levente

levente

levente levente

Česko


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 1.1.2019  13:49
    La La Land (2016)
    odpad!

    Sračka. 100 minut čirého utrpení. V marketingovém cancu k filmu je napsáno, že autoři mistrně balancují na hraně mezi kýčem a uměním. Ani náhodou. Je kýč od začátku až do konce. Naprosto pitomé dialogy. Nudná hudba, včetně hlavní melodie, která je vyloženě odbytá. Je to přesně to ubohé dílo, kterému se dnes říká pocta. Proč stát o umělé filmy, které rezignují na příběh? Závěr filmu je už totální podbízivost divákům, kterou nehodlám komentovat. Většinou na filmu najdu něco dobrého, tady se mi to nepodařilo.

    • 6.6.2018  12:32

    Je mi líto Aldena Ehrenreicha, protože tohle pokračování mít nebude. Přitom zrovna on jako mladý Solo neměl chybu. Scénář je chyb plný. I to by se dalo snést, ale plytkost příběhu, žádné morální či jiné poselství. Žádné dějové zvraty. To vše znamená, že tahle cesta bude z producentského pohledu slepá.

    • 14.3.2018  09:10
    Hans Zimmer v Praze (koncert) (2017)
    *****

    Ať táhnou všechny ty rockové kapely k šípku. Hans sestavil rockový koncert s monumentálním zvukem kytar a bicích ze svých skladeb. Melodie, síla, skoro až emoční bezohlednost. Desítky špičkových muzikantů na pódiu. Pearl Jam by jim všem mohli zavazovat tkaničky... Poslední třetina koncertu je vyloženě rockově ujetá, Hans si to egocentricky užívá, ale to je jedno, protože po jeho patosu nastoupí kadence vyzrálých hudebních nápadů a člověk kouká s otevřenou pusou, co všechno ten člověk dokázal..

    • 9.2.2016  22:15

    Nemám na to dokoukat závěr filmu, přečetl jsem o něm dost. Jak v české společnosti utichá slovní násilí na Romech z důvodů, že si nuly našly jiné oběti, téma lidské malosti se obnažuje na kost. Dobro v lidech pomalu ustupuje strachu a nenávisti. Díky za ten film.

    • 10.1.2016  22:19

    Filmy přicházejí a odcházejí. Jsou hloupé a chytré a nudné a šílené. Všechno se snažíme kategorizovat, abychom mohli přelétnout na další. Psaní recenzí a hledání neotřelých spojení. Táhněte. Někdy příběh prostě přijde a nemusí být svěží, aby se vetkl do mysli jako poslední dílek skládačky. Nebo předposlední. Budu tenhle film mít rád, protože si to ten film zaslouží za něco prostého, jako je připomenutí, že ten sled okamžiků má svůj konec.A že ty chvíle před koncem, ať už to je minuta nebo 37 let, můžou být jedinečné.

    • 4.9.2015  23:09

    Akční podívaná spočívající ve snaze ohromit vizuálem a neotravovat příběhem. Snad každá akt vyprávění je debilní. Nic do sebe nezapadá, nic nedává smysl. Otravné a hloupé jsou všechny nápady scénáristy spočívající v rozsévání strachu mezi avengery, a to pomocí představ. Mikropříběh je mezi Scarlet a Hulkem. O ničem. Hlavní záporák chce vyhladit lidstvo. Aby mohl začít stavět znovu. Nicméně nemá ani páru, co chce dělat po tom. Jediné, co je fascinující, je umění scénáristů a režiséra vzbuzovat strach a obavy. Uvidíme nově strojené záběry z pádu dvojčat, popelku, co nedávno zemřela, strach lidí a hlavně jejich nemohoucnost a ochotu nechat se zachraňovat. Kým? Zhmotnělou mocí dobra, o kterém je dobře pochybovat, ale jen proto, abychom uměli přehlédnout jejich chyby. A to je všechno.

    • 14.8.2015  22:37

    Tempo? K čemu tempo, když není v čem plavat. Ten film se prodává násilím, motory a modelkami. Proč by se mi to mělo líbit? Že jsou dívky pěkné. Ano. To všude. Že násilí je krvavé. Ano, to bývá. Že motory řvou a prach se víří? Jistě. Lidé z vísek od dálnic mohou vyprávět. Co je na tom filmu zvláštního? Nic. Je to prodejné nic. A tím zůstane i přes zdejší chvalozpěvy.

    • 13.7.2015  23:13

    Temné, divoké, bez melancholie a dlouhých záběrů. Všechno dobro je tvořeno jedním člověkem, který se narodil, aby vedl ty ostatní a všechno zlo má před sebou výzvu, bez které by nikdy nedosáhlo šílenství. Střet zákonného dobra, posedlého zla za asistence policie, která nemá jiných vzorců morálky než zákon je megalomanský. A to je jen začátek...

    • 19.5.2015  23:24

    Ubohé, nízké, nulové. Kéž by to byla parodie. Nebyla. Kéž bych dokázal parodovat svůj vztek nad nijakostí obsahu tohoto filmu. Jediným pozitivním záběrem je vteřina s předkusem mopse. Všechno ostatní je k vymazání. Snímek je i přes svou bezobsažnost zajímavý sdělením: Je ti čtrnáct, tak si kurva užij bitku, užij si svý zasraný sny, na nic jiného tu nejsi

    • 25.4.2015  08:09
    Interstellar (2014)
    *****

    Někdo to tu už napsal. Nolan je jinde. A umí být i zatraceně daleko.

    • 24.4.2015  13:10
    John Wick (2014)
    odpad!

    Jaký ten film má smysl. Mám se bavit nad tím, co tu už tisíckrát bylo. Nad Stmíváním, ve kterém jsou ti v červených košilích stříleni do hlavy a ti v bílých do těla? Zlaté mince a sdružení zabijáků, stavovská čest. Zběsilá kamera, nelítostnost a kapky deště..., ale vlastně jediné, co film ukazuje, je zabíjení dospělých dětí. Ubohost.

    • 4.3.2015  08:53

    Efekty. Filtry. Charles Dance. Luke Evans. Potud dobrý. Kdyby se vařilo jen z těchto ingrediencí, tak by vznikla dvacetiminutová lahůdka, která by měla smysl. Jenže to režisérovi nestačilo. Přidal Rodinná pouta a tunu patetických scén. A co hůř, přidal pořádnou lžíci debility. Logika od toho filmu dala ruce pryč. S tím nechci mít nic společného, zahlásila. A dodržela to. Výsledkem je nastavovaná sračka postavená na trochu jiném výkladu vzniku drákulovské legendy.

    • 3.3.2015  22:35
    Whiplash (2014)
    ***

    Tak málo je času, tedy člověk hledá filmy v červené barvě. Chyba! Na začátku roku 2015 má Whiplash 86 % a já nevím proč. Film jsem viděl, tedy bych vědět měl. Jenže netuším. Fakt mně nenapadá jediná věc, která by tu záhadu osvětlila. Scénář směřuje k pointě. Chvílemi nechá na pochybách, chvílemi ujistí, chvílemi nechá na pochybách. Celé to střídání vyznění je ale tak prvoplánové, že člověk radši hledá jinde. Kamera? Ne. Herci? Ano. Tady se boduje. Oba herci jsou výteční. Hlavně kolega bubeník se tolik liší od podobných rolí, že z toho člověk musí mít radost. Ale takhle jediná originalita je málo. Hudba? Na takových koncertech, které se ve filmu odehrávají, bych usnul nudou. Hezčí bubnové sólo umí každý déšť. Takže příště podle citu...

    • 26.1.2015  10:06

    Hudba? Nevtíravá, přesto nápaditá. Martin Freeman? Na vrcholu. Rum? Vynikající. Kamarádi? Na každé straně. Kino? Skoro plné. Hlas Šmaka? Neuvěřitelný. Počty skřetů? Tisíce tisíců. Střelba z luku? Úchvatná. Elfové? Ladní, synchronizovaní, studení. Evangeline Lilly? Ach. Vrásky Cate Blanchett? Krásné. Děj? Chvílemi nesourodý, s rumem a kolou v litrovém kelímku akceptovatelný. Pro případ toho, že by si dnes někdo chtěl opravdu užít film jako zábavu s kamarády, neznám v současné době lepšího kandidáta...

    • 5.1.2015  09:27
    Americké dopisy (TV film) (2015)
    *

    Mám Dvořáka rád. Poslouchám ho často. Vyjma Stabat Mater, bo to je čistá depka. Film měl v TV asi 300 upoutávek denně. Hynek Čermák - vizuálně dokonalý. Špalková je taky dobrá volba. A to je z toho dobrého všechno. Americké dopisy nenesou žádné informace (a když, tak pomýleně), nenesou žádné poselství, nenesou žádné nápady. Napadlo mě, jak zajímavé by bylo nepoužít ve filmu o Dvořákovi jedinou jeho skladbu... Celý film pak nutně utíká ke klišé. Nápady z polí, stejně jako když detektiva televizní detektivky ťukně do hlavy řešení při pohledu z okna.. Prostě NUDA. Pak jsem si všiml, že režisérem je Brabec... a je to.

    • 17.11.2014  13:34
    Ona (2013)
    *****

    Je to chytré. Myšlenka, že jsme se možná odtáhli o středové linie lásky, od umění milovat. Zavaleni tunami informací nám odumírají neurony, které dělají svět hezčím. Líbí se mi ta myšlenka, že nás strojová láska dokáže ke středové linii vrátit. Že to je jedna z možností, jak si lásky vážit (bo ona opravdu dělá život příjemnějším). Tohle téma s jistotou přebije fůru chyb a nanicovatostí typu paušálního ztvárnění odcizení se v přetechnizovaném světě.

    • 6.10.2014  11:01
    Julie (1977)
    ****

    Přestože slovo přátelství mnohokrát ve filmu nezazní, právě k němu vedou všechny příběhové linky neobvyklého vyprávění. Je zvláštní, jak málo příběhů obsahuje kompozici přátelství dvou žen v pestrých a temných dobách první poloviny 20. století. Vtáhlo mě to, nepustilo, až do posledního záběru. Jedinou chybkou byla trochu strnulá a přehrávající Jane Fondová.

    • 6.10.2014  10:56

    Spousta předmětů, spousta tváří, spousta krajiny, spousta chtění přinést divákovi exotiku. To obvykle filmy dělají. Jenže tenhle je upocený. Tolik chce, až je mi to protivné. Závěrečné scény s Komanči jsou už vyloženě trapné.

    • 27.9.2014  10:25
    Měsíčňan (2012)
    *****

    Skvělé. Plné fantazie, ale i napětí, kritiky politického individualismu a sebestřednosti. Dětský film se skvělou grafikou, ale i humorem, hudbou Waldecka. Jsem nadšený!

    • 8.9.2014  21:44

    Tohle vyprávění mám rád. Předloha je výborná. Chlapec, který se vytvořil v mé fantazii by Thomasi Hornovi natrhl triko. Nepřehrával by, neměl by ty hloupé herecké pohyby. Byl by o poznání pomalejší, aby mohl zrychlit, když je toho na něj moc. Na druhou stranu by to Max von Sydow natrhl mé představě dědečka. Takže to je jedna - jedna. V příběhu je tolik krásných přirovnání (osm minut klidného života do doby, než dorazí světla explodujícího slunce, jako rok života, ve kterém si chlapec nepřipouští otcovu smrt), že by mi pro plné hodnocení stačily už jen ty. Jenže pak je tu taky New York. Hezké dny. Ošklivé dny... Spousta nápadů. Představ. Příběh z Drážďan... Tolik věcí...

    • 8.9.2014  21:33

    O čem jsou filmy, proč s nimi ztrácet čas? Jen a pouze pro příběhy a myšlenky v nich. A pokud mluvíme o Hollywoodu, tak i pro hezké tváře. Příběh Zloby je krásný. Originální v pohádkách, přitom současný. Zlo není černobílé. Zvláště pokud není zlem. Což není snadné poznat, nejdřív to musí poznat samotní zlo. Je lehké udělat špatnost, avšak napravit ji, přestože je to přirozené, leží jen kousek od hranic, za kterými náprava již není možná. Nejistota zla je téma, které dnes reflektuje málokdo. Ještě, že máme tuhle pohádku. Mimo to je dobré srovnat tento pohádkový příběh s těmi českými.

    • 17.8.2014  21:43

    Film s tolika chybami, že jakákoliv snaha o reálný příběh je ze všeho nejvíc smutná. Vážné tváře ctihodných herců. Ale k čemu ten příběh je? Co přináší? Asi nejvíc Curych z osmdesátých let. Někdy je střih vyloženě vtipný. V jedné scéně, kdy Ventura míří na řídícího zlosyna ze zadní sedačky si scénář nevěděl rady s tím, jak může mířící muž vystoupit bezpečně z auta, aniž ztratí kontakt s tím, na koho míří? Jak to tedy udělat? Střihem. Prásk. Ventura je z auta venku a stojí u dveří řidiče. A tohle stokrát jinak. Vedlejší role se ze všeho nejvíc chovají, jako by dali půlku intelektu na charitu. Usmívají se a dělají hovadiny. Radši se jít projít do Stromovky po desáté...

    • 29.6.2014  10:27

    Žádná velká očekávání. Příběh je jen doprovod neskutečně detailních a efektních obrazů, které kmitají jeden za druhým. Snad každé pomyslné políčko filmu je obrazem, který by obstál sám o sobě. Pokud rezignujeme na snahu vyprávět dějovou linkou a necháme se unášet jen vizuálním nátřeskem, není možné film hodnotit jinak, než v superlativech.

    • 30.3.2014  17:46

    Je máloco divákovi udělá radost víc než dobré vypravování. Tah děje sílí každou minutou, ke konci pak vypravěč vyloženě přitápí nevídanou měrou. Mám za to, že postupy sdělování, síla obrazu i detaily - byly v tomto snímku realizovány mnohem pečlivěji, snad i láskyplněji, než v trilogii Pán prstenů.

    • 8.12.2013  13:47
    Normal (2009)
    ****

    O Petru Kurtenovi jsem četl ještě jako kluk. Po těch letech, kdy jsem o něm neslyšel, se zjeví v českém filmu, který se snaží být něčím jiným, než osvědčeným konceptem. A jde mu to. Nabízí hned několik myšlenek, několik zajímavých myšlenkových úvah, které nejsou jednoduché. Který český film tohle naposledy dokázal...?

    • 2.11.2013  14:53

    nehodí se to ani ke špatnému obědu...

    • 9.3.2013  23:21
    Atlas mraků (2012)
    *****

    Tohle je velké vyprávění. Nic není špatně, nic nelze vytknout, nechceme-li být těmi na druhé straně, těmi - které ve filmu nenávidíme - milovníky řádu, milovníky hlouposti, těmi - kteří si našli v zlu své místo na světě. Prvotní obavy z komplikovaného děje berou záhy za své. Obava se stává zábavou. Tři hodiny čistého zaujetí myšlenkami a představami tří tvůrců, kteří mají co říct a ukázat.

    • 24.2.2013  21:15
    Firefly (TV seriál) (2002)
    *****

    Vlastně moc nerozumím psychologii seriálů. Čekat na další příběh v době, kdy si můžu vstřebat jakékoli vyprávění jen dle své vůle. Nicméně - jak jsem seriály odmítal, tak se mi tento líbí. Budování postav, pomalounké prohlubování charakterů způsoby nuznými, i zajímavými. Překvapivě dobré kulisy, kostýmy. Chybí snad jen více fauny. Že by lidé v budoucnosti nebyli osamělí? To je jedno. Na každý pád nejlepší scifi seriál, na který scénáristé vyplývali tolik nápadů, že by z nich tvůrci Star Treku udělali 50 seriálových řad, z nichž i ta nejhorší by Star Trek strčila do kapsy. Na zip.

    • 2.12.2012  18:34

    Po prvním shlédnutí jsem za originalitu a barvy dal 2 hvězdy. Po druhém náhodném shlédnutí jsem z filmu znechucený. Scénárista měl k dispozici základní předpoklad - ztvárnit obrácený život. Od stáří po smrt novorozeněte. Premisa nedává žádný jiný smysl, než že prostě je. Autor si nevystačil s tématem. Jeho scénář je po psychologické lince extrémně mělký, proto musí přijít na řadu velké události 20. století, aby se ve filmu alespoň něco dělo. Příběh velké lásky zde je jen kvůli tomu, aby do kina šlo dámské publikum. Za celou svou diváckou kariéru jsem neviděl ubožejší příběh (srovnatelný je snad jen Kuře melancholik).

    • 7.8.2012  09:15
    Sherlock (TV seriál) (2010)
    *

    Je obtížné hodnotit tento seriál jako celek. Někdy je scénář výjimečný, na hraně geniality, někdy je prvoplánový, někdy za hranicí debility. Plusy lze spatřit u obou hlavních představitelů. Především pak u Cumberbatche (Sherlock). Freeman se postupem času stává čím dál větším outsiderem, chvílemi je dokonce otravný, nikdy nepřekvapí. Ojedinělost Freemanova herectví spočívá v jeho upřeném pohledu pryč. To je někdy málo. Absolutním plusem celé série je provedení. Svižné, moderní, neokoukané, hudebně svěží, obrazově dokonalé, mladistvé. O to víc bolí rány z rukou scénáristy, který měl obtížnou úlohu v popisu Sherlocových dovedností, a kterou zvládl skvěle. Snad i proto zapomněl na hlavní příběhovou linku, na podivné lapsy v logice, v reálnosti příběhů. V primární psychologii postav. Sherlock se za celých 6 dílů nemění. Watson je dokonce čím dál mělčí. Moriarty? Ach. Chování Moriartyho je na úrovni šestákového zločince z knížek o Nicku Carterovi. Na Sherlocka se vyplatí podívat. Není ztrátou času. Ale iluzí.

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace