Michuck

Michuck

Česko

12 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 16.3.2017  21:48

    Velký špatný.

    • 5.3.2017  18:53

    Ohlasy ohledně Logana jsou hodně, hodně pozitivní. Od toho se odvíjelo i moje očekávání, který bylo na komiks enormní. Čekal jsem něco jako drama o stárnoucím Wolverinovi, kterej už pomalu dosluhuje, ale bude mít před sebou ještě jednu poslední misi, než se s filmovým divákem rozloučí nadobro (v podobě Hugha Jackmana). I jakýsi sesumírování všeho, co prožil ve všech těch filmech, zároveň s nějakým přesahem, kdy se postava Wolvieho "polidští". To jsem bohužel nedostal, přesto, že přesně nad tím většina hodnotících plesá radostí a vykřikuje do světa, že něco takovýho tady ještě nebylo. Bylo a hodněkrát. Příběh je recyklací toho, co už jsme viděli stokrát. Je hrozně smutný, že ani pro tolik očekávanej konec se tvůrci neodvážili přijít s něčím novým a servírujou nám tu osvědčenou klasiku, kde mají všichni svoje místo a občas se jde okatě proti logice. V Loganovi je určitě víc dialogů, než je u podobnejch filmů zvykem, bohužel ale nejdou do hloubky a celej ten pokus o drama je poněkud fádní. Ten film má víc než dvě hodiny a přesto nedokázal plnohodnotně vybarvit byť jedinou postavu. Tady se sázelo jen na to, že je to skutečně Wolverinova a Xavierova poslední cesta a stará série se uzavírá s tím, že si mohla na tu rozlučku dovolit Rkovej rating. Konečně tak mohl Wolverine svoje drápy naplno využít a občas tak ukápne nějaká ta krev. To ale na plnohodnotný drama nestačí.

    • 5.2.2017  17:27
    Zakladatel (2016)
    ***

    Přímočaře podanej životopisnej film, co na jedné straně zobrazuje ranou historii nejslavnější frančízy světa a na straně druhé odhodlanost jednoho obchodníčka, kterej se na stáří chopil příležitosti a vybudoval, co vybudoval. Film je bohužel podanej bez jakýkoli inovace a od začátku do konce si jen tak plyne. Informace divákovi sdělí, Keaton je skvělej, ale to je tak všechno. Kromě historie McDonald’s jsem se taky těšil na životopisnej film o člověku, co jde přes mrtvoly a nenechá se nikým zastavit. Na nekorektní film o amorálním kariéristovi, kterej tvůrci slibovali. To bylo asi trochu naivní, vzhledem k tomu, že se jedná o McDonald’s a nic takovýho jsem nedostal. Dostal jsem sice příběh o člověku, kterej se nevzdává, jde odhodlaně za svým a když někdo brání jeho pokroku, prostě ho převálcuje. Nebere ohled na druhý a zajímá si čistě o svůj byznys. Bohužel to však v případě tohohle filmu vypadá spíš jako nutnost, kterou sám hrdina vlastně udělat nechce, ale musí, protože někdo neustále brání jeho ambicím. Ve finále pak Krockovo okrajově zobrazený zmrdství dostane takovej smířlivej nostalgickej nádech (kterej ještě podpoří závěrečný titulky), jakoby všechno co udělal, mělo smysl a sloužilo něčemu většímu. Novodobý americký církvi.

    • 6.12.2016  21:27

    Hacksaw Ridge vyniká jednou jedinou věcí. Tou je naprosto brutální, epická a syrová bitevní vřava, která se odehraje na onom vrcholu útesu. Boží (tak to Mel stopro chtěl) a vyčerpávající akce plná emocí, která nenechá diváka ani na chvíli oddechnout je přesně ten důvod, proč jsem hrozně rád, že jsem na to šel do kina a měl možnost to vidět na velkým plátně. Ten zbytek, ať už beru v potaz úvod, výcvik nebo konec, je jedno velký klišé překrývající další velký klišé. Čekal jsem, už podle ohlasů, že právě tohle bude ten snímek, kterej téma válečnýho filmu posune zase o level dál. Hlavně, co se týče vyprofilování hlavního hrdiny. Nic takovýho se nekoná a v tomhle ohledu se Hacksaw Ridge vrací spíš zpátky v čase. Byl jsem schopnej překousnout ten šablonovitej úvod i výcvik a říkal si, že to sem prostě asi patří. Pak mě nadchla bitva a pak mi celej zážitek vzala poslední část z filmu, která se pohybovala někde na hranici parodie (granát, bible) a všechno to, co se budovalo, naprosto podkopala. Nehledě na to, že mi celá ta myšlenka odmítnutí nosit a používat zbraň přijde spíš zbytečná, když sledujete, co se na plátně děje. Ten obrovskej hype kolem tohohle filmu přisuzuju spíš nedostatku zboží podobnýho rázu na trhu. Lidem prostě chybí to, když zleva doprava lítají autenticky vypadající ohořelý kousíčky lidskýho těla, všechno vybuchuje, nábojnice se sypou po tisících a dohromady s hudbou to vypadá tak mocně a silně. Gibson jim to po dlouhý době naservíroval, takže si teď znovu může užívat úspěchu.

    • 5.12.2016  01:44
    Skrytá vada (2014)
    ****

    Znáte ten pocit, kdy se díváte na film a váš mozek je přitom zahalenej v zeleným dýmu? Když se díváte na film a všechny ty scény vám připadají super. Líbí se vám, jak to vypadá, jakou hudbou je to podkreslený a jaký otázky hrdinové řeší, jenom vám to prostě moc nesedí jako celek a vnímáte spíš odděleně různý aspekty onoho filmu. Když film skoční, běží titulky a vy víte, že jste si něco odnesli, jenom nevíte moc co a celkovej pocit se nedostavuje. Druhej den se probudíte a říkáte si, že jste viděli dobrej film a dokonce jste schopní s větší či menší obtíží popsat dějovou linku, jenže se zdá tak podivně prázdná? No, tak přesně takovej pocit budete mít po zhlédnutí Inherent Vice, jenom s tím rozdílem, že před puštěním nemusíte odpalovat brko, protože to za vás udělá Joaquin a bude to mít stejnej účinek.

    • 5.12.2016  01:33
    Kmotr (1972)
    *****

    Dlouho jsem si myslel, že se mi na Kmotrovi líbí moje oblíbená gangsterská tématika, dokonalé dialogy a dobová atmosféra. To všechno se mi samozřejmě líbí dál, ale až teď jsem docenil to, v čem spočívá největší síla tohohle snímku (a koneckonců i knihy). Kmotr přišel v době, kdy se začínal rozpadat tradiční model rodiny, což trvá prakticky dodnes. Je to právě ten film, jenž ukázal divákovi rodinu, ve které by jeden pro druhého zemřel. Rodinu, která se dokáže postavit jakémukoli nepříteli, vzepřít se státu a přitom využívat možnosti, které nabízí. Rodinu, která dřív nebo později potrestá všechny křivdy a zrady, které na ní byly spáchány. Coppola jednoduše prodal lidem to, co jim po uvolněné éře hippies chybělo nejvíc, silnou rodinu s pevným zázemím. Myslím, že v tomhle tkví síla Kmotra víc, než v čemkoli jiném a pravděpodobně právě kvůli tomu Kmotr naprosto neztrácí hodnotu ani v současnosti.

    • 15.10.2016  18:45
    Malý princ (2015)
    ****

    Le Petit Prince je krásnej film podle krásný knížky. Film není knížka a vyčítat to tomuhle animáku je trochu zcestný. Hlavní myšlenky Exupéryho díla se přenést povedlo a to je podle mě nejdůležitější. Odvyprávěno pomocí povedený animace a hutnýho soundtracku. Chtěl jsem možná vidět víc z příběhový linie Malého prince, než z příběhový linie holčičky od vedle a proto nejdu s hodnocením na max, ale jinak je to jeden z nejlepších animáků co jsem za dlouhou dobu viděl.

    • 8.5.2016  15:12
    Kolonie (2015)
    *****

    Velký překvápko, dlouho jsem neviděl tak napínavej film.

    • 3.5.2016  00:45
    Vertigo (1958)
    ***

    Pro mě nepochopitelně vyzdvihovanej a nadhodnocenej film. Neuvěřitelně utahaná a nudná story s chabým plot twistem, který do příběhu sice jakože zapadal, ale nahrazení jakýmkoli jiným plot twistem by ve výsledku filmu moc neuškodilo. Celou dobu jsem se pak nemohl zbavit pocitu umělosti. Jakoby to bylo šitý na míru obecenstvu, bez důrazu na funkčnost a uvěřitelnost příběhu. Kamera byla sice skvělá, jak je u Hitchcocka zvykem, ale dost příšerně zvolená hudba ty krásný obrazy stahovala ke dnu. Nevím, jak bych k tomu přistupoval v roce 1958 a je mi to jedno, protože nežiju v roce 1958. Zatímco o dva roky mladší Psycho se může i dnes postavit po boku moderních thrillerů a konkurovat jim, o Vertigu se to říct nedá.

    • 22.4.2016  00:18

    Původní animovaná Kniha džunglí je jeden z těch animáků, který jsem jako malej na VHS přehrával pořád dokola a dokola. Viděl jsem jí snad stokrát a na vždycky se mi tak původní klasika vryla nesmazatelně do paměti. Trochu jsem se proto bál, co s džunglí provede novej remake, ale naštěstí zbytečně. Skvělej, oddechovej film, ve kterým jsem viděl všechno, co jsem chtěl, a ve kterým jsem se po dlouhý době kochal prací grafiků. Ty zvířata jsou perfektně zpracovaný, včetně originálního dabingu.

    • 4.4.2016  18:18

    Jak moc jsem se těšil, když jsem poprvé uviděl trailer. Já, Olga Hepnarová je film, kterej měl předpoklady k pokoření zdejší český filmový zkostnatělosti. Nic takovýho se ale bohužel nekoná. Hrozným způsobem natočenej film s téměř nulovou výpovědní hodnotou. Přesto, že je to životopisnej film, připadá mi, že jsem se o jejím životě dozvěděl strašně málo. Psychologickej? Jaká psychologie? Olga byla divná, divně chodila, neměla ráda lidi a lidi neměli rádi jí. A kde jsou ty zlomový body, myšlenky a vnímání světa? V dopisech? Jestli si mám její osobnost sestavit z kouření, ježdění autem a dementního pohledu, tak už se snad asi ani nemusí psát scénáře. Když byla Olga málomluvná, tak je jasný, že film nebude překypovat dialogy, takže by nebylo od věci nasadit hudbu, která by dokázala vykreslit její emoce. Škoda, že v tom filmu není žádná hudba, ale vůbec žádná! K tvorbě zvuku stačil tvůrcům jednoduchý vzorec: Ticho, ticho, zvuk motoru, ticho, krátký dialog, ticho. Je zvláštní, jak banálním dialogům dokáže divák (to jakože já) naslouchat, když jsou to ty jediný, který se ve filmu vyskytujou. Ani Hepnarová není v podstatě plnohodnotná postava a postavy vedlejší už vůbec ne. Snad jen její matka hrála nějakou roli. Film nasekanej jak salám z jednoty, bez jakýkoliv plynulosti v líbivým černobílým provedení. Když jsem z kina odcházel, měl jsem podobnej pocit, jako po skončení filmu Alois Nebel. Falešná naděje, která sice z dálky vypadá dobře, ale jinak je naprosto prázdná. Můžeme se vyžívat v tom, jak je to suprově artový a jak to všechno, co jsem tomu vytkl, tam ve skutečnosti mělo bejt, aby to dodalo onu autentičnost. Ale ne. Je to špatnej film, po kterým nenásleduje vůbec žádná katarze. Velký plus tvůrcům za téma a hlavní herečce za ztvárnění Olgy.

    • 1.4.2016  23:20

    Jasně, že to nemá logiku, že to má slabší dialogy a tak nějak celkově ten příběh trošku vrže, ale co? Proto jsem na to do kina nešel. Chtěl jsem si jenom vychutnat ty epický bitky a chtěl jsem vidět novýho batmana. Bitky mě bavily a myslím, že Affleckův batman do novýho DC Univerza perfektně zapadne, už jen kvůli tomu, že se ze všech batmanů, co tu kdy byli nejvíc podobá svý komiksový předloze. Jakýkoli srovnávání novýho batmana s trilogií Dark Knight (což je podle mě nejlepší filmový zpracování komiksu vůbec) je naprosto zcestný, protože se jedná o úplně jiný světy. Tohle si jde svou cestou a já se na novou sólovku netopýřího muže moc těším. Těším se i na ostatní sólovky, ale přece jen o dost míň. Superman je fajn, ale prostě to není moje oblíbená postava. Stejně tak Wonder Woman. Postavy, který se podle mě moc nepovedly jsou Alfred a Lex Luthor. Irons a hlavně Eisenberg sice hrajou skvěle, ale tak nějak mi k těm postavám prostě nesedí. Třeba s nějakým dalším pokračováním změním názor. Celý je to o krok vpřed oproti otřesnýmu předchůdci Man of Steel a mě nezbjevá, než si zase chvilku počkat na nějaký to pokračování.

    • 23.2.2016  20:25
    Slídil (2014)
    *****

    Když se neštítíte ničeho, tak se dají ty kariérní příčky zdolat celkem rychle. Překrásná ukázka hyenismu médií, který ovšem nedělají nic jinýho, než to, že prodávají lidem to, co sami chtějí vidět. Jake zahrál asociálního a mimořádně ambiciózního Louise Blooma na jedničku. Tu roli jsme mu věřil od začátku do konce. Stejně tak jsem věřil celýmu příběhu, kterej se víceméně držel v reálnejch mezích. Co mě zaujalo, jako taková třešnička na dortu, byl závěrečnej Louisův monolog k jeho novým zaměstnancům. Dokonale totiž podtrhl práci a povahu člověka, o němž Nighcrawler je.

    • 16.2.2016  22:22

    Dlouho, předlouho jsem se na to těšil, hned od oznámení. V podstatě jsem si vysnil, že to bude film roku. Birdman mě uchvátil a Leo je král Hollywoodu, takže mě kombinace Iñárritu/Dicaprio nadchla. Šel jsem na to do kina a po zhlídnutí jsem pořád pořádně nevěděl, co si o tom mám myslet. Počkal jsem a šel jsem na to do kina podruhý skoro s měsíčním rozestupem. Jasný, že je Hugh Glass trochu moc nesmrtelnej, jasný, že příběh je prostinkej a umělecký prostřihy trošku brzdily tempo, jenže, kolik takovejch filmů existuje? Ve filmovým světě nevídaná záležitost s naprosto dokonalou režií a kamerou. Herecký výkony DiCapria a Hardyho jsou stoprocentní. Pastva pro oči, technicky bezchybný. Všechny ty ceny, co REVENANT sbírá, si právem zaslouží. Díky za takovej film.

    • 14.2.2016  15:29
    Saulův syn (2015)
    ***

    Měl jsem hodně přehnaný očekávání a těšil jsem se, až uvidím tenhle do nebes vyzdvihovanej počin, jež se uchází o letošního Oscara. Musím uznat, že forma jakou je to natočený je bezpochyby unikátní a nevídaná (nikdy jsem se s ničím podobným nesetkal), krásně si hraje se zvukem a nedovolí divákovi nedávat pozor. I když je pravda, že je to forma celkem únavná, protože dívat se někomu skoro dvě hodiny přímo do xichtu, nemusí bejt úplně příjemný. Záleží dost na tom, jak se na Saula díváte a co v něm vidíte. Pokud vidíte Saula, bezmocného člena Sonderkommanda, který dělá z donucení odpornou, nelidskou práci, čekajíc přitom na svůj vlastní konec, snažící se z posledních sil zajistit svému "synovi?" důstojný židovský pohřeb, můžete se směle přidat k místní pětihvězdičkové náladě. Naplnila vás forma i obsah. Pokud, tak jako já, vidíte v Saulovi kripla, který bez mrknutí oka riskuje životy stále živých vězňů, jenom proto, aby jednomu klukovi dopřál pohřeb "jak má být", nepochopíte humbuk, kterej se kolem toho filmu dělá. Saul denně vidí, jak se stovky židů valí do plynovejch komor, uklízí jejich mrtvoly, ale zničehonic mu rupne v hlavě a jedné mrtvole dopřeje to štěstí. Saul není nic víc než hnusnej sobec, pravděpodobně duševně nemocnej, kterýho nezajímá nic jinýho, než vlastní fanatická vize a na všechny ostatní z vysoka sere. Bylo mi víc líto lidí v jeho okolí, než jeho samotnýho. Je to snad první "kladnej hrdina" ze všech filmů, co jsem dosud viděl, kterýmu jsem přál kulku mezi oči. Teď si představte, že se na toho člověka díváte celou dobu pěkně zblízka a jdete s ním odnikud nikam. Přesto, že se mi ten film moc nelíbil, musím tvůrcům poděkovat za to, že mi zase po nějaký době ukázali, jak odporný může bejt náboženství.

    • 9.2.2016  23:05
    Matroš (2015)
    ***

    Tomu filmu nikdo nemůže upřít to, že má styl. LA je nasnímaný fakt nádherně, až tak nádherně, že i chudinská čtvrť nevypadá jako špatný místo k žití. To je ale právě ten největší průser tohohle filmu, všechno je tu dělaný jen a především pro divákovo oko. Všechno je tu udělaný jen na efekt a při bližším zkoumání to selhává. Je do očí bijící, že kluk z "drsné losangeleské čtvrti", bydlící s matkou samoživitelkou, má prakticky v každý scéně novej outfit. Nehledě na to, že takhle oblečenýmu klukovi těžko uvěříte to, že je geek outsider, nebo že dokonce poslouchá hip-hop z devadesátek. Bral jsem to s nadhledem, s tím, že by se mohlo jednat o fajn, dobře vypadající komedii. Zábavný to bylo, ale komedie se z toho stala až ve chvíli, kdy se tvůrci snažili ukázat i tu dramatickou stránku. Komediální pojetí tomu podle mě sedlo víc a víc by se to hodilo k atmosféře filmu, jenže to už by tolik nevyzněly konečný antirasistický a mírumilovný myšlenky. SPOILER. Podej přihlášku na Harvard, prodej fet, přes internet - protože prodávat fety po malejch dávkách na internetu je naprosto bezpečný a nevystopovatelný. Vyjebej s mafiánským bossem, kterej vyloženě čeká na to, až s ním vyjebe středoškolák, ale nezapomeň mu ještě před tím donést fet přímo do baráku, protože si běžně nechávají high-level obchodníci s fetem nosit cihly fetu přímo do vil od dětí. Založ high school kapelu (lesbická členka nutností), proslav se s ní na sociání síti a hlavně mě nesuď. Stylový, zábavný a dementní.

    • 4.2.2016  00:00

    Škoda, že Ed Wood dostal přibližně v polovině filmu ten rádoby uměleckej záchvat, kterej všechno, co se do té doby odehrálo, naprosto znehodnotil. Jinak se totiž jedná o dost zajímavý a ve svý době asi i dost kontroverzní téma, který má na rozdíl od Woodova pozdějšího počinu Plan 9 i myšlenku. Vlastně to dlouhou dobu vůbec nevypadá, jako film od "nejhoršího" režiséra všech dob. Za mě respekt.

    • 14.1.2016  15:59
    Mládí (2015)
    ***

    Vytříbené artové obrazy vedené pevnou rukou italského režiséra, rozkrývající mnohá úskalí života za zvuku orchestrální hudby - to vážně není nic pro mě. Na Mládí, film především o stáří, jsem šel do kina v rámci programu SENIOR/STUDENT, jako student, co chtěl zabít odpoledne. Také jsem čekal, že budou kino okupovat spíš studenti, ale zmýlil jsem se. Vypadalo to spíš jako zájezd penzistů, kteří se přišli do kina ujistit, že to stáří nestojí tak moc za hovno, jak se říká. Vytvářelo to dokonce takovou autentičtější atmosféru v sále, což bych ocenil v případě, kdyby si diváci odpustili interaktivní prvky, jako jsou klasické polyfonní melodie stařičkých nokií. To bylo o promítaní, teď o promítaném. Vím, o jakou atmosféru se ten film snažil a vím, jaké myšlenky jsem si z různých částí měl odnést. Bohužel mi to neposkytlo žádný nový pohled na věc. Život není lehká záležitost a všichni mají problémy, se kterými se musí potýkat. Všichni umřeme, někteří možná i zestárnou. Koukat na to, jak se v luxusních lázních ve Švýcarsku válí lidé s úspěšnou kariérou, byť často již zakončenou, s Miss Universe v bazénu, zatímco se jich doprošuje anglická královna o vystoupení nebo kolem sebe mají skupinu lidí, kteří je bezmezně obdivují, mi nepřijde jako bůhví jak smutná věc. Přijde mi to spíš jako hodně dobrý zakončování. Občas to má fajn momenty, ale jako film je to myšlenková nuda.

    • 13.1.2016  12:10

    The Hateful Eight - takovej ten film, kterej si může (s patřičným renomé) dovolit natočit snad jenom jeden jedinej člověk na světě. TH8 je filmová lahůdka, která se do kina hodí víc, než cokoliv jinýho tento rok. Pěkně zlehka a pomalu si buduje svoji atmosféru, nikam nespěchá, představuje postavy a nechává nás hádat, kterým směrem se děj ubere. Pro někoho možná nezáživná, pro mě ovšem skvělá první polovina končící přestávkou na prodebatování uplynulého děje, byla zakončená snad nejnapínavěji, jak mohla - nezvratným zlomem. Přijde polovina číslo dvě, kdy film nabere oproti první polovině naprosto neskutečně na otáčkách a vezeme se až do konce. Je to skvělý, jakoby vás v prvních třech kapitolách vodili po místnosti a představovali vám všechny hosty, poukázali by na tamto a támhleto. Po seznámení a krátké odmlce by se konečně donesla hostina, která by všechno a všechny ukázala v pravém světle. Naposled - je to úžasný. Jako u každý Tarantinovky se i zde musí odněkud z prdele vyrojit tlupa hekalů a somráků, kteří tomu prostě něco musí vyčíst a nedokážou se přenést přes Quentinův um. Je to moc dlouhý, je to moc krvavý, jeto moc samolibý a je tam moc sněhu. Jo, tohle všechno to je a fanoušci QT to stejně sežerou, protože je to prostě baví. Pokud máš rád Tarantinovu tvorbu, běž do kina a bav se, pokud ne, buď doma a nevyjadřuj se k něčemu, co nechápeš. Je to tak prostý a stejně to pořád hromada lidí nechápe. Většinou těch, co jdou na novýho Quentina jenom proto, aby o něco nepřišli. Jediná věc, kterou jsem moc nepochopil, byl ultraširoký formát, kterej by měl podle mě větší využití u westernových scenérií, jež nabízel Django, než v dřevěnici u Minnie. Působí to jako frajeřinka, kterou momentálně nikdo jinej v Hollywoodu nemá a asi právě proto je to tak cool.

    • 24.12.2015  22:25
    Mr. Nice (2010)
    ***

    Pro člověka, kterej neví o Howardu Marksovi zhola nic, to může bejt celkem zajímavý a zábavný. Já jsem se o jednoho z nejslavnějších britských pašeráka zajímal o něco dřív, než jsem se dostal k tomuto filmu, takže se mi nabízí hned několik možností srovnávat. Koukal jsem na dokument, zkoumal články a hlavně jsem četl Marksovu autobiografii, kde poměrně detailně líčí svoji životní dráhu. Proti knize mi pak film připadal jen jako pár náhodně vytržených stránek. Ten film netrefil ani tu atmosféru, jakou byl Marksův život nasáklý, ani charaktery, které ho v životě provázely (nehledě na to, že ty stěžejní se ve filmu prakticky jen mihly, nebo se vůbec neobjevily). Dokonce se neobjevily ani dost významné životní etapy a obchodní působiště. Je to natočený jako další tuctovej film o drogovým dealerovi, kterej nemá nic, z ničeho nic má něco a o to něco zase přijde. Škoda no, aspoň že dvě postavy se povedly nadmíru a byl to Mr. Nice na kterým všechno stojí a padá a pak jeho šílenej spojenec z IRA - Jim McCann.

    • 21.12.2015  20:14

    Píše se 17. listopad - den premiéry, lupeny koupený měsíc dopředu, fullhouse cinemacity a já se nemůžu dočkat, až konečně pustí film, na kterej jsem se tak strašně dlouho těšil. Jsem oldschool fanda Star Wars, už od mala, když jsem na starý bedně v pěti letech viděl postupně celou starou trilogii. Nedlouho po tom jsem viděl i první dva díly nový trilogie a nakonec mojí lásku ke Star Wars zpečetila epizoda III. Na Star Wars zkrátka nedám dopustit a dodnes se jedná o moje vůbec nejoblíbenější univerzum. Všechny díly mě hodně bavily, i když o těch nejlepších mám jasno a tak přišel čas podívat se na to, co ukáže The Force Awakens. V podstatě v tomhle komentu nenapíšu nic, co by ještě nepadlo. Ten film je dobrej, hodně dobrej, ale bohužel to není úplně to, co jsem čekal. Jako fanda vím, jak se celá sága vyvíjela příběhově, jak se měnila celková nálada a proto jsem čekal zase trošku posun a otevření novejch obzorů. To se ovšem nestalo a The Force Awakens vypadají jako staronovej mix, kdy je hodně viditelná inspirace právě původní trilogií. Vypadá to, jako by se opakovala historie. Pro samotný tvůrce Star Wars je to geniální tah, kdy v podstatě nemohou urazit skalní fanoušky a zároveň mohou nabrat fanoušky nový a přiblížit jim poetiku světa Star Wars. Pro mě se tímto tahem stává epizoda VII o něco méně zajímavou. Deptalo mě i pár drobností, jako například nulová snaha alespoň trochu vysvětlit současnou situaci v daleké, předaleké galaxii. Pak fakt, že hlavní krutopřísnej záporák vzbuzuje bez masky asi tolik respektu, co průměrný Ewok. A nakonec ještě nový "rytíř" Jedi, který v sobě probudí obrovskou sílu z ničeho nic, bez mistra a výcviku (když si vzpomenu, jak si to musel Luke v bažinách vydřít). Jinak spokojenost.

    • 15.12.2015  22:48

    Komentář v několika bodech. Na můj vkus až moc podrobený hollywoodskejm šablonám, kdy se vyzdvihuje vůle k přežití, pravda, smír a další lidský ctnosti. Souboj člověka s přírodou a celkově neradostný lov velryb je vyobrazen jen náznakem v posledním setkání posádky a bílého vorvaně. Mytická a mystická stránka filmu ani nemohla být naplněna, protože je to přeci jen příběh o tragédii lodi Essex, není to Moby Dick. Digitální řádění mi nepřišlo nějak zvlášť nepovedený, ne že by teda byly nějak extra povedený, ale určitě to není horší než hromada jinejch filmů současný produkce. To, co mě trošku zklamalo byly postavy, ať už hlavní hrdinové nebo členové posádky. Jednoduše nijací. V závěru je pro mě In the Heart of the Sea jen jeden z mnoha dalších survival filmů, kterej je zajímavej především dějovým zasazením, ale ničím jiným.

    • 9.12.2015  20:31
    Bronson (2008)
    ***

    Škoda, že si to nedrželo ten styl, kterým se to ze začátku slibně rozjelo. Protože artovější zpracování je sice zajímavý a celkem pěkně vystihuje Bronsonovu představu, která spočívá v myšlence, že on je součástí velký show. Show, kde on je ta hlavní postava, která má za úkol získat obecenstvo. Bohužel pro diváka to může bejt trochu přehnaný a hůř stravitelný. Velký plus za jedinečnýho Hardyho a soundtrack, kterej je skvělej tak, jak je u Refna zvykem. Za zkouknutí to určitě stojí.

    • 7.12.2015  20:43
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    *****

    Strašně zajímavej námět, naplno využívající možnosti, který forma seriálu poskytuje. Moje sklony k závislosti se po prvních pár epizodách znovu naplno projevily a já si musel dopřávat pravidelnou dávku příběhu Waltera Whita a Jesseho Pinkmana. Waltova krize středního věku, ke které si přidá rakovina a obavy o budoucnost rodiny, toho jediného, na čem mu skutečně záleží ho pochopitelně dokázalo přivést na cestu, po které se pro dobro rodiny vydal. Upřímně bych na jeho místě začal vařit perník o 15 let dřív a vařil bych ho jenom proto, abych mohl co nejdřív utéct od tak strašný rodiny. Přes všechny dealery, vrahy, nácky a jiný sympaťáky jsem měl největší strach z jeho ženy, nesnesitelný bestie Skyler. Když se do toho vložila ještě její klepto-sestra Marie, byl jsem přesvědčenej, že tohle duo je od začátku vymyšlený jako trest. V momentě, kdy se do scény přimotal i Waltův syn Jimmy ze South Parku, aby řekl něco úžasně moudrýho, nastal okamžik, kdy jsem Heisenbergovi záviděl každou minutu, kterou strávil vařením metamfetaminu nebo rozpouštěním mrtvol. Jediná postava z rodiny, která se mi vážně líbila, a kterou jsem měl rád byl kromě Walta uncle Hank. To byl jen můj skromnej názor k Waltově rodině, která mi nesedla. Možná to tak mělo bejt, protože jinak jsem v seriálu nenašel postavu, který by mi vyloženě vadila. Naopak mě všechny bavili, ať už šlo o Jesseho kámoše Badgera a Skinny Petea, Gomieho, Tuca, Tia, Guse, Galea, Todda a nejvíc pak postava Saula Goodmana. Myslím, že každej kdo viděl pochopí a kdo neviděl, měl by se rychle podívat. Breaking Bad je pro mě spolu s GoT nejlepší seriálem, ke kterýmu jsem se dostal. Každá série má něco do sebe. Zajímavý ale je, že se kvalita s každou sérií zvedá, což není u seriálu úplně obvyklý. Především pak závěrečná 5. série dosahuje naprostý filmovosti a posouvá všechno za hranice mínění, který jsem do tý doby o seriálech všeobecně měl.

    • 16.11.2015  17:16

    Čekal jsem víc než tejden, abych to vstřebal. Ani ne tak ten film, ale nadšený ohlasy, který se kolem něj točí. Pořád jsem dumal, co že je na něm tak úžasnýho, co je na něm tak výjimečnýho? Je to fajn drama ze současnosti, který je schopný udržet pozornost diváka a vymyká se běžný současný produkci v ČR. Dobře zahraný postavy, kterejm vévodí Kryštof Hádek, jako nejlíp ztvárněná fetka v českým filmu, co jsem kdy viděl. Dobře vybranej, padnoucí playlist. A dál? Žádný dál nevidím. Pak mi to došlo. Ten důvod, proč je i lehce nadprůměrný drámo vyzdvihovaný do nebes je, že je takovýho materiálu na českým filmovým poli strašně málo. Tvůrci chtějí buď vydělat a točí debilní vesnický buranský komedie nebo útočí na ocenění a šťourají se pořád dokola v roce 68, 89 nebo období mezi lety 68 a 89. Když se pak na trhu objeví něco, jako Kobry a Užovky, lidi padají na prdel a sepisují ódy. Je to fajn film, líbil se mi a i když se mi zdá trochu nadhodnocenej, vlastně mu to i přeju.

    • 11.11.2015  23:11

    "Podle mě to SPOILER není, ale někdo by to tak brát mohl, takže ti co neviděli, čtou na vlastí nebezpečí." S tímhle filmem bojuju. Nejvíc asi proto, že jsem měl obrovský, enormní očekávání. Režisér Prisoners, ústřední trio, téma, prostředí a v neposlední řadě šťavnatej trailer, kterej dával znát, že Sicario bude jedna z filmových událostí roku. Sedím zaraženej v sedadle kina a najednou se to na mě začíná všechno valit. Úvodní akce, střelba, exploze a mrtvoly ve zdech. Všechno dohromady nasnímaný perfektní kamerou a podbarvený temným depresivním soundtrackem. Prostě bomba. Po chvíli se na plátně objeví Josh Brolin a nedlouho po něm jeden z největších týpků Hollywoodu - Benicio Del Toro. Jedeme dál, je tu další akce vykreslující drsnou, vypjatou situaci. Welcome to Juarez. Jenže potom, po první půlce, jakoby se film zlomil. Divák, stejně jako postava Emily Blunt pořád tápe a neví, o co v této hře jde. Postavy se moc nevykreslují, indícií se nám nedostává. Jenom ono všudypřítomné zlo je stále cítit. Očekával jsem tedy klasický schéma - udržet diváka v nevědomosti jak dlouho to jen půjde a pak ho srazit do kolen silným vypointovaným závěrem. Jenže nic takovýho se nekonalo. Závěr byl možná lehce překvapivý, ale dech mi nevyrazil. Určitě není tak silný, aby se na něm dal stavět dvouhodinový film. Vždyť se v tom filmu kromě pár přestřelek prakticky nic nestalo! Celou dobu diváka drží v nevědomosti, nechají ho projít celou stopáží, aby se nakonec dočkal dost neuspokojivýho vysvětlení. Když začaly běžet titulky, tak jsem byl v podstatě zklamanej, čekal jsem mnohem, mnohem víc. Pak mi ale došlo, že přesně takhle se měla cítit Kate. Ten pocit, že nás někdo podvedl. Sice jsme dostali vysvětlení, ale pod povrch stále nevidíme a přes všechno, co se stalo, se ve finále v podstatě nic nezměnilo.

    • 29.10.2015  18:00

    Tom měl nejspíš pocit, že v jeho filmografii je až moc vedlejších rolí, tak aby vyrovnal skóre, zahrál si v jednom filmu hlavní role rovnou dvě. Fajnová dobová gangsterka z Londýna, kde je nezajímavější podání Hardyho dvojrole a čajový prostředí Anglie. Nic moc novýho do žánru sice nepřinesla, ale zmáknutá a zábavná je víc než dost.

    • 8.10.2015  21:14

    Zbožňuju ten pocit, když odcházím z kina s tím blaženým pocitem, že mi právě zhlídnutej film něco dal, že na něj budu dlouho předlouho vzpomínat, že ho budu všem okolo doporučovat, a že to prostě fakt stálo za to. A přesně ten pocit jsem měl po skončení Straight Outta Compton. Ten film je prostě libovej od začátku do konce. Dlouho se mi nestalo, že bych nějakej snímek tak moc hltal. Nevím, jestli to bylo nějakým magickým zpracováním, rapem, kterej mýmu uchu jako fandovi lahodil nebo tím nevídaným castingem, ale připadal jsem si, jako by to snad ani nebyl film a já tam stál po boku týhle bandy. Zpátky ke castingu - něco takovýho se jen tak nevidí. Především pak Ice Cube (junior se potatil) a Eazy-E byly skoro jako klony. Nakonec jen dodám, že mě moc potěšilo studiový cameo mýho naprosto nejoblíbenějšího rapera vůbec - 2paca.

    • 3.9.2015  19:57
    Ghoul (2015)
    *

    Podle mě šlo z témat jako je Ukrajina a seriový vrah vytřískat mnohem, mnohem víc. Takhle se jedná jen o další levnej horor, kterejch jsou desítky a všechny jsou na jedno brdo. Film, kterej by za normálních okolností skončil na levným DVD v papírový pošetce, vzbudil poprask v český kotlině jenom proto, že ho režíroval českej Peťa, co měl za prdelí americkou produkci.

    • 20.7.2015  23:46
    Chappie (2015)
    **

    Už mi celkem lezou krkem všechny ty stupidní scénáře, kde se autoři ani vzdáleně nesnaží udržet logickou stránku věci a jen kupí jednotlivé scény na sebe, doufajíc přitom ve funkční celek. Čekal jsem od Chappieho hodně, už jen kvůli tomu jak se mi líbil District 9. Nakonec přišlo jen velký zklamání. Škoda, snad se to příště povede víc.

<< předchozí 1 2 3 4 5