Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (2 509)

plakát

Sebevražedný oddíl (2021) 

James Gunn utržený ze řetězu a Sebevražedný oddíl přesně tak, jak měl vypadat. Tohle jsme všichni chtěli vidět už napoprvé. David Ayer tam vsadil na vážnější notu a temnější vizuál, což se ukázalo jako slepá kolej. James Gunn v druhém pokusu ukázal, že umí udělat třeskutě zábavné a nahláškované týmovky. Stále se avšak pohybuje na samé hraně toho, co mu ještě sežerete a odpustíte. Často i hodně za touto hranou. Jako celek to ale funguje perfektně. Vizuálně i herecky velmi povedené a až do konce si Sebevražedný oddíl udrží nastolené tempo. Škoda, že to v kinech brutálně propadlo. Podobná nadsázka je potřeba nyní více než kdy jindy.

plakát

Bostonský případ (1968) 

Filmové zpracování známé kauzy bostonského sériového vraha, které ani po letech neztrácí nic na svém originálním vizuálním zpracováním. Do syta si zde užijete splitscreen metody, kterou bych v 60tých letech opravdu tolik nečekal. Pravděpodobně šlo o velkou novinku a tvůrci se zde opravdu vyřádili. Dějově se většina filmu nese ve formě policejního vyšetřování a hledání vraha. Finále si pak pro sebe ukradl Tony Curtis, který mistrně ukázal psychologický profil chyceného vraha.

plakát

Expedice: Džungle (2021) 

Očekávání od Jungle Cruise nebyla prakticky žádná a tak jsem si tuhle veskrze průměrnou dobrodružnou blbinku poměrně užil. Na přepálený digi vizuál si člověk celkem rychle zvykne a ono to vlastně nevypadá ani zas tak zle. Emily Blunt je dostatečné zlatíčko a Rock má dostatečné charisma na to, aby podobnou věc dokázali v pohodě utáhnout. Docela se mi líbila i mystika do příběhu zakomponovaná. Jenom si trošku nejsem jistý na koho tady Disney cílí. Protože Plemons jako docela drsný nácek a Edgar Ramiréz jako závan minulosti do této dětské dobrodružné fantasy vnáší poměrně temnou notu, která dělá s Jungle Cruise pro mladší publikum podle mě docela drsnou podívanou.

plakát

Rychle a zběsile 9 (2021) 

Opět je to šílená kravina, která se dějově i formou akčních scén posouvá stále dál za hranice absurdna. Vin Diesel to tahá všechno na ''rodinu'' a na city. Každý díl si tak musí vycucat nějaké postavy z minulosti. Bohužel mu tady pak zůstává nesourodý mix těch méně zajímavých postav, které mu zbyly. Musel se už poohlédnout i na cast méně povedené Tokijské jízdy. Furt to sice odsýpá a jako odreagování, u kterého člověk může vypnout to stále může být použitelné, ale s původní sérií už to nemá nic společnoho. Kvalit těch ''tranzitních'' dílů to nedosahuje a nové postavy nejsou vůbec tak zajímavé a charismatické. Nejlepší je deváté Rychle a zběsile při flashbacích do minulosti (nástup na sprint za remixu Breathe od Prodigy), ale to jsouz bohužel krátké epizodky. Vin by se měl vrátit ke kořenům.

plakát

Rytíři spravedlnosti (2020) 

Všechno co ruce a nohy má z toho nejlepšího, co Dánsko herecky/filmařsky nabízí se sešlo zde u Rytířů spravedlnosti a je z toho parádní podívaná. Herecké hvězdy tvoří velice nepravděpodobně poskládaný tým, který se rozhodne, že zničí jeden z motorkářských gangů operujícíh v Dánsku. Je to opět mix třeskuté komedie a velmi vážného dramatu, který Mads Mikkelsen opět posouvá na vyšší level. Hodně originální a povedená evropská produkce.

plakát

Cruella (2021) 

V mých očích trošku zbytečný Disney origin. Asi by mě nenapadlo, že zrovna Cruella se dočká svého originu. Ještě hranou formou. Nutno dodat, že určité aspekty filmu snesou hodně přísné měřítko. Například herecké obsazení je naprosto přesné (obě Emmy i Cruelly nohsledi, kteří zde dostávají poměrně dost prostoru) a vizuálně je to velmi nápadité. Bohužel jsou některé vizuální efekty hodně vidět. Až mi to tam nesedí a vyloženě i vadí. Například digitální psi. To opravdu bije do očí. Příběhově zajímavé, vizuálně nápadité, ale přesto mi finální produkt zas tolik nesedí a ničím výrazně nevyčnívá.

plakát

Chyby (2021) 

Prušinovský se Chybami pustil na trošku vážnější notu. Není to tak komediální, tím pádem ani tolik líbivé a pro masy atraktivní. V hlavních rolích také nejsou žádné známé tváře, takže nějaký divácký úspěch asi ani nemůžeme čekat. O to kvalitnější film to ovšem je. Gajdošíková i Jankovský jsou naprosto vynikající neokoukané tváře. Zápletka je hodně civilní a lidské osudy v ní vykreslené hodně uvěřitelné a všední. Takhle by to mělo  vypadat. Bavilo mě také, že se neděje žádná extremní gradace, která by měla za potřebu šokovat. Jde o hodně obyčejné ''malé'' lidské osudy obyčejných lidí. Víc takovýhle českých filmů.

plakát

Válka zítřka (2021) 

Když film s blockbusterovými ambicemi zamíří rovnou do VOD vod, tak je něco špatně. Doba je sice šílená, ale i tohle něco znamená a ano The Tomorrow War je opravdu mega propadák. Základní premisa je docela fajn a nabízí to hodně zajímavý psychologický úhel, který jde bohužel pouze po povrchu. Akce není nic moc, Chris Pratt vážnější polohu bohužel neutáhne a scénáristé se tu opravdu vyřádili ve všech možných filmových klišé. Smutné je to, že ani vizuálně to nevypadá jako film za 200+ milionů. Jako VOD výplň asi v pohodě, takových filmů vzniká přehršel. Bohužel si ale myslím, že tady se mířilo úplně jinam.

plakát

Léto '92 (2015) 

Sympatická dánská sportovní jednohubka. Velký příběh dánské sportovní historie, kdy odepisovaný fotbalový tým, který se vlastně na to mistrovství ani normální cestou neprobojoval, nakonec výpalil rybník všem favoritům a odnesl si trofej pro mistra Evropy v roce 1992. Bohužel tomu něco chybí. Čekal bych, že by to všechno mohlo být velkolepější, osudovější a celkově zajímavější. Velkým tématem je totiž postava trenéra, kterou stvárnila dánská herecká hvězda Ulrich Thomseny a také vztahy uvnitř týmu a mezi trenérem a fotbalovou asociací, a proto tam zas tolik fotbalu ve finále není. Což je věčná škoda. Pro sportovní fanoušky to může být docela zklamání a pro ostatní to bude námětem asi nezajímavé. Film, který zůstal někde na půli cesty.

plakát

Žhavé místo (1990) 

Žhavé místo je veskrze průměrné až lehce podprůměrné drama/thriller o cizinci, který se dostane to jednoho amerického zapadákova a změní život velké části místního osazenstva. Nutno říci, že to hlavní, co tento film odlišuje od zbytku pelotonu danného žánru je explicitní erotický náboj o který se starají Virginia Madsen a opravdu mladá Jennifer Connelly. Kamera v těchto momentech neuhýbá a střihači se také tolik nečiní. Zbytek není nic extra zajímavého. Nic, co byste se chtěli pouštět podruhé.