Recenze (579)

Vězni ztraceného vesmíru (1983)
Odpad jak vyšitý, ale nádherný brak a s jako vždy precizním živým dabingem Mistra Játra na Brakfestu 2023 opět nezapomenutelný zážitek :-)

Ženské problémy (1974)
Druhý z vrcholů Festivalu otrlého diváka 2023 - ovšem ne druhý v pořadí v mém osobním žebříčku, o první místo se tptiž na stejné úrovni důstojně dělí s Hřmotem obřího plaza :-) S tvorbou Johna Waterse, včetně nejznámějších Růžových plameňáků, jsem seznámen, Divine byla a je pro mě opravdu "renesanční" osobnost, ovšem tento film jsem až dosud neměl tu čest spatřit. A o co jsem celý život přicházel :-) Nejde jen o ujetou, velmi extravagantní a hlavně velmi vtipnou záležitost (u scény na trampolíně jsem hýkal smíchy na celý Žižkov), zároveň film vnímám i po té vážnější stránce - do jakých důsledků může zajít slavománie, aniž by si to dotyčný člověk do posledních okamžiků vůbec uvědomil. Jinak klobouk dolů před každým detailem, naprosto mě fascinuje zejména to, jak lze stvořit film, ve kterém jediná postava (sic!) není aspoň trochu normální, všechno je nadpozemsky přemrštěné, přesto film drží pohromadě jako beton, je maximálně zábavný a také má v sobě popsanou velmi nosnou myšlenku. Velké díky také celému organizačnímu týmu FOD 2023, těch pár dnů v Aeru byl opět velký zážitek :-)

Hřmot obřího plaza aneb teď poznáte Hadimršku (1987)
Jeden ze dvou vrcholů Festivalu otrlého diváka 2023. Tohle je naprosté potěšení pro milovníka "kvalitního braku" už samo o sobě, do 4D zážitku navíc film posunuli Samantha Biffidus, Josef Vokurka a Jíra Fostrá svým jako vždy vynikajícím, maximálně zábavným a do detailů vyšperkovaným živým dabingem. Byl jsem na projekci v sobotu 11.3., tedy v pořadí první na tomto festivalu, i když vlastně přidané, protože o nedělní večerní projekci, jakožto zakončovacího filmu letošnímu festivalu, byl takový zájem, že organizátoři příhodně uspořádali dodatkovou projekci ještě v sobotu odpoledne. A až na pár volných míst (opravdu jednotky) bylo Aero i tak narvané k prasknutí. Ovšem zvláště Samanthě jsem vůbec nezáviděl, že na rozdíl od diváků, kteří logicky zřejmě nepřišli na tutéž projekci se stejným živým dabingem hned další den, musí neustálé kvičení snad nejpříšernějšího filmového děcka v historii kinematografie ona sama hodinu a půl předvádět ještě jednou. Mazléééé! :-)))

Toxičtí křižáci (1997)
Blbost jak mraky, ale opět klobouček před živým dabingem organizátorů Festivalu otrlého diváka - tentokrát 9.3.2023 v podání Immanuela Lubrikanta a Kafilérie Zawadské :-)

United Trash: Štěrbina (1996)
Na Festivalu otrlého diváka bych si tuhle ujetinu při kolektivním sledování užil určitě více, bohužel jsem v termínu projekce nemohl, tak jsem to musel dohnat soukromě... no není to ono.

Kdopak to vraždí II (1994)
Festival otrlého diváka 2023 - hvězdičky samozřejmě díky živému dabingu, který, jak už je na tomto festivalu dlouho zvykem, zároveň plní funkci velmi zábavné performance. Díky všem zúčastněným za vyřehtaný večer, film sám o sobě samozřejmě ani nemá cenu komentovat, jde o brak a neumětelství prvního řádu :-)

Čechovi (2019) (seriál)
Nekoukatelne ani v Brakfestove pivni atmosfere :-)

INSTINKTY Jaromíra Soukupa (2017) (pořad)
Dil s Felixem a Dadou, Beakfest Jaromira Soukupa ve Vysocanech, 26.11.2022… totalni existencialni jizda! :-)))

Případy 1. oddělení - Loterie (2022) (epizoda)
Vím, že je to jen naprostá shoda okolností, ale režisér Michal Blaško (samozřejmě se svými spolutvůrci) mě dnes emociálně i formálně rozšvihal hned dvakrát. Nejprve v kině jeho filmový debut Oběť, následně doháním tuto včerejší televizní epizodu. Sám o sobě silný díl, kdo navíc ještě viděl a prožil si (aspoň na obrazovce) Devadesátky, musel řvát nadšením, dojetím nebo obojím. Strašně mě těší, že stále jsou u nás mladí tvůrci (kromě něj hlavně např. Adam), kteří opakovaně dokazují, že mají nakoukáno, myslí jim to a kombinaci obojího dokážou přetavit v zážitek po všech stránkách.

Reefer Madness (1936)
Pětihvězda samozřejmě za skvělou performance Immanuela Lubrikanta a Kafilérie Zawadské na Festivalu otrlého diváka (3.3.2022), jinak ten film sám o sobě je jak jinak než děsný :-)