Recenze (269)
Městečko Twin Peaks (1990) (seriál)
Spočiatku som nechápala, čo to pozerám, ale bola zvedavá, čo bude ďalej. Potom, som pochopila, že Twin Peaks je skrátka niečo iné. A to iné ma neskutočne baví. Lynchov humor a úžasné postavy, zaujímavý a hlboký dej a tiež môj milovaný special agent Dale Cooper. Proste som sa zamilovala!
Jana Eyreová (1983) (seriál)
SPOILER Toto veľmi pekné prevedenie pevne pridŕžajúce sa knižnej predlohy, pripomína divadelnú hru. Je tu však zopár vecí, ktoré by som vytkla - nevadí mi trocha pomalý a zdĺhavý dej, ale prečo sú vypustené scény, ktoré by sme ako fanúšici radi videli (Jana a Rochester po zasnúbení - to mal byť mesiac?) a zachované scény, ktoré vôbec tak potrebné neboli? (zdĺhavé Janino detstvo,..) Veľmi mi chýbalo zopár citátov z knihy, ktoré podľa mňa boli tiež dôležité - A veľké vytknutie z mojej strany pre herečku - Hoci bola rozvážna a láskavá, Jana vôbec nebola vášnivá a bohužiaľ ani šťastná, keď mala byť! Je to veľká škoda, pretože Rochester bol dokonalosť sama, neviem si predstaviť lepšieho herca a lepší výstup.. Ospravedlňte môj zdĺhavý komentár, no Jana je moja najobľúbenejšia kniha :)
Rozpolcený (2016)
Môj obľúbený (typický) Shyamalan a bravúrny (až takéto slovo použijem) McAvoy. Love it!!
Kráska a zvíře (2017)
Mám veľmi rada Emmu, je nielen krásna a talentovaná herečka ale aj sčítaná a dobrá osoba, nikoho lepšieho si ako Bellu neviem predstaviť. Už než film vyšiel som vedela, že ma nesklame. Moja obľúbená Disneyovka je plná kníh, skutočnej lásky, ktorá premáha sebectvo a životného múdra. Videla som viac spracovaní tohto príbehu a ani jeden sa nepribližoval tomu, čo mám rada na pôvodnej kreslenej rozprávke. To, že sa ju tvorcovia pokúsili zachovať a verne napodobniť ma neskutočne teší.
Pýcha a předsudek (2005)
Nie natoľko verné spracovanie knižnej predlohy, ktoré ma dozaista viac chýb. No napriek tomu ide o jeden z najlepších a najkrajších filmov, aké som kedy videla. Hlavná myšlienka je obsiahnutá, réžia, hudba a výber hercov je excelentný. Poézia
Pýcha a předsudek (1995) (seriál)
Príjemné a verné spracovanie môjho obľúbeného diela určené pre skutočných fanúšikov.
Vyznání Anny Elliotové (2007) (TV film)
Jeden z románov Jane Austenovej, kde okrem hlavnej myšlienky (nápadu) dejovej línie sa toho veľa nedeje, čo sa odrazilo pochopiteľne aj na scenári filmu. Nestotožnila som sa s réžiou ani ponurou atmosférou. Herci však boli sympatickí a bolo príjemne ho vidieť, najmä keďže poznám knižnú predlohu. Ako film ale podľa mňa nestojí za veľmi veľa.
Emma (1996)
Veľmi pôvabné a dobré spracovanie románu, s vtipom (ktorému dopomohol aj režisér - kvitujem perfektné prestrihy scén) a skvelým výberom hlavných postáv. Nádhera!
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Výborná psychologická dráma, skvelé herecké výkony a hodnotný scenár, jeden z najlepších filmov, aké som kedy videla.
Postřižiny (1980)
čarovné umelecké dielo, ktoré patrí do môjho srdca