Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Horor
  • Akční

Recenze (758)

plakát

Murder Is Easy (2023) (TV film) 

Mám ráda slečnu Marplovou (Vraždit je snadné S04E02, 2009), ale není dobré, když ji do nějaké detektivky od Christie naroubují násilím (to třeba funguje pěkně v Sittafordské záhadě, ale tady ne). Vznikl tam sice fajn příběh, ze kterého dýchá stará dobrá Anglie plná nevinných vražd a i herci jsou bez chyby, ale... chvíle, kdy někdo natočil příběh série nehod ve Wychwoodu, tak jak to napsala Agatha, měla očividně přijít až v roce 2023, zde. A navzdory násilné úpravě jiného druhu (která byla rušivá jen na začátku, pak už se to dalo) je toto věrná adaptace, které tleskám a nechápu nízké hodnocení. A jdu si to znovu přečíst, protože postava vraha je zde skutečně úžasná.

plakát

Sanditon - Série 3 (2023) (série) 

Třetí řada není dokonalá, ale protože završí vše z předchozích dílů a téměř každý se dočká svého rozhřešení, je DOST dobrá. Závěrečný sprint hlavní dvojice mi lehce připomněl svízele Anne Elliot, kde se také nastřádala taková kupa nedorozumění a ztraceno v překladu, že se zdálo být téměř nemožné, aby mohli dojít svého štěstí.

plakát

Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství (2022) 

Půjdu zřejmě proti proudu, ale oproti předchozím Grindelwaldovým zločinům (kterým jsem dala 3*, vím, ale jsem holt útlocitná) mi to přijde jako odražení se ode dna a jsem tak nějak spokojená, že se to má šanci zase vyšvihnout do výšin. Buďme optimisti! Samozřejmě, že přeobsazení role hlavního záporáka udělalo své. Jasně, že to Mads hraje jinak, po svém, ale líbil se mi, respektive, věřila jsem mu to. Co mi pořád přijde úsměvné, jsou Grindelwaldovi poskoci, kteří vypadají, jako kdyby si hromadně zašli na botoxové vylepšení a teď se jim na tváři nemůže usadit nějaký pořádný výraz.

plakát

Grand Prix (2022) 

Ostravské Minikino nepraskalo ve všech švech, přesto jsme dali dohromady suitu, kde se každý smál jinde a jeden pán občas zachrochtal, takže pocit sounáležitosti tam byl. Po této sociologické vsuvce bych už jen ráda dodala, že mě Grand Prix bavilo od začátku do konce, občas jsem měla příjemné dežaví z Kober a užovek a celkově mi přišlo, že si kluci sedli. Každá postava je dobře jetá (ta Tánina teda sjetá :D), ale hlavně skvěle zahraná. Top všeho je dvojjazyčná hádka mezi Štětkou (Kozub) a tou francouzskou věstonickou Venuší, to mi vhrkly slzy od smíchu. Sečteno podtrženo to vidím na kvalitní 4*, ale jak tu vidím 64 %, tak zkrátka musím jít výš.

plakát

Národní házená (2022) (seriál) 

Proč si to děláš, máš tohle zapotřebí?? Mumlám si a snažím se přepnout vnitřní jukebox na proboha jakoukoli jinou píseň než “Sny o tygří lady”, což se naštěstí vzápětí podaří a ke ztrátám na životě tedy nedojde. Malé městečko, obyčejní lidé, kteří v devadesátkách zažili svou chvilku slávy v pochybném (sorry) sportu. Stárnou. S počtem ztracených iluzí se šourají životem stále pomaleji, až jednou mají šanci vrátit se na výsluní. Každý za tím vidí jinou příležitost, což je fajn a odráží to, že štěstí někdy leží v úplně obyčejné věci (jako je rychlovarná konvice zum Beispiel :).  Asi nejpřirozenější je role tělocvikáře, postracha všech počítačů (byť zrovna tohle je hodně karikatura), kterého s přehledem ztvárnil Martin Pechlát. Všichni psali, že po třetím díle se to rozjede. Kecali, ale možná jsem měla jen opožděné botanické hodiny, to se může stát. Zkrátka ve finále to bylo z nuly na sto a já tu asi pravidelně budu přehazovat hodnocení mezi 3* na 4*, protože mi tu chybí detailnější možnosti hodnocení. Co mě potěšilo, byly drobnější herecké příležitosti pro ostravskou KSA, Vladislav Georgiev coby adept na gólmana a Josef Kaluža jako Herr Baďura z kraje, vielen Dank!

plakát

Sanditon - Série 2 (2022) (série) 

Myslím, že (minimálně po prvním díle) to výstižně pokryl TroiMae. Otázka zní, chci se na to dívat? Scénáristi mě opět vytočili a to už vůbec nemluvím o tom, co řekne nějaká ta sněhová vločka, až se nadšeně vrhne po zkouknutí tohoto seriálu na knihu Sanditon od Jane Austen... ta bude čučet minimálně hodinu do prázdna, možná týden bude knihu namátkově otvírat na různých kapitolách... a stále nechápajíc, nastreamuje nám svůj názor, bez kterého netuším, jak doteď můžeme existovat. ___ Edit: bohužel se zdá, že ráda zaujmu stanovisko, jen abych ho o krátkou chvíli později vyvrátila. Tím nemyslím, že bych se sekla v tom odhadu na mladou dámu, která se teď pustí do čtení skutečného Sanditonu, ale sekla jsem se v sobě. Nicméně mě utěšuje to, že i hlavní postavy spolu s vedlejšími se tu sekly ve svých pocitech, udělaly splašená rozhodnutí a pěkně se v tom vymáchaly, než přišel THE END.

plakát

Smrt na Nilu (2022) 

„Z knižní předlohy bylo pozměněno hodně postav, aby film mohl mít menší obsazení a byl méně zmatený.“ Čili to znamená, že z dobře napsané detektivky, kde každá postava měla svůj smysl a důvod, udělali fantastický reklamní shot (oukej, trochu delší shot) o Egyptu, který teda pochopí každý ajsíkjů pozitiv či negativ. A to je asi tak všechno, co by se dalo k Branaghově Smrti na Nilu napsat bez použití invektiv. Je velká škoda, když si člověk během té delší reklamy na cestování uvědomí, kolik peněz do toho muselo být nalito a přitom to nikdo z fanoušků detektivek neocení. Dnešní diváci si jen pomyslí, že Agatha musela na něčem frčet a ti starší/konzervativní/já zapláčou. Přitom zajímavě a novátorsky se Christie zpracovat dá, dokázala to na několika sériích Sarah Phelps (Až tam nezbyl žádný, Zkouška neviny, Vraždy podle abecedy), tak doprčic Kennethe, vydej se už prosím prznit nějakého jiného autora, díky moc.

plakát

The Stranger in Our Bed (2022) 

To je těžké, když hned na začátek dají závěrečnou scénu o zahradničení, tak zkrátka stejně, ať už pak vidíte co vidíte, myslíte jen na zahradničení. Příběh nebyl špatný, ale díru do světa neudělá.

plakát

Tři Tygři ve filmu: JACKPOT (2022) 

Nebojme se toho a pojďme do plných! Když jsem včera viděla ostravské kino Luna plnící se nejrůznějšími typy a hlavně věkové kategorie, které bych tam nečekala, říkala jsem si, co to bude. Průšvih nebo úspěch? Povede se z improvizačních pětiminutových skečů dosáhnout na celovečerák? Podle mě se jim to povedlo, po celou dobu jsem se bavila a některé fórky možná vstoupí do historie (nepůjdu radši teď nějakou dobu na jakoukoli křížovou cestu, bo...). Scénář, postavy, animované vsuvky, akční scény, všechno bylo vymazlené tak, až se jeden skoro plácal po rameni za tvůrce z toho, že se dívá na český film, za který se nemusí stydět. A nebo jsem jen podjatá ovlivněná fanynka, jejímuž hodnocení nepřikládejte vůbec žádný význam ;-).

plakát

Cruella (2021) 

Bylo nebylo. Prodejci šicích strojů třeli bídu s nouzí a zoufale přemýšleli, jak zvýšit prodej*. A tu jim zcela náhle svitl Disney a začala velkolepá, módně hudební, lehce madly show, která kupodivu nebyla tak dlouhá, jak se při pohledu na stopáž zdálo. Očekávání jsem neměla žádná, jen jsem přemýšlela, kdo je cílovka, když je tu opět 12+ a koho nadchnou digi dalmatini. Takže se uchýlím k spolehlivému bodu, hereckým výkonům, které neměly chybu, kam až mé oko dohlédlo. Když vidíte herce, kteří odvedou kvalitně svoji práci, byť je příběh jakýkoli, musíte jim tleskat. Interiéry, exteriéry, ♥ Londýn ♥ taktéž na výbornou. A recenzentům, kteří píší o předvídavosti děje bych doporučila, aby svým talentem nemrhali zde, ale šli raději pomoct meteorologům hádat počasí. Suma sumárum to vidím na něco mezi 3 a 4, dnes se přikloním k vyššímu hodnocení, protože ve mně ještě rezonuje soundtrack. *Tímto místopřísežně prohlašuji, že svoji ďábelsky rychlou mašinu jsem si pořídila ještě před zhlédnutím tohoto filmu, na sklonku úžasného roku 2020. Spřátelujeme se pomalu, bo respekt.