Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Krimi
  • Krátkometrážní

Recenze (583)

plakát

Maturita (2013) odpad!

Tak tohle je bezkonkurenčně největší demence letošní sezóny. Kam se hrabe Troška s Babovřesky 2.

plakát

Křídla Vánoc (2013) 

Nejde o žádné arcidílo a za normálních okolností bych dal průměrné 3 hvězdičky. Ale kurva, ta písnička, ta tam sedla jak prdel na hrnec. Sorry za ta slova, ale píšu tento stručný komentář hned po zhlédnutí a emoce stříkají.

plakát

Donšajni (2013) odpad!

Dokoukáno do konce pouze silou vůle a s mým nenapravitelným masochismem. Dále viz komentář od Tetsua.

plakát

Domov (2013) 

Gratulace porotě ke skvělému výběru vítězného snímku Febiofestu.

plakát

Kruhy (2013) 

Srdan Golubović byl bezesporu největším objevem letošního Febiofestu a tento třetí film je zatím autorovým vrcholem, což není žádné relativní konstatování, protože i předchozí dva byly naprosto špičkové.

plakát

Chladné květy sakury (2012) 

Ne, že by příběh nebyl zajímavý a některé záběry nápaditě komponované, ale kde byl ten dynamičtější styl avizovaný v anotaci, to je mi záhadou. Nemám nic proti pomalým kontemplativním filmům, spíše právě naopak, ale zde byla režijní stránka trochu nezvládnutá a vše se táhlo jako smrad. A to doslova a do písmene, chtěl bych touto cestou poděkovat divákovi, který krátce po zhasnutí světel při projekci na Febiofestu dne 27.3.2014 v 16:15 v sále č. 7 v horních řadách velmi intenzivně a zákeřně zahnil. Ten teda kousal, klobouk dolů.

plakát

Venuše v kožichu (2013) 

Je to skvěle natočené, zahrané, sestříhané, nasvícené, nápadité, svěží, čiší z toho sexualita, dialogy mají říz, a ač není tento styl divácké nejistoty, co je divadlo (tanec, hra, cokoliv) ve filmu a co se skutečně odehrává mezi postavami filmu jako takového, zejména díky Saurovi nic nového pod sluncem a ač začíná mít Polański sklony k akademismu, z pohledu filmařského není co vytknout, ba naopak. Chybou však je, že filmy tohoto typu nemají žádnou přidanou hodnotu pro diváka, který k plnému filmovému zážitku potřebuje mj. taky civilní, silný a co nejvíce aktuální lidský příběh. Takových příběhů není nikdy dost, na rozdíl od stírání hranic mezi divadlem a filmem, kdy snímků tohoto typu je v poslední době čím dál víc a začínají se ohrávat. Kromě obdivu k vynikající technické práci si tedy divák z Venuše kožichu neodnese nic dalšího, a to je velká škoda.

plakát

Velmi neklidné léto (2013) odpad!

Takže jako první krátce po projekci na Febiofestu. Existenci tohoto filmu nelze ospravedlnit vůbec ničím. Nemá to ani příběh, ani atmosféru, ani tempo, ani základní filmové prvky, aby se to vůbec dalo nazvat filmem. Leda tak cvičením nějaké pétépácké školy, trpící všemi neduhy, které nemají co dělat ve filmu s ambicemi tvářit se vážně. Pacienti na vycházkách se mohou realizovat i jinak, třeba okopáváním záhonků, hrabáním listí, sběrem odpadků nebo čutáním fotbálku, u toho všeho napáchají menší škody na lidských orgánech. A ty pologramotné titulky plné nejen překlepů, ale hlavně hrubek - nemám na mysli ty elektronické, které není problém smést z povrchu zemského, ale ty přímo ve filmovém obraze, tedy vlastně na distribuční kopii.

plakát

Nymfomanka, část I. (2013) odpad!

Tak abych trošku vstoupil do těch oslavných komentářů, vycházejících zejména z toho, že jde o Triera, o kterém se nesmí mluvit špatně. Už od Antikrista je mi z jeho marketingu, za kterou schovává svou tvůrčí krizi a úpornou snahu dodržet pověst kontroverzního autora, celkem dost divně. Vrcholem je toto prázdné dílo (a to teprve jen první část), ve kterém nelze nalézt při největší snaze opravdu nic, za co by bylo možno si tento film vážit. Osobně jsem zvědav, zda vůbec existuje ona hardcore verze, ke které se Trier hlásí a od distribuční verze se distancuje. Připomíná mi to jeho prohlášení a k autorově spokojenosti uměle vyvolaný skandál u předchozího filmu v Cannes. A pokud přece jen ta hardcore verze existuje, velmi by mě zajímalo, zda ony explicitní záběry někam tu prázdnotu a samoúčelnost posouvají. To, že film je o sexu a nymfomanii, je pro jeho vnímání a dojem z něho stejně výmluvné, jako kdyby pojednával o čemkoliv jiném. Celou projekci jsem se modlil, ať přijde epidemie kozí chřipky a tuto tryznu ukončí. Ukončil ji až Rammstein, ať mi ještě někdo někdy řekne, že jde o zbytečnou kapelu. Kéž by na druhý díl nikdo nepřišel.