GOREGASM

GOREGASM

Zbyněk Slívka

Česko

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 27 40 53
    • 2.7.2020  09:41

    Martin Scoresese a New York, to je věčné téma a v Bringing Out The Dead nahlíží na tuto fascinující metropoli pan režisér optikou, která vás svým hektickým, ironizujícím, zároveň však nesmlouvavě bolestivým pojetím vcucne a nepustí. Z mého pohledu jde o nepochopitelně zapadlý snímek geniálního režiséra, ve kterém na životě Cageova záchranáře (fantastický Nicův výkon) Marty na ploše dvou hodin vykreslí, o jakou místy až groteskní divočinu v New Yorku jde. Cageovy černé kruhy pod očima a jeho opakovaně neúspěšná snaha nechat se vyhodit působí na jednu stranu úsměvně, tragikomický ocas je zde ale cítit na sto honů. Pomáhají tomu i Cageovi parťáci Goodman, Rhames, Sizemore, kdy každý na jiný způsob rozvine křídla Cageovy postavy. Světlem na konci tunelu je potom anděl s ještě andělštějším hláskem Patricie Arquette, která skutečně byla ve svých nejlepších letech nepopsatelně elektrizující a sexy ženská. A to, že je celý snímek vizuálně pojat jako stodvacetiminutový halucinogenní trip berte jako delikatesní třešinku na tomhle fajnšmekrovském dortíku. 100%

    • 20.6.2020  08:57

    Velmi příjemné překvapení, za kterým stojí norská dvojka, Rønning/Sandberg, kteří sice nedokázali úplně narovnat "loutku", Jacka Sparrowa, respektive nezdravě přehrávajícího Deppa (i když v průběhu filmu se jeho index otravnosti téměř vypaří), za to ale dokázali napumpovat již páté pirátskokaribské dobrodružství nabušenou, epickou a především zábavnou akcí (gilotina rulezzz), která začne trezorovou divočinou a rozdělením oceánu skončí. Tempo to má opravdu divoké, stejně jako úderného záporáka s mrtvolnou vizáží Javiera Bardema, jehož vlasy poctivě ignorují gravitaci (opět skvělé triky). Příběhově je vše stravitelné, konečně zase funguje humor, přičemž je škoda, že více prostoru nedostala postava Stephena Grahama. Vrací se i Rushův Barbossa a zase na trochu jiný způsob (nechte se překvapit) a stojí to za to. Digitální omlazení Deppa jako vždy zpracováním rozporuplné (mě ten deaging hlava zatím nebere), ale rozhodně jde o dobře použitý flashback. Pokud to páni producenti doposud nepochopili, tak ať svěří i šestku těmto norským nimrodům a budeme všichni spokojeni. 80%

    • 19.6.2020  19:28
    Koruna (TV seriál) (2016)
    *****

    1. série - ***** (100%) Absolutně perfekcionistický zážitek, který vás během každého dílu protáhne silnými emocemi a napínavými událostmi, o které není v rozervaném světe královny Alžběty nouze. Vysoký skill všech zúčastněných je zde násoben opravdu každou zapojenou uměleckou složkou. Projekt ve kterém do sebe vše zapadlo tak dokonalým způsobem, že gradující hudební motiv Hanse Zimmera, který rozpumpuje vyvrcholení v každém díle, vás naprosto bezmocné převálcuje a nechá vnitřně rozechvělé a myšlenkou navnazené na další díl. The Crown si vybírá důležité okamžiky v dějinách královské rodiny a jimi vypráví velké věci ve velkolepém provedení. Opravdu mistrovský storytelling, který promyšleným způsobem pracuje s flashbacky, které mnohdy dávají věcem minulým, ale i budoucím, velmi intenzivní rozměr. U podobného tématu by většinu z vás nenapadlo o jak bombastickou záležitost půjde a tohle královský dynamit.

    • 14.6.2020  16:32

    Výrazně béčkovější a odlehčenější pokračování kultovního Barbara Conana. Arnold je tady sice nabušený jako zvíře až to někdy vypadá, že si prsním svalem vypíchne voko, ale na podobná extempore tady není čas, protože Arnie se musí spřátelit s novými spolubojovníky, kterými jsou a teď se podržte - hvězda NBA Wilt Chamberlain, komicky soustředěný čaroděj, Mako, psychopatická amazonka, na jejíž jméno si už nikdo nevzpomene a uječená princezna, která je sice kočanda, ale když už asi posté zařve svým pisklavým hlasem "Bombaata", máte chuť ji jednu plesknou po papuli. Sebranka je to opravdu zábavná, ale jen v guilty pleasure módu, protože jinak k Destroyerovi ani přistoupit nejde. Proivníci Conana tady jsou latexoví bubáci a ty souboje jsou fakt k popukání, hlavně ten s "gorilákem" mezi zrcadly. Naivní pohádka pro dospělé, kterou si dám někdy zase v budoucnu možná, ale jen kvůli Arnoldíkovi. 40%

    • 14.6.2020  16:21
    1917 (2019)
    *****

    1917 vám v hlavě dozraje stejně jako mně a po tom týdnu od projekce vám dojde, že Sam Mendes opět natočil výjimečný film, který bude při každé další projekci lepší a lepší. Dechberoucí "one shot" kamera Rogera Deakinse dělá z téhle válečné mise naprosto uzemňující zážitek a nebýt jednoho s logikou zápasícího intermezza, bylo by to jasné kilo. Opravdu velmi oceňuji Mendesovu odvahu natočit něco nového, neokoukaného, neprozkoumaného. Sledovat soustředěně misi jednoho vojáka, který může zachránit život dalším 1600 je napínavé, naturalistické a místy je to opravdu se zatajeným dechem. Skutečně málokterý film dokázal takto hmatatelně navodit hrůzu a strach, které musely být na bitevním poli všudypřítomné, i když jste se jenom plazili kolem zmasakrovaných a hnijících těl v zákopech. Hvězdám Mendes svěřil malé, avšak ikonické party, které vždy v pravý okamžik protnou cestu vojáka Schoefield (vynikající, adrenalinem napumpovaný výkon George Mackaye) až k vytouženému cíli. A i to naznačuje, že snímku 1917 nejde o zobrazení válečného heroismu ve velkém měřítku, naopak se snaží vykreslit, jak jednotlivá malá hrdinství zachraňovala stovky životů a dělá to po Mendesovsku s důslednou precizností. 99%

    • 14.6.2020  16:03
    Dort (2014)
    ****

    Vážná poloha poloha Jen Aniston velmi sluší a svým výkonem celý snímek táhne. Hořkosladkých dramat ala Cake jsme všichni viděli desítky, ale když vezmeme v potaz, že Jennifer doplňují další zajímaví herci ve vedlejších rolích jako třeba moje srdcovka, Chris Messina, nebo od Avatara vcelku neexistující Aussie, Sam Worthington (tady dobrej), tak máme v důsledku chutný dortík, který připomene, že život umí bolet, a že Amerika je hodně jiný svět. 75%

    • 7.6.2020  20:45

    Woody a jeho vražedná druhá míza opět nepřestává udivovat a přesvědčovat, že tento nesmrtelný tvůrce konverzačních perel se v mordovacím žánru cítí snad ještě libověji. Precizní kamera a dokonalé vedení talentované herecké sestavy postupně napínají strunu v divákově strojovně k prasknutí a nevyzpytatelný one way ticket JRMeyerse do hlubin britské smetánky nabyte velmi nevyzpytatelných rozměrů. Psychologická hloubka tak akorát a závěr jedním slovem vynikající. 100%

    • 7.6.2020  17:28
    Volný pád (1993)
    *****

    Šumejkr v té nejvybroušenější podobě. Osobní drama stresem velkoměsta a bezvýchodností rodinného (ne)štěstí zválcovaného Michaela Douglase postupně graduje od úsměvných konfrontací frustrovaného Douglase s okolním světem, při kterých mu divák podvědomě dává za pravdu a fandí mu, až k druhé půli, v níž se mu celé to "napravování" světa vymkne z rukou a celý jeho život se sesype jako domeček z karet. Why the fuck not. Hektičnost Los Angeles a podobně koncentrovaných metropolí podobné prototypy jedinců, kterým se svět rozsype před očima během několika málo vteřin přirozeně generuje a Michael Douglas brilantním výkonem udeřil hřebíček na hlavičku. Velkou zásluhu na uceleném zážitku má i vedlejší linie do penze odcházejícího Roberta Duvalla, jehož postava je setsakra dobře napsaná a ještě lépe zahraná. Srdcovka mého mládí neztrácí glanc ani po téměř třiceti letech. Má to pořád grády a ten sociální přesah je aktuální stále a možná ještě intenzivněji než tehdá. 100%

    • 7.6.2020  14:03

    Poprvé jsem se nachomejtl k Waleově tvorbě a chci další :-). Ikonický příběh Frankensteinova monstra zde ožívá plnohodnotně a v nezapomenutelných kulisách. Kouzlo nepoznaného je z toho cítit na sto honů, stejně jako láska k pohyblivým obrázkům, které brzy změní svět. U nás se točily filmy pro pamětníky, v Americe se začínala psát historie nového žánru. Zábavně strašidelnost, která už dneska moc k vidění není. 100%

    • 1.6.2020  20:08
    Úkryt (2002)
    *****

    Nesmlouvavá a nekompromisní Fincherovina, vůči které si odplivnu jen při závěrečném dobráckém skutku Foresta. Ale Davidovi to odpustíte v kontextu všeho, co následovalo předtím. I když za kilo to právě proto nebude :-). DF rozjíždí od prvních záběrů estetický zážitek, který ne každý postřehne, ale milovník cinema několikrát předčasně... na sucho vydechne. Kamerový balet v kombinaci s za každé okolnosti promyšlené kompozice otevírá hercům prostor prodat své umění na plné kule. A že tady máme těžké kalibry a přitom každý úplně na jiný způsob. Penik Rům je svým dokonalým zpracováním a precizní gradací pojmenovatelný jako Hitchcock přelomu tisíciletí. Fincher sice nechrlí film za filmem, ale když už točí, tak to stojí za to. 90%

    • 1.6.2020  20:00

    Velmi dobrá kriminálka, kombinovaná s možná ještě lepším rodinným dramatem má šťávu od první do poslední minuty. Hodně válcují divákovy smysly perfektní herci. Phonix, Duvall jsou luxusní, Marky Mark předvádí své maximum (moc dobré maximum) a Eva Mendez tady jako vždy NENÍ na ozdobu. Excelentního drug lorda střihl charismatickýAlex Veadov a hustá atmosféra je i díky němu zaručena. James Gray většinou netočí zapomenutelné filmy a We Own The Night vám zůstane nejen díky nervydrásající a exkluzivně natočené autohoničce nějaký ten pátek v paměti. 85%

    • 29.5.2020  21:21

    Řeknu to upřímně. Rob Cohen na velkém plátně nemá co dělat. V jeho záři bobtná "umění" Stephena Sommersa do intergalaktických rozměrů. Třetí mumie zapáchala už několik měsíců před premiérou jako další nadbytečná vykopávka a to vaření z vody tady Cohen projíždí na plné čáře. Humor je totálně mimo mísu a na sílu tlačený, stejně jako herecké kreace většiny herců mezi nimiž prožívá svou hereckou lobotomii John Hannah. Pokud jsem Sommersovi drbal hlavu za nezvládnutou kvalitu efektů ve dvojce, tak tady si říkám, že jsme neprošli postprodukcí. Na 145 mega hodně velká bída. Tragické zakončení nadějně rozjeté trilogie a konec všech nadějí pro Brendana Frasera. 20%

    • 28.5.2020  20:56
    Candyman (1992)
    ***

    Šmakózní old school hororová atmosféra, která dělá z Candymana áčkový hororový titul, udrží napětí až do poslední minuty. Candymana si opravdu nepleťme s rutinními vyvražďovačkami bez špetky talentu. Máme tady Candymana s tváří a hlavně vokillem démonického Tonyho Todda, máme tady vynikající oběť s nevinnou tvářičkou Virginie Madsen a ke všemu tady máme pulzující hudební doprovod, který tomu všemu včelímu hemžení dává velmi zimomriavkové obrysy. Poctivá a dost neprávem opomíjená klasika.80%

    • 28.5.2020  20:49

    Reitmanovy filmy mám rád, protože vždy sáhne po něčem jiném, neopakuje se a kvalita je vždy zajištěna. Téma nebezpečí, které zejména mladé lidi na internetu potkává je a ještě dlouho bude velmi aktuální a Jason Reitman k němu přistupuje se vší vážností, ale zároveň si nezapomíná udržet potřebný odstup a bezpodmínečný nadhled. Z některých znázorněných situací se vám zvedne obočí, protože vás hned napadne, co když se takhle chovají moje děti (vzpomeňte si, ajcí jste byli v mládí vy :-). Tato problematika má mnoho perspektiv ai přístupů a Reitman jich pár zobrazí a obrázek si udělejte sami, jednoznačnou odpověď si ale po tomto filmu stejně nevymyslíte. A i to se ve své mozaice vztahů, životů a elektronických dialogů všude kolem nás snaží Jason Reitman opět velmi chytlavým a inteligentním způsobem sdělit. 85%

    • 28.5.2020  20:38
    Bright (2017)
    ***

    Vcelku zajímavý guláš, který kombinuje spoustu žánrů a témat a ani jedno nedokáže pořádně dotáhnout do konce. Což docela zamrzí, když si člověk uvědomí, že to mělo nejen díky zajímavému námětu, ale i kvalitním hercům (Edgertonův Ork i díky masce vynikající) a dobrému vizuálu solidní potenciál zavrtat se do hlavy hlouběji než jen jako tak trochu ufuckovaný popcorn, ve kterém se pár dilemat pro dvě silné hlavní postavy vyloupne, ale tím to bohužel skončí. Na druhou stranu je to o třídu lepší než oba Deadpoolové dohromady. Bright a v posledních filmech i David Ayer trpí syndromem "nevím, pro koho jsem byl natočen/nevím pro koho ten film točím". Z tohodle si neucáknou ani nenároční mlaďoši, ani vycizelovaným vkusem se ohánějící fajnšmekři. 60%

    • 16.5.2020  19:42

    Hudební motiv z dílny Johna Carpentera se zaryje na dlouho do paměti, ale to je bohužel téměř vše, co si z Přepadení 13. okrsku zapamatujete. Zajímavý nápad zpracovává Carpenter zvláštním způsobem, kdy překvapí gradace do ztracena, v příběhu se nakonec nic zásadního nesemele a celé napadení policejní stanice proběhne velmi sterilním způsobem, což u JC zaskočí dvojnásob. Velký problém jsem měl i s absolutně necharizmatickou hereckou sestavou, kde se není čeho chytit a ten šokézní úvod, kdy jsme možná poprvé na plátnech měli možnost vidět zabití dítěte (z té scény mrazí), se brzy rozplyne ve vláčný zážitek, kterému jsem se pod kůži nedostal. 50%

    • 16.5.2020  19:33
    47 metrů (2017)
    ***

    Je strašná škoda, jak moc tlačí scénárista na pilu s tím, do jak extrémně bezvýchodných situací hlavní hrdinky staví. Pokud by totiž vše proběhlo byť jen v uvozovkách reálně, byly by děvčice tak desetkrát mrtvé než by se rozběhly závěrečné titule. Po úvodní útrpně seznamovací čtvrhodince, jak už to bohužel u podobných snímků bývá, přitom nastane zvrat v intenzivní unterwasser survival (že jsem vymyslel nový žánr? :-), který má grády i díky parádnímu digitálnímu soundtracku, který tepe rychleji než srdce obou vyděšených krasavic, a Cliff Martinez to není. Vizuální stránka je na perfektní úrovni, žraloci se už opět dokáží chovat normálně, tak jak si tento na plátnech kin zmutovaný predátor zaslouží a vy si možná říkáte, kde je vlastně ten průšvih, když to má takové grády. Grády to má a nápaditý příběhový twist na závěr zaslouží hlasitý potlesk, ale to nepochopitelné natahování scén, kdy už měly hlavním hrdinkách stokrát dojít kyslík, nebo defacto nulový pud sebezáchovy bortí veškeré napětí do polohy, kdy na jednu stranu vymýšlíte jednu překážku za druhou, ale překonáváte je velmi podvodným způsobem a divák se cítí, tak trochu...ojebán :-)… No a pak příjde ten konec :-). 65%

    • 7.5.2020  19:31
    Svědek (1985)
    *****

    Provedením a obsahem jedinečný thriller, který opět perfektně táhne Harrison Ford a pevnou rukou diriguje Peter Weir. Moc podobných thrillerů světlo světa opravdu nespatřilo a určitě se okamžitě ptáte, co je na něm tak výjimečného. Neokoukané prostředí amenitů, na které nahlíží Weir s úctou a bez předsudků, respektive diváku udělej si závěr sám. Witness plynule přejde z úvodní kriminální zápletky v relativně klidnou pasáž, která diváka provede soužitím této komunity (fakt nezapomenutelná stavba stodolu, kdy si člověk říká, že to ti herci fakt postavili :-), aby vyústil v nevyhnutelnou konfrontaci, která naopak nabere potřebné grády. Neotřelé téma v precizním zpracování. 90%

    • 6.5.2020  20:59
    Gentlemani (2019)
    *****

    Je to ďábel ten Guy Ritchie. Britskou gangsterku nikdo nevypointuje lépe a možná i QT by se něčemu přiučil. Vymazlené dialogy, ještě vymazlenější postavy a všechno je tady tak po anglánsku cool, že mi z toho topoří obě hemisféry. Neopakovatelná zábava plná drsňáckého humoru, neplýtvá se tady zbytečně násilím, naopak se elegantně dávkuje (opět si musím vzpomenout na QT, který právě zde vždycky zbytečně přestřelí) a všichni hlavní pánové mají tak kurevské (lepší a slušné slovo pro tento konkrétní dojem opravdu neexistuje, tak pardón) charisma, že divák jen tiše závidí Farrellovi jeho štýlové brejle, Hunnamovi jeho dokonalou vizáž a Mekkanagonovi to bohorovné charisma, kterým krájí jen pohledem. Superukecaná a na tisíc způsobů zamotaná story je srozumitelná a má vynikající spád a o originalitě, kterou vytváří různí vypravěči, ani nemluvím. Guy Ritchie pořád umí dostat do kolen a The Gentlemen je žánrový killer, který nesmíte minout. 100%

    • 6.5.2020  20:45
    Insomnie (2002)
    *****

    Severskou inspiraci Nolan nijak nezapírá a je to jenom dobře, protože i díky tomu působí Insomnia na hollywoodské poměry ojedinělým dojmem kriminálky, která nejen svou atmosférou jede ve velmi nemasových kolejích. Psychologická rovina snímku funguje fantasticky nejen díky precizně více a více frustrovanému Pacinovi, a když se až ve druhé půli snímku zjeví druhý génius, čti Robin Williams, začnete vnímat, že sledujete remake, který oprávněně spatřil světlo světa. Nejednoznačné interpretace morálních pohnutek a motivů není v Hollywoodu zrovna oblíbená věc a Nolan dokazuje, že je to cesta, která se zaryje divákovi do palice mnohem hlouběji , než ostře a hlasitě tesané závěry. A málem jsem zapomněl na dech a spánek beroucí Aljašku, která tady rozhodně nehraje vedlejší roli. Insomnie je mrazivý krimi thriller, který doceňuji až téměř po dvou dekádách. Hanba mi!!! 100%

    • 27.4.2020  20:28

    Polanski umí a nepotřebuje k tomu nečekané zvraty a jiná překvapení, kterými by si u diváka zachraňoval kůži. Sází jako vždy na precizní příběh s neprůstřelnou zápletkou, kde čekáte do poslední minuty, jak to vlastně dopadne. Frantic se tváří z plakátu i ze synopse normálně (chtěl jsem použít slovo tuctově, ale to bych neomaleně přestřelil) a to ve smyslu, že na papíře neohromí, ale na plátně díky Fordovi a Polanskimu strhne. A to nejen pro Polanskiho typickou civilností s jakou nahlíží na své hrdiny, ale i zdravým uchopením světa, který v něm prostě funguje, tak jako ten kolem nás... bohužel :-). Napínavá krimi, která vám vytahá kšandy až za uši a je mi jedno jestli je ještě nosíte. 100% P.S. Emmanuelle Seigner je neuvěřitelně uhrančivá potvůrka :-).

    • 27.4.2020  20:19
    Žaloba (1998)
    ***

    Suprově obsazené právnické drama, které ovšem trestuhodně nevyužívá tohoto hereckého kapitálu a prostor, který věnuje svým postavám je velmi neúměrný tomu, aby zpočátku velmi zajímavé drama vyústilo tak y v dramatickou koncovku. Obecně tomu od půlky chybí dravost i gradace, jako Steve Zaillian, scénárista i režisér v jedné osobě, ztratil tah na branku a místo toho, aby nás protáhl napínavým vyšetřováním a soudním procesem, vidíme pouze postupný rozpad Travoltova byznysu a to je sakra málo. Přitom ta vícevrstevnost se tak nabízela a byla by to sakra náročná tříhodinová jízda. Po supr rozjezdu, docela rozčarování, ale spíše zklamání, protože tady bylo s čím pracovat. 55%

    • 27.4.2020  20:13

    Před téměř dvaceti lety mě v kině Vracející se Mumie pobavila a byl jsem spokojený. Po dvou dekádách moje nadšení zmizelo nenávratně a musím natvrdo vyplivnout, že jde o velký kvalitativní sešup a u Sommerse se začal poprvé viditelně projevovat jeho necit pro zdravou míru čehokoliv. Od neskutečně rozkolísaných vizuálních efektů až po v digitálním prostoru naprosto ztracené herce (John Hannah je mimo a to na totálku). Kouzlo prvního dílu drtí Sommers v každé přibývající minutě v duchu svého motta, že více musí být přece zákonitě více :-). A ono opravdu není. Hřejivou mytologii prvního dílu jsi vyměnil za demenci kombinovanou se spoustou nul a minimem jedniček a výsledku se nemůžeš ani sám divit. Nenáročný a nezkušený divák ti to možná před tou spoustou let zbaštil i s navijákem, ale nejen on naštěstí vyzrál ;-). 35%

    • 18.4.2020  20:44
    Newsroom (TV seriál) (2012)
    *****

    1. série - ***** (100%) Vynikající seriál ze zpravodajského prostředí, ve kterém se všechno řeší ve velmi hektickém tempu a v případě Willa McAvoye/Jeffa Danielse s ďábelskou porcí charismatu. Perfektně napsané epizody kombinují život fiktivní zpravodajské redakce s aktuálními novinářskými tématy jako např. likvidace Usámy Bin Ladina (vynikající gradace celé epizody) a tahle živelná symbióza zvedá celý zážitek o úroveň výše. Má to v sobě hodně energie a ta dynamika je někdy poctivě nakažlivá. Spousta neznámých i známých tváří a všichni vynkající. Nejlepší samozřejmě Jeff Daniels a Chris Messina. 2. série - ***** (90%) - Jenom někdy zbytečná snaha o potrhlý situační humor, kazí opět vynikající dojem z téhle novinářské odysey. Druhá série je úplně jinak uchopená než ta první. Od začátku v pro diváka velké mlze řešíme kauzu "Operace Genoa" a tady scénárista odvádí neskutečně důslednou práci, která vygraduje v plné parádě a divák si dříve či později uvědomí co znamená pojem seriózní žurnalistika. A i když bych mnohem raději viděl čistě novinářský obsah, ty vztahové techtle mechtle bych osekal na minimum, jsem spokojen a těším se na šestidílné finále. 3.série - ***** (100%) Wow, jak jsem měl na začátku třetí série dojem, že mi začíná vadit, jak se někdy seriál odchyluje od novinařiny a věnuje se soukromým životům postav mimo redakci více než je pro dynamiku seriálu prospěšné, tak vše beru zpět. Třetí série právě oba tyto světy dokonale propojí a vše za úžasné gradace vyeskaluje do pátého dílu, kde se stane něco, co nesmíte vědět a dílem posledním všechny tři série ve velkém retrospektivním stylu uzavře nikdo jiný než Will MacAvoy.

    • 18.4.2020  20:07

    No, mordů je tady jako ve všech předešlých dílech dohromady, Jason to kosí na jeden nádech, ale to je snad jediné pozitivum tohodle "restartu". Kreativita tvůrců je při vražedných etudách na bodě mrazu a musím nahlas zakřičet, že rutinnější vyvražďovačku jsem už dlouho neviděl. Připočtěte si k tomu tupohlavý scénář a herecké výkony děsivější než performance samotného Jasona a výsledek si domyslíte sami. 30%

    • 18.4.2020  20:00

    Realistický survival, který maximálně ždíme Mikkelsenův minimalistický projev, ale v rovině emocí je studený a chladný jako prostředí, ve kterém se odehrává. A to je docela škoda, protože všechno ostatní funguje výborně a pocit bezvýchodnosti, se postupně s přibývajícími okolnostmi, kdy žádná nehraje v Madsův prospěch, dostává pod kůži i divákovi, aby ho nakonec usmrtila závěrečná scéna, která mne jako milovníka unhappy endů nas*****, chci říct nepotěšila :-). 65%

    • 17.4.2020  00:38

    Po delší době jsem se rozhodl si vypláchnout mozkovnu jedním koncentrovaným Marvelem a nakonec to takový vopruz nebyl. Hodně tomu pomáhá Samuel L. Jackson, jehož Fury tady dostává konečně prostor, který si zaslouží a i Brie Larson ve svých superhrdinských elsťákách působí sympaticky. Horší už to je s docela nijakým příběhem, které chybí dominantnější kontury zla a nějaké ty motivace pro všechny. Ono se vlastně nic zásadního nestane. Tedy krom toho, že Fury přijde o oko :-). Typického záporáka tady vlastně taky nenajdete a ve vztahu k tomu, co jsem řekl na začátku je tohle škoda, protože jinak je to zábavný film, který příjemně narušuje moji averzi vůči Marvelu posledních let, ale zase trochu zapomíná, že dobré postavy nestačí. Chce to i příběh, který buď kule urve, čili kulervoucí, nebo alespoň předvede uvěřitelné drama, které s těmi postavami rádi prožijete. I tak ale jde o pohodové dvě hodiny, které nevnímáte jako promrhané. 69%

    • 16.4.2020  21:13

    Jednička je kult a vždycky bude a Frankenheimerovo pokračování po podobném statusu pošilhává, nakonec ale zůstane jen u vynikajícího pokračování, které baví v první řadě tím, že navazuje na neurčitou koncovku jedničky, která nechala všechny diváky s otevřenou pusou civět do plátna. Frankenheimer nás ale bez vysvětlování hned vrhá do Francie, Pepka háže do první linie a ukaž zase, co umíš. Hackman je v roli Pepka opět fantastický a svého amerického poldu, kterému hážou všichni žabožrouti klacky pod nohy prodává s adrenalinem a nasazením, které známe z jedničky. Hlavně ta jeho odvykačka je fenomenální. Stejně jako první ale snímek správně nestojí jen na něm, ale především na autenticky odvyprávěné kriminální zápletce, která míří přímo na komoru a nenechá diváka vydechnout. Frankenheimer má odlišnou dynamiku vyprávění než Friedkin, ale umění těchto dvou pánů na sebe elegantně navazuje. A co říkám na konec? Ten je potom vyloženě za odměnu. This is old school masterpiece, motherfucker. 100%

    • 5.4.2020  21:59
    Solaris (2002)
    *****

    Lemovu knihu jsem nečetl, ale rozhodně si ji přečíst chci a Soderberghova adaptace mně k tomu posunula zase o kousek blíže. Když se oprostím od neznalosti knižní předlohy, zůstává mi v hlavě hluboká stopa po Soderberghově adaptaci hlavně v rovině citové, kdy režisér jedinečným způsobem za pomocí precizně poskládaných flashbacků a odzbrojujícího Martinezova elektrosyntetické melancholie pomalu rozkrývá, jak to mezi Nataschou a Georgem vlastně bylo a to celé na půdorysu hlavní vědeckofantastické dějové linky jménem SOLARIS. Planeta, jejíž působení si pohrává s lidskou psychikou až do té míry, že jí vytvoří iluzi tak silnou jak reprezentuje právě Clooneyho postava, je v příběhu všudypřítomná, na to Steven velmi správně nezapomněl a navíc přidává svůj komorní minipříběh, který do esteticky a citově chladné vesmírné stanice vnáší lidský a v mnoha ohledech bolestivější rozměr. Solaris mi za 14 dní v hlavě uzrál a měním na plnou palbu. 100%

    • 5.4.2020  21:37
    Psí vojáci (2002)
    ***

    U režisérů Marschallova střihu bývá prvotina obvykle tím nejpovedenějším, co vytvoří. Tady to ale neplatí, protože Psí Vojáky drží nad vodou ne ruka režisérova, ale charismatické herecké trio McKidd Pertwee Cunningham, kteří v rolích vojáků nešetří drsnými hláškami a tváří se neohroženě, jak jen to v béčkovém hororu jde. Krom nich se na diváka valí amatérské masky a předpotoponí gore efekty (tady Neil přes malý rozpočet moc kreativity nepředvádí). Čekal jsem víc. 45%

<< předchozí 1 2 3 4 14 27 40 53