    V síti (2020)
    ***

    Čistá práce, marketingově i filmařsky. Klusák s Chalupovou doručili přesně tak nepříjemný, vtipný, srozumitelný, jednoduchý a emočně návodný titul, aby překonali tradiční omezení dokumentů, které od diváka žádají náročnou aktivní spolupráci a hlubší empatii. Stejně jako "otevření diskuse" je to "cool munice pro memy a internetový humor". Nesděluje to nic převratného, neobjevuje to nic podnětného, ale spolehlivě to vtahuje a snad to povede i ke změnám nad rámec chvilkové události. Nejlepším momentem dokumentu je závěr, který ukazuje, že pouhé "morální pohoršení" není dostatečné k tomu, aby byl predátor ponížený a zahnaný do kouta. V tom je celá tragédie.

    • 7.2.2020  10:31

    Proklamace girl power a kopání do koulí nejsou vůbec problém toho filmu. Za mě by jich v ideálním světě mohlo být víc a mohly by se trefovat jinam než jen do obvious terčů typu nařachaných dementních sidekicků a generického záporáka (fakt potřebuje Gotham dalšího sadistického mafiána s papínkovskými komplexy?). Harley je příručková. Vypravěčsky a sebereflexivně obšlehla Deadpoola, včetně nespolehlivých odboček a chaotických přeřeků. Bohužel než film nabere nějaký směr, tak tyhle momenty "začneme znovu" značně zabrzdí tempo. To filmu dodávají drzé a nápadité choreografie Chada Stahelského, ve kterých je víc jiskry a hravosti než v celém scénáři Christiny Hodson. Ten má problém uvyprávět triviální příběh s náznakem napětí a změnit fotogenické emancipační figurky ve figury. Dojem, že DC univerzum trpí brutální fragmentarizací osobnosti, tenhle snesitelný a zcela zbytečný kousek nijak nezaplaší. Když padne zmínka o Batmanovi... holky, sakra, já už ani nevím, o kom je tu vlastně řeč. Ale to nevadí, nalakujeme nehty, dáme margaritu a pocítíme zadostiučinění, že strawmani dostali kopačku do varlat.

    • 4.2.2020  22:22
    Drahokam (2019)
    *

    Dvě hodiny řvaní, do kterýho Lopatin nekontextuálně preluduje hovadiny. Mám alergii na celer a tyhle dva jantary. Je to oficiální.

    • 24.1.2020  21:31

    Osobní výpověď o touze odejít, o ztrátě nemilovaného domova a smutku po něm. Příliš pomalé a utopené v detailech, které prozrazuje nedostatek odstupu autora od svých postav. Blízkost se v tomto případě bohužel nerovná empatii. [IFFR 2020]

    • 24.1.2020  21:29
    Éden (2020)
    **

    Příspěvek do kategorie Hungarian weird romance, pozvolna budovaný vztah ženy alergické na svět a letargického psychoanalytika. Metafora odtrženost od světa dovedená do sterilní důslednosti. Mechanické, klinicky natočené a naprosto indiferentní. Kocsis oblečená do apartního filmového skafandru, do kterého se vlastně zvenčí nedostane nic podstatného. Kamera a některé kompozice skvělé. Jinak významová karanténa. [IFFR 2020]

    • 24.1.2020  17:44
    Atlantida (2019)
    ****

    Blade Water Runner Ukraine. Skvěle nasnímaná, pomalá a bohužel příliš natahovaná dystopie o vychladlé zemi, kde na vřelý záběr musí Vasjanovič použít termální kameru. Sugestivní statement. [IFFR 2020]

    • 24.1.2020  17:41
    Věrnosť (2019)
    **

    Ruské paničky to chtějí taky... A pořádně. Otravně banální midwife midlife crisis bez špetky skutečného vzrušení a zvrácenosti [IFFR 2020].

    • 16.1.2020  17:00

    Suverénně uchopené závažné téma zneužívání moci a nadvlády, které má funkčně nastavený režijní koncept - po distancovaném úvodu, v němž hrdinka prožívá pocity neuspokojení a nudy, se film překlopí do subjektivního snímání, když se v hrdince probudí vášeň... a dojde k neodvratně podchlazenému závěru, v němž Anna udělá několik složitých morálních voleb bez naděje na šťastné východisko. Srdcová královna je naléhavá v tom, jak znemožňuje jednoduché morální soudy. Anniny volby jsou možná zavrženíhodné, ale pochopitelné. A Trine Dyrholm si tuhle postavu dává luxusně, plátnu její herectví skutečně vládne. Škoda, že závěr se drolí, přešlapuje a závěrečná tragédie a uzavřený oblouk už nejsou tak působivé jako některé (ne tak fatální) následky před nimi. Velmi cením rozšíření perspektivy metoo debaty o téma zranitelné a naivní maskulinity.

<< předchozí 1 2 3 4 17 34 50 66