Nellie Lovett

Nellie Lovett

Lucka Budirská

okres Brno
já jsem já


1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 11.2.2019  22:32
    Smrt a slavíci (TV seriál) (2018)
    ***

    Tak nevím, jestli by se tomu nedařilo lépe v divadle - ty dlouhé monology jsou místy docela úmorné a do divadla by se hodily lépe. Výborné herecké obsazení bohužel onu rozvleklost nedokáže divákovi úplně vynahradit. Bohatě by stačil starý dobrý hodinu a půl dlouhý film.

    • 3.6.2018  22:37

    Spoiler (pokud se o něm dá u takového filmu vůbec mluvit). Povrchní, předvídatelný a nesympatický film, jehož nekvalita bývá ospravedlňována zaměřením na ženské publikum. Jako by romantická komedie nemohla být chytrá, vtipná či alespoň trošičku uvěřitelná. Když vynechám poněkud strnulé herecké výkony (přehnaný přítel-kuchař, pokus o odměřeného britského gentlemana), velice mi vadilo, co tvůrci vydávají za romantický příběh, nad kterým by se lidé měli dojímat? Co je romantického na tom, že někoho bez slůvka vysvětlení opustíte a on vás po padesáti letech rád vidí a okamžitě v přerušeném vztahu pokračuje? Není na tom náhodou něco trochu divného? A to nemluvím o tom, že sebepodceňující se začínající novinářka potřebuje potkat "osudového muže", aby si začala být vědoma svých kvalit. Celá ta roadmovie vedoucí pouze k tomu, aby se hlavní protagonisté mohli zamilovat, je navíc dost zdlouhavá.

    • 24.4.2018  21:04
    Malé ženy (TV seriál) (2017)
    ****

    Příjemné zpracování slavé literární klasiky se zajímavým hereckým obsazením. Řekla bych, že i trochu modernizovanější, oproti slavnému filmu s Winonou Ryder a Christianem Balem a s velmi mírně odlišným výběrem scén (dovolená s Beth, rozhovor Jo s otcem). Hodně pomůže, pokud máte Malé ženy nebo podobná kostýmní dramata rádi. Jediný problém jsem měla s obsazením Kathryn Newtonové jako malé i velké Amy. Chápu, že se tvůrcům zřejmě nechtělo střídat dvě herečky, ale působilo to divně. Na "malou" Amy byla Newtonová prostě stará a nefungoval její přechod k dospívající a dospělé Amy.

    • 8.2.2018  18:11

    Tady někdo začal točit solidní béčkový film a v půlce se rozhodl, že by z toho mohl být opravdový špionážní thiller, a tak se dotočily scény u výslechu, zápletka se zamotala dvakrát kolem dokola a akce se naředila nudou.

    • 8.2.2018  17:37

    V červených procentech, vážně? A to mne ani nepohoršuje to ideologické zaměření, s tím jsem počítala, je přeci jen poplatné době vzniku. Ještě bych souhlasila s tím, že atmosféra je dobrá a některé záběry jsou opravdu dobré, syrové, autentické. Ale výborné herecké výkony? Copak jste neviděli Jiřinu Švorcovou, která vypadá, že má ve tváři jen jeden výraz? A Vala taky zrovna nezaujme. A co ty otřesné strojené dialogy? Vždyť vlastně ani nedošlo na to vykreslení drsného života na hranici, protože dobrou půlku filmu zabírá romantická linka. Četla jsem i knihu (a je dobře, že jako první, protože po tomhle bych se do ní nejspíš nepustila) a i když to není žádné veledílo, tak to vykreslení postav, vztahů mezi nimi a zachycení života pohraničníků se v ní dařilo mnohem lépe.

    • 16.1.2018  18:21

    Zpočátku má člověk pocit, že viděl opravdu dobrý film. Ale po týdnu dvou v něm zůstane už jen takový mlhavý dojem a jediné, co mu utkví je utrpení, protože o tom je celý film. Leonardo DiCaprio trpí, trpí dlouho a trpí přesvědčivě, proto taky dostal toho Oscara, ale to je tak všechno. Ta čtvrtá hvězdička je za něj.

    • 30.12.2017  19:14
    Půlnoční slunce (TV seriál) (2016)
    ***

    Příliš nechápu hodnocení nad 80 %, zvažovala jsem dvě hvězdičky. Zkrátit o dvě epizody, méně zasněných pohledů do krajiny, odstranit zbytečně srdceryvný životní příběh francouzské policistky, vykašlat se na divné konspirace a můžeme se bavit o "červeném" hodnocení. Následuje spoiler. Zachránit z více než dvaceti obětí jedinou (a to ještě čirou náhodou, protože ji nenajde policie), tomu říkám úspěšný zásah mezinárodního policejního týmu. Vrah byl navíc zřejmě tajný génius, že mu všechno stoprocentně vyšlo a nikde nezanechal žádnou stopu...

    • 24.10.2017  21:41
    The Fall - Série 3 (série) (2016)
    ***

    Spoiler alert. Velice slabá série. Asi chápu záměr tvůrců ponořil se hlouběji do psychologie postav a odkrýt některé motivy, ale první dva díly jsou neskutečná nuda a téměř nic se v nich neděje (a později se to moc nelepší). Největším problémem třetí série jsou neuvěřitelné scénáristické přešlapy. Vážně Paula Spectora v nemocnici téměř nikdo nehlídá? Jsou všichni v nemocnici úplně neschopní, že ho Rose Stagg má neustále před sebou? Jaktože je v nemocnici jenom jedna sestřička, která se o něj stará, nikdo u toho není a ona má možnost navázat s ním kontakt a vztah? Jaktože vyšetřovaný sériový (!) vrah téměř nikdy nenosí pouta, má možnost napadlou Stellu Gibson ve výslechové místnosti a nakonec provést svůj závěrečný masakr? Proč ho téměř nikdo nehlídá? Ve světle těchto nedostatků se pak herci mohou snažit, jak chtějí, ale výsledkem je třetí kopeček zmrzliny, který vratce balancuje na prvních dvou, pěkně usazených v kornoutku :) (Vůbec to nelze srovnat třeba se třetí sérií Broadchurch, které se podařilo na první dvě naopak navázat velmi dobře.)

    • 9.10.2017  13:58
    La La Land (2016)
    **

    Neuvěřitelná nuda, a to od první příšerné scény s tanečníky na autech (WTF?). Kvůli tomuhle vážně zastavovali provoz? A kdy přesně tvůrci muzikálů zapomněli, že scény s písničkami a tančením můžou posouvat děj, ne ho jenom natahovat? Protože u Chicaga tenhle trik ještě uměli... A když už jsme u toho, ten výhled vážně za moc nestál.

    • 9.10.2017  13:16

    Perfektní česká detektivka, která obstojí i po téměř padesáti letech. Rudolf Hrušínský je výborný - vrchol jeho herectví přichází ve chvíli, kdy vyslýchá mladého Vavrocha (je fascinující, jak dokáže navodit děsivou a tísnivou atmosféru bez toho, aby si pomáhal bitím a ubližováním, jako současné detektivky).

    • 11.9.2017  20:13

    Dnes už sice úplně neobstojí, ale na konec 70. let to musela být docela drsná detektivka s poměrně explicitním zobrazením násilí. Několik momentů mne překvapilo (a vlastně i potěšilo), zvlášť s ohledem na dobu natáčení. (obsahuje drobné spoilery) Zaprvé, režisér si nebral moc servítky a poměrně realisticky zobrazil "šedou" ekonomiku socialistické republiky - různé molochy a službičky, ve kterých je zapojena celá řada lidí, nejen hlavní "záporák". Naopak policejní složky nejsou bezchybné - příkladem budiž dvouměsíční prodleva, než je napadne prozkoumat vězeňské nemocnice (i když ví, že dost možná hledají recidivistu), nebo výjezd na pronásledování s prázdnou nádrží. Z dnešního pohledu mne však nejvíce fascinoval výslech vyšetřovatele, za kterým přijde jedna z dříve znásilněných dívek. Jeho "citlivý" přístup, během kterého jí stihne naznačit, že se zachovala špatně a že její vinou zemřely dvě dívky, by jí dost možná způsobil další trauma a odradil od jakékoliv další interakce s policií (dobré je srovnání třeba se třetí řadou seriálu Broadchurch, kde se rovněž vyšetřuje znásilnění a kde je vidět, jak moc se chování k obětem od té doby posunulo - alespoň doufám...).

    • 12.6.2017  22:07
    Semestr (TV seriál) (2016)
    ****

    Líbila se mi odvaha experimentovat s formou, přičemž zobrazení děje skrze obrazovku notebooku mi přišlo vydařené. Jak už napsala řada lidí přede mnou, jedná se o překvapivě trefnou výpověď o současné generaci (nebo alespoň o její části). Otázkou zůstává, jak z toho ta generace vlastně vychází, protože všechny postavy jsou vlastně dost nesnesitelné a není to nijak veselé pokoukání.

    • 12.6.2017  21:42
    Smrt panen (1999)
    ***

    Poetické vyprávění o přísných rodičích a pěti nesmyslně chovajících se dívkách. Obávám se však, že velká část kouzla je skryta v tom, jak se před vámi příběh odvíjí. Nedovedu si moc představit druhé (či další) zhlédnutí.

    • 23.4.2017  15:40

    Možná by se na ten děj mohli vykašlat úplně a jenom postupně pustit ty taneční čísla (mělo by to samé výhody - kratší, levnější, lépe by to odsýpalo). ;)

    • 6.4.2017  19:02
    Temný Kraj (TV seriál) (2017)
    ***

    Když to člověk nebere moc vážně, je to fajn oddechovka. Břeh je takový malý český Midsomer - takový počet vražd by asi dost zahýbal počtem obyvatel v okolí :) A moc se mi líbí titulky.

    • 5.4.2017  12:44

    Kráska a zvíře a já jsem si prostě nesedli. Od čeho začít? To množství triků a digitální krajiny mi připadalo, jako by tvůrci netočili hranou verzi, ale znovu se pokoušeli o kreslenou s několika živými herci. Zvíře nemělo charismatu, ani co by se za nehet vešlo (působilo spíše jako bezradný teenager, který neví, co se sebou). Ani Emma nijak zvlášť nezaujala - ono asi nebylo moc těžké se do ní zamilovat, když byla jediná dívka v okruhu 100 km, která uměla číst. Což je další věc - kdeže jsme měli vidět tu zamilovanost? Rokoková stylizace mi hrozně nesedí a štvou mě písničky, které se vyplňují děj jen proto, aby si zazpívali i svícen a hodiny a tvůrci mohli předvést digitální show. Místo toho mohli věnovat víc prostoru právě rozvíjejícímu se vztahu mezi kráskou a zvířetem. Ale abych nebyla hnidopich, byly tam i dva vtipné momenty (koulování ve sněhu a rozprava o Shakespearovi).

    • 5.4.2017  12:29

    Pokud jste nečetli knihy, hvězdičku přidejte. A pokud nechcete spoiler, dále nečtěte :) Strašná blbost - pardon, ale je to tak. Tim Burton točil zvláštní filmy, ujeté filmy, ale měly styl, byly zábavné nebo se na ně prostě dalo koukat. Tohle není ani jedno. Závěr filmu tvoří divný videoherní klip, v němž kostlivci kosí nestvůry. Základnu padouchů tvoří pět lidí, z nichž čtyři jsou neschopní mamlasové, ten pátý je nezbytný psychopatický superpadouch, ale jejich motivace se vytratila do ztracena. Přečetla jsem knižní předlohu. Není to žádné veledílo, logika místy pokulhává. Ale i to, co v knize fungovalo, je tady změněno, převráceno nebo se z toho stal nesmysl. Proč nestvůry žerou oči (víc nechutný = víc cool?)? Proč přežil Jacobův dědeček?! Proč se Jacob nenaučí ovládat netvory (docela zajímavá linka v knize)? Proč mají Olive a Emma vyměněné schopnosti, když to nemá vůbec žádný důvod? Takhle bychom mohli pokračovat dál a dál... Nejde o to, že si Tim Burton dovolil příběh změnit, jde o to, že ty změny nemají žádné odůvodnění a filmu nijak neprospívají.

    • 5.4.2017  11:51
    Vražda - Série 3 (série) (2012)
    ****

    O kvalitách není pochyb, ale to neznamená, že se jedná o dokonalý seriál. Vadily mi především dvě věci. Zaprvé, jak Sarah pořád někam leze s baterkou sama (to je v Dánsku pořád tma? A nemají víc policistů, kteří by jí kryli záda?). Zadruhé, závěr. Trochu moc té bezvýchodnosti a nepoučitelných bídáků, nemyslíte?

    • 28.2.2017  14:33

    Neuvěřitelně nadhodnocený film. To se všichni svezli na vlně nostalgie z prvního Anděla páně? Přitom příběh je daleko slabší, děj spočívá hlavně v utíkání, vtip spočívá hlavně v pitvoření se, dvojsmyslných náznacích a vykrádání toho, co fungovalo v prvním díle. Dohromady mě pobavily asi tak dvě scény (strašení dění skutečným čertem a andělem, čertova četba u brány). Do toho nebeská camea pro různé hvězdičky českého showbyznysu. Přitom přesun děje do jiného období a klikaté uličky Českého Krumlova vypadaly tak slibně. Výsledek je však jen a jen rozpačitý.

    • 28.2.2017  14:15

    Příjemný návrat do magického světa. Ale toho Johnyho Deppa prostě nemůžu vydýchat. On se mi do světa Harryho Pottera tak nehodí!

    • 24.1.2017  11:27

    Mocný český hype. Průměrná zápletka (všichni jsou v něčem namočení, všichni jsou zloduch), korunovaná nesmyslným chováním hlavního hrdiny, který vždycky vleze někam, kam nemá, aby ho tam někdo bacil po hlavě a pak z toho zase zázračně vyváznul. A úplně nejhorší jsou hrdinovy vnitřní monology, kterými nás tvůrci seriálu obohacují, asi abychom nezapomněli, že "už zase jede v průseru" nebo že mu bylo jasné, že "by tam asi neměl chodit". Za jediné pozitivní vnímám, že nebýt Cirkusu Bukowsky, asi by nevzniknul Rapl.

    • 15.1.2017  11:50
    The Ledge (2011)
    ****

    Solidní thriller. Člověk by v postatě neměl co vytknout - zápletka je dobrá, napětí se drží po celou dobu, herci jsou věrohodní... ale přesto celý dojem poměrně rychle vyprchal a mám pocit, že s dalším zhlédnutím by šlo hodnocení dolů.

    • 15.1.2017  11:41

    Tak trochu Dívka ve vlaku v komediálně fekálním ražení. Dívka ve vlaku spoiler: No zkuste si představit, že se Rachel, Megan a Anna spřátelí... (Já vím, je to asi nesmysl, ale viděla jsem je brzy po sobě a tematika manipulujícího muže a tří žen mi spojila nespojitelné.)

    • 31.12.2016  14:12

    Myslím, že bude lepší dělat, že se tohle nikdy nenatočilo. Aneb jak zabít dobrý seriál po deseti letech. Délka osmi standardních dílů přináší téměr nulový děj, nudu, postavy, které nemají vůbec žádnou dějovou linku - jen přijdou pozdravit (Lane a její rodina, Dean, Jess, Jason, ředitel Charleston, Frances, Sookie ale vlastně i Paris a další). A nejhorší je jednoznačně proměna ústřední postavy - Rory. Vzpomeňte si na předchozí série - na relativně zásadovou Rory, cílevědomou, která na sobě dokázala pracovat a do jisté míry schopnou poučit se ze svých chyb. Rory, která měla velké plány a která netrpěla neodolatelnou potřebou povyšovat se nad ostatní. Pak to všechno zmačkejte, hoďte do koše a tvařte se, že její rodina je s tím v pohodě...

    • 31.12.2016  13:59
    Mapy ke hvězdám (2014)
    odpad!

    Natočte něco fakt příšerného, s nesnesitelnými postavami, za vlasy přitaženým dějem a navíc nesnesitelně nudného a pojmenujte to psychologické drama, které hledí na odvrácenou stranu Hollywoodu, jakože to asi pomůže. Asi tak. Nehodí se to ani ke sledování v autobusu.

    • 22.11.2016  13:18
    1864 (TV seriál) (2014)
    ****

    Čtyři hvězdičky jen pokud si odmyslím poslední díl, který je jako závěrečná pětiminutovka ve filmu roztažená na celou hodinu. Jinak je to poutavé a zajímavé zpracování malého kousku dánských dějin. Líbilo se mi to propojení se současností - dokud se oba příběhy nezačaly propojovat až příliš (viz poslední tři díly). Kupodivu mi nevadila ani tajemná ezo-postava Sørena Mallinga - tajemnou linku vyvažují až příliš reálné situace, ve který zlo zůstane nepotrestáno. Aneb lidé a válka ve vší své zaslepenosti a špinavosti.

    • 15.11.2016  20:40

    I po těch letech je to prostě pořád dobré. Je to vlastně zajímavé, že navzdory dnešní záplavě romantických, tanečních a tanečně-romantických filmů je Hříšný tanec pořád jeden z nejlepších. A možná úplně nejlepší.

    • 15.11.2016  20:24

    Tak trochu červená knihovna pro vdané. A byť mám Meryl Streep docela ráda, tentokrát mi byl její herecký projev nesympatický, obzvlášť gesta. Vůbec celá postava Francescy mi připada vcelku nezajímavá a nedokázala jsem pochytit, čím Roberta Kincaida tak okouzlila. A nemám ráda, když jsou kladně posuzovány postavy, který žijí život, který jim vlastně nevyhovuje, ale ony ho z různých důvodů odmítají změnit (a film v tomto ohledu Francescu stavěl do dobrého světla). Nejzajímavější mi tak nakonec připadala linka dětí, které objevují život své matky, a velmi je to ovlivňuje.

    • 11.10.2016  20:33
    Synové hor (1956)
    ***

    Velice, velice solidní tři hvězdičky. Člověku je u toho až fyzicky zima (to natáčení vánice jim vůbec nezávidím).

    • 10.10.2016  11:56

    Měla jsem jen velmi malá očekávání (vzhledem ke druhému dílu a obvyklé sestupné tendenci nejrůznějších sérií), nicméně dočkala jsem se dle mého názoru nejlepšího dílu. Tvůrci konečně přestali Bridget všemožně ztrapňovat (ne stoprocentně, ale zlepšení je výrazné) a její "normálnější" chování kupodivu přineslo více zábavy. A nejvíc jí přinesla Emma Thompson. Patricku Dempseymu bych jednou přála zajímavou roli, ve které bude hrát víc, než jen dokonalého (či méně dokonalého) partnera.

<< předchozí 1 2 3 4 5
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace