Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Krimi
  • Drama
  • Komedie
  • Dobrodružný

Recenze (536)

plakát

Pustina (2016) (seriál) 

První díl mě vtáhl do děje a už nepustil! To bez debat. Syrová, obnažená krajina hnědouhelné pánve, zámek Jezeří jako hlavní kulisa symbolizující kontrast krásy a pekla. Lidská malost, zloba, vztahová i obecní stísněnost. To všechno hrálo tvůrcům do karet a využili toho beze zbytku. Stivínová prý excelovala, ale mně to tak nepřišlo. Strach, který prostoupil obec Pustinu vyzařovaly oči všech herců, ale jenom ona působila celou dobu jako zmučený Kristus před posledním nádechem. Trochu mě to irituje. Tyhlety srdceryvně pronášené projevy, ženy, které se neustále tváří jako stvořitelky světa, jež ale, byť nepostrádají vnitřní sílu, stále tápají a o to víc se tváří zarmouceně a zkroušeně. Jsou pro mě jako pěst na oko. Dušek naproti tomu bravurně zvládl, co se po něm chtělo a určitě i něco navíc. Konečně první role, ve které se očistil od plytkých komedií a zahrál to konečně jako chlap. Jeho postava nezůstane zapomenuta. Ale nejsem herec, tudíž mi nepřísluší soudit herce. Tu jednu hvězdu ubírám za děj, protože byť to všechno logicky navazovalo, mělo to hlavu a patu, nebyly tam žádné nesrovnalosti, tak celý závěr byl vlastně o dvou dílech a postupně se mi vkrádá do hlavy myšlenka, jestli vlastně nestačilo natočit jen dva díly. Hmm, jasně že ne, je to holá blbost, nicméně časový skok a celkově jiná atmosféra, zapojení ústředních postav do děje - najednou se nenechali sklíčeně unášet dějem, ale sami něco konstruktivně tvořili - byly sice dobrým kořením,ale měly přijít dřív. Navíc některé linky se jeví jako balastní s ohledem na samotný konec a vyřešení - žádná dedukce alá Sherlock Holmes, ale ryzí věda a logická hádanka, kterou však vyřešil ten nejpotrhlejší, přestože byl tak snadno uhádnutelná. No, prostě, špetka zklamání se tam někde vznáší!

plakát

Polda (2016) (seriál) 

...se neposerte v té své bezbřehé významnosti pseudo-intelektuálů a rádobyznalců všehomíra...

plakát

Legenda o Tarzanovi (2016) 

Nojo, prostě jsem od toho čekal něco jiného. Bylo to milé, dětské, prvoplánové a vlastně zcela zbytečné. Asi jako většina věcí, které teď vznikají a dějí se všude kolem. Tak jestli to vlastně kritizovat, co? Ale když už se do něčeho pustím, tak ať to stojí za to. Naťukli tam spoustu ožehavých společenských témat, která trápí vzdělaný, nelhostejný svět, ale nedotáhli to. Chytrému napověz, hloupého trkni. Tak podle toho jak to natočili, nejspíš čekali buď zástupy dětí nebo choromyslných, čekal bych tedy, že by tam mělo být dost explicitně tvarovaných scén.

plakát

Kon-Tiki (2012) 

Takhle by měl vypadat hraný dokumentární film. Bez příkras, měl by vypíchnout to nejzásadnější a zároveň by neměl být sobeckou či zaslepenou ódou na dobrodruha. Musí pracovat s dostupnou, moderní technologií a neměl by se bát romantických linek, pokud tam vůbec nějaké jsou. A to nejtěžší: měl by zaujmout vzdor tomu, že každý ví, jak to dopadne. A jim se to opravdu povedlo splnit beze zbytku!

plakát

Padesátka (2015) 

Dal jsem tomu tolik hvězd, protože si myslím, že je to na Kotka hodně silné téma a dobře ho zvládl, aniž by se propadl do absolutní trapnosti. Místy snad trochu, ale furt je to daleko od toho, co předvádí velká česká režisérská jména. A jinak tedy nevím, který kokot píše charakteristiky filmů, včetně škatulek komedie/thriller/drama? Tohle mi jako komedie nepřišlo a byť to mělo úsměvné momenty, jednalo se spíš o jakousi psychologickou hříčku plnou paradoxů a té nejnižší lidské posedlosti. Dobrý jako celek!

plakát

Mafiánovi (2013) 

Pokleslá hodina a 3/4, která však měla něco do sebe a vyznačovala se syrovou brutalitou, jež v ostrém kontrastu střídala takřka rodinnou idylu amerického pojetí okolí středozemního moře. Manželé DeNiro a Pfeiffer nezklamali a solidně navázali na slávu svých mladších rolí. Neumím si představit, že by podobný film natočil někdo jiný než Luc Besson, a i v tomto případě nezklamal. Prostě oddychovka šmrnclá trochou mafiozních filmů, která naučí dobré způsoby jak středostavovské vesnické burany, tak macho machr mafiány velkých měst.

plakát

Neřízená střela (2010) 

Vezmu-li to s totálním nadhledem, tak uznávám, že to byla slušná prdel, ovšem od filmu z prostředí nájemných vrahů jsem čekal asi o chloupek větší drajv, šmrnc a vůbec... takové to něco, co film udělá nezapomenutelným.

plakát

Nezlomný (2014) 

Já prostě nikdy nepoznám, jestli se jedná o patos nebo už slušně myšlený film, jenž má na cosi ukázat. Skoro si troufám říct, že se to dalo všechno zpracovat trochu zábavněji a bombastičtěji, poněvadž při téhle formě jsem měl dojem jako na autobusové zastávce, kde si 5 minut po plánovaném odjezdu říkáte: "Tak proč už se, kurva, nepohne!" Jinak jsem si ale ujasnil to,co jsem věděl, že prostě válka je svinstvo a lidé v ní nejsou kladní, ani záporní, ale prostě lidé. V omáčce současného humanismu mám prostě dojem, že těch srdcervoucích "opravdových" osudů komunistických či válečných křivd, je už příliš! Vlastně nejhezčí konec proběhl až v závěrečných titulcích, kdy nám tvůrci ozřejmili další osudy hlavního hrdiny.

plakát

Kick-Ass 2 (2013) 

Oproti prvnímu dílu silný úpadek! Akce dobrá, ovšem pasáže, které mají film někam posunout, jsou naprosto jalové. Totální kontrast mezi akčními scénami a linií příběhu. Prostě jako kdyby někdo nasekal 70% balastu a vložil do toho parádní bojůvky. Stejné, jako koukat na Nově na seriál. Taky těch 40 minut srandy naředí na hodinu dvacet reklamou.

plakát

Signatures (2014) 

Velice příjemná podívaná, akce bez keců, prostě jen dokonale zachycené kouzlo okamžiku a bikerské umění v té nejestetičtější podobě.