Mulosz

Mulosz

Miloš Máca

okres Praha
bordelpapá z trafiky

homepage

39 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 5 10 14 15 16 17 18 následující >>
    • 8.5.2006  15:30
    Za mraky (1995)
    **

    Antonioniho jsem nikdy nemusel, Wenders naopak patri mezi me oblibence. Byl jsem zvedav, co vznikne ze spojeni techto dvou protipolu a musim tedy konstatovat, ze nic, co by zvedalo ze zidle. Nebyt zaverecne povidky a hudby v ni a v titulcich, bylo by hodnoceni jeste nizsi. Zde jsou duvody: 1) Film ve mne nedokazal vyvolat jakekoliv citeni s postavami, dialogy byly studene "ako psi nufak", jak napsal Radko (presne a vystizne). 2) Z prehnaneho mnozstvi filozofickych myslenek si divak v tom zmatku odnese stezi jednu. 3) Nechci byt cynicky, ale hudbu, ktera podkreslovala milostne sceny, jsem naposledy slysel v Denicich cervenych strevicku (vyjimku tvori jiz zminena ctvrta povidka a titulky -nevyrovnanost formalniho prvku filmu). 4) Az na ctvrtou povidku chybel pribehum bod zvratu ci nejake prekvapeni. Od jejich expozice se nic nezmenilo - dva lide se na zacatku povidky potkali a zamilovali do sebe, ac jejich laska nebyla naplnena, a milovali se az do konce, ac jejich laska stale neni naplnena... muz na zacatku povidky podvadi svou zenu a tak je tomu i na konci... V treti povidce uz sledujeme pokus, ktery vsak pusobi velmi neverohodne ("uz mi nevolej..."). Ctvrta povidka nam konecne neco prekvapiveho v zaveru prinese a sice, ze divak zjisti, ze divka patri k... (nebudu prozrazovat), avsak je uz hodne pozde na to, aby to spasilo cely film (nevyrovnanost scenare - nebo chcete-li syzetu - filmu). 5) Kamera jezdici ulickami mest je sice pekna, ale nijak napadita a brzy zacina nudit. Na zaver je treba prece jen smeknout pred Wendersem, ze se pro sveho tezce zdravotne postizeneho kolegu dokazal obetovat a de facto mu svou ucasti na filmu umoznit jeste neco natocit. A ze dokazal slovy docela presvedcive vylicit dusevni rozpolozeni rezisera-umelce. To je vsak jeden z mala dobrych okamziku ve filmu. Optimalni hodnoceni by bylo 1 a pul hvezdicky, jelikoz to vsak nejde, snad jen z ucty k velkemu jmenu filmove historie zaviram oci a davam dve.

    • 8.5.2006  15:04

    Slabota, kyc, nuda, klise aneb jak lze temer ve finale genialni kariery riskovat celozivotni povest takovym paskvilem.

    • 13.4.2006  22:41

    Tento film, stejne jako ostatni z Antonioniho tetralogie citu ma pro divaka jeden zavazny nedostatek - pojednava sice o zajimavych vecech, ma dukladne nastudovanou muzskou i zenskou psychologii a v zobrazovani dusevniho stavu a potazmo chovani postav je naprosto presny, ale je podan takovou fomou, ktera kdekoho (krome masochistu) vetsinou zhruba v druhe pulce filmu odradi. Jako by Antonioni pri nataceni techto filmu zapomnel, ze se na nej nekdy budou divat lidi. Jeho reziserskou zrucnost a napaditost vsak rozhodne nepopiram.

    • 13.4.2006  22:34

    Dukaz, ze Martin Dejdar neni jen sasek, ale dokaze dobre zahrat i charakterni role.

    • 13.4.2006  22:28
    Kráva (1992)
    *****

    Vynikajici atmosfera, ktera mi misty pripominala Jasneho Vsechny dobre rodaky - hlavne montaze zaberu koukajich babek v satku. fascinovalo mne nadherne prostredi, do ktereho bych si urcite zajel na tyden az dva procistit hlavu (a vnitnosti:-) ). Jeden z nejlepsich ceskych porevolucnich filmu.

    • 13.4.2006  22:23

    Rikejte si co chcete, ja jsem tomu Kaiserovi s Kolarovou proste fandil:-) A u mne je to nejlepsi film s Tomasem Holym.

    • 13.4.2006  22:08
    Marian (1996)
    *****

    Budu strucny - tri nejlepsi ceske porevolucni filmy podle mne jsou: 1) Knoflikari, 2) Marian, 3) Navrat idiota - razeno abecedne. Konkretne k tomuto filmu: Nemam pocit, ze by se reziser stavel na stranu romskych prislusniku a zadal by pochopeni jejich chovani a cinu, ktere... (zemerne vetu nedokoncuji). Naopak mam pocit, ze nechava samotneho divaka, aby si z pribehu vzal to, co povazuje za nejdulezitejsi a sam ho interpretoval. Ma interpretace zni takto - veskere snahy o prevychovu naroda, jehoz cast (zduraznuju CAST) se 500 let po prichodu na nase uzemi jeste nenaucila zakladnim pravidlum nasi spolecnosti (o ceskem jazyku nemluve), jsou zbytecne.

    • 13.4.2006  22:08

    Budu strucny - tri nejlepsi ceske porevolucni filmy podle mne jsou: 1) Knoflikari, 2) Marian, 3) Navrat idiota - razeno abecedne.

    • 13.4.2006  22:06

    Budu strucny - tri nejlepsi ceske porevolucni filmy podle mne jsou: 1) Knoflikari, 2) Marian, 3) Navrat idiota - razeno abecedne.

    • 13.4.2006  22:04
    Horem pádem (2004)
    *****

    Prvni Hrebejkuv film ze soucasnosti dopadl dle meho nazoru dobre. Vyraznou merou tomu pomohla Emilia Vasaryova, kterou mam moc rad a ktera timto prekonala sve dosavadni filmove role. Jeden z nejzaslouzenejsich Ceskych lvu v poslednich letech.

    • 13.4.2006  21:59

    Film ma velmi silne a naopak velmi slabe okamziky. Nic mezi. Postava agentky mi pripadala jako vystrizena z Mlceni jehnatek. Tam, kde pribeh zacina uz trochu nudit, zachranuje jej pekna hudba. Dilo bych postavil na roven Kim Ki-Dukovy Pobrezni hlidky.

    • 13.4.2006  21:51
    Cesta domů (1999)
    ****

    Davam filmu ctyri hvezdicky. Prvni je za krasnou hudbu. Druha za peknou kameru, zabery prirody a tvaricky puvabne Zhang Ziyi. Treti za originalitu barevneho reseni - hezke vzpominky na mladi hraji vsemi barvami, smutna soucasnost je snimana cernobile (vetsinou tomu byva opacne, flashbacky jsou mene vyrazne, avsak zde ma tato zamena svuj jasny ucel). A ctvrta za presny odhad delky filmu - kdyby byl o minutu kratsi, nezdal by se uplny, byt o minutu delsi, uz by mozna zacal nudit. Aby si tento snimek u mne zaslouzil patou hvezdicku, musel by se vyvarovat nekterych filmarskych klise v milostnych pribezich. Coz se bohuzel nestalo.

    • 13.4.2006  21:42
    Dotek zla (1958)
    *****

    Super. Napeti od zacatku do konce, skvele herecke vykony, identifikace s postavami, "drsnacke" hlasky, dobra kamera - hra svetla a stinu, tak, jak to ma ve spravnem noiru byt.

    • 10.4.2006  23:06
    Zvrácený (2002)
    *****

    Nejvetsi psychicky brutus, ktery jsem na platne zatim videl. A to mam toho za sebou hodne (kam se hrabe napr. Pasoliniho Salo). Inkriminovanych nekolik minut v podchodu me zvedalo ze zidle. Stat se tohle me divce, beru do ruky nejen hasicak. Ocenuji neobvykle a presto velmi realisticke zpracovani. P.S. Moniko Belucci, jsi bohyne:-)

    • 10.4.2006  23:00

    Film ma neskutecnou silu, jenz dovede primet zjihnout i nejvetsiho cynika. Kdo si pri nekterych scenach (tajne hlaseni do rozhlasu, hrdinuv preklad projevu nemeckeho bachare a la vysvetlovani pravidel) zaplakal, nemusi se stydet. Perfektni napady a skvele zvladnuta hlavni role. Na druhou stranu bohuzel zatim posledni dobry italsky film (ani Ozpetek s Oknem naproti se uz nechyta...).

    • 10.3.2006  19:37

    Krasa. Film s velkym srdcem, dobrymi filozofickymi myslenkami, vybornou kamerou, hudbou a skvelou atmosferou. Podle maleho poctu hodnoticich soudim, ze se nejedna o zrovna rozsireny Kar-Waiuv film, o to vice ho doporucuji shlednout kazdemu, kdo se k nemu jakoukoliv cestou dostane. Odmenou mu bude pastva pro oci i filmarovo srdce. P.S. Ani se vam nebude chtit verit, ze po tomto skvostu se da natocit neco takoveho jako je 2046 - mysleno negativne, viz komentar k tomuto filmu.

    • 1.3.2006  15:37
    2046 (2004)
    *

    Vazeni, predem se omlouvam, ze me hodnoceni bude vzhledem k vasim chvalozpevum pusobit jako pest na oko, ale nemuzu si pomoct - bylo to strasne slabe. Predchozi filmy Wong Kar-Waie se mi libily, ovsem thle byl muj nejhorsi filmovy zazitek za posledni dobu. Zaprve - mel jsem pocit, ze v tom kine sedim tri dny. Uz dvacetkrat se zdalo, ze se blizi konec, ale ten zdaleka neprichazel. Zadruhe - hlavni predstavitel byl presvedcivy asi jako nasi politici. Jeho slova "pak jsem se zamiloval..." jsem mu neveril ani za mak. Zatreti - hudba byla sice pekna, ale poslouchat ten samy hudebni motiv neustale znovu a znovu divaka brzo omrzi. Zactvrte - kamera byla sice taky napadita, ale na chlup stejnou sledujeme i u predchozich reziserovych filmu. A zapate - dej se potacel odnikud nikam, byl zbytecne roztristeny, stridani a prolinani casovych rovin je dnes ve filmu vice nez bezne, takze ani to me nezvedlo ze zidle. Pokud nekdo u filmu vydrzel do konce, i kdyz chtel uz petkrat odejit, gratuluju. A pokud vydrzel proto, ze si myslel, ze v nem nakonec neco najde a nenasel, nemusi se stydet. Ono to tam totiz nebylo.

    • 13.2.2006  11:39
    Zámek v Čechách (TV film) (1993)
    *****

    Citlive natoceny film o absurditach doby komunisticke. Melo by se na nej podivat hlavne 18-20% obcanu CR, kteri uz bud zapomneli anebo neumi, nechteji nebo jsou lini podivat se do historie a chystaji se ty rude paka zase volit. Po formalni strance je na filmu vse v poradku, scenar je dobre napsany, je zalozen na kratkych, ale vystiznych dialozich (s vyjimkou jedne sceny (hadka dvou hlavnich predstavitelu .."stare casy skoncily, mame socialismus, jestli jste si neracila vsimnout..."), po Ikarove padu a Taznych ptacich asi nejlepsi Hubacuv kousek. Kamere by sluselo filmove platno. Kazdy si na prvni pohled vsimne vynikajicich roli Jiriny Jiraskove a Karla Hermanka, i ja se pridavam k rade tech, kteri povazuji jejich vykony v tomto filmu za zivotni. Hlavne diky hercum divak sleduje celych 95 minut s otevrenou pusou.

    • 9.2.2006  16:20

    Jednim slovem - nuda. Zalezitost, kterou jsme videli uz mockrat a rozhodne bych pricinu pocitu klise nehledal ve skutecnosti, ze tema "film ve filmu" bylo uvadeno cely leden ve filmovem klubu na CT2. Film neprichazi s nicim novym, neprimo recene poselstvi "zivot je film, film je zivot" Ameriku neobjevuje. Stopaz filmu je umorna. Jedna ze zaverecnych scen (cteni dopisu a strihani vlasu hlavni predstavitelky - "ono to jinak nez na silu nejde") cele predchozi utahane dve hodiny nespasi. Kdeze je svih a puvab Americke noci, vtip Hollywoodu Ending, originalita Dvojiho zivota (MFF KV 2004) nebo informacni potencial Valky zive, uvedeneho pred par dny na CT2. Jedna se o zatim nejslabsi film DEF 2006, dohromady s Horeckou (La febbre), v ramci festivalu rovnez uvedenou, nereprezentuje soucasnou italskou kinematografii v nejlepsim svetle.

    • 9.2.2006  16:06
    Febbre, La (2005)
    **

    Zadna dira do sveta. Ani me nenapada, co by se dalo filmu konkretne vytknout, ale patri mezi ty, ktere cloveka ani nezvednou ze zidle, ani ho neprinuti o nicem premyslet. Proste si divak pri odchodu ze salu jen rekne "hmm, docela to slo", ale za chvili si na film ani nevzpomene. A kdyz uz by mu prece jen melo zustat neco v pameti, tak by to byla krasna Julie Depardieu, o ktere jeste urcite uslysime. To, ze se na ni dobre diva, vsak neni zasluha tvurcu snimku.

    • 8.2.2006  14:13
    Simon (2004)
    ****

    Vcelku hezky, vtipny, svizny a svezi film, bohuzel na trochu obehrane tema, problem euthanasie je ve filmu v posledni dobe dost zprofanovany, zvlaste po lonskych Oscarech. Zaver filmu ma tendenci sklouznout do klise, ze ktereho ho aspon napul vytahuji poznamky hlavniho hrdiny, jehoz predstavitel podava vynikajici herecky vykon. Az na zminenou vyhradu snimek hodnotim vysoko a je jeden z nejlepsich, ktery byl na letosnich Dnech evropskeho filmu k videni.

    • 7.2.2006  12:41
    Utajený (2005)
    *****

    Mistrovska rezijni prace Hanekeho a zaslouzena cena na festivalu v Cannes. Film nedava divakovi ani chvili vydechnout, neustale ho drzi v napeti a zvedavosti (coz je castecni i zasluha snimani kamery - delsi staticke zabery) kdo je porizovatelem nahravek, kdo je postava Madzida atd., a obsahuje scenu, kterou se zde neslusi prozrazovat, ale ktera nikomu snad nikdy nezmizi z pameti a pri niz to v sale pri projekci (DEF v Brne, 6.2.2005) zasumelo. Skoda jen, ze misty rusive pusobi herecky projev J. Binocheove, ovsem v kontextu celeho dila a jeho kvality je to zanedbatelny faktor.

    • 7.2.2006  12:25
    Spiele Leben (2005)
    ***

    Vcelku zajimavy zpusob zpracovani, kdy je v prvni pulce filmu divak nejprve uveden do kontextu pribehu a druha ma podobu sesti verzi, jak se mohl odehrat osudovy okamzik (aby nedoslo k omylu, nejedna se o prvni takove zpracovani, vzpomenme napr. na Kieslowskeho Nahodu nebo Tykwerovu Lola rennt). Filmu vsak vyrazne skodi caste opakovani stejnych motivu - hazardni hra a drogy. Kterak jsou tyto sceny zpocatku pusobive, tak se v zaveru uz stavaji rutinou.

    • 6.2.2006  16:28

    "Muj zivot s otcem" byl i mym favoritem na vitezstvi MFF KV, divacka cena a aplaus ve stoje po projekci budiz mu zadostiucinenim. Nadherne vyjadreny konflikty zodpovednost vs. lehkomyslnost, prakticnost vs. neschopnost v podobe dvou rozdilnych bratru. V prvych pripadech je rec o Patrickovi, v druhem o Paulovi, ktery nejprve prevazuje v sympatiich jak jejich filmoveho otce, tak divaka, avsak posleze sledujeme, ze si Paul neni schopen ani zapamatovat, kdy ma otcovi dat leky ("zodpovedny syn mi leky nadavkoval, ten imbecilni mi je bude podavat" - citace z filmu) anebo strucne rict, o cem je jeho vlastni kniha a musi to udelat jeho bratr, ktery zdanlive zije jen pro svou praci a neprojevuje sebemensi naznaky emoci. Krasne napsany scenar, provedena rezie, zvladnute herecke vykony, to vse dava u mne filmu nejvyssi hodnoceni. Mimochodem, zacal jsem v aute vozit obri kladivo na boticky:-) P.S. Nesouhlasim s nazorem, ze je film podobny Invazi barbaru - shoduje se v ni pouze v jednom z temat (umirani otce) a neni pouze o nem, provedeni je take o tridu lepsi u tohoto filmu nez u Invaze, ktera je dost pruhledna, predvidatelna a ucelova (utok na Oscara, tvurci Invaze moc dobre vedeli, ze vlajici americke vlajky na akademiky plati).

    • 6.2.2006  16:12

    Kazdy z nas nekdy zazil chvile, kdy jde pod svou vlastni dustojnost nez aby se vzdal milovane osoby. Jakmile si to ale uvedomi, nemusi to unest. Takto by se dala vystihnout hlavni myslenka filmu, ve kterem nebyla potreba rozsahlych dialogu, aby si divak tyto pocity ze sveho zivota vybavil. Jedinou jeho chybou bylo, ze se dal zkratit o cca 15 minut, aby se divak ke konci nemusel vrtet a divat na hodinky. Jinak je to ale hezky film.

    • 20.1.2006  22:59
    Taxikář (1976)
    *****

    Ani na páté zhlédnutí nepřestává udivovat atmosféra filmu, nadčasová kameramanská práce a hlavně aktuálnost filmařské výpovědi i v kontextu současnosti. Když jsem občas nucen projít např. přes Václavák, taky mívám pocit, že by to chtělo uklidit ten bordel a odplavit špínu do kanálu. Všechny ty děvky, teplouše, lupiče, pasáky, hošany, vandráky, feťáky, cvoky a pošuky... Zatím se mi však bohudík většinou v noci daří spát.

1 5 10 14 15 16 17 18 následující >>
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace