GOREGASM

GOREGASM

Zbyněk Slívka

Česko

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
    • 25.6.2019  13:47
    Pašerák (2018)
    ****

    Clint prostě nestárne. The Mule sice nedosahuje dokonalosti jeho nejlepších kusů, ale pořád je to snímek s obrovským charismatem, zejména díky svému hlavnímu představiteli. Dramatická rovina snímku perfektně doplňuje tu, řekněmě, kriminální a nebýt zbytečně "mírumilovnému závěru, byl bych spokojen na sto percent. Velkou radost mám znovu i z Bradleyho Coopera, který si s Clintem evidentně sednul a jejich scéna v bistru je tou nejlepší. 85%

    • 25.6.2019  13:39

    Docela originální kriminálka, minimálně díky přesunu do Džaponska a zajímavou rolí Michaela Douglase. Toho v roli drsného poldy zase tak často nevídáme, a i když jsem mu to jeho drsňáctví ze začátku moc nežral, tak nakonec říkám OUKEJ :-). Ridley předtím i potom natočil lepší filmy než Black Rain, ale i tady potvrdil, že umí svým filmům dodat dostatek adrenalinu a nepotřebuje k tomu přestřelky od první do poslední minuty. 60%

    • 25.6.2019  13:25

    Guillermo má zřejmou zálibu v prolínání pohádky a hororu, či temnoty lidského bytí. Po žánrově lehčím Hellboyovi se vrátil k rodné španělštině a stejně El Espinazo del Diablo převtělil hlavního hrdinu, tentokrát hrdinku, do dítěte, jehož očima sledujeme hrůzy páchané nekompromisním a fanatickým plukovníkem (opravdu děsivý Sergi Lopez) a zároveň objevujeme svět mimo lidskou realitu. Vizuálně můžeme mluvit o skvostu a to nejen díky bizarním a strašidelným maskám, ale i vždy fantastické kompozici z objektivu Guillerma Navarra. Většinová část příběhu, která se odehrává v našem světě je brilantní, místy i díky brutalitě, kterou v lidech válka probouzí, vás leckde zamrazí. Výlety félie do faunova světa měly samozřejmě vytvářet metaforický kontrast (dětská fantasie vs. reálný svět), což se jim daří, ale někdy mě napadlo, že je to jenom na efekt. Přes tuto drobnou výtku jde o vizuálně i obsahově jedinečný snímek, který určitě není pro děti, respektive nezralého diváka. 90%

    • 25.6.2019  13:09

    Absolutní tvůrčí lehkost a to na všech frontách. Soderbergh všem ukazuje, jak má vypadat hollywoodská zábava a nedělat přitom z lidí blbce. Je to chytré, ne zbytečně překombinované, akurátně to sází na štěstí a všechno to šlape jako dobře namazaný stroj. Ocean´s Eleven působí dojmem přesně v duchu klišé "že si to všichni museli strašně moc užívat" a ono to asi tak i bylo. Tady ale stejný pocit zažívá na druhém konci celuloidového řetězce i divák. Komerční Soderbergh má šťávu :-) 100%

    • 12.5.2019  18:24

    Postupně gradující drama, kterému nemusí každého pohltit od začátku (u mě tomu tak bylo), ale s postupem času si diváka kolem prstu omotá. Stephen Frears snímek pojal komornějším způsobem a hodně sází na vynikající herce, kde měl opravdu mezinárodně šťastnou ruku. Chiwetel, Audrey a Sergi jsou každý na úplně jiný způsob excelentní a zároveň zejména první dva velmi civilní ve svém projevu. Na plnou palbu tomu sice něco málo chybí, ale temné téma černého trhu s lidskými orgány, zamíchaná s romantický sblížením dvou imigrantů, funguje více něž napínavým způsobem. 85%

    • 12.5.2019  18:13
    matka! (2017)
    *****

    Nenapodobitelný vypravěčský mindfuck, který si může a mohlo dovolit opravdu jen málo režisérů a Darren Aronofsky je jedním z nich. A už zase natočil film, v němž je těžko uhádnete, co bude dál. Vynikající a zároveň šílené a jedních dechem dodám fantasticky zahrané postavy, posouvá Darren po své šachovnici, jak by si troufl jen málokdo. Napětí je šroubované do doposud neobjevené hloubky divákovy šedé kůry mozkové a čím dál tím bezvýchodnější a absurdnější vývoj vám rozsekne šišku vejpůl. Jde z toho hlava kolem a je úžasné, že pořád existují tvůrci tak osobití a jedineční jako Mr. Aronofsky. 100%

    • 9.5.2019  14:24

    Clint je mistr svého řemesla a Mystic River je v jeho podání velmi osobitým thrillerem se sevřenou atmosférou a parádními hereckými výkony. Příběh nepřekypuje zvraty, ale drží diváka v maximálním napětí až do posledních minut. Velkým tahounem jsou motivace jednotlivých postav a vlastně celkově perfektně vybudované charaktery, což v důsledku vede k velmi otevřené interpretaci koncovky a je jen na vás, na které straně dobra, či zla film zakončíte. Právě tuto nejednoznačnost naprosto famózním způsobem vystihuje chytlavý ústřední motiv z pera samotného Clinta Eastwooda. Mrazivá detektivka se silnou psychologií od sakra drsného Harryho :-). 100%

    • 5.5.2019  17:31

    Jean Pierre Jeunet představuje to nejlepší s francouzské filmové školy a pokaždé dokáže naprosto po svém definovat pojem kreativita a originalita filmové tvorby. V jeho filmech, ať jsou o čemkoliv (a že se chlapec neopakuje), je vždy na co koukat a jeho nevyzpytatelné kamerové nálety, divoký a nečekaný střih, celkově dynamika v jeho filmech doslova pulsuje z plátna, ale nikdy přitom nezapomíná na typicky francouzskou poetiku, kterou ve válečném dramatu navíc velmi pocitově kombinuje s bezvýchodností války. Hledání Manecha jeho milovanou Mathildou je tak díky výše zmíněnému naprostou jedinečným zážitkem po obrazové i poslechové (fantastický Badalamenti) stránce a J.P. Jeunet je filmařem s srdcem pulsujícím pro své řemeslo. 90%

    • 5.5.2019  17:19

    Dialogem i pěveckými čísly vymazlená Allenovka, která se ve vašich hlavách odliší právě pěveckými výstupy jednotlivých herců, které baví, nijak nenarušují patálie jednotlivých hrdinů, a chemie mezi parádní hereckou sestavou tady funguje na výbornou. Opravdu radost sledovat a s neustálou úsměvnou grimasou si užijete celý film. Mimochodem Julia Roberts je tady opravdu neodolatelná. 90%

    • 5.5.2019  17:08

    Woody ta svá nenápadná dramata umí možná ještě lépe než své upovídané komedie. Navíc jako vždy perfektní casting v nablýskaných kulisách nejen jednoho lunaparku. Zabijte mně, ale nejvíce mě bavil Timberlake a Winsletka samozřejmě taky výborná. Je pravda, že pokud nejste naladění na Woodyho storytellingovou strunu, která umí být velmi ordinérní, ale to neznamená nezajímavá, budete mluvit o tuctovém filmu. Já to ale vidím sakra jinak. Woody zde propašoval kriminální i milostnou zápletku a zamíchal to se sociálním dramatem a moc dobře to chutná. 80%

    • 1.5.2019  09:57
    Majestic (2001)
    *****

    Velmi decentní oslava toho starého Hollywoodu, který všichni jednou za čas ve svých myšlenkách oslavují a Frank Darabont ho v dokonalém retro stylu převedl na filmové plátnu v příběhu, který dojme právě atributy, které zdobily ty nejlepší snímky ze zlaté éry továrny na sny. Darabont přitom odvypráví jen obyčejný příběh o naději, štěstí a odpuštění, ale tak lidsky a jak on to umí, že mu na všechno kývnete a ještě budete nevěřícně kroutit hlavou, proč Jima Carreyho nemají někteří, dramatické herectví opěvující jedinci, rádi :-) Frank Darabont patří mezi filmaře, který udržuje Hollywood před branami pekla :-), a The Majestic je filmem, který pohladí duši každého filmového fanouška. 90%

    • 1.5.2019  09:46

    Onu obtížně popsatelnou meditativní náladu u Malickových filmů zbožňuji, bohužel v posledních dvou projektech se Terrence již vydal pouze cestou dokonalého Lubezkiho kamery, defacto neexistující dějové linky, respektive časoprostorem neukotvitelné narace a ono nefunguje. Trailer s tímhle formátem nemá problém, ale dvouhodinový film podobný přístup, ve kterém jsou vám náznaky sdělovány v životních moudrech, které formou vypravěčova overvoicu pronášejí jednotlivé postavy, prostě nemůže ustát. Jasně, ty pocity, o které Malickovi jde, ve vás vyvolá, ale díky rozmělněnému tempu a vnímání celého děje neděje jen velmi povrchně a okrajově. Tady jde opravdu o nefunkční formu, která sice obsahuje spoustu dokoanlostí, jako celek je ovšem nezkousnutelná. 40%

    • 1.5.2019  09:34
    Malcolm X (1992)
    *****

    Spike Lee dobře ví na jaké struny zahrát rasismu a utlačování "Negro race", a u Malcolma X to platí dvojnásob, jelikož je to jeho stěžejním tématem. Spike se nebál jít do velkorysé stopáže, a myslím, že je to jenom dobře, protože klasický dvouhodinový formát by ke komplexnímu vykreslení nestačil. Spike protáhne Malcolma na plátně od jeho mladých, nadržených let, přes zkušenost s kriminálem a s podsvětím, až k řečnickému pultu, kde je Malcolm, respektive Denzel strhující. Postupně jsme vtaženi do Malcolmova pracovního a masy strhujícího života, ale nezapomíná se ani na dopad na jeho osobní život rodinu. Jelikož jsem Malcolmův osud znal před filmem jen velmi povrchně, byl jsem mnoha fakty překvapen a tím víc si film užil. Je z něj velmi cítit obrovské nasazení všech zúčastněných a tak, jak jsme u Spikea zvyklí, všechno bez pozlátek. I vůči Malcolmově postavě se nebojí vyslovit průběžné pochybnosti. Hlavně ale ústy jednoho z hybatelů černošského boje o rovnoprávnost velmi jasně a srozumitelně křičí nejen na americké masy, jak to s tou rovnoprávnosti je... vlastně i nyní, i když v trochu sofistikovanější a o to smutnější podobě. 90%

    • 29.4.2019  18:55

    Z počátku zneklidňující psychologické drama, které se pozvolné a promyšlenou cestou propracuje k zážitku na pokraji hororového teroru. Hereditary opravdu není masovka a rozhodně dokáže pocuchat i zkušenou CNS. Hodně to tahají vynikající herci, z nichž nejvíce hrůzy přenáší Toni Collette, kterou decentně podporuje "navrátilec" Gabriel Byrne. Velkou měrou ale přispívají i mladí herci, Milly Shapiro a Alex Wolff, který hlavně na konci dodává celkové gradaci neskutečné grády. S každým dnem v hlavě dozrávající děsohrůza, která nepotřebuje ani jednoho bubáka k tomu, aby vám nedala spát. Po Get Out další z novodobých hororových lahůdek. 95%

    • 29.4.2019  18:42
    Sejmi eso (2006)
    ****

    Carnahan není Ritchie, prostě chybí tomu lehkonohost a nadhled, respektive je zde krásně čitelný rozdíl mezi hrubozrnějším americkým a elegantnějším britským rukopisem. Přesto to má koule, velmi zajímavé obsazení a to nejen na papíře, ale je na co se koukat i na živo (u mě vede sociopat Chris Pine). Dějová linka je našlapaná od začátku do konce, kde tomu dodá ty pořádné grády zprvu nenápadný Clint Mansell. Jsem zvědav na dvojku. 80%

    • 29.4.2019  18:19

    Hodně nevyrovnaná záležitost. Wanův duchařský perfekcionismus nenávratně ztracen ve tmě a krom místy působivého démona (pánové... méně je vždycky více) tady není moc o co stát. Natahovat napětí diváka v každé scéně na maximum a pak něj, protože už to nejde jinak, bafnout, je hororová základka. Přitom myšlenka s klíčema místo prstů a jejich použitím je výborná, bohužel s minimálně využitým potenciálem. Herecky taky slabší průměr, a proto tenhle Insidious spin off bude velmi brzy zapomenut. Přitom na papíře to určitě vypadalo zajímavě. 50%

    • 23.4.2019  20:01

    Zábavné díky odvážnému Bayonovi a rozpočtu, ale scénáristicky velmivelmivelmi vyšumělé. Jinými slovy, tady už fakt není odkud brát. Osobně mě potěšil a pobavil at the same time Ted "Buffalo Bill" Levine v tak trochu zlé roli. Všechno ostatní herectvo je jen individuální rutina každého z nich, ale on jim ten scénář ani nic jiného neumožňuje. Vizuálně fajn pokoukáníčko, ale tahle franšíza si zaslouží evoluci, tady se bohužel jen recykluje. 60%

    • 18.4.2019  22:22

    Zombie guru George A. Romero se nechal zlákat ruční kamerou a ukázal, že zdaleka nepatří do starého železa, a že jako vynálezce žánru se nebojí jeho průběžným inovací. Skupina o život bojujících sice není žádná sláva a je vám vcelku jedno, kdo zaklepe bačkorama a v jakém pořádí, vše naštěstí vynahrazuje parádní gore a atmosféra, kterou bičujeme k intenzivnějšímu efektu právě povedené použití handycamu, který v kombinaci s old school přístupem Romera dělá z Diary of the Dead velmi výživnou zombárnu. 75%

    • 18.4.2019  21:57
    Annihilation (2018)
    *****

    Od Alexe Garlnda už nikdy nebudeme čekat obyčejný film, respektive obyčejné scifi. Ba právě sakra naopak. Annihilation drtí mysl scifi fanouška od první do poslední minuty unikátní atmosférou, skvělými hereckými výkony a originálním vizuálem, který nemusí sednout každému, nicméně mně posadil na zadek. Garland moc rád dráždí mozkové závity diváctva a ani tady nenabízí jednoznačné interpretace a vyžaduje vysokou pozornost, Kdo ale náročnost vyhledává a rád objevuje neprozkoumané, bude chrochtat z tohoto neobroušeného diamantu blahem. 100%

    • 18.4.2019  21:47

    Je fajn, že navazujeme přímo na události jedničky, tím ale víceméně pozitiva končí. Vykosťovačky nic moc, kreativita si vzala dovču Jason zatím nebudí žádný respekt a můj zájem udržovalo jen očekávání, zda si už Jason nasadí legendární masku. Což se nestalo, takže vcelku nuda. 40%

    • 18.4.2019  21:36

    Srovnání s Villneuvevovým mástrpísem není úplně fér, i když je nevyhnutelné. Stefano Solima jde velice správně vlastní cestou. Jeho pojetí je určitě méně efektní, ale ani trochu neztrácí po stránce napětí, spádu a velmi naturalistického pojetí. Akce je drsná jako řemen a působí až nepříjemně realisticky a je perfektní příkladem toho jak má dokonale zapadnout do příběhového soukolí, aniž by narušovala strhující story, kterou mají oba díly Sicaria na opravdu extrémní úrovni. Ta superhustá atmosféra prostředí mexických kartelů má obrovský potenciál i pro případná další pokračování. Je obdivuhodné, že i obě hlavní hvězdy, Josh Brolin a Benicio Del Toro, přestože jejich postavy mají brutální charisma, nestrhávají sobecky pozornost na sebe, ale slouží jen a jen tomuhle nervydrásajícímu krimithrillerovému klenotu. Sícario odkrývá jednu z mnoha temných stránek amerického snu a dělá to velmi surově. 100%

    • 18.4.2019  21:17

    Lasseho příběhy ze života mám hodně rád, ale tady jde zatím o nejslabší zážitek v jeho bohaté tvorby. Na Lasseho poměry fádní prostředí i zápletky. Josh Duhamel je vcelku sympoš, ale Julliane Hough na mě v této roli působila jako suprdřevo, čtěte nedůvěryhodně, a když se v závěra rozjede pomstychtivá divočina s přibyde k tomu jedno supermegapřekvapivé překvapení, nezbyde než zklamaně vypnout závěrečné titulky. 35%

    • 18.4.2019  21:07

    House of Sand and Fog si po celou dobu dokáže udržet napjatou atmosféru, kterou komponuje dokonalost Deakinsových záběrů a precizní Kingsleyho projev. V rámci systému ztracená Jennifer Connelly přidává bezradnou křehkost a Vadim Perelman hlavně díky nim ukuchtil na pohled neamerické drama, které pohltí jemnocitnou gradací a silným finále. 85%

    • 1.4.2019  18:57

    Rogue Nation a Trojka jsou nedostiženy, ale přes je Fallout luxusním špiónským thrillerem, který ždíme z každé scény maximální adrenalin a z každé postavy vycedí poslední kapku krve. Jediné co mi tady ve srovnání se zmíněnými díly série chybí, je jedna nesmrtelná scéna, ze které bych si totálně sedl na zadek a ta tady prostě není. Fallout střídá fantastické lokace, do kterých se jeho hrdinové řítí obvykle kosmickou rychlosti a ještě si přitom dávají do držky, skvěle u toho vypadají (hlavně Henry Cavill tohle sakra dobře od dob Supermana umí) a ještě dokážou prohodit nějaký ton fórek. Ústřední postavy Nesplnitelné mise navíc už mají nějakou historii, což zajímavě zamotaného příběhu dodává specifické grády. Je to jízda, a přestože ne ta nejlepší, moc se těšíme na další pokračování. 90%

    • 1.4.2019  18:46

    Unikátní projekt, který mohl natočit podobně unikátním způsobem jedině Paul Greengrass. Jeho všetečná a vždy neklidná kamera dodává tomuto tragickému příběhu jedinečně hektický rytmus a právě pověstná Greengrassova dynamika vdechne i dlouhým scénám z leteckých řídících center pulzující tempo, které vede k nevyhnutelnému konci, kdy se vám zastaví dech, přestože jste dopředu velmi přesně věděli, jak to celé dopadne. Člověka z toho všeho zamrazí a někdy zbyde jen tupý pohled do prázdna. I toto United 93 dokáže... 100%

    • 31.3.2019  15:39

    Jeden z nejlepších Hallströmových filmů, který mě okouzlil nejen skvělým výkonem Redforda a podmanivou atmosférou na americkém ranči. Je to opět ten Lasseho "obyčejný" příběh, který vám bez jakéhokoliv tvůrčího násilí zpříjemní téměř dvě hodiny. Zároveň musím nahlas zakřičet, že čím víc vidím JLo na plátně, tím víc mě mrzí, že víc zpívá než hraje. Ona prostě umí dodat svým postavám potřebnou zranitelnost jen tím, že je. An Unfinished Life je dalším životním příběhem, který se v rukou Lasseho Hallströma proměnil ve velmi příjemnou filmařinu. 85%

    • 31.3.2019  15:27
    Lucky Louie (TV seriál) (2006)
    *****

    Ukrutně vtipný a bez servítek vše servírující sitcom na téma "family life sucks :-)". Drsný humor mířící do vlastních rodinných řad Louisi C.K. jde na jedničku, a když má k tomu krvežíznivé nahravače střihu Pamely Adlon, tak se nelze divit, že se při každém díle budete nad tragikomickými eskapádami všech zúčastněných za břicho popadat. Ne opravdu. Jeho kamarádi jsou pěkný hovada, jeho manželka k pomilování drsná a dcerka mu umí taky pěkně zatopit. Tím víc pro něj budete mít pochopení. 100%

    • 31.3.2019  15:20

    Romerova klasika mě nezklamala, naopak docela překvapila i několika odlehčenými pasážemi. Průkopnické zpracování masek a gore efektů zaslouží respekt a musím uznat , že celkově se Romerovi daří udržovat solidní atmosféru. Jediné, co mi tady tak trochu nezapadlo, je příjezd motorkářů v čele s Tomem Savinim na poslední půlhodinu, ale asi jsem si jen subjektivně přál jiný konec. Romero ukázal, že pokud se nezapomene na psychologii postav a vsune se myšlenkou zajímavý podtext, dokáže i zombie horor být velmi žhavým zbožím. 85%

    • 29.3.2019  18:31

    Hachiko dojme přirozenou cestou a Lasse Hallstrom umí vyždímat z tématu věrnosti psího přítele absolutní maximum a přitom nepůsobit jako přeslazená limonáda. Přitom k tomu má všechny ingredience, od Richarda Gerea až po superplyšáka Hachiho. Kaczmarkův klavír už jen dotáhne nevyhnutelné slzobití ke zdárnému konci. Ano, budete brečet a neuděláte s tím nic :-). 100%

    • 27.3.2019  23:28
    Batesův motel (TV seriál) (2013)
    ***

    1. série - 60%, 2. série - 65%

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace