mac000

mac000

jan kuman

okres Brno
úředník

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
    • 21.7.2018  14:13
    Na obchůzce (1962)
    ****

    V československé distrubuci první ze tří filmů s Normanem Wisdomem , které se v 60. letech promítaly v našich kinech (a v pořadí druhý z "pitkinovské" série) . Úžasný humor v mnohém připomínající americké grotesky "zlé éry". Wisdomův Pitkin je nezapomenutelný.

    • 17.7.2018  15:46
    Kontrapunkt (1967)
    ****

    Charlton Heston je velmi přesvědčivý v roli Lionela Evanse. Při přípravě na svou roli trávil několik dní na zkouškách orchestru spolu s jeho dirigentem. Hlavní rovinou děje je psychologický souboj mezi Evansem a německým generálem Schillerem o roli umění ve válce, více méně potvrzující Cicerovo "Inter arma silent musae"

    • 14.7.2018  11:24
    Terminal (2018)
    ***

    Z hlediska hodnocení jsem trochu nerozhodný mezi *** a **** , nakonec se ale přikláním pro první variantu, pro také v jiných hodnoceních uváděnou překombinovanost závěru. A také ze začátku mi chvíli trhalo, než jsem pochopil hru, kterou s námi tvůrci hrají. Ale jinak Margot Robbie je přesvědčivá a skvělá, Mike Myers v pro něj dosti nezvyklé herecké poloze (byť je to jeho první větší role po sedmleté pauze).

    • 14.7.2018  11:00

    Původní verze filmu, kterou předložil A.Hitchcock producentu Selznickovi, trvala téměř tři hodiny (i filmování zabralo Hitchcockovi rekordních 92 dní) . Pro promítání členům Americké filmové akademie byla verze zkrácena na 132 minul, ale Selznick poté (před uvedením filmu do distrubuce) provedl další zkrácení na 124 minut. Možná že proto se mohou některé návaznosti mezi scénami zdát neúplné a film je napůl soudním dramatem, napůl psychologickým thrillerem. V "Top 25" filmů A.H. zveřejněných na stránkách indiewire.com figuruje The Paradine Case na posledním, tj. 25. místě ( z celkem 52 Hitchcockových filmů). Původně bylo přáním režiséra, aby hlavní roli (paní Paradineové) vytvořila Greta Garbo, ale ta účinkování v tomto filmu odmítla. P.S. Nominace Ethel Barrymorové na Oscara za vedlejší ženskou roli byla ovlivněna několika z konečné verze vystřiženými scénami.

    • 9.7.2018  08:43
    Let Sfingy (1984)
    ***

    Scénář a režie Laurent Ferrier (nar. 1945)

    • 7.7.2018  11:35

    Zjevení na MFF v K.V. 1974 (v ročníku, kdy zvítěžilo romantické drama "Romance o zamilovaných" A, Končalovského, byl Pollackův film uveden mimo soutěž). Milostné drama s politickým pozadím v Hollywoodu od konce 40. let minulého století. Celý segment děje, zabývající se McCarthyho “honem na čarodějnice”, měl v původní verzi scénáře mnohem větší prostor, ale nakonec byl Sidney Pollackem osekán “až na kost” (s čímž byl Robert Redford částečně nespokojený, protože chtěl více zdůraznit politické momenty ve vývoji vztahu obou hlavních postav). Hlavními obětmi škrtů byly role Viveky Lindfors a Murray Hamiltiona, z nichž zůstaly jen malé epizody. Přesto byl film jedním z prvních amerických snímků, které začaly zkojumat období činnosti McCarthyho výboru. Největší úspěch však měly hudba a původní píseň ve filmu od Marvina Hamlishe (2 Oskary, Golden Globe, cena Grammy za původní soundtrack, cena akademie ASCAP)

    • 23.6.2018  00:20

    Tak jsem pořád čekal, kdy se objeví Jeff Goldblum a on to byl jenom tenštěk na začátku... To i Geraldine Chaplin má ve filmu větší (a důležitější) roli. Rozhodně film nepřekročil stín svého (či svých) předchůdců. Ale na druhé Jurských parků i světů znalý divák nepříjde o to, co očekával. Hrdinové jsou čestní, zlosynové opět podlí. Takže Jurský svět III má dveře otevřené (či alespoň přivřené)

    • 17.6.2018  18:26
    The Woman in White (TV seriál) (2018)
    ****

    Moderními televizními prostředky je zachycen děj klasického viktoriánského temného románu Wilkie Collinse Žena v bílém. Britská herečka Olivia Vinall hraje dvojroli Lady Laury Glyde, neštastně provdané za tajemstvím obestřeného sira Percivala Glydea, a záhadné Anny - "ženy v bílem". Anna se zjevuje v rodiném sídle Laury, aby ji varovala před Percivalem Glydem prostřednictvím mladého malíře Waltera Hartrighta, působícího zde jako učitel hudby a malířství Laury a její nevlastní sestry Marian. Ale sňatek byl dohodnut a smluvně zpečetěn již předem a Marian ani Walter, který se po dobu pobytu na panském sídle v Limmeridge House do Laury zamiloval, mu nemohou zabránit...Román W.Collinse se dočkal mnoha filmových i televizních adaptací a posloužil i jako předloha stejnojmennému muzikálu Andrew Lloyd Webbera, který se - s nepříliš velkým úspěchem - uváděl rok a půl (2003- 2005) v londýnském West Endu a pouhé tři měsíce na Broadwayi v New Yorku. Na podzim 2017 byl v Londdýně uveden znovu, avšak pouze na necelé čtyři měsíce.

    • 10.6.2018  17:09
    Villa Capri (2017)
    **

    Tady asi poočáteční trable vězí ve scénáři. Neposouvá zápletku dopředu v tempu, je to rozvleklé, a i když se Freeman a Tommy Lee Jones snaží seč mohou, moc toho nezmůžou. Takže žádného překvapivého , neřku-li originálního rozuzlení se divák nedočká a je rád, že to skončí. Film je věnován památce hetečky Glenne Headly /role Marguerity), jež zemřela krátce po konci natáčení.

    • 6.6.2018  22:20

    Film přináší jiný pohled na Hvězdné války, než jaká je hlavní dějová linie, čítající prozatím osm dílů. I zde se vyslovují mezigalaktické problémy a politické motivy, ale vše je přizpůspbeno vyprávění "pašeráckého" dobrodružství mladého Han Sola. Kladné i záporné postavy se vynořují, vstupují do děje, zase z něj odcházejí a ústřední Zlo Star Wars se zjevuje až v samotném konci. Děj filmu rychle plyne, není čas na uvažování nad logikou motivů hlavních hrdinů i pozadím příběhu. Až po skončení se vynoří otázky a pochyby. V podstatě ale u mě z filmu převážila spokojenost - něco takového jsem očekával, že uvidím od mistra profesionála Ron Howarda. A navíc tu byl bonus- výborný Donald Glover jako hvězdný pilot a karbaník Lando.

    • 31.5.2018  00:12

    Brilantní zakončení .... právě pro nabuzení očekávání na dvouhou řadu!

    • 19.5.2018  08:33

    Bylo by možné jít s hodnocením ještě výše, ale zmatečná zápletka, ve které se skoro až do konce lze stěží orientovat, to trochu sráží. A svižný spát děje, který je jinak plus, nebovolí příliš mnoho uvažovat, co že vlastně ten právě proběhlý rozhovor mezi protagonisty měl znamenat (či vysvětlovat). Ale jinak Britové špionážní drama umí...

    • 16.5.2018  23:09
    Psí ostrov (2018)
    ****

    Rozkošný film, který zcela vážně promlouvá o trvalém a nerozborném přátelství mezi člověkem a psem. Že to zní jako propagandistické heslo z dob komunistických pouček a dogmat? Možná, ale tady tomu tak skutečně je. A psi z toho vycházejí jako ta lepší půlka. O svém přátelství a oddanosti k lidské rase nepochybují a i v nucené izolaci pořád prožívají své deja vu s životem u páníčka. A kdo toto pouto nemá jako svoji nejsilnější životní motivaci, jako je tomu v případě toulavého Chiefa, ten jaksi co celé psí komunity nezapadá a musí se vydat na cestu nápravy... Filmu vůbec nevadí dlouhá stopáž a prospělo mu zachování původních psích "hlasů" v angličtině. A přestože český divák nemá tyto herce naposlouchané, nechá se rád unést kouzlem podmanivých hlasů Bryana Cranstona, Bill Murrayho, Lieva Schreibera či Scarlett Johanssonové. Výzva pro český dabing, pokud bude na DVD film vydaný v přemluvené verzi. Ale vlastně se na to už těším...

    • 10.5.2018  18:29

    Solidní akce, i když odborník na vojenskou techniku (válečné ponorky zejména) by vytknul řadu nelogických, nevěrohodných či dokonce nemožných "manévrů", které pociťoval i naprostý laik v tomto oboru jako já. Ale o to zde nešlo, podstata děje je pravdivá a nezbývá než obdivovat mariňáky, kteří takto obětovali své životy.

    • 8.5.2018  15:52

    Tak toto bylo jakési nedopatření. Do konce jsem dokoukal pouze ze setrvačnosti...

    • 8.5.2018  15:40

    Variace na téma , ve filmu již několikrát exploatované. Španěkské reálie tomu dodávají určitou specifičnost, ale na druhé straně tomu chybí známé herecké tváře (ty španělsk jsme neměli v naších kinech ani v televizi možnost vidět, pouze R. Arévala jsme ve Dnech evropského filmu mohli vidět jako jednoho z detektivů ve výborném krimi Mokřina).

    • 8.5.2018  15:33

    O básnířce Anně Alexandrovně Barkovové jsem toho, upřímně řečeno, před shlédnutím filmu mnoho nevěděl. A. Langerová vytvořila zajímavou postavu, která vyvolává sympatie s osudem. Doba, v níž Barková žila, v ní na jědné straně poskytla inspiraci k rozvinutí talentu, jenž se v ní skrýval, ale na druhé straně, právě díky režimu v němž žila, jí nedopřála tento talent rozvinout. Bohužel v kinematografii téma již několikrát zpracované (a troufám si říci, že mnohem lépe)

    • 8.5.2018  15:09

    Solidně zpracovaný politický thriller s pozoruhodným Benem Kingsleyem. Až do samotného konce není zcela zřetelná dělící čára mezi "hodnými" a "zlými" a ani v závěru jaksi nezáleží na tom, kdo kam patří. V politice prosáklé vlivem velkých koncernů se zjevně na "dobré" a "zlé" nehraje...

    • 21.4.2018  08:29
    Mute (2018)
    ***

    Až když se ukážou ve vzduchu vzduchu se pohybující přibližovadla, sledovadla, natáčedla apod., divák si plně uvědomí, že žánrem je scifi. To ale není vůbec podstatné a pouze díky pokroku v lékařské vědě (přesněji řečeno chirurgii, pokud se dá to co dva z hlavních postav děje provozují jako profesi, za chirurgii označit) je do děje vnesen prvek fantastična. Jinak ale (možná překvapivě) jsou hlavním motivem mezilidské vztahy, což je ovšem zabaleno do obvyklých násilných a násilnických scén. Ke konci však překvapivě dobré...

    • 15.4.2018  15:30
    Nikdys nebyl (2017)
    ****

    (text může obsahovat spoilery) Depresivní film o smlutném "hrdinovi", který se proti vůli zaplete do špinavé kriminální aféry s politickým zázemím. Ztrácí i ty malé životní jistoty, které měl (nebo mu zbyly ? to se divák nedoví) a pomsta se pro něj stává součástí "zakázky" , pro níž už ale vlastně nemá objednatele. Joaqin Phoenix jako málomluvný Joe podává úžasný výkon(cena za mužský herecký výkon na MFF v Cannes), ale stejně tak Ekaterina Samsonovová jako malá Nina. Film byl v Cannes uvedený ve verzi, kterou režisérka označila za nedokončenou.Přesto se od tamního publika dočkal několikaminutových ovací ve stoje...

    • 11.4.2018  17:02

    Chápu rozpaky hodnotitelů i nižší hodnocení než Obecná škola, na níž se evidentně film poetikou vyprávění snaží navázat. Ale asi potřebuje ještě trochu "dozrát". Obecná škola se mi napoprvé také nelíbila tak, jako teď po několikerém shlédnutí. Kamera i hudba jsou ale opět silnou stránkou.

    • 11.4.2018  16:56

    Dlouho, dlouho zmatečný děj, podobné typy herců se pletly, všechno si divák pořádně spojí až v samotném závěru filmu. Kromě postavy G. Lanvina hrají všechny role u nás spíše neznámí protagonisté. Tempo filmu je ale výborné, nesmíme polevit v koncentraci. Na kvalitě přidává, že příběh filmu se skutečně stal.

    • 5.4.2018  18:30

    Yves Boisset měl svou angažovanou filmařskou tvorbou v 70. letech minulého století u herců obrovský kredit a proto se mu do tohoto skvěle napsaného i zrežírovaného dramatu podařilo shromáždit plejádu francouzských hvězd té doby (snad jen Yves Montand mi tu chybí). Michel Bouquet v pro něj netypické roli zkorumpovaného advokáta. Film je "koukatelný" i dnes !

    • 5.4.2018  18:02

    Znamenitý herecký duel Ronet - Bouquet. Pozoruhodný film, který Francouzi přivezli na Filmfórum do Brna v roce 1970 a v "rekordní době" (na totalitní 70. léta) po zakoupení do čs. filmové distribuce se dostal do kin...

    • 5.4.2018  17:36
    Lamiel (1967)
    ***

    Kostýmní drama, jehož děj se odehrává v 19. století. Ústřední postavou je mladá sirota Lamiel, kterou sledujeme na jejím vzestupu do vznešené společnosti. Natočeno podle posledního (nedokončeného) Stendhalova románu. Výborný je J.-C. Brialy jako hrabě d´Aubigné...

    • 2.4.2018  17:00
    Mr. Church (2016)
    ****

    Na film jsem se začal dívat s nedůvěrou, ale velmi brzy mě- jako myslím skoro všechny - vtáhnul do děje jednoduchým příběhem, hloubkou nefalšovaných citů a emocí, ale především vyzrálým hereckým mistrovstvím Eddieho Murphyho. Nemá asi cenu opakovat všechny další superlativy z recenzí, se všemi souhlasím a přemýslím jen, proč tento film minul naši distribuci. Že by v konkurenci Spidermanů, Black Pantherů či Avengerů nebyl dostatečně akční ? Nebo protože Eddie Murphy je už jako filmová star "out" ? No tak tady ukazuje, že rozhodně NENÍ!

    • 2.4.2018  14:01
    The Outsider (2018)
    ***

    Při srovnání s tématicky obdobným dramatem "Yakuza" (1974) Sidney Pollacka s nezapomenutelnýum Robertem Mitchumem v hlavní roli, totovnejnovější drama s tématikou japonské odnože mafie jakuzy pokulhává. Nemá vnitřní napětí, které by gradovalo s vývojem děje, snad s výjimkou rituálu jubitsume (ceremoniální omluva za provinění amputací jednodo článku malíčku na ruce za přítomnosti hlavy klanu jakuzy, jehož je "provinilec" členem). V některých scénách film připomíná svými odkazy "Kmotra II" F.F. Coppoly, další mafináský epos, ale Jared Leto není Robert de Niro...

    • 2.4.2018  09:37
    Nunzio (1978)
    ****

    Citlivě natočené drama. Nunzio je mentálně zaostalý brooklynský chlapec, žijící se svým bratrem, jenž jej chrání před nátrahami světa. Nunzio pracuje jako poslíček v jednom obchodu, ale sní o tom, že je Supermanem a stane se hrdinou ... Natočeno poměrně málo známým režisérem, scénaristou a hercem Paulem Williamsem (jako herec je uváděn pod iniciály P.W. WIlliams), Nunzio je postavou typu Charlyho (přepis novely "Růže pro Algernona" s Cliffem Robertsonem), která se nadlouho vryje do paměti.

    • 23.3.2018  22:52

    Anete Benningová je skvělá jako Gloria Grahame. V souvislosti s natáčením měla příležitost setkat se s herečkou Terry Moore, starou přítelkyní Glorie, která hrála její nevlastní matku v Kazanově dramatu "Man on a Tightrope"(1953). Annette Beningová se od Terry dozvěděla, že Gloria Grahame si chránila své soukromí a nikdy se nebavila o svém manželovi nebo rodinném životě tako takovém. Byla také velmi tvrdohlavá a podle jedné historky se prý režisérovi Elia Kazanovi podařilo rozplakat Glorii pro jednu scénu ve filmu teprve tím, když jí řekl, že její filmová partnerka Terry Moore je lepší herečka...

    • 16.3.2018  18:16

    Ty tři hvězdičky se vcelku nabízejí. Film ani neurazí, ani nenadchne. Ale má dobře vystavěnou atmosféru tajemna a několik překvapivých momentů. Ale jestli je lepší než John Carpenter? Asi modernější ve využití technických možností filmu (to čtvrtstoletí hraje svoji roli), ale jinak původní "The Thing" je stále esem ve svém žánru.

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace