Recenze (221)
Zrození šampióna (2009)
Oskar® za nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli? WTF..? Pravdou je, že jsem ostatní nominantky zatím v akci neviděl a že jsem viděl Sandru Bullock asi poprvé hrát, ale pro mě to byl standartní ničím neoslnivý herecký výkon. Nicméně předpokládám, že akademici byli stejně překvapeni jako já, že Sandra umí také hrát. Příjemný (ne kýčovitý), zajímavý (ne zbytečně dramatický) a odpočinkový (ne nudný) příběh.
Avatar (2009)
Upřímně řečeno, na Avatara se mi moc jít nechtělo. Už jen kvůli všeobecné hysterii kolem filmu. Opakoval bych už jen to, co bylo tolikrát řečeno o technické dokonalosti a absenci zajímavého a nápaditého příběhu. Nicméně musím ocenit několikaletou práci Jamese Camerona (když už to neudělali akademici) a dát plný počet.
Tak se ptám - Kvůli mně přestane (1982) (epizoda)
Hvězda navíc za skvělý výkon Jan Teplého v roli alkoholika. Vedlejší role - nejlepší výkon ze všech.
Křižník Potěmkin (1925)
Na svou dobu vynikající vizuální dílo podpořené nadčasovou hudbou nedoceněného génia ruského hudebního modernismu Dmitrije Šostakoviče. Přestože je Křižník Potěmkin ryze levicově orientovaný film, dokázal se v něm Ejzenštejn oprostit od laciné proleninovské agitace a soustředil se jak na vykreslení historických událostí roku 1905, tak na vyobrazení síly a nezdolnosti davu. Vrcholem a zároveň asi nejdiskutovanější částí filmu je masakr na Oděsském schodišti. Všechny naturalistické scény, jako davem ušlapaný chlapec, zastřelená matka s chlapcem v náručí, kočárek s dítětem řítící se po schodech mezi mrtvými těly, se mi na dlouhou dobu vryjou do paměti.
Silvestr na přání aneb Čí jsou hory Kavčí (1977) (pořad)
Po trapném Silvestru na Nově a ještě trapnějším na pomalu upadající Primě je tohle balzám na duši.
Mystery, Aljaška (1999)
Typická oddechovka s odporným americkým potleskem na konci filmu.
Vlastně se nic nestalo (1988)
Tak jednoduchý, povrchní a odfláknutý film bych od E. Schorma opravdu nečekal. To vše bylo završeno trapnými hereckými výkony Brejchové, Kačera a Brodské.
Sedm životů (2008)
Musím říct, že filmy, u kterých ještě ani v třetině nevím, o čem jsou, ve kterých se dvě postavy pět minut baví o něčem, o čem já nemám ani páru, mě neuvěřitelně rozčilujou. Každopádně tohle byl zajímavý námět, proměněný v průměrný doják. Hlavním kladem filmu je rozhodně vedlejší herecké obsazení, plné neokoukaných tváří, méně už tak obsazení hlavní role. Přiznám se, že Smithův stále konstantní trpitelský výraz v obličeji okořeněný občasnou glycerinovou slzou a stále stejná poloha hlasu už mě na konci filmu nudily, ne-li přímo sr..y. Agent Jay nebo detektiv Mike Lowrey, to jsou role, které Willovi sluší. Ale do filmů, které mají potenciál prověřit skutečný herecký talent, bych se příště na jeho místě raději nepouštěl.
Obraz (1964) (TV film)
Scénu s věšením obrazu použil už Vladimír Slavínský ve své komedii Poslední mohykán. Blažena Slavíčková si zopakovala roli služky. Starého nerváka skvěle zahrál Vlastimil Brodský.
Naše bláznivá rodina (1968)
Za zemřelého Jana Valáška musel film dokončit Karel Kachyňa. Nakolik to filmu prospělo, těžko soudit. Každopádně film nevybočuje z řady českých komedií té doby.