Ouwen

Ouwen

Kaniel Outis

okres Trutnov
There will be no grasping out for one straw, my dear enemy / There is only grasping out for several

LinkedIn: 0000000000

42 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 18 27 35
    • 2.6.2020  17:01
    Seznam smrti (2011)
    ***

    Kill List je dost složitý film, nejen na celkové uchopení, ale hlavně sám o sobě, v tom kontrastu, mezi tím špatným a dobrým, co obsahově nabízí. PLUSY; Jednoznačně úchvatná práce se zvukem jako takovým, hudbou a různýma zvukama, přesně jak zmínil J*A*S*M. Spoustu drtivých a tísnivých momentů - využití kladiva a jeho grafické znázornění, když se hlavní duo potácí nějakou tmou. Kompletně zde absentují jump scary a podobné klišé voloviny, ale atmosféra je hodně dusivá i když se ve filmu nic extra neděje. Hlavní duo, jak co se týče herectví, tak i dialogama umí vzbudit sympatie a sem tam řeknou výbornou hlášku. Kamera, střihy a barevné palety, které rámují vizuál filmu, naprosto úchvatný. A nepočítám-li posledních dvacet minut, film působí docela i civilně. Vlastně jsem se vůbec nenudil, pestrý výběr interiérů a exteriérů, působí to svěže a dost netypicky. MÍNUSY; Zvuk. Zejména v tunelech, místama ukázkový, místama přepálený v hlasitosti a místama utopený v šumu. Chybí zde větší balanc, což platí i o samotném vizuálu jako takovém a vlastně samotný kontrast žánrů si lehce překáží. Protože posledních dvacet minut na mě působí jako kdyby to celé přišlo odnikud. Je to zvláštní. Škoda taky, že nám nebyla víc ukázána práce těch dvou zabijáků. Jen malé náznaky, jak si čistí bouchačky apod. - nebránil bych se pořádné přípravě na danou akci a většího důrazu na tichou akci. Když se nyní zamýšlím nad celkovém uchopení a nad samotnou pointou, přijde mi to přeci jen lehce směšné, ale né v tom špatném slova smyslu, spíš jak to do sebe solidně zapadá i když to vlastně nemá opodstatnění. Alespoň né z pohledu běžného diváka, co očekává srozumitelnější epilog. Kam to ale řadí mě, když jsem si nepřál ani jednoho z toho, co jsem zmínil? 3* ani tak moc neodpovídají kvalitám filmu, ale vzhledem k mému nejistému rozpoložení, to musím odseknout zlatou střední cestou.

    • 1.6.2020  17:24
    Gangs of London (TV seriál) (2020)
    *

    Jestliže tu někdo zmiňuje něco o realistickém a autentickém podání, tak by mě zajímalo na základě čeho to tvrdí. Možná se pletu, ale neříká se, že UK má dost přísná omezení ohledně střelných zbraní, apod? A při tom, to v zdejším světě přetéká palebnou silou. Což by byl ale můj nejmenší problém se seriálem, pač je tu daleko víc věcí, které jsou absolutně nepochopitelný pro mě. Předně; představte si Berandal natáhnutý na devět dílů, říznutý Londýnem. A máte tenhle seriál. Ano, je to i fízlovi, co je undercover a maká pro tu hlavní mafii. O třídu horší akční scény, místama až komediální a hlavně jednotvárný. Protože se snad každej konflikt zde musí řešit zbytečným násilím, protože scénář nemá čím vystužit to co se odehrává tady. Jestliže někdo očekává chytrý slovní přestřelky, tak na to rychle zapomeňte. Krom toho, že je to předvídatelné, tak to pracuje i s těmi největšími klišé momenty. A strach o Elliota? Vždyť ho nikdo ani nepodezřívá!! Mafie nemá ani tendenci si o něm zjistit, co je zač, prostě automaticky začne pro ně makat. A taky, nevím proč bych měl mít sympatie vůči lidem, jako jsou v tomhle seriálu. Jeden otřesnější charakter, než ten druhej. Takový ty lidi, se kterými bych nechtěl mít nic společného. Bez morálky, protože se to tam prostě řeší zbytečným násilím. "Ou, týpek přišel o otce a jelikož neví, kdo za to může, každej je v podezření. Takže to automaticky znamená, že vyhlásil každé, jednotlivé mafii válku, protože jinak se to řešit nedá". Co se týče bitek, tak krom otřesné kamery, na úrovni Zelené Trávy, působí choreografie nacvičeně a né moc autenticky. Jakože, když vás někdo postřelí do ramene a přijdete o spoustu krve, stejně budete kolem sebe mávat sekerou jako největší king. Tohle že dělal Evans? Ten člověk, kterej dbal v Raidu na něco jako, autentické prvky? Kam zmizelo vůbec nějaké napětí během soubojů? Pot, strach, intenzita, cokoliv z toho? Násilí v tomhle seriálu je až směšně komiksové. Pátej díl sice nabízí dost zajímavej home invasion, ale ty nelogické momenty bijou do očí. Postavy zde navíc vydrží fakt neúnosnou bolest a když někoho střelíte jednou, nestačí to, musí schytat celej zásobník aby se mu tělo rozervalo na kusy. Tenhle až přehnanej důraz na násilí postrádá sebemenší pointu, protože i v tom Raidu násilí a okolnosti kolem toho, působili náhodně a překvapeně, tady je to jak přes kopírák. Dost nevyvážená audiovizuální stránka též nepotěší. Jindy kamera působí docela pěkně, místama zas nechutně vyblitě, jako kdyby se spousta scén točila před zeleným plátnem. Zvuky zbraní jsou strašně off a chybí i nějakej kvalitní soundtrack. Je zde jinak asi miliarda postav a jejich poskoci a vlastně mimo národnost, se jejich motivace nijak neliší, takže působí jednotvárně. Co též nechápu; spoustu na efekt mučících scén bez pointy a onak tu stopáž jednotlivých dílů. Natahovaná kaše. Mno myslím si, že druhou sérii jednoznačně vynechám, protože zdejší chatrné zápletky, charaktery nefungují, takže nefungují ani akční scény po stránce emocí. Prostě jsem to sledoval bez zájmu.

    • 31.5.2020  21:18
    Dogani (2011)
    *****

    Tady není co dodávat. Silenced je rozhodně nevšední, filmový zážitek. Tak filmový zážitek, který se bude opakovat jenom párkrát v životě. Nejenže tenhle film rámuje emocionální nadstavba, ale hlavně skutečnost, že se to fakt odehrálo a že to dokázalo změnit soudní systém v té zemi. Musím poděkovat všem zůčastněným a každému, jednotlivému človíčku, který se podílel, nejen na tomhle špičkovém drama, ale i těm lidem, díky kterým se to celé otřáslo v základech. Yoo Gong a jeho společnice hrají výborně, totéž záporná strana, ale všechny jsou absolutně podřízený hereckým výkonům, mladší kategorie, která tedy válí. A jelikož je film protkaný, typickým, Korejským, syrovým podáním, tak se dočkáme několika....těch scén. Plakal jsem, hrozně moc a měl chuť prorvat pěst skrz monitor. Režie fantastická, prvotřídní soundtrack a je to i říznuté soudním líčením, čehož jsem i já velkej fanoušek. Všechny horory, které jsem viděl, jsou naprosté pohádky o proti filmu takového kalibru. Jediné, co bych vytkl, je SPOILER; kdy se jedno z těch dětí jde pomstít. Přišlo mi to už moc "filmové" a účelové, ale netuším, jak moc je tohle fikcí. Na tenhle film určitě jen tak nezapomenu. Netuším, komu to vůbec doporučit, maximálně tomu, kdo se chce psychicky rozervat u filmu ;-)

    • 31.5.2020  18:10
    Uiroein (2011)
    ****

    První polovina, která se motá kolem nabalování klubka důkazů, hypotéz, teorií a svědků, působí dynamicky a však lehce chaoticky, protože lehce jsem se ztrácel v chronologii scén, kdežto sekundární část filmu je o souboji, mezi Woo Ha a Hee Soon Parkem - oba dva působí charismaticky a předvádí skvělé slovní přestřelky, zejména charakter hlavní postavy patří mezi mé oblíbené; v podobě omylného člověka, který se uspokojí jen s hmotným důkazem a nevylučuje, ani nesouhlasí s každou hypotézou. Jeho poslední argument mě naprosto dostal. Nebyli by to však Korejci, kdyby se nepřeklopil celej závěr. Přišlo mi to trošku na sílu, ale jelikož neexistuje hmotný důkaz, tak proč ne? Hyuk Jang zase předvádí zajímavé emocionální polohy. Nezklamou ani parťáci hlavní postavy, klasicky áčkovej audio-vizuál a místama solidní muzika. Jeong Woo Ha se pro mě stává oblíbeným Korejským hercem.

    • 29.5.2020  17:38

    ASI SPOILERY: Je to rozhodně slabší než jednička, hlavně mi přišlo, že jednička má tři prvky, které zvládá líp; Akce - bitky v jedničce působí víc živelně a hlavně jich bylo o dost víc. Choreografie je podobná, akorát u jedničky bylo i pár akrobatických prvků, které soubojům dodali nadstavbu. Zde to je víc základní a i kopy Adkins příliš často nepoužívá. Nic to však nemění na tom, že bitky působí stále kontaktně, dynamicky a intenzivně. Nejlepší souboj má Adkins a Mandylor, oba jdou až na dřeň u toho souboje. Ale akčních scén zas tolik není. Struktura filmu - je sice vesměs podobná, ale jednička působila víc pestře a dobrodružně, zřejmě protože tam bylo víc zastávek a každá se fakt lišila a nabídla něco svého, charakterního. Tady i situace, které předchází akčním scénám, jsou tak nějak lehce nevýrazné. Gradace - třetí prvek, kterej jednička zvládla stokrát líp. Působila i dost barevně, ze skvělého humoru to postupně houstlo, zatímco tenhle film, ačkoliv je zde několik výborných hlášek a vtipných momentů, působí dost vážně. Finále má jednička o dost velkolepější, zdejší finální přestřelka je až moc chaotická a statická. Právě mi přišlo, že vyvrcholení, je ten zmíněný souboj mezi hlavním duem. Adkins a Mandylor hrajou naprosto parádně, užívají si to, maj perfektní chemii a taky bych měl zmínit, že Johnson opět nezklamal. Sice se nějak extra nezlepšil o proti předchozím počinům co se týče audiovizuálu, ale udržuje si svůj vyrovnaný standard, takže střih, kamera apod. vůbec neruší. Zbytek hereckého osazenstva je zapomenutelný. Soundtrack je solidní, pestrej a lokace se též střídají. Fungují za mě i dialogy. Co však mě překvapilo, že co se týče přežití obou charakterů, tak to oba dva do detailu rozebírají, takže ten film vyloženě navazuje a je otevřený ohledně toho, jak se z toho oba dostali. Nejsem nějak extra zklamaný, pořád je to naprosto kvalitní, zábavná žánrovka, ale chybí tomu ten drive prvního dílu. Jo a scény z pastvy zde NAŠTĚSTÍ pro některý nejsou a ani to není ničim nahrazeno.

    • 24.5.2020  21:56

    Ještě ze začátku to má dost syrovej a akční drive, ale potom se z toho spíš stane vyloženě komorní konverzačka, což mě osobně nevadí, pač dialogy působí normálně a civilně. Vlastně i to, jak skončí osud hlavní postavy a malé holčičky, mi přišel vyloženě dospělej a nijak vydírající, proto když měl, jinak naprosto charismatickej Nathan Phillips, emocionální breakdown v autě, tak jsem se též sesypal. Ten konec je jinak předvídatelný, je jasný jak to skončí. Co se týče nějaké akce, tak sem tam honička, padne výstřel ale to je vše. Je to fakt takové, až lehce táhlé, že jsem neměl pocit, že jsou postavy limitovaný časem. Konec však depresivně působí a trošku i uvidíme samotnou katastrofu na vlastní oči v podobě ohnivého tsunami. Vypadalo to fakt monstrozně a poslední záběry si budu ještě dlouho pamatovat. Ta nevyhnutelnost z toho konce, a z některých dalších momentů, kdy se postavy mezi sebou loučí naposledy, brutálně na mě dolehla. Jo a ještě chci zmínit ty monology toho DJe z rádia, krásně to ladilo s tou syrovou a bezvýchodnou atmosférou, pěkný bonus. Po celou dobu jsem se cítil fakt klaustrofobicky a přitlačen ke zdi, protože jsem na to nemohl přestat myslet, tomu se říká kvalitní filmařina ;-)

    • 24.5.2020  15:44

    Hawke absolutně válí, bylo jasný, že on posune zážitek filmu na jinou úroveň, ale bonus nastal v tom, když jsem zjistil, že režisérem je můj oblíbenec, Marshall Green. A upřímně, ten film má pro mě jediné mínus; je to až nechutně krátké. S Russellem bych byl schopen vydržet klidně i tří hodinovou stopáž a ani by se ve filmu nemuselo dít drama. Je to sympaťák, takové, až charismatické nemehlo. Působí dost nevinně a teprve poznává svět kolem sebe. Jestliže je něco, co se mi na filmu líbilo tak, že Hawke odhodil nějakej luxus bokem a ve filmu působí až jako vandrák, naprosto citlivej smrtelník. Možná bych i vytkl že celková zápletka s batoletem je taková... mno řekněme, že sledujeme polovinu filmu jak si Russell buduje vztah s tou malou, tak jsem doufal, že epilog bude pojatý trošku jinak. Třeba že; "o pět let pozděj" a že se opět setkají, něco v tom smyslu....protože závěr je dost otevřený, především pro hlavní postavu. Soundtrack je kvalitní, líbila se mi i práce se střihem a i obyčejná jízda autobusem byla taková relaxační a meditativní. Pobrečel jsem si, jak jinak; to prostě k tomu patří. Nejvíc mě dostalo "Can i keep a baby, if i found her?" ve vyhledávači. To jsem fakt vyprskl spoustu slz. Je to takový víc dobrodržuný a taky i více komfortní prototyp, filmu Keane s Lewisem. Akorát s happyendem. A Marshall všechno zvládá s přehledem, jeho citlivá a sebevědomá režie, rámuje celej ten zážitek.

    • 24.5.2020  01:19
    Boolhandang (2017)
    ***

    Hodně zajímavé a pestré, scény z vězení, spousta humoru, nějaké to mučení, klasicky drsné souboje, perfektní zvuk i režie, vizuál apod. ale působilo to na mě dost zmateně a zejména chladně. Postavy jsou jako takové fajn, ale celé je to až moc odtažité a především poslední půlhodina je strašně matoucí. Nevim co si o tom myslet a pravděpodobně mě to ani nijak netankuje.

    • 22.5.2020  16:31
    Díra (2019)
    *

    Myslím si, že Platform se absolutně nedá srovnávat se samotnou Kostkou, která díky chatrnějšímu vizuálu, působila daleko víc syrově a beznadějně. Tam, kde v Kostce nebylo ani jídlo, ani zbytky, mi tenhle film přišel jako komfortní pohádka. Sakra, vždyť tam někdo jde dobrovolně a může si vzít s sebou oblíbený předmět, či dokonce zvíře. Kostka nabídla beznadějnou, odevzdanou a abstraktní vizi, kde hlavní postavy neměli vůbec nic. Další problém tohohle filmu je, že se za celou dobu nikam neposune, netvaruje se a nevyvijí se. Jako náznaky jakoby filozofického přesahu, zde jsou, ale neustále se to drží mantinelů a vůbec to nevytasí nějakou drtivou kovadlinu, jako Kostka se svým abstraktním přesahem. Navíc mi též přišla architektura záběrů chaotická, chybí zde pořádnej tahoun v hlavní roli, ikonický soundtrack zde absentuje, a celé to působí až kurevsky chladně, nemá to intenzitu, nemá to nic co by se mnou hnulo. Ty jo, vždyť to i víceméně tlačí na gore, které zde působí na efekt. Původní Kostka i když se tam nezabíjelo, tak každá past vzbuzovala hrůzu a to tam nepadla skoro žádná krev. K tomu si připočtěme, že se vůbec nic nedozvíme o co tam jde, ani nějakým náznakem. Kostka dokázala působit sebejistě i v tomhle ohledu. Kostka dokázala i pojat normální konverzace, lehkou konspiraci, aktuálnost a zejména pocit, že se ty lidi ocitají na pokraji šílenství o dost přesvědčivěj.

    • 8.5.2020  16:43

    Mno a opět se budu opakovat - další vrchol seriálu. Vrchol, který přijde jak už zmínil geklon; v polovině řady. Místo Citróna, je zde Hezoun jako posila a musím uznat, že i Julian, jakožto nový člen do zásahové jednotky, působí skvěle a bavil mě. Jediné mínus vidím v tom, že můj oblíbenec Ronnie shodil porost, ale to protože ta jeho slečna o které se zmíní... haha. Brutalitou se též rozhodně nešetří a Whitaker i v těch pár epizodách se stihne opět precizně vyznamenat. Shane dělá čím dál větší sračky a jeho herec, Goggins ho hraje tak precizně, že se mi z něj zvedá žaludek. Chiklis předvádí herecký koncert a zejména jeho výbuchy emocí, kdy se sesype, vyvolávají husí kůži. Čeká mě teď finále a tak nějak si myslím, že seriál teprve vytasí to nejlepší, což je absolutně nepředstavitelné když si uvědomím, na jaké úrovni se už nachází. Jedinou výtku vidím v tom, že vedlejší charaktery a jejich konflikty - zejména mezi Dutchem a Billingsem, působí lehce dětinsky.

    • 8.5.2020  16:38

    Opět vrchol seriálu. Tentokrát díky charismatu Foresta Whitakera, kterej naprosto válí a působí autenticky. Chiklis vs. Whitaker je naprosté žrádlo a každá konfrontace nebezpečně napíná. Konec patří mezi nejvíce destruktivní co se týče emocí a totálně mě rozhodil. Je jedno, jak moc jsem to očekával, ta emocionální palice mi i tak způsobila újmu. Tam, kde pozvolna ledy tají v předchozích řadách, se to v páté řadě rozjede úplně nekompromisně. Shield prostě nemá žádnou slabinu, která by mi kazila zážitek. Unikátní zážitek, který ještě precizně rámuje špičková a realisticky-strategická akce.

    • 27.4.2020  20:27

    No tak to byl ale zážitek vám povím. Extraction je pro mě osobně, nejlepší akční film od prvního Zátahu. Já to fakt napsal že jo? A stojím si za tím pořád. Důvod, proč hodnotím tak vysoko je ten, že akční scény JSOU inovativní a posunuli mojí laťku ohledně žánru. Skutečně zde platí "John Wick feat Raid", ale akce mi víc připomíná mojí oblíbenou akční hru, Splinter Cell: Blacklist. Vždyť i Chris má ten Karambit!!! Akční scény jsou naprosto fenomenální. Absolutní extra třída. Už během první bitky jsem si říkal, že koukám na něco výjimečného. Taková dravost, výbušnost z těch soubojů. TY VOLE. A minimum střihů, lehce rozklepaná kamera. Ta intenzita z akce, energie a neúsporná dynamika je hmatatelná. Je zde plno soubojů a při likvidaci toho poldy tím nožem, jsem normálně vyprskl slzy a pět minut v breku jsem řval "DÍKY BOŽE, TO JE TO NA CO ČEKÁM V AKČNÍM ŽÁNRU. KONEČNĚ!!!! KONEČNĚ STEALTH AKCE, TY VOLE JO!!!" Ještě pak jsem si dvakrát během filmu zabrečel, protože Chris toho žoldáka hraje suveréně. Sem tam solidní hláška, moc toho nenakecá, za to v akci je demoliční mašina, ALE POZOR. Schytává střelné, i řezné rány, zadejchává se, mění zásobníky, tlumič na zbrani, dělá šílený kaskadérský kousky úplně sám, během bitek vyprskne sliny a předvádí naprosto logickou skladbu chvatů. CO VÍC MŮŽU CHTÍT!!!? Režie Sama je bez jediné chybičky. Minimum střihů, energetická a kinetická kamera, fenomenální audiovizuál - ty vole, ten zvuk v tomhle filmu. Ta střelba trhala uši. Každá výměna zásobníku, pád, ruch města, cokoliv v tomhle filmu. Ten zvuk je maniakální, co se týče detailů. V malém cameu mě potěšil i David Harbour - a ačkoliv je film hodně předvídatelný a minimalistický, ohledně dialogů - to tempo fakt rve koule. Od prvního Raidu, akční film, u kterého jsem měl neuvěřitelný záchvaty nadšení. Vyčerpávající jízda až na dřeň. Těch pár chybiček a náhodiček v klidu odpustím, protože ty pozitiva kompletně deklasují to co mi vadilo. Jen je tu drobnost ohledně morálky, ale na mě ten film působil spíš jako videohra, než něco vyloženě uvěřitelného. Takovej konflikt má do reality fakt daleko :) Mno a samozřejmě, plno brutální, taktické střelby, Rko jako hovado, všude lítají explozivní i kouřové granáty, nadupané automobilové honičky a kaskadérský voloviny. Hodně štěstí do budoucna pro Sama a děkuju Chrisi za to, kolik si obětoval pro tuhle roli!!!

    • 27.4.2020  20:17

    Gavin O'Connor se pro mě stává režijní jistotou. Naprosto civilní, uvěřitelné a dospělé. Nemá to žádné otravné, motivační kecy pořád dokola. Je to úplně normální film, s vynikajícím soundtrackem a fajn herci. Ben Affleck má specifické charisma, které vždy na své postavy aplikuje a jeho absolutní rozervanost mě trhala na kusy. Tu bolest, kterou měl v očích, přenesl na mě a to mu stačilo jen čumět smutně do kamery. Audiovizuál je peckovej, hlavně zvuk a i vizuál je takovej normální, nehraje se vůbec na efekty. Příjemné tempo taky potěší, a i když se jedná o velké klišé co se týče tohohle drama pojetí, tak se mi líbilo, že se zde určité problémy řeší tak trošku jinak, než zbytečně vyhroceným konfliktem. Přirozeně se hlavní postavě otvírají a zavírají dveře života a poslední záběr mě doslova nadchnul. Z těch scén, kdy Ben neustále chlastal, mi bylo fakt nevolno a depresivně, kdežto posledním záběrem mi film vykouzlil úsměv na tváři - konečně ten chlap si jde třeba jen zaházet míčem na koš, než jen opíjet svůj žal. Je i zde velký důraz na to, usmířit se s vlastníma démonama a stát se vlastním přítelem, pro takové témata mám vždy slabost. Několikrát jsem si pobrečel. Jediné co filmu tak nějak chybí, je že to fakt není ničím inovativní, takže člověk nemůže očekávat nic peprného, na efekt a nějakou nadstavbu. Říkám, působí to až chudě, tak nijak film nikam nespěchá a taky je to takové meditativní místama. Pěkný drama. A nejsem fanda basketu, ale zdejší zápasy když už nic, tak měli aspoň perfektní stadionovou atmosféru.

    • 14.4.2020  15:51

    Maslen působí jako cool cápek a je to taková, až zkrácená verze Zastav A Nepřežiješ. Adrenalinová, bez dialogů, skvělá hudba i akce. Dokázal bych si představit celovečerák takhle.

    • 14.4.2020  15:50
    Bojovník (TV seriál) (2019)
    ****

    Přeci jen, mě Warrior trošku zklamal. Místama mi přišlo, že tvůrci nevěděli jak s danou látkou naložit, ale potěší plno herců z Banshee, Joe Taslim, který zde má hodně prostoru a i ten hlavní týpek není špatnej. Skvělé exteriéry, akorát zdejší mluva působí hodně nepřirozeně a místama na efekt. Akce je skvělá, trošku mi přeci jen chyběl větší tah na branku během soubojů, ale choreografie je precizní. Dost mimo mi přišla závěrečná hudba u každého dílu, to Banshee mělo vždy ukázkovej výběr písničky. Konec mě lehce přeci jen zklamal, čekal jsem dospělejší rozhodnutí, hlavní postavy, i když mám pocit, že má v plánu trošku tam ty základy rozervat a taky, že druhá série, pokud se jí tedy dočkáme, což doufám - nabídne daleko víc všeho v lepším provedení. Takovej edit; Myslím si, že jsem se nevyjádřil k akci tolik, jako to běžně dělám, takže - soubojů je dost, používají se řezné zbraně, choreografie je pestrá a bitky působí kontaktně. Jak Taslim, tak i hlavní týpek, jsou naprostý mašiny v bitkách a hlavně jejich dva fighty působí jako vrchol akčních scén. Místama mi však přišlo, že bitky nemaj takovou tu brutální destruktivitu, jako v Banshee, kde mě vyloženě unavoval každej chvat. Choreografie a architektura soubojů zde působí o proti Banshee, víc elegantně.

    • 14.4.2020  15:47

    Čtvrtá série je plná změn - ale pro mě se jedná o absolutní vrchol seriálu, protože přirozeně se zde prolíná kontrast mezi třetí a čtvrtou řadou. Tam, kde předtím Vic šel klidně za hranu, se svým týmem, tak zde se dost krotí, protože toho má opravdu mnoho v sázce. A zatímco jeho kolega a nejlepší přítel s novým parťákem, se bortí samejma sračkama, je fajn vidět Vica trošku z jiného úhlu pohledu. Ale není pravdou, že úplně polevil. Jen jeho nejlepší kámoš dělá větší svinstva, takže v tom kontrastu se zdá, že Vic je andílek o proti němu. Některé epizody mě šokovali tím, jak to skončilo. Fenomenální akční scény, kterých je zde plno. A když se dá Strike team opět dohromady, tak není nouze ani o skvělej humor, hlášky a působí to jako nekompromisní adventura, napříč prohnilému LA. Byl jsem s klukama v tom autě, bavil se s nimi když měli super hlášky a kecalo se o ženských. Miluju tuhle partičku, vlastně je to dost možná moje nejoblíbenější seriálová parta, sakra. Novej záporák v podobě Mitchella, je dost možná nejlepší antagonista ZATÍM. Nová šéfová je super a též nepůsobí lineárně. Královsky jsem se bavil u každého momentu a slovo drama zde působí jako exemplární příklad toho, JAK se to má v praxi dělat. Shield je naprostá řezničina, chlapská a dospělá jízda bez sebemenší chybičky. Režie je víc, než fenomenální. Tady fakt nemám slov.

    • 14.4.2020  15:40

    Jak kolega geklon pode mnou perfektně strhnul, čím tahle třetí série disponuje, tak se mi hůř bude mluvit o něčem, aniž bych vyzradil spoilery. Ale to čím, si prochází hlavní postavy, sakra. Myslím si, že i Banshee mi o proti Shield přijde už lehce pohádkové, protože tady to všechno vypadá až...kurevsky autenticky, dokumentárně a nekompromisně syrově. Tady člověk cítí tu váhu toho materiálu a umím si představit, že by to takhle i v realitě mohlo vypadat. Shawn Ryan je absolutní génius a z Ronnieho se stává pomalu moje nejoblíbenější postava spolu s Dutchem. Perfektně vyhrocený závěr.

    • 14.4.2020  15:37

    Tahle série se motá kolem heistu, na Arménský prachy a taky se ta dějová linka tak nějak rozlévá po zbytku seriálu. Alespoň si to myslím já, že to tak bude. Krom toho, že druhá série si udržuje opravdu konzistentní úroveň, vůbec nepůsobí zesláble o proti té první a sem tam je to říznuté skvělou akční scénou. Plno vedlejších charakterů se pečlivě vykresluje a jejich herci odvádí absolutní maximum. Shield má sice určitou šablonu, dle které jede (mikro případy pro dvojici detektivů + války gangů) ale má i tunu mikro-zápletek a prvků, jako pozadí kolem Strike týmu, anebo osobní problémy s čímkoliv, čím si vedlejší postavy prochází. Je to nadopované zábavným a opravdu dramatickým obsahem.

    • 20.3.2020  21:47
    You're Next (2011)
    odpad!

    Další filmové dno a opět, jeden z nejhorších filmů co jsem kdy viděl. Dialogy totální otřes, herci.. no... jednodimenzionální mimiky, scénář psal někdo, kdo rozhodně neumí používat mozek a ani Wingard se nevytáhl se solidní režií. Kdybych tu měl rozebrat jednotlivé scény a jejich absolutní nelogiku, tak bych z toho mohl vytvořit i desetistránkovou knížku. V první řadě od HORORU chci HOROROVOU atmosféru. Vysvětlí mi někdo do zpráv a diskuzí, co je na tom nepochopitelného? K čemu mi je plno krve, brutalit a gore, když to jednak postrádá absolutní logiku, onak je každá scéna předvídatelná, pomocí nervozních tónů a jump-scarů a do třetice, ty dialogy. Jako představte si to, že vašeho příbuzného někdo trefí šípem do zad a vy se ještě s tím idiotem budete dohadovat o tom, jak moc jste tlustý. Já fakt nechápu, co to má znázorňovat. Nějakou multidimensionální pointu, abstraktní nadstavbu, nebo hybrid více žánrů najednou? Ať to nazveme čímkoliv, tenhle film je ukázka v praxi toho, jak se to nemá dělat. You're Next je na stejným dnu jako It Follows a ta scéna v koupelně, kdy má týpek v masce zapíchlou ruku a ze vteřiny na vteřinu přestane ječet a zmizí jak pán, mě totálně rozesmála a třískal jsem smíchem do stolu. Bravo.

    • 16.2.2020  17:12
    21 Bridges (2019)
    ****

    Tak tohle byla jasná sázka na jistotu. Fajn herecké obsazení, špičkové dialogy, fenomenální akční scény, excelentní audio vizuální stránka. Navíc film není tak prostý a veškeré motivace dávají prostě smysl, takže i záporná strana nepůsobí až tak záporně. Boseman hraje parádně a má charisma na to aby to utáhl. Nevšiml jsem si ničeho, co by mi vyloženě vadilo a i když to jede v zajetých kolejích, je to odvedeno precizně. Hlad po takových filmech ve mě vždycky bude. Akce je nekompromisně Rková, jsou zde tři velké přestřelky a taktizuje se, přebijí se, prostě to co mám rád. Skvělé policejní drama.

    • 16.2.2020  17:09

    Po traileru jsem byl skeptický, ale nakonec se dost možná jedná o nejlepší a nejdospělejší díl série. Samozřejmě; primitivně je zde interpretován konflikt mezi USA a přistěhovalcema. Jinými slovy, Amíci se prostě nezamyslí a každý konflikt musí končit až nuceným soubojem, ale já skutečně věřím, že tak nějak se to odehrávalo tehdy, i když nevím jak moc byl protlačován ten rasismus skrz. Jestliže je něco, co se mi líbilo, tak charakter Ip Mana. Má výčitky, je znát na něm, když utrpí nějaké zranění a přizpůsobí styl svého boje těm podmínkám a co víc - když ostatní mu tleskají, že se zastal utlačovaných, on jen stojí a nevypadá ani nadšeně z toho, že nakopal prdel soupeři. Protože koho těší žít v takovým konfliktu, kde jediné východisko je nekompromisní souboj? To byl malý detail, který mě potěšil. Když už mluvím o bitkách, tak jich zde je klasicky mnoho. Zpočátku IP Man se drží a jen občas něco předvede, ale v druhý polovině nešetří kadencí a sype to ze sebe jako za mlada. Bitky nepůsobí nijak zrychleně, nejsou nepřehledně natočený a jsou opravdu dost kontaktní. Když někdo schytá nepříjemný kop, nebo úder, chytne se za tu ránu, kulhá či má dokonce otisk/modřinu. Ten kick Bruce Leeho na hlavu toho karatisty v uličce mě normálně rozesmál :) sem tam je jasně očividné pomocné lano, že nějaká postava odlítne až moc, nebo nějaký výskok, ale toho je pomálu a nepůsobí to rušivě. Bitky působí stále dynamicky, kontaktně a drsně a dost tomu napomáhá pořádný nazvučení každého úderu. Co se týče témat apod, tak právě čtvrtý díl mi přišel i nejvíce pestrý na tohle a vidím v materiálu stále mnoho potenciálu na rozvětvení univerza. Bruce Lee tentokrát dostal dost prostoru a plno témat a prvků mi přišlo jen lehce nakousnutých. Adkins nemá až tolik prostoru a v akci se s ním šetří do závěru, ale tohle je snad první film, kde vidím jak karate dokáže být nebezpečné a bolestivé. Místama mě film dojal emocemi kvůli tomu, jak některé charaktery dospějí i když je k tomu vede klasická klišé motivace (synu poslouchej, mám rakovinu, bla bla) ale funguje to, protože prostě Ip Mana máme rádi, jeho filozofii a zejména charisma Donnieho. Jediné co vytknu, tak to CGI s letadlem se fakt nepovedlo a prostě ... mi ty konflikty přišli až moc vyhrocené, ale aspoň tam za tím je přeci jen nějaký důvod a ač se postavy vyjadřují primitivně ohledně toho, že "žlutý jsou odpad a bla bla", nějak si umím představit, že to takhle i být mohlo.

    • 11.2.2020  15:44
    Siganitalja (2016)
    ***

    Ze začátku to působí dost chaoticky, a taky mě štvalo, že se film dost opíral o opravdu stupidní náhody a dementní chování postav. Ta scéna u toho tunelu pro mě celej film fakt zabila. To jsem si film stopl a kýval jsem hlavou do stran. Když už tohle jsem akceptoval, přišel druhý moment s ninja autem, co se objevilo jen tak a dokonalo zkázu filmu. To byl takovej shit, že jsem nechápal! Díky skvělému soundtracku a fenomenálním hercům, mě to však stále bavilo a některé dialogy mě donutili se zamyslet nad celkovým životem. Je to i takovej ten film, kde mi nevadí happy end, protože jsem si ho svým způsobem vymodlil. Ta touha hlavní postavy se dopídit všemu, to byl můj hnací motor proč u filmu zůstat.

    • 11.2.2020  15:41

    Na můj vkus až příliš překombinované, ale musím ocenit, že to jede podle trošku netypické šablony a fantasy prvky tolik neruší, v jádru je to pořád striktní detektivka. Sem tam nějaká, klasicky Korejská, fyzicky tvrdá akce v podobě souboje, ale celkově se mi nelíbilo to chladné zpracování.

    • 6.2.2020  17:59

    Breaking Bad musím ještě dohnat, pátou sérii jsem neviděl i když vím víc než polovinu věcí, ale určitě si chci dát celé znova. Vince Gilligan je šikovný režisér. Film má precizní audiovizuál, zábavnou kameru Marshalla Adamse, multi-dimensionální, ambientní soundtrack Dave Portera a skvěle hrajícího Aarona Paula. Velký problém filmu není ani tak pomalé tempo, které prostě charakterizuje rukopis Gilligana, nýbrž že důležité, zábavné či zajímavé interakce jsou tvořený mikro zápletkama, a mezi tím vším se můžeme maximálně kochat pěknými záběry, či kamerovou vychytávkou. Chybí tomu však tah na branku a naprosto v pohodě by se něco takového vešlo do deseti minut. Trošku mě i mrzelo, že Jessieho psychika není tak rozervaná po tom všem, co se mu stalo. Čekal jsem, že tam bude víc scén jako ta s tou sprchou a ty jeho démony se budou víc projevovat. To se však odseklo po chvíli a pak už jen Jessie hledá způsoby jak co nejdřív utéct. Rád bych si přál vidět nějaký challenge, něco na co by se mi příjemně nekoukalo. Něco v tom smyslu, že by dostal panický ataky uprostřed něčeho. Malý náznak tohohle nastal po té menší přestřelce (což je jediná akční scéna ve filmu), ale byl to jen náznak. El Camino postrádá ... nebo.. spíš drtí divákama easter eggama na Breaking Bad, ale právě se drží zároveň i zbytečného komfortu a neprohloubí psychiku hlavní postavy do mrtě. Vzhledem k tomu, jak pomalý film to je, mě mrzí ten nenaplněný potenciál, protože prostor pro herecký koncert Aaron Paul zde fakt měl a i při tom málu je vidět, čeho je schopný. Víc než polovina interakcí a rozhovorů pak nepůsobí ani nijak informativně a tak nějak.... nijak. Tam kde jsem si sliboval něco zajímavého, nic nepřišlo a jen to klouzalo po povrchu. Rozhodně to není špatný film, ale právě ta absence čehokoliv mi nedovolí jít přes průměr a.... kdybych to neviděl, tak bych ani o nic nepřišel. Dokonalá scéna kde je nenaplněný potenciál, tak prolog, kde diskutuje Mike a Jessie. Škoda, že jsem ani nic nepocítil, bylo to i takové chladné.

    • 23.1.2020  19:37
    Likvidátor (1996)
    **

    Musím uznat, že Arnold hraje opravdu...skvěle? Dobře se na něj kouká, působí stylově. A hlavně mě bavilo, že během akce - ať už během přestřelek, nebo během digitálních volovin, dokáže se svojí mimikou působit "místně", takže funguje napětí. Bohužel, to stejný nemůžu říct o Vanesse, která si nic moc nedělá z toho, že jí jdou žoldáci po krku. Vůbec jsem se o ní nebál, i když jí šlo o kejhák. Samotný záporáci pak působí vyloženě trapně a taktika je to poslední, co je napadne. Jsou to jen palety na odstřel. Akční scény mě moc nezaujali. Nějaké přestřelky, sem tam dobrá likvidace, nápad, chvat. Problém mám s tím, že co se týče postavy Arnolda, vůbec jsem za celou tu dobu neviděl jedinou situaci, po které bych si řekl, že on je fakt nejlepší. Místo těch digitálních volovin, by bylo rozhodně lepší přidat nějakou tu strategickou akci, stealth, něco co by vyžadovalo daleko víc úsilí. Proto jsem byl spíš už unaven, kdy Arnold na konci vezme ty dvě laser pušky do rukou. Už to na mě působilo příliš na efekt a vzhledem k tomu, že film nemá dostatek kaskadérských kousků, tak mi zde chybí balanc v akci. Kdyby polovina filmu měla poctivě odvedený akční scény a pak to bylo zakončený závěrečnou brutální řezničinou, kde bude vše explodovat, rozhodně by to působilo přirozeněji a hlavně by to mělo lepší nádech. Bohužel, ani scénář mě nezaujal ničím, taky protože jsem nespočet momentů vyloženě předvídal dopředu, což mě taky moc nepotěšilo.

    • 20.1.2020  22:24
    The Informer (2019)
    ***

    Režie je skvělá, ale nedokážu se nějak smířit s naprosto absurdním útěkem z vězení. To fakt ne. Na seriozní thriller, je tohle opravdu brutální podpásovka. A však, kvůli té režii, fenomenálním hereckým výkonům, dobrým dialogům a přeci jen, zajímavým nádechem, to hodnotím docela kladně. Já se bavil. Ale ne... musim snížit na ten průměr. Jinak, nečekejte akční film. Tady fakt TÉMĚŘ žádná akce není, jen pár výstřelů padne a jeden drsný souboj v lochu. Nic víc fakt nečekejte.

    • 20.1.2020  22:22
    Ray Donovan - Série 7 (série) (2019)
    ***

    SPOILERY: Jako pět hvězdiček za tohle? What a joke! Už ať Mickey prostě chcípne. Nepamatuju si seriál, kde by mě tak mocně bavila hlavní postava a vedlejší stojí tak za hovno. A né, když jedete v autobusu a jste zaháknutý poutama a narazí do vás obří kamion, z čehož vznikne masivní exploze, NEMŮŽETE to přežít. Ray Donovan se stává naprosto absurdní volovinou, svět kde můžete vozit mrtvolu a pak projít zalidněným New Yorkem, pozor pěkně s pistolí v kalhotech, od krve a nechat tu mrtvolu v autě, přitom si vás každý natáčí. Nebo za celé poledne vykrást tunu obchodů s výměnou, pár masek. KDO TO PÍŠE? Kdo tyhle hovadiny vymýšlí? Zelená plátna v tomhle seriálu jsou k zblití, absurdity a stupidní postavy jsou nesnesitelný. Tolik scén, co jsem musel přetočit kvůli těm hovadským dialogům. Jediný, kdo to táhne nahoru, je Liev, kterej v každý scéně exceluje. Naprosto v každý. JENOM kvůli němu zůstávám u seriálu. ON je hlavní atrakcí, charismatem, tahounem a vše skvělý dohromady. Jeho vztah s novou buchtou má zajímavou chemii a scény z terapie nemají chybu. Bohužel, jelikož seriál překypuje naprosto mega stupidním, nelogickým a zejména prvotřídně bullshitovým dějem, náhodama a vším možným, nepůjdu na vysoké hodnocení. Mám chuť dát odpad, ale Liev to táhne opravdu ze dna těch sraček. Tohle není akční seriál, tohle má být drama o obyčejných lidech, tak nechápu co se to prostě děje. Doufám, že Ray oddělá Mickeyho v příští sérii.

    • 29.12.2019  23:24

    Naprosto kultovní král všech králů. Fenomenální béčko, tajemná a mysteriozní a hlavně dost nepříjemná vize budoucnosti, kterou dopředu žene vylidněný a temný New York, podepřený slizkými gangy a jedným z největších a nejdrsnějších antihrdinů. O tom, co zde předvádí v každý scéně Kurt Russell bych mohl vyprávět nekonečné hodiny. Má to ten příjemný retro-futuristický nádech, prvotřídní soundtrack a působí to i dobrodružně. Z doby, kdy hrdinové měli koule, byli zranitelný, autentický, se silným charakterem a ostrou palbou hlášek. Snake Plisken by si dal všechny současný děcka k snídani. Po všech těch moderních sračkách, které mě utápí v bahně zklamání, Escape From NY nezestárlo ani o chlup. Jeden z mála filmů, které jsou pro mě tak moc kultovní a důležité, že se promítají i s mým osobním životem. "Call me Snake!" Už jen při vzpomínce na legendární tóny filmu, mám masivní husí kůži.

    • 29.12.2019  23:05
    Neutečeš (2014)
    odpad!

    Tak tenhle komentář si vychutnám. It Follows je jeden z nejhorších filmů, co jsem kdy viděl. Ty vole, možná to trumfne Fast Eight. Ten film jsem totiž dokoukal, tady to nešlo. Musel jsem odvracet zrak a zacpávat si uši z tohohle průjmu. Takže jo, absolutní dno filmařiny. Špatná a nezvládnutá režie, která staví především na utahaných, dlouhých a krásných záběrech. Na předvídatelných jump scarech. Ta hudba, co zde celou dobu hrála, rozbíjela na kusy veškerou atmosféru. Díky těm hrozivým tonům, jsem odhadl snad každej záběr. Scénář a zejména dialogy psal výblitek. Jakože hele, to že sedí nějaké buchty na gauči a dělají si srandu z toho, že si jedna prdne. Nebo že týpek vypráví něco v tom smyslu; "Hahah, když jsem byl malej kluk mohl jsem se počůrávat a nikomu to nevadilo". CO TO MÁ BEJT??? Vysvětlí mi někdo pointu takovejch slovních průjmů? Vždyť v tom filmu neexistuje žádná charakterizace postav. Je to jen další pásová výroba bez veškeré inovace a jestliže si myslíte, že se dočkáte odpovědí, tak vás zklamu. ANI NÁHODOU. Tenhle film posunul veškeré mé limity co se týče toho špatného, co se dá vidět, takže si ani horší sračku neumím představit. Ty vysoká hodnocení od mých oblíbených uživatelů nechápu. "Ty jo, pamatuju si na naší první pusu" "Hahhahahahahahahha"....

    • 29.12.2019  22:57

    Všeho je víc. Tady se s ničím fakt nikdo nesral. Zamrzí, že herci byli obměněný (i když ti kteří tu jsou, furt super), jsou zde hlášky, nečekaná úmrtí, luxusní twisty, je to opět kurevsky zábavný a i soundtrack je o poznání lepší a nadupanější, nenudil jsem se. U obou to byla zábava, jen to prostě není můj typ filmu. Těším se na ten novej s Taslimem!

<< předchozí 1 2 3 4 10 18 27 35