Recenze (440)
Hotel Rwanda (2004)
Tak tohle milí páni je skutečně něco. Genocida v africké Rwandě zfilmována takovým způsobem, že jsem sám měl pocit, že mi jde o krk. Alarmující!
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Je až neuvěřitelné, co všechno se dá natočit v jedné jediné místnosti, do které v nervydroucím vedru posadíme výkvět hereckých talentů. Perfektní drama se soudní tematikou. Snad to nejvíce oduševnělé, co jsem kdy viděl.
Interview s upírem (1994)
Asi nejlepší snímek s upírskou tematikou, který jsem shlédnul. Zvlášť herecké obsazení je velmi přesvědčivé a atmosféra na něm stojí a padá.
Vražda v Orient expresu (1974)
Asi nejlepší detektivka co jsem kdy viděl (ne četl). Skvělá hudba a bravurní herecké výkony výkvětu soudobé herecké scény. Nemám slov.
Spalovač mrtvol (1968)
Ďábelský film s ďábelským hereckým výkonem Rudolfa Hrušínského. Na konci filmu, kdy mířil v černém autě směrem k hromadným spalovnám mě mrazilo v zádech, jako snad nikdy. Pravá ukázka zrůdnosti Nacistické ideologie. Celkový dojem ještě umocněn použitou technikou natáčení (rybí oko).
Čas probuzení (1990)
Film, který má divákovi připomenout, jak krásné jsou věci, kterých si jinak neceníme a považujeme je za samozřejmost. Že můžeme chodit, číst, přemýšlet... že žijeme. Film vás nejdřív nechá chytnout naděje a pak vás od ní krutě odtrhne. Zvlášť Odtrhnutí De Nira od jeho lásky mě ťalo hodně hluboko a říkám si, že to tam snad ani být nemělo, že to přehnali, ale umocňuje to celkový dojem. Snad nejlepší De Nirovo herectví a Williams je jasnej, toho mám rád už odjakživa.
Tři oříšky pro Popelku (1973)
Takhle má vypadat správná pohádka. Atmosfericky velice vysoko, cemuz napomáhají i kvalitní hudební motivy, které jinak v pohádkové tvorbě nemají obdoby. Také zimní krajina je úchvatná. Něco toho humoru, lásky, kouzel a máme tu počin, kterému soudobé Troškovy blivajzy nesahají ani po paty.
Těžká váha (2005)
Příběh boxera, který se vrací do ringu hnán touhou uživit svoji rodinu, což mu dodává nadlidskou odvahu a odhodlání. Po Million Dolar Baby rozhodně to nejlepší, co jsem v tomhle žánru viděl a tolik to nenamáhá slzové váčky :) Skvělá hudba vám připomene hodně Shawshank a American Beauty, takže bych to tipoval na Newmana, ale potvrzený to nemám.
Kam orli nelétají (1968)
Na koukání velmi příjemný válečný film, překvapující hlavně svou délkou. Je sice pravda, že spousta chvil je tak zamotaných, že vám vlastně ani nedají šanci rozmyslet se proč to tak je, ale nakonec pochopíte a atmosféra skalního zasněženého orlího hnízda je... bravurní fenomentální hudba, noční zasněžené útesy pod temnou pevností a hvízdání horských orlů kdesi v údolí.
Vampire Hunter D (2000)
Fantasy příběh v níž hlavního hrdinu představuje dhampír (kříženec upíra a člověka) proč mi to jen něco připomíná? Rozhodně o řadu hvězdiček lepší jak západní verze. Perfektní příběh, zvraty a animace.