Recenze (59)
Poslední Mohykán (1920)
Mrkání Magui na Coru při odchodu z Fort Henry je dokonalé :) Celkově velmi povedený, svižný film, ve kterém sice neslyšíte ani slovo, ale přesto se nemůžete nudit. Indiáni jsou velmi podaření, jejich útok na kolonu dostatečně akční, a ty grimasy prostě, na rok 1920 fakt něco.
Princezna zakletá v čase (2020)
Musím smeknout, takovou fantasy pohádku s takovými triky jsem na české scéně vážně neviděl. Doplňuje to skvělá výprava, perfektní hudba a real exteriéry. Tohle už snese nějaká měřítka. Konečně! Děj mě teda cca v polovině už začal trochu nudit a točit se v kruhu, ovšem k mému překvapení se dokázal zase rychle zvednout a opět mě "zapálit". A dětem se to líbilo taky hodně, chvílema se i docela zdravě bály ;) suma sumárum, díky za tento počin, v kině to nebyly vyhozený peníze.
Lajka (2017)
Pro deti chvilemi nesrozumitelne, pro dospelaky chvilemi infantilni, celkove povedena oddychovka s milymi pasazemi. Jurij Levobockin je drak. Snad jen narazky na labie a penisy si mohli autori odpustit, nechapu proc to tam cpali. Pisnicky sympaticke prave amaterskym provedenim, loutkoanimace ala Fimfarum sympaticka svou hrubosti a nedokonalosti. Takze fajn.
F. L. Věk (1970) (seriál)
Patrně nejlepší český seriál všech dob, po všech stránkách dokonalý, historicky věrný, se skvělými hereckými výkony, v nichž kromě Brzobohatého dominují zejména Lukavský, Medřická a Pivec. Pro milovníky historie a filmové kvality eminente.
Okresní přebor (2010) (seriál)
Tomuto seriálu jsem dlouho odolával, ale nakonec musím uznat, že na české podmínky 21. století se jedná o vysoký nadprůměr. Výbornými výkony září zejména Pavel Kikinčuk, David Novotný a Leoš Noha. Narozdíl od většiny nejsem tak nadšený z Ondřeje Vetchého, který podle mě přehrává. Ovšem díly jako Konvoj, Schůze nebo Kopačák patří mezi skvosty, které zaručeně zvednou náladu kdykoli.
Hobit: Neočekávaná cesta (2012)
Lepsi nez Pan prstenu, daleko lepší vyber herců, panorama a triky jako vždy skvěle. Výpravu neruší tentokrat zádný pritepleny Orlando Bloom a trpaslíci jsou kumpani k pohledání. Thorin je asi 1000x charismatictejsi nez Aragorn. Paráda.
Matýsek (2006) (seriál)
Nakreslene je to presne tak, jak malé děti oceňuji - totálně infantilne a jednoduše, snad nejjednodušší kresby, co jsem u animaku kdy videl. Nadabovane skvěle a malá (2 roky) to miluje, mikymaus ji nebaví, ale Matýsek je pánbůh :)
Konference ve Wannsee (2001) (TV film)
Naprosto briskní dílo, připomínající Mozartovy skladby. Všechno do sebe zapadá, všechno navazuje. Skvělý výběr herců, vynikající výkony (zejména Tucci, Branagh a Firth) a mimořádně povedený je i český dabing. Za málo peněz se tady předvádí opravdu hodně hodně muziky. Moje nejoblíbenější scéna - když se zástupce úřadu pro čtyřletý plán představuje Klopferovi a on mu na to odpovídá: "Já tady zastupuji předsedu strany a tisíciletý plán!" Prostě bomba.
S čerty nejsou žerty (1984)
Nezapomenutelná, patrně jedna z nejlepších českých pohádek, plná kultovních hlášek a skvělých hereckých výkonů všech aktérů, dokonce včetně Vetchého. Fakt nikdo v tom nezahrál špatně, o kolika filmech se to dá říci. Paráda.
Slavné historky zbojnické (1985) (seriál)
Kvalitně natočený seriálek s příjemným průvodcem Milošem Kopeckým, kvalitní neotřelou tématikou, dobrou výpravou a hezkými hereckými výkony. Takových mělo být víc.