Recenze (100)
Přes hranici (2021)
Nádherně poetickou formou vyprávěný hodně drsný příběh. Jediné, co mi chybělo k úplné dokonalosti, bylo aspoň trochu humoru či odlehčení, ale uznávám že by bylo těžké (a možná i trochu nepatřičné) to tam dostat. Každopádně hodně silný zážitek, za mě 90%...
Avenue 5 (2020) (seriál)
Avenue 5 se sice naoko tváří jako sci-fi z budoucnosti z výletní lodi daleko v kosmu, ale ve skutečnosti je o nás tady a teď (nebo velmi brzy od teď). Totální neschopnost všech co to řídí a zdání toho, že všichni mohou o všem rozhodovat (mj. dokonale ztvárněný Dunning-Krugerův efekt), vše založené jen na leštěných prdech, PR, marketingu a naučených frázích; většina personálu lodi jsou jen herci najatí kvůli svému vzhledu. Dále psychopatičtí oligarchové propadající záchvatům sebelítosti a konspirační teorie křičené tak nahlas, že přehluší i to co lidi vidí na vlastní oči... Výsledkem toho všeho jsou pak nepředvídatelné změny kurzu i nemožnost určit (ani přibližně - třeba aspoň v řádu let) dobu návratu na zem, kolem lodi kroužící mrtvoly členů posádky a pasažérů i obsah prasklého odpadního rezervoáru... Za mě je naprostým vrcholem scéna, kdy se prstenec z hoven vyřeší nasvícením barevnými lasery a udělá se z něj tak efektní atrakce. Herecky tomu dominuje skvostný Hugh Laurie a Josh Gad a další minimálně zdatně sekundují 🙂 Cítím tu z hodnocení jakési kolektivní zklamání z toho že to není druhý Červený trpaslík. Což je ale jasné nepochopení - tohle nemá být prvoplánově zábavný seriál plný neškodných vtípků, tohle je prostě Iannucci, tady nenajdete sympatické týpky, se kterými se člověk dokáže ztotožnit (jako je Lister). Rád bych napsal že v této paralelní realitě je to prostě jinak, ale ona už bohužel není moc "paralelní", takže mě mezi záchvatu hlasitého smíchu z toho dost často i běhal mráz po zádech. Ale kdo má rád tento typ cynického nekorektního humoru, tak je to přesně pro něj!
Zabijte Boha (2017)
Moc nechápu jaktože takhle vymazlený dílo tady není v červených číslech. Velice originální a černočerně vtipné, skvostně zahrané. Já se bavil nesmírně :-)
Zločin v šantánu (1968)
Docela čumím, jak tady většina lidí hodnotí krimi, komedii nebo muzikál - jenže Zločin v šantánu nic z toho není. Je to především dost krutá alegorie totality, tehdejšího socialistického (a obecně jakéhokoliv totalitního) soudnictví, vyrábějící odsouzené na "společenskou objednávku", všudypřítomných a všemocných "velkých bratrů" a agentů. Asi kdo bolševika nezažil, tak to nepochopí - ale pokud by to někomu chybělo, tak by vás mělo těšit, že se do té fáze pomalu zase blížíme :-(
Adamova jablka (2005)
Geniálně bizarní a bizarně geniální!
Podivné odpoledne dr. Zvonka Burkeho (2015) (divadelní záznam)
o trochu slabší než původní starší záznam, ale pořád dost dobrý...
Podivné odpoledne Dr. Zvonka Burkeho (1991) (divadelní záznam)
jedno z nejlepších divadelních představení co se kdy v Praze dávalo
Ztraceni v Mnichově (2015)
nejvtipnější český film za posledních pár let
Mládeži nepřístupno (2013)
Naprostá ujetost, při jejímž stvoření se tvůrci určitě hodně vyblbli... Výsledek je trochu rozpačitý a nevyrovnaný - výborný a překvapivý fóry u kterých jsem se od srdce a dobře zasmál, střídaný trapnýma slabšíma pasážema...
Osm hrozných (2015)
Dost mi to připomínalo Tři oříšky pro Popelku - hodně sněhu a koní, všichni nosili kožichy a pořádali soutěže ve střelbě... a ti zlí byli nakonec po zásluze potrestáni :-) ... ti dobří ale taky... vlastně oni tam žádní dobří nebyli...