Bart

Bart

Petr Bartoš

okres Karlovy Vary
CSFD

homepage

Skype: petbar22

312 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 6.8.2018  01:18
    27. den (1957)
    **

    27. den je typickým příkladem skutečnosti, kdy americké propagandistické filmy prohrávaly s filmy z druhé strany. Zatímco filmy východního bloku pracovaly s jednoduchými, ale věrohodnými a lidem blízkými tématy, americké filmy často pracovaly se sci-fi tématy, které vybízely k filozofickému zamyšlení nad smyslem existence lidstva. Hloupé, patetické a nevěrohodné repliky, které dnes spíše vybízejí k úsměvu, zahrál Jirka Voskovec opravdu bravurně, stejně jako kolegové, kteří měli sehrát potřebnou milostnou dějovou linku a potřebnou rebelii sovětského vojína.

    • 6.8.2018  01:02

    Čechovův Strýček Váňa utrpěl nejednou a filmová adaptace Franchota Tonea se postavila do fronty. Ani skvělý herecký výkon Jiřího Voskovce nemohl zakrýt zakrnělý scénář, který se na jednu stranu precizně držel divadelní textové předlohy a na druhou stranu režisérské vedení pobízelo k přísně civilním hereckým výkonům v divadelních dekoracích.

    • 6.8.2018  00:52
    Byl jsem obviněn (TV film) (1955)
    ***

    Příchod Voskovce do Spojených států po roce 1948 a jeho obvinění z přisluhovačství komunismu je bezesporu zajímavé téma pro tento seriál. Nicméně se jedná o velice povrchní ztvárnění příběhu, které je završené ještě méně věrohodným popisem práce vyšetřovací komise, která se v tomto případě údajně nechala přesvědčit patetickým hereckým výstupem Jiřího Voskovce.

    • 5.10.2017  11:59

    Filmy Soukromý život Alžběty a Essexe a Panenská královna jsem viděl hned po sobě, takže se neubráním srovnání. Především mi přišlo líto, že Bette Davis pojala tuto postavu herecky v každém filmu jinak. Mohu to svést na autorské pojetí a režijní pokyny, ale jistě ona sama měla při tvorbě postav své slovo a leccos si mohla přidat sama. V prvním filmu hraje 29letá Davis 66letou královnu, mimochodem ještě docela dobře vypadající, jako zamilovanou puberťačku válející se s Essexem na schodech. V Panenské královně ztvárnila 47letá Bette Davis 50letou královnu jako kulhající stárnoucí vzteklou čarodějnici s buranským chováním. Nicméně u tohohle filmu musím ocenit především propracovaný scénář, vtipné dialogy, krásné kostýmy a odvahu tvůrců pracovat i s exteriéry, na rozdíl od předchůdců. Jsem rád, že ještě v padesátých letech nemusela Alžběta nutně vypadat jako Cate Blanchett nebo Rachel Skarsten.

    • 16.5.2015  18:05

    To, že v době 70. výročí konce 2. světové války hraje tradiční zahajovací koncert Pražského jara poprvé německý orchestr, je zřejmě jistá symbolika a gesto smíření. Nicméně provedení Severoněmeckého symfonického orchestru bylo pro mě otřesné. Nehledě na všeobecnou spokojenost publika. Má vlast byla neskutečně utahaná a někteří hráči orchestru byli v určitých partech nejistí. Po loňském velkolepém a živém pojetí České filharmonie a Jiřího Bělohlávka je tohle neskutečná ostuda.

    • 11.10.2014  01:46
    Tomáš a hvězdička (TV film) (1982)
    **

    Dětská moralita, skvěle beztrikově zvládnutá s profesionální pomocí loutkoherecké skupiny ČST, mohla přesvědčivě působit jen v roce svého vzniku. Po obsazení Antonína Kaly do ústřední záporácké role seriálu Létající Čestmír už tahle inscenace těžko mohla nějaké dítě přesvědčit, že to Tomáš s tou ekologií myslí vážně.

    • 14.2.2014  11:50

    Nepříjemně depresivní film doprovázený otravně monotónní hudbou mě utvrdil v tom, že další Tarrovy režisérské exhibice si nechám ujít. Zvláštní představa o apokalypse, ať už v režisérově pojetí, nebo v představě souseda hlavních postav. Nebyla snad jediná denní činnost, která by mě neiritovala, obvzlášť když se opakovala pátý den. Film si budu hodně dlouho pamatovat a nebude to rozhodně spojené s příjemným zážitkem. Jedna hvězda pro film, zbytek je pro mě za výdrž.

    • 23.1.2014  11:11
    Život je boj (TV seriál) (2013)
    ***

    Zdánlivě nenápadný, přesto výrazný projekt HBO, který by si zasloužil plnohodnotnou sezónu o 24 kratých epizodách, místo stávajících šesti. Příběh zaměstnanců oddělení následné péče. Hlavní hrdinka obtloustlá a neatraktivní sestra Dawn ze zoufalství udržuje beznadějný intimní vztah s latentním homosexuálem staničním bratrem-sestrou Patsy. V případě tohoto seriálu se HBO opravdu s ničím nemaže. A tak se v jedné epizodě řeší lidský výkal, který zanechal na křesle jeden z pacientů, v jiné zase orální sex, kteří provozují stařečci na oddělení nebo anální hrátky, které Dawn praktikuje se svým teplým přítelem. Getting On je opravdu plný zajímavých excentrických charakterů. Celému seriálu podle mého názoru vévodí herecký výkon Laurie Metcalf jako doktorky Jamesové, neúspěšné kariéristky, která by ráda prováděla výzkum čehokoliv, lidskými výměšky počínaje, pohybovými schopnostmi severských Evropanů konče. Britský originál jsem neviděl, ale po první sezóně je pro mě americká kopie slušný průměr.

    • 22.7.2011  00:50
    Nevinnost (2011)
    **

    Nevěřil jsem jim ani slovo. Podle mého názoru naprosto chybné obsazení a úděsně zahraný. V celém filmu jsem nenašel jedinou postavu, která by mi byla alespoň trochu sympatická a ta zrzavá děvočka mi lezla na nervy už od začátku. Ačkoliv mám Aňu celkem rád, tady mi připadalo její klasický jalovo-civilní herectví úplně mimo. Tohle má do psychologického filmu hodně daleko.

    • 8.7.2011  22:19
    Špičák (2009)
    *****

    Absolutní úlet a totální úchylárna, místy na hranici perverzní pornografie. Přesto bych řekl, že se celé KV divadlo bavilo, včetně mě. Co je to kunda, klávesnice a zombie si budu pamatovat dlouho.

    • 2.7.2011  01:47
    Jana Eyrová (2011)
    *****

    První zpracování románu ze všech, které jsem viděl, kterému se podařilo podchytit realistické prvky toho vyjímečného díla pozdního romantismu a maximálně potlačit lacinost a podbízivou dojemnost, kterým se pochopitelně Bronteová ve své době nemohla zcela vyhnout.

    • 11.5.2011  08:27
    Faust (1926)
    *****

    Murnauův Fast je pro mě vrcholem němé filmové tvorby. Podle mě se jedná o maximum, co se v té době dalo němým obrazem vyjádřit. Skvělá kamera, vynikajícím způsobem provedené triky, dokonalé masky a líčení, herecké výkony i výprava. Ani patetický závěr s označením lásky jako spásou lidstva mi nezkazí celkový dojem.

    • 14.2.2011  10:11

    V době kdy Mandlová herecky dozrávala a v Protektorátě dostávala ty nejlepší role, zahrála si v reichu v dost slaboduché komedii, jakých se točily desítky a ve kterých v Čechách hrála v polovině třicátých let. Herecky se však neměla za co stydět. Dobře zapadla do průměru. Její vcelku plynná němčina mě překvapila.

    • 4.2.2011  00:06

    Zanussi a jeho další velké morální dilema. Hrdina pochází z rodiny vyvrhelů a stydí se za to. Sestra je trhlá excentrička, otec těžký alkoholik, matku má bůhvíkde a o rodinu se stará zahořklá tetka. Stará barabizna je plná skříní a v každé z nich je nějaký ten kostlivec. Rodina ho potřebuje... Po těžkopádné prvotině Struktura krystalu je tohle svěží a vyzrálé dílo, kterému dominuje především skvělý herecký výkon Maji Komorowské, se kterou Zanussi od té doby hodně často spolupracoval.

    • 1.1.2011  05:17
    Silvestr hravý a dravý (TV pořad) (1978)
    *****

    Zřejmě patřím mezi ty, kteří mají radši "socialistická hudební čísla", než stupidní vulgární zábavu Pavly Tomicové, Tomáše Matonohy (letos na dvou kanálech) a spol. Když v loňském roce zařadila ČT do vysílání první silvestrovský pořad s Vladimírem Menšíkem, bylo to jako pohlazení po duši. Na letošní silvestrovskou noc jsem se těšil především díky druhému archivnímu silvestru. Pro mě to byla kultivovaná a vtipná zábava.

    • 18.11.2010  20:57

    Po trapném pokusu o akčního Prince dvojí krve je pro mě tenhle Harry Potter příjemným překvapením a návratem k normálu. Narozdíl od svého předchůdce má až překvapivě mnohem více svěžího vtipu a nepostrádá přiměřenou akci. Po celou dobu mě ani jednou nenapadlo podívat se na hodinky. Pro mě film splnil ten nejzásadnější účel - navnadit na závěrečné finále.

    • 15.11.2010  23:01

    Zklamání pro ty, kteří čekali špínu. Zklamání pro ty, kteří čekali nějakou pikantní ochutnávku z chystané vzpomínkové knihy Jiřiny Švorcové, kde prý "nenechala na nikom, kdo si to podle ní zasloužil, nit suchou". Zklamání pro ty, kteří čekali, že budou herečtí kolegové házet na Švorcovou špínu. Dokument rozhodně není obhajobou ani pranýřem Jiřiny Švorcové. Jeho jediným účelem bylo přilákat diváky k obrazovce na herečku, která se již léta "nesmí" objevit ve filmu ani v televizi. Druhotný účel byl upozornit diváky na chystané odvysílání seriálu Žena za pultem na Barrandově. Oba účely dokument snad splnil, nicméně výpovědní hodnota je malá. Dokument o životě této herečky bych čekal spíš od České televize (natočenou 13. komnatu s J. Švorcovou ČT odmítla od dodavatelské firmy odkoupit a odvysílat, prý "z ideologických důvodů" - demokracie 21. století).

    • 11.11.2010  09:46
    Dogville (2003)
    *****

    Film o člověku. O tom, jaký je. O jeho kladech a především záporech. O lidské aroganci, strachu, nadutosti, sebeklamu, lži, pomstychtivosti. Městečko Dogville, ulice Elm street - noční můra každého z nás při pohledu do zrcadla. Film s morálním poselstvím, ale bez uspokojivého závěru. Někdo by řekl divadlo. I tak by se dal film možná stručně charakterizovat. Nicméně jisté prvky nedivadelnosti dělají z toho díla film. Především jsou to vynikající herecké výkony, které jsou přísně civilní a ze kterých je vidět pevná a nekompromisní ruka Larse von Triera, který si dal veliký pozor, aby někteří z herců nezacházeli při svých výkonech do teatrálnosti. Ostatně prostředí jednoho ateliéru a chudá dekorace, za kterou by se stydělo i chudé české oblastní divadlo, by k tomu mohly svádět. A propos dekorace. Buď došly těsně před natáčením Trierovi peníze, nebo to byl záměr. Samozřejmě že záměr. Proč tahat do ateliéru psa, když si ho můžu nakrestlit na zem. Ostatně nakreslený pes mi kost, na který zbyl kousek masa, nesežere. Proč shánět keře angreštu a zasvinit ateliér hlínou, když může Lauren Bacall okopávat tvrdou podlahu ateliéru ohraničenou bílou křídou. Na co pořizovat u domů stěny a dveře, když je můžou herci pantomimicky naznačit. Zvuky a jejich použití. Další genialita tohoto díla. Zatímco herci chodí po ateliéru, otevírají a zavírají neexistující dveře, zvuky jsou reálné - vrzající půda pod nohama, zaklapnutí zavíraných dveří, zvuk motyčky okopávající keře angreštu... Pro mě je tohle vynikající, ucelené, krutě reálné, formou chudé, ale obsahově dokonalé filmové dílo. Šup s ním do topky ;-)

    • 6.7.2010  11:33

    Skvělý režijní počin E. Esteveze, který nestojí ani tak na jeho samotné režii, jako spíš na hereckém výkonu mladého herce a na výkonu pečlivě vybraných představitelů dalších rolí (M. Sheena a K. Bates). Na mě osobně film hodně zapůsobil a proto nemohu hodnotit jinak. Jedná se o komorní, vysloveně herecký (ale ne ukecaný) film.

    • 2.4.2010  09:32

    Oskar® za nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli? WTF..? Pravdou je, že jsem ostatní nominantky zatím v akci neviděl a že jsem viděl Sandru Bullock asi poprvé hrát, ale pro mě to byl standartní ničím neoslnivý herecký výkon. Nicméně předpokládám, že akademici byli stejně překvapeni jako já, že Sandra umí také hrát. Příjemný (ne kýčovitý), zajímavý (ne zbytečně dramatický) a odpočinkový (ne nudný) příběh.

    • 8.3.2010  17:23
    Avatar (2009)
    *****

    Upřímně řečeno, na Avatara se mi moc jít nechtělo. Už jen kvůli všeobecné hysterii kolem filmu. Opakoval bych už jen to, co bylo tolikrát řečeno o technické dokonalosti a absenci zajímavého a nápaditého příběhu. Nicméně musím ocenit několikaletou práci Jamese Camerona (když už to neudělali akademici) a dát plný počet.

    • 28.1.2010  11:54
    Kvůli mně přestane (TV film) (1982)
    ****

    Hvězda navíc za skvělý výkon Jan Teplého v roli alkoholika. Vedlejší role - nejlepší výkon ze všech.

    • 27.1.2010  07:55

    Na svou dobu vynikající vizuální dílo podpořené nadčasovou hudbou nedoceněného génia ruského hudebního modernismu Dmitrije Šostakoviče. Přestože je Křižník Potěmkin ryze levicově orientovaný film, dokázal se v něm Ejzenštejn oprostit od laciné proleninovské agitace a soustředil se jak na vykreslení historických událostí roku 1905, tak na vyobrazení síly a nezdolnosti davu. Vrcholem a zároveň asi nejdiskutovanější částí filmu je masakr na Oděsském schodišti. Všechny naturalistické scény, jako davem ušlapaný chlapec, zastřelená matka s chlapcem v náručí, kočárek s dítětem řítící se po schodech mezi mrtvými těly, se mi na dlouhou dobu vryjou do paměti.

    • 1.1.2010  02:14

    Po trapném Silvestru na Nově a ještě trapnějším na pomalu upadající Primě je tohle balzám na duši.

    • 30.12.2009  00:02

    Typická oddechovka s odporným americkým potleskem na konci filmu.

    • 7.11.2009  00:22

    Tak jednoduchý, povrchní a odfláknutý film bych od E. Schorma opravdu nečekal. To vše bylo završeno trapnými hereckými výkony Brejchové, Kačera a Brodské.

    • 23.10.2009  09:19

    Musím říct, že filmy, u kterých ještě ani v třetině nevím, o čem jsou, ve kterých se dvě postavy pět minut baví o něčem, o čem já nemám ani páru, mě neuvěřitelně rozčilujou. Každopádně tohle byl zajímavý námět, proměněný v průměrný doják. Hlavním kladem filmu je rozhodně vedlejší herecké obsazení, plné neokoukaných tváří, méně už tak obsazení hlavní role. Přiznám se, že Smithův stále konstantní trpitelský výraz v obličeji okořeněný občasnou glycerinovou slzou a stále stejná poloha hlasu už mě na konci filmu nudily, ne-li přímo sr..y. Agent Jay nebo detektiv Mike Lowrey, to jsou role, které Willovi sluší. Ale do filmů, které mají potenciál prověřit skutečný herecký talent, bych se příště na jeho místě raději nepouštěl.

    • 22.10.2009  11:58
    Obraz (TV film) (1964)
    *****

    Scénu s věšením obrazu použil už Vladimír Slavínský ve své komedii Poslední mohykán. Blažena Slavíčková si zopakovala roli služky. Starého nerváka skvěle zahrál Vlastimil Brodský.

    • 2.10.2009  22:31

    Za zemřelého Jana Valáška musel film dokončit Karel Kachyňa. Nakolik to filmu prospělo, těžko soudit. Každopádně film nevybočuje z řady českých komedií té doby.

    • 24.7.2009  00:38
    Až na krev (2007)
    *****

    Neokoukaný herci v čele se skvělým D. Day-Lewisem v chladném a syrovém příběhu podle Uptona Sinclaira. Za zmínku rozhodně stojí hudba. Především ta použitá. Když na mě během filmu vybafla optimistická třetí věta z Brahmsova houslového koncertu, nevěřil jsem. Musím ale uznat, že sedla jak p....l na hrnec. Pro mě jasná volba. Za pět.

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace