Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární
  • Akční

Recenze (386)

plakát

Zamilován (1984) 

Poněkud zbytečný a scénáristicky neoriginální a nekreativní film, kdy od začátku víte, o co jde a jak a s jakým výsledkem se bude vyvíjet - nicméně pro solidní režijní zpracování a hlavně herecké obsazení stejně přimrazí člověka k televizi. Meryl Streep i De Niro jsou prostě perfektní, navíc vystupují v klasickém dramatu o zapovězené lásce v kulisách každodennosti, do kterého se každý dokáže vcítit a zamyslet se, co by udělal on či zda to, co už udělal, bylo to nejlepší.

plakát

Wallander - Podzimní událost (2012) (epizoda) 

Velmi syrové a depresívní i na "licenční" poměry tohoto seriálu - tentokrát pro vpravdě ponurý zločin i detektivní zápletku samotnou, což je ocenitelné..

plakát

Wallander - Mrtví ve člunu (2012) (epizoda) 

Silná literární licence potažmo pošetilý scénář - zato Wallander konečně v dynamické a energické úloze, navíc s krásnou romantickou zápletkou. Hezký televizní zážitek:)

plakát

Na jezeře (2013) (seriál) 

Silné stránky? Ženský fenomén, výprava, hudba, dětští herci, sociální sonda do novozélandského prdelova a jeho rodiny.. Autoři měli asi hodně práce se střihem (mraky natočeného materiálu), resp. zde se patrně rekrutuje kombinace různých (a často svérázných a originálních) dějových linií a celkové kompoziční nekonzistence. Závěr pak překresluje vše a zanechává velmi intenzívní (děsivý) zážitek, se kterým se dokonce druhý den ještě vzbudíte.. Nejen proto se nabízí srovnání s první sérií Temného případu (True Detective), kde je však palba rozložena do celé plochy a pozornost diváka poněkud nekolísá. Na televizi výborné, vedle True Detective však přeci jen kapánek slabší.

plakát

Rána z milosti (2005) (TV film) 

Jednotlivé prvky díla od scénáře přes režii po deklamátory úkolů ze scénáře zcela nepropojené, svázané umělohmotným lýkem. Výsledek pak těká mezi různými dialogickými grimasami s nechtěně parodickým výrazem. Klasický příklad neautentické tvůrčí práce v České televizi, jejíž součástí i obětí se může stát i velmi solidní režisér či brilantní herec - je to jedno, semele to všechny. Bohužel tento typ televizního inženýrství je součástí stinné stránky celé instituce, kde se snoubí a dodnes reprodukuje jakási póza profesní oddělenosti od zbytku světa a patřičný afekt, zatuchlost kontrolních mechanismů rozsáhlé organizace, dosud nevyklácená socialistická etnografie a mizející osobní odpovědnost a ...obyčejné lajdání. Hlavně že v titulcích figuruje přenosový vůz PV14.

plakát

Počátek (2010) 

Pochvala za jistou originalitu příběhu, hůře už všudypřítomná neuróza a naléhavost a tempická inkonzistence, až inkontinence. Ale dobrý..

plakát

Na sever Severozápadní linkou (1959) 

Formativní perla žánru s krásnou představitelkou ženské hrdinky a charismatickým Carym Grantem (dnešníma očima cosi mezi Connerym a Clooneyem). Akčním vrcholem snímku pak je podmanivá scéna leteckého útoku a havárie v pustině u dálnice a kukuřičného pole - musel to být biják.. Jinak střih a omezení ve výpravě (scény v kulisách) sice dokládají časový odstup, dialogická atmosféra, permanentní napětí a všudypřítomný sarkastický humor však nesou charakter velmi současný.

plakát

Monstrum (2017) (TV film) 

Pan Polesný si sice napsal scénář, jehož některé dialogy nebyly zlé.., nicméně tím jako by jeho práce skončila (an si nevšiml, že dialogy je třeba i zrežírovat). Výsledkem pak opravdu je přehled strnulých obrazů doprovázených afektovanými deklamacemi. Zvlášť pak při pohledu na nekonečný seznam osob, které se na filmu podílely (a vůbec na TV film i nezanedbatelnou výpravu), nelze to považovat za úspěšně a smysluplně vynaložené peníze.. To ale není úplně výjimečné, že?

plakát

Zádušní oběť (2017) (TV film) 

Já oceňuju slušně vystavěnou atmosféru tradičního židovského traumatu ve většinové společnosti, zvláště pak v tuzemsku - téma, které moc pozornosti a povědomí v našich šířkách a zrcadle nefiguruje.

plakát

Modrá krev (2016) (seriál) 

Velmi seriózní námět a chytré a elegantní zpracování. František Kinský prokázal talent i svůj původ (benevolence, bohulibost, sebedůvěra a výkon dohromady s lehkou šlechtickou znuděností jako podmínky tvůrčí aktivity).