Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Krimi
  • Horor

Recenze (3)

plakát

Český žurnál - Rozezlení (2013) (epizoda) 

Každý dokument a jeho tvůrce více či méně manipuluje, jistě. Ovšem tento dokument manipuluje tak, že mě to až uráželo a to jsem k němu přistupovala bez předsudků, protože jsem do té doby neměla o kauze a jejích účastnících žádné povědomí. Manipuluje s divákem, s aktéry a s celou událostí vůbec. Namátkou např. zobrazení ústřední manželské dvojice, to snad autoři dělali podle nějaké příručky, kterak "nenápadně" stylizovat postavy, kterým fandím, jako ty nejúžasnější z nejúžasnějších; za vše mluví i scéna, kde se snaží vytáhnout ze staré paní, která navíc špatně slyší to, co chce slyšet (=co se mu hodí do krámu), tedy že se německý prezident neomluvil. Bod pro tuto pamětnici, která v tu chvíli zareagovala výborně a mimo jiné také pojmenovala jeden z ústředních problémů dnešních pseudozachraňovatelů "historické pravdy". Autoři se předvádějí jako dosti nepřipravení a bohužel jejich výsledná práce na mě nepůsobí jako představení základních argumentů a jádra sporu, ale spíše jako jejich vlastní jednoznačná interpretace. Ostatně, už jen text distributora je čiročirá manipulace: střetnutí idealistických umělců a konzervativních obyvatel (??!!). Na druhou stranu, podařilo se jim zachytit i některé dobré a výmluvné situace a minimálně vnést do prostoru otázku, co tedy s těmito pietními místy, za to dvě hvězdy.

plakát

Hitchcock (2012) 

Není nic horšího, než když film nudí. Snad jen, když nudí film vzdávající hold filmaři, který sám dělal pravý opak - napínal, vzrušoval i rozrušoval...Film se dotýká mnohých témat (vztah s manželkou, s Hollywoodem, k herečkám, k sobě samému coby šedesátiletému "zasloužilému" tvůrci) a právě to je možná i jeho problém. Dotýká se lecčeho, ale nijak - neumí vyprávět, žádný z konfliktů nemá náboj (ani bublající pod povrchem, takový, který by vytvářel vnitřní pnutí), někdy umně rozehrané scény nechá režie vyšumět do ztracena, aniž by z nich vytěžila, co se dá. Z filmu jako celku mám dosti upatlaný dojem - ne proto, že po čistě technické filmařské stránce by nebyl zvládnutý, ale protože se do něj pustil někdo, kdo vůbec nevěděl, co a jak říct. Jestli na něj budu vzpomínat, pak jedině jako na film, u kterého jsem se stále dívala na hodinky. Abych skončila trochu pozitivně - herci jsou skvělí, hlavně Helen Mirren (Hopkinsova přeměna zajímavá, ale ne 100% přesvědčivá) a tři hvězdičky zachránila právě její výborná scéna k závěru, po níž se ani Mistr nezmohl na slovo - a která jediná na mne alespoň trochu emocionálně zapůsobila, což je na jeden stominutový film dost málo.

plakát

Anděl Exit (2000) 

Zklamání. A znovupotvrzení toho, že o zfilmování určitých literárních děl by se režiséři zkrátka neměli pokoušet. Nálada a nosné téma Topolovy předlohy se u Michálka úplně vytrácí, novela je osekána na minimum toho, co by mohlo utáhnout film - bohužel, neutáhne. Vůbec by mi posun kniha - film nevadil, pokud by byl uvěřitelný a dokázal zaujmout sám o sobě. Nepřesvědčivé herecké výkony a slabý scénář potápějí film, který by jinak mohl být zajímavým příspěvkem a experimentem. Oceňuji kameru a střih, především pak "andělské" záběry trefně zachycující smíchovskou křižovatku počátku 90. let.