Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (183)

plakát

Volejte Saulovi (2015) (seriál) 

Nevěřil jsem, že Saulova postava utáhne spin-off mimořádně kvalitního Breaking Bad. Ale Vince Gilligan to opět dokázal a s prstem v nose. Saul těch 7 let BCS zvládl s bravurou, jeho postava má široký záběr, je košatá, a s Kim potahali celý seriál. Krásně jim to (ne)ladilo. Obecně důraz na rozvoj postav má Vince v malíku. Tak jako s BB jsem prožil krásných 7 let i s BCS se vším, co Vince Gilligan nabízí. Loudavé tempo, stylové záběry krajiny a detailů, vývoj postav, místy šokující akční scény a zvraty i poměrně uspokojivé zakončení celého seriálu.

plakát

Záchrana (2021) 

Stejně dobré, v některých ohledech i lepší než výborné hrané drama Rona Howarda a to bylo bez debat pěti-hvězdičkové. Toto téma se opravdu povedlo 2x zpracovat na špičkové úrovni. A obě verze mají spoustu společného. Je to vyprávěno z pohledu jeskynních potápěčů, amatérských bláznů, kteří se potřebují pohybovat ve stísněných prostorách, bez přístupu vzduchu, s obrovským adrenalínem, bez kterého si připadají jako kdyby nežili. Po shlédnutí obou filmů krásně vyzní porovnání reálné postavy s hlavní rolí obsazenou Viggo Mortensenem, jenž přesně zahrál introvertního solitéra. Emoce jsou tady ještě intenzivnější než ve filmu, skvělé záběry, úzkost, beznaděj.

plakát

Pálava - Štístko (2022) (epizoda) odpad!

Dialog: Klucííí počkejte na nás... za dvě vteřiny: Co čumíte, běžte! Tvl, absolutní dno toto, víc netřeba ani psát... Scénář neexistuje, bez humoru, herci/postavy kromě Isteníka na přesdržku. Záběry Pálavy fajn, ale to už tu bylo stokrát. Fakt to zabolí, když nese tak líbezný název "Pálava - život zalitý sluncem" taková zhovadilost.

plakát

Elvis (2022) 

Co se vleče, neuteče. U Elvise to platí dvojnásob. První dvě třetiny filmu brutálně nezáživné, nezajímavé, zbytečné. Spoustu barevné omáčky, která kdyby se jen tak spláchla do záchodu, tak se divák nají úplně stejně. Baze mám rád, ale svůj stín z Moulin Rouge! už asi nikdy nepřekročí. Za zdařilý casting načančaného Butlera a nechutného Hankse palec nahoru, stejně tak za poslední třetinu filmu. Rozhodně je to ale pocta Elvisovi - slavíkovi, co nemůže nikam usednout, ač paradoxně vlastně nikdy nevyletěl z hnízda.

plakát

Notre-Dame v plamenech (2022) 

No, čekal jsem víc. O tom žádná. Rozhodně od Annauda, ale poslední roky už asi ztrácí dech. Je to technicky vypiplané, s opojnými dalekosáhlými záběry, prolínající se s reálnými záběry, což je fajn. Ale to je tak vše. Holt scénář není nafukovací, tak proč si vymýšlet. Není to drama, je to spíše dokumentární forma, bez příběhu, bez vyvíjejících se postav, bez emocí. Prostě sledujete záchranu věhlasné Notre-Dame od vzniku požáru, po jeho uhašení. Nic víc, nic míň.

plakát

Třináct životů (2022) 

Tento film řadím mezi nejlepší, co byl letos natočen. Precizní Ron Howard natočil čtyři roky staré události záchrany dětí v Thajsku tak, jak se patří. Je to dramatické, má to atmosféru a emoce, i když víte, jak to dopadne. V hlavních rolích charismatičtí Viggo Mortensen a Colin Farrell, znamenitý výběr. Jedinou vadou na kráse je, že film nešel do kin, ale přímo na streamovací platformu. Velké plátno by tomu slušelo!

plakát

Jurský svět: Nadvláda (2022) 

Jako věrný fanoušek série jsem si poslední díl nemohl nechat ujít na velkém plátně. Očekávání bylo veliké, po úvodních recenzích jsem přibrzdil, po shlédnutí šlapu brzdový pedál až k podlaze. Snad už je to definitivně ukončeno, protože to je týrání zvířat i diváka! Absolutně to už nemá co nabídnout, opět přefiltrovaný scénář, děravý jako kabát bezdomovce. Jednotlivé scény mi přišly jako natvrdo vložené do děje, nenavazující na sebe, jen aby to bylo nějak zajímavé, v atraktivní destinaci. Vizuál je fajn, zvuk taky (možná až moc hlasitý, na horní hranici únosnosti člověka), ale to je opravdu všechno. Hlášky nefungující, postavy absolutně nezajímavé, ani známé tváře to nevytrhly, a hlavní záporák jalový, úplně k ničemu. Závěr? Slepenec dynamických akčních naháněček, bez špetky nápadů a hlavně bez duše původního Jurského parku. Dlouhé, nudné, nakonec mi už bylo jedno, jak to dopadne. Nechtěl jsem tomu věřit, ale je to opravdu nejhorší díl série. Prosím už konec. Tato látka je již dávno vyždímaná.

plakát

Texaský masakr motorovou pilou (2022) 

Rozjezd solidní, dokonce to má i slušnou atmosféru a místy i napětí. To vše vrchovatou měrou až do ikonické scény v autobuse, zhruba v polovině filmu. Pak se film překlopí do klasické stupidní vyvražďovačky, kdy se motorová pila téměř nezastaví a semele všechno kolem, dřevo, trubky, kosti, zuby, vnitřnosti. Ale zábavnost to zase má, o tom žádná.

plakát

Kaštánek (2021) (seriál) 

Dexter v severské kombinaci!

plakát

Hrdinové ohně (2017) 

Režisér Kosinski si vybral zajímavou látku, resp. osudy elitního hasičského sboru na motivy skutečné události, což bývá divácky velice vděčné téma. Film má na běžné poměry dost dlouhou stopáž, ale Kosinski tento prostor vyplňuje výborně. Od začátku vykresluje charaktery jednotlivých členů sboru a postupem času a po několika mezilidských klopýtnutích, nechává vzniknout fantastické partě, která táhne za jeden provaz, utvoří rodinu a divák věří, že jeden za druhého dají ruku do ohně. Parádně je vykreslováno také např. vzájemné soužití lídra hasičského sboru Erika a jeho manželky. Především povaha (herecký výkon) Jennifer Conelly je kolikrát velmi bouřlivá, a prostě ji chcete ve vypjatých situacích vidět více a více. Společně s dalšími představiteli hlavních postav Joshem Brolinem a Milesem Tellerem je to vskutku herecký koncert! Vizuál filmu je taktéž líbivý, stejně jako kamera a efekty žhnoucího pekla. Až se mi zapalovaly „lejtka“, když jsem měl nutkání utíkat před ohněm společně s nimi. Pospolitost, soudržnost a lidskost, kterou Kosinski tak pracně celou dobu buduje, dostane „kudlu“ do zad v závěrečném dějství. Ale jasně, on za to nemohl. Závěr je totiž brutálně emocionální a diváka vzhledem k předchozímu průběhu dostane! Závěr? Jedná se pravděpodobně o nejlepší drama roku 2017. Film, až na pár hluchých míst, nemá slabinu a těží z výborných hereckých výkonů, vizuálu, a emocí, které z diváka vydoluje. Cíleně, ale bez patosu. Závěrečné titulky pak zaslouží jediné slovo - RESPEKT! P. S. Nejvíce si film užijete, aniž byste předem zjišťovali jakékoli informace o skutečných událostech…