crozet

crozet

Jan Nalezený

okres Praha

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
    • 5.6.2019  16:31
    Živé terče (TV seriál) (2019)
    ***

    Režie solidní, herci zdatní (utkvěla mi mj. manželská hádka ke konci). V žánru se však pohybují relativně lépe jiní autoři (či jejich dvojice).

    • 13.9.2018  14:18
    Červená (2017)
    ****

    Red Sonja

    • 27.8.2018  15:05
    Jan Palach (2018)
    *****

    Mikina-men to opět udělal dobře - jednoduše řečeno poctivě a profesionálně, jak jsme u něj zvyklí. Volí důležitá témata bez ohledu na náročnost, nebojí se a směřuje vždy cílevědomě a přímočaře k vytyčenému cíli. Jako svůj umělecký/narativní styl zvolil DIALOG (ono to asi jinak ani s ohledem na látku "soudobé dějiny" nejde), tedy jakékoliv výpadky jeho rytmu potažmo autenticity bývají okamžitě vidět - a mně se líbí, s jakou sveřepostí tento autor permanentně chodí s vlastní kůží na trh, a zůstávám vůči jeho výkonům tolerantní. Co se přímo Palacha týká, oceňuju výtečně zrežírované, dobře připravené dialogy, výkon hlavního protagonisty i např. jeho matky a v neposlední řadě hudbu Michala Rataje (zvláště v závěru - tak nějak si představuju, jak zní aktuální hit v uších bolestivě umírajícího a do náležité a nevratné samoty vrženého člověka). Film samotný je jako celek zvláště pak více než důstojnou připomínkou dodnes neodrušeného traumatu, které má nejen dlouhodobé dopady sociální či politické, nýbrž i čistě osobní a neseme si je každý a po svém dál. Film je další z příležitostí, jak mu čelit. Topení štěňat (navíc přestože čerstvě narozených, již s otevřenýma očima)? Relevance Palachovy nevěrné scény? Kdo nic nedělá, nic nezkazí, a kdybych měl hrát na housle tak, jak pracuje T. Sedláček, považoval bych se odůvodněně za mistra.

    • 27.8.2018  14:41
    Dubček (2018)
    ***

    V řadě traumatických upomínek traumatických událostí zpřed 50 let..: vivat Jastraban! Co dále z Halamova filmu vystupuje, je solidně vystavená atmosféra jednání s bratry či vedlejší role osoby Biľak. Jinak obyčejný TV film s obyčejnými neduhy.

    • 17.8.2018  11:06
    Apokalypsa (1979)
    *****

    Já se omezím jen na malého domácího rádce: Nesledujte tento film v televizi - tento film vaši televizi nejen že nemá rád, televize a zvláště konkrétní úroveň českého zpracování samotná tento film přímo zabíjí. Týká se to překladu, castingu dabingu i jeho režie.. Spolu s plukovníkem Kurtzem: "Hrůza..."

    • 12.6.2018  14:49

    Hranice mezi De Palmovým holdem Hitchcockovi a pokusem o jeho revival je zde nejasná. Tento fakt zasáhl i technickou stránku filmového vyprávění, což film učinilo divácky méně snesitelným (přeci jen soudobý rytmus činohry i střihu je už jinde). Angie Dickinson hezká ve své žánrově pojaté vulgárnosti.

    • 6.6.2018  09:04

    Velmi solidní přímočará a minimalistická forma bez obtěžujících hollywoodských kudrlin a slepých uliček (snad jen vyjma zastávek Plummer-York) a nadčasově skvělé bojové scény na nebi. Autoři na malém prostoru umně předali triumfální i tísnivou dějinnou i psychologickou atmosféru této slavné válečné epizody - klobouk dolů, to je výkon nadčasový a dodnes příkladný (kam se hrabou soudobí zpracovatelé velkých epických témat). Mimo hodnocení: škoda dokladů britské nadřazenosti vůči národům tzv. nižší kategorie, škoda této dodnes přetrvávající nadřazenosti samotné..

    • 20.3.2018  08:37
    Normal (2009)
    *

    Laboratorní atmosféra všeobecného traumatu s kamerovými filtry a neoriginální scénář. Jasně že se všichni snažili.., ale dílo se nezdařilo. Toť bezohledný postoj TV diváka.

    • 5.3.2018  16:16

    Stará garda s vtipem na jazyku i oku a veselou písničkou na rtech, k tomu krásné a sebevědomé ženy a všeobecné (tvůrčí) poststalinské uvolnění - samozřejmě přiměřeně, s dohledem obligátního rudocha na stěně. V hotelu poletuje rejnok Lohniský, Bohumil Šmída názorně dokládá, kde že se brala nacistická hysterie z těch böhmische smějících se bestií a všechno dohromady obepíná patrně nejpříjemnější pohádkový hlas z Brna. Já bych si s dovolením také vzal..

    • 6.1.2018  21:07

    Tak tak 50% - to z úcty k oběma posledním variantám filmové Pýchy a předsudku, na něž se tenhle kousek a jeho autorský a realizační tým snaží navázat. Pokus to však není zlý, pouze slabý; nebo spíš prostě planý. Jinak Trevor Eve a řada dalších herců, potažmo režie dialogických scén, docela solidní. Celé mi to připomíná výrok mé třídní učitelky, když na hodině HV spolužák Václav Pech s odzbrojujícím nadšením stoje v lavici zazpíval zadanou písničku (a o tu možnost se předtím freneticky hlásil)..: "Vendo, sice to není čisté, ale ty zpíváš rád. Dám ti dvojku."

    • 4.12.2017  15:39
    Stud (2011)
    ****

    Samotný vprostřed největší megapole, denně přitom obklopen lidmi zevně i vnitřně. Toť úděl moderního člověka a jeho sociální reality v podobenství moderní kultury i sociologie.

    • 4.12.2017  12:21
    Karamazovi (2008)
    *****

    Bratry Karamazovy (tedy včetně tatínka) má tento soubor vrostlé pod kůži nebo přímo do těla, je schopen ho střihnout z fleku kdekoli (že jsem dosud tento kus Dejvického divadla neviděl, mohu leda litovat.. - i když teď už vlastně tolik ne). Vynikající zpracování a režie, charismatičtí herci, pochválen buď Dostojevskij. Tomu se říká dispozice, která v sobě nese svět... Film samotný pak hraje roli poněkud druhotnou, jakkoli námět (vnoření do polského industriálu) i nosná myšlenka scénáře (polští chlapi jako bezděční diváci, peripetie v podobě tragické smrti dítěte apod.) lze považovat za velmi vyvedené a v konečném důsledku velmi autentického vyznění. Pokud bych byl v té hale a byl svědkem této produkce, zíral bych stejně.

    • 20.11.2017  14:41
    Jezero smrti (2008)
    ****

    Prefabrikovaný sujet okořeněný eskalací brutality a špatným koncem. Váhám, jestli toto stačí na nadprůměrné hodnocení.. Ale jo, film stimuluje divákovu úvahu, jak by se zachoval on, jak by to obhájil a co by učinil, aby se něco takového stávat nemohlo - ano, zde zvláště jak podpořit správnou výchovu svých vlastních dětí.

    • 13.11.2017  10:25
    Jedna noc (TV seriál) (2016)
    ****

    Mizející dynamika, rostoucí autorská licence (přání scénáře otcem myšlenky a zpracování), sporná ignorace ostatních podezřelých. Ale celkově nadprůměr - solidní režie dialogů, střižna i herci samotní; vyčnívající pak je nejen pro svou výšku prošedivělý Barton Fink:)

    • 13.11.2017  09:27

    Mainstreamové dílo s bonusem autenticity válečného běsnění a výpravy. I Nicole posléze snesitelná.. Ovšem: tento film nemá vaši televizi rád.

    • 8.11.2017  10:09
    Hračka (1976)
    ***

    Trio Veber-Richard-Cosma opět zasahuje, s klasickými francouzskými přesahy (vztahy rodičů a dětí, zaměstnavatelů a zaměstnanců, žen a mužů apod.).

    • 8.11.2017  10:02
    Mladý papež (TV seriál) (2016)
    *****

    Máte velkou intelektuální i volní převahu nad svým okolím, dobře si je uvědomujete, v církevních otázkách jste důsledně konzervativní a k tomu si nesete životní trauma odloženého dítěte? S tímto profilem vstupte do úlohy zástupce boha na světě (a šéfa církevního aparátu) a prožijete příběh, který Mladý papež vypráví. Toto vybroušené konverzační drama stupňované lyrickými obrazovými prostředky s neuvěřitelným smyslem pro filmový detail a jeho sílu Sorentino vykroutil k hranicím dokonalosti diváckého zážitku. Škoda snad jen uspěchaného a docela zlevňujícího vyústění, které celek ve formě dějového zvratu zkratkou trochu devalvuje.. Ale na funkci rostlináře to vliv nemá!

    • 6.11.2017  16:02
    Pohled do zrcadla (TV seriál) (1985)
    ****

    Noční můra tv dětství (seriál běžel v tradiční páteční termín, po též tradičním přírodopisném seriálu), která se mi tehdy dokonce vloudila do snů. Děsuplná a sugestivní atmosféra doléhala už v prvních vteřinách úvodní znělky a jejího střihu.. Brr... Jinak dnešníma očima docela obyčejná detektivka, vyprávěná klasickou formou svérázné 8. dekády, s přirozeným bonusem dobových estetických i každodenních reálií, které oživují vzpomínky na vnímání kluka.

    • 17.10.2017  15:31

    Závěrečný dokument důvěrně známé osobnosti. Nic nového, ale krásná vzpomínka na mládí - vrátil jsem se o víc než dvacet let zpět, za to díky. Jinak veškeré vstupy Jáchyma byly tou rozhodně zábavnější a vydařenou částí.

    • 11.10.2017  08:44

    Další kousek minimalismu ve filmovém způsobu vyprávění. Skvěle podpořeno kamerou, doprovozeno odvážným soundtrackem a samozřejmě bezvadně koučovaná činohra. Takhle se ve filmu říká pravda a nic než pravda.

    • 10.10.2017  13:59

    Docela svérázný příběh (jsem outsider a objednal jsem si vlastní nájemnou vraždu, přičemž postupem času jsem si to rozmyslel a teď se pokouším uniknout svému naneštěstí velmi serióznímu "dodavateli"), vyprávěný obyčejným a minimalistickým způsobem, bez romantického sentimentu, přesto s dostatkem uměřeného citu.. To je náš Aki. A nechť je tento fenomén filmové substanciálnosti a všeobecné poctivosti náležitě oslavován! Kdybych byl nějaká persona na FAMU a tohle by byl můj někdejší žák, dával bych jej rozechvělým prdůšským hlasem svým novým studentům za příklad.

    • 27.9.2017  08:54

    Dramatizace sice uměle živena neúměrnými hudebními prostředky a antickými deklamacemi, spolu s kostýmy, exteriéry, naturální estetikou a samozřejmě velikými herci to celé však člověka připoutá. I jo, mákli si a je to výkon poctivý. Škoda toho Třísky, takový talent a zaujetí se rodí výjimečně.. Suk-nic-moc.

    • 15.9.2017  13:51

    Výborný scénář, občasné záblesky perel francouzské komedie, krásná Miou-Miou a momenty jejího usmiřování s P. Richardem.. Jako celek však režijně odfláknuté, škoda. Měl to natočit ten Veber sám...

    • 11.9.2017  10:24
    Bohéma (TV seriál) (2017)
    ****

    Špatná hudba, nevhodné a rušivé prostřihy do kutlochu se vzdychajícím a hulícím Pavelkou, nicméně opět rozeklané historické konceptuální opus magnum. Ano, s interpretací (sic!), bez níž to přeci nikdy nejde, ale pevnou a nechvějící se rukou vedené a se zpravidla excelentními hereckými výkony (marně pátrám, představitel kterého z 'doyenů' selhal - Javorský či Plesl to tedy rozhodně nebyli, i Rašilov se vynasnažil). Osobní styl a výraz pána v mikině neobdivuju, jeho práce je ale záslužná!

    • 24.8.2017  11:13
    Zamilován (1984)
    ***

    Poněkud zbytečný a scénáristicky neoriginální a nekreativní film, kdy od začátku víte, o co jde a jak a s jakým výsledkem se bude vyvíjet - nicméně pro solidní režijní zpracování a hlavně herecké obsazení stejně přimrazí člověka k televizi. Meryl Streep i De Niro jsou prostě perfektní, navíc vystupují v klasickém dramatu o zapovězené lásce v kulisách každodennosti, do kterého se každý dokáže vcítit a zamyslet se, co by udělal on či zda to, co už udělal, bylo to nejlepší.

    • 14.7.2017  09:43

    Velmi syrové a depresívní i na "licenční" poměry tohoto seriálu - tentokrát pro vpravdě ponurý zločin i detektivní zápletku samotnou, což je ocenitelné..

    • 14.7.2017  09:41

    Silná literární licence potažmo pošetilý scénář - zato Wallander konečně v dynamické a energické úloze, navíc s krásnou romantickou zápletkou. Hezký televizní zážitek:)

    • 26.6.2017  14:28
    Na jezeře (TV seriál) (2013)
    ****

    Silné stránky? Ženský fenomén, výprava, hudba, dětští herci, sociální sonda do novozélandského prdelova a jeho rodiny.. Autoři měli asi hodně práce se střihem (mraky natočeného materiálu), resp. zde se patrně rekrutuje kombinace různých (a často svérázných a originálních) dějových linií a celkové kompoziční nekonzistence. Závěr pak překresluje vše a zanechává velmi intenzívní (děsivý) zážitek, se kterým se dokonce druhý den ještě vzbudíte.. Nejen proto se nabízí srovnání s první sérií Temného případu (True Detective), kde je však palba rozložena do celé plochy a pozornost diváka poněkud nekolísá. Na televizi výborné, vedle True Detective však přeci jen kapánek slabší.

    • 12.6.2017  10:01
    Rána z milosti (TV film) (2005)
    **

    Jednotlivé prvky díla od scénáře přes režii po deklamátory úkolů ze scénáře zcela nepropojené, svázané umělohmotným lýkem. Výsledek pak těká mezi různými dialogickými grimasami s nechtěně parodickým výrazem. Klasický příklad neautentické tvůrčí práce v České televizi, jejíž součástí i obětí se může stát i velmi solidní režisér či brilantní herec - je to jedno, semele to všechny. Bohužel tento typ televizního inženýrství je součástí stinné stránky celé instituce, kde se snoubí a dodnes reprodukuje jakási póza profesní oddělenosti od zbytku světa a patřičný afekt, zatuchlost kontrolních mechanismů rozsáhlé organizace, dosud nevyklácená socialistická etnografie a mizející osobní odpovědnost a ...obyčejné lajdání. Hlavně že v titulcích figuruje přenosový vůz PV14.

    • 12.6.2017  09:41
    Počátek (2010)
    ****

    Pochvala za jistou originalitu příběhu, hůře už všudypřítomná neuróza a naléhavost a tempická inkonzistence, až inkontinence. Ale dobrý..

<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace