Recenze (1 230)
Absolutní moc (1997)
Docela nápaditý příběh vyústil v jen lehce nadprůměrnou kriminálku. Ty scény "dobývání" Bílého domu jsou ovšem opravdu stupidní. A opět vytýkám Clintovi zbytečně dlouhou stopáž, protože to, co unesou Nesmiřitelní, případně Million Dollar Baby, tahle prostinká látka prostě nezvládne. Kolik to tu je? 61%? Ano, to je přesné.
Absolvent (1967)
Tady vlastně není co řešit. Naprosto úžasná geniální záležitost a úplně nejlepší Hoffmanův výkon všech dob. A doporučuji velectěné pozornosti zcela výjimečně i český dabing, ve kterém duel Vetchý - Šulcová snad hraje ještě lépe, než originální verze. Nedám 100%. Dám pouhých 99.
Aféra Thomase Crowna (1999)
Docela povedený lehce nadprůměrný filmeček s obligátně sladkým Piercem Brosnanem. Viděl jsem to bohužel opakovaně pouze v dabované verzi a proto je mi má jinak oblíbená Rene Russo lehce protivná od momentu, kdy poprvé promluví, do momentu, kdy film skončí hepáčem.
Aféry mé ženy (1972)
V podstatě průměrný spektákl, který povyšuje na správných místech použitý humor a pak tehdy skutečně slaďounká Libuše Švormová. Nechápu, proč tato herečka dostala tak málo příležitostí prokázat své nesporné velké herecké kvality v pořádném filmu. 65%.
Afrika aneb Češi mezi lidožravci (2004) (divadelní záznam)
Přál bych si moc dát víc, než 4, ale tohle není o zásluhách, nýbrž o kvalitě, takže za sebe - 80%. Výborný seminář, na který navazuje poněkud slabší hra s bezvadným nápadem ohledně J.V. Sládka. Už mě kromě jmelí a Hladilasvištěprotisrsti nic nenapadá, takže si to kupte, nebo běžte na Žižkov do předprodeje.
Agent bez minulosti (2002)
Naštěstí nejde o tupý remake Bournea s Richardem Chamberlainem. Výborná špiónská akční podívaná, ke které jsem přistupoval trochu s obavami (viz zmíněný strach ze zbytečného remaku), nicméně byl jsem mile překvapen, hlavně pro mě jindy poněkud nestravitelným Mattem Damonem. 85%.
Agónie - konec Rasputina (1981)
Skvěle prezentovaná ruská filmařská škola, bohužel dosti učesaná evidentními cenzorskými zásahy novodobého sovětského samoděržaví. Z historického hlediska tedy film obsahuje několik zjevných nepřesností, ovšem vykreslení osudu carské rodiny a scény zavraždění Rasputina - to byly opravdové lahůdky. 80% musím dát i ve spánku.
Ajťáci (2006) (seriál)
Tohle nemá chybu. Při mé slabosti pro britské sitcomy ani není divu. Po Blackbooks to nejlepší z ostrovů, v mnoha částech dokonce ještě lepší.
Akt (1997) (divadelní záznam)
4 a půl. Pět nedám, i když se vždy rád podívám, zejména tedy na Miloňu Čepelkovou.
Akta X: Chci uvěřit (2008)
Netvrdím, že mě některé seriálové díly nebavily, zejména v první sérii. Ovšem důvod vzniku téhle slátaniny mně zůstal skutečně utajen. Navíc Gillian je ještě tak snesitelná v televizi, ovšem ve filmu, se svými dvěma výrazy (výraz zamyšlení a výraz udivení), je opravdu neschůdná. Já oproti tvůrcům filmu nechci uvěřit.