mandelbrot

mandelbrot

mandelbrot set

Česko

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 5.10.2014  02:23
    Zankjó no Terror (TV seriál) (2014)
    odpad!

    Morálně odpudivé dílo, prezentující destrukci jako legitimní způsob, kterým můžou společností ublížení upozornit na své příkoří a dojít pochopení ostatními. Nejen to, dokonce můžou sloužit podobně postiženým jako inspirace a dodat jim naději lepších zítřků. Nijak přitom není vysvětleno proč jsou tak extrémní prostředky nutné, nedojde k žádnému zvážení jakýchkoliv alternativ. Absentuje také zaobírání se důsledky útoků na společnost, naopak je nám stále vtloukána do hlavy absence obětí na životech (dle mého názoru vysoce nepravděpodobná) snad aby si divák neuvědomil, že hlavní postavy nejsou žádní hrdinové bojující proti opresivnímu režimu ale pouze nezodpovědní spratci, kteří pobaveně hrají vražedné hry s celým národem. Glorifikace něčeho takového nemá daleko k schvalování činů šílených střelců a lidí posílajících antrax v dopisech. Seriál se patrně chtěl vyjadřovat k hrozbám nacionalismu, těžkostem mladé generace a nerovnému vztahu Japonska a Spojených států, výsledné poselství - jakkoliv je asi nechtěné - je ale naprosto pomýlené a odporné.

    • 15.2.2011  17:12
    GANTZ (2010)
    **

    Nemít zkušenosti s předlohou tak bych tomu možná ty 3* dal, protože Gantz nabízí poměrně originální a velice atraktivní koncept a Kei Kišimotová v bojovém oblečku je za rovných 100 bodů. Budu-li ale srovnávat s mangou (což bych tedy správně neměl) nevychází z toho film v ostatních ohledech vůbec dobře. Sice máme přítomny klíčové elementy, ale všechno působí takovým zředěným, osekaným a často až sterilním dojmem. Nejde ani tak o úbytek násilí, nahoty a zvrhlého humoru, ale především o prokreslení charakterů hlavních postav, jak jejich normální život ovlivňuje chování ve "hře" a jak se postupně mění jejich přístup. Vlastní souboje pak nejsou smrtící pastí plnou stále bizarnějších a nebezpečnějších nepřátel, ale spíše přehlídkou neschopnosti použít zbraně proti víceméně statickým protivníkům, vůči nimž mají postavy vždy početně navrch.

    • 9.1.2011  22:25
    Sore demo mači wa mawatteiru (TV seriál) (2010)
    ****

    Na poměry anime překvapivě inteligentní a nevtíravý humor a navzdory určité přehnanosti postav a situací zanechává seriál převážně příjemně civilní dojem. To je sice trochu narušováno posledními třemi díly, které nejsou tolik vtipné a obsahují určité nadpřirozené prvky, ale i tak rozhodně palec nahoru poko.

    • 9.1.2011  22:25
    Kuragehime (TV seriál) (2010)
    ***

    Seriál je sice od začátku stylizován do novodobé Popelky a všechny postavy jsou vlastně trochu bláznivé, ale vzhledem k primárnímu zaměření na dívky vnímám jako problematické, že vlastně neobsahuje žádné pořádné ženské postavy. Na jedné straně máme neschopné otaku pošuky a na druhé amorální kariéristku (stojí za povšimnutí, že jediná zaměstnaná žena je spíše záporná postava a zaměstnanost žen je navíc přímo zmíněna v souvislosti s klesající porodností) a jediná normální žena je ve skutečnosti muž. Navíc, co se osazenstva Amamizukanu týče, tak s výjimkou Cukimi jsou to jen pitvořící se figurky a jejich popis by se dal omezit jen na fyzické vzezření a jejich posedlost. Poslední díly sice dávají tušit mírný posun v některých těchhle věcech, ale jestli k němu opravdu dojde se ze seriálu nedozvíme. Je to všechno škoda, protože v těch citlivějších momentech je Kuragehime celkem povedený seriál.

    • 9.1.2011  22:24

    Obsahově celkem standardní epizoda seriálu se všemi nezbytnými prvky včetně černé kočky, pojišťovaček a spousty vystřílené munice. Tematicky je pak opět v popředí Vashova životní filozofie a úvahy, zda je dobré lpět na ní za každou cenu, když nakonec může přinášet více negativních důsledků než těch pozitivních. Je nepochybně fajn vidět opět v akci všechny staré známé, ale celkově nejde o nic mimořádného; druhá půle sice nabídne nápaditě provedenou loupež, naproti tomu závěr je poměrně zdlouhavé čekání až Vash konečně vstane z mrtvých.

    • 9.1.2011  22:23
    Loups=Garous (2010)
    *

    Začátek rozhodně nevypadal nějak hrozivě. Nabídl množství zajímavých motivů - společnost pod neustálým dohledem kamer, výhradně umělá strava, neschopnost vnímat svět jinak než skrz obrazovku počítače, vyhýbání se přímému kontaktu s ostatními, anime jako obskurní záležitost dávné minulosti o kterou se zajímají jen podivíni a do toho všeho nějaké ty tajemné vraždy. Ani jedna ze zmíněných věcí není ale vytěžena, s přibývajícím časem film stále více připomíná reklamu na skupinu Scandal a vrcholem jsou v tomhle ohledu scény "svržení systému", které mají podobu instantní holčičí rebelie za zvuků té správné hudby. Korunu všemu tomu nasazuje odhalení finálního záporáka a jeho směšných a absurdních motivací.

    • 9.1.2011  22:21

    Inteligentní sci-fi horor odehrávající se na pomezí snu a reality ne úplně nepodobný například Paprice nebo Inception. Zdaleka ale nejde o tak precizní dílo jako zmíněné filmy. Vykreslení postav se nevyhnulo určitým stereotypům, stejně tak jejich otravné proslovy. Jedna z postav se zase zničehonic objeví jen aby sdělila klíčové informace a pak opět stejně rychle zmizí. Film také dost neobratně kombinuje dvoj a trojrozměrnou animaci, což obzvláště rušivě působí u lidí, u nichž mezi těmito módy zobrazení chvílemi přepíná. Přese všechno zmíněné ale zdařile udržuje diváka v nejistotě, zda to, co vidí, je opravdu skutečné a dokáže překvapovat a soustavně vyvolávat touhu vědět, co se doopravdy stalo. Dobře využívá metaforu s příběhem o Šípkové Růžence dávající celému filmu trochu pohádkový nádech a vše završuje fantastickým a emocionálně přesvědčivým závěrem. Pro mě osobně jedno z největších překvapení za dlouhou dobu, i přes tu spoustu nedostatků.

    • 25.12.2010  00:47
    Kami nomi zo širu sekai (TV seriál) (2010)
    **

    V jádru ne nepodobné Clannadům a podobným seriálům, kdy hlavní hrdina řeší trable a pomáhá vymítat vnitřní démony řady rozličných dívek. Rozdíl spočívá v tom, že zde k celému problému přistupuje jako k hraní galge v reálném světě. Což se překvapivě ukáže jako efektivní metoda, neboť svět seriálu se řídí stejnými pravidly a platí v něm stejné stereotypy a klišé jako v těch přihlouplých hrách (čtvrtý díl pak tu hranici mezi reálným a herním světem prakticky stírá). Divácké potěšení pak plyne ze sledování jak hlavní hrdina dokáže díky pozorovacímu talentu a podrobné znalosti oněch pravidel analyzovat situaci, "vidět, jak to skončí" a dohrát každý level (alespoň tímhle mě to v prvním díle zaujalo). Bohužel se ale celkově nejedná o nějakou uvědomělou hříčku, ty dobré momenty jsou rozmělňovány přílišným soustředěním na ony dívky (které nemohou nějak zaujmout když jde o takové stereotypní figurky), nevtipným humorem a nesmyslnými obhajobami herních světů a závislosti na hrách. Celé je to pak završeno naprosto příšerným dvanáctým dílem. Druhou sezónu už rozhodně sledovat nebudu.

    • 25.12.2010  00:46

    V kontrastu s tím, jak rozjuchaně může univerzum Haruhi navenek působit, je Zmizení vlastně dost smutným filmem. Haruhi je tentokrát spíše v pozadí (celkem logicky, když zmizela), film se točí okolo jedné z vedlejších postav a z Kjona se pomalu stává takřka Doctor Who, který má jako vesmírný údržbář plné ruce práce, aby vrátil svět do původního stavu a zachoval si při tom zdravý rozum. Děj rozvíjí některé minulé události (a možná i budoucí) a dále zamotává časovou osu a vše kulminuje ve scénách z Kjonova vědomí, ze kterých by měl Hideaki Anno radost. Vzhledem k tomu, že film přišel s určitým odstupem po druhé (a samozřejmě i první) sérii, si zasvěcený divák také může naplno užít narážky na brýle, mateřská znaménka a účesy, aniž by ho to otravovalo. Po rozpačité druhé sezóně je to pro Haruhi návrat do původní formy.

    • 25.12.2010  00:46
    Nadia: Tajemství Modré vody (TV seriál) (1990)
    ****

    Fantastické dobrodružství takřka mijazakijovských parametrů (původní námět je přímo od Mijazakiho, takže to není až taková náhoda), dalo by se říci, že je to taková Laputa pod vodou. Seriál na pozadí objevování nových světů ukazuje konflikt technologického pokroku a ničivé síly, kterou s sebou ten pokrok může přinášet a tyhle dva pohledy, nikoliv však neotřesitelné, zosobňuje v postavách Jeana a Nadii. Zároveň je nechává dospívat a vyrovnávat se s nově probuzenými city, ale také s tíhou odpovědnosti, kterou s sebou vstup do světa dospělých přináší. Vše skvěle režíruje Hideaki Anno tříbící postupy a prvky, které použije v pozdějším Evangelionu, skladatel Širó Sagisu svůj rukopis také nezapře. Byl jsem dopředu srozuměn s tím, že díly v prostřední části za nic nestojí (televizní stanice je zařadila nad plán kvůli popularitě seriálu), takže mi zážitek nijak zvlášť nezkazily (ty z Afriky jsem vynechal úplně). Spíše mám trochu problém s úplným závěrem, který sice představuje po ovládnutí vzduchu a mořských hlubin logický krok, ale svou velkolepostí snad až moc kontrastuje s prvním dějstvím a vybízí k otázce, proč onu technologii nepoužíval někdo už od začátku, když je evidentně o dost lepší a byla k dispozici. Při sledování posledních minut posledního dílu (před doslovem) ale mám stejně chuť dát maximální hodnocení, Anno má na perfektní konce skoro patent a v kombinaci s hudbou nabízí závěr skvělou emocionální tečku.

    • 6.10.2010  22:31
    Atami no Sôsakan (TV seriál) (2010)
    *****

    Japonské Městečko Twin Peaks.

    • 5.10.2010  05:48

    Jako seriál to mohlo být výborné, ale zhuštění příběhu do jednoho filmu opravdu nedopadlo dobře - výsledkem je jen sled (patrně) zásadních momentů a soubojů poslepovaných za sebe, ale zdání souvislého děje to příliš nevytváří. A omlouvat to primárním zacílením na fanoušky videorománu lze podle mě jen částečně - tahle adaptace je prostě poněkud nešťastná. Přes tyhle výtky se ale pořád jedná skvělou audiovizuální podívanou, o to více ale zamrzí promarněný potenciál.

    • 25.9.2010  00:35

    Fanservisová apokalypsa v níž nejsou záběry na detaily nevhodně oblečených/neoblečených dívek něčím navíc, ale naopak tvoří společně arzenálem zbraní a spoustou krve integrální součást seriálu. Nejlépe je to vidět v desátém dílu, který přísun jmenovaného podstatně omezí a v důsledku se stane naprosto otravným a nudným, protože o nějakou přesvědčivou psychlogii nebo propracované postavy se seriál opřít nemůže. Pochvalu zasluhuje důslednost s jakou nás autoři valí zmiňované atrakce a především vynalézavost s jakou je dokáží kombinovat - obzvláště se vybaví záběr na poprsí absorbující ve zpomaleném záběru zpětný ráz po výstřelu z pušky, čemuž předchází rychlá instruktáž, jak z oné zbraně střílet; nebo krvavý "déšť" při jízdě na motorce.

    • 25.9.2010  00:34

    Důstojné zakončení série, ale spíše než jako velké finále působí závěr jen jako další kolo. Celá hra pak jede podle osvědčeného vzorce zaručujícího maximální napětí a překvapivé zvraty, bohužel včetně Fukunagových (ne)podrazů, které už jsem vnímal jako poněkud únavné. A co se týče závěrečného obrácení některých postav, přišlo mi tohle uvěřitelnější například v závěru druhé série; na vyjádření, že to se světem snad není tak špatné, by možná stačila jen potitulková tečka.

    • 10.9.2010  20:05
    Planzet (2010)
    *

    Téměř nepřerušovaný proud klišé a/nebo motivů viděných jinde a lépe. Jediné co stojí za zmínku je překvapivě skvělé technické zpracování - pokud jde o bojovou techniku, vesmírné lodě a okolní prostředí, naproti tomu lidé vypadají většinu času divně a nepřirozeně.

    • 10.9.2010  20:05

    Záchrana Japonska za pomoci takřka všemocného utrženého sluchátka pokračuje. Zkostnatělá společnost potřebuje ke změně nějaký šok, aby se konečně dala do pohybu. Žádná zázračná jednorázová řešení ale neexistují, transformace je totiž proces. A neobejde se bez určitých osobních obětí. ____ Celý projekt Higaši no Eden je poměrně vyjímečný svou aktuální kritikou společnosti, navíc tak činí nápaditou a atraktivní formou. Cestu k řešení nebo alespoň první krok vidí v uvolnění korporátní politiky, aby mladí dostali více svobody a příležitostí k realizaci. Pokud se totiž mladá generace nechá semlít současnou praxí, nebo skončí jako NEETi, kdo jiný bude přicházet s inovativními nápady a kdo bude pracovat na starší?

    • 25.7.2010  01:46
    Paprika (2006)
    ****

    První hodinu vynikající thriller udržující diváka v neustálém pocitu nejistoty, co je reálné a co je sen. Navíc vybízí k zajímavým otázkám - chtěli byste své sny sdílet s někým jiným? nechali byste do nich někoho nahlédnout? a co když by se vás nemusel ptát? Závěrečná půlhodina, kdy se všechny sny slejí dohromady, ale naneštěstí úplně nevysvětluje, jak se to celé děje a k čemu to bude padouchům dobré. Inu na sny se holt logika aplikovat nedá.

    • 5.7.2010  02:29
    Fullmetal Alchemist: Bratrství (TV seriál) (2009)
    ****

    Skvělý temný a komplexní příběh, který ale trochu trpí rozpačitým začátkem rekapitulujícím děj shodný se starší verzí (tak do 14. dílu), relativně konvenčním zakončením a především klasickým šónenovským podáním. Bitky přerušované dlouhými proslovy a vysvětlujícími dialogy, spousta řevu a náhodných odhalení důležitých informací (např. rozšifrování skript Scarova bratra). Mít to celou dobu takové grády jako díly 19 až 26, stejně bych bez rozmyslu dal maximální hodnocení, ale seriál po rekapitulačním dílu už nikdy nedosáhl intenzity tohoto předčasného vrcholu. V těch několika dílech se padouši představí jako schopná, inteligentní a takřka nezastavitelná monstra a divák začne mít o hlavní hrdiny opravdu strach. Co se srovnání s minulou adapatací týče, má nový Alchymista asi lepší a promyšlenější příběh, ale jinak mám starší verzi raději, pravděpodobně hraje roli to, že jsem ji viděl jako první.

    • 4.7.2010  17:50
    Angel Beats! (TV seriál) (2010)
    ***

    Dojímání na hraně zákona s nadpřirozenými elementy a hlavní hrdina postupně řešící osobní strasti jednotlivých postav - typický rukopis Džuna Maedy, autora předloh k seriálům Kanon a Clannad. V Angel Beats! jsou tyhle osvědčené elementy namixovány s akcí a až groteskně nadsazenými komediálními scénami a seriál mezi jednotlivými polohami vcelku hladce přechází. V průběhu postupně odhalujeme, jak posmrtný svět vlastně funguje a proč se v něm postavy ocitly, často v rozporu s tím, jak je to prezentováné v prvních dílech, což z něj činí celkem zajímavou podívanou. Negativně se ale projevuje nízký počet epizod, kdy v druhé půli děj spěchá rychle kupředu a na kvanta postav vůbec nezbývá čas. A nepřišlo mi, že by bylo všechno dostatečně vysvětlené - např. proč byla Kanade v posmrtném světě dříve než Otonaši.

    • 4.7.2010  15:29
    Arakawa Under the Bridge (TV seriál) (2010)
    ***

    Spousta bizarních figurek a bizarních situací, ale vtipné to většinou moc není, romantické nanejvýš pro lidi z jiné planety (např. z Venuše), a ani se nejedná o nějakou sofistikovanou kritiku materialistického a individualistického přístupu k životu. Nejzajímavější jsou tak asi části, kde Kó řeší komplikovaný vztah s otcem - především v předposledním díle. Určité kouzlo tahle excentrická parta z říčního břehu přeci jen má, ale na víc jak slabé 3 hvězdičky to nevidím.

    • 4.7.2010  03:20
    Bakemonogatari (TV seriál) (2009)
    ****

    Poutavý žánrový mix, který by se dal charakterizovat asi jako konverzační komedie s psychologickými prvky a trochou nadpřirozena. Seriál je založený prakticky výhradně na dlouhých rozhovorech podpořených výrazným vizuálním podáním. Postavy obývají geometricky přesný svět jak z nějakého vektorového editoru, přesto bych neřekl, že působí přespříliš sterilně. Inteligentní a vtipné dialogy jsou zase dotvářeny barevnými přechody a mezititulky a dohromady tak tvoří specifický vizuální styl seriálu. Lze ale asi namítnout, že chvílemi to režisér přehání a občas jen ulevuje animátorům, kteří zjevně nestíhali. Dostatečnou rozmanitost zajišťuje skvělá sestava slečen, které z příběhu naštěstí nezmizí s vyřešením svého psychicko-strašidlového problému, ale vyskytují se i ve zbytku seriálu a často mají vliv na děj v dalších částech.

    • 2.7.2010  02:43
    Cross Game (TV seriál) (2009)
    ****

    Krásná baseballová pohádka, která dokáže z jednotlivé zápasy podat natolik dramaticky, že se jedná o atraktivní podívanou i pro člověka, který pořádně ani nezná pravidla. Mimo hřiště pak sledujeme převážně Aobu a Kóa, jejichž vztah je zatížen pocity viny a odpovědnosti a proto lze celkem chápat jejich vzájemnou zdrženlivost. Tihle dva mají skvělou dynamiku a je radost sledovat jejich popichování a dialogy - ať už vtipné nebo vážné. Jediné, co mi přijde diskutabilní je oddanost, s jakou se hlavní postavy snaží naplnit jeden dětský sen, často bez ohledu na sebe sama.

    • 20.2.2010  20:03

    Jedno z úskalí převodu seriálu do filmové podoby spočívá v tom, že seriál si může dovolit gradovat každou epizodu, ale ve filmu pak tyhle lokální extrémy působí rušivě pro celkové tempo. První půle tímto poněkud trpí, navíc, podobně jako u předchozího filmu, jde krácení a vypouštění děje na úkor působivosti a srozumitelnosti. K druhé půli ale nemám výhrady, je ještě o stupeň či dva monstróznější než v seriálu a nabízí stejně elektrizující zážitek.

    • 20.2.2010  20:03

    Uspěchané a zkratkovité, takže některé věci nejsou dostatečně vysvětlené a mnohé scény nedokáží pořádně vyznít. Přestože se nemůže první půlce seriálu v žádném případě rovnat, stále dokáže pomocí těch prostých hesel vhánět slzy do očí.

    • 1.2.2010  01:19

    Domácí video, které film připomíná jen vzdáleně a navíc selhává v tom jediném, co může nabídnout - prezentaci bojových scén. Nadužívání zpomalených a opakovaných záběrů ničí dynamiku a po chvíli začne akorát otravovat. A snaha o reálnější choreografii a kontaktnost soubojů ani charisma hlavních protagonistů to nezachrání.

    • 26.1.2010  23:44
    Liar Game 2 (TV seriál) (2009)
    ***

    Začátek působí jako zbytečné nastavování první série a k tomu ještě bagatelizuje její závěr. Poněkud slabší je to i s motivacemi hlavních postav pro účast ve hře. Nicméně vlastní hry a fígly, podvody a strategie sloužící k jejich vyhrání pořád skýtají slušné divácké potěšení. Horší už je to s triky pro zvyšování napětí. Byť svůj účel plní dobře, začnou po chvíli opakované a zpomalené záběry a neustálé prostřihy na tváře všech účastníků trochu otravovat. Naštěstí seriál začne být trochu zajímavější poté, co na scénu nastoupí hlavní záporačka a přenese hru do osobnější roviny. Opravdu dobrá je ale až finální hra, která dobře ilustruje hlavní myšlenku seriálu.

    • 10.1.2010  03:03

    Spousta šílených nápadů, odkazů na všechno možné a sofistikovaná hra s pravidly, stereotypy a klišé snad všech žánrů. Nicméně snaha o vtipnost je často dost křečovitá a míjí se účinkem, v prostřední části navíc seriál tak trochu přešlapuje na místě. Ke konci ale nabere děj nečekané grády a uspokojivě uzavře všechny dějové linie nahozené v předchozích epizodách, takže celek působí až překvapivě kompaktním dojmem. Mít to trochu méně dílů, asi bych ještě jednu hvězdičku přihodil. ____ Bonusová epizoda je absolutní masakr.

    • 29.12.2009  21:02

    První povídka trpí amatérským chováním teroristů a nic moc akčními scénami, na konečné vyznění to ale má jen malý vliv a možná i proto působí tahle podzápletka trochu redundantně. Druhý příběh je celkově vyváženější, ale nevyhnul se klišovitému zobrazení podlých zelených mozků a poněkud pohodlnému závěru. Ale jinak jsem vlastně spokojen, oproti Vexille se jedná o mnohem zajímavější počin.

    • 25.12.2009  23:11
    Avatar (2009)
    ****

    Obrazově úchvatná podívaná neustále překvapující detailní propracovaností každého záběru. Odhlédneme-li ale od omračujícího vizuálu, důvodů k nadšení mnoho nezbyde. Já osobně nemám problém s ekologickým podtextem nebo čitelností příběhu, ale tomu filmu schází lehkost a elegance s níž by ten vcelku jednoduchý příběh odvyprávěl. Naopak celkem těžkopádně nám sděluje některé informace (rozhovor Selfridge a dr. Augustinové o pro ně samozřejmých věcech; Jakeovy vnitřní monology), ukazuje, kdo je hodný a kdo zlý (Na'vi žijící v dokonalém souladu s přírodou, naproti tomu lidská základna vypadá jak když projíždíte Chemopetrolem; celá scéna s ničením stromu) a nakonec zachrání hrdiny polovičním deus exem. Skoro jako bych koukal na dražší verzi Agita. Zážitek ze 3D tyto námitky sice spolehlivě přebíjí (kroucení hlavou naštěstí neboří iluzi trojrozměrnosti) ale stejně se nemůžu ubránit dojmu, že je škoda, že Avatár není trochu víc než spektakulární pohádka.

    • 24.12.2009  14:18
    Umineko no naku koro ni (TV seriál) (2009)
    ***

    Hrátky s meta světy a různými možnými průběhy událostí jsou sice celkem fajn, ale přijde mi, že seriál tak úplně neví čím vlastně chce být. Nachrlí na nás velké množství postav, děje z různých časových období a spoustu nadpřirozených jevů, výsledkem čehož je jakýsi neurčitý tvar u kterého nevíte, zda se jedná o detektivku, mysteriózní horor nebo rodinné drama (to mi přijde asi jako nejlepší zařazení). Další problém vidím v postavách, je jich hodně, takže na jejich prokreslení není moc času a když už se o nich dozvíme něco více, často to není nic, kvůli čemu by vzbudili naše sympatie. Když pak někdo zemře (což se děje v průměru asi každých pět minut) nevyvolá to takřka žádnou emocionální reakci (a u tohoto žánrového mixu mám prostě problém dívat se na ně jen jako na figurky na šachovnici). Nepochybuji, že druhá série vše vysvětlí uspokojujícím způsobem, ale v půlce zanechávají mořské kočky spíše rozpačitý dojem.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace