Rodin

Rodin


práce, rodina, D.I.Y. a válení

5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 21 31 41
    • 13.2.2018  14:07
    Specialisté (TV seriál) (2017)
    *

    Tak dnes jsem zhlédl jeden díl a nevím věru,co na to říct. Zajímalo by mě, kolik kdo co dostal jako honorář. Doufám, že scénáristé napsali toto veledílo pro bono, čiliže zadarmo, protože jinak si nedovedu představit, že by je kdokoli platil. Druhou stránkou je režijní vedení, které neexistuje. Třetí stránkou jsou herecké výkony, které neexistují. Za mě poctivých 18%.

    • 12.2.2018  15:22
    Dívka za zrcadlem (TV film) (2018)
    **

    Pomalé, pomalé, strašně pomalé. Zápletka hlavního příběhu byla čitelná hned od začátku a její vyústění bylo očekávatelné (doufal jsem, že konec všechno zachrání - no, nestalo se). Příběh v příběhu byl fádní, psychologie postav (hlavně otce) by zasloužila alespoň nějakou drobnokresbu, tohle bylo prostě placaté jako země před Galileem, Čekal bych nějakou pořádnou paralelu mezi základním příběhem a příběhem v příběhu... No prostě čekal bych, že film bude něčím zajímavý. Takže mých 40% jde na vrub Oldřicha Kaisera a malé role Jiřího Lábuse. Jinak opravdová a nefalšovaná nuda.

    • 17.2.2015  09:18
    Interstellar (2014)
    ***

    Film, jehož ústředním momentem je gravitace, si neuvěřitelným způsobem právě s tímto fenoménem krutě pohrál. Bez jakékoli logiky a náznaku vysvětlení si udělal z gravitace trhací kalendář a v poslední třetině tak působil vysloveně směšně. Od okamžiku startu z vodní planety jsem se nestačil divit, co to sleduji. Kde se vzalo to obrovské množství evidentně fosilního paliva, které by umožnilo "raketoplánu" opustit planetu a ještě manévrovat ve vesmíru? Co měla znamenat informace, podle které lze překročit horizont událostí a zase z něj vystoupit, pokud se letí dostatečně rychle (!), a použít ho jako gravitační prak? Jak je možné, že modul nebyl rozmlácen na kaši údery úlomků za horizontem událostí? Kam se to Matthew vlastně propadal, že propadl, kam propadl? Kam se ta černá díra poděla? A kdo, kdy, kde, jak a proč ho vlastně v hlubokém vesmíru pouze ve skafandru nalezl, s jeho omezenou zásobou kyslíku, bez možnosti vysílání relevantních signálů (prakticky v bezvědomí)? No nebudu tady opakovat vše, co už zaznělo od ostatních, ale tohle bylo pro mě zklamání roku. Proti kompaktnímu a logicky vyváženému Kontaktu byl tohle propadák. Třetí hvězdu přidávám pouze za vizuální stránku, která i tak nebyla zdaleka perfektní. 51%

    • 24.1.2015  15:48
    Amadeus (1984)
    *****

    Nemá cenu si nic nalhávat, ten film je famózní. Včera jsem byl na Vinohradech na divadelním nastudování a pořád je to famózní. 10% rezervu ale má, za to ovšem nemůže Forman, ale sir Shaffer. Protože mu vůbec nepřekážela historická skutečnost, ve které byl Salieri největším Mozartovým pomocníkem a také jedním z nejvýznamnějších hudebních skladatelů přelomu 18. a 19. století, jehož život a dílo ve srovnání s Mozartovými rozhodně není srážkou génia a průměrnosti. Takže já měl vlastně už kdysi v kině problém si příběh užít beze zbytku a nedaří se mně to dodnes. 90%

    • 9.1.2015  18:35
    Černá listina (TV seriál) (2013)
    ***

    Kdybych dnes neviděl upoutávku na Nově na nový hypermegagiga seriál Černá listina, ani bych si na to nevzpomněl, což hovoří za vše. Podivný scénář dělá z Jimmyho Spadera, údajně člena TOP 10 nejhledanějších zločinců, naprosto nepravděpodobnou figurku, která vlastně neví, co přesně se od ní očekává, že má hrát. Díly naprosto nevyrovnané, chování všech neuvěřitelné, zápletky bez ladu a skladu vršené na hlavní (velmi slabou) dějovou linku, hlavní hrdinka totální nesympatické dřevo. Jen proto, že mám Jamese rád, dávám tři hvězdy za 51%. Bez něj by to bylo tak 40.

    • 3.1.2015  22:14

    Koukám, že jsem to ještě neokomentoval, k čemuž se dostávám po opětovném zhlédnutí, tentokrát na formátu televizní obrazovky. Ani nevím, co mně vlastně chybí, nedokážu přesně specifikovat svůj trochu odtažitý dojem z filmu, ale čekal jsem prostě víc. Speciálně od Ridleyho vždy očekávám podobnou ránu, jako u Soupeřů, Blade Runnera nebo Vetřelce. A to se tady nedostavilo, Není to natočené ani zahrané špatně, jen nepřeskočila jiskra. Je to poctivých 80%, takže dobré, ale k pěti hvězdám potřebuji prostě něco víc, než jen velmi dobře zvládnutou profesi. Ještě upravuji: když drogy, tak Kokain má všechno to, co mně tady scházelo.

    • 2.1.2015  17:47
    Gladiátor (2000)
    ****

    Jak už to v Hollywoodu chodí, jde opět o fiktivní příběh zasazený do historické reality, která je nejprve značně zohýbána a následně přelomena vejpůl. Vcelku velmi slušný biják, výpravný, hvězdně obsazený, zručně zrežírovaný i zahraný, vybavený výbornou muzikou, ale proč ten konec, který nemá s Commodem a jeho smrtí společného ani zbla? Mně tohle prostě vadí a opět mě to dráždilo i zde. I přes vyjmenovaná pozitiva tak hodnotím tak o deset procent hůře, než by tomu bylo bez znásilnění historie, čili 75%.

    • 21.12.2014  20:25
    Zmizelá (2014)
    ***

    Tak já vám nevím. Dal jsem si s hodnocením na čas a pro jistotu to dal ještě jednou v bedně. Snad proto, že jsem si přečetl zde přítomné (vesměs) nadšené komentáře, bylo pro mě konečné vyznění bijáku zklamáním. První část filmu přitom slibovala mnohé, atmosférická téměř noirovka, napětí se slušně stupňovalo, JENŽE... Od okamžiku, kdy se gone girl objeví na plátně a začne komentovat zcela doslovně vše, co dosud učinila a ještě hodlá učinit, aby náhodou i ten nejtupější divák netápal, nabral zážitek značně sestupnou tendenci. Pokud ovšem napíšu, že další děj nebyl úplně předvídatelný, nejde o obvyklý klad filmu, protože to, co s psychotičkou provede prostý televizní projev chudáčka blbečka, je opravdu srandovní kotrmelec. Dál už scénář zcela opustil logiku i pravděpodobnost v jednání zejména právě chudáčka blbečka, a postupně devalvoval první, nadějnou část filmu, a dovedl ho k prapodivnému a logice odporujícímu vyústění. Nebylo to tedy vše úplně špatné, například kamera byla pěkná, ale já se zhruba po 80 minutách začal dívat na hodinky, což je u mě vždy špatné znamení. Tak snad jen za toho tentokrát do role vrostlého Bena 65%. Škoda promarněné šance. Měl si to režírovat sám (viz Gone, Baby, Gone), možná by to dopadlo lépe. Na Finchera jednoznačne slabé.

    • 4.11.2014  14:18

    Je to vo fous, ale přece jen u mě lehce pod 90%. Skvěle jsem se bavil a vůbec nechápu, jak mně tenhle kousek mohl tak dlouho unikat. Nemá smysl opakovat více či méně trefné komentáře ostatních, film vřele doporučuji každému, kdo ještě neviděl, sám se k němu určitě ještě někdy vrátím. Ta chybějící hvězdička jde asi na vrub samotného závěru, který mně prostě do celkové nálady filmu neštymoval a zdál se mi odfláknutý, jako by samotnému scénáristovi došla inspirace stejně, jako hlavnímu hrdinovi, a nebyl schopen dopsat konec. Takové americké. Ale aspoň zaplať pánbůh, že ta poslední závrať nedopadla, jak dopadnout mohla, to bych se už vztekal. Jinak ovšem - potěšení na mé straně.

    • 21.10.2014  20:45

    Někdo měl vzít divadelní scénář a seškrtat z něj aspoň dvě pětiny. Tady vůbec není prostor pro filmovou řeč, je to celé strašně užvaněné a i herecké výkony (s čestnou výjimkou jinak většinou trochu jalové Julie Roberts) jsou čistě divadelní, tedy na filmovém plátně leckdy nestravitelné. Vlastně nechápu, proč tam vystupovali chlapi, neměli co hrát a byli naprosto zbyteční a postradatelní. Převládající dojem - měl jsem si počkat, až to budou dávat v bedně, v kině jsem se nudil a po první čtvrtině začal být alergický na Meryl, kterou jinak miluju.

    • 5.10.2014  21:21
    Špačkovi v síti času (TV seriál) (2013)
    **

    Hmmm. To je celé.

    • 24.8.2014  11:26
    Všiváci (2014)
    *

    Ufff... Prakticky vyhozených 150 kaček. Nesoudržný bordel na kolečkách, který nepodrží ani hvězdné obsazení (proboha Ondřeji, tos nečetl scénář???). Zbytečný film, zbytečně vynaložená energie, zbytečně vyhozené prachy (na natáčení), zbytečně utracený čas (sledováním), o ceně lístku už řeč byla. Tak snad příště. 21,33333333 %.

    • 14.7.2014  20:12

    Tak tohle se mi opravdu úplně vykouřilo z hlavy. A protože to dnes běží v televizi, vím aspoň jistě, na co se nebudu dívat. Hodně slaboučkých 50%, a to jsem ještě laskavý (páč pro Hackmana mám celoživotní slabost).

    • 11.7.2014  18:40
    Joe (2013)
    ****

    Syrový, špinavý, téměř výhradně humusácký příběh - nepříběh, doplněný možná trochu příliš dramatickou hudbou, ve mně vyvolal při odchodu z kina pocity, které miluju. Takové to vnitřní pnutí a rozechvělost, a to všechno i přes určitou předvídatelnost vývoje děje a závěru, ke kterému vše směřuje. Rozhodně to není pro každého a rozhodně to není bezchybné (takový film ostatně neznám), ale co jsem opravdu ocenil byla značně neamerická zdrženlivost závěru filmu, bez hrdinského patosu a běžného happyendu či patetických pěti minut vyhekaných posledních slov. Děj plyne až dráždivě líně a příběh je vlastně velmi prostinký, klidně mohl být zpracován do podoby TV inscenace se stopáží do hodiny, ale přesto mně těch 117 minut uteklo jako voda a ani jednou jsem se nepodíval na hodinky. Nicholas Cage v jednom ze svých nejlepších výkonů, přesto za hlavní pozitivum pokládám výkon Tye Sheridana, který snad opravdu bezchybný byl. Scénář považuji za velice povedený, režijně naprosto zvládnutý, takže snad jen za tu přepálenou hudbu, znějící zbytečně často a dramaticky, i ve chvílích, kdy by mělo být ticho, a za určitou rezervu ve zvládnutí vedlejších postav (bez některých scén by se film úplně obešel, aniž by mu to cokoli ubralo na působivosti, např. porcování jelena) pěkných 85%.

    • 8.7.2014  20:40
    Hannibal (TV seriál) (2013)
    ****

    Tak nějak nevím, co přesně napsat. Takhle - není to špatné. Kdyby neexistoval originál a kdyby nebylo Twin Peaks a dalších skvělých Lynchovin, asi bych byl celkem nadšený. Takhle mně to připadá jako sešívaná ze shora uvedených kusů, s přidáním špetky tu z Dextera, tu z Breaking Bad a bůhví čeho ještě, která podle mě trpí na můj vkus přílišnou doslovností, snahou šokovat v každých maximálně deseti minutách, a téměř úplnou absencí humoru, který by téhle sérii dodal patřičnou šťávu. Scénář pokládám za největší slabinu. Zatímco hlavní postavy jsou poměrně dobře vykreslené a je jim dána schopnost vývoje, vedlejší figury jako by neměly co hrát. A vadí mně i snaha zachovat neustálé napětí, což je možné v celovečeráku, ale v seriálu to brzy začne být kontraproduktivní. No, mám za sebou teprve první sérii, takže s konečným hodnocením ještě počkám, ale zatím, se značnou dávkou tolerance, 75 - 80%, takové umazané 4*.

    • 17.6.2014  18:12
    Tudorovci (TV seriál) (2007)
    ***

    Absolutně jsem nepochopil, jak se tenhle scénář mohl dočkat realizace. A nechápu, proč "Tudorovci", když se to toho rodu vlastně netýká. Těšil jsem se hlavně na pořádné roztočení kol po Jindřichově smrti, v bláhové naději, že se děj bude týkat opravdu Tudorů, ne jen Tudora. A vono nic. A všechno bych byl ochoten odpustit a vzít to jako materiál vhodný k žehlícímu prknu, ale - proboha, kde se tam vyskytoval Jindřich VIII.? Vysoký, hřmotný chlap, se sklonem k otylosti, která ho ve zralém věku také potkala... A jeho brutální trable s hnijící nohou, díky které s ním lidé nemohli vydržet v jedné místnosti, byly odbyté "jen aby se neřeklo"... No prostě v podstatě nuda. Na holé baby jsou lepší žánrově odlišné kousky, takže u mě opravdu slaboučkých 60%. Spíš 55.

    • 17.6.2014  17:56

    Hmmm... No, čekal jsem, že kus nebude mít mnoho společného se seriálem z r. 1975 s Johnem Thawem, ale tohle mě nějak nevzalo. Ale možná je to jen nostalgií po sérii, která tu běžela v závěru sedmdesátek nebo v osmdesátkách, to už nevím přesně, a kdy kromě svižných historek jsme se ještě bavili tehdy velmi aktuálním tématem - Regan a Carter se Československé normalizační televizi kouzlem nechtěného fakt povedli. :-) 65%.

    • 17.6.2014  11:04
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    ****

    Mám za sebou teprve dvě série, takže hodnocení bude jen dílčí. Moc se mi to líbí, seriál sleduji s chutí, je to takový svěží vítr v zaprděném rybníčku zavedených seriálových formátů, ovšem zatím pokládám zdejší průměrné hodnocení za trochu přepálené. U mě je to dosud tak na úrovni pěkných 80 - 85 procent. Co opravdu oceňuji (kromě výborného scénáře) jsou herecké výkony Bryana Cranstona, Aarona Paula a Deana Norrise. To je opravdový koncert. Na druhou stranu Anna Gunn je asi opravdu výborná herečka, páč bych jí nejradši profackoval. Navíc mám pocit, že její postava je opravdu špatně napsaná, její duševní přemety se mně zdají nepravděpodobné až absurdní. Zatím také postrádám jakoukoli paralelu se zde několikrát zmiňovaným Dexterem. Ten má úplně jiný scénáristický koncept (více méně jednotlivé epizody, kdy je potřeba někoho odkráglovat, volně propojené spojovacími linkami v pozadí, takový americký standard) a hlavně Dexter je od samotného počátku jasný sociopat, který sice žije dvojím životem, ale ten jeho druhý a falešný život je právě ten "normální", společensky přijatelný, do kterého se v zájmu utajení velice úporně nutí. Čili za prvé Waltův přesný opak, za druhé vývoj jeho postavy je ve srovnání s Waltem minimální. Vypíchnul bych ještě rafinovaně vtipné Waltovo alter ego, tedy nenásilné připomenutí pozapomenutého génia a nositele Nobelovy ceny za fyziku Wernera Heisenberga, jehož Teorie neurčitosti prostupuje vlastně celým seriálem. To je docela bonbónek.

    • 29.5.2014  17:48
    Lovci zločinců (TV seriál) (2011)
    *****

    Hodnotím po skončení třetí sezóny. Zatímco první dvě byly velmi dobré, přesto v nich člověk časem začal mít pocit, že už těch šťastných konců bylo trochu moc. Nicméně scénáristi okořenili uzavřenost jednotlivých případů základní dějovou linkou (vlastně spíš několika linkami), která dala prvním dvěma sériím docela šťávu. Pokud jde o třetí sezónu, nechci prozrazovat těm, kteří ještě neviděli, nic podstatného, tak jen snad tohle: NÁŘEZ. Tohle už je skutečně thriller, dějové zvraty a překvapivé posuny děje jsou snad až přehnaně bohaté, a přestože ani tahle sezóna se neobejde bez některých hlušších míst a občasné nadměrné šablonovitosti. právě ta trojka zvýšila mé hodnocení ze zhruba 80% na 90 a fous.

    • 8.5.2014  19:04
    Mighty Boosh (TV seriál) (2004)
    *****

    Tak nějak si myslím, že vše k tomuto kousku už tady bylo řečeno. Pro mě osobně je to čistá pětihvězdičkovka, protože přesně v tomhle břitkém britskoabsurdnotrapném způsobu humoru si lebedím, jako notorik v lihovaru. Některé z komentujících podezírám z toho, že kompletní série neviděli (někteří to i přiznávají), nebo že jim jedno zhlédnutí nestačilo ke správnému pochopení. Ale každý máme jiné gusto, nic proti. Ovšem ty, kteří jsou schopni zamíchat do hodnocení srovnání s Monty Pythony, naprosto nechápu. Syžet mocné buše se naprosto liší od konceptu Pythonovských hříček a jediné tři věci, které by je teoreticky mohly spojovat, jsou země původu, absurdita a trapnost, a potom způsob hodnocení diváky ode zdi ke zdi, od nadšenců po naprosté odpůrce, s malou množinou těch, kteří se nudili. Ty ovšem zase podezírám z toho, že by je nudil i atomový výbuch.

    • 11.3.2013  10:47

    Tendenční, jednostranné, konjunkturalistické, patetické, zkráceně řečeno - blbé. 15%? To je moc. 10.

    • 15.2.2011  16:41
    Zrcadla (2008)
    ***

    Až do necelé poloviny filmu jsem si říkal - konečně nějaký remake, který není volovina. No a pak začal film mrznout, můj obličej taky, ale nebylo to rozhodně strachy. Ani závěr na věci nic nezměnil, za mě osobně tak zlehoulilýnka přes 55%.

    • 7.2.2011  16:37

    Kromě Josefa Abrháma jsem nenalezl nic, z čeho bych byl nějak odvázaný. A dlouhé to bylo. Na tak prostinký příběh, nastavený kaší slušné muziky od nerokenrolového Ivana Hlase, strašně dlouhé.

    • 7.2.2011  13:17
    Šakal (1997)
    ***

    Tohle není remake, tohle je slabomyslná akční kravina. u mě tak někde kolem 55%, jen proto, že Willis byl poměrně příjemně démonický, ovšem jako celek je to opravdová pitomost. Bavil jsem se strašlivě. Vinnetou v noblesním moderním hávu by byl tak nějak na stejné brázdě. :-)

    • 7.2.2011  11:36
    Moulin Rouge (2001)
    *****

    Brutus. Nesnáší muzikály, s výjimkou Šumaře na střeše, ovšem toto pokládám za opravdový klenot. Muzika skvostná, výprava a výtvarné zpracování ojedinělé. 95%.

    • 7.2.2011  11:20

    Americký remake kultovního francouzského kousku. Tím je řečeno vše. 38%.

    • 7.2.2011  11:09

    Dobré limo, které u mě ze tří na čtyři povýšil Peter Gabriel a poněkud netypicky sladkobolný závěr. Málokterá emerická filmová romance pracuje se smrtí a jejím načasováním v případě hlavních a pohlavních hrdinů podobným způsobem. Takže těch 75 % dám.

    • 7.2.2011  11:05

    Jak je možné, že jsem tento film ještě neohodnotil? V osmdesátkách mě to v kině naprosto dostalo, tehdy bych byl býval dal rozhodně i za pět. Český dabing je obligátně příšerný, ale jinak - výborná zábava a jedna z nejlepších rolí jinak bežně poměrně prvoplánově šaškovského až sterilního Steva Martina. Po letech mě trochu zklamal závěr filmu, který už jsem si přesně nepamatoval a už taky vím, proč.

    • 7.2.2011  10:55

    Nejsem fandou této filmové série, a to přesto (nebo právě proto), že jsem velkým fandou fantasy a sci-fi literatury. Můj soukromý dojem je ten, že kniha, jakkoli není žádným kandidátem na zisk Nobelovy ceny za literaturu, ve všech případech hravě překonává filmová zpracování jednotlivých částí série. Nebyl jsem znuděn, ale v podstatě jsem se nebavil. Možná by pomohlo zkrácení stopáže, ale vlastně o tom pochybuji.

    • 7.2.2011  10:52
    Tisíc a jedna noc (TV seriál) (2006)
    odpad!

    Vydržel jsem to sledovat po sedm nekonečných minut. Možná jsem se trefil zrovna do nejslabší části, ovšem debata dvou trubků na téma "Jsem ospalý" mně připomněla Němého Bobše od Cimrmanů, a to konkrétně vídeňským profesorem Fiedlerem zrekonstruovaný rozhovor tří sedláků. Já byl včera doma. Já jsem byl taky doma. Já ani nevím, kde jsem včera byl. Nezopakuji si z této srágory ani pět vteřin. Vedení Novy muselo opravdu zešílet.

<< předchozí 1 2 3 4 11 21 31 41
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace