Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (1 230)

plakát

Dívka za zrcadlem (2018) (TV film) 

Pomalé, pomalé, strašně pomalé. Zápletka hlavního příběhu byla čitelná hned od začátku a její vyústění bylo očekávatelné (doufal jsem, že konec všechno zachrání - no, nestalo se). Příběh v příběhu byl fádní, psychologie postav (hlavně otce) by zasloužila alespoň nějakou drobnokresbu, tohle bylo prostě placaté jako země před Galileem, Čekal bych nějakou pořádnou paralelu mezi základním příběhem a příběhem v příběhu... No prostě čekal bych, že film bude něčím zajímavý. Takže mých 40% jde na vrub Oldřicha Kaisera a malé role Jiřího Lábuse. Jinak opravdová a nefalšovaná nuda.

plakát

Specialisté (2017) (seriál) 

Tak dnes jsem zhlédl jeden díl a nevím věru,co na to říct. Zajímalo by mě, kolik kdo co dostal jako honorář. Doufám, že scénáristé napsali toto veledílo pro bono, čiliže zadarmo, protože jinak si nedovedu představit, že by je kdokoli platil. Druhou stránkou je režijní vedení, které neexistuje. Třetí stránkou jsou herecké výkony, které neexistují. Za mě poctivých 18%.

plakát

Interstellar (2014) 

Film, jehož ústředním momentem je gravitace, si neuvěřitelným způsobem právě s tímto fenoménem krutě pohrál. Bez jakékoli logiky a náznaku vysvětlení si udělal z gravitace trhací kalendář a v poslední třetině tak působil vysloveně směšně. Od okamžiku startu z vodní planety jsem se nestačil divit, co to sleduji. Kde se vzalo to obrovské množství evidentně fosilního paliva, které by umožnilo "raketoplánu" opustit planetu a ještě manévrovat ve vesmíru? Co měla znamenat informace, podle které lze překročit horizont událostí a zase z něj vystoupit, pokud se letí dostatečně rychle (!), a použít ho jako gravitační prak? Jak je možné, že modul nebyl rozmlácen na kaši údery úlomků za horizontem událostí? Kam se to Matthew vlastně propadal, že propadl, kam propadl? Kam se ta černá díra poděla? A kdo, kdy, kde, jak a proč ho vlastně v hlubokém vesmíru pouze ve skafandru nalezl, s jeho omezenou zásobou kyslíku, bez možnosti vysílání relevantních signálů (prakticky v bezvědomí)? No nebudu tady opakovat vše, co už zaznělo od ostatních, ale tohle bylo pro mě zklamání roku. Proti kompaktnímu a logicky vyváženému Kontaktu byl tohle propadák. Třetí hvězdu přidávám pouze za vizuální stránku, která i tak nebyla zdaleka perfektní. 51%

plakát

Všiváci (2014) 

Ufff... Prakticky vyhozených 150 kaček. Nesoudržný bordel na kolečkách, který nepodrží ani hvězdné obsazení (proboha Ondřeji, tos nečetl scénář???). Zbytečný film, zbytečně vynaložená energie, zbytečně vyhozené prachy (na natáčení), zbytečně utracený čas (sledováním), o ceně lístku už řeč byla. Tak snad příště. 21,33333333 %.

plakát

Zmizelá (2014) 

Tak já vám nevím. Dal jsem si s hodnocením na čas a pro jistotu to dal ještě jednou v bedně. Snad proto, že jsem si přečetl zde přítomné (vesměs) nadšené komentáře, bylo pro mě konečné vyznění bijáku zklamáním. První část filmu přitom slibovala mnohé, atmosférická téměř noirovka, napětí se slušně stupňovalo, JENŽE... Od okamžiku, kdy se gone girl objeví na plátně a začne komentovat zcela doslovně vše, co dosud učinila a ještě hodlá učinit, aby náhodou i ten nejtupější divák netápal, nabral zážitek značně sestupnou tendenci. Pokud ovšem napíšu, že další děj nebyl úplně předvídatelný, nejde o obvyklý klad filmu, protože to, co s psychotičkou provede prostý televizní projev chudáčka blbečka, je opravdu srandovní kotrmelec. Dál už scénář zcela opustil logiku i pravděpodobnost v jednání zejména právě chudáčka blbečka, a postupně devalvoval první, nadějnou část filmu, a dovedl ho k prapodivnému a logice odporujícímu vyústění. Nebylo to tedy vše úplně špatné, například kamera byla pěkná, ale já se zhruba po 80 minutách začal dívat na hodinky, což je u mě vždy špatné znamení. Tak snad jen za toho tentokrát do role vrostlého Bena 65%. Škoda promarněné šance. Měl si to režírovat sám (viz Gone, Baby, Gone), možná by to dopadlo lépe. Na Finchera jednoznačne slabé.

plakát

Blízko od sebe (2013) 

Někdo měl vzít divadelní scénář a seškrtat z něj aspoň dvě pětiny. Tady vůbec není prostor pro filmovou řeč, je to celé strašně užvaněné a i herecké výkony (s čestnou výjimkou jinak většinou trochu jalové Julie Roberts) jsou čistě divadelní, tedy na filmovém plátně leckdy nestravitelné. Vlastně nechápu, proč tam vystupovali chlapi, neměli co hrát a byli naprosto zbyteční a postradatelní. Převládající dojem - měl jsem si počkat, až to budou dávat v bedně, v kině jsem se nudil a po první čtvrtině začal být alergický na Meryl, kterou jinak miluju.

plakát

Černá listina (2013) (seriál) 

Kdybych dnes neviděl upoutávku na Nově na nový hypermegagiga seriál Černá listina, ani bych si na to nevzpomněl, což hovoří za vše. Podivný scénář dělá z Jimmyho Spadera, údajně člena TOP 10 nejhledanějších zločinců, naprosto nepravděpodobnou figurku, která vlastně neví, co přesně se od ní očekává, že má hrát. Díly naprosto nevyrovnané, chování všech neuvěřitelné, zápletky bez ladu a skladu vršené na hlavní (velmi slabou) dějovou linku, hlavní hrdinka totální nesympatické dřevo. Jen proto, že mám Jamese rád, dávám tři hvězdy za 51%. Bez něj by to bylo tak 40.

plakát

Hannibal (2013) (seriál) 

Tak nějak nevím, co přesně napsat. Takhle - není to špatné. Kdyby neexistoval originál a kdyby nebylo Twin Peaks a dalších skvělých Lynchovin, asi bych byl celkem nadšený. Takhle mně to připadá jako sešívaná ze shora uvedených kusů, s přidáním špetky tu z Dextera, tu z Breaking Bad a bůhví čeho ještě, která podle mě trpí na můj vkus přílišnou doslovností, snahou šokovat v každých maximálně deseti minutách, a téměř úplnou absencí humoru, který by téhle sérii dodal patřičnou šťávu. Scénář pokládám za největší slabinu. Zatímco hlavní postavy jsou poměrně dobře vykreslené a je jim dána schopnost vývoje, vedlejší figury jako by neměly co hrát. A vadí mně i snaha zachovat neustálé napětí, což je možné v celovečeráku, ale v seriálu to brzy začne být kontraproduktivní. No, mám za sebou teprve první sérii, takže s konečným hodnocením ještě počkám, ale zatím, se značnou dávkou tolerance, 75 - 80%, takové umazané 4*.

plakát

Joe (2013) 

Syrový, špinavý, téměř výhradně humusácký příběh - nepříběh, doplněný možná trochu příliš dramatickou hudbou, ve mně vyvolal při odchodu z kina pocity, které miluju. Takové to vnitřní pnutí a rozechvělost, a to všechno i přes určitou předvídatelnost vývoje děje a závěru, ke kterému vše směřuje. Rozhodně to není pro každého a rozhodně to není bezchybné (takový film ostatně neznám), ale co jsem opravdu ocenil byla značně neamerická zdrženlivost závěru filmu, bez hrdinského patosu a běžného happyendu či patetických pěti minut vyhekaných posledních slov. Děj plyne až dráždivě líně a příběh je vlastně velmi prostinký, klidně mohl být zpracován do podoby TV inscenace se stopáží do hodiny, ale přesto mně těch 117 minut uteklo jako voda a ani jednou jsem se nepodíval na hodinky. Nicholas Cage v jednom ze svých nejlepších výkonů, přesto za hlavní pozitivum pokládám výkon Tye Sheridana, který snad opravdu bezchybný byl. Scénář považuji za velice povedený, režijně naprosto zvládnutý, takže snad jen za tu přepálenou hudbu, znějící zbytečně často a dramaticky, i ve chvílích, kdy by mělo být ticho, a za určitou rezervu ve zvládnutí vedlejších postav (bez některých scén by se film úplně obešel, aniž by mu to cokoli ubralo na působivosti, např. porcování jelena) pěkných 85%.