Mr. Filuta

Mr. Filuta

Matouš L.

okres Praha
Zde: plocha k pronajmutí

35 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 16.12.2016  12:27

    Nejlepší Star Wars film od roku 1983!

    • 4.5.2016  10:20

    Překvapivá jednohubka, která na svoji krátkou stopáž parádně zvládla zmáknout bezva atmosféru, naraci a vcelku i vyvážené jednající postavy. Jedinou škodou pak zůstává krátká životnost zážitku, protože opravdu naplno si Cloverfield Lane může vychutnat jen ten, kdo šel do kina bezprostředně po uvedení, a nebo někdo, kdo jej nazdařbůh hodí do stroje při nějaké random domácí projekci.

    • 15.2.2016  14:34
    Deadpool (2016)
    *****

    Nothing.. compares to you. Sinéad O'Connor, 1990. Reynolds se konečně dočkal nějaké důstojnější komixové role a je vážně vidět, že do této verze "žoldáka s prořízlou hubou" dal vážně velký kus práce a srdíčka. Opravdu suprová jízda, která nasadila očekávání vážně hodně vysoko svojí kampaní, kterou bych asi nazval jako nejoddanější online promo století (i když je tedy stále brzo) a vesměs všemu bez výhrad vyhověla. Rozhodně chci vidět ještě jednou a rozhodně chci vidět víc. Byla by škoda zrovna tenhle franchise vidět vyhořet rychle jako jsme už mnohokrát viděli u dalších druhořadých Marvelů, ale tady vážně vidím prostor pro stabilní výkon ve více než 108 minutové jednohubce.

    • 12.4.2015  22:16

    Nemá náhodou někdo housle? Protože tohle je taková pěkná tečka za tím naším případem. Opakuji: tohle je taková pěkná tečka za tím naším případem.

    • 1.3.2015  15:04
    Birdman (2014)
    *

    Že já hlupák zase naletěl na humbuk kolem nějaké vykonstruované kraviny, kterou zase pořádně ocení jen Akademie. Ano, očekávání byla opravdu vysoko. Výsledkem však byla nezajímavá PTÁKovina, jejíž nejhorší prohřešek je to, když si staví na tom, že si může, co do dějové konstrukce, dovolit absolutně cokoliv. "Snové" sekvence začnou být brzo rozčilující a 4x za sebou dumat, jestli je Riggan vážně ve velkých sračkách nebo ne, je vážně o ničem. Jediná kuriozitka, která jakž takž baví, je sledovat, kam bude příště důmyslně vmáčknut střih, nebo jaká to musela ve scénách se zrcadly být hardcore práce s kamerou. I to však přibližně v půlce začne být nuda, jak se stává evidentní, že za kameramanským kumštem se ve skutečnosti skrývá kumšt s Adobe Premiere a After Effects

    • 11.1.2015  09:45

    Nejšpinavějším trikem pro mě zůstává Baleova přehazovačka.

    • 9.11.2014  12:13
    Interstellar (2014)
    ****

    Proč když má Nolan stále jakž takž originální myšlenku a dokáže udělat relativně dobrou atmosféru, musí to posrat tím, že divákovi všechno polopaticky předžvýkaně vysvětluje? Chvílemi jsem už vážně čekal, že Matthew McConaughey vytáhne z kapsy skafandru maňásky a barevné diagramy... Každopádně, k posouzení celku si nemůžu odpustit rozseknout Interstelár na tři homogení kousky koláče. V prvním je nastolena suprová pozemská apokaliptická scenérie, která hraje na notu uvědomění, jak jsme tu malí a bezvýznamní. Země prostě byla dlouho před námi a bude i dlouho po nás. Kupodivu ani náznak klišé eko-teroristické hippie agitky, za což má u mě Nolan velké plus. Druhá kapitolka vede impozantní respekt a strach z depresivního prostředí nehostinného vesmíru a cizích světů - za mě asi nejlépe zvládnutá část. Motiv nicotnosti lidstva a marnosti jeho hmyzího pudu o přežití přetrvává ve směšném pokusu svěřit budoucnost druhu do rukou jenom několika jednotlivců (ať už jde o projekt Endurance, nebo Lazarus). Třetí část má těžit na mysteriózní šoking v podobě "Odyseiského" tripu, ale ačkoliv se zde dá důstojně ocenit nosná myšlenka a námět, scénář je tu vážně debilní (plus ty proklatí maňásci, že?). Za zmínku ale taky stojí fakt, že Hans Zimmer zase konečně jednou neskládal hudbu v pauze mezi polévkou a hlavním chodem, jak to má poslední dobou ve zvyku, ale konečně ze sebe zas vyloudil něco trochu zajímavého. Každopádně ve výsledku se po ohlédnutí dá celek označit za poměrně uspokojivý, ale největší dojem ve mě nechává stejně jen velkolepost a atmosféra prvních dvou třetin. Jako poslední výtku mám už jen zbytečně natahované pasáže a trochu iritující nerozhodnost, jestli se teda hraje na city v rytmu "přežití druhu" a nebo "nasraná dcera", protože finální proslov o lásce mi tyhle motivy nespojil dost uspokojivým způsobem. PS: monolitický R2-D2 byla záležitost tak neuvěřitelná, že jsem v tu chvíli absolutně nedokázal určit, jestli chci prskat smíchy, křičet vzteky, nebo omámeně žasnout. Jde každopádně o nevídaně originální prvek a ve výsledku asi o tu nejlepší třešinku filmu.

    • 5.10.2014  12:51
    Bony a klid (1987)
    ***

    Frankie Goes to Czechoslovakia. Značně nevyvážený zážitek, který žongluje povedeně mrazivou atmosféru '80s Prahy, rozpačitou kameru, úděsný hudební střih, nepříliš zvládnutý průběh narace a poměrně záživný konec. Rozhodně stojí za to, mu tu hoďku a půl věnovat. Napravit si posléze náladu něčím jiným ale považuju za nutnost.

    • 20.8.2014  11:52
    Želvy Ninja (2014)
    odpad!

    Naprosto bezkonkurenčně nejhorší scénář letního blockbusteru za posledních mnoho let. Sponzorováno Windows 8...

    • 12.8.2014  14:08

    Zážitek je extrémně náchylný na divákově momentálním rozpoložení. Pro publikum se zábavně psychedelickou náladou, co uvítá takovéhle rozptýlení, které "laškovně" a surrealisticky podnítí k přemýšlení nad tím či oním (nebo taky pro uživatele psychotropních látek, že?) je tohle rozhodně správná volba filmu pro dnešní večer. Ve všech ostatních případech bych doporučoval sáhnout po titulu vedle. Pět hvězdiček za to, že mi Stay přesně do výše uvedené nálady opravdu přišlo.

    • 12.8.2014  13:50

    KILL IT WITH FIRE before it lays eggs. Nejprve sem si myslel, že jsem napíšu značně generačně pobouřený a znechucený komentář... pak jsem trochu vychladl a zařekl se, že Bling Ringu nedopřeju, aby ve mě splnil svůj účel. Jedná se totiž pouze o prvoplánovou provokaci a trolling, který ve mě chvílemi vyvolával tak silné davivé reflexy, že by na ně mohl být hrdý Herschell Gordon Lewis. Těžko se pak člověk může ovládnout, aby dokázal odlišit rozhořčení z náplně filmu nad jeho kvalitou. Jeden z mála filmů, který opravdu nedoporučuji ke shlédnutí.

    • 27.7.2014  15:36

    Marie Poledňáková nemůže čekat, že se pokusí naroubovat takovouhle srágoru na svoje dva majstrštychy ze sedmdesátých let a nedostane za ni Odpad!... Scénář je otravně nezáživně zmatený a zde přítomní průměrní i nadprůměrní herci ze sebe nevymáčknou zhola nic, co by stálo za zmínku - s čestnou výjimkou Václava Postráneckého. Takhle zkrátka vypadá fúze současné divácké poptávky á la Zdeněk Troška a jedné stárnoucí rachejtle, co dokázala před třiceti lety zplodit tři výjimečné filmy. A navíc, co vůbec dělá ta hříčka přírody Daniel Nekonečník ve filmu?

    • 19.6.2014  11:33
    Epizody (TV seriál) (2011)
    ****

    Jako TV šou jde o relativně průměrnou a dost pozvolnou zábavu o střetu evropské a americké zábavní kultury, kde mě osobně (na to kolik má seriál dílů) celkem dlouho trvalo, než mě hlavní postavy dokázali jakkoliv vtáhnout. Ale jako LeBlancův hořký výsměch kariéře s tím maximálně sebevědomým sebeparodickým nadhledem je to přímo geniální. Naprosto doporučuji všem cynickým fanouškům tvorby Bright/Kauffman/Crane.

    • 16.6.2014  12:04
    Enderova hra (2013)
    ***

    Chápu, že pracovat se šestiletými dětmi v rámci nároků na role prostě nešlo a když už, tak můžeme aspoň ocenit, že se casting nevrhnul do nějakých vysloveně „teen“ ročníků. Atmosferického kouzla dětské společnosti tu ale zůstává jen stopové množství. | První půlka je celkem povedená co se scenérie a kulis týče. Technologická sci-fi složka se nenásilně, ale hlavně důstojně, odprošťuje od osmdesátkové naivity, zatímco ponechává to velice záživné jádro; zejména třeba bitevní místnost je zvládnutá parádně. Dalším chválihodným plusem je také neodlfáknutý hudební podtext (protože už mě vážně nebaví generické výtvory z masové výrobní linky například Hanze Zimmera). Na druhou stranu narativní stránka v průběhu nerozhodně těká v tom, na co přesně z knihy se má zaměřit a výsledek je trošku rozpačitý. Nedokážu moc posoudit, kolik toho dostane divák předlohy neznalý, ale naráží se tady na klasický problém redukce „book to movie“, kde fanoušci jsou vlastně jenom nasraní a nefanoušci zmatení. V druhé půli je to už o mnoho lepší, protože se dá těžit z dostatečně silného závěru předlohy, který je ve filmu zvládnutý vážně s citem. Vůbec změna časového horizontu celého příběhu od mnoha let na pár dní nechává kulminaci doslova na samotném závěru, bez přítomnosti jakéhokoliv epilogu, což je v zájmu pocitu a prožitku diváka rozhodně chytrý tah. Jako celek bych prohlásil, že na to že se jedná o taktovku druhořadého, nevýrazného Gavina Hooda, je můj celkový dojem kladný, i když s nedostatky, ALE rozhodně ne s výhradami, protože mě vážně nenapadá jak to s ohledem na komplikované zadání udělat lépe.

    • 12.6.2014  00:37
    Saturn 3 (1980)
    **

    V dnešní epizodě pořadu "Vyšinuté Vraždící Stroje": Z čeho běhá člověku větší mráz po zádech? A) Toporný bezhlavý dvoumetrový mechanický hromotluk, nebo B) nástěnný panel s červeně svítícím kamerovým objektivem... ?

    • 11.6.2014  17:05

    Záživné dílo na nepříjemné téma, které ovšem dost kazí otravné mláděžnické afektované žvanění (plus to incestní herecké obsazení). Předlohy neznalý se domnívám, že adaptace do filmového prostředí s osádkou hlavních postav tak o pět let starší, by bylo ve prospěch celkového zážitku dospělejšího publika. Všichni ti "nemocní" lidé jsou navíc nesnesitelně krásní, mladí a zdraví: strategické umístění důmyslné hadičky? Mathiew McCounaghey se jenom pobaveně směje... V této formě rozhodně dávám do škatulky "pro děti".

    • 11.6.2014  16:42

    Seth MacFarlane rozhodně není můj kůň, ale je to celkem inteligentní a bystrý člověk. Proč je teda v dnešní době stále na trůnu komediálních prvků sáhodlouhé tekuté sraní...?

    • 22.5.2014  13:21

    Většina lidí zaplesala u noviny, že o Future Past se postará sám "otec" filmových X-menů Brian Singer. Všichni byli navíc namlsaní kadencí, se kterou vzal X-men franchise za koule Matthew Vaughn - mě včetně. Vnucovalo se mi ale několik nepříjemných myšlenek. První z nich byla, že Singer se kormidla ujal relativně dávno, v době, kdy nebyl nastaven žádný standard pro komixovky. Teď, o 10 let později má, jak všichni víme, nálepka Marvel trochu jiné grády a nebylo mi úplně jasné jak se Singer popere s diváckým tlakem a dychtivě nastavenými kapsami studia. Druhá obava byla, že si X-meni od filmu k filmu tak nějak žili vlastním životem. Celé X-universum od roku 2000 rozpačitě kodrcalo přes nehomogení scénáristy, svérázné režiséry, a relativně širokou škálu kvality. Jak teda může dopadnout dílo, které se je snaží všechny naházet do jednoho nablýskaného pytle? Kupodivu: vážně uspokojivě. Obecně valná většina filmů z jakékoliv série hřeší na své kvalitou upadající sequely. U X-menů se to ale momentálně děje přesně naopak. A tak největší kaňkou, na kterou poslední (a ostatně i předposlední) film hřeší, jsou jeho starší bratři, kterým tehdy bohužel nikdo neřekl, že jednou přiběhne tenhle kousek, chytne je všechny za ruce a vytáhne je ven si kouzelně hrát. | Pozn.: Pokud by mi někdy přišli pod ruku Kitty s Loganem, poslal bych je zpět s tímhle poselstvím, protože pak bychom si dnes uslintávali na bezvadných filmech spojených do epických rozměru, kterým by celá momentálně regulovaná řada filmů Avengers party nesahala po pás.

    • 12.5.2014  15:28

    Piráti z Karibiku se v rámci "pokroku" stávají spíše Piráty ze Středozemního moře a Biskajského zálivu, což je změna, která mě nechává naprosto chladným. Vlny podivna bohužel drží atmosféru spíše Konce Světa a proto obsahují mnoho příběhových / zápletkových WTF momentů, které jsem vlastně ani neměl moc chuť se snažit pochopit. Notně se i vnucoval pocit, jakoby šlo o příběhové pokračování dvoudílného díla. Pro mě jasným důkazem tří věcí: 1) že slavné Piráty z Karibiku nedělal pouze Johny Depp; 2) že Jerrymu Bruckheimerovi začaly docházet esa v rukávu; 3) a že Hans Zimmer si dneska už může dovolit poskládat 3 náhodné tóny, co dá zahrát orchestru, aby se vytasil s velko-soundtrackem pro velko-film. Sečtěno podtrženo, na další výlet do "Karibiku" by mě dostaly už jen nehorázně silné a nadšené ohlasy (ale jaká je šance že se stane tohle, co? Tak letos třeba k Balatonu).

    • 30.4.2014  15:08
    Doupě (2014)
    ***

    Za tři hvězdičky se tu dá vděčně užít ta povedená kamera a parkour za zvuku "wob wob" dubsteb mixů. Debilní scénář a prkené dialogy netřeba zbytečně komentovat, všichni víme co se dá od Bessonových projektů čekat, že...? Obdivuhodně gumový David Belle měl nicméně na filmové scéně zůstat u povolání kaskadéra.

    • 5.4.2014  12:58

    Morseovou abecedou by třeba zvládl dvě...

    • 3.4.2014  09:21

    Snaha přecpat obecenstvo k prasknutí komixovkami si bere další oběť. Sice ne tak krvavou jako Thor 2, ale jsem zvědav, kdy jim lidi ty děravé scénáře a nepřehledné mlátičky doopravdy přestanou hltat. Já to osobně balim teď. Jenom doufám, že rok 2015 s sebou nepřinese kromě Věku Ultrona také Věk naprosté komixové nasycenosti, protože by mě hodně mrzelo, kdyby to odsral zrovna Joss Whedon a Edgar Wright. EDIT 05/2014: Vida, Wright s Marvelem seknul a myslím, že vzhledem k okolnostem dobře udělal.

    • 28.3.2014  10:39
    Noe (2014)
    **

    Aronofskyho skok do vod vysokých rozpočtů je taková rozporuplná splácanina. Prostředí starého zákona je v souladu se současnými trendy zachyceno se značnou dávkou naturalismu, což je ale tak nějak v kontradikci s pohádkovou narací celku, který se navíc snaží prosadit minimálně ve třech paralelních doménách. Začátek zachycuje vysloveně fantasy-mytologickou scenérii, která se rychle změní v prostředí postapokalyptických pustin. Nad šestirukými anděli bych se i tetelil, kdybych je ovšem viděl v del Torově magickém Hellboy univerzu. Tady bohužel tvoří jen takový WTF element a záminku pro dvacetiminutové protažení příběhu o epickou bitvu mezi "čistotou" a "špínou". Poslední třetina už nabízí Derrenovu klasickou psychologickou šou, která je ale v přímé vazbě na předchozí akci uměle naroubovaná a zdlouhavá. Ve výsledku byl pravděpodobně záměr zavděčit se co největší mase bez ohledu na vkus nebo vyznání, čemuž ostatně nasvědčuje i biblické téma, ve kterém nikdy nepadne slovo "Bůh", nebo snaha o sdělení, že Stvoření světa se prakticky nerozchází s teorií evoluce a velkým třeskem (jen na ten krok "člověka z opice" neměli koule). Po filmové stránce jde o spojení Narnie, Thermopyl, 2012, Malevilu a já nevim čeho všeho ještě, za pomoci velkého množství hodně drahého epoxidového lepidla, což podle mě není správná cesta k filmovému zážitku.

    • 19.3.2014  00:14
    Ona (2013)
    ***

    Scarlett Jo je sice žhavá jako peklo v červenci, ale její nakřáplý hlas u mě jako dominanta celovečerního filmu moc dobře nefunguje. Phoenix jinak předvádí svůj potěšující standard v podobě citlivé a emočně rozbité duše, v čemž se vlastně o moc neliší od valné většiny z nás (vás!) - ovšem se zásadním rozdílem v té kouzelné futuristické klidné náladě. Jeho Theodore nám servíruje zajímavý paradox muže, který se živí vytvářením úsměvu a slz dojetí na tvářích svých čtenářů, zatímco jemu samému zůstávají jen slzy deprese, osamění a vnitřní prázdnoty z emočního nenaplnění. Jeho potřeby mu proto překvapivě uspokojí až OS [pracovní název: Skynet open beta v1.0 ] Samantha (všimněte si toho kouzla, jak ani jedno z tech dvou jmen není nikdy zkráceno, ačkoliv se to vyloženě nabízí) a nabídne mu plnohodnotný a navíc společensky přijatelný vztah. Upřímně, pánové, kdo z nás by si nepřál polovičku, kterou lze dle rozmaru pouhým pohybem prstu vypnout a zapnout? Jenže problematika kyber-love zde ve výsledku bohužel nenabírá žádných technicky atraktivních rozměrů a ve výsledku tedy přináší nulový přínos k žánru, takže tohle "Sci-Fi" nakonec zůstává pouze scenérií ztrápené psýchy s naprosto nenalinkovanou pointou, což vlastně představuje jenom temnější verzi kousků jako je například Annie Hall.

    • 28.2.2014  01:39

    Skoro až detektivní drama, ve kterém máme tu čest odhalovat tajemství z bohatého života jednoho Paula Priora velmi decentním, ale zároveň neuvěřitelně napínavým způsobem. Jeho návrat ke kořenům, kde se skrývá mnohem více tajemství než, by on sám i divák tušil, začíná poměrně rozvleklým tempem, a tak vytváří iritující iluzi režijně nezvládnutého zpracování románové adaptace. Jak ale dochází k rozvíjení osobností v zapeklitých polo-odohalených situacích, lze se vcítit do role kteréhokoliv z jednajících postav, což vytváří poměrně unikátní multi-vrstevní zážitek. Přiznám se, že jsem si v průběhu dvouhodinové stopáže dovolil o sledovaném snímku učinit hned několik předčasných závěrů, mezi kterými ve výsledku nebyl žádný z nich správný. Jedná se tady o zcela překvapivé a zasloužené 4 * které kalí jen zklamávající jednoduchost finálního nedorozumění.

    • 15.2.2014  01:10
    Don Jon (2013)
    *****

    http://www.youtube.com/watch?v=7NQqbVerEB4

    • 7.2.2014  16:31

    Americká akce pod britskou taktovkou? Výsledek nijak nevyniká, ale to neznamená, že divákovi tenhle kulturní happening nic nedá. Vypnout hlavu, nohy do vodorovné polohy a užít si posledního Jacka Ryana stejně, jako se dá užít průměrná epizoda seriálu Chuck. Když už nic, tak musíte milovat koule Kena Brannagha, se kterými se vytasil se svým urputným "Matka vlast volá" záporákem, místo toho aby nudně použil okoukané provařené ksichty typu Rade Šerbedžija.

    • 4.2.2014  00:11
    Klub sráčů (2000)
    odpad!

    Bez nadsázky tohle identifikuji jako naprosto nehorší film, co jsem kdy viděl. Je to tak zvrácené a špatné, že jsem od toho nedokázal odtrhnout oči - čímž se tenhle paskvil naprosto diverzifikuje od sraček podobných.

    • 12.1.2014  19:50

    Na první dojem se u Vlka, při pohledu na stopáž a obsah, vnucuje otázka "Tak o čem to teda bude?". Když bych po shlédnutí prohlásil, že o ničem a tím skončil, tak bych měl sice asi pravdu, ale rozhodně bych se vůči němu dost provinil. Na ty tři hodiny je tu k nalezení skutečného děje vážně jen pramálo a sází se čistě jen na efekt, dekadenci prostředí, absurdní humor a kouzlo postav v čele s DiCapriovým Jordanem Belfortem, kterak bez uzardění saje kostní dřeň z pilířů kapitalismu. Při snaze o připodobnění se dá říct, že se zde nachází excentricita Great Gatsbyho spojená s výpravným tempem Lord of War. Oproti oběma však divák není obohacen o žádné morální dilema, ponaučení, či zamyšlení a dokonce nedostane ani motivační kopanec, jak tomu u biografických snímku o gigantech úspěchu bývá. 180 minut (ačkoliv strávených příjemně) ve výsledku přijde vniveč, když se vám ona forma - tolik vyzdvihovaná nad obsahem - vypaří z hlavy při prvním rozptýlení.

    • 11.1.2014  18:06
    Hop nebo trop (TV seriál) (2004)
    ****

    Ve velmi kalných vodách české televizní produkce vyčnívá Hop nebo Trop jako stožár (zejména svou první sérií). Vřele doporučuji, vedle klasického "když to zrovna dávaj v televizi", zhlédnout klidně i z vlastní iniciativy.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6