Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Krimi

Oblíbené seriály (10)

Volejte Saulovi

Volejte Saulovi (2015)

Po první sérii mohu s klidem udělit plný počet. BCS sice nemá pevnou příběhovou kostru jako BB, ale i tak je jasné, co bude cílem příběhu - ukázat nám, proč se z Jamese McGilla stal Saul Goodman. Přes jeho minulost plnou podvodů a triků se snaží z toho stavu vystřízlivět a stát se poctivým právníkem, jdoucím ve stopách svého bratra, kterého má na starosti kvůli jeho "nemoci". Minulost ho však pronásleduje, ruku v ruce s jeho bratrem, který Jimmymu klade překážky do cesty. P.S. - zakomponování postavy Mika do příběhu byl výborný nápad, jeho dějová linka skvěle doplňuje tu Jimmyho. EDIT: Po shlédnutí dosavadních čtyř sérií seriál neuvěřitelně stoupl v kvalitě. Doplnění příběhu o postavu Guse a celého týmu Salamanců všemu dodal skvělý nádech Breaking Bad, čímž se ale paradoxně BCS dokázal postavit na vlastní nohy a působí jako plnohodnotný "stand-alone" seriál, a ne jen odnož svého předchůdce. Tempo je stále hodně pomalé, ale nevnímám to nijak na úkor kvality seriálu. Jsem s provedením prequelu velice spokojen a těším se na pátou sérii. A občas mám BCS dokonce raději než BB. :)

Perníkový táta

Perníkový táta (2008)

Jeden z nejlepších seriálů, co se mohl kdy urodit. Tak vytříbený příběh, tak propracované charaktery, tak bezchybné epizody ... se málokdy najdou. Seriál si umí odlehčit, například v díle Fly, ale dokáže tak rozproudit krev a vyřešit různé kapitoly děje jako v díle Ozymandias. Je fascinující sledovat proměnu středoškolského ustrašeného učitele v namachrovaného hajzla a krále obchodu s pervitinem. Postupem u mě docházelo k nenávisti hlavní postavy a čím dál většímu soucitu s Jessem, kterého jsem na začátku nijak zvlášť nevnímal. Poslední série je určitě jedna z nejlepších a nejpropracovanějších sérií ve světě seriálů a samotné finále bylo bezchybné, logické a do posledního kousku promyšlené. 92% je tomuto seriálu myslím si málo. BITCH!

Californication

Californication (2007)

Nejlepší komediálně založený seriál co znám. Od začátku do konce. David Duchovny celému ději s nadhledem dominuje svým flegmatickým přístupem k nejrůznějším situacím, umí být vtipný i vážný, citlivý i lhostejný. Nedokážu si představit lepší sekundující postavu, než je Charlie Runkle - ten je ztělesněním všeho co Californication potřebuje. Celý seriál provází krásné ženy v čele s Karen, každou řadu plno více či méně zajímavých vedlejších postav, kolem kterých se děj vždy zamotá. Jediná slabina je přivedení ztraceného syna v poslední sérii, která je ale samotná trošku náznakem toho, že scénáristi možná ke konci ztráceli dech, nicméně je stále vtipná, když je Hank a Charlie na scéně. :) 5/5.

Mr. Robot

Mr. Robot (2015)

Hello friend. S končící čtvrtou sérií tohoto fenomenálního díla si Mr. Robota řadím na úroveň Breaking Bad. Takto filmařsky kvalitní projekt jsem na televizních obrazovkách snad ještě neviděl. Stojí na špičkově propracovaném scénáři z pera Sama Esmaila, který s naprostou jistotou ví, kam chce seriál dovést. A daří se mu to. Příběh o tajné nadvládě nad světem, který nám skrze hlavní postavy předává, je totiž velice uvěřitelný. EDIT: Teprve po samotném finále celého seriálu můžu seriál plně ocenit jako celek. Sam Esmail to měl zkrátka promyšlené od samotného začátku a v průběhu čtyř sérií divákům zanechal tolik stop a náznaků, jak to všechno dopadne. Takovou integritu jsem na obrazovkách asi ještě nezažil. Zkrátka skvělé od začátku do konce. Goodbye friend. Hello Elliot.

Černobyl

Černobyl (2019)

Na tuhle minisérii asi jen tak nezapomenu. Ukazuje totiž sovětské myšlení a vnímání vlastního postavení ve světě v plné kráse. Jaký je vlastně smysl v urputném skrývání vlastních chyb, když si právě tím světová velmoc podrývá půdu pod vlastníma nohama? Za cenu lží tak obětovala tisíce životů vlastních občanů, jen proto, aby se přiblížila vítězství v nesmyslné Studené válce. A ten aspekt totality, paranoii a nekonečného podezřívání všech v Sovětském svazu z tohoto magnificentně zpracovaného seriálu čiší v každém záběru.

Kancl

Kancl (2005)

Bylo to opravdu jako devítileté přihlížení životům několika zaměstnanců společnosti prodávající papír. Nevím, co z The Office dělá tak koukatelný televizní počin... asi to, že je tak skvěle napsaný. Není to jen tak nějaký sitcom, od toho se liší v mnohém... seriál celou dobu někam směřoval, byl prodchnutý citem a životem všech postav. Co jsem po celou dobu opravdu oceňoval bylo průběžné vracení se známých či méně známých postav. No a k těm hlavním... neumím si představit horšího šéfa než je Michael Scott, horšího spolupracovníka než je Dwight Schrute a většího sympaťáka než jakým je Jim Halpert. Celé to uběhlo tak rychle a tak příjemně... and it was wonderful and boring.

Rozvedený se závazky

Rozvedený se závazky (2010)

Čistý cringe humor, na kterém Louis C.K. dokázal postavit pět sobě rovných sérií. Náhodně uspořádané epizody se náhodně přelévají do souvislejších příběhů, ve většině případů samozřejmě humorně pojatých, avšak překvapilo mě, na jak citlivou strunu Louie občas dokázal zahrát, hlavně v kontaktu se ženským pohlavím (při kterém, zejm. když dominuje Pamela, skvěle funguje Louieho naprostá submisivita a poddanost všemu, co mu zrovna život naservíruje). A samostatnou kapitolou je Louieho vztah ke svým dcerám.

Mladý papež

Mladý papež (2016)

Revolta ve Vatikánu! Pius XIII. je skvělá postava, která se vydala bořit vatikánské struktury, byť při zachování vlastního silného konzervatismu. Pohled na kardinály, zápolící s jeho náturou, je tak příznačný v tom, že konec konců jde jen o udržení moci a teokracie. Byla to příjemná minisérie a doufám, že následovník jménem "The New Pope" spatří světla, jelikož bych se do světa rád vrátil. Velkým plusem seriálu je vynikající soundtrack, ze kterého jsem si odnesl hned několik výborných hudebních kousků.

Četnické humoresky

Četnické humoresky (2001)

Ne všechy díly Humoresek jsou geniální a bezchybné, seriál jako celek si ode mě ale zaslouží plný počet, zkrátka kvůli svému téměř kultovnímu postavení. Arazím, Béďa, Ludmila či Čenda, to jsou pro mě klasické postavy, bez nichž si český seriálový svět neumím představit. Podobenství i mentalita první republika je zde zvládnuta také skvěle (zejména četné myšlenkové pochody "co si o mě kdo pomyslí" a "tatínek chtěl, abych..."). A některé případy jsou nezapomenutelné. V třetí sérii, pravda, děj trochu pokulhává (nemohl jsem uvěřit mizerné kvalitě některých dílů, např. Rýhonosec řepný), postupně však graduje až do silně dojemného finále. Pátračka je pro mne českou srdeční záležitostí a nedám na ni dopustit.