Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (2 509)

plakát

Králíček Jojo (2019) 

Taika Waititi je opravdu originální režisér a já se na každý jeho kousek moc těším. Ukázal, že menší vtipné produkce jsou pro nějak jako dělané v Co děláme v temnotách nebo Honu na pačlověky. Na druhou stranu ukázal, že dokáže ukočírovat i velký Hollywoodský blockbuster ve formě třetího Thora. Teď se pouští zlatou střední cestu. Králíček Jojo je více artová záležitost, ale plná velkých hereckých jmen. Celkové hodnocení je ale hodně rozporuplné, protože na parodování nacistického režimu si vylámalo zuby už více kvalitních tvůrců a ani tady nejsem jednoznačně přesvědčen, že se to stoprocentně povedlo. Ano jsou zde velmi vtipné momenty a na druhou stranu i velmi smutné momenty, kdy už člověk skoro sahá po kapesníčku, ale celkově je to takové rozporuplné. Asi je potřeba nechat film trošku uzrát nebo mu dát ještě šanci. Tady je ta hranice hodně tenká.

plakát

Čertí brko (2018) 

Další z vánočních pohádek z posledních let, která alespoň trošku dokáže vzdorovat celkovému úpadku tohoto žánru svojí kvalitou. Každopádně mouchy se zde najdu a opět veliké, ale jinak se jedná o příjemnou pohádku s opravdu hvězdným obsazením i v menších rolích. Dále je citelně vidět, že je velmi kvalitně natočena a ani triky nejsou tolik vtíravé a poměrně kvalitní. Je vidět, že Marek Najbrt a spol moc dobře vědí, co dělají, a snažili se ten český pohádkový rybníček trošku oživit. Dle mého se to povedlo, tak nějak na půl. Já jsem se bavil.

plakát

Princezna a půl království (2019) (TV film) 

Není to špatné. Od polesdních let, kdy to úplně neklapalo je tohle příjemný posun v kvalitě a zábavnosti tradiční nové štědrovečerní pohádky. Janák natočil poměrně nekonfliktní a zajímavou pohádkou, které se na stokrát omýlanou látku kouká z trošku jiného světla. Matouš Ruml jako sedlák Honza zachrání princeznu před drakem, ale panskému dvoru se úplně nelíbí a tolik se jim nechce mu dát princeznu a půl království. Zní to trošku zajímavěji, nežli obyčejná klasika. Navíc s velmi zajímavým hereckým obsazením (jenom ten Eben mě tam nesedí). Celkově se jedná o sice průměrnou pohádku, ze které asi tradiční vánoční program nebude, ale já jsem spokojen.

plakát

Klaus (2019) 

Z čista jasna na mě na Netflixu vykoukla tahle vánoční novinka a jedná se opravdu o vynikající kousek. Bez většího PR a takováhle bomba, která by se určitě dokázala prosadit i v kinodistribuci. Lehce neokoukaná, ale přesto velmi líbivá animace dává Klausovi punc neotřelosti. Příběh původu Santa Clause originální a postavy zajímavé. Lehce šablonovité, ale opět takovým krásným způsobem tak, že se tu střídají dobře namixované zabavné, dramatické a dojemné polohy. Velké překvapení a to dokonce koketuji s plným hodnocením. Na Vánoce jako dělané.

plakát

Manželská historie (2019) 

Vztahové drama z dílny Netflixu, na které jsou momentálně pěny ódy všude kam se člověk podívá. Já úplně tak nadšený ale nejsem. Sice už jsem měl s Noahem Baumbachem čest a vím, že se v jeho filmech hodně povídá a řeší se čistě vztahové věci, ale Manželská historie mě nějak za srdíčko nechytila. Ano je to perfektně zahrané. Především Driver je výborný a u Scarlett jsem nemohl překousnout akorát účes. Bohužel mě však jejich trable nedokázaly vtáhnout do děje a tak nějak mě ta lehká absurdita a pro průměrného evropana odtažitost látky odrazovala. Škoda.

plakát

Martin a Venuše (2012) 

Roky omýlaná koncepce, kdy manželství dosáhne do bodu, kdy má jeden z manželů pocit, že se nemůže dostatečně realizovat a radikálně změní běh rodinných věcí a s tím nutně přichází komické a trapené situace, které tento nový status quo vyvolává. Nic objevného. Tady ovšem zabaleno do poměrně nenuceného kabátu s příjemným hereckým obsazením. Takže to docela odsýpá. Celkově však taková docela příjemná nuda. Výplň deštivého odpoledne nebo jako kulisa. Čistě spotřební záležitos.

plakát

6 underground: Tajné operace (2019) 

Michael Bay se vrátil a i když stále dokáže natočit kvalitní film, tak 6 underground z produkce Netflixu kvalitním filmem rozhodně není. Úvodní honička sice dokáže navnadit a ukáže, že Bay stále umí natočit kulervoucí akci se spoustou horších i lepších nápadů, ale to je ve finále všechno. Následně film klesne do břečkoidního akčního dramatu, které pravděpodobně napsal nějaký scénárista po lobotomii. Nezajímavé postavy, tupý děj, klišoidní situace a tupé finále. Ryan Reynolds se nám nějakým způsobem zacyklil do jedné herecké polohy a v té už pravděpodobně bude až do konce své kariéry, zbytek snad nemá cenu ani komentovat.

plakát

Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019) 

Já bych to neviděl tak tragicky. Přijal jsem fakt, že z kdysi kultovní série si Disney dělá svojí dojnou krávu a bude nás roky zásobit všemožnými spin-offy, rebooty a seriály z tohoto světa. V tomto světle je Vzestup Skywalkera čistou spotřební záležitostí, která dá divákovi všeho vrchovatě a ve slušné kvalitě. Mě osobně zakončení této trilogie potěšilo, jelikož nové charaktery, které předchozí dva díly výrazně tápaly a v mých očích nebyly nijak přesvědčivé, se zde dostaly očekávané katarze a mě jejich zakončení dávalo smysl. Adam Driver i Daisy Ridley jsou konečni schopni utáhnout takto monumentální produkci, zbytečně se neodskakuje do milionu vedlejších postav, je to epické a stále se něco děje. Chápu, že kdekdo by čekal víc. Ústřední záporák je opravdu slabota, finální rozhřešení se dalo udělat lépe a recyklace starých charakterů je poměrně otravná, ale nejsem žádný HC Star Wars fanoušek, takže docela chápu stav, do kterého se tato série dostala a nemůže mě to nasrat. J.J. Abrams v mých očích uzavřel docela vkusně trilogii, která byla naprosto zbytečná, ale mně se dostalo toho, čeho jsem čekal.

plakát

Irčan (2019) 

Scorsese se přesouvá na platformu Netflix a pomocí digitálních efektů si podle potřeby omlazuje svoje staré známé tváře, které s ním tvořili dějiny mafinských filmů. Zní to perfektně, ale Scorsese vytvořil důchodcovský mafiánský epos, který je opravdu ale opravdu hodně upovídaný a na ploše více něž tří hodin popisuje několik desítek let života Franka Sheerana, kterého hraje Robert de Niro. Společně a ten je společně s Joe Pescim digitálně omlazován, aby pasoval do určitých časů. V obličeji to rušivé není a člověk si rychle zvykne, jenže tělo je prostě staré a u některých trošku akčnějších scén je hodně znát, že jsou De Niro a Pesci ve skutečnosti značně starší. Příběh je inspirovaný skutečnými událostmi a herecké persony v hlavních rolích včetně Al Pacina hrají skvěle, ale v takhle rozvláklé stopáži film bohužel neutáhne divákovu pozornost. Strašně mě mrzí, že tento Scorseseho epos nemohu více ocenit, ale ve finále mi přišlo, že jsem zestárl stejně jako hlavní charaktery.

plakát

Trhlina (2019) 

Knihu jsem četl a jde o poměrně zajímavý hororový počin na lokální záležitost. Příběh podložený zajímavými fiktivními informacemi na internetu, které se prezentují jako reálné. Bohužel už i druhá polovina knižní předlohy, ve které dochází na lámání chleba, značně pokulhává limitacemi lokálního charakteru, a tohle všechno filmová podoba ještě prohlubuje. Finále tak nemá potřebnou sílu a nejde se odprostit od lokálních reálií, které hororovou látku značně limitují na to, že tvůrci sází na fiktivní podklady zakládající se na reálných událostech. Řemeslně je Trhlina poměrně zdařilá, ale dojíždí na to, že rozjezd je opravdu pomalý. Úvod je ve knize dost krátký a zde se roztahuje na více než polovinu filmu. Hororová část je posléze hodně zkrácená a zároveň ne tolik efektní a zajímavá.