Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (2 509)

plakát

Jak je důležité míti Filipa (2002) 

Jedna z nejvíce britských věcí, které jsem měl tu možnost vidět v poslední době. Kvalitní předloha z pera Oscara Wilda dává velký prostor skvělému hereckému obsazení, aby se náležitě vyřádili. Velmi svižné a velmi zábavné. Bez hluchých míst. Kvalitní a zajímavá britský romantické komedie točící se kolem vztahů vyšších vrstev Británie devatenáctého století.

plakát

Hellboy: Královna krve (2019) 

Sázka na rkový rating nevyšla a nový Hellboy je tak velmi podprůměrnou záležitostí. Co si budeme povídat, ale Neil Marshall rozhodně není del Torro a kvalit prvního Hellboye zde ani zdaleka nedosahuje. Vytratila se veškerá poetika. Pokud tedy můžeme o něčem podobném v případě Hellboye mluvit, ale všechno zde zazdilo generické CGI, nezajímavé charaktery a také casting. Harbour se snaží hláškovat, ale vůbec to nefunguje. Krve a sprostých slov je zde požehnaně, ale celkově vyznení filmu to nijak nevylepšuje. Je zde sice jedna zajímavější akční scéna a film je protkán velmi kvalitní hudbou (Royal Blood, Muse nebo Rosalia), ale mínusů je zde o poznání více nežli plusů.

plakát

Téměř dokonalý zločin (2000) 

Na první pohled je jasné, že prim zde hraje scénář a herecké výkony prakticky celého hereckého obsazení, ale bohužel to nestačí. Děj je poměrně rafinovaný a po většinu filmu není zřejmé zapojení jednotlivých postav. Cate Blanchett a Giovanni Ribisi si kradou film pro sebe, ale ani tak to nestačí na nic lepšího než sice velmi kvalitně řemeslně natočené a výborně zahrané, ale přesto velmi průměrné drama.

plakát

Spider-Man: Daleko od domova (2019) 

Zakončení třetí fáze marvelovského universa, které přímo navazuje na Endgame a tím pádem obsahuje tunu spoilerů, takže pokud jste ještě neviděli Endgame a chtěli byste, tak zde velmi obezřetně. Pokračuje naladění Spidermana na výrazně mladší publikum a jasná je i sázka na vtip, který je někdy až moc usilovný, ale celkově tahle sázka vychází. Ve Far from Home se podíváme do evropských lokací, které alespoǹ trošku ozvláštní děj. Potěší kulisy Prahy (LIberce) a další menší pomrknutí pro Čechy. Díky tomu jsou ty více než dvě hodiny příjemně strávenou blokbusterovou zábavu i přes zbytečně velký prostor pro nezajímavé vedlejší postavy z řad Parkerových spolužáků a učitelů. Výrazným plusem je pak celkové účinkování Jakea Gyllenhaala, který je prostě výborný, a pak také potitulková scéna. Opět velmi povedené řemeslo.

plakát

LEGO® příběh 2 (2019) 

Lego si do svých animáků díky licencím může přizvat téměř jakoukoli známou postavu a podle toho, tak i vypadá druhý Lego příběh. Všeho je tu tak nějak přespříliš a už to není tak svěží, jako to bylo poprvé. Děti s tím problém mít nebudou.Stále je to ohromně vynalézavé, barevné a s velkým spádem. Pro menší je tu zapojeno i Duplo a prostřihy do reálného světa a boje různě starých sourozenců. Mě to zase tolik neuspokojilo, ale chápu pro koho je tenhle vesmír stvořený. Peníze se na tom asi vydělávají krásně.

plakát

Alita: Bojový Anděl (2019) 

Nakonec to vlastně dopadlo ještě dobře. Na to jaké martýrium provázelo tvorbu Ality můžeme pokládat finální produkt jako úspěch. Osobně mi docela vadí takhle vyumělkované filmy, kde prim hrají CGI efekty a vlastně i herci jsou většiny vytvořeny vizuálními efekty. Což zde platí především pro hlavní hrdinku. Dlouho mi trvalo si na všechno zvyknout. Dále jsem čekal, že to bude trošku velkolepější, ale vlastně je film hodně civilní a osobní. Velkolepé akční scény jsou prostě nějak upozaděny a totéž se dá říci o velkých jménech v hereckém obsazení. Jennifer Connelly nebo Mahershala Ali dostávají velmi málo prostoru. Celkově jde o průměrný blocbuster cílící na mladší publikum. Kultovka z toho asi být ani nemůže.

plakát

Shazam! (2019) 

Bude to ode mě znít jako otřepaná fráze, ale já většinou od DC universa zas tolik nečekám a tady to podpořila i pro mě nepřesvědčivá trailerová kampaǹ a fakt, že Shazam míří na mladší publikum. Celkově to špatný film určitě není, ale i v rámci comicsových blockbusterů se jedná spíše o průměr. Typický origin, kde hrdine hledá sám sebe. Ještě ke všemu tady jde o dítě v dospělém těle superhrdiny. Nemůžu tak řící, že bych byl nějak unešen, ale docela solidní rodinná podívaná z toho nakonec je. Škoda, že se až tolik tlačilo na komediální stránku a Zachari Levi pro mě není takovou osobností, aby unesla celou tíhu blockbusteru.

plakát

Drsný časy (2005) 

Tohle je přesně drsný a špinavý Ayerův styl, který ve své prvotině představil jen, aby ho poté zdokonalil ve filmech jako například Patrola nebo Street Kings. Ve filmech, které proto hodnotím o stupínek lépe nežli dovádění Christiana Balea jako vyšinutého ex-mariǹáka se svým kamarádem. Neviděl jsem tady větší přidanou hodnotu. Prostě průměrné drama, bývalého vojáka, který se vypořádává se svou současnou situací hodně po svém. Jeden z těch filmů, který za týden zapomenu, ale doplnil mi Ayerovu celkovou linku. Každý někde začínal.

plakát

Útěk z Alcatrazu (1979) 

Slavný útěk z Alcatrazu, o kterém dodnes nikdo neví jestli se povedl či nikoli. Clint Eastwood v další roli důmyslného frajera, který se rozhodl vězení na skále nechat za zády a provést neproveditelné. Takový trošku Macgyver, který z mála vymyslel útěk z jedné z nejstřeženějších věznic někdejšího světa. Eastwood opět výborný a druhá polovina filmu sledující přípravy úniku hodně napínavá.

plakát

Půlnoční expres (1978) 

Síla Půlnočního expresu je v jeho naturálnosti. Velice drsným způsobem popisuje dění v Turecké věznici inspirované skutečnými událostmi. V mých očích je ale kámen úrazu to, že úplně nedokáži soucítit s útrpnou situací mladého amerického vězně. S pašerákem drog je prostě strašně těžké soucítit. Dostal trest, za to co provedl a bohužel to provedl v Turecku 60tých let. Svůj trest si zasloužil.